Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Tym trudniej ustalić ojcostwo, że z twarzy są podobni
Mózgi w tej rodzinie są podobnie wydajne jak nerki
Lepiej uważać
Nasz mały chłopiec odkrywa świat
Oddam po niedzieli (wcale nie)
Natychmiast przestań się dobrze bawić!
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież23 lipca 2018, 11:43
żarcik śmieszny, ale zgadzam się z tą kobietą. ch*j z logiki...
Odpisz
Edytowano - 26 stycznia 2018, 20:33
Śmieszne są te argumenty katolików, że usunięcie zygoty to morderstwo - taka komórka / zlepek komórek nie różni się od takiej komórki nerki.
Ciekawostka: komórki nerki (nie wiem czy wszystkie) są nieukierunkowane, przez co można je wykorzystać do stworzenia organizmu - jakoś to szło, że wystarczy ją jakoś ukierunkować / uaktywnić w macicy i zaczyna się rozwijać.
Odpisz
26 stycznia 2018, 20:45
W świetle religii dusza znajduje się w komórce w chwili poczęcia, więc dla katolików zabicie płodu równa się zabiciu żywej istoty :)
Odpisz
Edytowano - 26 stycznia 2018, 20:52
Co racja to racja
Nie jest to człowiek jeszcze (z naciskiem na jeszcze) ale wiele mu nie brakuje
Jednak komórki są w jakimś stopniu "żywe"
Wydalają niepotrzebne resztki ze składników odżywczych, wykonują wymianę gazową, czerpią składniki odżywcze, mnożą się
Tak jak żywe istoty
Można więc powiedzieć, że nie jest to człowiek, ale nie jest to też martwy obiekt jak chusteczka
Takie jest przynajmniej moje zdanie w tej kwestii
Ogólnie kwestie moralne są subiektywne i wątpię by ludzie kiedykolwiek znaleźli wyjście, które zaspokoi zupełnie obie strony
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:02
jeśli komórka nie ma jeszcze mózgu, narządów, układów, to nie jest jeszcze człowiekiem.
Tysiące (dziesiątki tys.? Setki?) plemników "ginie" podczas zapłodnienia, czyli masturbacja / miesiączkowanie to masowe morderstwa? Plemnik to połowa standardowej komórki, komórka jajowa też. Usunięcie zygoty to jak usunięcie tych dwóch komórek rozrodczych. Dlaczego usuwanie połówek to nic złego, a kiedy są już razem to zabójstwo?
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:03
Tłumaczę Ci, że dla chrześcijan momentem rozpoczęcia życia jest zapłodnienie; połączenie się wspomnianych przez Ciebie elementów.
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:03
@lorax12: tak, tak jak np. skóra. Jednak wycięcie kawałka skóry nie jest morderstwem xD
To, że komórka wykonuje czynności życiowe, nie oznacza, że jest organizmem - jest jego częścią lub "recepturą". Jeśli uznać zygotę za żywy organizm i traktować go jak żywego człowieka, to obcinanie włosów to też morderstwo :v
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:05
ale dlaczego tak? Panowie w białych sukienkach uznali, że za start życia wybieramy ten konkretny moment bo tak? Wiara to jedno, a te zbyt konkretne wytyczne księży to drugie. To nie jedyna kwestia, gdzie głoszą takie bezpodstawne ideologie.
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:10
Nie wiem na jakiej dokładnie podstawie sformułowano to stwierdzenie, możliwe że są jakieś wzmianki na ten temat w Biblii, ale szczerze mówiąc nie pamiętam niczego takiego. Natomiast przypominam, że od jakiegoś czasu papież jest uznawany w oczach Kościoła za nieomylnego i nawet gdyby stwierdził, że obcinanie włosów to morderstwo, to chrześcijanie musieliby przestać to robić ;)
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:38
Dlatego uważam, że wiara powinna się wiązać z indywidualnym i logicznym podejściem. Wiadomo, że są ludzie, którzy zrobiliby wszystko według widzimisię papieża i księży, ale też trzeba pamiętać, jak Kościół lubi nadinterpretować Biblię - przez lata mieli róże poglądy na różne sprawy, a skoro obecne uznaje się za poprawne, to wcześniej Kościół się mylił?
Wiara powinna wywodzić się z... noo... wiary, nie nakazów/zakazów. Jak wierzysz w Boga i jesteś dobrym człowiekiem, to dobrze. Jak wierzysz, bo Kościół każe i w czwartek w nocy latasz przy zegarku, żeby zdążyć zjeść kanapkę z szynką przed północą bo piątek, albo właśnie odliczasz stoperem kiedy dojdzie do zapłodnienia - to nie jest wiara, to podporządkowanie.
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:56
Co chyba nie jest powodem, żeby jedna religia narzucała swoje prawo innym ludziom? Przecież do aborcji nikt nikogo nie zmusza, to powinien być wolny wybór każdej kobiety.
Odpisz
26 stycznia 2018, 23:04
Nie wszyscy chrześcijanie są tak pie**olnięci. Głównie madki które jakieś stare baby wychowywały i mówiły te wszystkie rzeczy. Są tacy normalni chrześcijanie co uważają że dziecko jest dzieckiem jeszcze jak sie nie narodziło a są też tacy z popie**oleniem stopnia weganizmu co uważają że jak coś nie miało chrztu to nie może żyć.
Odpisz
26 stycznia 2018, 23:09
z tym się bardzo zgodzę.
Odpisz
26 stycznia 2018, 23:25
w Biblii jest też coś o tym, żeby nie spuszczać płodu, a od momentu choćby minutę po zapłodnieniu,to już jest płód, z duszą, kórą sam Pan Bóg ukształtował i to z Jego woli jest w tych komórkach życie, więc nikt nie ma prawa decydowac za Pana Boga, czy to ma żyć, czy nie
Odpisz
27 stycznia 2018, 18:40
umiesz czytać?
Piszę tylko iż jest to istota żywa, a nie człowiek
Zabójstwo czegoś co nie jest człowiekiem nie liczy się jako morderstwo. Lekarze jak i rzeźnicy trafiali by do więzień gdyby było
Oraz porównywanie zygoty z komórką włosa to jakże ambitne porównanie
Odpisz
27 stycznia 2018, 18:43
@SkrzydlataHusaria: Mi ksiądz powiedział, że można poświęcić "życie za życie" czyli jeśli ta aborcja uratuje życie matce nie jest to to samo jak aborcja z wpadki
Tak samo może być ze samobójstwem jeśli poświęcasz się by ocalić czyjeś życie to nie jest to grzech
Odpisz
27 stycznia 2018, 18:53
@lorax12: umiem, czytać i ty tez się naucz, bo ja nie mówiłam nic związanego z tym co tu napisałeś
Odpisz
27 stycznia 2018, 18:56
@lorax12: Umiem czytać, tylko się z tobą nie zgadzam.
"Ambitne porównanie" - dokładnie, tak to wygląda - we wczesnym stadium zygota jest na poziomie włosa. Polecam ogarnąć temat przed wypowiedzią.
"Mi ksiądz powiedział" - xDDD No to jeśli masz zamiar w życiu kierować się opinią księży to współczuję. Aborcja po wpadce powinna jak najbardziej być legalna. Dlaczego można zabezpieczać się przed zapłodnieniem aka przed powstaniem zygoty, a przed przekształceniem zygoty w zarodek już nie? Wszystkie te stadia różnią się tylko ilością powielonego materiału, nic nie jest jeszcze rozwinięte w stronę organizmu. Może w ogóle niech się Kościół jeszcze mocniej wprosi i niech zakażą antykoncepcji :v
Aborcja, nawet "powpadkowa", powinna być legalna, a jak ktoś ma z tym problem, to niech po prostu się jej nie poddaje, zamiast zakazywać innym. To jest narzucanie innym zasad swojej wiary.
Odpisz
27 stycznia 2018, 19:10
nie mówilam żadnego ,,mi ksiądz powiedział", chyba mnie z kimś mylisz. A antykoncepcja tez jest grzechem, bo seks dla samej przyjemnosci a nie dla prokreacji jest grzechem, bo do tego go mamy. a wiesz o co chodzi ludziom którzy są za ,,Zatrzymaj aborcję"? nie jesteśmy już tak napaleni jak za Krzyżaków żeby na siłe komuś zakazywac grzeszyć. My tylko stajemy w obronie tego maleństwa, tam które się nie może bronic a bardzo chciało by żyć, i moze miałoby jakąś piękną misję w życiu, tylko że mamusia wie lepiej.
Odpisz
27 stycznia 2018, 19:39
@SkrzydlataHusaria: Pisałem do Loraxa, masz na początku wiadomości "@ktośtam".
A seks dla przyjemności nie jest niczym złym. Są różne rodzaje intymnych "zabaw" i większość nie służy do prokreacji. A to maleństwo wcale nie chce żyć, bo jest prawie tak samo rozwinięte, jak te dziesiątki/setki tysięcy innych plemników, które się nie dostało do komórki jajowej. Jeśli skazuję na "śmierć" te tysiące plemników poza jednym, to dlaczego antykoncepcja ma być grzechem, skoro różnicą jest ten jeden?
To maleństwo nic nie chce, bo nie istnieje. Antykoncepcja/Aborcja zatrzymuje ewentualne powstanie życia, tak jak rozmyślenie się wieczorem przed stosunkiem xd
Jeśli ludzie są tak bardzo pro-life i chcą chronić każde jedno potencjalne dziecko, to mężczyźni powinni zapładniać każdą napotkaną kobietę, bo "te maleństwa (plemniki) chcą żyć!"?
Odpisz
27 stycznia 2018, 19:53
czemu odpowiadasz na komentarz nie skierowany do Ciebie o zupełnie innym temacie niż ten skierowany na Ciebie?
To, że zygota jest na poziomie włosa nie znaczy, że jest włosem
To przyszły człowiek, zaś włos to wciąż włos
Odpisz
27 stycznia 2018, 20:53
@lorax12: Bo ten komentarz był dalej w tym wątku, a tu wszyscy rozmawiamy.
Plemnik to też przyszły człowiek, jednak ponad 99% z nich ginie. Wtedy jest ok. Zygota to też przyszły człowiek, jednak jak ona ginie, to już nie jest ok. Dlaczego granica jest w tym miejscu?
Katolicyzm ustawia ją tam, ale myśląc racjonalnie wiadomo, że jest ona w innym miejscu - przy wykształceniu układu nerwowego. Wtedy można mówić o żyjącym, myślącym i czującym organizmie.
Odpisz
27 stycznia 2018, 23:40
@lorax12: sory, ale jestem na apcebi nie widziałam do kogo jest skierowany kom. a ty lorax jesteś w końcu pro-life, czy nie?
Odpisz
28 stycznia 2018, 00:15
@SkrzydlataHusaria: jestem za tym co uznaję za słuszne i nie utożsamiam się z żadnym ruchem bądź organizacją
Popieram aborcyjny kompromis jeśli o to Ci chodzi, ale nie mam nic przeciw wolnego prawa do aborcji bo to ingerencja w wolną wolę i jeśli zostania źle użyta to każdy za to zapłaci w swoim czasie
Odpisz
28 stycznia 2018, 09:03
@lorax12: aha, ok
Odpisz
28 stycznia 2018, 10:04
@SkrzydlataHusaria: k :v
Odpisz
26 stycznia 2018, 18:11
religia katolicka nigdy nie byla logiczna, niestety
Odpisz
26 stycznia 2018, 23:08
to zależy. Jeżeli zinteprzetuje to ktoś kto łączy religię z nauką sensownym sposobem to może wyjść coś z czym możemy się zgodzić. A jeśli zrobi to ktoś uważający że wszyscy kłamią, uważający że jak coś wymyśli na szybko to jest to prawda i wszyscy mają nakaz się zgodzić to wychodzi takie gówno jak to.
Odpisz
26 stycznia 2018, 23:28
@jeste_czlowiekie96: mowie bardziej o tym ze religia katolicka przeczy sama sobie i zmienia swoje "poglady" i zasady wedlug tego co chca wierni a nie tego co mowi "najwazniejsza" ksiega jaka dla nich jest
Odpisz
26 stycznia 2018, 23:48
nie wszyscy. Dużo księdzów wymyśla bzdury bo są jakimiś nienormalnymi ludźmi zmówionymi z madkami. Ale np u mnie jest fajny ksiądz taki co lubi się czasem zaśmiać i dzięki niemu połaczyłem wiele rzeczy z nauki i religii w całość. Nie jest takim typem co ma poglądy podobne do rodziny autorki posta.
Odpisz
Edytowano - 27 stycznia 2018, 00:10
@jeste_czlowiekie96: religia jako organizacja powinna byc spójna cala, powinna wierzyc w to samo a nie tak ze wszystko jest wszedzie inne
Odpisz
27 stycznia 2018, 09:33
katole:
"geje są źli no bo ten, w świętej księdze jest", ale o tym że w tej księdze jest napisane, że za rozwód ma być kara śmierci, to już nikt nie pamięta
Odpisz
27 stycznia 2018, 10:17
o tym właśnie mówię, albo w Biblii jest zakaz posługiwania się jakimikolwiek posazkami i figurkami a oni potem z krzyża i chodzą
Odpisz
Edytowano - 26 stycznia 2018, 20:53
Zapraszam do wawra (dzielnica w warszawie jak ktoś nie wie :P) Chcecie zobaczyć jak wygląda aborcja? nie ma sprawy wywiesimy kilku metrowy billboard z martwym płodem ! To genialny pomysł!
Możecie se zobaczyć w wyborczej nawet było Ul.płowiecka Wawer
Odpisz
26 stycznia 2018, 21:03
daj zdjęcie
Odpisz
26 stycznia 2018, 23:18
@BylSobieMotyl: ku*wa to se znajdź a nie...
Odpisz
26 stycznia 2018, 20:19
Według mnie samego kobieta zostaje matką kiedy zaczyna czuć tę "więź" emocjonalną do tego chociażby zlepka komórek w swoim brzuchu
Oczywiście nie jest to narzucona przeze mnie jedyna definicja
Jedynie moje zdanie na ten temat
Odpisz
26 stycznia 2018, 14:24
ukradła dziecko... powinni ją za to zamknąć jak najszybciej
Odpisz
26 stycznia 2018, 15:07
i zjadła
Odpisz
26 stycznia 2018, 15:10
@Pyszka: zjadła dziecko waginą
to się chyba nazywało reverse birth
Odpisz