Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar Grewest

24 marca 2025, 23:26

W erze elektronicznych zegarków wystarczyło by "zmieniać czas" codziennie o 30sekund(dało by się to zautomatyzować). Mielibyśmy wtedy plusy z istnienia czasu letniego i zimowego, ale tej nienaturalnej godzinnej zmiany.

Avatar kreatywnylogin

25 marca 2025, 10:15

@Grewest: problem w tym że inne państwa też by musiały tak robić

Avatar Grewest

27 marca 2025, 00:15

@kreatywnylogin: nie wiem kto ci dał minusa, ale to prawda.

Siedzimy w wielkiej nienaturalnej strefie czasowej, którą utrzymują przy życiu synchronizowana zmiana czasu. Nikt nie chce jej opuszczać, a narzucenie czasu letniego lub zimowego na strefę od Polski po Hiszpanię niezda egzaminu.

Więc dlatego mój pomysł uważam za idealny, tylko że najpierw wszyscy musieliby się zgodzić :p

Avatar honhenim09

27 marca 2025, 10:45

@Grewest: Tak, a przy okazji rozwalić systemy bankowe, infrastrukturę, telewizje... ogólnie wszystko oparte na komputerach. Bo cały system zmiany czasu to dla nich problem, a co dopiero jak będą to robić codziennie.
Współczesny świat opiera się na precyzyjnym czasie. Ciągłe zmiany mogłyby powodować problemy w synchronizacji urządzeń i systemów.
Wprowadzenie takiego rozwiązania wymagałoby, aby wszystkie systemy informatyczne, zegary i harmonogramy operowały na dynamicznym czasie, co jest dużo trudniejsze niż jednorazowa zmiana dwa razy do roku.
Ludzie nie odczuwają zmiany o 30 sekund dziennie tak samo, jak jednorazowej zmiany o godzinę, ale z czasem mogłoby to prowadzić do pewnych nieścisłości w biologicznym poczuciu czasu.
A jeśli ktoś nie aktualizowałby zegarka przez miesiąc, różnice w czasie mogłyby się kumulować i prowadzić do zamieszania.
A to tylko początek, bo nic nie mówię o sprawach międzynarodowych.

Twój pomysł jest idealny, jakbyś żył w wieku XIX.
Jedynym sprawnym rozwiązaniem byłoby ustalenie czasu między o pół godziny. I są kraje, które tak mają

Avatar Grewest

Edytowano - 27 marca 2025, 12:13

@honhenim09: Systemy działające offline miały by problem zgoda. System działające online by połączyły by się z serwerem czasu. I synchronizowały czas.

Bankowość nie przyjmowała by przelewów przez te 30sekund codziennej zmiany czasu.

Avatar honhenim09

27 marca 2025, 13:10

@Grewest: Właśnie systemy działające online miałby najwięcej problemów. Ty serio myślisz, że wytaczarzy, że będzie jakaś "synchronizacja"? Synchronizacja z czym? Ze specjalnie skonstruowanym satelitą o nazwie polską, który będzie sobie obliczał czas tylko i wyłącznie dla polski?
Po drugie, sprawy międzynarodowe, ty serio myślisz, że cały świat się dostosuje do polski, gdzie doba będzie trwać 23:59:30? A potem 24:00:30? Że sobie codziennie zmieniają czas, bo raz to będzie różnica 30 sekund, a potem 34 minut.
Twój pomysł to co najwyżej utopia, a jak już wykazałem, w przypadku ludzi, byłby znaczący problem.

Avatar Grewest

28 marca 2025, 01:31

@honhenim09:

Komputery co jakiś czas muszą synchronizować czas to nie jest rocket science

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol

Nie proponuję by wprowadzać to tylko w Polsce. Pisałem wyżej że obecne rozmowy o likwidacji zmiany czasu ciągną się z powodu rozciągniętej strefy czasowej. Wygodnie się w niej siedzi ale przy braku zmiany czasu, stosowanie jej będzie problematyczne. Więc mój pomysł pozwala tą strefę utrzymać jak i zrezygnować z nienaturalnych(dla biologii) 1h zmian czasu.

Avatar honhenim09

28 marca 2025, 10:57

@Grewest: Bo naturalnym będzie z kolei zmiana co 30 sekund codziennie. Na pewno naturalnym dla biologii będzie co miesięczna zamiana rutyny bo czas się różni o 10 minut. Mało, to za dwa miesiące będzie to już 20 minut.
Nie zasłaniaj się Network Time Protocol, którego jak widać nawet nie rozumiesz, jak nie jesteś w stanie odpowiedzieć na zagadnienia które napisałem.
Komputery synchronizują czas... ale nie, że różnica wynosi 30 sekund. Ty za to chcesz wmówić, że ta synchronizacja polega na tym, że komputer się myli o dwie godziny i to poprawia.
Tak, szczególnie w czasach, gdzie wszystko jest liczone do milisekundy.
Tak, nie wprowadzić tylko w Polsce, to gdzie jeszcze? W rosji?
Proponujesz utopie i unikasz niewygodnych twierdzeń.

Avatar Grewest

28 marca 2025, 11:30

@honhenim09: Biologicznie naturalniejsza będzie zmiana co 30sec dziennie, słońce każdego dnia o innej godzinie wschodzi i zachodzi. Dla komputerów oczywiście nie.

Widzę że nie wiesz o istnieniu sekund przestępnych. Serwery czasu też muszą te zmiany uwzględniać.

Avatar honhenim09

28 marca 2025, 11:43

@Grewest: Dosłownie tutaj porównujesz sekundy do pół minuty. Jak już mówiłem, olałeś wszystkie ale i udajesz, że nie mają znaczenia.
Tak, tak, to fajnie brzmi, o 30 sekund. Ale jak po miesiącu będzie 15 min, po dwóch 30 min, to już będzie cacy. Jeszcze zamiana czasu codziennie, co się tylko nawarstwi.
Twoje "biologicznie" działa tak, że człowiek przyzwyczaja się do zmiany czasu po jednym dniu i tak będzie ciągle. Tyle, że nie, człowiek nie zauważy jednego dnia, drugiego, i obudzi się z ręką w nocniku, po dłuższym czasie. No ale możesz przetestować to sam na sobie. Ustawiaj sobie czas w zegarku o pół minuty, zobaczymy jak chętnie będziesz do tego podchodził.

Avatar Grewest

29 marca 2025, 13:33

@honhenim09:
-Czy zmiany czasu są problematyczne dla systemów informatycznych?
Tak są.
-Czy mamy narzędzia aby je ogarniać?
Tak mamy i z nich korzystamy przy okazji godzinnych zmian czasu, jak i sekund przestępnych. Dodatkowo co jakiś urządzenia muszą się synchronizować, ponieważ ich lokalne zegary nie są idealne.

Człowiek biologicznie funkcjonuje według rytmu słońca. Wczoraj wschód był o godzinie 5:39, dzisiaj był o godzinie 5:37. Dodanie 30 sekund dziennie będzie praktycznie nie widoczne dla organizmu. A korzyścią z stosowania tego był by dłuższy dzień latem, i wchód słońca z rana zimą(z wyjątkiem grudnia). Przy braku zmiany czasu będziesz musiał wybrać albo krótszy dzień latem, albo wstawanie po ciemku przez parę miesięcy zimą(co jest niezgodne z zegarem biologicznym).

> "Tyle, że nie, człowiek nie zauważy jednego dnia, drugiego, i obudzi się z ręką w nocniku, po dłuższym czasie."

Nie obudzi się jeśli będzie miał zegary połączone z serwerem czasu. Albo kupi zegary offline uwzględniające tą zmianę(jednorazowa uciążliwość).

Avatar honhenim09

31 marca 2025, 16:02

@Grewest:
To proszę bardzo, możesz to sobie zaprojektować. Wytłumacz potem, że wszędzie na świecie, czas trwa tak, a u nas o 30 sekund przeskok.
Cały czas tylko mówisz, o synchronizacji, mimo, że te błędy wynoszą co najwyżej 1 sekundę.
Tak, przestań gadać o korzyściach, bo co z tego, jak słońce wstaje, jak człowiek chodzi w stałych porach do pracy itp. a nie jak ty teraz sugerujesz, zależy od wschodu słońca.
Twój pomysł to olanie problemów i chwalenie się jaki jest perfekcyjny. Jak nie masz zamiaru się odnieść do problematyki z twojego genialnego pomysłu, to nie ma tu nic do gadania.

Avatar Grewest

31 marca 2025, 18:53

@honhenim09:

> Tak, przestań gadać o korzyściach, bo co z tego, jak słońce wstaje, jak człowiek chodzi w stałych porach do pracy itp. a nie jak ty teraz sugerujesz, zależy od wschodu słońca.

Człowiek chodzi de facto z dwóch porach do pracy. O godzinie X od listopada do marca, i godzinę X+1 od kwietnia do października. Zależność od wschodu jest mała ale występuje po czerwcu Słońce wstaje coraz później i zmiana czasu w październiku tylko częściowo koryguje to późniejsze wstawanie Słońca.

Nie proponuję pełnego oparcia czasu o wschód Słońca, czyli żeby czas tak korygować aby Słońce wstawało o jednej godzinie. Lekkie korygowanie „sztucznego” daje wystarczające korzyści.

> Twój pomysł to olanie problemów i chwalenie się jaki jest perfekcyjny. Jak nie masz zamiaru się odnieść do problematyki z twojego genialnego pomysłu, to nie ma tu nic do gadania.

Pisałem już że bez większej adopcji tego pomysłu na poziomie UE, to nie ma co o tym myśleć.
-Zegary analogowe niestety trzeba będzie częściej korygować.
-Zegary podłączone do internetu po prostu będą się częściej synchronizować.
-Bankowość nie będzie wykonywać przelewów przez te ~30sekund dziennie. Ciekawostka Terminale płatnicze potrafią działać z niepoprawną godziną
-Systemy kopii zapasowej nie będą wykonywać kolejnej kopii przez te ~30 sekund. To nie godzinna zmiana czasu gdzie coś takiego by nie przeszło np. zaplanowałeś kopię o 2:10 ale trafiła się zmiana czasu z 2 na 3, i się ona nie wykonała

Avatar honhenim09

1 kwietnia 2025, 08:45

@Grewest: Za to cały czas mówisz, że będzie X-30sekund codziennie. Ty naprawdę bronisz swojego pomysłu selektywnie.
Cały czas się bronisz tym, że komputery będą działać poprawnie, mimo, że cały czas bronisz tego brakiem synchronizacji o sekundę. Trudniejsze dla komputera będzie przestanie się o 30 sekund, niż o godzinę, bo godzina jest pełna, a 30 sekund to ułamek. Tak, codziennie będziesz za to zmieniać czas na zegarkach analogowych. Bo jak sam uznajesz, to żadna cena.
Nie jesteś w stanie ogarnąć, że wielkim problemem jest zmiana o godzinę, ale już codzienne zmieniania o pół minuty, jest na pewno okej. No bo przecież, jak już sam tu wypisujesz problemy dnia podczas zmiany czasu, ale jednocześnie, nie widzisz ich w zmianie o pół minuty. I które to pół minuty będzie odliczane z czasu? To o 23:59:30?
Jak już pisałem, samo napisanie takiego "programu" i wdrożenie będzie kosztować więcej niż wszystkie zmiany czasu dotychczas.
No ale żyjesz z przeświadczenia, że wszyscy za ciebie zrobią wszystko.

Avatar Anantashesha

24 marca 2025, 18:54

Niezależnie od tego czy to wejdzie w życie czy nie, wszyscy możemy się zgodzić że zmiana czasu to ci*ta i ch*j.

Avatar Proton_0401

24 marca 2025, 12:09

Ale stawisko

Avatar FluttershyIsNOTaDoormat

24 marca 2025, 10:10

tradycja

Avatar sssstttt

24 marca 2025, 07:34

Zmiana czasu chad

Avatar PanPiernik

24 marca 2025, 00:25

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Avatar Murarzowa
Dodane przez: Murarzowa

Jak myślicie, skąd się tam wziął?

Nie idź!

Niestety nie dla pracownika banku kiełbasa

Młodzi gniewni

Przypałowo

Tylko dzięki temu mega wulkany pod Polską nie wybuchają

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka