Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Chyba jestem uzależniony
Słodka zemsta
Just la la la la la It goes around the world
Pomidorek
Pomocnik na którego nie zasługujemy
Kiedyś było inaczej w klubie jagód
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież3 grudnia 2017, 15:08
Co mnie zawsze wku*wia w tego typu ludziach? Jak pie**olą, że "ewolucja to tylko teoria". To cholery, to teoria NAUKOWA, która nie ma nic wspólnego z "teorią" o której mówimy na co dzień. Cytat z Wikipedii: "Teoria naukowa jest najbardziej rzetelną, rygorystyczną i kompletną formą wiedzy naukowej. Odróżnia ją to od potocznego rozumienia słowa teoria, które sugeruje spekulatywność charakterystyczną dla hipotezy naukowej". Więc ktoś, kto zaprzecza ewolucji, automatycznie z powodu swojego widzimisię zaprzecza dziesiątkom lat badań i wszystkim dowodom pośrednim i bezpośrednim.
Co do dwóch wątrób. Po pierwsze, ewolucja nie działa tak szybko, by od czasu odkrycia alkoholu pojawiła się tak duża zmiana. Po drugie, jest większe prawdopodobieństwo, że ta nasza jedna wątroba nieco by się rozwinęła, niż że powstałaby druga. Po trzecie, musiałaby wystąpić jakaś mutacja, która sprawiłaby, że u jakieś osoby pojawiłaby się ta cecha. O ile nie byłaby ona letalna (a najpewniej by była), to ta osoba musiałaby przekazać te cechę dzieciom, a one dalej. Musiałoby minąć DUŻO pokoleń, zanim cała ludzkość posiadałaby dwie wątroby.
Wiem, że za bardzo się rozwodzę nad takimi debilnymi tekstami, ale cóż, może do kogoś to odrobinę przemówi...
Odpisz
3 grudnia 2017, 15:27
@martyna2112: Powiem to w prostszy sposob, homo sapiens zmienił sie rysami twarzy oraz posturą, Taka zmiana zajeła mu 400 000 lat wiec niby jak mozna oczekiwac ze wyrosnie nam druga watroba w ciagu 2-4 tys lat ?
Odpisz
9 grudnia 2017, 22:34
@martyna2112: Na ewolucje nie ma żadnych dowodów.
Odpisz
Edytowano - 9 grudnia 2017, 22:55
Na nic nie ma 100% potwierdzających dowodów.
Ewolucja to tylko teoria, naukowa ale nadal teoria.
Odpisz
10 grudnia 2017, 01:22
Mój podręcznik, jeszcze z liceum, na rozszerzonej biologii, mówi trochę co innego:
Dowody bezpośrednie:
- wnioski z bezpośrednich obserwacji zmian ewolucyjnych
- dowody z zakresu paleontologii
- skamieniałości
- formy przejściowe
- relikty filogenetyczne
Dowody pośrednie:
- jedność budowy i funkcjonowania
- narządy homologiczne i analogiczne
- narządy szczątkowe
- atawizmy
- dowody z zakresu embriologii
- dowody z zakresu biogeografii
- podobieństwo biochemiczne organizmów.
Nawet nie łudzę się, że przekona to kogokolwiek z "cudownie oświeconych", którzy na wszystko powiedzą: "Co za bztury!!!11 To BUK stforzył fszystko!!!!11". Cóż, nauka ma konkretną odpowiedź. I ona się nie zmieni (może co najwyżej rozszerzy, jak znajdziemy więcej dowodów), bez względu na to, co niektórzy sobie ubzdurali.
Odpisz
10 grudnia 2017, 11:04
@martyna2112: Formy przejściowe? Po prostu zwierzęta, które są trochę podobne do jednych, a trochę do drugich, ponieważ tak je Bóg stworzył.
Narządy szczątkowe nie istnieją. Każdy narząd w organizmie ma swoją rolę, po prostu nie znamy ról wszystkich narządów.
Reszta z wymienionych to ogólniki bez konkretów.
Odpisz
Edytowano - 10 grudnia 2017, 13:12
@martyna2112: Powiedziałem. W 100% nie do zbicia dowody. To nie jest potwierdzone, dlatego jest teorią. Z kolei stworzenie człowieka przez Boga, jest wiarą.
Ps: mam nadzieję ze zdanie o jawnie oswieconych było skierowane w kierunku preriokura?
Odpisz
1 grudnia 2017, 14:58
Je**c dowody, nie zgadza się z moją wiarą więc to nie może być prawda
Odpisz
3 grudnia 2017, 08:50
@polak922: to jest "Teoria Ewolucji" nie "Udowodniona naukowo po przez opserwację Ewolucja"
Odpisz
3 grudnia 2017, 09:37
w nauce "teoria" jest potwierdzona, istnieje też teoria grawitacji
Odpisz
3 grudnia 2017, 09:59
@CoolSceleton95: nie ma jednej teorii grawitacji, jest wiele uzupełniających się. I jest też prawo grawitacji.
Ewolucja to też nie jest jedna teoria.
Odpisz
3 grudnia 2017, 10:44
Teoria naukowa to coś na co mamy dowody za I żadnych przeciw
Bo gdy znajdzie się choć jeden faktyczny dowód przeczący tej teorii, całą się odrzuca
Ciężko udowodnić "poprzez obserwacje" cos, co trwa setki lat gdy sami wiemy o ewolucji od jakichś 200
Mamy za to inne dowody
Na przykład nasi przodkowie sprzed wielu lat mają znacznie ostrzejsze zęby
Albo ptaki które na samotnej wyspie rozmnazaly się tak, że żarcie zaczęło się kończyć
Jedne wyewoluowaly dłuższe dzioby, żeby móc żreć robactwo a drugie grubszy dziób by przegryzac twarde nasiona
Te które nie ewoluowaly
Uwaga
Szok
Wymarly
Mamy na to dowody w postaci zarówno obecności wyewoluowanych ptaków
Jak i szczatek
Nikt nie będzie stał i obserwował ewolucję bo trwa ona setki lat
Nie moja wina ze nie wiesz co to znaczy ewolucja naukowa
Odpisz
3 grudnia 2017, 10:53
@polak922: Ewolucja nie trwa setki lat, ale miliony. Od powstania naszej cywilizacji człowiek (z punktu widzenia gatunku) praktycznie się nie zmienił.
Odpisz
3 grudnia 2017, 10:57
@polak922: Ale Pismo Święte nie wyklucza teorii ewolucji.
Odpisz
3 grudnia 2017, 11:13
@WielkiWudz: nie mówiłem o wierze w Boga, Ale tak. Wyklucza.
A przynajmniej wiarygodność biblii z punktu naukowego jest zerowa
Przykłady:
Bóg mówi że nie mamy interpretować biblii
A propos mówi też ze jest niezmienny
Czyli mamy wierzyć w to że ziemia powstała w 7 dni
Co z kolei przeczy dowodom jakie mamy
Pozatym Biblia może być wykluczona szybciej
Między innymi nieścisłości w biblii
Mat. 27:3-5
3. Wtedy Judasz, który go zdradził, widząc, że został skazany, żałował tego,
zwrócił trzydzieści srebrników arcykapłanom oraz starszym
4. I rzekł: Zgrzeszyłem, gdyż wydałem krew niewinną. A oni rzekli: Cóż nam do
tego? Ty patrz swego.
5. Wtedy rzucił srebrniki do świątyni, oddalił się, poszedł i powiesił się.
(BW)
Dz.Ap. 1:16-18
16. Mężowie bracia! Musiało się wypełnić Pismo, w którym Duch Święty
przepowiedział przez usta Dawida o Judaszu, który stał się przywódcą tych, co
pojmali Jezusa;
17. Bo został on zaliczony do naszego grona i miał udział w tej służbie.
18. On to za otrzymaną zapłatę za nieprawość nabył pole, a upadłszy, pękł na
dwoje i wypłynęły wszystkie wnętrzności jego.
(BW)
Zależy też o jakim wykluczeniu mówisz
Bo jeśli o wykluczeniu w sensie "Boga nie ma" to wyklucza
Odpisz
3 grudnia 2017, 11:21
@polak922: Jeden dzień w opisie powstania świata to może być nawet 1 mln lat. A w Biblii powstanie świata nie jest pokazane z biologicznego punktu widzenia, tylko duchowego.
Odpisz
3 grudnia 2017, 11:28
@WielkiWudz:
Ku*wa
Właśnie powiedziałem ci ze bog mówi by nie interpretować
A ty zinterpretowales ilość czasu
Odpisz
3 grudnia 2017, 12:04
@CoolSceleton95: YASU!?!?!!??!?
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2017, 12:06
@polak922: Powiedzialeś, że Bóg zabrania interpretacji, ale nie poparłeś tego niczym. Dlatego właśnie twój rozmówca to olał. podaj werset, a wtedy można będzie z tym polemizować. Poza tym on powiedział, że Biblia nie wyklucza ewolucji, a nie, że nauka nie wyklucza Biblii. To dwa różne stwierdzenia. Faktem jest jednak, że Biblia nie może być jakimkolwiek źródłem naukowym (poza naukami teologiczno-socjologicznymi).
Odpisz
3 grudnia 2017, 12:08
@WielkiSpod: Bo nie ma na to ku*wa, nacisku byśmy ewoluowali,bo mamy już inteligencję, ewolucja nam niee da innych rzeczy bo już to zabiera ogromne ilości energii
Odpisz
3 grudnia 2017, 12:12
@polak922: Jakieś małżeństwo to robiło przez 40 lat,właśnie na tych ptakach o których mówiłeś, dzioby się powiększyły na przestrzeni lat o kilka milimetrów(tak,mierzyli część ptaków)
Odpisz
3 grudnia 2017, 12:24
ewolucja nie zabiera energii :V To po prostu proces, w którym przez selekcję naturalną osobniki lepiej przystosowane do środowiska mają większe prawdopodobieństwo przekazania swoich genów, przez co z czasem porządane cechy zaczynają dominować i wypierają te niepożądane. Mutacje wciąż następują, ale praktycznie zatrzymaliśmy selekcję naturalną przez co te dobre nie mają jak się rozprzestrzenić. Masz lepszą odporność? Co z tego, jak mamy rozwiniętą medycynę która pozwala przeżyć nawet osobie która może zachorować od wszystkiego!
Dlatego też powinniśmy badać modyfikacje genetyczne. Nie chcemy, by ewolucja działała normalnie bo oznacza to, że ludzie nieprzystosowani będą umierać, a więc zmianę musimy wymusić sami.
Odpisz
3 grudnia 2017, 12:29
@opliko95: Nie chodzi mi o to że rozwinięcie inteligencji jest ogromnym wysiłkiem energetycznym tylko posiadanie jej(na poziomie ludzi) pożera dużo kalorii, chyba 20% wszystkich kalorii
Odpisz
3 grudnia 2017, 13:28
a, ok. Z tego co kojarzę to w sumie niektórzy z naszych przodków miało nawet większe mózgi niż nasz obecny gatunek. I najpewniej właśnie przez to, że wymagał za dużo energii został zmniejszony do optymalnego rozmiaru.
Odpisz
3 grudnia 2017, 13:41
@polak922: uwaga szok, ty też umrzesz, wyewoluowałeś?
Odpisz
3 grudnia 2017, 13:52
@opliko95: To jest tak samo jak z technologią dzisiaj, zmniejszają się i są bardziej wydajne, wydajne w tym sensie że przy mniejszym rozmiarze działają tak samo
Odpisz
3 grudnia 2017, 14:09
XDDDDD
Ty jesteś jakiś uposledzony?
Tak, jakby nagle w powietrzu wisialaby trucizna która skraca życie o 80% to zaczalbym ewoluowac
Nie da się wyewoluowac przed śmiercią ogółem
Odpisz
3 grudnia 2017, 13:23
No to finlandium leviosa!
Odpisz
3 grudnia 2017, 10:34
Wątroba jest ok. 3 razy masywniejsza niż była przed wynalezieniem alko, czyli można powiedzieć że jednak ewoluowała by się dostosować do ilości spożywania go
Odpisz
3 grudnia 2017, 10:14
Nie
Bo nie każdy umiera przez alkohol
Gdyby te dwie wątroby dały nam to że tylko ludzie je posiadające przeżyliby, to wtedy doszło by do ewolucji
Na pewno zdarzyło się w ciągu setek dziesiątek lat że ktoś urodził się z dwoma wątrobami
Ale albo:
A) znając obecne podejście do "inności" wycięto mu te wątrobę bo to przecież inne
B) nic mu nie dało to że miał dwie wątroby, po prostu miał łatwiej, ot co, gdyby tam gdzie żył no nie wiem byłaby plaga, i dwie osoby w wiosce miałyby dostosowany organizm tak że są odporne na to, to tylko oni by przeżyli, potem oni by mieli dzieci, tylko dzieci które dziedziczą ten gen dający to by przeżyły, a reszta by umarła, tak działa selekcja naturalna dzięki której mamy ewolucje i mamy mutacje, wkrótce by gen był tak rozpowszechniony że ludzie ogólnie by mogli przeżyć tylko dzięki niemu i by potwierdzało to ewolucje
WSZYSTKIE MUTACJE KTÓRE WIDZIMY WOKÓŁ POTWIERDZAJĄ EWOLUCJĘ, wystawmy stado psów na zimne tereny, w którymś, zarówno możliwe że w drugim, możliwe że w 15 pokoleniu, ale by miały dłuższe futro niż ich pierwotni prekursorzy, bo dzięki temu dłuższemu futru, futrowi, whatever, przezyją
Odpisz
3 grudnia 2017, 09:04
dodał preriokur
Odpisz
1 grudnia 2017, 19:19
Gdyby ewolucja istniała, to ludzkie czaszki byłyby kuloodporne.
Odpisz
1 grudnia 2017, 23:52
Kule istnieją od kilkuset lat. Dla ewolucji to chwila. Ponadto idąc twoich ch*jowym torem rozumowania można dojść do wniosku, ze gdyby ewolucja istniała, wszyscy powinni być odporni na wszystko, bo to zwiększa ich szanse na przeżycie.
Odpisz
3 grudnia 2017, 07:54
Raczej trudno wyewoluować coś na podstawie informacji której nie da się przekazać dalszym pokoleniom bo raczej mało kto przeżył postrzał w głowę
Odpisz
3 grudnia 2017, 14:14
tak, byłyby. Ale nie gdyby ewolucja istniała (bo to jest udowodnione), a gdyby od przynajmniej dziesiątek tysięcy lat postrzały w głowę były przyczyną dużej części śmierci. Wówczas, osoby z nieco odporniejszą głową przekazywały by geny dalej, aż te drobne zmiany w kuloodporności czaszki doprowadziły by do tego, że śmierci z powodu postrzałów w głowę byłyby rzadkie.
Problemem jest to, że obecnie po prostu staramy się ograniczyć śmierci przez postrzały i ratować ich ofiary, zamiast czekać aż za dziesiątki tysięcy lat, po śmierci niezliczonej liczby ludzi będziemy mieli kuloodporne czaszki. Ewolucja po prostu nie zmieni całego gatunku ludzkiego w takim stopniu szybciej niż zmienia się technologia. Kiedy mielibyśmy już te czaszki odporne na dzisiejszą broń palną (choć ta przyczynia się do zbyt małej ilości śmierci by wpływać znacznie na szanse przekazania dalej genów), byłaby już broń zdolna sobie z nimi poradzić i najpewniej też jakiś sposób ochrony przed nią.
Zresztą gatunek ludzki, jeśli przez następne tysiąclecia nie zmienimy naszego społeczeństwa, nie będzie zbytnio ewoluował naturalnie. Obecnie staramy się pomagać innym ludziom, którzy mają jakieś problemy. Ludzie słabi nie giną przez swoją słabość, ludzie głupi nie giną przez głupotę itd. Po prostu osiągnęliśmy poziom na którym ewolucja w większej skali nie jest nam potrzebna do przetrwania.
Jedyną nadzieją są tutaj modyfikacje genetyczne, lub inne sposoby "sztucznego" usprawniania naszego ciała. Tym bardziej, że zbliżają się czasy w których nie będzie pracy dla człowieka.
Odpisz
3 grudnia 2017, 20:47
Zarówno Ty jak i Twoi idole jesteście debilami. Ale dobrze, jeżeli chcecie kuloodpornych czaszek to wyświadczcie ludzkości przysługę i testujcie na swoich łbach. I tak nic w nich nie ma, więc jak nie będziecie kuloodporni to straty żadnej nie będzie.
Odpisz
1 grudnia 2017, 23:49
Dehydrogenaza alkoholowa, mówi to coś panu, panie Maryjanie? Zajebisty enzym, przetwarzający hurtowo etanol w aldehyd octowy, który następnie jest utleniany do kwasu octowego. W społeczeństwach, w który alkohol się pije często, enzym występuje obficie. Eskimosa parę kieliszków wódki zetnie błyskawicznie z nóg - u nich odporność na alkohol nie stanowiła presji selekcyjnej, więc nie rozwinęli u siebie tej odporności.
Co więcej, u chronicznych alkoholików do metabolizmu alkoholu włącza się jeszcze szlak cytochromu P4502E1. Ewolucja nie polega na mnożeniu narządów, a ich udoskonalaniu.
Odpisz
1 grudnia 2017, 14:33
Gdzieś czytałem że ludzie z miejsc gdzie jest sroga zima mają dodatkowy/lepiej ?rozwinięty gen ( nie jestem do końca pewny) który pozwala pić nam więcej
Odpisz
1 grudnia 2017, 14:27
Wynaleźli, ale nie wszyscy używali
A dwie wątroby nic nie zmienią
Etanol i tak je rozje*ie
Zajmie to tylko dłużej
Odpisz
1 grudnia 2017, 14:10
Odpisz