Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Myślałeś, że to automat?
Ależ geniusz
Moje studia takie przyszłościowe
Pinokio hack
Pradawna wiedza przekazywana z pokolenia na pokolenie
Zagadki ludzkiego umysłu
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież3 marca 2015, 14:29
Według prawa polskiego które zrobiło pewną gapę jeżeli chodzi o piractwo, można ściągać z internetu pliki które przeznaczmy do użytku własnego nie idącego na profit ( czytaj zarobek ), lecz udostępnianie danego pliku już jest nielegalne a większość programów torrentowych ma automatyczne wysyłanie ( co oczywiście w niektórych można wyłączyć).
Odpisz
6 marca 2015, 13:27
@Kamstasz: tak było chyba do 1994 potem poprawiono usterkę
Odpisz
3 marca 2015, 13:32
wyobraź sobie grę za 300 zł a ty nie masz kasy. Wiec piracimy co nie? ale jak wszyscy se będą tak pracić to twórcy tej gry nie będą mieć żadnego zysku a gdyby nie oni nawet byś tej gry nie spiracił
i nie porównujcie tego do rozmnażania chleba przez Jezusa on dawał go tylko potrzebującym a taki plik na kompa nawet nie istnieje jest z innego świata wirtualnego nie potrzebujesz tego do życia
ale i tak będę piracił XD
Odpisz
6 marca 2015, 13:26
@Uszko: "wyobraź sobie grę za 300 zł a ty nie masz kasy. Wiec piracimy co nie?" ja po prosu czekam aż cena spadnie, nie jestem jakimś spie**olem żeby musieć piracić, mam godność i rozum człowieka
(czekam na łapki w dół)
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 12:27
Tak sobie tłumaczcie biedni cwaniaccy złodzieje.
Ok nie mówię że nigdy nie ściągałem ale przynajmniej wiem że to zło.
Odpisz
3 marca 2015, 14:03
Dzięki piractwu wiele gier od niezależnych twórców zdobyło popularność, więc to nie do końca zło... -.-
Odpisz
3 marca 2015, 14:47
"Biedni cwaniaccy złodzieje" Jesteś jakiś nadziany że tak piszesz? Co?
Odpisz
3 marca 2015, 15:04
@Pierogi: Nie Sherlocku.
A nawet jeśli dla Ciebie parę stówek to dużo za które trzeba jednak utrzymywać się i swój dorobek to wara od tego bo nigdy: nie kradłem, nie oszukiwałem i nie miauczałem rodzicom że mi źle!
W ogóle to trochę grzeczniej dzieciaczku.
Odpisz
3 marca 2015, 15:06
Wartościowy argument.
Wezmę to pod uwagę jako wyjątkowe okoliczności.
Odpisz
3 marca 2015, 15:14
1. Parę stówek to bardzo dużo, mądry przetrwa i z paroma stówkami wypłaty na miesiąc, a AŻ tyle kosztuje jedna, durna płyta którą można po prostu pobrać. I nie jest to zakazane ponieważ jeśli pobierze się takie coś i nie będzie się czerpać z tego zysków i udostępniać tego, to nie jest to całkiem nielegalne.
2. Ja też nie miauczę że mi źle, ale znam wartość pieniądza i zamiast na durną płytę z gierką wydać sporo złotówek po prostu ją ściągam.
3. Po pierwsze, gdzie ja Cię wyzwałem że tak piszesz. Po drugie, to sam nie jesteś grzeczny jeśli do mnie piszesz "Dzieciaczku" to że mam 12 lat (i tak, przyznaje się do tego) to nie znaczy że jestem jakiś gorszy. Zapamiętaj to sobie.
Odpisz
3 marca 2015, 15:22
No i co z tego, że gra jest popularna? Twórca ma to w dupie, że cały świat gra w jego grę skoro i tak mu się nie zwraca, bo każdy sobie ją piraci.
Odpisz
3 marca 2015, 15:28
@Pierogi: to jest cena za pracę ludzi, a ci, co to udostępniają ją kradną (ale nie będę nic mówił o tych, co pobierają, nie tylko dlatego, że zdarza mi się też coś pobrać, ale też, bo wiem, że czasami nie można tej gry, filmu, czy czegokolwiek innego nigdzie znaleźć w normalnej cenie)
Odpisz
3 marca 2015, 15:31
@opliko95: Ale ja tego nie udostępniam tylko po prostu ściągam.
Odpisz
3 marca 2015, 15:33
@Pierogi: Odpowiadając na pytanie zawarte w punkcie "3. Po pierwsze,":
odpowiedziałem na "Jesteś jakiś nadziany że tak piszesz?" który jest zarzutem do domniemanej mojej majętności i nie pozwolę sobie tutaj na jakiekolwiek insynuacje.
Co do żalu że Cię skrzyczałem to brak zrozumienia i znajomości prawa (Prawo własności intelektualnej) mam na zjazdach i de facto wiedze nabywam.
To określenie które się Tobie nie spodobało było niepotrzebne, ale stwierdzenie że nie jesteś gorszy nie znaczy że nie ma czegoś takiego jak mądrość jaką się nabywa z wiekiem wraz ze zrozumieniem wielu spraw, dojrzenie do tychże przeżyć/doświadczeń a także o szacunku do starszych.
Bez tego każdy młody jest uważany za np. gówniarza którym akurat Ty nie jesteś prawda?
Odpisz
3 marca 2015, 15:36
@Pierogi: mam na myśli to, że ściągając trochę popierasz tych co udostępniają (i z tego co słyszałem torrenty jednocześnie się udostępniają, więc łamie się prawo)
Odpisz
3 marca 2015, 15:48
@dawid888: Cóż, wbrew pozorom twórca może się na tym wzbogacić. Nawet jeśli 4 na 5 osób piraci to reszta kupuje, a jeśli gra jest popularna to są z tego duże zyski
Odpisz
3 marca 2015, 15:54
@Pierogi: Wyobraź sobie ,że SAM ROBISZ I SPRZEDAJESZ powiedzmy bryloczki. Jakąś kwote musisz w to wsadzić : koszt bryloczka ,miejsce na stragan itp. I aby koszt Ci się zwrócił musisz je sprzedawać po 4,50 ale że chcesz na tym zarobić podnosisz cene do 5 zł ale jakiś bucyfał KRADNIE Ci 150 breloczków i rozdaje je za darmo na rogu więc każdy idzie do niego bo za darmo a nie chcą bulić za TWOJĄ PRACE. I tak samo jest z piractwem
PS Nie wiem Ci skąd wzieło Ci się kilka stówek jest masa naprawde masa tytułó które są tańsze a nie odstają aż tak bardzo od standardów np. BF4 i BF3 - Trójke można wyrwać za 50 zł albo taniej i do tego masa promocji nawet w Biedronce gdzie świetne tytuły można wyrwać za grosze (od 10zł do 50[za kilka dni znów mają być gry a właściwie gamebook'i] a jeżeli tak bardzo to Cie bolo w gazecie cd-action za 16 zł dostaje się 2 pełne wersje gier więc twój argument o kilku stówkach jest żałosny jest wręcz inwalidą
Odpisz
3 marca 2015, 15:58
@Pierogi: Wyobraź sobie ,że SAM ROBISZ I SPRZEDAJESZ powiedzmy bryloczki. Jakąś kwote musisz w to wsadzić : koszt bryloczka ,miejsce na stragan itp. I aby koszt Ci się zwrócił musisz je sprzedawać po 4,50 ale że chcesz na tym zarobić podnosisz cene do 5 zł ale jakiś bucyfał KRADNIE Ci 150 breloczków i rozdaje je za darmo na rogu więc każdy idzie do niego bo za darmo a nie chcą bulić za TWOJĄ PRACE. I tak samo jest z piractwem
PS Nie wiem Ci skąd wzieło Ci się kilka stówek jest masa naprawde masa tytułó które są tańsze a nie odstają aż tak bardzo od standardów np. BF4 i BF3 - Trójke można wyrwać za 50 zł albo taniej(do tego w Biedronce można dostać świetne tytuły od 10 do 50zł [za nie długo mają być gamebook'i za 25zł]) a jak to dla Ciebie za drogo w pewnym miesięczniku za 16zł dostajesz 2 pełne wersje dobrych gier. Więc sam widzisz ,że twój argument o kilku stówkach jest żałosny jest wręcz inwalidą
PPS Jeżeli mowa o konsolach jest masa sklepików z używanymi w świetnym stanie
Odpisz
3 marca 2015, 18:08
@BOOMBOOX: Bardziej by pasowało, że ktoś podrabia twoje breloczki i je sam sprzedaje, bo ty swoich nie tracisz przy piractwu
Odpisz
3 marca 2015, 19:02
żeby okradać twórców gier niezależnych to już trzeba być wielkim ch*jem, nie dość że bardzo tanie (np. dobre Savant Ascent - 2 Euro) to jeszcze masz godność ich okradać?To nie są jakieś wielkie koncerny które mają po uszy gotówki
Odpisz
3 marca 2015, 20:35
@AndriejMozorow: No i nie wiadomo, za co się płaci... Zresztą przez piractwo gry mniejszych koncernóœ zdobywają popularność, przez co więcej osób je kupuje
Odpisz
6 marca 2015, 13:21
czysty blef.Podaj jakiś przykład że piracenie przysporzyło jakieś produkcji popularność
Odpisz
3 marca 2015, 11:10
Nie wiem czy wiecie ale w Polsce MOŻNA wszystko sciągać. Tylko nie wolno tego potem udostępniać.
Odpisz
3 marca 2015, 14:09
Albo używać.
Odpisz
3 marca 2015, 16:32
Naprawdę tak jest?
Odpisz
3 marca 2015, 16:37
Wiele softu nie ma w licencji przed zainstalowaniem wzmianki o piraceniu więc prawnie nikt ci nie zabrania. Ale ze względu na sumienie i szacunek dla programistów, grafików, itd. nie piracę gier.
Odpisz
3 marca 2015, 16:55
bzdura. Na tzw. własny użytek można ściągać większość materiałów, ale nie wszystko. Wykluczone z tej grupy są programy (czyli także gry). Czy coś jeszcze - nie wiem.
Odpisz
6 marca 2015, 13:18
a tak nie było do chyba 1994 roku kiedy w Polsce nie było praw autorskich?
Odpisz
5 marca 2015, 22:17
I ten napis na zielono...
...trochę przesada.
Odpisz
4 marca 2015, 07:38
Przedstawienia piractwo trochę bardziej materialnie:
Wyobraźcie sobie, że jesteście artystami. Stworzyliście obraz i sprzedajecie jego kopie za 100zł, ale nagle ktoś przychodzi, robi jednej z kopi zdjęcie i to zdjęcie umieszcza w sieci do pobrania za darmo. Wtedy nikt już nie kupuje waszych obrazów, bo może mieć je za darmo. Czy to nie jest kradzież?
Odpisz
3 marca 2015, 21:38
to jest poprostu k***a kradziez ✌
Odpisz
3 marca 2015, 19:24
Ja zpiraciłem jedynie fnafa i CS'a 1.6,bo nie zbieram euro
Odpisz
3 marca 2015, 09:57
Tylko biedacy umysłowi piracą programy i gry (muzykę i filmy no to jeszcze może zrozumiem)
Odpisz
3 marca 2015, 14:29
@AndriejMozorow: Niekoniecznie ja czasem piracę biedny nie jestem ale nie będę kupował gry za 200 zł jak nawet nie wiem czy mi się spodoba.Jak mi się spodoba to kupuję a jak nie to po prostu wywalam.W ten sposób nie płacę tych 200 zł za grę w którą potem nie będę grał lub twórcy oszukiwali co do jakości
Odpisz
3 marca 2015, 15:32
@AndriejMozorow: przepraszam za minusa, przeczytałem "płacą za", a nie " piracą"
Odpisz
3 marca 2015, 15:38
Ja piracę gry z przed 2004 .-. (czasem się zdarzy z 2011)
Odpisz
3 marca 2015, 19:11
Polecam coś takiego jak Steam, kupisz wszystko legalnie taniej a jeśli i tak za drogo to może poczekaj aż minie np. 1 rok to gra będzie tańsza
Odpisz
3 marca 2015, 19:12
@opliko95: okej :) ale jak widzę zdania są dosyć podzielone
Odpisz
3 marca 2015, 19:14
no też się przyznam że ok miecha temu spiraciłem Twierdzę Krzyżowiec 1, ale aktualnie posiadam 101 legalnych gier na Steamie (darmowych nie liczę) więc jakoś to rekompensuję :P
Odpisz
3 marca 2015, 19:22
@AndriejMozorow: mam steama ale jakoś nic na nim nie kupuje .-.
Odpisz
3 marca 2015, 21:31
@AndriejMozorow: jprld.Jak piracę to używam piracką wersję jako zapomniane przez obecnych twórców DEMO tak trudno to zrozumieć?Zaczynam myśleć że ty jesteś ,,biedakiem umysłowym" a nie prawdziwi piraci którzy piracą nawet gry za 10zł
Odpisz
3 marca 2015, 22:30
Odpowiedziałem ci na 1 pytanie a jeśli chodzi ci o pytanie 2 to polecam przeczytanie recenzji, a nie obrażanie ;)
Pozdrawiam
Odpisz
4 marca 2015, 13:47
@AndriejMozorow: To powiedz mi gdzie ja się ciebie zapytałem?Poza tym to że jakaś gra spodobała się jakiemuś recenzentowi to nie oznacza że mi też musi -_-
Odpisz
4 marca 2015, 14:06
"Niekoniecznie ja czasem piracę biedny nie jestem ale nie będę kupował gry za 200 zł" to zobacz kilka recenzji :)
Odpisz
4 marca 2015, 14:14
@AndriejMozorow: Dla twojej wiadomości od ponad 2 lat czytam wszystkie recenzje w CD-A ale już nawet w ciągu tych 2 lat kupiłem przez pozytywną recenzję grę którą odłożyłem po 50 minutach.Poza tym jak gra mi się spodoba to kupuję ją(pirata wtedy usuwam).Jeśli do jakieś gry jest demo to nie piracę bo po co skoro i tak w charakterze dema używam pirata?Ale że w 90% współczesnych gier nie ma dema to jednak trochę tych gier spiraciłęm.Większość wykasowałem po kilku minutach gry i dzięki temu zaoszczędziłem minimum 1500zł
Odpisz
5 marca 2015, 20:52
pff tylko 2 lata? :D ja zbieram od 1998 roku
Odpisz
5 marca 2015, 22:06
@AndriejMozorow: czytam od 3 lat ale od 2 każdą recenzję bez wyjątku
Odpisz
6 marca 2015, 13:17
nie odczuwam potrzeby przeczytania każdej recenzji bez wyjątki bo niektóre tytuły po prostu mnie nie interesują :P ja bardziej skupiam się na publicystyce
Odpisz
6 marca 2015, 13:24
@AndriejMozorow: no cóż ja też nie odczuwam ale dosyć często nie mam nic do roboty a poza tym też w czasie ładowania czytam a że mam dużo gier którym wieczność zajmuje załadowanie się to jednak trochę se poczytam
Odpisz
6 marca 2015, 13:29
hehe też tak mam czasami :D
Odpisz
3 marca 2015, 19:09
mnie najbardziej rozwalają osoby które piracą cs go, przecież bez turniejów, skinów, ochrony VAC gra nie ma sensu xDD
Odpisz
3 marca 2015, 16:03
Nigdy nie poprę piractwa bo to internetowa forma złodziejstwa, a to że materialnie nie wynoszę czegoś ze sklepu nie ma znaczenia. Na koncerty też biletu pewnie nie kupujecie bo słuchacie aby dźwięków które są darmowe i nikomu nic nie zabieracie prawda? Jak nie stać cię na mercedesa to go zapie**olisz bo tak. No racja, lepiej się wybielać że za 100 zł zamiast za 10000 opi***alasz coś. Ale jednak szczytem są kradzieże na grach INDIE gdzie twórca często sam musi użerać się z oprogramowaniem, podatkami, debilami i wszystkimi przeciwnościami ale jakiś cwaniak i tak to za je*ie, bo on biedny jest, a od pracy bolą go rączki tylko od grania nie.
Odpisz
3 marca 2015, 16:31
@Mnich1: Marcus Persson to biedny nie jest XD ale w pełni się z Tobą zgadzam.
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 16:33
@Mnich1: Heh, podobnie myślimy. Gdy kolega mi mówi ,,poco kupować, lepiej ściągnąć z neta i masz za darmo" to normalnie ręce mi opadają. A to pewnie głównie przez to, że sam kiedyś chciałbym pisać małe gierki i nie chciałbym by jakiś cep tak po prostu to spiracił. A tak btw. Większość gier które kiedyś spiraciłem teraz mam na Steamie.
Odpisz
3 marca 2015, 18:06
@Mnich1: zgadzam się w 100%. Ludzie myślą sobie "po co płacić jak za darmo mogę ściągnąć" i boją się złodziei. Toż to nie ma różnicy, czy ktoś ukradnie ci coś drogiego, (np. obraz) czy drogi (też z powodu włożonej w niego pracy) program! Bo żądanie zapłaty za swoją pracę to ździerstwo! Rozumiem, że gry nie mogą znaleźć w żadnym sklepie, więc piracą, ale piracić nowe gry! Wiem ile to może być pracy, (bo powoli uczę się programować) a pewnie i tak jest to dużo trudniejsze! Nie ważne, czy to jakiś program do np. tworzenia tabel czy czegoś, czy to gra. Ktoś poświęcił na to swój czas i chce coś za to dostać! Gdyby wszyscy piracili nie było by nowych gier, bo 1 osoba by grę kupiła i udostępniła, więc nie tłumaczcie się, że oni nic na tym nie ucierpiał. Producenci gier INDIE bardzo starają się zapobiegać piractwu, a nie stać ich na drogie zabezpieczenia, które ludzie i tak złamią. Niektórzy z nich nawet wypuszczają sami pirackie wersje gry, które się np. wcześnie kończą (np. Game Dev Tycoon), robią zdjęcia i je udostępniają (ponoć jakaś japońska gra erotyczna), lub inne rzeczy. Piractwo to kradzież taka sama, jak kradzież obrazów, pieniędzy, samochodów czy czegokolwiek innego!
Odpisz
3 marca 2015, 19:04
@VanQuisch: heh mam takie same zdanie co Mnich1 i ty :)
Odpisz
3 marca 2015, 19:05
ale on jest wyjątkiem bo stworzył coś co dzieci przyciągnie a inni poważni twórcy nie mają tyle funduszy
Odpisz
3 marca 2015, 17:51
Tak naprawdę piraci to tacy ch**owi złodzieje. Jak chce ktoś coś ukraść z klasą, to niech pójdzie do sklepu i wyniesie samo pudełko z grą.
Odpisz
3 marca 2015, 18:57
wziołeś to od brzydkiego buraka?
Odpisz
3 marca 2015, 08:01
Ściąganie czy też Piratowanie może jest nie jest legalne, ale co ludzie mają zrobić jak jakieś znane koncerny proponują po 150 zł za płytę?? Mnie osobiście to obraża, rozumiem że musieli pracować, zaangażowanie i w ogóle ale jak się widzi gry np. z Premium Games gdzie za GTA SA trzeba zapłacić 70 zł co w czasie premiery GTA SA w orginalnym opakowaniu Rockstar Games płaciło się 60 zł....no to to jest dziwne ,a potem nażekają na piractwa... maksymalna cena za grę powinna wynosić max. 50 zł chyba że to był by jakiś hit świetnie wypracowy gdzie by naprawdę twórcy się postarali i pracowali ciężko to tak do setki ale nie powyżej.
Zapewnie mnie zhejtują nadziani użytkownicy którzy sobie mogą na takie rzeczy pozwolić, nie zwracają uwagi i nie znają wartości pieniądza, ale mnie to nie obchodzi
Odpisz
3 marca 2015, 14:13
Są idioci co płacą kilka stów za aktualizacje poprzedniej części (EA), to tak robią. Ludzie są napaleni na grę gdy usłyszą cenę (za tyle to musi być hit).
Odpisz
3 marca 2015, 14:56
Twórcy wydają olbrzymie pieniądze na wyprodukowanie gry.
Nie dziw się, że w dniu premiery takie tytuły jak BF, GTA, CoD kosztują ok. 200zł. Firma musi opłacić informatyków, kampanie reklamową, sprzęt i wiele innych rzeczy, aby gra się "sprzedała". Nie stać Cię na grę? Wcale nie musisz jej mieć. Ściągnij sobię gry darmowe takie jak LoL, metin(?), smite, albo kupuj gry, które nie nadwyrężą Twojego budżetu.
Odpisz
3 marca 2015, 15:12
@dawid888: Ale np. taka Rosja ma dostosowane ceny gier do kraju np. na steamie, a my nie.
Odpisz
3 marca 2015, 15:20
@Hassh: Popatrz na mapę świata. Rosja ma powierzchnię kontynentu. To pewnie dlatego. ;_;
Odpisz
3 marca 2015, 18:08
Kiedyś gry można było kupić tanio i były świetne, dziś niestety, że tak powiem, twórcy r*chają nas w dupe. Jeśli chcesz dzisiaj pograć w grę, która jest podzielona na milion dodatków, które mało wnoszą do gry, np. Simsy, to musisz wydać ok. 2000 zł (przy innych grach jest mniejsza kwota, ale i tak duża). Ja popieram piractwo, bo gdyby nie ono, to dzisiaj nie kupiłbym z pewnością wielu gier np. CS GO, czy Don't Starve albo nawet Fifa czy BF.
Odpisz
3 marca 2015, 18:46
@dawid888: zgadzam się z tobą. Mi w większości gry darmowe wystarczają. Nie jestem przeciwnikiem mikrotransakcji, bo choć ich nie używam, to szanuje twórców tej gry. Jeśli komuś żal pieniędzy na grę, to niech jej nie kupuje. Wystarczą przecież tańsze i gorsze/starsze/mniejsze gry (np. gry INDIE, które kosztują często kilka/kilkanaście złotych), lub kupienie jakiegoś zestawu z grami (np. X-antologia). Jeśli wymaga się od czegoś więcej, jest to droższe.
Odpisz
3 marca 2015, 18:20
WADAAAAAAAAAAAH
Odpisz
3 marca 2015, 18:00
to jest kradzież, jeśli ktoś co stworzył ma prawo na tym zarobić, a jeśli daje to za darmo to jest fajnym twórcą.
Odpisz