Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Poland mountain
Tak działa wszechświat
Typowy kibic [wstaw drużynę]
To ten mniej utalentowany
Chemiczne śmieszki
Just la la la la la It goes around the world
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież25 maja 2021, 08:08
Nie możesz zabić człowieka i go zjeść,
moja religia ci zabrania
Odpisz
25 maja 2017, 11:51
Luźna uwaga. Jeżeli nie robisz czegoś bo zabrania Ci tego religia, to znaczy że jesteś przez nią przymuszany do pewnych zachowań. Lepiej jest się wtedy zastanowić dlaczego Ci tego zabrania - wtedy możesz zyskać co do tego przekonanie. Wtedy nie będziesz tego robił przez religię, a z własnego przekonania o słuszności tego co robisz.
Odpisz
25 maja 2017, 12:49
@Profesor_Ender: jak religia zabrania zabijania to akurat spoko
Odpisz
Edytowano - 25 maja 2017, 13:44
@Piotro165: Prawo też tego zabrania. Wstręt do zabijania innych jest naturalny. To, że wielu ludzi tak znieczuliło swoje sumienie że trzeba im o tym przypominać nie jest "spoko" - jest przykre.
Odpisz
25 maja 2017, 13:53
@Profesor_Ender: zależy gdzie
Odpisz
27 maja 2017, 19:07
@Profesor_Ender: właśnie zabijanie jest naturalne
Instynkt
Tylko najsilniejszy przetrwa
Ludzie to jedyne zwierzęta, którym udało się złamać tę jak i wiele innych zasad natury
Odpisz
27 maja 2017, 19:13
@lorax12: nie wszystkim
Odpisz
27 maja 2017, 20:48
@lorax12: A moralność wcale nie jest tym co nas od reszty zwierząt wyróżnia. Jak tak na to patrzysz to idź i żyj jak zwierzę - Nie korzystaj z rozumu, a z instynktu.
Odpisz
27 maja 2017, 20:57
@lorax12: Człowiek jest zwierzęciem stadnym więc zabijanie mu nie służy. Dodatkowo jest różnica między eliminacją osobników które spowalniają rozwój stada( co jest dobre z perspektywy całego gatunku, ale nie jednostki), a wyjściem na ulice żeby sobie postrzelać.
Odpisz
27 maja 2017, 21:11
@lorax12: Każde zwierzę stara się unikać zabijania członków własnego gatunku. To jest zasada natury.
Jeśli zabijasz członka własnego gatunku - twój gatunek umiera a ty odchodzisz na śmietnik ewolucji.
Zauważmy, że zwierzęta walczące ze sobą o terytorium/ samice/ cokolwiek zawsze starają się mimo wszystko nie robić sobie większej krzywdy. Wykształciły w tym celu specjalne rytualne walki inne od prawdziwych walk.
Odpisz
27 maja 2017, 21:26
@lorax12: 4edgy8me
Odpisz
27 maja 2017, 23:43
@lorax12: To po co są wojny, jeżeli uważasz, że twoja teza to prawda?
Odpisz
27 maja 2017, 23:53
@CzarnyGoniec: Nie zgadzam się. Poczytaj o langurach ( małpa z rodziny makakowatych ). Małpy te żyją w stadach do 120 osobników, w którym jest jeden dominujący samiec. Lider ciągle się zmienia, ponieważ co chwilę pojawia się nowy pretendent który toczy walkę na śmierć i życie z aktualnym dominującym, i jeśli wygra to zabija również młode zabitego "władcy".
Odpisz
Edytowano - 28 maja 2017, 00:15
@InexTheLemon: Wyjątek nie potwierdza reguły, ale to naprawdę ciekawy przypadek. Chętnie poczytam o nim więcej.
Owszem zdarzają się zwierzęta o bardziej agresywnych i bardziej niebezpiecznych zwyczajach wobec siebie. Ale GENERALNIE tego nie robią.
Nie robią tak na przykład:
- lwy, tygrysy, pumy i większość dużych kotowatych. O ile gdy polują są zabójcze o tyle wewnątrz gatunku unikają zabójczych uderzeń
- słonie morskie, morsy i większość płetwonogich. Z czego słonie morskie są ciekawym przykładem jako również zwierzęta rytualnie walczące o samice
- jelenie, łosie, bawoły i przeróżne zwierzęta rogate. Zauważmy, że zupełnie inaczej szarżują na niebezpiecznego wroga a zupełnie inaczej na konkurenta (nosorożce chyba są kolejnym wyjątkiem, ale głowy nie dam)
- kury i inne ptaki stadne podobne do nich. Zauważmy, że gdy złączymy dwa nieznające się stada kur na początku będą ze sobą walczyć, po upływie jednak kilku dni walki ustaną i zostaną zastąpione przez stworzony wewnątrz grupy system hierarchii, który zminimalizuje liczbę niepotrzebnych starć.
- kraby, homary i podobne. Dochodzi między nimi do prób siły, jednak nie są między sobą zabójcze
W ogóle zwierzęta wykształciły bardzo szeroką gamę zachowań służących do tego, żeby nie zabijać się nawzajem wewnątrz grup. Dobrymi przykładami jest właśnie np. hierarchia (jeśli każdy zna swoje miejsce w stadzie to bez walki ustępuje tym wyżej w hierarchii. Do walki, a więc i ryzyka zabijania dochodzi rzadziej), zastępowanie walki rytuałami (np. "walka na ogony" u pawi albo porównywanie rozmiaru szczypiec u krabów z rodziny Ulma) oraz skomplikowany system komunikacyjny wyrażający uległość aby uniknąć walki albo zakończyć ją zanim doprowadzi do śmierci (występuje u psowatych, kotowatych, naczelnych... w sumie u wszystkich ssaków i ptaków stadnych. U gadów płazów i ryb pewnie też, ale ręki bym sobie nie dął uciąć).
Ludzie jako gatunek naczelnych również naturalnie wykształcili model hierarchii wewnątrz stada aby uniknąć niepotrzebnych walk wewnątrz grupy. Acz my akurat jesteśmy ciekawym przykładem, ponieważ toczymy walki między stadami na skalę dużo większą, niż inne gatunki zwierząt ("wojny" wśród zwierząt toczą również m.in. szympansy i niektóre gatunki mrówek).
Bardzo fajnie opisuje to zjawisko Richard Dawkins w jednym z rozdziałów "Samolubnego genu" poświęconych empatii. Wskazuje tam, że zachowanie sprawiające wrażenie empatycznego często przynosi organizmowi wyższe korzyści, niż zachowanie jawnie wrogie i dążące do zabicia rywala.
Odpisz
28 maja 2017, 00:47
@CzarnyGoniec: lwy akurat często mordują się nawzajem a nawet dochodzi do kanibalizmu między nimi i to dość często
Odpisz
28 maja 2017, 03:37
@CzarnyGoniec: Lwy akurat bardzo czesto mordują młode innego samca, jeżeli "przejmą" ich matkę.
Odpisz
Edytowano - 28 maja 2017, 11:44
@Piotro165: Co to znaczy "często"?
Bo jeżeli się zdarza - w porządku, tak może być i pewnie jest.
Bo to jest ważne w odpowiedzi na to, czy kanibalizm jest u lwów rzeczą, która się zdarza. Czy też jest jednym z ważniejszych praw na których oparte są ich prawa.
Jeśli jest to jedna z podstawowych zasad działania ich społeczności to znaczy, że się pomyliłem. (Ja oraz Pan Dawkins na którego się powoływałem)
Odpisz
28 maja 2017, 12:15
@CzarnyGoniec: w Walkach o władze Samce często mordują młode przeciwnika lub gdy chcą mu ruchnąć żonę to też je mordują
Odpisz
23 marca 2020, 23:26
@Profesor_Ender: religia (przynajmniej chrześcijańska) jest jak demokracja. Masz prawo do wszystkiego i nikt ci niczego nie zabrania, ale za pewne uczynki poniesiesz konsekwencje
Odpisz
27 maja 2017, 23:49
Jest zasada którą każdy powinien przestrzegać: Możesz mieć jakiekolwiek podglądy na jakiś temat, ale tego nie można narzucać. Wiele ludzi tego nie rozumie, że ktoś może sobie uznać jakiś je**ny schabowy za boga. Równie dobrze, jak kiedyś Słońce było uznawane za bóstwo, to czemu nie kotlet?
Odpisz
2 czerwca 2017, 22:30
Bo to 21 wiek i teraz tylko chory psychicznie człowiek uzna kotleta za boga ;-;
Odpisz
2 czerwca 2017, 23:57
@Ameron: To było nawiązanie do wyznawców spaghetti.
Odpisz
3 czerwca 2017, 22:43
Taa latające spaghetti... ludziom się od dobrobytu w dupach poprzewracało!
Odpisz
9 sierpnia 2018, 23:17
@Ameron: lepsze to niż bóg
Odpisz
10 sierpnia 2018, 11:13
*jejacy nie wyczuwający żartów*
A czy ten potworek Spaghetti nie jest czcony jak Bóg? I od którego jest lepszy? Człowiek na przestrzeni tysięcy lat wymyślił wielu Bogów i ciągle wymyśla nowych.
Odpisz
5 czerwca 2017, 23:27
Nie tylko ma prawo do tego drugiego, ale i obowiązek "GRZESZĄCYCH UPOMINAĆ".
Odpisz
6 czerwca 2017, 22:28
Upominać, ale nie zabraniać i nie piętnować
Odpisz
6 czerwca 2017, 22:43
@przemek1ni: Przepraszam, ale nie widzę różnicy.
Odpisz
7 czerwca 2017, 03:37
To niedobrze, bo Nowy Testament wyraźnie zabrania wydawania wyroków na innych ludziach
Odpisz
19 października 2018, 08:48
kobiety są równe mężczyzną, Korwin jest debilem a bóg to bajka żeby władać ciemnotą jak ty
Odpisz
19 października 2018, 12:10
1. To dlaczego mężczyźni nie rodzą?
2. To dlaczego wszyscy dyktatury dążyli do likwidacji religii?
Odpisz
20 października 2018, 00:48
Kobiety rodzą, mężczyźni mają członki itd., chodzi o równouprawnienia kobiet do mężczyzn, raz napisałeś że mówiłeś do siostry aby poszła do kuchni
Odpisz
23 marca 2020, 23:24
Korwin to spoko gość. Kobiety NIE są równe mężczyznom, bo zostali stworzeni z ich rzebra. Bóg jest miłością
Odpisz
23 marca 2020, 23:25
@nazyk: ale to nie oznacza że miłość jest Bogiem
Odpisz
25 marca 2020, 08:36
@nazyk: Oficjalnie przepraszam za moje ex-lewactwo
Tylko co do religii nie zmieniłem poglądów
Odpisz
28 maja 2017, 10:30
Odpisz
27 maja 2017, 23:12
moja religia zabrania mi kłócić się w komentarzach ;-;
Odpisz
27 maja 2017, 22:58
Odpisz
27 maja 2017, 19:23
Nie mam religii. :P
Odpisz
27 maja 2017, 21:27
@KappoleonBonaparte: Śmiech.
Odpisz
25 maja 2017, 18:00
Róbcie co chcecie, ale no wiecie... moja religia zabrania zabijania i kradzieży, może tak z dobroci serca posłuchacie chociaż tego?
Odpisz
27 maja 2017, 19:14
@Myszkapl: Prawo też.
Odpisz
27 maja 2017, 19:15
@Davido: przypadek ?
Odpisz
27 maja 2017, 19:15
@Piotro165: Być może.
Odpisz
27 maja 2017, 19:17
@Davido: trudno i tak ją zgw*łcę
Odpisz
27 maja 2017, 19:17
@Piotro165: Ja kiedyś zgw*łciłem samego siebie.
Odpisz
27 maja 2017, 19:19
@Davido: jak 90% jejowiczy
Odpisz
27 maja 2017, 20:40
@Myszkapl: Kradzież i zabijanie nie są złe z powodu religii. Są złe, bo są nieetyczne i niezgodne z prawem.
Jeśli jakimś przypadkiem religia i etyka będą się zazębiać nie znaczy to, że przestrzegamy religii. Przestrzegamy etyki oraz prawa.
Przecież jeśli religia i etyka nie będą się zazębiać (np. w kwestii homoseksualizmu) to jasne jest, że zdrowy, rozsądny człowiek wybierze postępowanie etyczne, a nie zgodne z jakąś religią.
Odpisz
27 maja 2017, 20:57
@CzarnyGoniec: Ach, więc to tak się bawimy? Mówimy zawoalowane obelgi, że niby człowiek wierzący w coś nie jest "zdrowym, rozsądnym człowiekiem"?
No cóż, to jednak wolę być nierozsądna i się modlić za ludźmi nazywających "chorymi" (niezdrowymi i nierozsądnymi) tych, którzy wierzą w coś w co oni nie wierzą.
Odpisz
27 maja 2017, 20:59
@Myszkapl:
Cóż, człowiek jest dziwnym stworzeniem, zamiast patrzeć z punktu praktycznego wytworzył głębokie więzi emocjonalne, co jest mieczem obusiecznym.
Odpisz
27 maja 2017, 21:01
@Myszkapl: zgadzam się tu z tobą
Odpisz
27 maja 2017, 21:08
@Davido: Nie czytałem wcześniejszych komentarzy, ale mi wyskoczyło powiadomienie i przeczytałem ostatni. Coś tam było o emocjach.
Pozwolę się wtrącić - co ciekawe emocje są zjawiskiem bardzo praktycznym. Zostały stworzone w procesie ewolucji i umożliwiły naszemu gatunkowi odpowiednie przystosowanie się do otaczającego świata. Gdyby emocje nie były praktyczne i więcej utrudniały niż pomagały zostały by wyparte w procesie doboru naturalnego.
Gdyby ktoś był zainteresowany tematem to jest taka fajna książka pt. "Natura emocji" napisana przez Paula Eckmana i Richarda Davidsona.
Odpisz
25 maja 2017, 11:44
Nie możesz tego zrobić, prawo ci zabrania?
Odpisz
27 maja 2017, 19:32
@TheTemplar: Może zrobić, ale wtedy, niech się liczy z konsekwencjami.
Odpisz
27 maja 2017, 20:26
@TheTemplar: To jest w porządku. Prawo to zbiór racjonalnych zasad dążących do tego by żyło się lepiej wszystkim. Jeśli nie przestrzegasz prawa szkodzisz innym.
Odpisz
27 maja 2017, 20:31
@CzarnyGoniec: Z założenia...
Odpisz
27 maja 2017, 20:38
Z założenia. Teoretycznie prawo można zmienić jeśli nie służy ludziom.
Bo taka np. religia o której mówi obrazek zdecydowanie nie jest racjonalnym zbiorem zasad. Jest też mniej elastyczna, niż prawo.
Odpisz
27 maja 2017, 20:02
jeszcze nie spotkałem się z taką osobą
Odpisz
27 maja 2017, 19:24
Moja religia nie pozwala mi cię za to nie zabić.
Odpisz
25 maja 2017, 16:05
True story
Odpisz