@Pitrekkk: Ależ Polacy lubią UE. Przynajmniej tak wynika z sondaży, chociaż rzeczywiście internetowych krzykaczy w stylu preriokura, którzy powtarzają jaka ta Unia jest zła i nas okrada, słychać najwięcej. Co nie zmienia faktu, że jednak w sondażach, aż 88% ankietowanych jest zwolennikami członkostwa Polski w Unii.
Głównie dlatego, że większość Polaków ma świadomość tego, że UE wcale nie prowadzi "anty-polskiej" polityki jak to nazwałeś, tylko Unia jest dla Polski korzystna co można zobaczyć na każdym kroku :)
@Nanook: Jest korzystna, póki co. Oczywiście nie obchodzi nikogo fakt, że czołowi politycy UE nazywają Polaków faszystami i anty-semitami, wcale nam nie grożono sankcjami oraz oskarżono o brak demokracji. Ciebie to pewnie nie obchodzi, bo bycie patriotom jest złe.
@Pitrekkk: Dlaczego uważasz, że bycie patriotą miałoby być złe? Polska jest piękna i należy o nią dbać. W końcu to tu mieszkają nasi bliscy, których kochamy.
Nikt nas ani faszystami ani anty-semitami nie nazywał. Sankcjami groził nam tylko Macron, prezydent Francji, więc nie miało to związku z polityką UE. O brak demokracji też nas nikt nie oskarżał. Chyba, że masz na myśli artykuł 7.1., a z braku szczegółowej wiedzy nazwałeś to oskarżeniem o brak demokracji. W takim razie już wyjaśniam, Komisja Europejska uruchomiła artykuł 7.1 Traktatu o UE, co znaczy tyle, że istnieje u nas ryzyko naruszeń praworządności. A o tym dlaczego to zrobiła chyba nie muszę ci tłumaczyć, bo skoro interesujesz się polityką to pewnie masz świadomość tego co zrobił PiS reformując sądownictwo i jak to wpłynie na stan polskiej demokracji.
I nie, nie bój się, nie zamierzam cię minusować tylko dlatego, że popierasz czy też nie popierasz jakiejś partii. Zacznę cię minusować, dopiero gdy zamiast dyskutować zaczniesz wyzywać. Dziwię się tylko dlaczego mój komentarz został zminusowany, bo jedynie przedstawiłem tam suche fakty dotyczące tego, że większość Polaków lubi Unię.
@Pitrekkk: Dotyczyło to tych uczestników marszu, którzy swoim zachowaniem pokazywali rasizm i nietolerancję. To oni zostali obwołani faszystami a nie wszyscy Polacy.
@Pitrekkk: Owszem grożono nam sankcjami, owszem oskarża się nas o brak demokracji. Ale wiesz przez kogo? Właśnie przez ten PiS, który właśnie poparłeś. Wszystkie decyzje Unii przeciwko Polsce są przez PiS. Unia nie jest przeciwko Polsce, tylko przeciwko polskiemu rządowi, który notorycznie łamie prawo. A ci z marszu nazwani faszystami i antysemitami zostali tak nazwani słusznie, bo nimi są.
@Deprecha: Sprawiając, że to co kiedyś było patologią, teraz jest normalnością. Ot i wiara w teorie spiskowe oraz niechęć wobec innych narodów i religii przestają być już uważane za patologię ;)
@Nanook: Skoro tak narzekacie na PiS to dlaczego niby Platforma rządziła lepiej? Afera Amber Gold, Zegarkowa, Taśmowa... Wydawanie grubych milionów na kupno afrykańskich kopalni, których w zasadzie nie było. Pieniędzy na nią wydanych również. Cytując (na szczęście) byłego szefa MSW Bartłomieja Sienkiewicza "Państwo Polskie istnieje tylko teoretycznie" czy słynne "Męski organ rozrodczy, pośladki i kamienie rzucone w jedno miejsce". W jego słowach najgorsze jest to że miał rację. RP wówczas była rządzona przez Putina na spółkę z Merkel. Byliśmy jedynie samochodzikiem na rosyjskie baterie sterowanym przez niemieckie dziecko. A teraz? Mamy prawo robić co chcemy, rządzić jak chcemy i żyć jak chcemy. Bez liczenia się że zdaniem Berlina czy Moskwy. A demokracja jest niszczona właśnie przez Platformę i Nowoczesną, ponieważ z miernym skutkiem usiłują obalić DEMOKRATYCZNIE wybrany rząd PiS. W dodatku dużo słychać o nadwyżce budżetowej. Nie, te pieniądze nie spadły z nieba ani nie są z Unii Europejskiej. Poza uszczelnieniem systemu podatkowego i wieloma inwestycjami na terenie Polski nie mamy żadnych dochodów, których nie mieliśmy za rządów PO-PSL. Więc jak to się stało? Odpowiedź jest banalnie prosta. Wystarczy nie kraść! Oczywiście nie wszystkie decyzje PiSu są dobre ale z pewnością są lepsze aniżeli decyzje Platformy. Moje argumenty zaprezentowałem i jeśli ktoś raczy je obalić to proszę to zrobić w miarę sensownie z łaski swojej, za co z góry serdecznie dziękuję.
@Deprecha: a w taki drogi kumplu że jeśli ktoś ma płacić alimenty to płaci a nie tak jak wcześniej że płacił za niego rząd.Bo to było tak jest matka która siedzi z mężem ale jest samotną matką a PiS zaczął to zwalczać
@Pitrekkk: Chłopie, mniej TVP oglądaj. Wśród uchodźców nie ma terrorystów. Zamachy organizowali obywatele państw, w których zamachy były. Ludzie, którzy sie tam urodzili i wychowali, ale zostali zradykalizowani.
@Pitrekkk: Idiotyczna reforma sądów, dzięki której PIS będzie miało 100% kontroli nad wszystkim nie jest łamaniem praworządności?
Patrzcie, pisior się znalazł
@Broski: Przed falą uchodźców nie było wiele zamachów, dopiero po zaproszeniu terrorystów do państw zachodnich zaczęły dziać się okropne rzeczy. We Francji lub w Niemczech masz dużą liczbę policji, szczególnie w jakiś większych skupiskach ludzi. Ale to pewnie propaganda anty islamska, bo oni są biedni i trzeba pomagać.
@Zlodziej_Ziemniakow: Hurr durr pisior, bo popiera w większości pis, hurr durr nie napisał, że się zgadza z reformą sądów, ale nazwę go pisiorem, kłurwa za PO to bylo, kłuuuurłaaa, całą gospodarkę rozwalili, ale to było, a ten pis to niedobry, kurła chrum chrum, gospodarke poprawia kurła, wspiera obywateli kurła no jak tak można kurłaaaa.
@Zlodziej_Ziemniakow: Powtórzę się, czy nie przyjmowanie "uchodźców", którzy niszczą spokój i bezpieczeństwo kraju jest czymś złym? Popatrz sobie na Niemcy, Francję albo Szwecję, jakie korzyści przyniosło im przyjęcie ich.
@nietejaz163: Miło, że ktoś w końcu napisał jakiś merytoryczny komentarz, na którego temat można się rozpisać :)
"Skoro tak narzekacie na PiS to dlaczego niby Platforma rządziła lepiej? "
Jasne, że PO miało swoje za uszami, ale to wcale nie usprawiedliwia tego co robi teraz PiS. To że kiłę porównasz z rzeżączką, nie sprawi nagle, że kiła zyska pozytywny wydźwięk i nie można tego uznać za sensowny argument.
"A teraz? Mamy prawo robić co chcemy, rządzić jak chcemy i żyć jak chcemy."
"My" to znaczy PiS, a nie społeczeństwo. Nie żyjemy w demokracji bezpośredniej, żebyśmy mieli aktywny wpływ na to co się dzieje w kraju. To znaczy niby mamy, poprzez np. demonstracje, ale jak widać są one przez rząd olewane (poza Czarnym Protestem, który rzeczywiście zatrzymał zaostrzenie ustawy aborcyjnej).
Przypominam również, że na PiS zagłosowało raptem 18,8% uprawnionych do głosowania Polaków (PiS miało łącznie 5,7 mln głosów w ostatnich wyborach, tak że to były proste obliczenia), a 6,6% wszystkich Polaków. Tak że nawet jeżeliby uznać, że samym wyborem PiSu "rządzimy jak chcemy" to "rządzi jak chce" jedynie 6,6% polskiego społeczeństwa.
"DEMOKRATYCZNIE wybrany rząd PiS."
I co w związku z tym, że zostali demokratycznie wybrani? Hitler również był wybrany demokratycznie, a jak tę demokrację po zdobyciu władzy traktował już wiemy. Wiem, że to ekstremalny przykład, ale takie hiperbolizacje są czasem potrzebne, ponieważ uśredniają obraz rzeczy. Fakt że wygrali demokratyczne wybory nie zwalnia ich z obowiązku stania na straży demokracji i pielęgnowania jej instytucji jak np. trójpodział władzy, który został zachwiany ostatnimi reformami, które godzą w niezależność sądownictwa. Te reformy zakładają np.
-możliwość usunięcia przez prezydenta nawet 40% składu sędziowskiego SN w tym pierwszą prezes SN bez podawania dokładnego powodu
-wybieranie sędziów nie przez elitarne środowiska sędziowskie jak to miało miejsce przedtem, a przez polityków poprzez głosowanie w Sejmie. W praktyce oznacza to, że kto ma w Sejmie większość (a ma ją PiS) ma pełną kontrolę nad tym jacy sędziowie trafią do SN, który później będzie oceniał zgodność konstytucyjną ich pracy.
-Oznacza to więc zniszczenie jednego z filarów trójpodziału władzy, czyli zasady niezawisłości i niezależności władzy sądowniczej, która stanowi gwarancję demokracji w danym państwie. Dlatego właśnie Komisja Europejska uruchomiła Artykuł 7.1., który stanowi dla nas ostrzeżenie, że jak nie cofniemy reform godzących w podstawę demokracji wtedy zostaną wyciągnięte wobec nas konsekwencje.
Źródła:
polskatimes. pl/fakty/polityka/a/reforma-sadownictwa-pis-zaprezentowalo-swoje-poprawki-do-prezydenckich-projektow-ustaw,12717594/
tvn24 .pl/wiadomosci-z-kraju,3/polska-i-swiat-zmiana-wieku-emerytalnego-sedziow,771001.html
@nietejaz163: "W dodatku dużo słychać o nadwyżce budżetowej."
No tak Morawiecki bardzo się chwalił ową "nadwyżką" budżetową. Problem jest taki, że manipulował danymi, do czego sam się później przyznał tłumacząc, że ta nadwyżka jest w budżecie tylko w połowie roku, co nie oznacza, że pod koniec roku nie będzie deficytu. No i chłopak wykrakał, bo niedawno musiał oddawać raport do Brukseli o tym, że Polska skończy rok z rekordowym (!) deficytem budżetowym wynoszącym aż 59 mld 345 mln zł. Tu masz ciekawy, dość obiektywny i niestronniczy artykuł (bo jest też artykuł ze strony Korwina, ale on oczywiście jest napisany w typowo propagandowy sposób) na ten temat:
businessinsider. com. pl/finanse/makroekonomia/deficyt-budzetu-panstwa-listopad-2017-r/6sfqgg5
Na dole powinien być jeszcze wykres deficytu budżetowego Polski na przestrzeni lat.
"Moje argumenty zaprezentowałem i jeśli ktoś raczy je obalić to proszę to zrobić w miarę sensownie z łaski swojej, za co z góry serdecznie dziękuję."
Moje kontrargumenty również zaprezentowałem. Nie pisałem raczej żadnych bzdur i podpierałem to różnymi, obiektywnymi źródłami, więc jak dla mnie są dość sensowne. Nie musisz dziękować. ;)
@Nanook: Ufff, dziękuję, potrzebne mi to było, w szkole mogę jedynie liczyć na teksty typu "za 500+ to se baby cycki powjenkszajom", tak więc dziękuję za konkretną kulturalną dyskusję☺️
@Nanook: w Polsce są uchodzcy, a dokładniej Ukraincy, i Bogu dzięki za ich wkład w naszą gospodarke. Mam kolege Ukrainca, pracowity i solidny chłop (ma 19lat) go nie obchodzi życie z zasiłku, on pracuje i ma
@nietejaz163: Nie no, fajnie, że dziękujesz i doceniasz mój wkład w tę odpowiedź, też doceniam to, że rzeczywiście widać, że się tym interesujesz, a nie tylko powtarzasz jakieś mity, ale jakoś liczyłem jednak na coś więcej. Nie wiem chociażby kontynuację dyskusji albo jakąś konkluzję, czy cię przekonałem do moich racji, czy nadal się ze mną nie zgadzasz, czy na przykład jeszcze bardziej cię potwierdziłem w przekonaniach. :v
@Nemezis_: A jakiż to "gostek" jeżeli można wiedzieć? :)
W 2016 Ukraińców, którzy otrzymali status uchodźcy, czyli rzeczywistą dokumentację tego, że znaleźli się w Polsce, ponieważ uciekali przed wojną lub represjami politycznymi było dokładnie 16. To znaczy niby masz rację, że w Polsce są uchodźcy (Ba! Nawet jest 40 syryjskich uchodźców), ale to nadal bardzo mała liczba, znacznie mniejsza niż te 6 tys., które zdecydowaliśmy się przyjąć.
Tu masz źródło, żeby nie było, że prawię farmazony. Dane z Urzędu do Spraw Cudzoziemców, więc legitne:
udsc. gov. pl/statystyki/raporty-okresowe/raport-roczny-ochrona-miedzynarodowa/2016-2/
A Ukraińcy to spoko ludzie, na moim kierunku stanowią nawet 1/4 albo 1/5 wszystkich studentów. Ale wiadomo jest, że poza tą 16tką, która uciekła przed wojną lub represjami, to są to imigranci, którzy szukają tu pracy i lepszego życia. Zjawisko jak najbardziej naturalne i wręcz pożądane, o ile Waszczykowski przestanie podsycać antyukraińskie nastroje.
@Nemezis_: Z Nanookiem można się zgadzać albo nie, można go nie lubić, lub wręcz tępić, ale ma tę nieprzecenioną zaletę, że podaje źródła swoich mądrości. W sytuacji gdy on pisze kilkanaście komentarzy, marnuje swój czas i energię dla i na nas, a Ty wyskakujesz z takim idiotycznym żartem tylko po to, żeby odebrać mu ostatnie słowo dziwi mnie tylko jedno - że jeszcze Cię nie goni po wsi z siekierą w ręce i pianą na ustach.
@Deprecha: ku*wa co za osoba z chorobą zaniku mózgu, zgadzam się z nim, ale jest pewien problem, też bym podawał źrudła gdyby nie sprzęt, po drugie, on raczej jest na tyle wyluzowany że jeden żart nie spowoduje że jego komórki ewoulują i zaczną wytwarzać wścieklizne, i po trzecie jeśli mamy mieć imigrantów to na zasadzie że to oni są "gośćmi" i mają żyć na naszych zasadach, multikulti nie lerzy w naturze człowieka (historia.exe)
@Zlodziej_Ziemniakow: Ale jesteś pewien, że są to uchodźcy, a nie po prostu imigranci? Bo jeżeli założyli biznes i mają stałe zatrudnienie to są to raczej imigranci. Zwłaszcza, że przyjęliśmy raptem 40 syryjskich uchodźców na całą Polskę, a to bardzo mało, więc nie sadze żeby to byli oni. Ale ogólnie to dobrze, że pracują.
@Nanook: 1. Hitler został wybrany demokratycznie? weź troche to poszerz sobie bo nie do końca tak ładnie to wyglądało...
2. mamy doskonały przykład w tej dyskusji który wskazuje na to że nie ważne kto będzie rządził po miesiacu jego kadencji wiekszość ludności bedzie już niezadowolona... ("taki mamy klimat" pani polityk której nazwiska już nie pamiętam) wiec mam kompletnie gdzieś opinie innych ludzi na temat naszego rządu ponieważ mi postępy jakie dokonało PiS troche bardziej się podobają od tego co wcześniej robiło PO. nie, nie jestem za żadną partią bo podchodzę z dystansem do kampanii wyborczych a jeszcze żadną partia nie pokazała nic co by mnie dostatecznie usatysfakcjonowało (albo + i - rządów sie równoważą albo przeważają -) dlatego wstrzymam się od otwartego popierania kogokolwiek.
3. każda forma władzy jest dobra (od totalitaryzmu przez demokrację po komunizm i anarchie) jeżeli nikt nie nadużyje swoich praw dla własnych celów a tylko będzie pracował dla dobra bliźnich (udało sie to tylko (w pewnym stopniu) pierwszym chrześcijanom, ale głównie ze względu na niskie wymogi co do standardów życia, później stopniowo władza papieża, biskupów, patriarchy i księży była nadużywana ale to inna historia) :)
@Nanook: No więc Panie Nanook, odnośnie reformy wymiaru sprawiedliwości całkowicie się z Panem zgadzam, odnośnie deficytu również, jednakże można ją usprawiedliwić dużymi wydatkami na różnorakie programy socjalne czy też na rozwój polskiej gospodarki, w moim odczuciu pieniędze te wrócą do nas z nawiązką w ciągu najbliższych kilku lat. Porównanie Hitlera z PiSem wydaje mi się mocno przesadzone, aczkolwiek słuszne, bardzo dało mi do myślenia, więc za kulturalną dyskusję popartą obiektywnymi źródłami dziękuję. A właśnie, gostek, o którego pytał kolega to Guy Verhofstad, czy jak to się pisze, a kontynuacji nie było bo poszedłem spać :P
@PetyrBaelish: 1. Ależ NSDAP uzyskało władzę właśnie na drodze demokratycznych wyborów w 1932 roku osiągając 37% poparcia. Nieważne jak bardzo bym "sobie to poszerzał" wciąż prawda będzie taka, że Hitler wraz z NSDAP zaczął rządzić dzięki wyborom demokratycznym.
2. "postępy jakie dokonało PiS"
Postępy to znaczy co? PiS nie zapewnił ani postępu gospodarczego (mamy niższe PKB niż w 2011), ani postępu dyplomatycznego (a wręcz przeciwnie co pokazuje ostatnio uruchomiony artykuł 7.1.) ani postępu społecznego (nastąpił wzrost nienawiści na tle rasowym i religijnym, ale to już moje subiektywne odczucie). Tak że nie mam pojęcia o jakim postępie mówisz. Platformy nigdy nie lubiłem, ale przynajmniej zapewniała stabilny rozwój, bezpieczeństwo międzynarodowe i względną liberalizację życia społecznego w odróżnieniu od tego co dzieje się teraz.
I co do tego, że nie jesteś za żadną partią, bo cię żadna nie usatysfakcjonowała, to nie wiem jakie masz poglądy, ale jeżeli choć trochę lewicujesz i cenisz sobie wolność społeczną, nowoczesne technologie w przemyśle i energetyce i wyrównywanie szans w zdobywaniu kapitału poprzez wspomaganie małych i średnich przedsiębiorstw to polecam sprawdzenie sobie programu Partii Razem. Wiem, że jeja to nie miejsce na reklamy, ale największym problemem tej partii nie są złe pomysły i zły PR, a raczej to, że ludzie po prostu nic o nich konkretnego nie słyszeli.
3. "każda forma władzy jest dobra"
No nie bardzo. Totalitaryzm z definicji zakłada brak wolności obywateli w sferze zarówno życia prywatnego jak i publicznego. Pełna kontrola. Jak w Orwellowskim 1984. I nawet jeżeli władza będzie się starała zapewnić jak najlepsze życie w tej pełnej kontroli swoim obywatelom, to zawsze będzie mniejszość, która będzie uciskana przez władzę, ponieważ nie można zadowolić innych.
Anarchia i komunizm już prędzej, ale wiadomo, że to jest utopia. W ogóle skąd pomysł na ten akapit o formach władzy? Bo nie łapię jaki to ma związek z tematem. :v
@nietejaz163: I słusznie, że tak wcześnie poszedłeś spać, bo ja położyłem się po 2 i odczuwam teraz tego skutki. Tak to jest jak się przedawkuje kofeinę.
Najwięcej hajsu pochłania program 500+. Jak na razie rzeczywiście mamy znaczny wzrost przyrostu naturalnego, ale po pierwsze nie wiadomo czy nam się to zwróci, a po drugie to rzeczywiście może nam się zwrócić ale dopiero po jakichś 20 latach, kiedy dzieci z tego boomu zaczną płacić podatki. Ale 20 lat to tak dużo czasu, że szczerze mówiąc nie odważyłbym się robić żadnych prognoz odnośnie stanu naszej gospodarki. Bardzo dużo się może zmienić.
Dzięki za nazwisko tego gościa. Niezły narwaniec. Chociaż trochę go rozumiem, bo też bym się zdenerwował gdyby np. w trakcie mojego przemówienia o łamaniu postanowień KE przez PiS, jakiś poseł PiSu nagle by wyszedł bez słowa z sali.
W każdym razie życzę miłego dnia. Ja sobie na razie dam na wstrzymanie z odpisywaniem na komentarze, bo jednak muszę coś dziś zrobić z życiem poza samym siedzeniem na jeja.
@Pitrekkk: Więc należy się zastanowić jakie zmiany zaszły od 1970 do 2015, żeby móc stwierdzić w jaki sposób prawie pozbyliśmy się terroryzmu na te kilka lat. Ja się narazie nie zastanawiałam więc nie wiem, ale wiem że w tym czasie otwieraliśmy granicę zamiast je zamykać więc to nie może być kwestia migracji. Oczywiście migracja ma tu duże znaczenie, ale nie kluczowe.
@Pitrekkk: Napływ uchodźców oraz zamachy terrorystyczne to dwa skutki tej samej przyczyny, czyli rozpanoszenia się ISIS na Bliskim Wschodzie. A Ty z napływu robisz przyczynę, co jest błędne. USA rozmontowało swoją działalnością w Azji rządy krajów arabskich, przez to rozpanoszyło się ISIS, które zaczęło zbierać solidne wpływy. Uchodźcy uciekają do Europy z powodu walk z terrorystami (oraz wewnętrznych walk w Syrii między siłami Asada a rebeliantami). W tym samym czasie rosnące w siłę ISIS zaczęło uruchamiać swoje zradykalizowane komórki terrorystyczne w Europie.
Jeśli ktoś potrafi mi odpowiedzieć na to proste pytanie "dlaczego" to ja tu czekam. Bo jak na mój ograniczony rozum płacenie reparacji 3 pokolenia po wojnie jest absurdalne. Co więcej, jeśli jakimś cudem byśmy je dostali to byłby to precedens do zapłacenia Rosji za okupację Moskwy w 1612 (chyba 12). Oba przykłady uważam za równie idiotyczne. I te, i te ofiary już nie żyją.
@Deprecha: ale my nie mordowaliśmy niewinnych (a sowieci tak) nie wyniszczaliśmy stolicy (tylko posadziliśmy na tronie Rosyjskim naszego kandydata) i co najwarzniejsze, to nie była wojna światowa (referencje płaci przegrany kraj, w obu przypadkach Niemcy)
@Deprecha: sowieci to żołnierze rosyjscy, przepraszam...KU*WY ROSYJSKIE! polecam obejrzeć "historie bez cenzury" idąc twoim tokiem rozumowania, to Rosjanie są bardziej nam winni reperencje niż my im
@Deprecha: Ogólnie Deprecha, to reparacje dla ofiar wojny są oczywistością z prawnego punktu widzenia i tu zarówno Niemcy jak i Polacy byli zgodni w kwestii, że te reparacje trzeba było spłacić.
Problem jest inny. Po prostu w 1945 na konferencji w Poczdamie, gdzie ustalano kwestię reparacji, Polski w ogóle nie było. Jej interesy były reprezentowane przez Stalina, który zadecydował, że Polska nie będzie bezpośrednio dostawała pieniędzy, a po prostu 15% reparacji otrzymywanych przez ZSRR będzie przekazane Polsce. Reparacje osłabiały mocno strefę wpływów radzieckich w Niemczech, czyli NRD, które miało być rywalem dla alianckiego RFNu i w 1953 r. w końcu Stalin powiedział "Niet!". ZSRR zamknęły kwestię reparacji w 22 sierpnia 1953, a tego samego dnia polski rząd ogłasza uchwałę z takim oto fragmentem:
"Biorąc pod uwagę, że Niemcy zadośćuczyniły już w znacznym stopniu swoim zobowiązaniom z tytułu odszkodowań, i że poprawa sytuacji gospodarczej Niemiec leży w interesie ich pokojowego rozwoju, rząd PRL powziął decyzję o zrzeczeniu się z dniem 1 stycznia 1954 r. spłaty odszkodowań na rzecz Polski."
No i teraz problem jest taki, że Niemcy twierdzą, że prawnie już wszystko zostało załatwione i że już zrzekliśmy się całości reparacji. Natomiast obecny polski rząd uważa, że to nie była decyzja Polski, więc tamta decyzja się nie liczyła.
Z punktu widzenia prawa międzynarodowego rację mają Niemcy, ale z moralnego punktu widzenia rację ma Polska. Niemcy mają nawet tego świadomość i bardzo jest im "przykro i jest to kwestia moralnie otwarta", no ale "prawnie i politycznie to kwestia zamknięta" jak to ujął niemiecki ambasador.
@Nemezis_: Sowieci to Rosjanie żyjący w Rosji sowieckiej, czyli w latach 1917-1922, a ja mówię o początkach XVII wieku. A jak już jesteśmy przy tych Sowietach to faktycznie mogli by nam oddać pieniądze za to co wyczyniali na Kresach Wschodnich, ale w latach 20-30 a nie teraz. Teraz było by to absurdalne.
@Nanook: Ja rozumiem co Ty do mnie mówisz, że moralnie i tak dalej, ale po 70 latach? Wszystkich których można było o coś oskarżyć albo już umarli albo umrą na dniach, dlaczego ich wnuki i prawnuki mają płacić za ich błędy? Czy jeśli powiem "Twój dziadek wybił zęby mojemu dziadkowi, daj mi pieniądze na dentystę" zapłacisz mi?
@Deprecha: Mój dziadek, zabili jego ojca bez powody, bo tak, kulka między oczy, on dalej żyje, i czuje się dobrze, obiecał sobie przerzyć jak najdlurzej, prowadzi wysportowany i zdrowy tryb życia, dodatkowo, Nazisci byli wielkimi potworami, przyznaj, a my cały czas jesteśmy pod młotem "wielkiego brata" i gdyby nie oni nie było by tej rozmowy, Polska poproatu zasługuje na te reperencje
@Deprecha: historia dała nam lekcje, kontyneny Europejski nie przepada za Polską, my najbardziej przez te wszystkie lata dostaliśmy w pysk w Eurobie, przyznaj
@Deprecha: No ogólnie sprawa wróciła dopiero teraz, bo w 2004 wyciekł tekst Bieruta z 53' o tym, że ZSRR zaproponował, że jak Polacy zrzekną się reparacji wobec NRD, to ZSRR zrezygnuje z przymusowych dostaw śląskiego węgla do Rosji. I według niektórych badaczy prawa międzynarodowego to oznaczałoby, że Polska znalazła się pod przymusem ekonomicznym, a zgodnie z prawem umowy spisywane pod przymusem są nieważne, a więc zrzeknięcie się reparacji byłoby nieważne.
Tyle, że jednak większość historyków i badaczy ma świadomość tego, że nie ma szans uznać taką propozycję ze strony ZSRR za formę przymusu (no bo na logikę, jeżeli mama robi z tobą deala, że jak zjesz brokuły to ona zniesie zakaz jedzenia lodów, to czy naprawdę można uznać, że jesteś przymuszany do jedzenia brokułów? Przecież to jest absurdalne). Pewnie PiS też ma tego świadomość, a ta sprawa wróciła dopiero teraz, bo (a przynajmniej taka jest moja teoria) potrzebowali kontrargumentu na oskarżenia Niemców dotyczące np. stanu polskiej demokracji lub nieprzyjmowania uchodźców. Takie trochę "co wy tu nam gadacie o wywiązaniu się z umowy o relokacji uchodźców jak sami się nie wywiązaliście ze swojej umowy".
Żeby nie było, też uważam, że domaganie się reparacji jest bezsensowne i nieuzasadnione, ale jak nasz obecny rząd pokazał nie należy bagatelizować i zapominać o historii, bo może ona stanowić niezłe narzędzie polityczne nawet jeżeli służy niezbyt szczytnym celom.
@Nemezis_: "Po prostu" to nie argument. Bardzo chętnie wysłucham Twojego zdania ale ubierz je w jakieś merytoryczne wypowiedzi. I co z tym dziadkiem? Jakaś puenta przytoczonej historii czy jedynie stwierdziłeś fakt że posiadasz dziadka z takim przeżyciem?
Bo ja też mogę się pochwalić. Nigdy nie poznałam swojego pradziadka, ale znam historie rodzinne. Dziadek Wacek (bo tak go tych historiach nazywano) w czasie wojny był więźniem obozu koncentracyjnego na Majdanku. Był bardzo dobrym spawaczem, więc Niemcy zagonili go roboty przy spawaniu metalowych bram. Zamiast siedzieć i zdychać ciężko pracował, ale dzięki temu jego umysł miał zajęcie a żołądek jakieś malutkie, ale sensowne rację żywnościowe. Wojna się skończyła. Dziadek wyszedł z obozu i wrócił do w miarę normalnego życia. Poznał babcię, założył rodzinę, osiadł na wsi kilkadziesiąt km od Lublina gdzie żył sobie przez wiele lat często odwiedzany przez rodzinę. Miał bardzo łagodne usposobienie. Pewnego razu, możliwe że w latach 70, ale tego nie wiem, a nie będę ojca o drugiej w nocy budzić żeby dopytać, w telewizji poruszono temat reparacji. Akurat u dziadka na wsi było spotkanie rodzinne. Ludzie siedzieli, jedli i gadali. Wówczas kilka ciotek poruszyło temat, że reparacje się dziadkowi należą. Wtedy dziadek, zawsze spokojny i łagodny, wku*wił się. Wziął lagę i cały babiniec a i resztę gości porospędzał klnąc i krzycząc, że on żadnych pieniędzy nie przyjmie od tych bandytów, bo wtedy byłby taki sam jak oni. Koniec historii. w ramach epilogu dopowiem że umarł w późnej starości na nowotwór.
Nie wiem jak wielu ludzi podziela, lub podzielała za życia zdanie mojego pradziadka. Może większość, może połowa, może kilka procent, a może on był jedynym takim dziwakiem, ale jego historia to dowód żeby mi tutaj z jakimś randomowym dziadkiem nie wyjeżdżać bo ja też takiego mam. Nie mówię że jest lepszy czy gorszy ale to jest pogląd do odnotowania i ewentualnej analizy jeśli znajdzie się więcej takich przypadków.
@Deprecha: nie warto się o to kłucić z mną, i tak będe się tego czymał do końca życia, twoje słowa mi nic nie zrobią, i wicewersa, po nic się kłucimy :/
@Nemezis_: oj biedni Polacy, krzywdzeni cały czas. Jak się uczysz historii z podręcznika to pewnie nawet nie wiesz o co chodzi z Kownem, które zabrał Piłsudksi (ta cala szopka, to dla mnie mistyfikacja), nie wiesz kim jest Piotr Szczęsny (raczej wspólczesna postać) i nie wiesz nic o agresji na Czechosłowacje też za panowania Pilsudskiego.
@Nemezis_: potwierdzam z @Nemezis nie ma sensu gadać, jak próbowałem wytłumaczyć mu, że homoseksualizm to nie choroba, to wyslalem mu linka do dwóch filmów na yt a on "nie chce mi się tego oglądać, co tam jest"
Komentarze
Odśwież26 grudnia 2017, 23:31
Trudno żeby Polacy lubili UE, skoro prowadzi politykę anty-polską. Mem za pewne zrobiony przez człowieka otumanionego przez propagandę UE.
Odpisz
26 grudnia 2017, 23:46
@Pitrekkk: Ależ Polacy lubią UE. Przynajmniej tak wynika z sondaży, chociaż rzeczywiście internetowych krzykaczy w stylu preriokura, którzy powtarzają jaka ta Unia jest zła i nas okrada, słychać najwięcej. Co nie zmienia faktu, że jednak w sondażach, aż 88% ankietowanych jest zwolennikami członkostwa Polski w Unii.
Głównie dlatego, że większość Polaków ma świadomość tego, że UE wcale nie prowadzi "anty-polskiej" polityki jak to nazwałeś, tylko Unia jest dla Polski korzystna co można zobaczyć na każdym kroku :)
Odpisz
26 grudnia 2017, 23:49
@Nanook: Jest korzystna, póki co. Oczywiście nie obchodzi nikogo fakt, że czołowi politycy UE nazywają Polaków faszystami i anty-semitami, wcale nam nie grożono sankcjami oraz oskarżono o brak demokracji. Ciebie to pewnie nie obchodzi, bo bycie patriotom jest złe.
Odpisz
26 grudnia 2017, 23:50
@Nanook: Nie twierdzę, ze Unia nas okrada.
Odpisz
26 grudnia 2017, 23:52
@Nanook: Cieszę się, że PiS teraz rządzi i nie dają sobie wejść na głowę. Teraz pewnie mnie zminusujecie, bo przecież jak można lubić PiS.
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2017, 00:11
@Pitrekkk: Dlaczego uważasz, że bycie patriotą miałoby być złe? Polska jest piękna i należy o nią dbać. W końcu to tu mieszkają nasi bliscy, których kochamy.
Nikt nas ani faszystami ani anty-semitami nie nazywał. Sankcjami groził nam tylko Macron, prezydent Francji, więc nie miało to związku z polityką UE. O brak demokracji też nas nikt nie oskarżał. Chyba, że masz na myśli artykuł 7.1., a z braku szczegółowej wiedzy nazwałeś to oskarżeniem o brak demokracji. W takim razie już wyjaśniam, Komisja Europejska uruchomiła artykuł 7.1 Traktatu o UE, co znaczy tyle, że istnieje u nas ryzyko naruszeń praworządności. A o tym dlaczego to zrobiła chyba nie muszę ci tłumaczyć, bo skoro interesujesz się polityką to pewnie masz świadomość tego co zrobił PiS reformując sądownictwo i jak to wpłynie na stan polskiej demokracji.
I nie, nie bój się, nie zamierzam cię minusować tylko dlatego, że popierasz czy też nie popierasz jakiejś partii. Zacznę cię minusować, dopiero gdy zamiast dyskutować zaczniesz wyzywać. Dziwię się tylko dlaczego mój komentarz został zminusowany, bo jedynie przedstawiłem tam suche fakty dotyczące tego, że większość Polaków lubi Unię.
Odpisz
27 grudnia 2017, 00:14
@Nanook: Polacy podczas marszu niepodległości zostali nazwani faszystami i neo nazistami.
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2017, 00:20
@Pitrekkk: Ale to przez niektóre zachodnie media szukające sensacji, a nie przez europosłów czy też innych polityków europejskich.
Odpisz
27 grudnia 2017, 13:57
@Pitrekkk: Dotyczyło to tych uczestników marszu, którzy swoim zachowaniem pokazywali rasizm i nietolerancję. To oni zostali obwołani faszystami a nie wszyscy Polacy.
Odpisz
27 grudnia 2017, 20:07
@Pitrekkk: Helena, gdzi popcurn?!
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2017, 21:16
@Pitrekkk: Owszem grożono nam sankcjami, owszem oskarża się nas o brak demokracji. Ale wiesz przez kogo? Właśnie przez ten PiS, który właśnie poparłeś. Wszystkie decyzje Unii przeciwko Polsce są przez PiS. Unia nie jest przeciwko Polsce, tylko przeciwko polskiemu rządowi, który notorycznie łamie prawo. A ci z marszu nazwani faszystami i antysemitami zostali tak nazwani słusznie, bo nimi są.
Odpisz
27 grudnia 2017, 21:26
@Pitrekkk: ja tam lubię PiS bo walczy z patologią
Odpisz
27 grudnia 2017, 21:36
@Fabcio13: W jaki sposób przyjacielu?
Odpisz
27 grudnia 2017, 21:49
@Fabcio13: *wybija konkurencję.
Odpisz
27 grudnia 2017, 21:49
@Deprecha: Sprawiając, że to co kiedyś było patologią, teraz jest normalnością. Ot i wiara w teorie spiskowe oraz niechęć wobec innych narodów i religii przestają być już uważane za patologię ;)
Odpisz
27 grudnia 2017, 22:28
@Nanook: Skoro tak narzekacie na PiS to dlaczego niby Platforma rządziła lepiej? Afera Amber Gold, Zegarkowa, Taśmowa... Wydawanie grubych milionów na kupno afrykańskich kopalni, których w zasadzie nie było. Pieniędzy na nią wydanych również. Cytując (na szczęście) byłego szefa MSW Bartłomieja Sienkiewicza "Państwo Polskie istnieje tylko teoretycznie" czy słynne "Męski organ rozrodczy, pośladki i kamienie rzucone w jedno miejsce". W jego słowach najgorsze jest to że miał rację. RP wówczas była rządzona przez Putina na spółkę z Merkel. Byliśmy jedynie samochodzikiem na rosyjskie baterie sterowanym przez niemieckie dziecko. A teraz? Mamy prawo robić co chcemy, rządzić jak chcemy i żyć jak chcemy. Bez liczenia się że zdaniem Berlina czy Moskwy. A demokracja jest niszczona właśnie przez Platformę i Nowoczesną, ponieważ z miernym skutkiem usiłują obalić DEMOKRATYCZNIE wybrany rząd PiS. W dodatku dużo słychać o nadwyżce budżetowej. Nie, te pieniądze nie spadły z nieba ani nie są z Unii Europejskiej. Poza uszczelnieniem systemu podatkowego i wieloma inwestycjami na terenie Polski nie mamy żadnych dochodów, których nie mieliśmy za rządów PO-PSL. Więc jak to się stało? Odpowiedź jest banalnie prosta. Wystarczy nie kraść! Oczywiście nie wszystkie decyzje PiSu są dobre ale z pewnością są lepsze aniżeli decyzje Platformy. Moje argumenty zaprezentowałem i jeśli ktoś raczy je obalić to proszę to zrobić w miarę sensownie z łaski swojej, za co z góry serdecznie dziękuję.
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2017, 22:37
@Broski: Przeciwstawianie się przyjmowanie terrorystów do swojego kraju to coś złego, bo według ciebie i Niemiec, Francji to tak.
Odpisz
27 grudnia 2017, 22:39
@Nanook: Niektóre religie wyrobiły sobie negatywne zdanie.
Odpisz
27 grudnia 2017, 22:54
@Deprecha: a w taki drogi kumplu że jeśli ktoś ma płacić alimenty to płaci a nie tak jak wcześniej że płacił za niego rząd.Bo to było tak jest matka która siedzi z mężem ale jest samotną matką a PiS zaczął to zwalczać
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:03
@Pitrekkk: Chłopie, mniej TVP oglądaj. Wśród uchodźców nie ma terrorystów. Zamachy organizowali obywatele państw, w których zamachy były. Ludzie, którzy sie tam urodzili i wychowali, ale zostali zradykalizowani.
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:06
@Pitrekkk: Idiotyczna reforma sądów, dzięki której PIS będzie miało 100% kontroli nad wszystkim nie jest łamaniem praworządności?
Patrzcie, pisior się znalazł
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:07
@Broski: Przed falą uchodźców nie było wiele zamachów, dopiero po zaproszeniu terrorystów do państw zachodnich zaczęły dziać się okropne rzeczy. We Francji lub w Niemczech masz dużą liczbę policji, szczególnie w jakiś większych skupiskach ludzi. Ale to pewnie propaganda anty islamska, bo oni są biedni i trzeba pomagać.
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:10
@Pitrekkk: UE po prostu wymusza presję polityczną żeby polaczki nie łamały konstytucji i praworządności
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:11
@Zlodziej_Ziemniakow: Hurr durr pisior, bo popiera w większości pis, hurr durr nie napisał, że się zgadza z reformą sądów, ale nazwę go pisiorem, kłurwa za PO to bylo, kłuuuurłaaa, całą gospodarkę rozwalili, ale to było, a ten pis to niedobry, kurła chrum chrum, gospodarke poprawia kurła, wspiera obywateli kurła no jak tak można kurłaaaa.
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:14
@Pitrekkk: Gdzie ja napisałem, że jestem za PO?
Poza tym, jak możesz się dziwić, że UE jest antypolska, skoro PIS sam wszystkich prowokuje do tego?
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2017, 23:16
@Zlodziej_Ziemniakow: Powtórzę się, czy nie przyjmowanie "uchodźców", którzy niszczą spokój i bezpieczeństwo kraju jest czymś złym? Popatrz sobie na Niemcy, Francję albo Szwecję, jakie korzyści przyniosło im przyjęcie ich.
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:23
@Pitrekkk: A CZY JA POWIEDZIAŁEM, ŻE NIE PRZYJMOWANIE UCHODZCÓW JEST ŹLE?
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2017, 23:29
@nietejaz163: Miło, że ktoś w końcu napisał jakiś merytoryczny komentarz, na którego temat można się rozpisać :)
"Skoro tak narzekacie na PiS to dlaczego niby Platforma rządziła lepiej? "
Jasne, że PO miało swoje za uszami, ale to wcale nie usprawiedliwia tego co robi teraz PiS. To że kiłę porównasz z rzeżączką, nie sprawi nagle, że kiła zyska pozytywny wydźwięk i nie można tego uznać za sensowny argument.
"A teraz? Mamy prawo robić co chcemy, rządzić jak chcemy i żyć jak chcemy."
"My" to znaczy PiS, a nie społeczeństwo. Nie żyjemy w demokracji bezpośredniej, żebyśmy mieli aktywny wpływ na to co się dzieje w kraju. To znaczy niby mamy, poprzez np. demonstracje, ale jak widać są one przez rząd olewane (poza Czarnym Protestem, który rzeczywiście zatrzymał zaostrzenie ustawy aborcyjnej).
Przypominam również, że na PiS zagłosowało raptem 18,8% uprawnionych do głosowania Polaków (PiS miało łącznie 5,7 mln głosów w ostatnich wyborach, tak że to były proste obliczenia), a 6,6% wszystkich Polaków. Tak że nawet jeżeliby uznać, że samym wyborem PiSu "rządzimy jak chcemy" to "rządzi jak chce" jedynie 6,6% polskiego społeczeństwa.
"DEMOKRATYCZNIE wybrany rząd PiS."
I co w związku z tym, że zostali demokratycznie wybrani? Hitler również był wybrany demokratycznie, a jak tę demokrację po zdobyciu władzy traktował już wiemy. Wiem, że to ekstremalny przykład, ale takie hiperbolizacje są czasem potrzebne, ponieważ uśredniają obraz rzeczy. Fakt że wygrali demokratyczne wybory nie zwalnia ich z obowiązku stania na straży demokracji i pielęgnowania jej instytucji jak np. trójpodział władzy, który został zachwiany ostatnimi reformami, które godzą w niezależność sądownictwa. Te reformy zakładają np.
-możliwość usunięcia przez prezydenta nawet 40% składu sędziowskiego SN w tym pierwszą prezes SN bez podawania dokładnego powodu
-wybieranie sędziów nie przez elitarne środowiska sędziowskie jak to miało miejsce przedtem, a przez polityków poprzez głosowanie w Sejmie. W praktyce oznacza to, że kto ma w Sejmie większość (a ma ją PiS) ma pełną kontrolę nad tym jacy sędziowie trafią do SN, który później będzie oceniał zgodność konstytucyjną ich pracy.
-Oznacza to więc zniszczenie jednego z filarów trójpodziału władzy, czyli zasady niezawisłości i niezależności władzy sądowniczej, która stanowi gwarancję demokracji w danym państwie. Dlatego właśnie Komisja Europejska uruchomiła Artykuł 7.1., który stanowi dla nas ostrzeżenie, że jak nie cofniemy reform godzących w podstawę demokracji wtedy zostaną wyciągnięte wobec nas konsekwencje.
Źródła:
polskatimes. pl/fakty/polityka/a/reforma-sadownictwa-pis-zaprezentowalo-swoje-poprawki-do-prezydenckich-projektow-ustaw,12717594/
tvn24 .pl/wiadomosci-z-kraju,3/polska-i-swiat-zmiana-wieku-emerytalnego-sedziow,771001.html
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:29
@nietejaz163: "W dodatku dużo słychać o nadwyżce budżetowej."
No tak Morawiecki bardzo się chwalił ową "nadwyżką" budżetową. Problem jest taki, że manipulował danymi, do czego sam się później przyznał tłumacząc, że ta nadwyżka jest w budżecie tylko w połowie roku, co nie oznacza, że pod koniec roku nie będzie deficytu. No i chłopak wykrakał, bo niedawno musiał oddawać raport do Brukseli o tym, że Polska skończy rok z rekordowym (!) deficytem budżetowym wynoszącym aż 59 mld 345 mln zł. Tu masz ciekawy, dość obiektywny i niestronniczy artykuł (bo jest też artykuł ze strony Korwina, ale on oczywiście jest napisany w typowo propagandowy sposób) na ten temat:
businessinsider. com. pl/finanse/makroekonomia/deficyt-budzetu-panstwa-listopad-2017-r/6sfqgg5
Na dole powinien być jeszcze wykres deficytu budżetowego Polski na przestrzeni lat.
"Moje argumenty zaprezentowałem i jeśli ktoś raczy je obalić to proszę to zrobić w miarę sensownie z łaski swojej, za co z góry serdecznie dziękuję."
Moje kontrargumenty również zaprezentowałem. Nie pisałem raczej żadnych bzdur i podpierałem to różnymi, obiektywnymi źródłami, więc jak dla mnie są dość sensowne. Nie musisz dziękować. ;)
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2017, 23:37
@Pitrekkk: "Przed falą uchodźców nie było wiele zamachów"
Błąd! Wcześniej zamachów w Europie było nawet więcej.
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:33
@Nanook: Ufff, dziękuję, potrzebne mi to było, w szkole mogę jedynie liczyć na teksty typu "za 500+ to se baby cycki powjenkszajom", tak więc dziękuję za konkretną kulturalną dyskusję☺️
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:35
@Nanook: w UE jest gostek który nie nawidzi Polski
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:42
@Nanook: w Polsce są uchodzcy, a dokładniej Ukraincy, i Bogu dzięki za ich wkład w naszą gospodarke. Mam kolege Ukrainca, pracowity i solidny chłop (ma 19lat) go nie obchodzi życie z zasiłku, on pracuje i ma
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 01:03
@nietejaz163: Nie no, fajnie, że dziękujesz i doceniasz mój wkład w tę odpowiedź, też doceniam to, że rzeczywiście widać, że się tym interesujesz, a nie tylko powtarzasz jakieś mity, ale jakoś liczyłem jednak na coś więcej. Nie wiem chociażby kontynuację dyskusji albo jakąś konkluzję, czy cię przekonałem do moich racji, czy nadal się ze mną nie zgadzasz, czy na przykład jeszcze bardziej cię potwierdziłem w przekonaniach. :v
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:18
@Nemezis_: A jakiż to "gostek" jeżeli można wiedzieć? :)
W 2016 Ukraińców, którzy otrzymali status uchodźcy, czyli rzeczywistą dokumentację tego, że znaleźli się w Polsce, ponieważ uciekali przed wojną lub represjami politycznymi było dokładnie 16. To znaczy niby masz rację, że w Polsce są uchodźcy (Ba! Nawet jest 40 syryjskich uchodźców), ale to nadal bardzo mała liczba, znacznie mniejsza niż te 6 tys., które zdecydowaliśmy się przyjąć.
Tu masz źródło, żeby nie było, że prawię farmazony. Dane z Urzędu do Spraw Cudzoziemców, więc legitne:
udsc. gov. pl/statystyki/raporty-okresowe/raport-roczny-ochrona-miedzynarodowa/2016-2/
A Ukraińcy to spoko ludzie, na moim kierunku stanowią nawet 1/4 albo 1/5 wszystkich studentów. Ale wiadomo jest, że poza tą 16tką, która uciekła przed wojną lub represjami, to są to imigranci, którzy szukają tu pracy i lepszego życia. Zjawisko jak najbardziej naturalne i wręcz pożądane, o ile Waszczykowski przestanie podsycać antyukraińskie nastroje.
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:23
@Nanook: to "40" to głównie kebaby (nie kłamie)
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:24
@Nemezis_: A skąd wiesz?
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:28
@Deprecha: to żart -_- głównie to kebaky
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:34
@Nemezis_: Z Nanookiem można się zgadzać albo nie, można go nie lubić, lub wręcz tępić, ale ma tę nieprzecenioną zaletę, że podaje źródła swoich mądrości. W sytuacji gdy on pisze kilkanaście komentarzy, marnuje swój czas i energię dla i na nas, a Ty wyskakujesz z takim idiotycznym żartem tylko po to, żeby odebrać mu ostatnie słowo dziwi mnie tylko jedno - że jeszcze Cię nie goni po wsi z siekierą w ręce i pianą na ustach.
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:39
@Nemezis_: I bardzo dobrze. Lubię kebaby. :)
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:42
@Deprecha: ku*wa co za osoba z chorobą zaniku mózgu, zgadzam się z nim, ale jest pewien problem, też bym podawał źrudła gdyby nie sprzęt, po drugie, on raczej jest na tyle wyluzowany że jeden żart nie spowoduje że jego komórki ewoulują i zaczną wytwarzać wścieklizne, i po trzecie jeśli mamy mieć imigrantów to na zasadzie że to oni są "gośćmi" i mają żyć na naszych zasadach, multikulti nie lerzy w naturze człowieka (historia.exe)
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 01:47
@Deprecha: Hej, dzięki złotko. Jak widać mój czas i moje komentarze się nie marnują, skoro dostaję takie miłe słowa.
Swoją drogą, lubię dyskusję na jeja, bo szukając źródeł można się sporo ciekawego dowiedzieć.
Odpisz
28 grudnia 2017, 09:43
@Nanook: Ale tak na serio. Większość tych uchodźców to kebaby. W moim mieście znikąd pojawiło się 10 kebabów, którzy pracują w jednym kebabie.
Odpisz
28 grudnia 2017, 09:51
@Zlodziej_Ziemniakow: A widziałeś ich Keb-Senseja?
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 09:57
@Zlodziej_Ziemniakow: Ale jesteś pewien, że są to uchodźcy, a nie po prostu imigranci? Bo jeżeli założyli biznes i mają stałe zatrudnienie to są to raczej imigranci. Zwłaszcza, że przyjęliśmy raptem 40 syryjskich uchodźców na całą Polskę, a to bardzo mało, więc nie sadze żeby to byli oni. Ale ogólnie to dobrze, że pracują.
Odpisz
28 grudnia 2017, 10:29
@Nanook: 1. Hitler został wybrany demokratycznie? weź troche to poszerz sobie bo nie do końca tak ładnie to wyglądało...
2. mamy doskonały przykład w tej dyskusji który wskazuje na to że nie ważne kto będzie rządził po miesiacu jego kadencji wiekszość ludności bedzie już niezadowolona... ("taki mamy klimat" pani polityk której nazwiska już nie pamiętam) wiec mam kompletnie gdzieś opinie innych ludzi na temat naszego rządu ponieważ mi postępy jakie dokonało PiS troche bardziej się podobają od tego co wcześniej robiło PO. nie, nie jestem za żadną partią bo podchodzę z dystansem do kampanii wyborczych a jeszcze żadną partia nie pokazała nic co by mnie dostatecznie usatysfakcjonowało (albo + i - rządów sie równoważą albo przeważają -) dlatego wstrzymam się od otwartego popierania kogokolwiek.
3. każda forma władzy jest dobra (od totalitaryzmu przez demokrację po komunizm i anarchie) jeżeli nikt nie nadużyje swoich praw dla własnych celów a tylko będzie pracował dla dobra bliźnich (udało sie to tylko (w pewnym stopniu) pierwszym chrześcijanom, ale głównie ze względu na niskie wymogi co do standardów życia, później stopniowo władza papieża, biskupów, patriarchy i księży była nadużywana ale to inna historia) :)
Odpisz
28 grudnia 2017, 10:34
@Nanook: Znaczy chyba są uchodzcami. Jeden z nich nie ma oka i ma pełno blizn. Niektórzy też malutkie blizny mają
Odpisz
28 grudnia 2017, 10:56
@Nanook: No więc Panie Nanook, odnośnie reformy wymiaru sprawiedliwości całkowicie się z Panem zgadzam, odnośnie deficytu również, jednakże można ją usprawiedliwić dużymi wydatkami na różnorakie programy socjalne czy też na rozwój polskiej gospodarki, w moim odczuciu pieniędze te wrócą do nas z nawiązką w ciągu najbliższych kilku lat. Porównanie Hitlera z PiSem wydaje mi się mocno przesadzone, aczkolwiek słuszne, bardzo dało mi do myślenia, więc za kulturalną dyskusję popartą obiektywnymi źródłami dziękuję. A właśnie, gostek, o którego pytał kolega to Guy Verhofstad, czy jak to się pisze, a kontynuacji nie było bo poszedłem spać :P
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 11:20
@PetyrBaelish: 1. Ależ NSDAP uzyskało władzę właśnie na drodze demokratycznych wyborów w 1932 roku osiągając 37% poparcia. Nieważne jak bardzo bym "sobie to poszerzał" wciąż prawda będzie taka, że Hitler wraz z NSDAP zaczął rządzić dzięki wyborom demokratycznym.
2. "postępy jakie dokonało PiS"
Postępy to znaczy co? PiS nie zapewnił ani postępu gospodarczego (mamy niższe PKB niż w 2011), ani postępu dyplomatycznego (a wręcz przeciwnie co pokazuje ostatnio uruchomiony artykuł 7.1.) ani postępu społecznego (nastąpił wzrost nienawiści na tle rasowym i religijnym, ale to już moje subiektywne odczucie). Tak że nie mam pojęcia o jakim postępie mówisz. Platformy nigdy nie lubiłem, ale przynajmniej zapewniała stabilny rozwój, bezpieczeństwo międzynarodowe i względną liberalizację życia społecznego w odróżnieniu od tego co dzieje się teraz.
I co do tego, że nie jesteś za żadną partią, bo cię żadna nie usatysfakcjonowała, to nie wiem jakie masz poglądy, ale jeżeli choć trochę lewicujesz i cenisz sobie wolność społeczną, nowoczesne technologie w przemyśle i energetyce i wyrównywanie szans w zdobywaniu kapitału poprzez wspomaganie małych i średnich przedsiębiorstw to polecam sprawdzenie sobie programu Partii Razem. Wiem, że jeja to nie miejsce na reklamy, ale największym problemem tej partii nie są złe pomysły i zły PR, a raczej to, że ludzie po prostu nic o nich konkretnego nie słyszeli.
3. "każda forma władzy jest dobra"
No nie bardzo. Totalitaryzm z definicji zakłada brak wolności obywateli w sferze zarówno życia prywatnego jak i publicznego. Pełna kontrola. Jak w Orwellowskim 1984. I nawet jeżeli władza będzie się starała zapewnić jak najlepsze życie w tej pełnej kontroli swoim obywatelom, to zawsze będzie mniejszość, która będzie uciskana przez władzę, ponieważ nie można zadowolić innych.
Anarchia i komunizm już prędzej, ale wiadomo, że to jest utopia. W ogóle skąd pomysł na ten akapit o formach władzy? Bo nie łapię jaki to ma związek z tematem. :v
Odpisz
28 grudnia 2017, 11:21
@Zlodziej_Ziemniakow: Nie ma oka i ma pełno blizn? Jesteś pewien, że nie jest np. piratem? xd
Odpisz
28 grudnia 2017, 11:40
@nietejaz163: I słusznie, że tak wcześnie poszedłeś spać, bo ja położyłem się po 2 i odczuwam teraz tego skutki. Tak to jest jak się przedawkuje kofeinę.
Najwięcej hajsu pochłania program 500+. Jak na razie rzeczywiście mamy znaczny wzrost przyrostu naturalnego, ale po pierwsze nie wiadomo czy nam się to zwróci, a po drugie to rzeczywiście może nam się zwrócić ale dopiero po jakichś 20 latach, kiedy dzieci z tego boomu zaczną płacić podatki. Ale 20 lat to tak dużo czasu, że szczerze mówiąc nie odważyłbym się robić żadnych prognoz odnośnie stanu naszej gospodarki. Bardzo dużo się może zmienić.
Dzięki za nazwisko tego gościa. Niezły narwaniec. Chociaż trochę go rozumiem, bo też bym się zdenerwował gdyby np. w trakcie mojego przemówienia o łamaniu postanowień KE przez PiS, jakiś poseł PiSu nagle by wyszedł bez słowa z sali.
W każdym razie życzę miłego dnia. Ja sobie na razie dam na wstrzymanie z odpisywaniem na komentarze, bo jednak muszę coś dziś zrobić z życiem poza samym siedzeniem na jeja.
Odpisz
28 grudnia 2017, 12:02
@Nanook: Chodziło mi o lata 2000-2015, a ty mi wyjechałeś od 1970.
Odpisz
28 grudnia 2017, 12:03
@Nanook: W dodatku nie ma tu roku 2016 oraz kończącego się 2017.
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 12:26
@Pitrekkk: Więc należy się zastanowić jakie zmiany zaszły od 1970 do 2015, żeby móc stwierdzić w jaki sposób prawie pozbyliśmy się terroryzmu na te kilka lat. Ja się narazie nie zastanawiałam więc nie wiem, ale wiem że w tym czasie otwieraliśmy granicę zamiast je zamykać więc to nie może być kwestia migracji. Oczywiście migracja ma tu duże znaczenie, ale nie kluczowe.
Odpisz
28 grudnia 2017, 21:26
@Pitrekkk: Napływ uchodźców oraz zamachy terrorystyczne to dwa skutki tej samej przyczyny, czyli rozpanoszenia się ISIS na Bliskim Wschodzie. A Ty z napływu robisz przyczynę, co jest błędne. USA rozmontowało swoją działalnością w Azji rządy krajów arabskich, przez to rozpanoszyło się ISIS, które zaczęło zbierać solidne wpływy. Uchodźcy uciekają do Europy z powodu walk z terrorystami (oraz wewnętrznych walk w Syrii między siłami Asada a rebeliantami). W tym samym czasie rosnące w siłę ISIS zaczęło uruchamiać swoje zradykalizowane komórki terrorystyczne w Europie.
Odpisz
28 grudnia 2017, 15:32
Unia europejska=4 Rzesza
Odpisz
26 grudnia 2017, 19:52
unia nas okrada!
Odpisz
26 grudnia 2017, 19:57
A poza tym sądzę, że powinna być zniszczona!
Odpisz
26 grudnia 2017, 20:00
Kartagina?
Odpisz
26 grudnia 2017, 20:02
@Deprecha: Ona też!
Odpisz
26 grudnia 2017, 21:53
Prawda, okrada, aż przy wszystkim co nowe i wybudowane
wisi tablica "z UE dofinasowane"
Odpisz
26 grudnia 2017, 23:31
Unia była dobra, nie powinna zostać zniszczona, lecz zmieniona.
Odpisz
27 grudnia 2017, 22:50
ogólnie nie rozumiem ludzi którzy uważają że Niemcy nie powinni nam oddać reparacji, (szkody to grube biliony)
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:33
@baretos: Właśnie. Dzięki temu posłowie będą mogli dostać dodatkowe premie, na które okropnie zasługują
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:37
jej dostajemy chajsy z UE (szkoda że większość to pieniądze z kar)
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:42
@baretos: Dlaczego wnukowie mają płacić za krzywdy wyrządzone przez swoich dziadków innym dziadkom?
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:48
@Deprecha: Cóż na tym polegają reperacje wojenne. Po prostu za późno się o nie upominamy.
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:49
@Deprecha: "spadek" to taki spadek od III Rzeszy, trazniejszym Niemcom
Odpisz
28 grudnia 2017, 00:55
Jeśli ktoś potrafi mi odpowiedzieć na to proste pytanie "dlaczego" to ja tu czekam. Bo jak na mój ograniczony rozum płacenie reparacji 3 pokolenia po wojnie jest absurdalne. Co więcej, jeśli jakimś cudem byśmy je dostali to byłby to precedens do zapłacenia Rosji za okupację Moskwy w 1612 (chyba 12). Oba przykłady uważam za równie idiotyczne. I te, i te ofiary już nie żyją.
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:12
@Deprecha: ale my nie mordowaliśmy niewinnych (a sowieci tak) nie wyniszczaliśmy stolicy (tylko posadziliśmy na tronie Rosyjskim naszego kandydata) i co najwarzniejsze, to nie była wojna światowa (referencje płaci przegrany kraj, w obu przypadkach Niemcy)
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:23
@Nemezis_: Zaraz, zaraz bo się pogubiłam. Co do rzeczy mają sowieci?
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:27
@Deprecha: sowieci to żołnierze rosyjscy, przepraszam...KU*WY ROSYJSKIE! polecam obejrzeć "historie bez cenzury" idąc twoim tokiem rozumowania, to Rosjanie są bardziej nam winni reperencje niż my im
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:37
@Deprecha: Ogólnie Deprecha, to reparacje dla ofiar wojny są oczywistością z prawnego punktu widzenia i tu zarówno Niemcy jak i Polacy byli zgodni w kwestii, że te reparacje trzeba było spłacić.
Problem jest inny. Po prostu w 1945 na konferencji w Poczdamie, gdzie ustalano kwestię reparacji, Polski w ogóle nie było. Jej interesy były reprezentowane przez Stalina, który zadecydował, że Polska nie będzie bezpośrednio dostawała pieniędzy, a po prostu 15% reparacji otrzymywanych przez ZSRR będzie przekazane Polsce. Reparacje osłabiały mocno strefę wpływów radzieckich w Niemczech, czyli NRD, które miało być rywalem dla alianckiego RFNu i w 1953 r. w końcu Stalin powiedział "Niet!". ZSRR zamknęły kwestię reparacji w 22 sierpnia 1953, a tego samego dnia polski rząd ogłasza uchwałę z takim oto fragmentem:
"Biorąc pod uwagę, że Niemcy zadośćuczyniły już w znacznym stopniu swoim zobowiązaniom z tytułu odszkodowań, i że poprawa sytuacji gospodarczej Niemiec leży w interesie ich pokojowego rozwoju, rząd PRL powziął decyzję o zrzeczeniu się z dniem 1 stycznia 1954 r. spłaty odszkodowań na rzecz Polski."
No i teraz problem jest taki, że Niemcy twierdzą, że prawnie już wszystko zostało załatwione i że już zrzekliśmy się całości reparacji. Natomiast obecny polski rząd uważa, że to nie była decyzja Polski, więc tamta decyzja się nie liczyła.
Z punktu widzenia prawa międzynarodowego rację mają Niemcy, ale z moralnego punktu widzenia rację ma Polska. Niemcy mają nawet tego świadomość i bardzo jest im "przykro i jest to kwestia moralnie otwarta", no ale "prawnie i politycznie to kwestia zamknięta" jak to ujął niemiecki ambasador.
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:40
@Nemezis_: Sowieci to Rosjanie żyjący w Rosji sowieckiej, czyli w latach 1917-1922, a ja mówię o początkach XVII wieku. A jak już jesteśmy przy tych Sowietach to faktycznie mogli by nam oddać pieniądze za to co wyczyniali na Kresach Wschodnich, ale w latach 20-30 a nie teraz. Teraz było by to absurdalne.
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:46
@Nanook: Ja rozumiem co Ty do mnie mówisz, że moralnie i tak dalej, ale po 70 latach? Wszystkich których można było o coś oskarżyć albo już umarli albo umrą na dniach, dlaczego ich wnuki i prawnuki mają płacić za ich błędy? Czy jeśli powiem "Twój dziadek wybił zęby mojemu dziadkowi, daj mi pieniądze na dentystę" zapłacisz mi?
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:46
@Deprecha: a ty mówisz żeby jak my dostaniemy reperencje od Niemiec mamy zapłacić za Moskwe, tu dopiero hest apsurd!
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:47
@Nemezis_: Dlaczego? Skoro i jedno i drugie jest absurdalne z tego samego powodu to albo bierzemy jedno i drugie, albo nic.
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:51
@Deprecha: Mój dziadek, zabili jego ojca bez powody, bo tak, kulka między oczy, on dalej żyje, i czuje się dobrze, obiecał sobie przerzyć jak najdlurzej, prowadzi wysportowany i zdrowy tryb życia, dodatkowo, Nazisci byli wielkimi potworami, przyznaj, a my cały czas jesteśmy pod młotem "wielkiego brata" i gdyby nie oni nie było by tej rozmowy, Polska poproatu zasługuje na te reperencje
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:53
@Deprecha: historia dała nam lekcje, kontyneny Europejski nie przepada za Polską, my najbardziej przez te wszystkie lata dostaliśmy w pysk w Eurobie, przyznaj
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 02:04
@Deprecha: No ogólnie sprawa wróciła dopiero teraz, bo w 2004 wyciekł tekst Bieruta z 53' o tym, że ZSRR zaproponował, że jak Polacy zrzekną się reparacji wobec NRD, to ZSRR zrezygnuje z przymusowych dostaw śląskiego węgla do Rosji. I według niektórych badaczy prawa międzynarodowego to oznaczałoby, że Polska znalazła się pod przymusem ekonomicznym, a zgodnie z prawem umowy spisywane pod przymusem są nieważne, a więc zrzeknięcie się reparacji byłoby nieważne.
Tyle, że jednak większość historyków i badaczy ma świadomość tego, że nie ma szans uznać taką propozycję ze strony ZSRR za formę przymusu (no bo na logikę, jeżeli mama robi z tobą deala, że jak zjesz brokuły to ona zniesie zakaz jedzenia lodów, to czy naprawdę można uznać, że jesteś przymuszany do jedzenia brokułów? Przecież to jest absurdalne). Pewnie PiS też ma tego świadomość, a ta sprawa wróciła dopiero teraz, bo (a przynajmniej taka jest moja teoria) potrzebowali kontrargumentu na oskarżenia Niemców dotyczące np. stanu polskiej demokracji lub nieprzyjmowania uchodźców. Takie trochę "co wy tu nam gadacie o wywiązaniu się z umowy o relokacji uchodźców jak sami się nie wywiązaliście ze swojej umowy".
Żeby nie było, też uważam, że domaganie się reparacji jest bezsensowne i nieuzasadnione, ale jak nasz obecny rząd pokazał nie należy bagatelizować i zapominać o historii, bo może ona stanowić niezłe narzędzie polityczne nawet jeżeli służy niezbyt szczytnym celom.
Odpisz
28 grudnia 2017, 02:10
@Nemezis_: "Po prostu" to nie argument. Bardzo chętnie wysłucham Twojego zdania ale ubierz je w jakieś merytoryczne wypowiedzi. I co z tym dziadkiem? Jakaś puenta przytoczonej historii czy jedynie stwierdziłeś fakt że posiadasz dziadka z takim przeżyciem?
Bo ja też mogę się pochwalić. Nigdy nie poznałam swojego pradziadka, ale znam historie rodzinne. Dziadek Wacek (bo tak go tych historiach nazywano) w czasie wojny był więźniem obozu koncentracyjnego na Majdanku. Był bardzo dobrym spawaczem, więc Niemcy zagonili go roboty przy spawaniu metalowych bram. Zamiast siedzieć i zdychać ciężko pracował, ale dzięki temu jego umysł miał zajęcie a żołądek jakieś malutkie, ale sensowne rację żywnościowe. Wojna się skończyła. Dziadek wyszedł z obozu i wrócił do w miarę normalnego życia. Poznał babcię, założył rodzinę, osiadł na wsi kilkadziesiąt km od Lublina gdzie żył sobie przez wiele lat często odwiedzany przez rodzinę. Miał bardzo łagodne usposobienie. Pewnego razu, możliwe że w latach 70, ale tego nie wiem, a nie będę ojca o drugiej w nocy budzić żeby dopytać, w telewizji poruszono temat reparacji. Akurat u dziadka na wsi było spotkanie rodzinne. Ludzie siedzieli, jedli i gadali. Wówczas kilka ciotek poruszyło temat, że reparacje się dziadkowi należą. Wtedy dziadek, zawsze spokojny i łagodny, wku*wił się. Wziął lagę i cały babiniec a i resztę gości porospędzał klnąc i krzycząc, że on żadnych pieniędzy nie przyjmie od tych bandytów, bo wtedy byłby taki sam jak oni. Koniec historii. w ramach epilogu dopowiem że umarł w późnej starości na nowotwór.
Nie wiem jak wielu ludzi podziela, lub podzielała za życia zdanie mojego pradziadka. Może większość, może połowa, może kilka procent, a może on był jedynym takim dziwakiem, ale jego historia to dowód żeby mi tutaj z jakimś randomowym dziadkiem nie wyjeżdżać bo ja też takiego mam. Nie mówię że jest lepszy czy gorszy ale to jest pogląd do odnotowania i ewentualnej analizy jeśli znajdzie się więcej takich przypadków.
Odpisz
28 grudnia 2017, 02:32
@Deprecha: nie warto się o to kłucić z mną, i tak będe się tego czymał do końca życia, twoje słowa mi nic nie zrobią, i wicewersa, po nic się kłucimy :/
Odpisz
28 grudnia 2017, 02:34
@Nemezis_: Och, nie dążę do kłótni. Liczyłam na merytoryczną rozmowę...
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 09:33
@Nemezis_: oj biedni Polacy, krzywdzeni cały czas. Jak się uczysz historii z podręcznika to pewnie nawet nie wiesz o co chodzi z Kownem, które zabrał Piłsudksi (ta cala szopka, to dla mnie mistyfikacja), nie wiesz kim jest Piotr Szczęsny (raczej wspólczesna postać) i nie wiesz nic o agresji na Czechosłowacje też za panowania Pilsudskiego.
Odpisz
28 grudnia 2017, 09:39
@Nemezis_: potwierdzam z @Nemezis nie ma sensu gadać, jak próbowałem wytłumaczyć mu, że homoseksualizm to nie choroba, to wyslalem mu linka do dwóch filmów na yt a on "nie chce mi się tego oglądać, co tam jest"
Odpisz
28 grudnia 2017, 12:47
@kokosek112: już wiem że to nie choroba, bo bym obrarzał swoją przyjaciułke, zgłębiłem temat i już wiem
Odpisz
28 grudnia 2017, 01:19
Kiedy polandball przejdzie na wyższy poziom
Odpisz
Edytowano - 28 grudnia 2017, 00:07
A internauci - jak zwykle - antyunijni i propisowscy...
Na szczęście większość z tutejszych jest jeszcze kilka ładnych lat przed wiekiem wyborczym.
Odpisz
27 grudnia 2017, 23:56
lepsze by było z ballami
Odpisz
27 grudnia 2017, 22:58
Bez UE bylibyśmy w strefie Putina jak Białoruś
Odpisz
27 grudnia 2017, 20:36
Polandball ty by bardziej pasował
Odpisz
27 grudnia 2017, 20:10
Nasz piękny język z nutą przekleństwa
Odpisz
26 grudnia 2017, 20:07
było
Odpisz
26 grudnia 2017, 20:07
@polandball1: dowód?
Odpisz
26 grudnia 2017, 20:11
@Onix_Wodny: myślisz że będę przeglądać 20tyś stron jeja by znaleźć okurat ten?
Odpisz
27 grudnia 2017, 10:10
@Onix_Wodny: Link może być?
Odpisz
27 grudnia 2017, 20:03
@polandball1:
Odpisz
26 grudnia 2017, 20:04
Kontrowersyjny mem ze stabilną średnią? Leci do ulu, to powinno być w muzeum
Odpisz