To urządzenie produkuje tyle tlenu
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Dzielą się mocą po równo
Wiedźmin 3 najlepszy
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu
Zbyt udany marketing
Zacznij tak robić jeszcze dziś
Jak to??
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież21 lipca 2023, 22:39
Źródło: nwm tak powiedział obrazek
Odpisz
30 czerwca 2015, 02:34
A mnie zastanawia, co to za drewniane "coś" w tle.
Odpisz
27 listopada 2015, 21:08
Stairway to Heaven. :D
Odpisz
19 kwietnia 2016, 23:49
@amekninja555:
Odpisz
23 maja 2015, 16:13
Ok :) więc spokojnie możemy wyciąć wszystkie lasy :D
Odpisz
25 maja 2015, 20:39
@Oliwka_99: Naprawdę? Czy wy wszyscy macie tak płytkie mózgi? Nikt z was nie pomyślał jakie ta urządzenie może dać korzyści np. jeśli kiedyś zbudujemy bazę na księżycu lub marsie to nie będziemy tam wozić co chwile tlenu, a to urządzenie może przetwarzać zużyte powietrze, przecież nie posadzimy na marsie pieprzonego drzewa
Więc mam nadzieje że zrozumiałaś :)
Odpisz
25 maja 2015, 22:29
@polskistrzelec123_: Chwila, że co? Ona ma "płytki mózg", bo nie pomyślała o wykorzystaniu tego na Marsie, tylko o wycince drzew na Ziemii? Ale poza tym, w wycince nie było by nic złego? To można wywnioskować z Twojej wypowiedzi.
Odpisz
26 maja 2015, 15:03
@rakso: Tak płytki, bo każdy myśli tylko że to zastąpi lasy, a tu nie o to chodzi. Gdzie ja napisałem ,,Wcinka jest spoko"???
Odpisz
26 maja 2015, 15:42
@polskistrzelec123_: Nigdzie. Nie napisałeś też, że jest zła. A jest zła. I to jest płytkość umysłu - twierdzenie, że jest inaczej, a nie niemyślenie o wykorzystaniu tego w misjach kosmicznych.
Poza tym, czemu mieli by nie posadzić drzewa? I tak potrzebowali by roślin. Jeszcze nie przy pierwszej ekspedycji, ale z czasem... Atmosfera Marsa składa się głównie z CO2, co sprzyja terraformowaniu.
A wiesz, o co tu chodzi? O tlen z 4ha lasu w środku miasta. To powstało w tym jednym, jedynym celu. Urban algae canopy - urban=miejski. Może ktoś wpadnie na pomysł wykorzystania tego w misjach, ale jeśli kolonizacja Marsa będzie się rozwijać, to tylko kwestia czasu, aż pojawią się tam drzewa (chyba że stworzenie odpowiednich warunków nawet w bazie okaże się niemożliwe).
Odpisz
26 maja 2015, 16:10
@rakso: dobra i tak nie chce mi się już pisać
PS nie przeczytałem tego co napisałeś.
Odpisz
26 maja 2015, 16:16
@polskistrzelec123_: Fascynujące, mów dalej.
Po kiego grzyba odpisujesz, skoro i tak nie przeczytałeś?
Odpisz
28 maja 2015, 17:12
@polskistrzelec123_: mówisz, że ktoś ma za płytki mózg, sam nie czytasz czyjejś wypowiedzi do końca... nie umiesz, czy jak?
Odpisz
23 maja 2015, 02:51
Ale nie oczyści miast i wsi z innych brudów w powietrzu ^^
Odpisz
21 maja 2015, 12:28
I wygląda o cztery hektary lasu gorzej. To nie chodzi o to żeby zastąpić drzewa urządzeniami wytwarzającymi tlen. A gdzie będzie się wychowywać nasze zdrowe dzikie jedzenie?
Odpisz
21 maja 2015, 12:58
@JerzyKiller2011: Nikt nie napisał tutaj o zastępowaniu drzew (przynajmniej nie licząc komentarzy).
Przykładowo oceany produkują większość tlenu ziemskiego, ale nikt nie mówi, że oceanem można zastąpić las ; )
Odpisz
21 maja 2015, 13:39
ale mi nie chodzilo o las tylko o mieso
Odpisz
21 maja 2015, 13:46
@JerzyKiller2011: Są świnie, krowy itp. które nie żyją w lesie a też robi się z nich mięso
Odpisz
21 maja 2015, 13:52
Każde mięso jest inne.
Odpisz
22 maja 2015, 15:30
A jadles kiedys kielbase ze swiezo upolowanego dzika i kielbase ze sklepu? facet nieba i ziemia
Odpisz
21 maja 2015, 18:43
No to teraz wycinajmy lasy! Ow yeah!
Odpisz
21 maja 2015, 20:03
@majki909: Ty również...? ;x Przecież nigdzie nie napisano tutaj, że lasy już są niepotrzebne.
A gdyby ludzie byli na tyle ograniczeni, aby nie wiedzieć, że drzewa służą nie tylko do produkcji Tlenu to już dawno, by je wycięto, bo większość atmosferycznego Tlenu pochodzi z oceanów.
Pozdrawiam Cię Majeczko ^^ dawnośmy się nie widzieli ;p
Odpisz
21 maja 2015, 23:54
Oj no weź no :d to sarkazm był :c Ps. Pozdrawiam
Odpisz
22 maja 2015, 00:16
@majki909: To wiem, że to był sarkazm ;P ale użycie go tutaj miało ten sam motyw >.<
Odpisz
21 maja 2015, 16:24
a ile prądu to pożre?
Odpisz
21 maja 2015, 20:05
@Tadda: To jest najlepszy komentarz jaki widziałem pod tym obrazkiem! ^^
Zadałeś przenikliwe i bardzo ważne pytanie, o którym nikt tutaj inny nie pomyślał : )
Odpisz
21 maja 2015, 20:31
@Tadda: Wygląda na to, że prawie nic. Najwyżej na jakąś pompkę czy tam filtr. Skoro jest "zasilane" glonami, jak wynika z nazwy podanej już w innym komentarzu, to potrzeba zapewne tylko światła i CO2. :)
Odpisz
21 maja 2015, 20:33
@Ontariel: Ma pompkę i czujnik ruchu. Kiedy wykryje w pobliżu ludzi, przyśpiesza ruch alg w rurach.
Odpisz
21 maja 2015, 20:39
@rakso: Hmmh... Nie widzę w tym większego sensu. Ale i tak nie powinno wiele prądu żreć.
Odpisz
21 maja 2015, 20:42
@Ontariel: Może te glony lepiej pracują, gdy są w ruchu? Nie wczytywałem się zbytnio, wszystkie artykuły są po angielsku a komputer strasznie lagował >.<
Odpisz
21 maja 2015, 13:38
wolę zwykły las...
Odpisz
21 maja 2015, 15:07
@GRRacz: ale w kosmosie się przyda ;) na pewno NASA wykupi ten patent
Odpisz
21 maja 2015, 15:46
@GRRacz: no ale posadź cztery hektary lasu w centrum miasta :)
Odpisz
21 maja 2015, 20:23
@bylejakbylegdzie: to urządzenie jest dobre do takich bardzo dużych miast gdzie jest dużo smogu
Odpisz
21 maja 2015, 20:32
@GRRacz: pewnie takie jest jego przeznaczenie np. w chinach zagrożenie smogiem to codzienność po za tym więcej tlenu w powietrzu na pewno pozytywnie wpłynie na pracę silników
Odpisz
21 maja 2015, 20:38
@bylejakbylegdzie: ... i ludziów :P
Odpisz
21 maja 2015, 13:53
Źródło tej jakże przełomowej informacji prosze.
Odpisz
21 maja 2015, 20:08
@Samotny14: "To urządzenie nazywa się "urban algae canopy". Urban - więc przeznaczone do użytku w mieście. Raczej nie będzie dużego zagęszczenia." - rakso parę komentarzy wyżej.
Odpisz
21 maja 2015, 20:18
Co to ma być? Cytowanie komentarzy? A zezwolenie pan ma? Prawa autorskie?
Spotkamy się w sądzie! >.<
Odpisz
21 maja 2015, 20:22
@rakso: Ha em em... A co powiesz na kawiarnię? ;x Mam dla Cb list ^^ Tzn. w sumie kopertę bez listu... Ale myślę, że będziesz zainteresowany ;D
Odpisz
21 maja 2015, 20:27
Jaka więc jest zawartość koperty? Wąglik?
Odpisz
21 maja 2015, 20:29
@rakso: Czy wtedy wpadałbym do kawiarni z Tobą? ^^ Spokojnie, zobaczy pan, że nie pożałuje ;3 "I'll drive an [...] his eye." ;D
Odpisz
21 maja 2015, 20:31
Zabrakło "through". Chyba że tylko wydaje mi się, że wiem o co chodzi :b
Odpisz
21 maja 2015, 20:35
@rakso: Skądże >.< po prostu dziabnąłem dwa słowa zamiast jednego ^^
Odpisz
21 maja 2015, 12:02
Zważywszy, że drzewa w lesie większość wyprodukowanego tlenu zużywają to nie jest to wcale tak duże osiągnięcie...
Odpisz
21 maja 2015, 12:57
@shark2199: Możesz objaśnić, co masz na myśli? Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem : )
Odpisz
21 maja 2015, 16:42
Zasada jest prosta jak kolega pisał. Drzewa produkują tlen za dnia w dużych ilościach. Produkt uboczny fotosyntezy to tlen, w nocy fotosyntezy drzewa nie mogą przeprowadzić wiec odrobinę tlenu z atmosfery muszą pobrać żeby skrótowo ci to wyjaśnić przeżyć.
Odpisz
21 maja 2015, 16:58
Poza tym naszym głównym źródłem tlenu są glony, nie drzewa.
Odpisz
Edytowano - 21 maja 2015, 16:59
@Altheriz: Po pierwsze: mylisz się, bo nie dlatego, że w nocy nie można przeprowadzać fotosyntezy rośliny zielone wchłaniają tlen.
Oddychanie roślin zachodzi cały czas, a nie tylko w nocy.
Po drugie: wiem jak to przebiega : )
Odżywianie: 6CO2 + 6H20 ---światło---> C6H12O6 + 6O2
Oddychanie: Tlen do płuc -> tętnic -> komórek
a z nich CO2 do żył -> płuc -> atmosfery
Po trzecie: pytałem o sens wypowiedzi, gdyż nie wiem do czego się odnosił.
Chodzi o to, że:
x - ilość wydzialanego tlenu przez 4ha
y - ilość tlenu zużywanego przez 4ha
(x - y) ma być bardzo niewielkie
L - iloć tlenu wydzielanego przez 4ha
x - y = L
i dlatego L ma być bardzo niewielkie?
Jeśli taki jest sens to muszę zaprotestować i wyjaśnić, że raz ta ilość nie jest aż tak mała jak się zdaje (procentowo może być mała).
Dwa pamiętajmy, że 4ha lasu zajmują... 4ha. A to zajmuje (na oko) 10m^2?
1 ar = 100m^2
Czyli na arze zmieści się takich 10.
Na setce arów (hektarze) zmieści się 1000.
A na 4ha zmieści się 4000 takich gówien.
A to oznacza, że jest to 4000 razy wydajniejsze niż las (oczywiście, gdy chodzi o produkcję tlenu).
Niech wyjaśni mi, dlaczego uważa, że to coś nie jest dużym osiągnięciem, jesli liczy ilość.
Odpisz
21 maja 2015, 17:00
@Mnich1: Pisałem o tym w dwóch innych komentarzach, a tutaj nie wiem do czego się odnosi to stwierdzenie?
Odpisz
21 maja 2015, 17:06
Porównałem to urządzenia także do glonu bo skoro porównanie do drzewa daje temu urządzeniowi znikome osiągi to porównanie tego z glonem to już w ogóle wielka dysproporcja. Chociaż poza tym to urządzenie wygląd trochę jak zrobione z glonów czy innych roślinek.
Odpisz
21 maja 2015, 17:12
@Mnich1: Raczej z komórek zawierajacych chloroplasty, czyli na jedno wychodzi.
Przeczytaj mój komentarz powyższy.
4000 większa wydajność przy tej samej ilości zajmowanego miejsca.
To nie jest niewielka ilość z tego, co wiem.
A jeśli chodzi o glony to nie zgadzam się tym bardziej : ) Glony mają mniejszy dostęp do słońca, więc przeprowadzają fotosyntezę mniej wydajnie ;p Największą przewagę nad drzewami daje im to, że jest ich więcej - ilością zwyciężają. Ta maszyna zaś zwycięża jakością (wydajnością).
Odpisz
21 maja 2015, 17:14
tu się zgodzę urządzenie jest wydajniejsze, też zależy na jakiej zasadzie działa. Jak produkuje tlen z dwutlenku węgla to musi być jakiś przewiew wiec w dużym zagęszczeniu takie urządzenie mogło by nie mieć sensu. Tak jak tam kolega pisał wyżej im mniej CO2 w powietrzu w pobliżu urządzenia tym mniejsza wydajność.
Odpisz
21 maja 2015, 17:23
@Altheriz: A ja odpisałem mu, że w drugą stronę to działa podczas spalania : )
Tam gdzie mniej Tlenu tam mniejsza wydajność spalania, ale Ogień jakoś sobie radzi (mówię o Ogniu palonym na otwartej przestrzeni) to ta maszynka również. Różnica wagi CO2 i O2 jest duża ([Warunki normalne] 22,4 dm^3 Tlenu ważą 32x, a Dwutlenku węgla 46x. CO2 jest cięższe od powietrza :p)
Jedno wchodzi jedną stronę, drugie wychodzi drugą i mamy ładny przebieg, krok po kroku.
A nawet jeśli się mylę: istnieje opcja (o której już mówiłem koledze, którego wspomniałeś) że informacja powyższa jest średnią z pewnego czasu użytkowania i gdyby wykluczyć ten czynnik, byłoby ono wiele, wiele większe : ) (Lecz czy 4000 razy większa wydajność nie jest zadowalająca? ;p)
Odpisz
21 maja 2015, 18:00
@Altheriz: To urządzenie nazywa się "urban algae canopy". Urban - więc przeznaczone do użytku w mieście. Raczej nie będzie dużego zagęszczenia.
Odpisz
Edytowano - 21 maja 2015, 18:23
ci cio cie zminusowali albo cie nie rozumieją albo stwierdzili ze za dlugie
Odpisz
21 maja 2015, 20:01
@rakso: Jak zawsze znajdziesz to czego inni nie znaleźli ^^ dzięks ;D
Odpisz
21 maja 2015, 11:52
Szkoda, że nie dodają artykułów.Można by sobie o tym poczytać :)
Odpisz
21 maja 2015, 18:36
powyzej rakso napisal nazwe tego ^^ milego czytania :p
Odpisz
21 maja 2015, 11:14
jak to urzadzenie sie nazywa ?
Odpisz
21 maja 2015, 18:05
@dragonxz: nazywa sie: 啊被来让额阿婆 瞓也想吧们
Odpisz
21 maja 2015, 17:09
To nie uprawnia do niszczenia przyrody*-*
Odpisz
21 maja 2015, 16:09
Las produkuje powietrze a nie tylko tlen.
Odpisz
21 maja 2015, 16:32
@MRrainbow:
Powietrze jest mieszaniną gazów, głownie tlenu, azotu i argonu.
Podczas procesu fotosyntezy tlen wydzielany jest jako produkt uboczny. Natomiast argon i azot nie jest produkowany przez drzewa, ani żadną inną roślinność.
Odpisz
21 maja 2015, 16:36
@MRrainbow: A powietrze to: 21% tlenu 78% Azotu 1% inne substancje (np. Argon, Dwutlenek Węgla, Inne gazy szlachetne). Las nie produkuje Dwutlenku węgla.
Odpisz
21 maja 2015, 16:39
@MRrainbow:
Odpisz
21 maja 2015, 17:02
Las produkuje dwutlenek węgla... Ludzie przy okazji też.
Macie jednak rację, że nie produkują one powietrza, a Tlen (+CO2 w procesie oddychania).
Odpisz
21 maja 2015, 17:11
Las w sensie drzewa.
Odpisz
21 maja 2015, 17:15
Tej wypowiedzi nie rozumiem .-. Czym innym mógłby być las? ^^
Las PRODUKUJE Tlen oraz Dwutlenek Węgla, tylko że wymiennie, bo raz bierze CO2 i zamienia w O2, a raz O2 i zamienia w CO2 ;p
Odpisz
21 maja 2015, 13:52
Tragiczny wynalazek, teraz bogaci idioci mogą dojść do wniosku że drzewa można zastąpić i nie będą się martwić wycinaniem lasów.
Odpisz
21 maja 2015, 15:33
@TheGreatcat: W zupełności się z Tobą nie zgadzam ^^ Gdyby tak było już dawno nie byłoby drzew : )
Znanym faktem przecież jest, że oceany produkują więcej tlenu niż lasy :p
Poza tym nawet ci "bogaci idioci" wiedzą, że drzewa służą im jako meble, papier itd.
Odpisz
21 maja 2015, 15:45
@TheGreatcat: drzew nie da się zastąpić i nie mówie tu o tlenie i przyrodzie ale drewno to wielka część przemysłu
Odpisz