Ale ISIS nie kieruje się islamem, jak czytałem koran to nie ma nigdzie powiedziane, że można zabijać niewinnych ludzi, to co robią jest niedozwolone w islamie
@Ares011: Musisz podać, która sura (rozdział), bo nie wiem o co ci chodzi. Oni wyciągają coś z środka i dają to za przykład jaki to islam jest zły. Np: kojarzysz cytat wyciągnięty z środka wersu - "i zabijajcie ich gdziekolwiek ich spotkacie"? To jest całość "Zwalczajcie na drodze Boga tych, którzy was zwalczają, lecz nie bądźcie najeźdźcami. Zaprawdę, Bóg nie miłuje najeźdźców! I zabijajcie ich, gdziekolwiek ich spotkacie i wypędzajcie ich, skąd oni was wypędzili!". Chodzi o kurajszytów, którzy prześladowali i zabijali muzułmanów (byli politeistami), wtedy gdy prorok Muhammed zaczął nawracać ludzi i głosić chwałę jedynego boga
@mojalubiplacki: Jeśli jest tak jak piszesz, jak Ci kretyni (którzy myślę czytali koran po pare razy) mogli to interpretować jako morduj i gw**c małe dzieci...?
@Ares011: Najprawdopodobniej większość wcale nie czytała koranu, są tam radykalizowani przez jakichś "imamów", którzy wmawiają im, że to jest dobre, pójdą do raju jak zabiją niewiernych, będą mieli dziewice itp. Tak samo jak chrześcijanie zabijali "wiedźmy", palili na stosie niewinne kobiety, czy biblia na to pozwala?
A to pan Harris nic nie wie o interwencjach zbrojnych na terenie ISIS, bombardowaniach miast zajętych przez islamistów, zaostrzeniu praw migracyjnych czy dronach bojowych nad Syrią i Irakiem?
Co niby chce żeby Europejczycy jeszcze robili? Też się mamy wysadzać?
@Nanook: A ty nie wiesz że drony amerykańskiego Wojska celują w bazy terrorystów którzy zabijają niewinnych ludzi podczas Gdy taki islamista wysadza się w tłumie dzieci albo oblewa córkę żrącym kwasem bo popełniła takie okropne przestępstwo jak czytanie czy chodzenie z chłopakiem za rękę?
Czy ty w ogóle wiesz czym różni się collateral damage spowodowany przez to że jedynym sposobem na zabicie terrorysty było zrzucenie mu na głowę bomby a ukrył się w domu cywilów od tego że typ specjalnie morduje cywili?
@polak922: Ale po co mnie właściwie pytasz o takie oczywiste rzeczy? W sensie jasne jest, że istnieje problem śmierci cywilów w nalotach bombowych i że radykalni islamiści są... no radykalni, ale jaki to ma związek z moim komentarzem?
@M_ateo_1: Jak to mało dają? Przecież Państwa Islamskiego już praktycznie nie ma, utracili swoją stolicę Rakkę, największe miasto Mosul i to kwestia 2 czy 3 miesięcy, żeby unicestwić Państwo Islamskie, które już upada. Tzn. problem jest bardziej taki, że to za dużo nie zmieni, bo za zamachy w Europie ISIS nie jest bezpośrednio odpowiedzialne i te zamachy wciąż będą, nawet obawiam się, że z większą częstotliwością.
@Nanook: to że porównujesz torturowany niewinnych ludzi do wojny polegającej na zabiciu terrorystow?
A nie wszyscy radykałowie są zli
Radykalista dżinista nawet ryj sobie chustą owinie żeby żadnego robaka nie połknął
@polak922: Oczywiście, że tego nie porównuję. Nie wiem w jaki sposób wpadłeś na taki sposób rozumowania, ale z pewnością nie miałem tego w zamyśle i warto powtórzyć jednak lekcję z czytania ze zrozumieniem.
A określenie radykalny zawsze ma wymiar pejoratywny. Kwestia jego rozwinięcia to już inna sprawa, ale radykalizm jest określeniem negatywnym. Tylko po co właściwie dywagujesz o sensie słowa radykalizm i dżinistach, skoro nie jest to przedmiotem dyskusji?
@Nanook: tak, mało dają. nie wiem ile ta wojna trwa ale na pewno więcej niż rok.
teraz porównaj sobie siły
Isis- słabo wyszkolona organizacja ze sprzętem sprzed kilkunastu/ kilkudziesięciu lat vs Francja, Niemcy, Rosja, USA, Polska i inni kraje z dobrym wyszkoleniem i najnowszym sprzętem. gdyby te kraje razem normalnie zaatakowały to by zmiażdżyły Isis w tydzień może trochę więcej.
@M_ateo_1: Życie to nie jest gra, że wyślesz wszystkie swoje oddziały na wroga i natychmiast przeciwnik zostaje zmiażdżony i gg ez. Wojna z ISIS odbywa się na trudnym terenie, na pustyni, w miastach, gdzie żyje bardzo dużo zwolenników radykalnego islamu przez co trzeba też walczyć z partyzantami, co wszystko składa się na fakt, że jest to cholernie trudna i męcząca wojna. To jest ten sam problem, z którym borykali się Amerykanie w Wietnamie. Przecież wojska międzynarodowej koalicji demokratycznej z USA na czele miała miażdżącą przewagę zarówno liczebną jak i technologiczną nad Wietnamczykami. A jednak wojna trwała aż 13 lat i w dodatku zakończyła się porażką Stanów.
Więc fakt, że wojna w Iraku i Syrii trwa jak na razie tylko 3 lata, nie jest niczym dziwnym, zwłaszcza, że pomoc militarna ze strony państw europejskich oraz Stanów Zjednoczonych w końcu osiągnęła zamierzony efekt i ISIS jest na skraju upadku.
@Nanook: nie porównuj dżungli gdzie jest w ch*j miejsc aby się ukryć co wykorzystali Wietnamczycy do płaskiej pustyni.
strony konfliktu:
USA, Korea płd., Australia, Nowa Zelandia, Wietnam płd., Filipiny, Tajlandia, Kambodża i Laos ( co oprócz USA to raczej same gówniaki ) vs ZSRR, Chiny, Kore płn., Wietnam płn., Wietkong, Czerwoni Khmerzy, Pathet Lao.
jak widać Komuniści mięli przewagę lecz Demokraci też słabi nie byli. siły były wyrównane i do tego Wietkong doskonale wykorzystał dżunglę do robienia podziemnych ukrytych korytarzy.
w wojnie z ISIS jest ISIS i jacyś pewnie inni islamiści vs te kraje i inne które wymieniłem. od tamtego czasu technologia poszła znacząco w górę a technologia Isis stoi w miejscu.
do tego w wojnie w Wietnamie było tylko jedno mocne państwo demokratyczne, USA. a w wojnie na bliskim wschodzie masz praktycznie wszystkie najpotężniejsze państwa. i teren może jest trudny bo same pustynie lecz jak pokazuje WW II piasek nie jest wielkim problemem w prowadzeniu wojny. i wiem że to nie jest gra, lecz te wszystkie państwa mają tam potężną przewagę liczebną, technologiczną i jakościową że gdyby chciały to by wojna bardzo szybko się skończyła.
Niższa kultura zawsze wypiera wyższą, dlatego wyższa kultura powinna bezlitośnie miażdżyć wrogów, albo to się stanie z nią, libertariańska utopia jest niemożliwa. To prawo sprawdzało się zawsze - i nawet nie mówcie że jest inaczej. Dzicy Ukraińcy mordujący Polaków na Wołyniu, dzicy Polacy mordujący Żydów w Jedwabnem. Jeśli jakiś kraj traktuje obywateli równo, nie dzieli ich przez wzgląd na płeć czy religię (i tak powinno być) to upadnie przez dzikusów, którym to nie odpowiada. Chyba, że potraktuje ich bezlitośnie, by bronić swoich ludzi i ich wartości
@AndweDanced: Czekaj... A to papież musi coś powiedzieć żebym mógł zamordować kilku muzułmanów? Jeśli nie powie to jest to karalne? O ku*wa... Wiecie gdzie można ukryć siebie i kilka ciał??
I to jest właśnie przykre.
Nie ma i nie będzie żadnej równości.
Podczas gdy oni zachowują się jak zwierzęta (niech ktoś tylko spróbuje powiedzieć że krzyżowanie ludzi w XXI w. jest w porządku) my nie możemy zareagować inaczej niż trochę hejtu w internecie i zero działania.
To jak były te zamachy we Francji - szczerze wątpię czy te profilowe pomogły coś zmienić.
@Monnx: Jest mnóstwo oddziałów ochotniczych, które walczą w Syrii z Państwem Islamskim. Jeżeli uważasz, że się czyni za mało w odpowiedzi na terroryzm to proszę bardzo, jedź na Bliski Wschód i walcz. Nikt ci tego nie zabroni, no może poza rodzicami, ale to już twój osobisty problem.
@Nanook: Uuu, widzę że zaczynasz traktować to bardziej osobiście. Szczerze wątpię, czy jedna słaba nastolatka (kobiety w wojsku co prawda służą, ale mają przeszkolenie wojskowe, a przeciętny małolat nie) dużo wskóra w walce z dorosłymi.
I ciekawi mnie jeszcze jedna kwestia. ISIS jest stosunkowo niewielkie. Europa ma tak trochę więcej sił i środków. Dlaczego nie można było raz na dobre zdusić tego, gdyby ktoś chciał?
@Monnx: W żadnym stopniu nie traktuję tego osobiście. Po prostu skoro piszesz, że nie możesz zareagować inaczej jak trochę pohejcić w internecie i nic nie robić to warto się do tego jakoś odnieść. A to jest nieprawda. Każdy z nas może coś zrobić jeżeli obecne działania mu się nie podobają. Bierz karabin, przeszkolenie wojskowe (pierwsza lepsza organizacja paramilitarna sprawi, że będziesz mogła coś wskórać) i idź walczyć do Iraku. To nie jest takie trudne, a o wiele lepsze niż bycie malkontentem.
A co do drugiego akapitu to po pierwsze ISIS właśnie upada, po tym jak niedawno zdobyto Rakkę, czyli stolicę Państwa Islamskiego. Ale tego tworu nigdy się nie wypleni do końca, bo ISIS to bardziej ideologia niż państwo jakie takie. Wystarczy popatrzeć na to kto dokonuje zamachów w Europie. Są to właśnie Europejczycy przesiąknięci ideologią radykalnego islamu, a nie mieszkańcy ISIS. To państwo ma po prostu komórki ideologiczne w różnych krajach zachodu i szczerze mówiąc boję się, że upadek Państwa Islamskiego będzie oznaczał jeszcze większą liczbę ataków, bo te komórki nadal będą istniały i to już zadanie sieci antyterrorystycznej, żeby znaleźć głównodowodzących, a to nie jest łatwe, bo w biednych gettach muzułmańskich Europy Zachodniej bardzo łatwo kogoś przekonać do walki z Zachodem, zwłaszcza w obliczu podnoszących się rasistowskich i nienawistnych głosów wobec islamu. Dlatego tak długo jak ludzie będą tak bardzo podatni na manipulacje nie pozbędziemy się problemu terroryzmu.
@Nanook: Czyli ISIS to coś jak Hydra z Marvela. Gdzie odetniesz głowę, urosną dwie następne.
I nadal nie rozumiem. Dlaczego bierzesz to jakbym pisała to osobiście, sama za siebie gdy po prostu podsumowuję działania ogółu.
Kiedy ten bait się skończy?
@Monnx: Skąd ta okropna moda na nazywanie wszystkiego baitami? Jak napiszesz głupi komentarz to nie jest to bait, a po prostu głupi komentarz.
Poza tym już ci pisałem, że nie jest to traktowane osobiście. Po prostu, jeżeli ktoś uważa, nic nie możemy zrobić co sugerujesz, no to niech jedzie do Syrii walczyć, bo każdy z nas może coś zrobić. Nie wiem czemu potraktowałaś to tak osobiście.
@Nanook: Bo kiedy ja piszę ogólnie a nie w swoim imieniu (moim zdaniem, ja bym zrobiła, lepiej byłoby) Ty zaczynasz pisać to jakbym robiła to sama.
I fakt, skoro to nie był bait to po prostu głupia odpowiedź.
Komentarze
Odśwież1 grudnia 2017, 16:10
Ale ISIS nie kieruje się islamem, jak czytałem koran to nie ma nigdzie powiedziane, że można zabijać niewinnych ludzi, to co robią jest niedozwolone w islamie
Odpisz
1 grudnia 2017, 17:55
@mojalubiplacki: A teksty o uderzeniu powyżej głowy niewiernych? (nie czytałem koranu, takie rzeczy słyszę z przytaczanych cytatów np: Carrioner)
Odpisz
Edytowano - 1 grudnia 2017, 18:09
@Ares011: Musisz podać, która sura (rozdział), bo nie wiem o co ci chodzi. Oni wyciągają coś z środka i dają to za przykład jaki to islam jest zły. Np: kojarzysz cytat wyciągnięty z środka wersu - "i zabijajcie ich gdziekolwiek ich spotkacie"? To jest całość "Zwalczajcie na drodze Boga tych, którzy was zwalczają, lecz nie bądźcie najeźdźcami. Zaprawdę, Bóg nie miłuje najeźdźców! I zabijajcie ich, gdziekolwiek ich spotkacie i wypędzajcie ich, skąd oni was wypędzili!". Chodzi o kurajszytów, którzy prześladowali i zabijali muzułmanów (byli politeistami), wtedy gdy prorok Muhammed zaczął nawracać ludzi i głosić chwałę jedynego boga
Odpisz
2 grudnia 2017, 10:31
@mojalubiplacki: Jeśli jest tak jak piszesz, jak Ci kretyni (którzy myślę czytali koran po pare razy) mogli to interpretować jako morduj i gw**c małe dzieci...?
Odpisz
2 grudnia 2017, 13:56
@Ares011: Najprawdopodobniej większość wcale nie czytała koranu, są tam radykalizowani przez jakichś "imamów", którzy wmawiają im, że to jest dobre, pójdą do raju jak zabiją niewiernych, będą mieli dziewice itp. Tak samo jak chrześcijanie zabijali "wiedźmy", palili na stosie niewinne kobiety, czy biblia na to pozwala?
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2017, 19:24
@mojalubiplacki: Jednak to tylko dowód że muzułmanie są prawie tysiąc lat za nami.
Ps. dzięki za wytłumaczenie
Odpisz
1 grudnia 2017, 18:21
Związki między Islamem a ISIS są mniej-więcej takie jakie były między Rzecząpospolitą a Henrykiem Walezym.
Odpisz
2 grudnia 2017, 00:09
Islam wybrał isis jako swojego króla? :O
Odpisz
2 grudnia 2017, 19:07
@Rander: Nie o to mi chodzi.
Odpisz
30 listopada 2017, 13:33
A to pan Harris nic nie wie o interwencjach zbrojnych na terenie ISIS, bombardowaniach miast zajętych przez islamistów, zaostrzeniu praw migracyjnych czy dronach bojowych nad Syrią i Irakiem?
Co niby chce żeby Europejczycy jeszcze robili? Też się mamy wysadzać?
Odpisz
30 listopada 2017, 14:30
@Nanook: Chyba należy do typu ludzi "a to nie fer bo oni torturujom a my po prostu zabijamy"
Odpisz
30 listopada 2017, 20:11
@Nanook: Nie ma żadnego zaostrzenia praw imigracyjnych.
Odpisz
1 grudnia 2017, 15:26
i dobrze
Bo nie z imigrantami problem, a z uchodźcami
Odpisz
1 grudnia 2017, 15:52
@lorax12: Czekaj, co
Chciałbym wiedzieć co działo się w twojej głowie jak to pisałeś
Odpisz
1 grudnia 2017, 16:19
@Nanook: jak widać bombardowania mało dają.
i to co innego powinniśmy robić to wysłać po prostu armię. czołgi, żołnierzy, artylerię, BWP itp.
i teraz mi nie zaczynaj pierdzielić że to będzie zabijanie naszych ludzi, bo skoro są w wojsku to chyba wiedzieli na co się pisali.
Odpisz
1 grudnia 2017, 16:22
@Nanook: A ty nie wiesz że drony amerykańskiego Wojska celują w bazy terrorystów którzy zabijają niewinnych ludzi podczas Gdy taki islamista wysadza się w tłumie dzieci albo oblewa córkę żrącym kwasem bo popełniła takie okropne przestępstwo jak czytanie czy chodzenie z chłopakiem za rękę?
Czy ty w ogóle wiesz czym różni się collateral damage spowodowany przez to że jedynym sposobem na zabicie terrorysty było zrzucenie mu na głowę bomby a ukrył się w domu cywilów od tego że typ specjalnie morduje cywili?
Odpisz
1 grudnia 2017, 17:19
pewnie to co zwykle
A B S O L U T E L Y N O T H I N G
Odpisz
1 grudnia 2017, 21:22
@polak922: Ale po co mnie właściwie pytasz o takie oczywiste rzeczy? W sensie jasne jest, że istnieje problem śmierci cywilów w nalotach bombowych i że radykalni islamiści są... no radykalni, ale jaki to ma związek z moim komentarzem?
Odpisz
1 grudnia 2017, 21:26
@M_ateo_1: Jak to mało dają? Przecież Państwa Islamskiego już praktycznie nie ma, utracili swoją stolicę Rakkę, największe miasto Mosul i to kwestia 2 czy 3 miesięcy, żeby unicestwić Państwo Islamskie, które już upada. Tzn. problem jest bardziej taki, że to za dużo nie zmieni, bo za zamachy w Europie ISIS nie jest bezpośrednio odpowiedzialne i te zamachy wciąż będą, nawet obawiam się, że z większą częstotliwością.
Odpisz
1 grudnia 2017, 21:30
@Nanook: to że porównujesz torturowany niewinnych ludzi do wojny polegającej na zabiciu terrorystow?
A nie wszyscy radykałowie są zli
Radykalista dżinista nawet ryj sobie chustą owinie żeby żadnego robaka nie połknął
Odpisz
1 grudnia 2017, 21:37
@polak922: Oczywiście, że tego nie porównuję. Nie wiem w jaki sposób wpadłeś na taki sposób rozumowania, ale z pewnością nie miałem tego w zamyśle i warto powtórzyć jednak lekcję z czytania ze zrozumieniem.
A określenie radykalny zawsze ma wymiar pejoratywny. Kwestia jego rozwinięcia to już inna sprawa, ale radykalizm jest określeniem negatywnym. Tylko po co właściwie dywagujesz o sensie słowa radykalizm i dżinistach, skoro nie jest to przedmiotem dyskusji?
Odpisz
1 grudnia 2017, 23:03
@Nanook: tak, mało dają. nie wiem ile ta wojna trwa ale na pewno więcej niż rok.
teraz porównaj sobie siły
Isis- słabo wyszkolona organizacja ze sprzętem sprzed kilkunastu/ kilkudziesięciu lat vs Francja, Niemcy, Rosja, USA, Polska i inni kraje z dobrym wyszkoleniem i najnowszym sprzętem. gdyby te kraje razem normalnie zaatakowały to by zmiażdżyły Isis w tydzień może trochę więcej.
Odpisz
1 grudnia 2017, 23:15
@M_ateo_1: Życie to nie jest gra, że wyślesz wszystkie swoje oddziały na wroga i natychmiast przeciwnik zostaje zmiażdżony i gg ez. Wojna z ISIS odbywa się na trudnym terenie, na pustyni, w miastach, gdzie żyje bardzo dużo zwolenników radykalnego islamu przez co trzeba też walczyć z partyzantami, co wszystko składa się na fakt, że jest to cholernie trudna i męcząca wojna. To jest ten sam problem, z którym borykali się Amerykanie w Wietnamie. Przecież wojska międzynarodowej koalicji demokratycznej z USA na czele miała miażdżącą przewagę zarówno liczebną jak i technologiczną nad Wietnamczykami. A jednak wojna trwała aż 13 lat i w dodatku zakończyła się porażką Stanów.
Więc fakt, że wojna w Iraku i Syrii trwa jak na razie tylko 3 lata, nie jest niczym dziwnym, zwłaszcza, że pomoc militarna ze strony państw europejskich oraz Stanów Zjednoczonych w końcu osiągnęła zamierzony efekt i ISIS jest na skraju upadku.
Odpisz
2 grudnia 2017, 10:19
@Nanook: dobry pomysł
Odpisz
2 grudnia 2017, 13:24
@Nanook: nie porównuj dżungli gdzie jest w ch*j miejsc aby się ukryć co wykorzystali Wietnamczycy do płaskiej pustyni.
strony konfliktu:
USA, Korea płd., Australia, Nowa Zelandia, Wietnam płd., Filipiny, Tajlandia, Kambodża i Laos ( co oprócz USA to raczej same gówniaki ) vs ZSRR, Chiny, Kore płn., Wietnam płn., Wietkong, Czerwoni Khmerzy, Pathet Lao.
jak widać Komuniści mięli przewagę lecz Demokraci też słabi nie byli. siły były wyrównane i do tego Wietkong doskonale wykorzystał dżunglę do robienia podziemnych ukrytych korytarzy.
w wojnie z ISIS jest ISIS i jacyś pewnie inni islamiści vs te kraje i inne które wymieniłem. od tamtego czasu technologia poszła znacząco w górę a technologia Isis stoi w miejscu.
do tego w wojnie w Wietnamie było tylko jedno mocne państwo demokratyczne, USA. a w wojnie na bliskim wschodzie masz praktycznie wszystkie najpotężniejsze państwa. i teren może jest trudny bo same pustynie lecz jak pokazuje WW II piasek nie jest wielkim problemem w prowadzeniu wojny. i wiem że to nie jest gra, lecz te wszystkie państwa mają tam potężną przewagę liczebną, technologiczną i jakościową że gdyby chciały to by wojna bardzo szybko się skończyła.
Odpisz
1 grudnia 2017, 22:06
A spalilbym, mojemu koledze rodzinę za granicą pobili,i boję się o mojego tatę w Niemczech przez nich
Odpisz
1 grudnia 2017, 17:03
Lepiej nie zniżać się do poziomu tych dzikusów
Odpisz
1 grudnia 2017, 16:44
*Echem* a więc to wszytko wina arabów, że oni bardziej poważnie traktują swoją religię niż Europejczycy wszystko co się dzieje na świecie? No ok...
Odpisz
Edytowano - 30 listopada 2017, 14:28
Niższa kultura zawsze wypiera wyższą, dlatego wyższa kultura powinna bezlitośnie miażdżyć wrogów, albo to się stanie z nią, libertariańska utopia jest niemożliwa. To prawo sprawdzało się zawsze - i nawet nie mówcie że jest inaczej. Dzicy Ukraińcy mordujący Polaków na Wołyniu, dzicy Polacy mordujący Żydów w Jedwabnem. Jeśli jakiś kraj traktuje obywateli równo, nie dzieli ich przez wzgląd na płeć czy religię (i tak powinno być) to upadnie przez dzikusów, którym to nie odpowiada. Chyba, że potraktuje ich bezlitośnie, by bronić swoich ludzi i ich wartości
Odpisz
1 grudnia 2017, 15:55
Worry not, fragile one.
All gifts are accepted by (the state) Aranaktu.
Odpisz
1 grudnia 2017, 16:11
już raz uratowaliśmy Europę przed islamem.
Odpisz
30 listopada 2017, 12:14
A to wszystko tylko dlatego że Papież nie wzywa do krucjaty :(
Odpisz
1 grudnia 2017, 15:42
@AndweDanced: DEUS VULT!
Odpisz
1 grudnia 2017, 15:57
@AndweDanced: Czekaj... A to papież musi coś powiedzieć żebym mógł zamordować kilku muzułmanów? Jeśli nie powie to jest to karalne? O ku*wa... Wiecie gdzie można ukryć siebie i kilka ciał??
Odpisz
Edytowano - 30 listopada 2017, 12:16
I to jest właśnie przykre.
Nie ma i nie będzie żadnej równości.
Podczas gdy oni zachowują się jak zwierzęta (niech ktoś tylko spróbuje powiedzieć że krzyżowanie ludzi w XXI w. jest w porządku) my nie możemy zareagować inaczej niż trochę hejtu w internecie i zero działania.
To jak były te zamachy we Francji - szczerze wątpię czy te profilowe pomogły coś zmienić.
Odpisz
Edytowano - 30 listopada 2017, 13:35
@Monnx: Jest mnóstwo oddziałów ochotniczych, które walczą w Syrii z Państwem Islamskim. Jeżeli uważasz, że się czyni za mało w odpowiedzi na terroryzm to proszę bardzo, jedź na Bliski Wschód i walcz. Nikt ci tego nie zabroni, no może poza rodzicami, ale to już twój osobisty problem.
Odpisz
30 listopada 2017, 14:48
@Nanook: Uuu, widzę że zaczynasz traktować to bardziej osobiście. Szczerze wątpię, czy jedna słaba nastolatka (kobiety w wojsku co prawda służą, ale mają przeszkolenie wojskowe, a przeciętny małolat nie) dużo wskóra w walce z dorosłymi.
I ciekawi mnie jeszcze jedna kwestia. ISIS jest stosunkowo niewielkie. Europa ma tak trochę więcej sił i środków. Dlaczego nie można było raz na dobre zdusić tego, gdyby ktoś chciał?
Odpisz
30 listopada 2017, 15:12
@Monnx: W żadnym stopniu nie traktuję tego osobiście. Po prostu skoro piszesz, że nie możesz zareagować inaczej jak trochę pohejcić w internecie i nic nie robić to warto się do tego jakoś odnieść. A to jest nieprawda. Każdy z nas może coś zrobić jeżeli obecne działania mu się nie podobają. Bierz karabin, przeszkolenie wojskowe (pierwsza lepsza organizacja paramilitarna sprawi, że będziesz mogła coś wskórać) i idź walczyć do Iraku. To nie jest takie trudne, a o wiele lepsze niż bycie malkontentem.
A co do drugiego akapitu to po pierwsze ISIS właśnie upada, po tym jak niedawno zdobyto Rakkę, czyli stolicę Państwa Islamskiego. Ale tego tworu nigdy się nie wypleni do końca, bo ISIS to bardziej ideologia niż państwo jakie takie. Wystarczy popatrzeć na to kto dokonuje zamachów w Europie. Są to właśnie Europejczycy przesiąknięci ideologią radykalnego islamu, a nie mieszkańcy ISIS. To państwo ma po prostu komórki ideologiczne w różnych krajach zachodu i szczerze mówiąc boję się, że upadek Państwa Islamskiego będzie oznaczał jeszcze większą liczbę ataków, bo te komórki nadal będą istniały i to już zadanie sieci antyterrorystycznej, żeby znaleźć głównodowodzących, a to nie jest łatwe, bo w biednych gettach muzułmańskich Europy Zachodniej bardzo łatwo kogoś przekonać do walki z Zachodem, zwłaszcza w obliczu podnoszących się rasistowskich i nienawistnych głosów wobec islamu. Dlatego tak długo jak ludzie będą tak bardzo podatni na manipulacje nie pozbędziemy się problemu terroryzmu.
Odpisz
30 listopada 2017, 16:01
@Nanook: Czyli ISIS to coś jak Hydra z Marvela. Gdzie odetniesz głowę, urosną dwie następne.
I nadal nie rozumiem. Dlaczego bierzesz to jakbym pisała to osobiście, sama za siebie gdy po prostu podsumowuję działania ogółu.
Kiedy ten bait się skończy?
Odpisz
30 listopada 2017, 20:29
@Monnx: Skąd ta okropna moda na nazywanie wszystkiego baitami? Jak napiszesz głupi komentarz to nie jest to bait, a po prostu głupi komentarz.
Poza tym już ci pisałem, że nie jest to traktowane osobiście. Po prostu, jeżeli ktoś uważa, nic nie możemy zrobić co sugerujesz, no to niech jedzie do Syrii walczyć, bo każdy z nas może coś zrobić. Nie wiem czemu potraktowałaś to tak osobiście.
Odpisz
30 listopada 2017, 21:35
@Nanook: Bo kiedy ja piszę ogólnie a nie w swoim imieniu (moim zdaniem, ja bym zrobiła, lepiej byłoby) Ty zaczynasz pisać to jakbym robiła to sama.
I fakt, skoro to nie był bait to po prostu głupia odpowiedź.
Odpisz
30 listopada 2017, 12:40
Because we are not them
Jak kolwiek te słowa zinterpretujecie
Odpisz
30 listopada 2017, 13:01
@lorax12: muszę się spytać.
kogo masz na avku?
Odpisz
30 listopada 2017, 13:08
@siemak: postać
Odpisz
30 listopada 2017, 13:14
@lorax12: to z jakiegoś komiksu lub animacji?
Odpisz
30 listopada 2017, 14:03
@siemak: o Mr. Massagy
Odpisz
30 listopada 2017, 14:17
@lorax12: Lorax, Serio? Nie spodziewałem się tego że w to grasz...
Odpisz
30 listopada 2017, 15:07
@Hejter_: heh
Bo nie gram
Odpisz
30 listopada 2017, 11:32
Sumienia Europejczyków są dużo słabsze niż to było 10/15 lat temu.
Odpisz
30 listopada 2017, 10:48
dobra, wszyscy wiemy ze ludzie sa spie**oleni
Odpisz