Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Pamięta ktoś o tamtej aferze?
Ależ geniusz
Ważna aktualizacja
Mój Koran z jakiegoś powodu ma sury ponumerowane po rzymsku
Pinokio hack
Inteligentny po mamie
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież4 marca 2017, 14:26
wywalili na Nas ch.ja dwa razy. w 39' i 45'
Odpisz
4 marca 2017, 14:35
@Wyje_Bane: Zostawili na pastwę III Rzeszy , a później sprzedali komunistom.
Odpisz
4 marca 2017, 15:02
@ololol: Bo szli własnym zyskiem?
Odpisz
4 marca 2017, 15:39
@ololol: Aha, czyli lepiej, żeby Hitler dalej podbijał Europę, ale polaczki by było wolne od komunizmu XD
Odpisz
4 marca 2017, 15:46
@ololol: No wiesz. Zawsze była opcja że mogli pójść na trudny konflikt z ZSSR i ich poplecznikami.
Odpisz
4 marca 2017, 16:00
Priorytetem było pokonanie Hitlera. To było najważniejsze i najbardziej opłacalne dla Wielkiej Trójki
Odpisz
4 marca 2017, 16:20
@Zenekkk1010: No tak
Odpisz
4 marca 2017, 19:32
Bo zdradzili sojusz!
Odpisz
4 marca 2017, 19:48
@ololol: Jaki?
Odpisz
4 marca 2017, 20:09
między Polską , Francją ,a Wielką Brytanią!
Odpisz
4 marca 2017, 21:44
@ololol: Ten w którym każda strona dała dupy?
Odpisz
4 marca 2017, 22:51
nie żartuj. Francja i W. Brytania dobrze wiedziały , że Polska w pojedynkę nie da rady wytrzymać atak dużo potężniejszej 3 Rzeszy. Miały pomóc jako kraje sojuszu , ale tego nie zrobiły.
Odpisz
4 marca 2017, 22:54
@ololol: Bo wiesz. Średnio mogli jak. Francuzi może i przebilibi się przez LZ ale nadal niewiele potem Niemcy mogli sciągać siły z Polski a to przyspieszyłoby po prostu '40. Nie zapominajmy że może też ZSRR i Włochy by ig wsparły
Odpisz
Edytowano - 4 marca 2017, 23:01
Może byś podal jakieś źródło tych informacji bo czegoś takiego jeszcze nie słyszałem co próbujesz głosić pod tym obrazkiem.
A co do 45' najlepsze jest to że Francja,która podczas wojny zrobiła niewiele i dała się zdobyć Niemcom w kilkanaście dni później decydowała o losach Europy...
Odpisz
4 marca 2017, 23:22
@bezimienny7: 70 dywizji Francuskich i około 40 Niemieckich po mobilizacji. Te siły spolojnie zatrzymałyby do czasu skończenia sprawy Polskiej. I jak wspomniałem wcześniej zawsze pozostaje sprawa ZSRR i Włoch
Odpisz
1 lutego 2018, 18:00
@ololol: w sumie to nic dziwnego bo jakby się z ZSRR pokłócili to by zaraz po 2 może i 3WŚ wywaliła
Odpisz
3 marca 2017, 14:03
Austria
Nie pamiętam dokładnie w którym to było roku
Na pewno przed wojnami światowymi
Pomagaliśmy im w jednej walce z Turcją
A za paręnaście lat
Bum
Austrio-węgry zaborcy
I co ciekawe
Turcja (czy co to tam było)
Była jednym z krajów temu przeciwnych
(Nie bijcie za małą wiedzę plz)
Odpisz
3 marca 2017, 14:26
@lorax12: Za mało wałkowania Odsieczy Wiedeńskiej, co?
Odpisz
3 marca 2017, 14:39
@lorax12: Bitwa pod Widniem Polska Husariia przychodzi z odziczą w 1683r.
(pamiętam to z 6 klasy)
Odpisz
3 marca 2017, 14:56
@lorax12: Pierwszy rozbiór Polski był w 1772, a odsiecz wiedeńska w 1683 roku, więc... Tak, kilkanaście lat...
Odpisz
3 marca 2017, 19:49
@TheHunterMikiPL: jak już mówiłam
Nie pamiętam dokładnie
Mam słabą pamięć
W szczególności do dat
Odpisz
3 marca 2017, 19:50
@SzyMONECKI009: no przepraszam
Odpisz
3 marca 2017, 19:51
@GalenMarek: w-wybacz~
Odpisz
4 marca 2017, 14:09
@TheHunterMikiPL: I Austro-Węgry 1867
Odpisz
5 marca 2017, 21:09
@Hartmann: A co się wtedy wydarzyło?
Odpisz
5 marca 2017, 21:13
@TheHunterMikiPL: Polskę zaatakowały Niemcy i ZSRR (dzisiaj Rosja), a my mieliśmy soja z Anglią i Francją. I okazało się, że to zdrajcy i nam nie pomogli.
Odpisz
5 marca 2017, 21:28
@TheHunterMikiPL: Wplótł w rozbiory Polski Austro-Węgry, które powstały w 1867 roku w wyniku przegranej wojny z Prusami
Odpisz
24 czerwca 2017, 20:51
@Memiarz57: Tak
Odpisz
24 czerwca 2017, 21:59
@Memiarz57: A to nie był 1939?
Odpisz
24 czerwca 2017, 22:07
@TheHunterMikiPL: Tak
Odpisz
24 czerwca 2017, 22:52
@TheHunterMikiPL: że nas zaatakowali?
Odpisz
24 czerwca 2017, 22:53
@Memiarz57: Nie wiem już, noc jest, chcę sobie wyszkolić armię Swadiańskich rycerzy, dajcie mi spokój.
Odpisz
24 czerwca 2017, 22:57
@TheHunterMikiPL: xD
Odpisz
25 czerwca 2017, 10:45
@TheHunterMikiPL: I co, wyszkoliłeś?
Odpisz
25 czerwca 2017, 13:09
@Ameron: Nie. Mam dopiero jednego Swadiańskiego Zbrojnego. Kilku piechurów, bojówkarzy/milicjantów i jeszcze troszeczkę rekrutów. Ale mam też Khergickich łuczników konnych, elitarnych łuczników konnych, lansjerów i jeźdźców. I mam chyba z 7 postaci ( Takich z tawern, co mają imiona, własny ekwpiunek itp. ).
Odpisz
25 czerwca 2017, 18:22
@TheHunterMikiPL: Ło szalony!
Odpisz
25 czerwca 2017, 22:46
@Ameron: Już mam rycerza.
Odpisz
26 czerwca 2017, 20:59
@TheHunterMikiPL: Wyszkól sobie Arcy Maga :P
Odpisz
26 czerwca 2017, 21:08
@Ameron: Nie da się.
Chyba, że może jakiś mod?
Odpisz
26 czerwca 2017, 21:13
@TheHunterMikiPL: Poszukaj w internetach a może znajdziesz :P
Odpisz
26 czerwca 2017, 21:53
@Ameron: Nie chcę.
Odpisz
26 czerwca 2017, 21:54
@TheHunterMikiPL: To nie :/
Odpisz
5 marca 2017, 01:00
Tylko ja próbowałem na początku jakoś połączyć angielskie i francuskie słowo żeby wyszło po polsku? ;-;
Odpisz
4 marca 2017, 21:29
ja bym tu prędzej dał ZSRR
Odpisz
4 marca 2017, 13:57
Shay
Odpisz
4 marca 2017, 16:16
@wiki954: Shoy
Odpisz
4 marca 2017, 16:26
@wiki954: Shay choose the right way
Odpisz
4 marca 2017, 20:35
I don't think so
Odpisz
4 marca 2017, 19:43
Tzw. "dziwna wojna"
Odpisz
4 marca 2017, 15:08
Zajebiste 5/5
Odpisz
3 marca 2017, 15:34
nie rozumiem
Odpisz
3 marca 2017, 16:02
@drzefko: Francja oraz Wielka Brytania nie pomogły Polsce podczas 2 wojny światowej jak obiecywały.
Odpisz
3 marca 2017, 15:41
dlaczego my, Polacy jesteśmy tacy ograniczeni...
Odpisz
3 marca 2017, 12:56
II WW
Odpisz
3 marca 2017, 10:36
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2017, 10:52
@RevanShan: Heh... Pamiętam jak to robiłem...
Odpisz
3 marca 2017, 10:18
Brak wiedzy historycznej autorze obrazka v:
Odpisz
3 marca 2017, 10:23
bo
Odpisz
3 marca 2017, 10:31
@polandball1: Francuzi wraz z Anglikami przypuścili ofensywe lecz zostali zatrzymani przez zbyt mocno ufortyfikowaną linie Zygfryda
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2017, 10:32
ta bo nie mogą wysłać samolotów nie mówiąc już o statkach...
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2017, 10:35
po za tym mieliśmy dobrą piechotę wystarczyło żeby Francuzi zaatakowali od zachodu my od wschodu a Anglicy z Południa nie mówiąc że Zsrr mogło wysłać nam czołgi i inne zaopatrzenie
Odpisz
3 marca 2017, 10:40
@RussiaBall: Co ty pie**olisz?
Odpisz
3 marca 2017, 10:41
@RussiaBall: taktycy wojenni się znaleźli
Odpisz
3 marca 2017, 10:42
@Dark123456: W tym wypadku stratedzy
Odpisz
3 marca 2017, 10:47
@RussiaBall: Pssyt... Hej ty! tak ty! ZSSR nas zaatakował jakbyś nie wiedział. Mieli sojusz z Niemcami
Odpisz
3 marca 2017, 10:53
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: Kto by tam się tym przejmował, tak samo tym jak Francuzi mieli przebić si3 przez Zygfryda czy Anglicy od południa
Odpisz
3 marca 2017, 10:59
Plan zakładał zablokowanie większych portów niemieckich przez Royal Navy oraz atak przez Linię Zygfryda. Problem w tym, że flota nie była gotowa na taką operacje, armia brytyjska nawet nie była we Francji, a większość armii francuskiej była na granicy z Włochami. Armia brytyjska oraz francuska zajęła dopiero w grudniu 1939 roku.
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2017, 11:02
Francuzi nie zoststali zatrzymani na lini Zygfryda tylko sami się zatrzymali, a pare dni pozniej wraz z wlk. Brytania postanowili nie pomagac Polsce.
Odpisz
3 marca 2017, 11:23
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: chciałem was wku*wic i się udało ¯\_ ⌐■ ͜ʖ ■ _/¯
Odpisz
3 marca 2017, 11:36
@bezimienny7: Pomyślmy. Mamy armie silnie defensywną i mamy uderzyć na silne bunkry wroga. N apewno szturm ma sens. Pozatym amerykanom długo to zajeło
Odpisz
3 marca 2017, 12:32
Myślę, ale nie znam takich szczegółów, czy były to wojska defensywne czy ofensywne. Zakładając, że wsparcie z przeciwnego frontu odpada to jest co najmniej kilka innych sposobów na pomoc, a Polska nie doczekała się żadnego.
Odpisz
3 marca 2017, 13:05
@RussiaBall: Samoloty? ( Nie wiem dokładnie) Francuzi nie mieli zbyt wielu samolotów. A Alianckie samoloty nawet by nie doleciały do lini Zygfryda ani do Berlina. A statki? Statki nie miałyby raczej zasięgu do Lini Zygfryda ani do Berlina. Atak powietrzny na Linie Zygfryda przypuściły dopiero Amerkańskie siły Powietrzno-Desantowe z 108. Dywizji. Dokonali tego dopiero po zdobyciu Normandii skąd mogły wylecieć samoloty.
Odpisz
3 marca 2017, 13:07
@mante: Brytyjskie mogłyby zrobić postój we Francji i lecieć dalej, żaden problem.
Odpisz
3 marca 2017, 13:14
@bezimienny7: Tego akurat nie wiem (Interesuje się bardziej walkami na wschodzie i w Afryce niż na zachodzie) ale Francja nie miała zbyt dużo lotnisk, i Alianci nie chcieli atakować od razu więc większość lotnisk przejeli Niemcy
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2017, 13:31
@mante: No właśnie, słowo kluczowe dla tej dyskusji "nie chcieli". hueheu
Odpisz
3 marca 2017, 13:39
@bezimienny7: huhu
Odpisz
3 marca 2017, 13:46
@bezimienny7: Tak, były to siły o charakterze defesywnym przygotowane do obrony nie ataku. Po drugie atakowali miasta samolotami
Odpisz
3 marca 2017, 14:20
Panowie, przesadzacie trochę. Nie zapominajcie, że to byli FRANCUZI - Może i doszli do Linii Zygfryda, ale pewnie komuś gdzieś wymsknęła się spluwa, był strzał, a Francuzi przerażeni - przecież nikt nie mówił, że będą do nich strzelać!
A tak na poważnie - Francuzi nawet nie zamierzali nam pomagać. Wraz z Brytyjczykami uznali, że nie będą podejmować żadnych działań w stronę pomocy Polsce. Podczas walki z Polską III Rzesza prócz jednej dywizji, nie miała do obrony na zachodzie żadnych wartościowych jednostek. Francuzi nie zostali zatrzymani, oni po prostu nie chcieli iść dalej. Myślisz, że dlaczego sytuacja w jakiej byli z Brytyjczykami jest oceniana jako kompletnie zmarnowana okazja? Taka po prostu była. ZMARNOWANA. Bo też jak nazwać sytuację, kiedy masz przewagę liczebną i strategiczną, a tego nie wykorzystujesz?
Dodatkowo pozwolę sobie przywołać pewne zdane...
"Nie będę umierał za Gdańsk!"...
Odpisz
3 marca 2017, 14:44
Za przeproszeniem, ale kto Cię ku*wa uczył historii? Widać ma braki i nie mam pojęcia jakim cudem został nauczycielem tego zacnego przedmiotu szkolnego. I brak wiedzy historycznej to masz Ty i to spory. Francja I Anglia zostały zatrzymane na Linii Zygfryda? Przez kogo? Zdecydowana większość Armii III Rzeszy blitzkrieg'owała sobie Polskę, a na "froncie" zachodnim prawie nie było wojska Niemieckiego. Po za tym armia Franc(uska) była liczniejsza, ba! Miała najlepsze czołgi. Sforsowanie Linii Zygfryda nie było by problemem, ale jak przytoczył wyżej mój przyjaciel "Nie będą umierali za Gdańsk". A herbaciarze nie lepsi. Wraz z Francami wypowiedzieli wojnę, prawda. Ale co robili? Zrzucali na Niemieckie miasta ulotki, by zaprzestali walk w Polsce. Tak oto po raz kolejny zachód się na nas wypiął i pokazał gdzie nas ma.
Odpisz
3 marca 2017, 14:56
@GalenMarek: Ta, widocznie zapomnieli co dla nich zrobiliśmy, np. Enigma
Odpisz
3 marca 2017, 15:04
@mante: No tak, NAJPIERW my im pomogliśmy rozszyfrować kod enigmy, a POTEM oni nas zdradzili...
Odpisz
3 marca 2017, 15:21
@mante: Zachód od wieków ma nas w dupie i nie zmieniło się to do dziś, mimo wielu czynów jakie robiliśmy by im pomóc (żeby daleko nie uciekać i nie odbiegać od tematu - Bitwa o Anglię). Nic nie wskazuje by się to miało zmienić, a my jakoś cholera nie możemy się od tej hołoty odciąć.
Odpisz
3 marca 2017, 15:23
@GalenMarek: Albo jeszcze Monte Cassino
Odpisz
3 marca 2017, 15:24
@GalenMarek: Rozumiem że powielanie mitów jeat fajne. Ale wszyscy pie**olnikcie tak się patelnią. Różnica między ku*wa 45 a 1 dywizją są chyba ku*wa spore. Pamiętajmy że byli w ch*j dobrze zabezpieczonej lini Zygfyda i szturm trwałby nie tylko długo ale i przyniósłby nie potrzebne straty bo i tak zanim przebiliby się niemcy ściągneli by siły ze wschodu
Odpisz
3 marca 2017, 15:25
@mante: Właśnie. Alianci wleźli na to wzniesienie po trupach Polskich Żołnierzy, którzy je zdobyli.
Odpisz
3 marca 2017, 15:31
@GalenMarek: I w dodatku zbombardowali klasztor ( na Monte Cassino) w którym nie było ani jednego niemca. Nawet oni wiedzieli że nie można go używać do obrony. A Brytyjczycy mówili, że nie będą niszczyć zabytków
Odpisz
3 marca 2017, 16:04
"Pomyślmy. Mamy armie silnie defensywną i mamy uderzyć na silne bunkry wroga. N apewno szturm ma sens."
Nie będę się kłócić, ale na razie pewność mamy jedynie taką taką, ze użycie tej silnej armii defensywnej w defensywie nie miało sensu :P
Odpisz
3 marca 2017, 16:08
@Aracz: Bo zostały forsowane ardeny? Gdyby nie szalony pomysł Rommla to Francja możliwe że zadała by jeszcze wi3ksze straty
Odpisz
3 marca 2017, 16:14
Powielanie mitów? Znajdź mi dowody że to mity a nie fakty, którymi są.
Na Linii Zygfryda stacjonowało 42 dywizji piechoty Niemieckiej [różne źródła, różne strony kłamliwej wikipedii podają różne dane]? Skoro już się bawimy wikipedią to zobacz sobie:
Cała piechota siedziała na Linii Zygfryda?
Odpisz
3 marca 2017, 16:26
@mante: W zasadzie, to zbombardowali go Amerykanie.
Odpisz
3 marca 2017, 16:27
@GalenMarek: Nie? Ale nadal to są 42 dywizje na całym zachodzie. Pozatym zanim Francuzi sforsowaliby LZ Niemiaszki zciągnełyby siły ze wschodu
Odpisz
3 marca 2017, 16:32
Screen z wikipedii, który zamieściłem, pokazuje, że we Wrześniu 1939 III Rzesza miała łącznie 46 dywizji piechoty ogólnie. Zatem czym atakowali Polskę?
Odpisz
3 marca 2017, 16:41
@GalenMarek: Mobilizacja? Słyszałeś o czymś takim?
Odpisz
3 marca 2017, 16:43
Mobilizacja, mobilizacją, a gdzie są fakty? Dowody? Konkretne dane?
Odpisz
3 marca 2017, 17:17
Po mobilizacji Niemcy i tak mieli 42 łącznie, z czego większość musieli rzucić na Polskę, natomiast Francuzi na samej granicy mieli ich 36. Niemcy mieli natomiast 12, z czego 7 było pełnowartościowe, a reszta była rezerwą. Dodatkowo nie mieli tam ani jednej dywizji zmotoryzowanej i ani jednego batalionu czołgów, bo wszystko poszło na Polskę...
Odpisz
4 marca 2017, 13:22
@RevanShan: 400 Pz I i II trzymali przy granicy z Francją. Pozatym te siły starczyłyby nazatrzymanie Francuzów do Października i powrotu sił z zachodu. Ej i jeszcze jedno. A co z Włochami?
Odpisz
4 marca 2017, 14:08
tutaj znowu, przyczepię się do tylko jednego. Ani Pz.I, ani Pz.II nie miały szans w żaden sposób zniszczyć Francuskich czołgów. Nawet wczesne Pz.III i Pz.IV miały z tym wielkie problemy. W dodatku, Francuskich czołgów było ponad tysiąc więcej i nie miały problemów ze zwalczaniem Niemieckich sił pancernych. Francuzi mieli duże szanse, ale ich nie wykorzystali. Dowództwo było zbyt mało elastyczne, miało ograniczony zakres sytuacji, w których potrafili prowadzić działania (z tego co pamiętam, francuska doktryna mówiła, by w znalezieniu się w nieznanej sytuacji przyjąć inne pozycje, by stworzyć znaną sytuację), a politycy chcieli ograniczyć ofiary w ludziach. Chyba dalej trwają spory o to, czy Francuzi przegrali niepodległość zbrojnie (na pewno zbrojnie przegrali Kampanię Francuską), czy tylko politycznie przeszli na stronę wroga (zostając Francją Vichy)
Odpisz
4 marca 2017, 14:55
@Aracz: premierem Francii był w tedy gość który walczył w pierwszej wojnie światowej i panicznie bal się powtórki z pierwszej wojny kiedy 1/3 Francuzów w wieku poborowym zaginęła
Odpisz
5 marca 2017, 21:18
@Panwp: *Francji *wtedy *bał *zginęła
Oprócz tego brakuje dużych liter, kropek i przecinków.
Odpisz
5 marca 2017, 21:32
@Aracz: Pz.III i Pz.IV z łatwością niszczyly Crousdery i Shermany. Więc z łatwością powinny zniszczyć czołgi Francuskie
Odpisz
5 marca 2017, 21:44
@mante: wczesne warianty Pz.III i Pz.IV miały inne działa, niż późne warianty Pz.III i Pz.IV. Różniły się między sobą nawet pancerzami, skok jakościowy był całkiem duży
Odpisz
6 marca 2017, 21:46
@Aracz: Coś tu cicho, proponuje znowienie konwersacji
Odpisz