@Xentez: "Bóg poprzez Biblię chciał wykształcić chrześcijan - a nie matematyków" - św. Augustyn (IV wiek)
Biblia to nie Koran - w chrześcijaństwie nasza święta księga nie została nam podyktowana, tylko natchniona - zatem w kwestiach innych niż duchowych i wiary ma naleciałości wiedzy i kultury tych natchnionych ludzi, którzy ją tworzyli i przekazywali dalej.
@Baturaj: Ze św. Augustynem nie zgadzam się w takim razie, bo chęć chrześcijan wykształcenia na bzdur kompletnych w dziedzinach innych pisanie zezwalania nie tłumaczy zdaniem moim. Wygodne wytłumaczenie jest to swoją drogą, problem z Biblią każdy wyjaśnić można nim
@Xentez: Wtedy zostałaby podyktowana, tak jak np. wierzą w Islamie o Koranie. Jednakże nie była i jest to na pierwszy rzut oka widoczne. A czy "powinien" inaczej? A co to za pytanie, co Absolut powinien? Dawał im takie natchnienia, które były zgodne z ich ówczesnym stanem umysłu, aby mogli zrozumieć i powoli dojść do wiary zgodnie z wolną wolą.
@Yoda_69: Po pierwsze: "zezwalania"? Ty nie zdajesz sobie sprawy, że mamy wolną wolę? Bóg stworzył świat tak, że mamy wolną wolę, zatem możemy popełniać błędy. Człowiek z czasem doszedł do wiedzy o świecie, a w XIX wieku wręcz opracował naukową metodę, która zupełnie zrewolucjonizowała myślenie o świecie i dochodzenie do prawdy. Pretensje do ludzi, że tysiące lat temu wiedzieli mniej o świecie i sposobach poznawania go można porównać do pretensji do 2-latka, że nie potrafi zrozumieć zasad kodeksu ruchu drogowego.
Po drugie: nie, nie "każdy problem". Strasznie sztampowy zarzut, który wydaje mi się jest często rzucany nawet tam, gdzie nie pasuje (jak właśnie Ty tu zrobiłeś). Tutaj konkretnie wyjaśnia to czysty obserwowalny fakt, że Biblia jest wyraźnie nacechowana naleciałościami kulturowymi. Jeśli wierzymy w to, że Biblia jest Słowem Boga (a jest wiele osobnych powodów, by w to wierzyć), to jedyny logiczny wniosek jest taki, że Bóg nie dyktował słowo w słowo (zresztą nie mamy powodów, by tak w ogóle sądzić) tylko natchnął autorów Pisma.
@Baturaj: jeżeli jestem w stanie kwestionować autorytet (a istniejący wg ciebie bóg mi to umożliwił, robie to teraz na przykład) to mam powinność zrobić to w momencie kiedy jego metody są dla mnie kretyńskie
@Baturaj: "A co to za pytanie, co Absolut powinien?"
Zadadne bardzo, ja nawet książkę lepszą, z ilością bzdurnych i obrzydliwych moralnie rzeczy mniejszą napisałbym niż "absolut" ów
@Baturaj: a kretyńskie jest to że zezwolił twórcom biblii na grafomaństwo w sprawach, o których nie mają pojęcia, tym samym sprawiając że ludzie przez setki lat w oparciu o nią wierzyli w kłamstwa. Dlatego pytanie moje: czemu ich nie ograniczyć do lekcji moralnych (samych w sobie często błędnych ale to już osobna sprawa) i nie nadawać biblii autorytetu naukowego?
@Xentez: Ty naprawdę nie rozumiesz, co to znaczy, że mamy wolną wolę? Bóg przekazywał Pismo ludziom poprzez okres ponad tysiąca lat i poprzez ten okres ponad tysiąca lat coraz bardziej ono zbliżało się do ostatecznej wersji moralności danej nam przez Nowy Testament, było również przez cały ten czas nacechowane kulturowo przez tych, którzy je sporządzali - a to wszystko z jednego powodu: bo ludzie to WOLNE stworzenia i Bóg musiał działać poprzez naturę (którą sam stworzył) a nie wbrew jej, bo inaczej po prostu nie posłuchaliby Go i nie poszli za Nim. Czynienie z Biblii "autorytetu naukowego" (przypominam że już w IV wieku mówiono że nim NIE jest!) to też błąd ludzi.
@Yoda_69: Właśnie znowu sugerujesz, że Bóg "napisał" Biblię czyli po prostu nie rozumiesz nawet podstawowych informacji o Biblii, mimo że je przed chwilą napisałem. Już nawet wielu ateistów krytykujących Biblię rozumuje znacznie bardziej logicznie i nie rzuca takich pozornych argumentów co Ty.
@Baturaj: nigdzie nie sugeruję że bezpośrednio napisał Biblię, wg chrześcijan jest ona pisana przez ludzi, którym Bóg nakazał ją napisać, natomiast w mojej opinii wiedząc że napiszą rzeczy, których albo nie chciał w biblii albo które nie powinny się w niej znaleźć, nie powinien był nakazywać pisania biblii tym konkretnym osobom, a zamiast tego komuś kto zapisałby jedynie to co bóg by chciał
@Baturaj: na marginesie: brzmi prawie tak jakby Biblia była zmyślona, a jej zawartość odzwierciedlała moralność okresów z których pochodzą fragmenty zamiast pochodzić od wszechwiedzacego wszechmocnego bóstwa któremu realnie zależy na tym żeby przekazać jakąś ponadczasową prawdę
Że istota taka jak świrred istnieje najlepszym argumentem przeciwko boga wszechwiedzącego istnieniem jest, który wszelako na świrreda tworzenia pewnym etapie, że kiepski to pomysł jest z pewnością uznać by musiał
@Yoda_69:
W sumie istnienie płaskoziemców potwierdza stwierdzenie Einsteina, że są tylko 2 rzeczy nieskończone.
Wszechświat i ludzka głupota. A do pierwszego nie miał pewność.
@jacek1s: bóg jako istota, która stworzyła świat w taki sposób jaki teraz jest i istota świadoma tego jaki będzie świat, był świadomy że pojawi się w tym świecie płaskoziemstwo, a zatem stworzył świadomie płaskoziemców
@Xentez: Nie, płaskoziemstwo to koncept wymyślony i stworzony przez człowieka. Tak samo jak świrred został stworzony przez jego rodziców, a nie boga.
Dodatkowo bóg nie jest istotą w takim znaczeniu jakie używamy w przypadku ludzi, jeśli wyodrębnimy Jahwe, Jezusa i Ducha Świętego skupiając się tylko na Jahwe to jest on poza czasem, więc jest wszędzie w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości w tym samym "czasie".
To do czego Ty doprowadzasz to tzw. sofizmat.
@jacek1s: ponadczasowość to koncept wymyślony przez człowieka, dodajesz ją żeby racjonalizować dziury w logice tego co robi, a jest ona zauważalnie niekompatybilna z tym jak bóg fubkcjonuje w Biblii
@Xentez: Bóg nie może być ograniczony przez nic, nawet przez czas. On jest wszędzie o każdej porze. Nawet jeśli Ty jeszcze nie znasz przyszłości to Jahwe ją zna przez to, że już w niej był.
Komentarze
Odśwież29 października, 10:35
z tego co kojarzę to w starym testamencie ziemia jest płaska
Odpisz
29 października, 16:37
@Xentez: "Bóg poprzez Biblię chciał wykształcić chrześcijan - a nie matematyków" - św. Augustyn (IV wiek)
Biblia to nie Koran - w chrześcijaństwie nasza święta księga nie została nam podyktowana, tylko natchniona - zatem w kwestiach innych niż duchowych i wiary ma naleciałości wiedzy i kultury tych natchnionych ludzi, którzy ją tworzyli i przekazywali dalej.
Odpisz
29 października, 18:06
@Baturaj: nie powinien był nakazać swoim skrybom zapisać jedynie tego co miał do powiedzenia w takim razie?
Odpisz
30 października, 23:04
@Baturaj: cope
Odpisz
31 października, 00:10
@Beowulf_: ta, ale lepiej to wyjaśnić niż kolokwialnie skwitować, a nóż ktoś zrozumie
Odpisz
31 października, 19:00
@Baturaj: Ze św. Augustynem nie zgadzam się w takim razie, bo chęć chrześcijan wykształcenia na bzdur kompletnych w dziedzinach innych pisanie zezwalania nie tłumaczy zdaniem moim. Wygodne wytłumaczenie jest to swoją drogą, problem z Biblią każdy wyjaśnić można nim
Odpisz
31 października, 19:42
@Xentez: Wtedy zostałaby podyktowana, tak jak np. wierzą w Islamie o Koranie. Jednakże nie była i jest to na pierwszy rzut oka widoczne. A czy "powinien" inaczej? A co to za pytanie, co Absolut powinien? Dawał im takie natchnienia, które były zgodne z ich ówczesnym stanem umysłu, aby mogli zrozumieć i powoli dojść do wiary zgodnie z wolną wolą.
Odpisz
31 października, 19:50
@Yoda_69: Po pierwsze: "zezwalania"? Ty nie zdajesz sobie sprawy, że mamy wolną wolę? Bóg stworzył świat tak, że mamy wolną wolę, zatem możemy popełniać błędy. Człowiek z czasem doszedł do wiedzy o świecie, a w XIX wieku wręcz opracował naukową metodę, która zupełnie zrewolucjonizowała myślenie o świecie i dochodzenie do prawdy. Pretensje do ludzi, że tysiące lat temu wiedzieli mniej o świecie i sposobach poznawania go można porównać do pretensji do 2-latka, że nie potrafi zrozumieć zasad kodeksu ruchu drogowego.
Po drugie: nie, nie "każdy problem". Strasznie sztampowy zarzut, który wydaje mi się jest często rzucany nawet tam, gdzie nie pasuje (jak właśnie Ty tu zrobiłeś). Tutaj konkretnie wyjaśnia to czysty obserwowalny fakt, że Biblia jest wyraźnie nacechowana naleciałościami kulturowymi. Jeśli wierzymy w to, że Biblia jest Słowem Boga (a jest wiele osobnych powodów, by w to wierzyć), to jedyny logiczny wniosek jest taki, że Bóg nie dyktował słowo w słowo (zresztą nie mamy powodów, by tak w ogóle sądzić) tylko natchnął autorów Pisma.
Odpisz
31 października, 20:22
@Baturaj: jeżeli jestem w stanie kwestionować autorytet (a istniejący wg ciebie bóg mi to umożliwił, robie to teraz na przykład) to mam powinność zrobić to w momencie kiedy jego metody są dla mnie kretyńskie
Odpisz
Edytowano - 31 października, 20:45
@Baturaj: "A co to za pytanie, co Absolut powinien?"
Zadadne bardzo, ja nawet książkę lepszą, z ilością bzdurnych i obrzydliwych moralnie rzeczy mniejszą napisałbym niż "absolut" ów
Odpisz
31 października, 20:53
@Baturaj: a kretyńskie jest to że zezwolił twórcom biblii na grafomaństwo w sprawach, o których nie mają pojęcia, tym samym sprawiając że ludzie przez setki lat w oparciu o nią wierzyli w kłamstwa. Dlatego pytanie moje: czemu ich nie ograniczyć do lekcji moralnych (samych w sobie często błędnych ale to już osobna sprawa) i nie nadawać biblii autorytetu naukowego?
Odpisz
3 listopada, 13:31
@Xentez: Ty naprawdę nie rozumiesz, co to znaczy, że mamy wolną wolę? Bóg przekazywał Pismo ludziom poprzez okres ponad tysiąca lat i poprzez ten okres ponad tysiąca lat coraz bardziej ono zbliżało się do ostatecznej wersji moralności danej nam przez Nowy Testament, było również przez cały ten czas nacechowane kulturowo przez tych, którzy je sporządzali - a to wszystko z jednego powodu: bo ludzie to WOLNE stworzenia i Bóg musiał działać poprzez naturę (którą sam stworzył) a nie wbrew jej, bo inaczej po prostu nie posłuchaliby Go i nie poszli za Nim. Czynienie z Biblii "autorytetu naukowego" (przypominam że już w IV wieku mówiono że nim NIE jest!) to też błąd ludzi.
Odpisz
Edytowano - 3 listopada, 13:31
@Yoda_69: Właśnie znowu sugerujesz, że Bóg "napisał" Biblię czyli po prostu nie rozumiesz nawet podstawowych informacji o Biblii, mimo że je przed chwilą napisałem. Już nawet wielu ateistów krytykujących Biblię rozumuje znacznie bardziej logicznie i nie rzuca takich pozornych argumentów co Ty.
Odpisz
3 listopada, 13:37
@Baturaj: nigdzie nie sugeruję że bezpośrednio napisał Biblię, wg chrześcijan jest ona pisana przez ludzi, którym Bóg nakazał ją napisać, natomiast w mojej opinii wiedząc że napiszą rzeczy, których albo nie chciał w biblii albo które nie powinny się w niej znaleźć, nie powinien był nakazywać pisania biblii tym konkretnym osobom, a zamiast tego komuś kto zapisałby jedynie to co bóg by chciał
Odpisz
3 listopada, 13:38
@Xentez: wszechwiedzący powinien wiedzieć kto jak napisałby Biblie i zgodnie z tym wyznaczyć do napisania jej osoby nadające się do tego
Odpisz
3 listopada, 13:52
@Baturaj: na marginesie: brzmi prawie tak jakby Biblia była zmyślona, a jej zawartość odzwierciedlała moralność okresów z których pochodzą fragmenty zamiast pochodzić od wszechwiedzacego wszechmocnego bóstwa któremu realnie zależy na tym żeby przekazać jakąś ponadczasową prawdę
Odpisz
3 listopada, 15:25
@Xentez: chcę baturajowi odpisywać, ale pracę moją wykonujesz za mnie, to, co ja i tak napisać bym chciał przekazując <3
Odpisz
3 listopada, 17:18
@Yoda_69: następną odpowiedź zostawiam tobie <3
Odpisz
27 października, 17:59
Że istota taka jak świrred istnieje najlepszym argumentem przeciwko boga wszechwiedzącego istnieniem jest, który wszelako na świrreda tworzenia pewnym etapie, że kiepski to pomysł jest z pewnością uznać by musiał
Odpisz
27 października, 18:13
@Yoda_69:
W sumie istnienie płaskoziemców potwierdza stwierdzenie Einsteina, że są tylko 2 rzeczy nieskończone.
Wszechświat i ludzka głupota. A do pierwszego nie miał pewność.
Odpisz
27 października, 18:13
@Yoda_69:
Poza tym Towarzyszy Yoda, masz inne zainteresowania poza kosmicznym Stalinizmem?
Odpisz
27 października, 18:15
@Yoda_69: Tylko, że to nie bóg go zrodził, a rodzice jego. Synem boga jest Jezus według Biblii.
Odpisz
27 października, 18:15
@Dexter_Ward: hmmm, całe mnóstwo mam ich
Odpisz
27 października, 18:17
@Dexter_Ward: Yoda_69 jest fajny i super, dopóki nie wspomnisz o Bogu ☠
Odpisz
31 października, 21:44
@jacek1s: bóg jako istota, która stworzyła świat w taki sposób jaki teraz jest i istota świadoma tego jaki będzie świat, był świadomy że pojawi się w tym świecie płaskoziemstwo, a zatem stworzył świadomie płaskoziemców
Odpisz
1 listopada, 07:14
@Xentez: Nie, płaskoziemstwo to koncept wymyślony i stworzony przez człowieka. Tak samo jak świrred został stworzony przez jego rodziców, a nie boga.
Dodatkowo bóg nie jest istotą w takim znaczeniu jakie używamy w przypadku ludzi, jeśli wyodrębnimy Jahwe, Jezusa i Ducha Świętego skupiając się tylko na Jahwe to jest on poza czasem, więc jest wszędzie w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości w tym samym "czasie".
To do czego Ty doprowadzasz to tzw. sofizmat.
Odpisz
1 listopada, 08:11
@jacek1s: ponadczasowość to koncept wymyślony przez człowieka, dodajesz ją żeby racjonalizować dziury w logice tego co robi, a jest ona zauważalnie niekompatybilna z tym jak bóg fubkcjonuje w Biblii
Odpisz
1 listopada, 09:45
@Xentez: Bóg nie może być ograniczony przez nic, nawet przez czas. On jest wszędzie o każdej porze. Nawet jeśli Ty jeszcze nie znasz przyszłości to Jahwe ją zna przez to, że już w niej był.
Odpisz
1 listopada, 09:52
@jacek1s: a więc świadomie stworzył świat, w którym są płaskoziemcy
Odpisz
1 listopada, 09:56
@Xentez: kolega się chyba watchmen naczytał
Odpisz
1 listopada, 10:26
@Xentez: No po to dał wolną wolę żeby ludzie mogli podejmować własne decyzje, a to było jedną z nich
Odpisz
27 października, 20:45
Pragnę dodać ten szablon do mej kolekcji.
Odpisz
28 października, 16:32
@Peroczek: proszę brać
Odpisz
28 października, 19:34
@wuj3456: daj bez watermarka
Odpisz
28 października, 19:41
@Kielek: nie mam, nie zapisywalem tylko skopiowalem (uzywam opery)
Odpisz
Edytowano - 28 października, 19:42
@wuj3456: to znajdź zapisz i daj
Odpisz
28 października, 19:43
@Kielek: wytnij sobie i usun watermarka w google mozna to w 2 min zrobic
Odpisz
28 października, 19:43
@wuj3456: no dobra
Odpisz
28 października, 19:43
@Kielek: tzn to moj szablon tylko go nie zapisywalem
Odpisz
28 października, 19:44
@wuj3456: 🙄
Odpisz