Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Pikła norzna
Ło :0
Legendarny komentarz
Nowa część zapowiada się dobrze
Głosy w głowie powiedziały mi, że w lustrze mieszka diobeł
Jestem bardzo szczęśliwy, że zdecydowałem założyć konto
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież6 lipca 2017, 22:42
mnie ciekawi mina Kamrelkowej (Merkel) jak Trump ściskał rękę Dudzie
Odpisz
31 lipca 2017, 15:05
@ReptilianJan: wkurfiona f**** u nas taki porządek a trump do niemiec i zamieszki XD
Odpisz
31 lipca 2017, 15:05
Jakie to porównanie w ogóle kur8a?? Trump przyjechał tutaj zaje*8ć cywili ??? Chyba nie
Odpisz
7 lipca 2017, 14:29
prezydenci Ameryki przez te wszystkie lata przylecieli tylko 14 razy do polski ale tylko trump spowodował radość na twarzach polaków, przypadek?
Odpisz
29 lipca 2017, 21:28
@ALKATRAZ: Po prostu on też nie lubi Imigrantów.
Odpisz
31 lipca 2017, 15:04
@Ameron: i nie lubi niemców którzy lubią imigrantów ;p a my niemców też nie lubimy
Odpisz
6 lipca 2017, 23:11
Aach, Wenezuela to piękny przykład państwa współczesnego, które użyło socjalu na swoją zgubę
Odpisz
6 lipca 2017, 23:23
@przemek1ni: uważaj, bo mogą cię zaatakować użytkownicy pokroju pensety
Odpisz
6 lipca 2017, 23:28
@EmielRegis: Dobry człowiek Penseta nie atakuje ludzi tylko dlatego, że ma na daną sprawę odmienny pogląd. Co najwyżej może się wkurzyć, kiedy strona przeciwna nie "łapie" jego argumentów.
Penseta jest zwolennikiem wenezuelskiego socjalizmu? Nie wiedziałem
Odpisz
6 lipca 2017, 23:44
@przemek1ni: Wenezuela nie jest socjalistyczna. Wszystkim rządzi państwo nie robotnicy. Ale nie ważne. W Wenezueli żyło się dobrze (bardzo wiele rzeczy zostało poprawione np. Służba zdrowia itd) jednak jeśli się nie mylę, coś się stało z partnerami finansowymi oraz sprzedawaniem ropy do innych krajów. I od wtedy jest ch*jowo. Dodajmy też totalitarny/autorytarny rząd i mamy ch*jową sytuację. Ale za kapitalistów nie było lepiej warto wspomnieć o el carcazo gdzie kapitaliści też strzelali do ludzi. Odpowiadając, nie nie popieram Wenezueli, ale jest to kraj o bardziej skąplikowanej sytuacji politycznej.
Odpisz
7 lipca 2017, 00:06
@Penseta: Czy w tej definicji istniało kiedykolwiek jakiekolwiek państwo socjalistyczne, rządzone przez robotników? W jaki sposób mam zatem nazywać kraj, stawiający na socjal i "opiekę" państwową oraz brak wartościowej własności prywatnej, przy okazji regulującego ceny produktów na rynku?
Największym błędem Wenezueli było drukowanie pieniędzy, z którego wynikło odwrócenie się partnerów, o czym napisałeś. Słodka inflacja, która zniszczyła redukcję biedy i bezrobocia za rządów "socjalistów".
A co gorsza cała ekonomia tego państwa bazuje na ropie, której ceny bardzo prawdopodobnie będą spadać na przestrzeni kolejnych lat
Odpisz
7 lipca 2017, 00:18
@przemek1ni: "Czy w tej definicji istniało kiedykolwiek jakiekolwiek państwo socjalistyczne, rządzone przez robotników? "
1 mówię tu o zwykłej definicji socjalizmu rozumianej przez większość socjalistów (środki produkcji są zarządzane przez robotników)
2 tak, jednak są/były szybko niszczone przez kapitalistów katalonia (zarządzana przez anarchistów) Meksyk (nie jestem pewien która część jutro najwyżej dopiszę), komuna paryska, wolny teren Ukrainy itd. Jutro najwyżej dopiszę teraz nie pamiętam.
"W jaki sposób mam zatem nazywać kraj, stawiający na socjal i "opiekę" państwową oraz brak wartościowej własności prywatnej, przy okazji regulującego ceny produktów na rynku?"
Z naszej (lewicowej) perspektywy jest to państwowy kapitalizm, jednak dla Amerykanów i marxisto-leninistów to będzie 100% socjalizm.
Do reszty nie ma co się przyczepić, więc chyba się zgadzamy
Odpisz
7 lipca 2017, 00:22
@Penseta: Nom, dzięki że przypomniałeś mi o tym terminie, z którym bardzo dawno się nie spotkałem.
Przybliżę sobie historię państw, o których napisałeś
Odpisz
7 lipca 2017, 14:29
@Penseta: >wszystkim rządzi państwo
To jednak brzmi jak socjalizm m8.
Odpisz
7 lipca 2017, 14:46
@Crobat: wstawiam Poprostu obrazek bo nie chcę mi się rozpoczynać dyskusji.
Odpisz
7 lipca 2017, 15:45
@Penseta: ten "państwowy kapitalizm" oficjalnie jest socjalizmem. Przyjmuje się, że władza należy do obywateli(/robotników), więc to co należy do państwa, pośrednio należy też do wszystkich.
Ta-da, socjalizm pośredni. Żaden kapitalizm.
"Kapitalizm państwowy" w niczym nie jest kapitalizmem, bo kapitalizm zakłada WOLNY RYNEK, a nie to, by wszystko było własnością państwa.
Odpisz
7 lipca 2017, 16:16
@Aracz: "ten "państwowy kapitalizm" oficjalnie jest socjalizmem. "
Korea Północna jest oficjalnie demokratyczna, a wszyscy wiemy jak tam jest. W tym oficjalnie wg kogo? Tych którzy rządzą?
"obywateli(/robotników), więc to co należy do państwa, pośrednio należy też do wszystkich."
Pośrednio, jednak dalej nie należy do robotników.
"Kapitalizm państwowy" w niczym nie jest kapitalizmem, "
Oznacz to że dalej robotnicy nie mają kontroli nad tym co robią i dalej są wykorzystywani przez innych w tym wypadku państwo.
"bo kapitalizm zakłada WOLNY RYNEK"
Ok, a socjalizm zakłada że to robotnicy będą B E Z P O Ś R E D N I O K O N T R O L O W A L I Ś R O D K I P R O D U K C J I W S P O S Ó B D E M O K R A T Y C Z N Y.
"a nie to, by wszystko było własnością państwa."
Socjalizm też tego nie zakłada.
Odpisz
7 lipca 2017, 16:46
@Penseta: socjalizm pośredni zakłada, że to, co jest własnością państwa (partii), jest automatycznie własnością społeczeństwa. Jeśli należy do robotników pośrednio, to do nich należy, tylko pośrednio. Dlaczego wykluczasz należenie z należenia?
No i tu jeszcze moje pytanie. Skoro ten "kapitalizm państwowy" nie jest ani socjalizmem, ani kapitalizmem, to dlaczego nazywa się go kapitalizmem? Używasz tylko argumentu o wyzysku, ale wyzysk to nie kapitalizm. Wyzysk to wyzysk, a Ty tworzysz połączenia tam gdzie ich nie ma, i nie zauważasz ich tam, gdzie są
Odpisz
7 lipca 2017, 17:50
@Aracz: "No i tu jeszcze moje pytanie. Skoro ten "kapitalizm państwowy" nie jest ani socjalizmem, ani kapitalizmem, to dlaczego nazywa się go kapitalizmem? "
Dlatego, że życie robotnika oraz praca robotnika jest traktowana w ten sam sposób jak w krajach kapitalistycznych. Wyzysk, niewolnicza praca. Opozycja (lewicowa) ZSRR używała tego jako nawiązania do zatracenia ideałów socjalistycznych oraz komunistycznych przez ZSRR.
Odpisz
7 lipca 2017, 17:59
@Penseta: Jeżeli chcesz, żeby ludzie nie generalizowali i nie łączyli socjalizmu z kapitalizmem państwowym sam nie łącz kapitalizmu z niewolnictwem.
Odpisz
Edytowano - 7 lipca 2017, 19:34
@Penseta: "Dlatego, że życie robotnika oraz praca robotnika jest traktowana w ten sam sposób jak w krajach kapitalistycznych."
Wiesz, że oddychasz? Wiesz kto jeszcze oddychał? Adolf Hitler, nazisto. Ten sam poziom logiki
Odpisz
7 lipca 2017, 21:51
@Aracz: Nie zrozumiałeś, ale dobra nie ma sensu dyskutować bo i tak się nie dogadamy.
Odpisz
7 lipca 2017, 21:56
@Nanook: Z samym niewolnictwem nie łączę, ale wyzysk 3 świata itd nie przeczy zasadom kapitalizmu.
1 robotnicy mają wybór 2 sprzedają swoją pracę kapitalistom 3 fabryka jest zarządzana przez prywatną osobę.
Natomiast kapitalizm państwowy przeczy zasadą socjalizmu. Zgadzam się, nie jest to kapitalizm. Ale jest to bardziej pogardliwa nazwa, wyśmiewająca tanków (marxisto leninistów).
Odpisz
7 lipca 2017, 23:54
@Penseta: nie dogadamy się, bo nie podasz poprawnych argumentów.
Tak samo pogardliwie ja będę nazywał "państwowy kapitalizm" socjalizmem, by wyśmiać kogokolwiek. To nie ma sensu, oburzasz się gdy ktoś nazywa to socjalizmem czy komunizmem i zaraz tłumaczysz, że to nie tak, ale pogardliwe nazwanie tego kapitalizmem jest jak najbardziej w porządku. To się nazywa hipokryzja.
Odpisz
8 lipca 2017, 08:56
@Aracz: "Tak samo pogardliwie ja będę nazywał "państwowy kapitalizm" socjalizmem".
Dlatego że tu głównie chodzi o ideologię jaką wyznajesz.
Państwowy kapitalizm, tak jak pisałem, jest Poprostu nazwą wyśmiewającą państwa w stylu ZSRR gdzie wykorzystywano socjalizm w celach propagandowych. Dla ciebie będzie socjalizm, bo tak.
"To się nazywa hipokryzja."
Nie, to się nazywa odmienne poglądy, ty oburzasz się że nazywam to kapitalizmem, ja że socjalizmem. Ty piszesz że to nie przeczy socjalizmowi bo co jest własnością parti jest własnością robotników. Ja twierdzę że sytuacja robotników nie zmieniła się tak bardzo (znaczy polepszyła się, żyje się lepiej niż w neoliberalnej Wenezueli) niż w państwach kapitalistycznych.
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2017, 10:34
@Penseta: socjalizm i kapitalizm nie są nazwami określającymi sytuację robotników, a formę prowadzenia gospodarki. Ja używam prawdziwej terminologii i informacji z definicji, Ty swoich imaginacji. Można mieć odmienne poglądy wobec czegoś, czy o czymś, ale poglądy nie wpływają na to, czym coś jest z opisu
Odpisz
8 lipca 2017, 12:09
@Aracz: "socjalizm i kapitalizm nie są nazwami określającymi sytuację robotników"
Są, socjalizm zakłada demokratyczne zarządzanie środkami produkcji oraz takie pierdoły jak publiczna służba zdrowia itd. Kapitalizm zakłada że to klasa kapitalistów będzie zarządzać środkami produkcji oraz będą takie pierdoły jak prywatna służba zdrowia itd. W bardziej skrajnych wypadkach biedni zostaną zostawieni sami sobie.
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2017, 12:39
@Penseta: no i to co napisałeś, to jest to, w jakiej formie będzie prowadzona gospodarka (własne środki produkcji kontra wspólne środki produkcji), a nie czy sytuacja robotników się poprawi czy pogorszy. To już jest bardziej skomplikowane, bo to nie zależy od samego systemu, a jego wydajności - na którą składa się sporo czynników
Już nie będę krytykował tego, że "klasa kapitalistów" to zwrot czysto propagandowy, tak samo jak pozostawianie biednych samym sobie to hasło tak samo wykrzykiwane tylko po to, by działać na ludzkich uczuciach.
Odpisz
7 lipca 2017, 21:30
Ja myślę ze tych cywili w wenezueli jednak to obchodzi.
Odpisz
7 lipca 2017, 16:30
Pewnie jakiś sojusz potajemny chce z Polską zrobić.
Odpisz
Edytowano - 7 lipca 2017, 14:44
rząd jakiegoś tam kraju wysyła wojsko na cywili vs Prezydent mocarsta przyjeżdża do polski i proponuje Europie trójmorze i przypomina 5 artykuł nato. a jakiś gościu z jeja dostaje ból dupy. srsly? srsly?
I_______I pudło na hejty
Odpisz
7 lipca 2017, 15:06
@arceus1: Serio orzeł biały robiący DAB?
Odpisz
7 lipca 2017, 15:13
@ZEUS_: g8 b8 m8 i r8 it 8/8
Odpisz
7 lipca 2017, 14:40
prawda
Odpisz
7 lipca 2017, 14:31
Jak tam jeszcze kufa chyba feudalizm jest. Tam psy dupami szczekają a ptaki latają do tyłu nogami. Pewnie miejscowy baron wysłał straż żeby rozprawili się z chłopami bo nie płacili podatku od gnoju XD
Odpisz
7 lipca 2017, 14:36
@romanow: Tam nie ma psów, wszystkie ptaki upolowane.
Ale hej, przynajmniej ceny są niskie!
Odpisz
7 lipca 2017, 14:10
Bo to polska a nie Wenezuela XD
Odpisz
7 lipca 2017, 14:05
Wiedziano już że będzie fala memów na główną
Odpisz
7 lipca 2017, 14:05
,bo Polaków obchodzi Polska ,a nie Wenezuela
Odpisz
Edytowano - 6 lipca 2017, 23:27
konflikt wewnętrzny jakiegoś gówienka w afryce ≠ wizyta prezydenta jednego z największych imperiów współczesnej cywilizacji w TWOIM gówienku na wschodzie Europy
Odpisz
6 lipca 2017, 23:29
@Mikatrix: wenezuela jest w Ameryce południowej...
Odpisz
6 lipca 2017, 23:30
@Mikatrix: A tam, tylko wielkie państwo w południowej ameryce z ogromnymi złożami ropy naftowej można się pomylić.
Odpisz
7 lipca 2017, 00:14
@Mikatrix: Małe amerykańskie gówienko, które nikogo nie obchodzi i ma złoża ropy większe niż Arabia Saudyjska.
Twoja ignorancka postawa względem innych krajów sprawia, że boli mnie serduszko
Odpisz
7 lipca 2017, 14:30
@przemek1ni: To typ człowieka, który ma gdzieś, że się pomyli i nie sprawdzi najpierw czy to co pisze jest zgodne z rzeczywistością i najzwyczajniej robi z siebie idiotę. Zaraz jeszcze napisze, że to b8
Odpisz
7 lipca 2017, 14:38
@Marku: Mimo to że umieszczenie Wenezueli w Afryce jest karygodnym błędem to trochę bajdurzycie z tą ropą naftową. A nawet jeśli to i tak istnieje głębokie przekonanie że kraje ameryki łacińskie złotem nie opływają. Moim zdaniem uzasadnione. A nawet jeśli to nie mają pieniędzy na jej eksplatacje bo pieniądze mają magiczną przypadłość trafiania do kieszeni miejscowych władz.
Odpisz
6 lipca 2017, 23:06
No bo to historyczne wydarzenie
Odpisz
6 lipca 2017, 22:46
Co sieć stało?
Odpisz