@CzarnyGoniec: Kreacjonizm a kreacjonizm to też jest różnica. Natomiast zasadniczo spór między kreacjonistami a ewolucjonistami tak naprawdę nie ma sensu i jest efektem spisku masonów.
PS. to miał być taki żarcik z tymi kreacjonistami, a wyszło na poważnie...
PPS. Serio nauczyciel fizyki uważał, że ziemia ma 5 tys lat, ewolucja nie istnieje, gwiazdy też mają te kilka tys lat? O takich mówiłem gdy wspominałem o obecnym rządzie.
@CzarnyGoniec: no wiesz
jak w zadaniu na czas polowiecznego rozpadu wyszło mi że próbka ma 10 tysięcy lat to on powiedział że w zadaniu jest błąd bo ziemia tyle nie istnieje
@Miguelp: Ja bym to zgłosił do jakiegoś organu, który się tym zajmuje... to jest skrajnie niepoważne, żeby nauczyciel przedmiotu ścisłego prawił takie brednie.
Do dyrekcji chociaż....
...ostatecznie możesz na priv dać namiary na szkołę to sam zgłoszę gościa.
Ej, to o Wielkim wybuchu Wam nie powiedział? Albo o gwiazdach?...
Masakra, że takie rzeczy się dzieją...
@CzarnyGoniec: jego poglądy nijak nie wpływały na lekcje (chyba że ciśniecie beki z Jezusa na tapecie się liczy)
nie narzucal nam poglądów ani nic
zresztą to kwestia jego wiary nic zarzucić nie można
dyrekcja na pewno wiedziała
@Miguelp: No dobra, to przynajmniej nie jest aż tak źle.
Wiara wiarą, nic do wiary nie mam.
Ale kreacjonizm to mieszanie nauki z wiarą, a dokładniej wypieranie nauki wiarą i to jest problem.
Ale jeśli ma te antynaukowe poglądy tylko prywatnie to pół biedy.
@CzarnyGoniec: Jak by nie paczac Krecjonizm kłuci się nawet z Biblią:) ale co do ewolucji jako takej i w niej jest dużo dziur. Jedni naukowcy mówią że jest, inni że jest inna ewolucja, jeszcze inni mówią ze nie ma czegoś takiego jak ewolucja. ( to ostatni mój kom na ten temat)
@gotigwolf: Nauka i kreacjonizm to absolutnie sprzeczne podejścia. Nie ma naukowców-kreacjonistów, co najwyżej jacyś nie do końca znający się na biologii członkowie innych dziedzin nauki (jak podany wyżej Pan fizyk).
Ewolucja ma dużo mniej dziur, niż chcieliby tego kreacjoniści.
@CzarnyGoniec: Zależy o jakim kreacjonizmie mówisz~Zasadniczo prawdziwy kreacjonizm to pogląd, iż Biblia, a konkretnie Księga Rodzaju przedstawia prawdę o procesie powstawania świata. I to akurat jest prawda, a jeśli uważasz, że biblijny opis Stworzenia kłóci się ze współczesną wiedzą naukową, to znaczy, że padłeś ofiarą masońskiej manipulacji.
@SockPuppet: ( obiecałem nie pisac w tym temacie ale to kstatni ostatni raz) W Biblii jest że Bóg stworzył ziemie w ciągu kilku dni ale te dni są tylko metaforą aby uświadomić że były to jakieś ( bardzo)długie odcinki czasu czyli według bibli ziemia ma dużo lat itp rzeczy jak gwiazdy czy coś .
@CzarnyGoniec: on podawał mi jakiegoś naukowca który to udowodnił
jak mam być szczery to wolę nie mówić "na 100% było tak" bo sprawdzić tego dokładnie się nie da
uważam swoje ale definitywnie nie neguje innych teorii jeśli nie mogę mieć 100% pewności i mam ku temu swoje powody
@Domijeja: Najzupełniej poważnie. Widzisz, tak naprawdę nie ma żadnej sprzeczności między ewolucjonizmem (w wyniku ewolucji z prostych organizmów ewoluują coraz bardziej skomplikowane i doskonałe formy życia) a kreacjonizmem (Bóg stworzył wszystkie organizmy - najpierw ryby, potem ptaki, potem ssaki, na koniec człowieka, tak jak to opisano w Biblii). Jedyny problem leży w tym, że wg Biblii najpierw powstał mężczyzna, a później z fragmentu jego ciała powstała kobieta - innymi słowy oznacza to, że homo sapiens płci żeńskiej jest bardziej złożoną, doskonałą i ewolucyjnie zaawansowaną istotą niż homo sapiens płci męskiej. Takie jest prawdziwe przesłanie, które powstaje, gdy połączy się dwie teorie - ewolucjonizm i kreacjonizm. Masoni nienawidzą kobiet i nie chcą, żeby wyszło na jaw, że są wyższymi formami życia niż mężczyźni, dlatego wmówili ludzkości, że te dwie teorie stoją ze sobą w sprzeczności, żeby nikt nigdy nie próbował ich połączyć. Kto inny, jak nie masoni?
@SockPuppet: Wow.
No to po kolei:
- czemu stworzone później przez Boga = bardziej doskonałe?
- czemu masoni nienawidzą kobiet?
W ogóle skąd pomysł na jakiś masoński spisek?
I skąd pomysł na to, że kobiety są bardziej złożone i doskonałe? Na podstawie tego, że wg. jakiejś METAFORYCZNEJ księgi powstały nieco później? Nie wiem, czy wiesz ale sam Kościół zakłada równość płci (przy czym w przeszłości zakładał wyższość mężczyzny).
Oraz - "Takie jest prawdziwe przesłanie, które powstaje, gdy połączy się dwie teorie - ewolucjonizm i kreacjonizm" - stworzyłeś coś, co nie ma absolutnie żadnych podstaw ocierających się o naukę, więc myślę że to dobry punkt wyjścia do tego, że kreacjonizm nie jest tak łatwo połączyć z ewolucją jak myślisz.
Choć fakt - założenie, że Bóg stworzył wybuch, czy coś takiego a potem ewolucja się potoczyła nie jest sprzeczny z nauką. Co najwyżej z niej nie wynika.
I sam do siebie - ...czy jest sens w ogóle o tym pisać...
@CzarnyGoniec: Mnie bardziej interesuje, czy kreacjonizm przypadkiem nie głosi, że Bóg stworzył wszystko naraz, w ciągu 7 dni, co jest bezpośrednio sprzeczne z teorią ewolucji
@CzarnyGoniec: ale tak serio i naukowo to pierwszy człowiek była kobietą
i wgl samice są bardziej ewolucyjnie do przodu
przykład
samce węży nadal mają szczątkowe nogi
@Miguelp: Źródła? Pierwsze słyszę.
Nawiasem mówiąc ewolucyjnie to granice ewolucyjne między gatunkami są płynne i nieco arbitralnie ustawiane. Nie można jednoznacznie stwierdzić kiedy w ewolucji kończy się jeden gatunek a zaczyna drugi
@Miguelp: No ciekawe, ciekawe.
Jedyne co dodam to to, że słyszałem ten sam argument o mitochondriach jako dowód na to, że mężczyzna pojawił się szybciej.
W genetyce nie jestem jednak jakimś bossem, także nie wiem jak to naprawdę wygląda.
@CzarnyGoniec: to byłoby glupie
dna mitochondrialne dziedziczymy po matce
btw księga rodzaju to bullshit
jest to 100% alegoria i łatwy do ogarnięcia dla starożytnych sposób powstania świata a raczej relacje ziemia człowiek bóg
@CzarnyGoniec: Kościół akurat nigdy nie zakładał wyższości mężczyzn nad kobietami. Owszem bywali w Kościele goście, którzy wychodzili z tego założenia, ale posądzanie o coś takiego Kościoła jako całości jest nieuprawnione, zwłaszcza, że chrześcijaństwo jako takie jest właściwie jedyną religią, która w swoim programie ma równość wszystkich ludzi i jeszcze do tego ten program realizuje. Nie zauważyłeś, że idea równości mężczyzn i kobiet pojawiła się akurat w cywilizacji chrześcijańskiej - nie islamskiej, nie chińskiej, nie japońskiej, ani Egiptu ani Grecji ani Rzymu, a to wszystko były bardzo rozwinięte cywilizacje, wiele z nich było o wiele starszych od chrześcijaństwa.
Po drugie owszem, mężczyźni i kobiety są równi, ale mają inną naturę - kobieta jest najdoskonalszym stworzeniem Boga (nie bez powodu Kościół czci Maryję jako najlepszą ze wszystkich ludzkich istot) i jednocześnie ideałem człowieczeństwa. Mężczyzna natomiast jest mniej doskonały jako człowiek, ale ma w sobie pewną nadprzyrodzoną cząstkę, która wiąże go ze światem pozaludzkim, zarówno tym dobrym, jak i tym złym (znowu - nie bez powodu o Bogu, aniołach czy szatanie mówi się zawsze w rodzaju męskim). W efekcie wychodzi idealna równość kobiety i mężczyzny.
Oczywiście, że masoni nienawidzą kobiet. Poczytaj sobie. Znalazłam nawet cytat „na gruncie masońskiej utopii kobieta uważana jest za żywioł destrukcyjny, źródło występku” więc zupełnie odwrotnie niż w chrześcijaństwie. Masoni nienawidzą kobiet i nienawidzą chrześcijaństwa. Stąd taki spisek.
@Miguelp: Niee. To wskazuje na to, że wszyscy ludzie mają wspólnego przodka - kobietę. Nie da się natomiast stwierdzić, czy mieli też wspólnego męskiego przodka, ze względu na system dziedziczenia genów.
@SockPuppet: " Znalazłam nawet cytat „na gruncie masońskiej utopii kobieta uważana jest za żywioł destrukcyjny, źródło występku”
Abraham Lincoln mówił, żeby nie wierzyć we wszystko co przeczyta się w internecie.
Kto powiedział? Ktoś wiarygodny? Na jakiej podstawie on to stwierdził? Skąd on to wie? A może on wymyśla? Albo sam zacytował niewiarygodne źródło?
A odnośnie Kościoła - różnie różniście w jego historii to bywało z przekładaniem nauk Jezusa na praktykę i różnie, różniście to wygląda.
Jakkolwiek widzenie światła w dwóch barwach, czarno-białego jest szkodliwe poznawczo i zazwyczaj niestety nieprawdziwe. To jest chodzenie na łatwiznę w szukaniu wyjaśnień odnośnie tego jak działa wielobiegunowy, skomplikowany świat.
Tak jeszcze tylko gwoli potwierdzenia, że Kościół różnie, różniście się zachowywał, wszystkie cytaty pochodzą z religijnej strony "mateusz,pl" i ukazują jak niektórzy wielcy ojcowie Kościoła kiedyś postrzegali kobiety:
„Kobiety są przeznaczone głównie do zaspokajania żądzy mężczyzn.” (Jan Chryzostom, 349-407, gr.)
„Kobieta jest istotą pośrednią, która nie została stworzona na obraz i podobieństwo Boga. To naturalny porządek rzeczy, że kobieta ma służyć mężczyznie.” św. Augustyn
„Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz Boga.” Ambroży, mędrzec Kościoła, 339-397
„Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł! Ona jest swoistym piekłem!” Papież Pius II, 1405-1464
Nie chcę napisać, że Kościół nie szanuje kobiet. Chcę napisać, że świat nie jest czarno-biały.
Nawiasem mówiąc polecam "krótki film o prawdzie i fałszu"
@SockPuppet: kobieta nie jest doskonalsza według Biblii
i każdy człowiek jest związany ze światem duchowym
Bóg rodzaju męskiego to sprawa skomplikowana
Bóg nie ma płci
żadnej
ma najlepsze cechy obu płci i dużo dobrych cech których żadna z płci nie ma
rodzaj męski wziął się stąd że w każdej kulturze boginie związane były z płodnościa a ziemia jest płodna
ergo boginie są związane z ziemia
bogowie z kolei to były blyskawice itd
byli odseparowani od ziemi
i aby to podkreślić Bóg jest rodzaju męskiego
Problem polega na tym, że u masonów nienawiść do kobiet jest programowa (zwłaszcza na samym początku całego ruchu) i to, że istniały loże dla kobiet jest tylko próbą zamaskowania tego problemu, natomiast religia katolicka ma w swoim programie równość wszystkich ludzi i nie może tego zmienić, że ktoś coś powiedział XD
@Miguelp: Widzę, że nie chwytasz idei. Nie obchodzi nas, skąd coś się wzięło, tylko jakie ma prawdziwe znaczenie. Poza tym, przypadek, że zarówno Michał, Gabriel i Rafał jak i Lucyfer to męskie imiona? Przypadek, że Jezus jest mężczyzną? Oczywiście - Bóg i aniołowie nie mają płci w naszym rozumieniu tego słowa, bo nie mają ciał, a płeć jest nierozerwalnie związana z ciałem, zarówno płeć typowo fizyczna, jak i płeć mózgu (istoty duchowe nie mają mózgów). Warto zauważyć, że wąż w Księdze Rodzaju rozmawia z Ewą, nie z Adamem, bo to Ewa symbolizuje całą Ludzkość.
@SockPuppet: w każdym kręgu kulturowym męskie bóstwa były kojarzone z duchowa sfera wiec Żydzi też tak uznali
weź pod uwagę kulturę w jakiej religia się tworzyła
nikt nie sluchalby kobiety
kobieta w tym kręgu kulturowym była poddana mężczyźnie
imiona Szatana nie były objawione tylko język hebrajski tak go określał
imię Michał oznacza z hebrajskiego pomocnik Boga
to przypadek że jest rodzaju męskiego albo zabieg językowy związany z tym że rodzaj męski to podstawowy rodzaj
reszty archaniolow mi się sprawdzać nie chce ale na pewno ich imiona mają znaczenie
to z Ewa to nad interpretacja graniczaca z herezja
@SockPuppet: "Nie obchodzi nas, skąd coś się wzięło". Czyli losowy cytat z internetu jest równie wartościowy jak naukowe badania?
Tak powstają teorie spiskowe i do niczego dobrego to nie prowadzi.
@Miguelp: Zasadniczo posiadam obiektywną, niepoddaną jakiejkolwiek interpretacji wiedzę na część tematów dotyczących natury Wszechświatów (może nie na każdy temat, ale na wiele), właśnie za sprawą bezpośredniego kontaktu z samym źródłem wszechrzeczy. To dlatego nie popełniam błędów ortograficznych. Spośród wszystkich ludzi wyższy poziom świadomości mają tylko Jezus i Revo. Dlatego możesz wierzyć w to, co piszę.
@SockPuppet: jestem mocno wierzącym katolikiem
pytanie w co wierze
bo jestem trochę heretykiem
w każdym bądź razie wierze że coś mogło się komuś objawic
@Miguelp: Nie bądź heretykiem! To nie ma sensu. Katolicy uznają objawienia, a ja jestem bardzo domyślna i dlatego rozumiem naturę mistyczną naturę Wszechświatów.
@Miguelp: Wiesz, że uparte trwanie przy swoich poglądach w niektórych sytuacjach prowadzi do opłakanych skutków? Zwłaszcza, jeżeli trwasz przy swoich poglądach, bo brakuje ci odwagi intelektualnej żeby je zmienić.
Jeśli nauka udowodni kreacjonizm to zostanę kreacjonistą.
Na razie jednak wszystkie badania naukowe popierają ewolucjonizm, a kreacjonizm nie ma na swoje poparcie żadnych dowodów.
Komentarze
Odśwież7 marca 2017, 15:01
W USA w kilku stanach uczą kreacjonizmu w szkołach :D
Ale żeby nie było tak śmiesznie to w obecnym rządzie jest kilku kreacjonistów, więc może za kilka lat to z Polski będą też się śmiali...
Odpisz
7 marca 2017, 15:35
@CzarnyGoniec: Kreacjonizm a kreacjonizm to też jest różnica. Natomiast zasadniczo spór między kreacjonistami a ewolucjonistami tak naprawdę nie ma sensu i jest efektem spisku masonów.
Odpisz
7 marca 2017, 17:27
@SockPuppet: Kreacjonizm to antynaukowa głupota, zawsze.
Odpisz
7 marca 2017, 17:53
@CzarnyGoniec: mój nauczyciel fizyki był kreacjonista
Odpisz
Edytowano - 7 marca 2017, 18:10
@Miguelp: Zatem szczerze współczuję.
PS. to miał być taki żarcik z tymi kreacjonistami, a wyszło na poważnie...
PPS. Serio nauczyciel fizyki uważał, że ziemia ma 5 tys lat, ewolucja nie istnieje, gwiazdy też mają te kilka tys lat? O takich mówiłem gdy wspominałem o obecnym rządzie.
Odpisz
7 marca 2017, 18:19
@CzarnyGoniec: no wiesz
jak w zadaniu na czas polowiecznego rozpadu wyszło mi że próbka ma 10 tysięcy lat to on powiedział że w zadaniu jest błąd bo ziemia tyle nie istnieje
Odpisz
Edytowano - 7 marca 2017, 18:24
@Miguelp: Ja bym to zgłosił do jakiegoś organu, który się tym zajmuje... to jest skrajnie niepoważne, żeby nauczyciel przedmiotu ścisłego prawił takie brednie.
Do dyrekcji chociaż....
...ostatecznie możesz na priv dać namiary na szkołę to sam zgłoszę gościa.
Ej, to o Wielkim wybuchu Wam nie powiedział? Albo o gwiazdach?...
Masakra, że takie rzeczy się dzieją...
No chyba, że żarty sobie robisz ze mnie
Odpisz
7 marca 2017, 18:28
@CzarnyGoniec: jego poglądy nijak nie wpływały na lekcje (chyba że ciśniecie beki z Jezusa na tapecie się liczy)
nie narzucal nam poglądów ani nic
zresztą to kwestia jego wiary nic zarzucić nie można
dyrekcja na pewno wiedziała
Odpisz
7 marca 2017, 18:30
@CzarnyGoniec: Zacząć bym się kłócić co do niektórych rzeczy jakich napisałeś ale mi się nie chcę :/
Odpisz
7 marca 2017, 18:33
@Miguelp: No dobra, to przynajmniej nie jest aż tak źle.
Wiara wiarą, nic do wiary nie mam.
Ale kreacjonizm to mieszanie nauki z wiarą, a dokładniej wypieranie nauki wiarą i to jest problem.
Ale jeśli ma te antynaukowe poglądy tylko prywatnie to pół biedy.
Odpisz
7 marca 2017, 18:43
@CzarnyGoniec: Jak by nie paczac Krecjonizm kłuci się nawet z Biblią:) ale co do ewolucji jako takej i w niej jest dużo dziur. Jedni naukowcy mówią że jest, inni że jest inna ewolucja, jeszcze inni mówią ze nie ma czegoś takiego jak ewolucja. ( to ostatni mój kom na ten temat)
Odpisz
7 marca 2017, 19:04
@gotigwolf: Nauka i kreacjonizm to absolutnie sprzeczne podejścia. Nie ma naukowców-kreacjonistów, co najwyżej jacyś nie do końca znający się na biologii członkowie innych dziedzin nauki (jak podany wyżej Pan fizyk).
Ewolucja ma dużo mniej dziur, niż chcieliby tego kreacjoniści.
Odpisz
7 marca 2017, 19:52
@CzarnyGoniec: Zależy o jakim kreacjonizmie mówisz~Zasadniczo prawdziwy kreacjonizm to pogląd, iż Biblia, a konkretnie Księga Rodzaju przedstawia prawdę o procesie powstawania świata. I to akurat jest prawda, a jeśli uważasz, że biblijny opis Stworzenia kłóci się ze współczesną wiedzą naukową, to znaczy, że padłeś ofiarą masońskiej manipulacji.
Odpisz
7 marca 2017, 20:03
@SockPuppet: ( obiecałem nie pisac w tym temacie ale to kstatni ostatni raz) W Biblii jest że Bóg stworzył ziemie w ciągu kilku dni ale te dni są tylko metaforą aby uświadomić że były to jakieś ( bardzo)długie odcinki czasu czyli według bibli ziemia ma dużo lat itp rzeczy jak gwiazdy czy coś .
Odpisz
7 marca 2017, 20:06
@gotigwolf: Wiesz, starożytni Żydzi potrafili nazwać siedem lat "tygodniem", więc nie przywiązywałabym wielkiej wagi do miar czasowych z Biblii.
Odpisz
7 marca 2017, 20:40
@SockPuppet: No właśnie
Odpisz
7 marca 2017, 21:12
@CzarnyGoniec: on podawał mi jakiegoś naukowca który to udowodnił
jak mam być szczery to wolę nie mówić "na 100% było tak" bo sprawdzić tego dokładnie się nie da
uważam swoje ale definitywnie nie neguje innych teorii jeśli nie mogę mieć 100% pewności i mam ku temu swoje powody
Odpisz
8 marca 2017, 21:35
@SockPuppet: Zaraz, ale ty tak na poważnie z tymi masonami? Bo nie widzę związku
Odpisz
9 marca 2017, 07:29
@Domijeja: można nie na poważnie z masonami?!
loza masonow kontroluje świat wespół z reprilianami a ty myślisz że ktoś by sobie z tego żartował?!
Odpisz
9 marca 2017, 16:39
@Domijeja: Najzupełniej poważnie. Widzisz, tak naprawdę nie ma żadnej sprzeczności między ewolucjonizmem (w wyniku ewolucji z prostych organizmów ewoluują coraz bardziej skomplikowane i doskonałe formy życia) a kreacjonizmem (Bóg stworzył wszystkie organizmy - najpierw ryby, potem ptaki, potem ssaki, na koniec człowieka, tak jak to opisano w Biblii). Jedyny problem leży w tym, że wg Biblii najpierw powstał mężczyzna, a później z fragmentu jego ciała powstała kobieta - innymi słowy oznacza to, że homo sapiens płci żeńskiej jest bardziej złożoną, doskonałą i ewolucyjnie zaawansowaną istotą niż homo sapiens płci męskiej. Takie jest prawdziwe przesłanie, które powstaje, gdy połączy się dwie teorie - ewolucjonizm i kreacjonizm. Masoni nienawidzą kobiet i nie chcą, żeby wyszło na jaw, że są wyższymi formami życia niż mężczyźni, dlatego wmówili ludzkości, że te dwie teorie stoją ze sobą w sprzeczności, żeby nikt nigdy nie próbował ich połączyć. Kto inny, jak nie masoni?
Odpisz
9 marca 2017, 16:42
@SockPuppet: Ok, czyli to jednak żart był z tymi masonami
Odpisz
9 marca 2017, 16:52
@CzarnyGoniec: to nie był żart
Odpisz
9 marca 2017, 17:24
@CzarnyGoniec: Nie.
Odpisz
9 marca 2017, 23:48
@SockPuppet: Wow.
No to po kolei:
- czemu stworzone później przez Boga = bardziej doskonałe?
- czemu masoni nienawidzą kobiet?
W ogóle skąd pomysł na jakiś masoński spisek?
I skąd pomysł na to, że kobiety są bardziej złożone i doskonałe? Na podstawie tego, że wg. jakiejś METAFORYCZNEJ księgi powstały nieco później? Nie wiem, czy wiesz ale sam Kościół zakłada równość płci (przy czym w przeszłości zakładał wyższość mężczyzny).
Oraz - "Takie jest prawdziwe przesłanie, które powstaje, gdy połączy się dwie teorie - ewolucjonizm i kreacjonizm" - stworzyłeś coś, co nie ma absolutnie żadnych podstaw ocierających się o naukę, więc myślę że to dobry punkt wyjścia do tego, że kreacjonizm nie jest tak łatwo połączyć z ewolucją jak myślisz.
Choć fakt - założenie, że Bóg stworzył wybuch, czy coś takiego a potem ewolucja się potoczyła nie jest sprzeczny z nauką. Co najwyżej z niej nie wynika.
I sam do siebie - ...czy jest sens w ogóle o tym pisać...
Odpisz
10 marca 2017, 06:46
@CzarnyGoniec: Mnie bardziej interesuje, czy kreacjonizm przypadkiem nie głosi, że Bóg stworzył wszystko naraz, w ciągu 7 dni, co jest bezpośrednio sprzeczne z teorią ewolucji
Odpisz
10 marca 2017, 08:05
@CzarnyGoniec: ale tak serio i naukowo to pierwszy człowiek była kobietą
i wgl samice są bardziej ewolucyjnie do przodu
przykład
samce węży nadal mają szczątkowe nogi
Odpisz
10 marca 2017, 13:10
@Domijeja: Owszem i jest to mega sprzeczne.
Ale kolega sugeruje jakąś mega light wersje kreacjonizmu to postanowiłem się dostosować.
Odpisz
10 marca 2017, 13:12
@Miguelp: Źródła? Pierwsze słyszę.
Nawiasem mówiąc ewolucyjnie to granice ewolucyjne między gatunkami są płynne i nieco arbitralnie ustawiane. Nie można jednoznacznie stwierdzić kiedy w ewolucji kończy się jeden gatunek a zaczyna drugi
Odpisz
10 marca 2017, 16:03
@CzarnyGoniec: pierwszy człowiek była kobietą bo na to wskazuje dna mitochondrialne a źródło to lekcja biologii
Odpisz
10 marca 2017, 16:25
@Miguelp: No ciekawe, ciekawe.
Jedyne co dodam to to, że słyszałem ten sam argument o mitochondriach jako dowód na to, że mężczyzna pojawił się szybciej.
W genetyce nie jestem jednak jakimś bossem, także nie wiem jak to naprawdę wygląda.
Odpisz
10 marca 2017, 18:42
@CzarnyGoniec: to byłoby glupie
dna mitochondrialne dziedziczymy po matce
btw księga rodzaju to bullshit
jest to 100% alegoria i łatwy do ogarnięcia dla starożytnych sposób powstania świata a raczej relacje ziemia człowiek bóg
Odpisz
10 marca 2017, 21:53
@CzarnyGoniec: Kościół akurat nigdy nie zakładał wyższości mężczyzn nad kobietami. Owszem bywali w Kościele goście, którzy wychodzili z tego założenia, ale posądzanie o coś takiego Kościoła jako całości jest nieuprawnione, zwłaszcza, że chrześcijaństwo jako takie jest właściwie jedyną religią, która w swoim programie ma równość wszystkich ludzi i jeszcze do tego ten program realizuje. Nie zauważyłeś, że idea równości mężczyzn i kobiet pojawiła się akurat w cywilizacji chrześcijańskiej - nie islamskiej, nie chińskiej, nie japońskiej, ani Egiptu ani Grecji ani Rzymu, a to wszystko były bardzo rozwinięte cywilizacje, wiele z nich było o wiele starszych od chrześcijaństwa.
Po drugie owszem, mężczyźni i kobiety są równi, ale mają inną naturę - kobieta jest najdoskonalszym stworzeniem Boga (nie bez powodu Kościół czci Maryję jako najlepszą ze wszystkich ludzkich istot) i jednocześnie ideałem człowieczeństwa. Mężczyzna natomiast jest mniej doskonały jako człowiek, ale ma w sobie pewną nadprzyrodzoną cząstkę, która wiąże go ze światem pozaludzkim, zarówno tym dobrym, jak i tym złym (znowu - nie bez powodu o Bogu, aniołach czy szatanie mówi się zawsze w rodzaju męskim). W efekcie wychodzi idealna równość kobiety i mężczyzny.
Oczywiście, że masoni nienawidzą kobiet. Poczytaj sobie. Znalazłam nawet cytat „na gruncie masońskiej utopii kobieta uważana jest za żywioł destrukcyjny, źródło występku” więc zupełnie odwrotnie niż w chrześcijaństwie. Masoni nienawidzą kobiet i nienawidzą chrześcijaństwa. Stąd taki spisek.
Odpisz
10 marca 2017, 21:55
@Domijeja: Nieee. Żydzi mieli naprawdę dziwne sposoby odmierzania czasu, więc nikt nie może traktować tych 7 dni dosłownie.
Odpisz
10 marca 2017, 21:56
@Miguelp: Niee. To wskazuje na to, że wszyscy ludzie mają wspólnego przodka - kobietę. Nie da się natomiast stwierdzić, czy mieli też wspólnego męskiego przodka, ze względu na system dziedziczenia genów.
Odpisz
11 marca 2017, 01:16
@SockPuppet: " Znalazłam nawet cytat „na gruncie masońskiej utopii kobieta uważana jest za żywioł destrukcyjny, źródło występku”
Abraham Lincoln mówił, żeby nie wierzyć we wszystko co przeczyta się w internecie.
Kto powiedział? Ktoś wiarygodny? Na jakiej podstawie on to stwierdził? Skąd on to wie? A może on wymyśla? Albo sam zacytował niewiarygodne źródło?
A odnośnie Kościoła - różnie różniście w jego historii to bywało z przekładaniem nauk Jezusa na praktykę i różnie, różniście to wygląda.
Jakkolwiek widzenie światła w dwóch barwach, czarno-białego jest szkodliwe poznawczo i zazwyczaj niestety nieprawdziwe. To jest chodzenie na łatwiznę w szukaniu wyjaśnień odnośnie tego jak działa wielobiegunowy, skomplikowany świat.
Tak jeszcze tylko gwoli potwierdzenia, że Kościół różnie, różniście się zachowywał, wszystkie cytaty pochodzą z religijnej strony "mateusz,pl" i ukazują jak niektórzy wielcy ojcowie Kościoła kiedyś postrzegali kobiety:
„Kobiety są przeznaczone głównie do zaspokajania żądzy mężczyzn.” (Jan Chryzostom, 349-407, gr.)
„Kobieta jest istotą pośrednią, która nie została stworzona na obraz i podobieństwo Boga. To naturalny porządek rzeczy, że kobieta ma służyć mężczyznie.” św. Augustyn
„Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz Boga.” Ambroży, mędrzec Kościoła, 339-397
„Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł! Ona jest swoistym piekłem!” Papież Pius II, 1405-1464
Nie chcę napisać, że Kościół nie szanuje kobiet. Chcę napisać, że świat nie jest czarno-biały.
Nawiasem mówiąc polecam "krótki film o prawdzie i fałszu"
Odpisz
11 marca 2017, 10:44
@SockPuppet: kobieta nie jest doskonalsza według Biblii
i każdy człowiek jest związany ze światem duchowym
Bóg rodzaju męskiego to sprawa skomplikowana
Bóg nie ma płci
żadnej
ma najlepsze cechy obu płci i dużo dobrych cech których żadna z płci nie ma
rodzaj męski wziął się stąd że w każdej kulturze boginie związane były z płodnościa a ziemia jest płodna
ergo boginie są związane z ziemia
bogowie z kolei to były blyskawice itd
byli odseparowani od ziemi
i aby to podkreślić Bóg jest rodzaju męskiego
Odpisz
11 marca 2017, 10:46
@SockPuppet: dna mitochondrialne współczesnego człowieka jest takie jak normalne dna Lucy
kobieta była pierwsza
Odpisz
11 marca 2017, 14:11
@CzarnyGoniec: Kwestionujesz moją mądrość, poddańcze?
Problem polega na tym, że u masonów nienawiść do kobiet jest programowa (zwłaszcza na samym początku całego ruchu) i to, że istniały loże dla kobiet jest tylko próbą zamaskowania tego problemu, natomiast religia katolicka ma w swoim programie równość wszystkich ludzi i nie może tego zmienić, że ktoś coś powiedział XD
Odpisz
11 marca 2017, 14:18
@Miguelp: Widzę, że nie chwytasz idei. Nie obchodzi nas, skąd coś się wzięło, tylko jakie ma prawdziwe znaczenie. Poza tym, przypadek, że zarówno Michał, Gabriel i Rafał jak i Lucyfer to męskie imiona? Przypadek, że Jezus jest mężczyzną? Oczywiście - Bóg i aniołowie nie mają płci w naszym rozumieniu tego słowa, bo nie mają ciał, a płeć jest nierozerwalnie związana z ciałem, zarówno płeć typowo fizyczna, jak i płeć mózgu (istoty duchowe nie mają mózgów). Warto zauważyć, że wąż w Księdze Rodzaju rozmawia z Ewą, nie z Adamem, bo to Ewa symbolizuje całą Ludzkość.
Odpisz
Edytowano - 11 marca 2017, 14:24
@SockPuppet: w każdym kręgu kulturowym męskie bóstwa były kojarzone z duchowa sfera wiec Żydzi też tak uznali
weź pod uwagę kulturę w jakiej religia się tworzyła
nikt nie sluchalby kobiety
kobieta w tym kręgu kulturowym była poddana mężczyźnie
imiona Szatana nie były objawione tylko język hebrajski tak go określał
imię Michał oznacza z hebrajskiego pomocnik Boga
to przypadek że jest rodzaju męskiego albo zabieg językowy związany z tym że rodzaj męski to podstawowy rodzaj
reszty archaniolow mi się sprawdzać nie chce ale na pewno ich imiona mają znaczenie
to z Ewa to nad interpretacja graniczaca z herezja
Odpisz
11 marca 2017, 14:40
@SockPuppet: "Nie obchodzi nas, skąd coś się wzięło". Czyli losowy cytat z internetu jest równie wartościowy jak naukowe badania?
Tak powstają teorie spiskowe i do niczego dobrego to nie prowadzi.
Odpisz
11 marca 2017, 15:20
@CzarnyGoniec: Nie pisałam akurat o tym cytacie, tylko o teorii Miguelpa.
Odpisz
11 marca 2017, 15:22
@Miguelp: Chciałbyś palić heretyków? Tak się składa, że jestem pro katolem i herezja jest mi obca, a w chrześcijaństwie nic nie jest przypadkiem.
Odpisz
11 marca 2017, 15:29
@CzarnyGoniec: istnieje kreacjonizm ewolucyjny...
Odpisz
11 marca 2017, 16:26
@SockPuppet: nwm dlaczego szatan wybrał kobietę ale na pewno nie z tego powodu
skąd masz taką nadinterpretacje
Odpisz
11 marca 2017, 17:05
@Miguelp: bezpośrednio od Boga.
Odpisz
11 marca 2017, 17:06
@SockPuppet: a dokładnie?
Odpisz
Edytowano - 11 marca 2017, 17:08
@Miguelp: Epifania
Odpisz
11 marca 2017, 17:10
@SockPuppet: święto Trzech Króli?
Odpisz
11 marca 2017, 17:54
@Miguelp: Nie. Epifania to inaczej objawienie. Takie mistyczne. Bezpośredni kontakt z Bogiem.
Odpisz
11 marca 2017, 17:57
@SockPuppet: wiem ale ma drugie znaczenie i jest nim Święto Trzech Króli
dobra opowiadaj
Odpisz
11 marca 2017, 23:59
@Miguelp: Zasadniczo posiadam obiektywną, niepoddaną jakiejkolwiek interpretacji wiedzę na część tematów dotyczących natury Wszechświatów (może nie na każdy temat, ale na wiele), właśnie za sprawą bezpośredniego kontaktu z samym źródłem wszechrzeczy. To dlatego nie popełniam błędów ortograficznych. Spośród wszystkich ludzi wyższy poziom świadomości mają tylko Jezus i Revo. Dlatego możesz wierzyć w to, co piszę.
Odpisz
12 marca 2017, 12:01
@SockPuppet: teraz wiem że trol
Odpisz
12 marca 2017, 16:59
@Miguelp: Dopiero teraz się zorientowałeśXD?
A tak poważnie: nie, to nie trol. Ja serio jestem taka mądra.
Odpisz
12 marca 2017, 17:06
@SockPuppet: jestem mocno wierzącym katolikiem
pytanie w co wierze
bo jestem trochę heretykiem
w każdym bądź razie wierze że coś mogło się komuś objawic
Odpisz
12 marca 2017, 20:21
@Miguelp: Nie bądź heretykiem! To nie ma sensu. Katolicy uznają objawienia, a ja jestem bardzo domyślna i dlatego rozumiem naturę mistyczną naturę Wszechświatów.
Odpisz
12 marca 2017, 20:35
@SockPuppet: jestem i ch*j
nie zmienię poglądów
Odpisz
12 marca 2017, 20:37
@Miguelp: Bo?
Odpisz
12 marca 2017, 20:41
@SockPuppet: bo takie mam poglądy
Odpisz
12 marca 2017, 21:45
@Miguelp: Wiesz, że uparte trwanie przy swoich poglądach w niektórych sytuacjach prowadzi do opłakanych skutków? Zwłaszcza, jeżeli trwasz przy swoich poglądach, bo brakuje ci odwagi intelektualnej żeby je zmienić.
Odpisz
12 marca 2017, 21:48
@SockPuppet: Dlaczego mam zmieniać swoje poglądy?
nie są złe
są po prostu niezgodne z doktryna Kościoła
trochę
Odpisz
13 marca 2017, 18:47
@Miguelp: Uważasz, że jesteś mądrzejszy od setek mędrców natchnionych przez Ducha Świętego?
Odpisz
13 marca 2017, 20:11
@SockPuppet: nie
po prostu mam inne spojrzenie na pewne sprawy
podobne do setek mędrców których Kościół uznał za czcicieli szatana
Odpisz
14 marca 2017, 14:35
@Miguelp: A jakie masz spojrzenie o.O
Odpisz
14 marca 2017, 15:51
@SockPuppet: Nieważne
Odpisz
Edytowano - 14 marca 2017, 16:36
@Miguelp: Spoko. Boisz się czegoś?
Odpisz
14 marca 2017, 16:43
@SockPuppet: wysokości
Odpisz
14 marca 2017, 17:49
@Miguelp: Tak odnośnie twojej niechęci do wyrażania swoich poglądów pytałam.
Odpisz
14 marca 2017, 18:00
@SockPuppet: aha xd
Odpisz
14 marca 2017, 18:59
@Miguelp: No spoko.
Odpisz
14 marca 2017, 21:35
@SockPuppet: sory ale ci się z kryzysu wiary nie będę spowiadal
mam od tego juz jednego randoma w necie
Odpisz
14 marca 2017, 22:18
@Miguelp: Kryzysy przechodzą, nie martw się.
Odpisz
15 marca 2017, 10:28
@SockPuppet: nie martwię się
minie ok
zostane ateista ok
Odpisz
15 marca 2017, 11:15
@Miguelp: Nie zostawaj. Ateiści są przemądrzali i brzydko pachną.
Odpisz
15 marca 2017, 16:12
@SockPuppet: mam kompleks boga lol
Odpisz
15 marca 2017, 16:47
@Miguelp: To można wyleczyć.
Odpisz
15 marca 2017, 20:50
@SockPuppet: po co?
Odpisz
16 marca 2017, 16:31
@Miguelp: Bo utrudnia życie. Tobie i innym.
Odpisz
16 marca 2017, 18:36
@SockPuppet: eee tam
mi nie przeszkadza
Odpisz
16 marca 2017, 21:03
@Miguelp: Jeszcze zobaczysz.
Odpisz
17 marca 2017, 08:47
@SockPuppet: meh
Odpisz
17 marca 2017, 20:09
@Miguelp: Mech to masz na kamieniu. Odpowiada się "Tak, Pani Admirał".
Odpisz
18 marca 2017, 11:15
@SockPuppet: chyba cie poje**lo
Odpisz
18 marca 2017, 13:43
@Miguelp: Nie.
Odpisz
18 marca 2017, 15:13
@SockPuppet: chyba jednak
Odpisz
18 marca 2017, 16:07
@Miguelp: Nieee, skądże ci to przyszło do głowy?
Odpisz
18 marca 2017, 20:27
@SockPuppet: zgadnij
Odpisz
18 marca 2017, 21:27
@Miguelp: Nie, no, nie domyślę się, powiedz mi, nie bądź taki tajemniczy.
Odpisz
18 marca 2017, 21:30
@SockPuppet: nie
Odpisz
18 marca 2017, 21:33
@Miguelp: Mówi się "Nie, Pani Admirał".
Odpisz
18 marca 2017, 21:39
@SockPuppet: poje**lo?
Odpisz
19 marca 2017, 11:38
@Miguelp: Nie. Już to przerabialiśmy.
Odpisz
19 marca 2017, 12:26
@SockPuppet: aha to co?
Odpisz
19 marca 2017, 14:50
@Miguelp: Nic, mówię jak jest.
Odpisz
19 marca 2017, 14:54
@SockPuppet: ok
Odpisz
19 marca 2017, 15:31
@Miguelp: ok.
Odpisz
8 października 2017, 14:43
@CzarnyGoniec: Kiedyś naukowo się udowodni, że kreacjonizm to prawda, a ewolucja to kłamstwo.
Odpisz
8 października 2017, 19:28
Jeśli nauka udowodni kreacjonizm to zostanę kreacjonistą.
Na razie jednak wszystkie badania naukowe popierają ewolucjonizm, a kreacjonizm nie ma na swoje poparcie żadnych dowodów.
Odpisz
9 października 2017, 14:51
@CzarnyGoniec: Nie ani jednego badania potwierdzającego ewolucję.
Odpisz
4 kwietnia 2022, 20:33
@CzarnyGoniec: a jak udowodnisz b mu, że tak nie jest? Przecież świat mógł być stworzony ze skamieniałościami
Odpisz
4 kwietnia 2022, 20:36
@SockPuppet: nie, no rzeczywiście nie mieli męskiego przodka
Odpisz
17 stycznia 2018, 20:47
*zakłada hełm krzyżowcy i jedzie do Kanady*
Odpisz
11 marca 2017, 08:12
Panowie Asasyni, wzywam was!
Odpisz
11 marca 2017, 09:14
@EziioAuditore: Jako Edward Kenway zgłaszam obecność. Kawka do twoich usług Mistrzu.
Odpisz
11 marca 2017, 11:15
@EziioAuditore: Mogę wyruszyć z wami Mistrzu?
Odpisz
Edytowano - 11 marca 2017, 11:38
@EziioAuditore: jestem (ezio to mój ulubiony assasin)
Odpisz
11 marca 2017, 12:40
@EziioAuditore: Melduję się na pomoc.
Odpisz
11 marca 2017, 13:39
@EziioAuditore: Ja też dołączam
Odpisz
12 marca 2017, 19:04
@EziioAuditore: Jak ja was dorwę...
Odpisz
12 marca 2017, 19:30
@RevanShan: Nie tym razem synu
Odpisz
12 marca 2017, 18:23
Nie tylko w Kanadzie.
Odpisz
12 marca 2017, 18:25
@GalenMarek:
Odpisz
11 marca 2017, 15:26
Wiem gdzie mieszka Templar
Odpisz
11 marca 2017, 12:13
I co niby w tym zacofanego?
Odpisz
11 marca 2017, 12:12
Odpisz
11 marca 2017, 12:04
A Polska ma stosunki dyplomatyczne z Zakonem Joannitów.
Odpisz
11 marca 2017, 10:34
Trzeba naostrzyć ukryte ostrze.
Odpisz
7 marca 2017, 14:54
Pora ruszać
Odpisz
7 marca 2017, 18:25
@gotigwolf: Nic nie jest tak ważne jak Ziemia Święta!
Odpisz
11 marca 2017, 10:15
@gotigwolf: leci do folderu z tekstami na podryw :D
Odpisz
11 marca 2017, 10:19
@TheVellox46: dla twojej przyszłej dziewczyny;:}
Odpisz
11 marca 2017, 10:26
@gotigwolf: Ten uczuć gdy ludzie nie wiedzą że tak naprawdę jesteś laską XD
Odpisz
11 marca 2017, 10:06
A w Austrii nadal istnieje zakon krzyżacki. I co z tego? Nic, bo teraz to zwyczajny, pospolity kler.
Odpisz
7 marca 2017, 14:50
Tassadar de templari
Odpisz
11 marca 2017, 07:51
@DziwnyPan: En taro Tassadar!
Odpisz
11 marca 2017, 09:56
@Crobat: En taro Zeratul!
Odpisz
11 marca 2017, 08:14
Emigruje! Templar, jedziesz?
Odpisz
11 marca 2017, 08:10
Znalazłem murzyna na końcu stoi!
Odpisz
7 marca 2017, 15:52
Myślałem ze zakon templariuszy został rozwiązany
Odpisz
7 marca 2017, 17:54
@JTKX2: został ale odnowil się jako jakiś inny w Portugalii
nie pamiętam nazwy
Kolumb na zaglu miał krzyż templariuszy
Odpisz
7 marca 2017, 21:24
@Miguelp: Zakon Rycerzy Chrystusa
Odpisz
7 marca 2017, 21:35
@TheTemplar: chyba tak
Odpisz