Mineły 3 lata,a my nadal czekamy na odpowiedź. Odpowiesz w końcu czy nie? Poza tym to bóg w trzech osobach to po prostu głupio zakamuflowani trzej bogowie
Chrześcijaństwo to w ogóle ma bardzo dużo herezji (niewiara w duchy jest w chrześcijaństwie herezją). Mam nawet w domu całą encyklopedię herezji w samym katolicyźmie,a co dopiero w chrześcijaństwie...
@Baturaj: Rozwijając myśl, kościół katolicki stworzył kult świętych, można się do nich modlić, każdy czemuś patronuje i w ogóle są traktowani jak tacy bogowie drugiego rzędu. Z drugiej jednak strony kościół mówi, że Halloween to zło, że przebieranie się za duchy i kostuchy to grzech, że to wbrew nauce kościoła, że duchy są złe, że opętują itd. Więc jak zwykle podchodzą do tematu w sposób wybiórczy.
@Broski: Gdzie Ty masz tutaj sposób wybiórczy? Chodzi o to, że Kościół odradza i zabrania świętowania Haloween z określonych i konkretnych powodów. Nie dlatego, że "bo to złe i niekatolickie". Chodzi o to, że to święto (samo święto) wywodzi się z tradycji m.in. celtyckiej, i służyło do chwalenia boga śmierci i przemijania (czy czegoś w tym rodzaju), który jest po prostu jednym z demonów w wierze chrześcijańskiej. No chyba wychwalanie demonów nie jest po drodze z nauką katolików?
No ale zwolennicy Haloween wolą skupiać się na tym, że "chodzenie po domach i zbieranie słodyczy wywodzi się z tego, że w średniowieczu biedni ludzie chodzili po domach i zbierali jałmużnę". Aha.
No i jeszcze np. głowa z dyni i świeczka w środku symbolizuje wkładanie świeczki do ludzkiej czaszki i wystawianie jej przed dom, żeby "bóg śmierci był przychylny". No super, przecież świętowanie Haloween to dla katolika nic złego. Po prostu dla katolików obchodzenie święta boga śmierci nie jest zbyt ciekawą opcją.
@Baturaj: Co jest złego w zwykłej zabawie? Ludzie nie czczą w ten sposób żadnego boga śmierci, zwyczajnie się bawią. A kościół i tak zaakceptuje halloween, wtedy gdy będzie im to na rękę i będą na tym zarabiać, bo tacy są.
@Broski: podpiszmy cyrograf ,to tylko zabawa, namalujmy pentagram i przyzwimy ducha, odprawmy czarną msze dla zabawy, to nic złego jak robisz to dla zabawy
@xXkuba22Xx: Nawet jeśli to zrobimy to myślisz, że duch przyjdzie i nas opęta? Chłopie, ja nie wierzę w takie rzeczy, w bogów, w demony, to wszystko według mnie wymysły ludzi, więc nic by się z takiej zabawy w czarną mszę nie stało.
@xXkuba22Xx: Jakbyś nie widział, to Polska jest krajem w większości katolików i jakoś ci katolicy nie widzą nic złego w halloween, bo jest to coraz popularniejsza zabawa i jakoś nie mają żadnego strachu, że ich coś może opętać.
Bądź moją siostrą lvl. 11
>Normalna lekcja religii
>Nauczycielke religii mówi że Bóg umie coś stworzyć z niczego
>Zapytaj się o to czemu niby nie może dać ludziom biednym i głodującym jedzenia.
>Facetka odpowiada że Bóg nie jest od dawania jedzenia
>-To od czego jest,jak nie o troszczenie się o ludzi których stworzył?
>Dostań jedynkę i zadzwoń po mamę do szkoły bo ta menda ci tak każe.
@Fauna24: Religia katolicka zabrania cokolwiek kwestionować, zadawać pytania, dyskutować. Jest tak jak mówi kościół i koniec, trzeba słuchać, inaczej żeś heretyk i ateusz.
@Broski: Nie wiem do jakiego środowiska trafiłeś, ale u nas w szkole nasz katecheta wprost mówi, abyśmy dyskutowali, zadawali pytania i wystawiali wiarę na próbę.
Jak już robimy gównoburze religijną to podejmijmy tematu
Czy piekło istnieje?
Nie ma na świecie osoby która w swoim króciutkim maksymalnie 100letnim życiu zasłużyła na wieczne tortury.
Naprawde, co trzeba zrobić żeby być torturowanym przez WIECZNOŚĆ
Zdajecie sobie sprawę że wieczność to jest tak w ch*j długo, nawet hitler nie zasłużyłby na piekło NIKT NA ŚWIECIE NIE ZASŁUŻYŁ NA WIECZNE MĘKI
@MiarkowyBanan: Ja zawsze myślałem, uważałem, że torturują Cię przez jakiś rok i jak odkupiłeś winy itd. to idziesz do nieba. MIAŁOBY TO WIĘKSZY SENS, gdyby piekło istniało.
@MiarkowyBanan: pieklo to wymysł kościoła
na przykład żydzi w piekło nie wierzą
i to ma sens, jesli bog jest nieskończenie dobry, sprawiedliwy i milosierny
@DziwnyPan: 0,1% to mocno zawyżona ocena. O całą nieskończoność, bo prawdopodobieństwo istnienia absolutu to całe... No, jak myślisz? Brawo, zgadłeś. 0% szans.
@Youtuber: Nie nauka nie wyklucza jego istnienia, ale coraz bardziej odpycha go daleko od siebie ponieważ wyjaśnia coraz więcej a Biblia, Koran i inne księgi ważne dla jakiś tam religii nie potrafią tego wytłumaczyć w logiczny sposób. Dlatego nie wrzucaj Boga i religii do jednego worka razem z nauką.
Dobrze. Skoro Bóstwo w chmurach istnieje i przy okazji stworzył ludzi to dlaczego stworzył też małpy które wyewoluowały potem w ludzi? Może powiesz że ewolucja to kłamstwo co?
@Mikatrix: co xD
człowiek wyewoluował z małpy
małpa wyewoluowała z czegoś tam jeszcze
i tak dalej
aż do tego wspólnego przodka, będącego jakimś organizmem jednokomórkowym czy coś
istnienie koni jest dowodem na istnienie jednorożców
Powiesz, że nie jest
i miałbyś rację.
Tak samo jak istnienie ludzi nie jest dowodem na istnienie Boga/bogów.
Istnienie ludzi jest jednak dowodem na ewolucję, a na fakt, że jest to dowodem są dowody (lel)
A udowodnisz mi że nie istnieje Odyn? Albo Zeus? Przecież według mitologii to oni stworzyli ludzi i nie powiesz mi chyba że któryś z tych Bogów nie istniał co? :)
dobra, idę grać, pozostawiam ci 2 pytania
skoro Bóg jest nieskończenie dobry, sprawiedliwy i miłosierny, to dlaczego zsyła ludzi na nieskończenie niesprawiedliwą karę, jaką jest wieczne cierpienie w piekle?
skoro Bóg jest wszechwiedzący, to dlaczego ukarał Adama i Ewę za zjedzenie owocu, skoro wiedział, że to się stanie?
Bog to wypelnienie pustej p przestrzeni w głowach ludzi, by nie korzystali z nauki, czyli dążenia do dowiadywania dię noeych rzeczy i racja jestodpowiedzą na wszystkie pytania, ale wlasnie to jest poku*wione.
Widzę, że nie potrafisz sobie wyobrazić świata i ludzi stworzonych przez zwykły przypadek. Pomogę ci. Wyobraź sobie, że komputer generuje 16 liter. Szansa na to że ułożą się w zdanie: "krasnale istnieją" jest strasznie mała. Teraz wyobraź sobie że komputer generuje gogolplex ^ gogolplex (bardzo dużo) znaków. Szansa na to że gdzieś w tym ciągu znaków będzie to moje wcześniejsze zdanie wynosi >99%. Tak samo jest z ludźmi i wszechświatem. Gdyby nie było wszechświata i ludzi to byśmy o tym nie wiedzieli. Jesteśmy w stanie znać wynik tylko jednego losowania ze zbioru udanych.
Poza tym już dawno wiemy o tym że nasza świadomość jest tylko wynikiem impulsów elektrycznych w mózgu, a emocje reakcjami chemicznymi. Nie ma już miejsca na żadną duszę itp.
nie masz żadnych dowodów, że Bóg istnieje ani żadnych na nie istnienie ewolucji. A "Bóg istnieje, ponieważ istnieją ludzie to NIE argument ani dowód, ponieważ jedno w żaden sposób nie łączy się z drugim
@CrazySnail: Ewolucja nie przeczy istnieniu Boga, Biblijny opis stworzenia człowieka nie jest opowieścią dokumentalną, chrześcijanie nie twierdzą że to dokładnie tak się stało. A co do szans powstania człowieka to trzeba się też zastanowić jak powstał wszechświat bo tego nauka dokładnie też nie tłumaczy
@kpw145: Fakt że powstanie wszechświata to na ten moment tylko mgliste hipotezy nie ma nic wspólnego z bogiem. Nauka cały czas się rozwija. Na przykład jeszcze w tym roku udowodniono istnienie fal grawitacyjnych. Wszechświat mógł równie dobrze stworzyć Zeus, mógł też samoczynnie wyłonić się z chaosu. A co do ewolucji to fakt istnienia w przeszłości (w tym samym czasie) wielu gatunków człowieka mocno odpycha mnie od wiary w boga.
@CrazySnail: Czyli nie wieżysz w Boga tylko dlatego, że Homo Sapiens i Neandertalczyk żyli w tym samym czasie to akurat nie jest zbyt wyszukany argument. Jest natomiast bardzo wiele powodów dla który warto wierzyć w Boga. Jednym z nich może być ten dla którego Pascal (ten od prawa Pascala, był naukowcem oraz hazardzistą) wierzył Boga. Nie chcę tutaj sam tego przedstawiać ale wujka Google możesz się spytać o ten powód.
@kpw145: Jak usuniesz ze swojego zdania "tylko dlatego" to będzie to prawda. Jest mnóstwo powodów dla których nie wierzę w boga. Jednym z nich może być tak zwany fakt BRAKU DOWODÓW. Ten sam fakt dla którego nie wierzę w Zeusa, Odyna, wróżki, krasnoludki, niziołki, ogry i tym podobne. Natomiast ty wierzysz w boga, ponieważ wierzył w niego Pascal. Cytuję: "to akurat nie jest zbyt wyszukany argument".
@CrazySnail: Nie wierzę w Boga dlatego że wierzył w niego Pascal, tylko z tego samego powodu co wierzył Pascal i też wiele innych. I być może dla nie wierzącej osoby ciężko jest znaleźć dowody istnienie Boga. Nie jestem teologiem ale dla zainteresowanych z odrobiną czasu polecam film Bóg nie umarł.
@CrazySnail: nie odpisujcie juz
FAKTY
1. nie ma dowodow na istnienie jak i na brak Boga wiec to czy jest czy nie ma to nasza sprawa.
2. nauka nie wyklucza Boga. po to dostalismy tak zlozony swiat zeby go odkrywac. ku chwale nauki.
3. w Biblii są losy Jezusa (historia), przypowieści z ktorych mozna znaleźć porady dotyczace życia.
4. pamietajcie ze stworzenia swiata i istot na Ziemi nikt nie widział wiec nic o tym nie wiemy
5. w tej bajce jest scena gdzie Rick zaraz mial umrzec i modlił się.
jest to pokazanie wszystkich którzy beda się ratowali na ostatnia chwile.
nie piszcie juz nic bo krązycie w kółko. nikt nie ma juz co pisac.
cos ci sie nie podoba w tym co napisałem to zachowaj to dla siebie
@kpw145: Dla osób wierzących jak widzę też jest ciężko znaleźć dowody istnienia boga.
Obejrzałem film "Bóg nie umarł" na lekcji religii. Film próbuje zademonstrować wartość argumentu teistycznego poprzez przedstawienie karykatury stanowiska przeciwnego. Autorzy filmu nie są zdolni do dysputy z prawdziwymi argumentami demonstrującymi wielopoziomowy nonsens teizmu (bo albo ich nie znają, albo ich nie rozumieją, albo celowo ich unikają), więc budują chochoła ateizmu, atakują tą kukłę, przewracają ją i ogłaszają swoje zwycięstwo, ku przyklaskowi równie rozgarniętych i/lub pogrążonych w ignorancji widzów, do których film jest adresowany. Przy tym autorzy używają wyjątkowo obrzydliwych chwytów mających odwoływać się do emocji. Mówię tutaj o odmalowywaniu ateistów jako opryskliwych, drwiących dupków, a teistów jako pokrzywdzonych niewiniątek.
.
.
EDIT: napisałem ten komentarz przed komentarzem "Youtuber", w zasadzie ma rację. Nikt z nas nie przekona drugiej strony do swoich racji. Teiści nie przekonają ateistów bo nie mają argumentów, a ateiści nie przekonają teistów bo oni są głusi na argumenty. Najlepiej już przestać tu pisać.
@CrazySnail: To opisuje przebieg równorzędny do emocji, a nie wyjaśnia czym są emocje i skąd pochodzą.
To wyjaśnia tylko Bóg.
2. Nic nie mogło by się zacząć bez Boga.
Nie, nie zawsze a Jezus to tylko hipis który uznał że jest jakiś ku*wa specjalny. Skoro wszyscy jesteśmy dziećmi bożymi to czym on się wyróżniał? Latać potrafił? Religia nie ma sensu a ty masz może 10 lat i to co piszesz ma tyle sensu co istnienie boga albo krasnoludków.
EDIT: Wszystko mogłoby się zacząć bez boga bo to on został stworzony prze ludzi a nie na odwrót. Ludzie nie mieli pomysłu jak coś wyjaśnić i co mówili: BUK BUK WSZYSTKO ZROBIŁ BUK
Miałem nic nie pisać ale mam za dużo wolnego czasu xd
1. Wyjaśnia czym są emocje i skąd pochodzą. Emocje to między innymi reakcje chemiczne w naszej głowie. Pochodzą z pie**olonego mózgu. To wyjaśnia nie tylko bug ale też nauka.
2. Wszystko mogło się zacząć bez boga. Masz dowód na brak możliwości zaistnienia wszechświata bez boga?
Twoja odpowiedź do Michaela:
1. Uważasz że za kilkadziesiąt lat grzechów należy się nieskończoność lat kary?
2. Tutaj postaram się obalić cały ten argument - " bug dał wolną wolę". Porównajmy to do innej sytuacji: żeby nasza 3-letnia córeczka mogła wybrać pomiędzy jogurcikiem i banankiem, należy zaproponować jej również kubeczek kwasu siarkowego. Inaczej nie będzie w stanie dokonać wyboru, a my nie będziemy w stanie zapewnić jej prawidłowego rozwoju, ani jej pokochać, no bo przecież nie zapewniliśmy jej możliwości własnego unicestwienia.
Dopiero kiedy córeczka dorośnie, wtedy zabierzemy kwas siarkowy, bo zasłuży sobie na to poprzez jego niewypicie kiedy była w kołysce.
Czy WSZECHMOCNY WSZECHPOTĘŻNY WSZECHWIEDZĄCY WSZECHDOBRY BÓK nie mógł stworzyć świata z wolną wolą ale bez zła? Ja jakoś nie mam chęci strzelania do ludzi, gw**cenia, mordowania albo kradzieży ale mam wolną wolę. Czy bóg nie mógł po prostu nie dopuścić do powstania ludzi którzy w ten sposób wykorzystywaliby wolną wolę? A gdzie jest wolna wola ofiary? Czy ludzie zabici w Los Angeles nie powinni mieć wolnej woli do wyboru tego czy tam umrą czy nie? Dodatkowo nigdzie w biblii nie ma zapisane że otrzymaliśmy wolną wolę, także no...
@xGokios3k: Egzorcyzmy nie działają w przypadku chorób psychicznych o których powiedział Mordzio. Działają w przypadku aktorów, dlatego że wiedzą kiedy mają przestać udawać.
@Mordzioo: Widzę, że uparcie żądasz dowodów na istnienie Boga, aby w niego uwierzyć, więc powiem dwie rzeczy które,może zakończą tę niekończącą się dyskusję:
1. Niemożliwe jest podanie stuprocentowych, niezaprzeczalnych dowodów, czy to na istnienie Boga, czy też wręcz przeciwnie.
2. Żeby wierzyć niepotrzebny jest dowód. Powiem więcej, wiara opiera się wręcz na braku dowodów, bo cóż to za osiągnięcie wierzyć w coś co jest udowodnione? Jeśli coś jest udowodnione, nie możesz w to wierzyć, możesz jedynie to akceptować.
@Reichtangle: Cóż za genialna myśl! Czyli skoro nie da się udowodnić nieistnienia Muminków, Odyna, krasnoludków, różowych słoni na Jowiszu, to jesteśmy uprawnieni by w to wierzyć! Hurra!!!
Tylko wtedy natykamy się na problem, bo:
albo dokonamy intelektualnego sepuku poprzez bycie konsekwentnymi względem tego argumentu, czyli
• wierzenie naraz w nieskończoną ilość identycznie nieudowodnionych, wzajemnie wykluczających się twierdzeń, czego skutkiem wylądujemy w pokoju bez klamek;
• albo dokonamy podwójnego intelektualnego sepuku po przyjęciu tylko jednego z nieskończonej ilości identycznie nieudowodnionych twierdzeń i olaniu naszego własnego argumentu, stwierdzając ni mniej ni więcej, że „ten argument jest wartościowy więc przemawia za istnieniem boga Jahwe, ale ten argument jest nonsensowny, więc odrzucam wierzenie w cokolwiek innego za czym przemawia.”
.
Dla osoby ceniącej sobie zdrowie psychiczne, rozum i dążenie do prawdy żadna z tych alternatyw nie jest pożądana. Dlatego właśnie udowadnia się tylko istnienie, nigdy nieistnienie. I dopóki istnienia się nie udowodni, to nie przyjmuje się twierdzenia „to istnieje” za prawdę. Nauka nigdy nic by nie osiągnęła gdybyśmy kierowali się argumentem "nie udowodnisz że tego nie ma więc to jest".
@CrazySnail: Komentarze powinny służyć przede wszystkim do wyrażania opinii o obrazku, od dłuższych dyskusji są wiadomości prywatne lub grupy. Nie chcę dokładać się do kolejnej zaśmiecającej kłótni, dlatego jeśli chcesz dyskutować, to może przenieśmy się na priv?
@CiemnoStrasznieUMnieWDomu: Kiedy chciałeś się tylko podzielić swoją opinią a wywołała największa gównoburze pomiędzy gimboateistami a fanatycznymi katolami od miesiąca
@Mordzioo: PRAWDA jest taka
ateisci (max 14 latki ktorzy sa ateostami od 3lat czyli 11 roku zycia ggwp) nie maja dowodów na brak Boga i wyzywaja od idiotów
a PRAWDA o Bogu jest taka ze NIEWIADOMO czy jest czy nie a wy idioci nie wiecie na czym polega WIARA
dajcie ku*wa swiety sposob bo jak ktos dał dobry argument to powiedzieliscie ze kłamstwo i ku*wa od nowa.
wy ku*wa. idioci WIERZYCIE w przypadek a inny WIERZA w Boga
widzicie podobieństwo? wiec zamknac mordy bo piszecie WSZYSCY to samo i srac sie chce od tego.
@Youtuber: Próbujesz zakończyć dyskusję wyzywając atestów? To tak nie działa. Ja w pełni szanuje to że wierzysz, twój wybór ale ty wpi***alasz się do tego w co ja wierzę albo nie wierzę. My sobie spokojnie rozmawialiśmy i jakbyś nie zauważył, zakończyliśmy rozmowę. Po pisowni i zachowaniu wnioskuje że to ty masz max 14 lat.
@Mordzioo: nie pisaliscie normalnie. plujecie jadem na katolikow a rozmowe wznawiacie wy.
zwyzywalem was bo taka prawda. wyzywacieie smiejecie sie i tyle. wiem tez ze niektorzy co sie wypowiadali maja max 14 lat a pisali ze niewierza od kilku lat co w wieku 11 lat wasze mozgi myslaly o zabawie i tyle.
napisalem prawde o tej dyskusji. oplulrm was bo wy najwiecej wyzywaliscie.
chcesz pisac wiecej to pisz jak mam to w dupie wylaczam powiadomienia
@Youtuber: No bo katolicy są tu najbardziej pokrzywdzeni. Tak wyzywaliśmy ale wy odpowiadaliście tym samym i założę się że większość z was nie przekroczyła czternastego roku życia a wie wszystko o wszystkim. Śmialiśmy się bo niektóre półmózgi (prekurior) pisały same nie wiedząc o czym piszą. Nie udawaj tutaj ofiary bo cała dyskusja zaczeła się od katolika. A teraz ty plujesz na nas. My mamy udawać ofiary tak jak ty przed chwilą?
@Youtuber: to nie nieistnienie boga trzeba udowadniac
udowodnic trzeba istnienie
ale zadnych dowodow nie ma
a to ze "ludzie istnieja wirc istnieje bog" nie jest dowodem
tak jak ktos juz powiedzial "latajacy potwor spaghetti istnieje bo istnieje makaron"
Tak to, że chrześcijanie nie wierzą w takie duchy zmarłych, które "błąkają się po ziemi, żeby odnaleźć swój cel", czy coś w tym rodzaju. Wierzą natomiast, że duchy idą do czyśćca, nieba, lub do piekła. No i jeszcze w anioły i demony.
I nieudolnie próbuje ci udowodnić, że nie ma życia pozaziemskiego, którego istnienie, jest według samego rachunku prawdopodobieństwa, stuprocentowo pewne, jednocześnie próbując ci wmówić niewidzialnego, nienamacalnego i niewykrywalnego znanymi metodami naukowymi, boga.
@darcus: Moim zdaniem, tego nawet nie powinno liczyć się w procentach i rachunku prawdopodobieństwa.
Gdyż coś, czego nie da się zbadać, nie ma prawa być mierzone skalami stosowanymi w nauce, a tym samym powinno być z automatu wymerdane do śmieci.
@Mikatrix: Ale postawmy się w pozycji osoby wierzącej w Boga ( Ja nie jestem wierzący). Bóg według niego istnieje i panuje nad wszystkim co jest tak? To po kiego groma rozsiał ludzi po całym świecie i nie dał im szansy na zbawienie bo wychowali się wierząc w innego Boga/Bogów albo nie wierząc? Czemu nie nauczył Ewy i Adama zasad biologii, chemii albo fizyki żeby byli mądrzejsi niż nawet Albert Einstein? Mógłby pokazać się w czasach gdy ludzie mieli co czym dałoby się go zarejestrować na czymś innym niż na kartkach jakiejś ksiązki
Czyli przykład, jak wiara może ograniczać. Nie wierzysz w to, bo tak ci mówi wiara, czyli tak jakby nie masz własnego rozumu, tylko kierujesz się tym, co jest napisane np. w biblii
Komentarze
Odśwież13 października 2017, 09:13
Dla nie rozumiejących, w religii chrześcijańskiej wierzy się w między innymi duchy, na przykład Duch Święty
Odpisz
13 października 2017, 09:49
@EmielRegis: i Duchy/Dusze zmarłych
Odpisz
13 października 2017, 11:39
@lorax12: To nie są duchy.
Duch święty nie jest duchem.
Odpisz
Edytowano - 13 października 2017, 12:19
Masz rację
To siła /s
Odpisz
13 października 2017, 13:01
@EmielRegis: duszki szatańskie itp.
Odpisz
13 października 2017, 14:02
DUCH Święty nie jest DUCHEM
K
Odpisz
13 października 2017, 14:15
@PanMixer: priekoura nie ogarniesz
Odpisz
Edytowano - 13 października 2017, 14:32
Według twojego rozumowania to:
Duch Święty nie jest duchem - Bóg Jedyny nie jest Bogiem - autobus zielony nie jest autobusem - okna brudne nie są oknami
Rozumiesz o co chodzi?
Odpisz
13 października 2017, 15:02
@kamykPL: Bóg jedyny jest Bogiem.
Duch Święty nie jest duchem.
Odpisz
13 października 2017, 15:09
To czym niby jest?
Odpisz
Edytowano - 13 października 2017, 15:20
@kamykPL: Jest jeden Bóg.
Są trzy osoby boskie Bóg Ojciec, Syn Bożym i Duch Święty.
Odpisz
13 października 2017, 15:47
i jest dużo debili, a ty jesteś jednym z nich
Odpisz
13 października 2017, 16:09
@DziwnyPan: Destroyed
Odpisz
13 października 2017, 17:06
Zapytałem się czym jest Duch Święty skoro nie jest duchem
Odpisz
13 października 2017, 18:58
Bóg sam w sobie też jest swojego rodzaju duchem
Nie ma ciała fizycznego, jest nieśmiertelny
Jak dla mnie to brzmi jak opis ducha
Odpisz
14 października 2017, 15:56
Dalej nie dostałem odpowiedzi
Odpisz
14 października 2017, 16:00
@kamykPL: pewnie powie bóg
Odpisz
14 października 2017, 16:04
@DziwnyPan: .
Odpisz
14 października 2017, 19:40
@kamykPL: a wielki wybuch nie był wybuchem
zaraz
Odpisz
1 marca 2020, 22:12
Mineły 3 lata,a my nadal czekamy na odpowiedź. Odpowiesz w końcu czy nie? Poza tym to bóg w trzech osobach to po prostu głupio zakamuflowani trzej bogowie
Odpisz
2 marca 2020, 06:47
@MatkaBoskaSowiecka: Duch Święty jest osobą boską.
Odpisz
2 marca 2020, 06:50
Czyli bogiem?
Odpisz
2 marca 2020, 06:50
@MatkaBoskaSowiecka: Czyli nie.
Odpisz
2 marca 2020, 07:00
Czyli kim? Skoro są trzy osoby,które są nazywane bogami,a duch święty jest jedną z tych osób,to chyba powinien być bogiem. Czemu nie jest?
Odpisz
2 marca 2020, 07:06
@MatkaBoskaSowiecka: Jest jeden Bóg.
Są trzy osoby boskie.
Odpisz
2 marca 2020, 07:07
Czym różni się osoba boska od boga?
Odpisz
1 marca 2020, 22:07
Chrześcijaństwo to w ogóle ma bardzo dużo herezji (niewiara w duchy jest w chrześcijaństwie herezją). Mam nawet w domu całą encyklopedię herezji w samym katolicyźmie,a co dopiero w chrześcijaństwie...
Odpisz
14 października 2017, 20:08
Bo są duchy lepszego i gorszego sortu. Księdzu mówi, duchy świętych dobre i w te wierz, ale duchy pozostałe niedobre, nie wolno ci wierzyć.
Odpisz
14 października 2017, 20:28
@Broski: Nie wiem, o co Ci chodzi, ale to co mówisz to nieprawda. Tyle.
Odpisz
14 października 2017, 20:51
@Baturaj: Rozwijając myśl, kościół katolicki stworzył kult świętych, można się do nich modlić, każdy czemuś patronuje i w ogóle są traktowani jak tacy bogowie drugiego rzędu. Z drugiej jednak strony kościół mówi, że Halloween to zło, że przebieranie się za duchy i kostuchy to grzech, że to wbrew nauce kościoła, że duchy są złe, że opętują itd. Więc jak zwykle podchodzą do tematu w sposób wybiórczy.
Odpisz
14 października 2017, 21:00
@Broski: Gdzie Ty masz tutaj sposób wybiórczy? Chodzi o to, że Kościół odradza i zabrania świętowania Haloween z określonych i konkretnych powodów. Nie dlatego, że "bo to złe i niekatolickie". Chodzi o to, że to święto (samo święto) wywodzi się z tradycji m.in. celtyckiej, i służyło do chwalenia boga śmierci i przemijania (czy czegoś w tym rodzaju), który jest po prostu jednym z demonów w wierze chrześcijańskiej. No chyba wychwalanie demonów nie jest po drodze z nauką katolików?
No ale zwolennicy Haloween wolą skupiać się na tym, że "chodzenie po domach i zbieranie słodyczy wywodzi się z tego, że w średniowieczu biedni ludzie chodzili po domach i zbierali jałmużnę". Aha.
No i jeszcze np. głowa z dyni i świeczka w środku symbolizuje wkładanie świeczki do ludzkiej czaszki i wystawianie jej przed dom, żeby "bóg śmierci był przychylny". No super, przecież świętowanie Haloween to dla katolika nic złego. Po prostu dla katolików obchodzenie święta boga śmierci nie jest zbyt ciekawą opcją.
Odpisz
14 października 2017, 21:11
@Baturaj: Co jest złego w zwykłej zabawie? Ludzie nie czczą w ten sposób żadnego boga śmierci, zwyczajnie się bawią. A kościół i tak zaakceptuje halloween, wtedy gdy będzie im to na rękę i będą na tym zarabiać, bo tacy są.
Odpisz
14 października 2017, 21:37
@Broski: podpiszmy cyrograf ,to tylko zabawa, namalujmy pentagram i przyzwimy ducha, odprawmy czarną msze dla zabawy, to nic złego jak robisz to dla zabawy
Odpisz
14 października 2017, 21:50
@xXkuba22Xx: Nawet jeśli to zrobimy to myślisz, że duch przyjdzie i nas opęta? Chłopie, ja nie wierzę w takie rzeczy, w bogów, w demony, to wszystko według mnie wymysły ludzi, więc nic by się z takiej zabawy w czarną mszę nie stało.
Odpisz
15 października 2017, 08:25
@Broski: no widzisz ty nie jesteś katolikiem to dla ciebie to jest zabawa, dla katolików to jesy tradycja wywodząca się z pogańskiego święta
Odpisz
15 października 2017, 14:35
@xXkuba22Xx: Jakbyś nie widział, to Polska jest krajem w większości katolików i jakoś ci katolicy nie widzą nic złego w halloween, bo jest to coraz popularniejsza zabawa i jakoś nie mają żadnego strachu, że ich coś może opętać.
Odpisz
15 października 2017, 16:01
@Broski: od halloween nic nikogo nie opęta, ale jest to tradycja o korzeniach pogańskich więc katolicy nie powinni tego robić
Odpisz
15 października 2017, 16:24
@xXkuba22Xx: A jednak robią i nic złego im się od tego nie dzieje.
Odpisz
30 listopada 2018, 11:29
@Broski: Taki mały odkop, ale Szatan jest zje**ny jeśli opętuje dzieci proszące o cukierki sąsiadów.
Odpisz
30 listopada 2018, 16:40
To tak nie działa.
Odpisz
14 października 2017, 18:45
Bądź moją siostrą lvl. 11
>Normalna lekcja religii
>Nauczycielke religii mówi że Bóg umie coś stworzyć z niczego
>Zapytaj się o to czemu niby nie może dać ludziom biednym i głodującym jedzenia.
>Facetka odpowiada że Bóg nie jest od dawania jedzenia
>-To od czego jest,jak nie o troszczenie się o ludzi których stworzył?
>Dostań jedynkę i zadzwoń po mamę do szkoły bo ta menda ci tak każe.
Odpisz
14 października 2017, 19:34
@Fauna24: hurr durr nie myśl tylko wielb boga hurr durr
hurr bug jest dobry durr
Odpisz
14 października 2017, 20:09
@Fauna24: Religia katolicka zabrania cokolwiek kwestionować, zadawać pytania, dyskutować. Jest tak jak mówi kościół i koniec, trzeba słuchać, inaczej żeś heretyk i ateusz.
Odpisz
15 października 2017, 14:40
@Broski: Właśnie dlatego w planach mam zmienienie religii.
Odpisz
15 października 2017, 14:43
@Fauna24: Ja ją w ogóle porzuciłem :)
Odpisz
16 października 2017, 07:06
@Fauna24: Bo kościół nie lubi ludzi myślących
Odpisz
15 września 2018, 23:53
@Broski: Nie wiem do jakiego środowiska trafiłeś, ale u nas w szkole nasz katecheta wprost mówi, abyśmy dyskutowali, zadawali pytania i wystawiali wiarę na próbę.
Odpisz
16 września 2018, 21:27
@Grzechoooo: Uwierz, że Twoja sytuacja to raczej wyjątek, a nie standard.
Odpisz
16 września 2018, 21:56
@Broski: szkoda...
Odpisz
14 października 2017, 19:21
Jak już robimy gównoburze religijną to podejmijmy tematu
Czy piekło istnieje?
Nie ma na świecie osoby która w swoim króciutkim maksymalnie 100letnim życiu zasłużyła na wieczne tortury.
Naprawde, co trzeba zrobić żeby być torturowanym przez WIECZNOŚĆ
Zdajecie sobie sprawę że wieczność to jest tak w ch*j długo, nawet hitler nie zasłużyłby na piekło NIKT NA ŚWIECIE NIE ZASŁUŻYŁ NA WIECZNE MĘKI
Odpisz
14 października 2017, 21:42
@MiarkowyBanan: Ja zawsze myślałem, uważałem, że torturują Cię przez jakiś rok i jak odkupiłeś winy itd. to idziesz do nieba. MIAŁOBY TO WIĘKSZY SENS, gdyby piekło istniało.
Odpisz
14 października 2017, 22:34
@dustin2001: to chyba czyściec działa podobnie
Odpisz
14 października 2017, 22:47
@MiarkowyBanan: pieklo to wymysł kościoła
na przykład żydzi w piekło nie wierzą
i to ma sens, jesli bog jest nieskończenie dobry, sprawiedliwy i milosierny
Odpisz
14 października 2017, 23:26
@MiarkowyBanan: Może i jo.
Odpisz
14 października 2017, 23:34
@dustin2001: Jeśli się nie myle to protestaci nie wierzą w piekło bo nie ma go w bilbli (protestantyzm to kościuł który opiera się tylko na bibli)
Odpisz
15 października 2017, 16:12
@Brazilball_: A to ciekawe.
Odpisz
13 października 2017, 10:40
Duch straszący na strychu ≠ Duch Świety
Odpisz
13 października 2017, 10:56
@DaKnight: duszę zmarłych? po ch*j stawiasz znicz jak nie wierzysz że istnieją ;3
Odpisz
13 października 2017, 11:38
@MiarkowyBanan: dusza to nie duch.
Dusze są w niebie, a nie na ziemi.
Odpisz
13 października 2017, 12:10
@DaKnight: niestety ludzie nie potrafia mtslec i wypowiadaja sie na temat o ktorym nic nie wiedza
Odpisz
13 października 2017, 14:16
@Youtuber: ch**owe jest to, że wierzą w boga, o którym nic nie wiedzą
Odpisz
13 października 2017, 22:04
@DziwnyPan: niestety ja wierze i duzo wiem!
Odpisz
14 października 2017, 01:48
@Youtuber: to czemu jeszcze myślisz, że to prawda? wiesz ile i kiedy żył Noe? (tak naprawdę to nie istniał, ale czekam na odpowiedź cwaniaczku)
Odpisz
14 października 2017, 12:41
@DziwnyPan: aha
kolejny fan tego raka z yt
nauka nie wyklucza Boga
chcesz to nie wierz. kazdy po smierci to na co zasluguje
Odpisz
14 października 2017, 14:55
@Youtuber: jakiego raka? youtube oglądam raz na ruski rok a atristą jestem już 3 lata po prostu nauka już udowodniła, że istnienie boga to około 0,1%
Odpisz
14 października 2017, 14:58
@DziwnyPan: Nauka niczego takiego nie udowodniła.
Odpisz
14 października 2017, 15:04
@DziwnyPan: 0,1% to mocno zawyżona ocena. O całą nieskończoność, bo prawdopodobieństwo istnienia absolutu to całe... No, jak myślisz? Brawo, zgadłeś. 0% szans.
Odpisz
14 października 2017, 15:07
@darcus: Bóg istnieje na 100%.
Odpisz
14 października 2017, 15:08
Wierzysz w istnienie krasnali?
Odpisz
14 października 2017, 15:12
@dustin2001: nie ale wierze w Boga
Odpisz
14 października 2017, 15:12
Na 100% to istnieje tylko umysł i jego idee, w dodatku nie do końca wiadomo czyj.
Odpisz
14 października 2017, 15:13
@darcus: ty masz 13 lat i udajesz geniusza xd dziecko...m
Odpisz
14 października 2017, 15:14
@dustin2001: Kiedyś słyszałem, że według ankiet 0% Islandczyków wierzy w kreacjonizm, a 60-70% wierzy w elfy.
Odpisz
14 października 2017, 15:14
@Youtuber: Hihihi, ale śmieszny pocisk xd
Odpisz
14 października 2017, 15:16
@Youtuber: Czyli wierzysz w Boga ale nie w krasnale, chociaż jest tyle samo dowodów na istnienie obu.
Odpisz
14 października 2017, 15:17
@Youtuber: Nie nauka nie wyklucza jego istnienia, ale coraz bardziej odpycha go daleko od siebie ponieważ wyjaśnia coraz więcej a Biblia, Koran i inne księgi ważne dla jakiś tam religii nie potrafią tego wytłumaczyć w logiczny sposób. Dlatego nie wrzucaj Boga i religii do jednego worka razem z nauką.
Odpisz
14 października 2017, 15:19
@darcus: Bój się bo zaraz ci odpowie że gupi jesteś bo buk istnieje a nie nie istnieje xD Wtedy powinieneś zacząć się bać
Odpisz
14 października 2017, 15:27
@Mordzioo: Tutaj też błąd - nauka już od dawna całkowicie wyklucza istnienie Boga.
Odpisz
14 października 2017, 15:28
@CrazySnail: krasnale są wymyślone.
Bóg istnieje, ponieważ istnieje świat i istnieją ludzie.
Odpisz
14 października 2017, 15:29
No nie bardzo. Świat to nie budynek, że można go sobie zbudować, a umysł ludzki to nie książka, że można ją sobie napisać.
Odpisz
14 października 2017, 15:31
Dobrze. Skoro Bóstwo w chmurach istnieje i przy okazji stworzył ludzi to dlaczego stworzył też małpy które wyewoluowały potem w ludzi? Może powiesz że ewolucja to kłamstwo co?
Odpisz
14 października 2017, 15:31
@darcus: Wiem że błąd ale zaraz rzucili by się na mnie wszyscy katole ( nie katolicy) z jeja.
Odpisz
14 października 2017, 15:33
@darcus: Gdyby udało się stworzyć w 100% dokładną mapę mózgu, można by napisać stworzyć go w formie komputerowej symulacji.
Odpisz
14 października 2017, 15:33
@Mordzioo: Nigdy nie modyfikuj tego, co mówisz pod publikę. To bez sensu.
Odpisz
14 października 2017, 15:33
@Mikatrix: A byłby wtedy ludzki?
Odpisz
14 października 2017, 15:33
@Mordzioo: Ewolucja nie istnieje
Odpisz
14 października 2017, 15:34
@darcus: Dzięki za rade. Postaram się mówić to co myślę tak jak ja bym wolał to powiedzieć a nie jak oni usłyszeć.
Odpisz
14 października 2017, 15:35
Homo sapiens albo Homo erectus. Mówi ci to coś?
Odpisz
14 października 2017, 15:35
@Mordzioo: Nie ma za co.
Odpisz
14 października 2017, 15:35
bóg jest wymyślony
krasnale istnieją bo istnieje świat i ludzie
moja wypowiedź pod względem poprawności nie różni się niczym od twojej
Odpisz
14 października 2017, 15:35
xDDD
Odpisz
14 października 2017, 15:36
@darcus: A czy ciemność jest czarna?
Odpisz
14 października 2017, 15:37
@CrazySnail: Bóg istnieje, ponieważ istnieją ludzie.
Twoja wypowiedzieć jest bez sensu.
Odpisz
14 października 2017, 15:37
@CrazySnail: *Drop the mic*
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 15:37
@Mikatrix: Nie, nie jest.
Odpisz
14 października 2017, 15:38
@Mordzioo: Człowiek nie wewoulował z małpy. Szympans i człowiek wyewoulowali niezależnie z jednego wspólnego przodka.
Odpisz
14 października 2017, 15:38
Podaj argumenty potwierdzające twoje stwierdzenie.
Na ewolucję jest od wuja dowodów, na Boga nie ma żadnych.
Odpisz
14 października 2017, 15:38
Ale ty zdajesz sobie sprawę, że to jest zdanie o podobnej wartości logicznej co "jednorożce istnieją, ponieważ istnieją konie"?
Odpisz
14 października 2017, 15:39
@darcus: To ma pan odpowiedź.
Odpisz
14 października 2017, 15:39
@Mikatrix: ...przodka, którego można w uproszczeniu nazwać małpą, bo do niego mu najbliżej.
Odpisz
14 października 2017, 15:40
@Mikatrix: No więc właśnie.
Odpisz
14 października 2017, 15:40
@Mikatrix: co xD
człowiek wyewoluował z małpy
małpa wyewoluowała z czegoś tam jeszcze
i tak dalej
aż do tego wspólnego przodka, będącego jakimś organizmem jednokomórkowym czy coś
Odpisz
14 października 2017, 15:41
@darcus: Wiem że czasami pie**ole głupoty ale małpa to jednak małpa :P
Odpisz
14 października 2017, 15:41
Istnienie ludzi jest dowodem na istnienie Boga.
Nie ma żadnych dowodów na ewolucję.
Odpisz
14 października 2017, 15:42
Chodziło zapewne o to, że człowiek nie wyewoluował od współcześnie istniejącego pan troglodytes.
Odpisz
14 października 2017, 15:42
@darcus: Ludzkość nie mogła by powstać bez Boga.
Odpisz
14 października 2017, 15:43
A istnienie preriokura jest dowodem na istnienie trolli.
Nie no, zamykam tę dyskusję. Z tym panem nie ma się co kłócić.
Odpisz
14 października 2017, 15:43
istnienie koni jest dowodem na istnienie jednorożców
Powiesz, że nie jest
i miałbyś rację.
Tak samo jak istnienie ludzi nie jest dowodem na istnienie Boga/bogów.
Istnienie ludzi jest jednak dowodem na ewolucję, a na fakt, że jest to dowodem są dowody (lel)
Odpisz
14 października 2017, 15:43
Mogłaby. Bez żadnego problemu
Odpisz
14 października 2017, 15:44
A udowodnisz mi że nie istnieje Odyn? Albo Zeus? Przecież według mitologii to oni stworzyli ludzi i nie powiesz mi chyba że któryś z tych Bogów nie istniał co? :)
Odpisz
14 października 2017, 15:45
Ewolucja nie istnieje.
Istnienie ludzi jest dowodem na istnienie Boga.
Odpisz
14 października 2017, 15:46
@Mordzioo: COO
JAK ŚMIESZ
LATAJĄCY POTWÓR SPAGHETTI BĘDZIE CIĘ ZA TO SĄDZIŁ
Odpisz
14 października 2017, 15:46
Istnienie którego Boga? Były ich tysiące.
Odpisz
14 października 2017, 15:46
W takim razie w jaki sposób istnienie ludzi dowodzi istnieniu Boga?
Odpisz
14 października 2017, 15:47
Człowiek posiada wyobraźnię.
Odpisz
14 października 2017, 15:47
@Mordzioo: To, że są z mitologii to dowód, że nie istnieją.
Mitologie wymyślili sataniści, by odciągnąć ludzi od Boga.
Odpisz
14 października 2017, 15:47
@Mikatrix: no spoko
i co?
komputery mogą emulować obraz
toż to cud!
Odpisz
14 października 2017, 15:48
XDDDD
Chrześcijaństwo stworzyli sataniści, aby odciągnąć ludzi od Odyna
Odpisz
14 października 2017, 15:49
Tylko że wiesz że wtedy jeszcze twój Bóg nie istniał co?
Nie sataniści tylko ludzie którzy tak jak wszyscy wierzący nie wiedzieli nic o świecie.
Odpisz
14 października 2017, 15:50
Doje**ł co? xDDD
Odpisz
14 października 2017, 15:51
@Mordzioo: Bóg istniał zawsze.
Odpisz
14 października 2017, 15:52
dobra, idę grać, pozostawiam ci 2 pytania
skoro Bóg jest nieskończenie dobry, sprawiedliwy i miłosierny, to dlaczego zsyła ludzi na nieskończenie niesprawiedliwą karę, jaką jest wieczne cierpienie w piekle?
skoro Bóg jest wszechwiedzący, to dlaczego ukarał Adama i Ewę za zjedzenie owocu, skoro wiedział, że to się stanie?
Odpisz
14 października 2017, 15:53
To czemu takie religie jak chrześcijaństwo, judaizm i islam powstały dziesiątki tysięcy lat po pojawieniu się człowieka?
Odpisz
14 października 2017, 15:55
Bog to wypelnienie pustej p przestrzeni w głowach ludzi, by nie korzystali z nauki, czyli dążenia do dowiadywania dię noeych rzeczy i racja jestodpowiedzą na wszystkie pytania, ale wlasnie to jest poku*wione.
Odpisz
14 października 2017, 15:56
@DziwnyPan: Wierzący myślą że mają odpowiedź na każde pytanie.
Odpisz
14 października 2017, 16:06
Widzę, że nie potrafisz sobie wyobrazić świata i ludzi stworzonych przez zwykły przypadek. Pomogę ci. Wyobraź sobie, że komputer generuje 16 liter. Szansa na to że ułożą się w zdanie: "krasnale istnieją" jest strasznie mała. Teraz wyobraź sobie że komputer generuje gogolplex ^ gogolplex (bardzo dużo) znaków. Szansa na to że gdzieś w tym ciągu znaków będzie to moje wcześniejsze zdanie wynosi >99%. Tak samo jest z ludźmi i wszechświatem. Gdyby nie było wszechświata i ludzi to byśmy o tym nie wiedzieli. Jesteśmy w stanie znać wynik tylko jednego losowania ze zbioru udanych.
Poza tym już dawno wiemy o tym że nasza świadomość jest tylko wynikiem impulsów elektrycznych w mózgu, a emocje reakcjami chemicznymi. Nie ma już miejsca na żadną duszę itp.
Odpisz
14 października 2017, 16:06
nie masz żadnych dowodów, że Bóg istnieje ani żadnych na nie istnienie ewolucji. A "Bóg istnieje, ponieważ istnieją ludzie to NIE argument ani dowód, ponieważ jedno w żaden sposób nie łączy się z drugim
Odpisz
14 października 2017, 16:15
@CrazySnail: Ewolucja nie przeczy istnieniu Boga, Biblijny opis stworzenia człowieka nie jest opowieścią dokumentalną, chrześcijanie nie twierdzą że to dokładnie tak się stało. A co do szans powstania człowieka to trzeba się też zastanowić jak powstał wszechświat bo tego nauka dokładnie też nie tłumaczy
Odpisz
14 października 2017, 16:17
potwór spaghetti istnieje bo istnieje makaron
Odpisz
14 października 2017, 16:19
@Qettneth: no i to jest prawidłowa odpowiedź
Odpisz
14 października 2017, 16:25
@kpw145: Fakt że powstanie wszechświata to na ten moment tylko mgliste hipotezy nie ma nic wspólnego z bogiem. Nauka cały czas się rozwija. Na przykład jeszcze w tym roku udowodniono istnienie fal grawitacyjnych. Wszechświat mógł równie dobrze stworzyć Zeus, mógł też samoczynnie wyłonić się z chaosu. A co do ewolucji to fakt istnienia w przeszłości (w tym samym czasie) wielu gatunków człowieka mocno odpycha mnie od wiary w boga.
Odpisz
14 października 2017, 16:38
@CrazySnail: Czyli nie wieżysz w Boga tylko dlatego, że Homo Sapiens i Neandertalczyk żyli w tym samym czasie to akurat nie jest zbyt wyszukany argument. Jest natomiast bardzo wiele powodów dla który warto wierzyć w Boga. Jednym z nich może być ten dla którego Pascal (ten od prawa Pascala, był naukowcem oraz hazardzistą) wierzył Boga. Nie chcę tutaj sam tego przedstawiać ale wujka Google możesz się spytać o ten powód.
Odpisz
14 października 2017, 16:49
@kpw145: Jak usuniesz ze swojego zdania "tylko dlatego" to będzie to prawda. Jest mnóstwo powodów dla których nie wierzę w boga. Jednym z nich może być tak zwany fakt BRAKU DOWODÓW. Ten sam fakt dla którego nie wierzę w Zeusa, Odyna, wróżki, krasnoludki, niziołki, ogry i tym podobne. Natomiast ty wierzysz w boga, ponieważ wierzył w niego Pascal. Cytuję: "to akurat nie jest zbyt wyszukany argument".
Odpisz
14 października 2017, 16:57
@CrazySnail: Nie wierzę w Boga dlatego że wierzył w niego Pascal, tylko z tego samego powodu co wierzył Pascal i też wiele innych. I być może dla nie wierzącej osoby ciężko jest znaleźć dowody istnienie Boga. Nie jestem teologiem ale dla zainteresowanych z odrobiną czasu polecam film Bóg nie umarł.
Odpisz
14 października 2017, 17:01
@darcus: konie nie istnieja
Odpisz
14 października 2017, 17:10
@kpw145: Dobrze. Przedstaw dowody na istnienie Boga. Tylko nie podawaj Biblii i wymyślonych cudów.
Odpisz
14 października 2017, 17:15
@CrazySnail: nie odpisujcie juz
FAKTY
1. nie ma dowodow na istnienie jak i na brak Boga wiec to czy jest czy nie ma to nasza sprawa.
2. nauka nie wyklucza Boga. po to dostalismy tak zlozony swiat zeby go odkrywac. ku chwale nauki.
3. w Biblii są losy Jezusa (historia), przypowieści z ktorych mozna znaleźć porady dotyczace życia.
4. pamietajcie ze stworzenia swiata i istot na Ziemi nikt nie widział wiec nic o tym nie wiemy
5. w tej bajce jest scena gdzie Rick zaraz mial umrzec i modlił się.
jest to pokazanie wszystkich którzy beda się ratowali na ostatnia chwile.
nie piszcie juz nic bo krązycie w kółko. nikt nie ma juz co pisac.
cos ci sie nie podoba w tym co napisałem to zachowaj to dla siebie
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 17:19
@kpw145: Dla osób wierzących jak widzę też jest ciężko znaleźć dowody istnienia boga.
Obejrzałem film "Bóg nie umarł" na lekcji religii. Film próbuje zademonstrować wartość argumentu teistycznego poprzez przedstawienie karykatury stanowiska przeciwnego. Autorzy filmu nie są zdolni do dysputy z prawdziwymi argumentami demonstrującymi wielopoziomowy nonsens teizmu (bo albo ich nie znają, albo ich nie rozumieją, albo celowo ich unikają), więc budują chochoła ateizmu, atakują tą kukłę, przewracają ją i ogłaszają swoje zwycięstwo, ku przyklaskowi równie rozgarniętych i/lub pogrążonych w ignorancji widzów, do których film jest adresowany. Przy tym autorzy używają wyjątkowo obrzydliwych chwytów mających odwoływać się do emocji. Mówię tutaj o odmalowywaniu ateistów jako opryskliwych, drwiących dupków, a teistów jako pokrzywdzonych niewiniątek.
.
.
EDIT: napisałem ten komentarz przed komentarzem "Youtuber", w zasadzie ma rację. Nikt z nas nie przekona drugiej strony do swoich racji. Teiści nie przekonają ateistów bo nie mają argumentów, a ateiści nie przekonają teistów bo oni są głusi na argumenty. Najlepiej już przestać tu pisać.
Odpisz
14 października 2017, 17:19
@Youtuber: Wiesz że nic nie wstawiłeś do tej dyskusji? Jak nie chcesz słuchać to wyłącz powiadomienia
Odpisz
14 października 2017, 17:35
1. Należy im się.
2. Ponieważ dał ludziom wolą wolę.
Odpisz
14 października 2017, 17:37
@Mordzioo: Ludzie zawsze wierzyli w Boga.
Przyjście Jezusa uporządkowało wiarę.
Odpisz
14 października 2017, 17:40
@CrazySnail: To opisuje przebieg równorzędny do emocji, a nie wyjaśnia czym są emocje i skąd pochodzą.
To wyjaśnia tylko Bóg.
2. Nic nie mogło by się zacząć bez Boga.
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 17:40
Nie, nie zawsze a Jezus to tylko hipis który uznał że jest jakiś ku*wa specjalny. Skoro wszyscy jesteśmy dziećmi bożymi to czym on się wyróżniał? Latać potrafił? Religia nie ma sensu a ty masz może 10 lat i to co piszesz ma tyle sensu co istnienie boga albo krasnoludków.
EDIT: Wszystko mogłoby się zacząć bez boga bo to on został stworzony prze ludzi a nie na odwrót. Ludzie nie mieli pomysłu jak coś wyjaśnić i co mówili: BUK BUK WSZYSTKO ZROBIŁ BUK
Odpisz
14 października 2017, 17:43
@Mordzioo: Jezus to syn Boży.
Istnienie Boga jest faktem.
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 17:45
Gdzie ty ku*wa widzisz fakty? Pokaż mi fakty, ale nie Biblię albo jakieś wymyślone cudy bo to nie są dowody.
Odpisz
14 października 2017, 17:56
Znajdziesz ten ,,dowód'' na istnienie bóstwa w chmurach?
Odpisz
14 października 2017, 18:03
Miałem nic nie pisać ale mam za dużo wolnego czasu xd
1. Wyjaśnia czym są emocje i skąd pochodzą. Emocje to między innymi reakcje chemiczne w naszej głowie. Pochodzą z pie**olonego mózgu. To wyjaśnia nie tylko bug ale też nauka.
2. Wszystko mogło się zacząć bez boga. Masz dowód na brak możliwości zaistnienia wszechświata bez boga?
Twoja odpowiedź do Michaela:
1. Uważasz że za kilkadziesiąt lat grzechów należy się nieskończoność lat kary?
2. Tutaj postaram się obalić cały ten argument - " bug dał wolną wolę". Porównajmy to do innej sytuacji: żeby nasza 3-letnia córeczka mogła wybrać pomiędzy jogurcikiem i banankiem, należy zaproponować jej również kubeczek kwasu siarkowego. Inaczej nie będzie w stanie dokonać wyboru, a my nie będziemy w stanie zapewnić jej prawidłowego rozwoju, ani jej pokochać, no bo przecież nie zapewniliśmy jej możliwości własnego unicestwienia.
Dopiero kiedy córeczka dorośnie, wtedy zabierzemy kwas siarkowy, bo zasłuży sobie na to poprzez jego niewypicie kiedy była w kołysce.
Czy WSZECHMOCNY WSZECHPOTĘŻNY WSZECHWIEDZĄCY WSZECHDOBRY BÓK nie mógł stworzyć świata z wolną wolą ale bez zła? Ja jakoś nie mam chęci strzelania do ludzi, gw**cenia, mordowania albo kradzieży ale mam wolną wolę. Czy bóg nie mógł po prostu nie dopuścić do powstania ludzi którzy w ten sposób wykorzystywaliby wolną wolę? A gdzie jest wolna wola ofiary? Czy ludzie zabici w Los Angeles nie powinni mieć wolnej woli do wyboru tego czy tam umrą czy nie? Dodatkowo nigdzie w biblii nie ma zapisane że otrzymaliśmy wolną wolę, także no...
Odpisz
14 października 2017, 18:03
@Mordzioo: Co z opetaniami nauka je wyjaśnia? Dlaczego cuda się zdarzają?
Odpisz
14 października 2017, 18:04
@xGokios3k: Nauka wyjaśnia cudy i opętania. Po prostu nie mają miejsca.
Odpisz
14 października 2017, 18:08
@xGokios3k: Ludzie ,,opętani'' są/byli po prostu chorzy psychicznie a kościół żeby pokazać jaki jest świetny i zajebisty mówi że ich szatan opętał.
Widziałeś kiedyś cud? Jakikolwiek?
Odpisz
14 października 2017, 18:09
@CrazySnail: Dlaczego egzorcyzmy działają? Najprostszy dowód
Odpisz
14 października 2017, 18:12
@xGokios3k: Egzorcyzmy nie działają w przypadku chorób psychicznych o których powiedział Mordzio. Działają w przypadku aktorów, dlatego że wiedzą kiedy mają przestać udawać.
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 18:40
@Mordzioo: Widzę, że uparcie żądasz dowodów na istnienie Boga, aby w niego uwierzyć, więc powiem dwie rzeczy które,może zakończą tę niekończącą się dyskusję:
1. Niemożliwe jest podanie stuprocentowych, niezaprzeczalnych dowodów, czy to na istnienie Boga, czy też wręcz przeciwnie.
2. Żeby wierzyć niepotrzebny jest dowód. Powiem więcej, wiara opiera się wręcz na braku dowodów, bo cóż to za osiągnięcie wierzyć w coś co jest udowodnione? Jeśli coś jest udowodnione, nie możesz w to wierzyć, możesz jedynie to akceptować.
Odpisz
14 października 2017, 18:48
@Reichtangle: Cóż za genialna myśl! Czyli skoro nie da się udowodnić nieistnienia Muminków, Odyna, krasnoludków, różowych słoni na Jowiszu, to jesteśmy uprawnieni by w to wierzyć! Hurra!!!
Tylko wtedy natykamy się na problem, bo:
albo dokonamy intelektualnego sepuku poprzez bycie konsekwentnymi względem tego argumentu, czyli
• wierzenie naraz w nieskończoną ilość identycznie nieudowodnionych, wzajemnie wykluczających się twierdzeń, czego skutkiem wylądujemy w pokoju bez klamek;
• albo dokonamy podwójnego intelektualnego sepuku po przyjęciu tylko jednego z nieskończonej ilości identycznie nieudowodnionych twierdzeń i olaniu naszego własnego argumentu, stwierdzając ni mniej ni więcej, że „ten argument jest wartościowy więc przemawia za istnieniem boga Jahwe, ale ten argument jest nonsensowny, więc odrzucam wierzenie w cokolwiek innego za czym przemawia.”
.
Dla osoby ceniącej sobie zdrowie psychiczne, rozum i dążenie do prawdy żadna z tych alternatyw nie jest pożądana. Dlatego właśnie udowadnia się tylko istnienie, nigdy nieistnienie. I dopóki istnienia się nie udowodni, to nie przyjmuje się twierdzenia „to istnieje” za prawdę. Nauka nigdy nic by nie osiągnęła gdybyśmy kierowali się argumentem "nie udowodnisz że tego nie ma więc to jest".
Odpisz
14 października 2017, 18:58
@CrazySnail: Komentarze powinny służyć przede wszystkim do wyrażania opinii o obrazku, od dłuższych dyskusji są wiadomości prywatne lub grupy. Nie chcę dokładać się do kolejnej zaśmiecającej kłótni, dlatego jeśli chcesz dyskutować, to może przenieśmy się na priv?
Odpisz
14 października 2017, 19:05
@Youtuber: Większa jest szansa na istnienie krasnali niż Boga.
Odpisz
14 października 2017, 19:07
@Mikatrix: Coś było takiego.
Odpisz
14 października 2017, 19:09
@CrazySnail: To ja idę po colę i popcorn.
Odpisz
14 października 2017, 19:18
@dustin2001: krasnale istnieją
mam parę w ogródku
Odpisz
14 października 2017, 19:26
Ja mam tylko ciała ale każdy mówi żebym mówił że ich nie ma dlatego cśśśś
Odpisz
14 października 2017, 19:43
@xGokios3k: Wierzę wam losowe osoby z internetu! Tak samo mocno jak wierzę w Boga. Czyli w okrągłych 0%...
Odpisz
14 października 2017, 19:51
@CiemnoStrasznieUMnieWDomu: Kiedy chciałeś się tylko podzielić swoją opinią a wywołała największa gównoburze pomiędzy gimboateistami a fanatycznymi katolami od miesiąca
Odpisz
14 października 2017, 19:53
@DaKnight: Wybacz, nudziło mi się :/
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 20:08
@DaKnight: Błagam cię cny DaKnighcie o wybaczenie azaliż to przez saracenów wywołała się ta ateistyczną krucjatę na półmózgów!
Ps. Fajny avatar ale wole Brauma
Odpisz
14 października 2017, 21:37
@Youtuber: A czy dinozaury istniały?
Odpisz
14 października 2017, 21:53
@Mordzioo: PRAWDA jest taka
ateisci (max 14 latki ktorzy sa ateostami od 3lat czyli 11 roku zycia ggwp) nie maja dowodów na brak Boga i wyzywaja od idiotów
a PRAWDA o Bogu jest taka ze NIEWIADOMO czy jest czy nie a wy idioci nie wiecie na czym polega WIARA
dajcie ku*wa swiety sposob bo jak ktos dał dobry argument to powiedzieliscie ze kłamstwo i ku*wa od nowa.
wy ku*wa. idioci WIERZYCIE w przypadek a inny WIERZA w Boga
widzicie podobieństwo? wiec zamknac mordy bo piszecie WSZYSCY to samo i srac sie chce od tego.
Odpisz
14 października 2017, 21:56
@Youtuber: prawdy dowiemy sie po smierci wiec nie piszcie juz tylko robcie cos a nie marnujecie zycie
Odpisz
14 października 2017, 22:10
@Youtuber: Próbujesz zakończyć dyskusję wyzywając atestów? To tak nie działa. Ja w pełni szanuje to że wierzysz, twój wybór ale ty wpi***alasz się do tego w co ja wierzę albo nie wierzę. My sobie spokojnie rozmawialiśmy i jakbyś nie zauważył, zakończyliśmy rozmowę. Po pisowni i zachowaniu wnioskuje że to ty masz max 14 lat.
Odpisz
14 października 2017, 22:21
@Mordzioo: nie pisaliscie normalnie. plujecie jadem na katolikow a rozmowe wznawiacie wy.
zwyzywalem was bo taka prawda. wyzywacieie smiejecie sie i tyle. wiem tez ze niektorzy co sie wypowiadali maja max 14 lat a pisali ze niewierza od kilku lat co w wieku 11 lat wasze mozgi myslaly o zabawie i tyle.
napisalem prawde o tej dyskusji. oplulrm was bo wy najwiecej wyzywaliscie.
chcesz pisac wiecej to pisz jak mam to w dupie wylaczam powiadomienia
Odpisz
14 października 2017, 22:29
@Youtuber: No bo katolicy są tu najbardziej pokrzywdzeni. Tak wyzywaliśmy ale wy odpowiadaliście tym samym i założę się że większość z was nie przekroczyła czternastego roku życia a wie wszystko o wszystkim. Śmialiśmy się bo niektóre półmózgi (prekurior) pisały same nie wiedząc o czym piszą. Nie udawaj tutaj ofiary bo cała dyskusja zaczeła się od katolika. A teraz ty plujesz na nas. My mamy udawać ofiary tak jak ty przed chwilą?
Odpisz
14 października 2017, 22:46
@Youtuber: to nie nieistnienie boga trzeba udowadniac
udowodnic trzeba istnienie
ale zadnych dowodow nie ma
a to ze "ludzie istnieja wirc istnieje bog" nie jest dowodem
tak jak ktos juz powiedzial "latajacy potwor spaghetti istnieje bo istnieje makaron"
Odpisz
14 października 2017, 23:07
racja, bo to nawet nie jest logiczne przecież
Odpisz
14 października 2017, 20:35
Tak to, że chrześcijanie nie wierzą w takie duchy zmarłych, które "błąkają się po ziemi, żeby odnaleźć swój cel", czy coś w tym rodzaju. Wierzą natomiast, że duchy idą do czyśćca, nieba, lub do piekła. No i jeszcze w anioły i demony.
Odpisz
Edytowano - 13 października 2017, 14:45
I nieudolnie próbuje ci udowodnić, że nie ma życia pozaziemskiego, którego istnienie, jest według samego rachunku prawdopodobieństwa, stuprocentowo pewne, jednocześnie próbując ci wmówić niewidzialnego, nienamacalnego i niewykrywalnego znanymi metodami naukowymi, boga.
Odpisz
13 października 2017, 15:04
@Mikatrix: Kosmici nie istnieją.
Istnienie Boga jest bardziej prawdopodobne, niż istnienie ludzi, a nikt nie neguje istnienia ludzi.
Odpisz
13 października 2017, 15:08
Odpisz
13 października 2017, 18:30
@Mikatrix: Chyba szykuje się niezły shitstorm.
Odpisz
13 października 2017, 18:34
@Zicher:
Odpisz
14 października 2017, 15:05
No to istnienie ludzi musiałoby mieć ujemny odsetek szans, bo Bóg ma ich całe 0%.
Odpisz
14 października 2017, 15:07
istnienie boga: 0%
istnienie ludzi 100%
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 15:11
@darcus: Moim zdaniem, tego nawet nie powinno liczyć się w procentach i rachunku prawdopodobieństwa.
Gdyż coś, czego nie da się zbadać, nie ma prawa być mierzone skalami stosowanymi w nauce, a tym samym powinno być z automatu wymerdane do śmieci.
Odpisz
14 października 2017, 15:13
@Mikatrix: Ale to akurat oczywiste. We wszechświecie nic nie jest nieskończone, więc nieskończony pod każdym względem Bóg nie może istnieć.
Odpisz
14 października 2017, 15:20
@darcus: Ja sobie wszechświat wyobrażam tak:
Odpisz
14 października 2017, 15:25
@Mikatrix: Ale postawmy się w pozycji osoby wierzącej w Boga ( Ja nie jestem wierzący). Bóg według niego istnieje i panuje nad wszystkim co jest tak? To po kiego groma rozsiał ludzi po całym świecie i nie dał im szansy na zbawienie bo wychowali się wierząc w innego Boga/Bogów albo nie wierząc? Czemu nie nauczył Ewy i Adama zasad biologii, chemii albo fizyki żeby byli mądrzejsi niż nawet Albert Einstein? Mógłby pokazać się w czasach gdy ludzie mieli co czym dałoby się go zarejestrować na czymś innym niż na kartkach jakiejś ksiązki
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 15:26
@Mikatrix: No to trochę źle sobie to wyobrażasz, bo przestrzeń też powstała w BB.
Odpisz
14 października 2017, 15:28
@Mordzioo: Agrument którym można zagiąć każdego teiste gnostyka: W biblii nie ma niczego, czego nie mógłby wymyślić starożytny Nomad.
Odpisz
14 października 2017, 15:29
@darcus: A co jest tam, gdzie nie ma przestrzeni?
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 15:31
@Mikatrix: No cóż... Prawdopodobnie nic, ale w sumie tego jeszcze nie wiadomo.
Odpisz
14 października 2017, 15:33
@Mikatrix: Ale z takim wierzącym jest jak z płaskoziemcą. Ty do niego z sensownymi faktami a on do ciebie z książką sprzed kilku tysięcy lat.
Odpisz
14 października 2017, 15:35
@Mordzioo: sam Hawkins potwierdził istnienie Boga.
Odpisz
14 października 2017, 15:36
@pibo007: A Hawking powiedział żeby nie mówić o Bogu gdy mówimy o powstaniu świata.
Odpisz
14 października 2017, 15:36
@pibo007: A kto to jest Hawkins?
Odpisz
14 października 2017, 15:38
@darcus: Pewnie ktoś kto wierzy w Boga i nie wie nic o świecie.
Odpisz
14 października 2017, 15:41
@darcus: Filozof.
Odpisz
14 października 2017, 15:42
@Mikatrix: Nigdy nie słyszałem. O Hawkingu tak ale nie Hawkinsie
Odpisz
14 października 2017, 15:46
@Mordzioo:
Odpisz
14 października 2017, 18:08
@Mordzioo: Nie trzeba wierzyć. Trzeba być dobrym człowiekiem wiec argument obalony
Odpisz
14 października 2017, 18:11
@xGokios3k: Przepraszam że co? Tu nie padł żaden argument tylko to że żaden z nas nie wiedział kto to Hawkins. Nie obaliłeś żadnego argumentu
Odpisz
14 października 2017, 18:16
@Mordzioo: Wyżej zastanawiałeś się dlaczego Bóg rozsial ludzi po świecie gdzie niektórzy nie mają szansy w niego wierzyć
Odpisz
14 października 2017, 18:17
@xGokios3k: Poco. Co to daje. Mówisz do ludzi którzy nie wierzą w życie pośmiertne.
Odpisz
14 października 2017, 18:19
@Mikatrix: Odpowiadam na pytanie.
Odpisz
Edytowano - 14 października 2017, 18:19
@xGokios3k: Znajdziesz w Biblii fragment mówiący o tym że trzeba być tylko dobrym człowiekiem? Nie obaliłeś mojego argumentu
Odpisz
14 października 2017, 18:20
@Mordzioo: Tak
Odpisz
14 października 2017, 18:21
@xGokios3k: To teraz przedstaw ten fragment
Odpisz
14 października 2017, 19:23
@CrazySnail: jest wiele, ale nie jestem w domu i nie chce mi się szukać pisma świętego.
Odpisz
14 października 2017, 15:58
Odpisz
14 października 2017, 17:28
@Reichtangle: Kisne
Odpisz
14 października 2017, 16:38
dusze =/= duchy
Odpisz
Edytowano - 13 października 2017, 14:22
3...2...1...
Mleczny start !
Odpisz
Edytowano - 13 października 2017, 14:28
@Czeran: Chciałem napisać "atak gimbo-ateistów", ale nie mogłem się powstrzymać.
Odpisz
13 października 2017, 12:37
Chyba chodzi o to, że nie wierzy w duchy na ziemi. W religii chrześcijańskiej dusza leci prosto na sąd ostateczny :v
Odpisz
13 października 2017, 12:08
kiedy ktos robi mema o religii o ktorej nie wie nic.
dusze to nie duchy a Duch Święty to tez cos innego
Odpisz
13 października 2017, 11:37
Jestem katolikiem. Nie wierzę w duchu.
Katolicyzm zakazuje wiary w duchy.
Odpisz
13 października 2017, 13:51
Duch Święty?
Odpisz
Edytowano - 13 października 2017, 14:43
Wierzą w bóstwo w chmurach i anioły.
Odpisz
14 października 2017, 15:22
Czyli przykład, jak wiara może ograniczać. Nie wierzysz w to, bo tak ci mówi wiara, czyli tak jakby nie masz własnego rozumu, tylko kierujesz się tym, co jest napisane np. w biblii
Odpisz
14 października 2017, 15:28
@avalon3440: Ten prekutos to taki Gokios tylko od religii ale tamten jak coś mówił to było to w jakimkolwiek stopniu zrozumiałe.
Odpisz
13 października 2017, 11:12
Kiedy chrześcijanin powie, że nie wierzy w Boga...
Odpisz