Zapomniała dodać, że to tylko przenośnia
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Kret 😋
Zgadzam się
Ten, kto nigdy nie zrobił choć trochę kontrowersyjnego mema, niech pierwszy rzuci kamieniem
Zgadza się ukradłem z zagranicy
Może chociaż schodom nic się nie stało
Nie umiem się jednak długo gniewać na takiego słodziaka
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież24 sierpnia 2019, 14:40
Nadmiar dobra może czynić zło.Zachodnia Europa chciała stworzyć raj dla wszystkich ale powstał chaos.
Odpisz
12 lutego 2018, 17:11
Ekhę, dlaczego ktoś próbuje zaprzeczyć katolickiej doktrynie za pomocą cytatu ze Starego Testamentu?
Odpisz
12 lutego 2018, 17:37
Bo oba Testamenty obowiązują Katolików?
Odpisz
12 lutego 2018, 18:08
@dustin2001: Interpretację Pisma Świętego dla katolików ustala Kościół Katolicki. Gdyby Kościół ogłosił nagle że połowa Pisma Świętego jest nieważna, to byłaby nieważna. A Kościół ma inne zdanie na temat tego skąd wzięła się ciemność i skąd wzięło się zło, więc jego nauka katolika obowiązuje, a nie jakiś tekst sprzed ponad 6000 lat, który w przeciwieństwie do doktryny Kościoła nie był udoskonalany, aktualizowany, weryfikowany.
Odpisz
Edytowano - 12 lutego 2018, 18:11
Ogólnie ciekawe... Mafia ustala interpretację. W sumie to jest smutne. Najgorsze, że muszą w to wierzyć.
A przynajmniej powinni.
Odpisz
12 lutego 2018, 18:22
@dustin2001: Żadna mafia, tylko Kościół Katolicki.
Chrześcijanie muszą w to wierzyć, bo nie mają nic lepszego. No, może oprócz doktryny prawosławnej, która na dobrą sprawę była pierwsza, tylko wtedy jeszcze nie nazywała się tak. Ale obie te doktryny zakorzeniły się tak bardzo w chrześcijaństwie, że są chyba sobie równe i wybór w co wierzyć powinien zależeć od kraju w którym się urodziliśmy.
Herezje luterańskie, kalwińskie, anglikańskie czy inne to jakiś śmiech na sali. Wypaczone całe sacrum i w ogóle wiara jakaś zepsuta w tych odłamach.
Dla chrześcijanina najlepiej jest całkowicie wyznawać katolicyzm, albo całkowicie prawosławie. Bez żadnego "ja się z tym nie zgadzam". Te kościoły razem mają po jakieś 2000 lat, przewijały się przez nie miliony uczonych, filozofów i mędrców. Jak jeden człowiek, który zapewne będzie nie starszy niż 120 lat, może uważać że sam sobie może cokolwiek ustanowić? Jeden człowiek nie będzie mądrzejszy od całego Kościoła i całej Cerkwi, choćby nie wiem jak wybitny był. A Kościół i Cerkiew gromadzą mądrość milionów.
Odpisz
12 lutego 2018, 18:33
Anglikanizm powstał z dupy, bo rozwodu chciał.
Luteranizm miał pobudzić KK do działania.
A Kalwinizm, bo tak.
Odpisz
12 lutego 2018, 18:41
@dustin2001: Luteranizm nie miał na celu pobudzenia KK. To Luter tego chciał, to on chciał pobudzenia kościoła. Ale w żadnym wypadku nie przypuszczał, że może dojść do odłączenia się od niego. To co się później stało, było wynikiem już nie żadnych dobrych chęci, tylko zwyczajnej nienawiści wobec Kościoła. A że Luter później sam się przekonał do tej nienawiści, to już mu zostanie na Sądzie Ostatecznym policzone.
Tak więc protestanckie herezje, które zainspirowały wszystkie późniejsze rozłamy, były absolutnie nieuzasadnione i na miano herezji jak najbardziej zasługują. Katolicyzm i prawosławie to jedyne słuszne dla chrześcijanina wyznania.
Odpisz
12 lutego 2018, 20:46
Sądzie Ostatecznym, haha. Ciężko to brać na poważnie.
Odpisz
12 lutego 2018, 20:48
@dustin2001: A mi ciężko brać na poważnie tych, którzy uważają że mogą sobie sami stanowić o swoim losie.
Odpisz
12 lutego 2018, 20:49
Bo każdy może. Nikt nie udowodnił istnienia bożków.
Odpisz
12 lutego 2018, 20:51
@dustin2001: Nikt nie udowodnił istnienia matematyki.
Odpisz
12 lutego 2018, 20:53
Jest to wymysł ludzki tak jak Bóg.
Tylko, że Boga można rysować, malować, opisywać. Tak z samą z matmą. I jakkolwiek nie ma wyższego bytu matematycznego tak nie ma wyższego bytu boskiego.
To wszystko siedzi w głowie i na papierze. Nigdzie indziej.
Odpisz
12 lutego 2018, 21:34
@dustin2001: Człowiek matematykę wymyślił, a jednak matematyka istnieje. Mamy wielu naukowców, którzy matematyce życie poświęcili i podporządkowali. Mamy też uczniów, którzy matematyki nienawidzą szczerze, i którzy przez nią kłopoty wielkie mają. Mamy również zwykłych ludzi, którzy pracując codziennie z matematyką się stykają: Czy to architekci, czy to kasjerzy, czy to urzędnicy. A i bez matematyki nie byłoby wielu wynalazków jakich używamy codziennie. Komputer to przecież także efekt oddziaływania matematyki na życie ludzkie. A przecież matematykę człowiek wymyślił, ona istnieje tylko na papierze.
Jakże więc coś, co tak wpływa na ludzkie życie, może nie istnieć? To samo z Bogiem: Wymyślili go ludzie, a jednak istnieje, bo wpływa na ludzkie życie, a nawet na historię. Być może powiesz, że to nie Bóg i nie matematyka, a myślenie ludzkie. Ale tak samo powiedzieć można o wszystkim. To, co masz na głowie, to nie są włosy. To tylko jakieś tam obiekty, to się nie nazywa przecież włosy, to człowiek sobie tak je nazwał. Zwierzę nie wie co to włosy, a jednak włosy posiada. Stąd jakby płynie wniosek, że włosy nie istnieją, i że to tylko myślenie ludzkie sprawia że coś nazywamy włosami.
Takie analogie można do wszystkiego zastosować. Istnieniu wszystkiego można w ten sposób zaprzeczyć. A i istnienie wszystkiego można udowodnić - oczywiście o ile ktoś wytrwale wierzy w tego czegoś istnienie, bo wtedy ów byt będzie oddziaływał.
A zatem to że Bóg został wymyślony przez człowieka (jak wszystko zresztą), nie znaczy że Bóg nie istnieje.
Odpisz
12 lutego 2018, 21:48
Czyli każdy bożek istnieje.
Odpisz
12 lutego 2018, 22:44
@dustin2001: Jeśli ktoś w niego wierzy, to tak.
Odpisz
12 lutego 2018, 22:46
Czyli jak ktoś nie wierzy w daną rzecz, to ona nie istnieje?
Odpisz
12 lutego 2018, 22:58
@dustin2001: Tak, w jego rzeczywistości nie istnieje. A nie ma żadnej obiektywnej, uniwersalnej rzeczywistości, przynajmniej nie dla człowieka.
Odpisz
13 lutego 2018, 06:43
Jakie pierdoły opowiadasz. Nieźle ci tam nagadali do głowy.
Odpisz
13 lutego 2018, 09:53
aktualizowany... Względem czego? Co było jakąkolwiek podstawą do zmian w doktrynie? Doktryna kościoła przez minione stulecia mocno błądziła i nie ma pewności, że pokrywa się dziś z wolą Boską.
Odpisz
13 lutego 2018, 17:00
Kto mi niby nagadał?
Odpisz
13 lutego 2018, 17:00
@Wardan: Przecież to kościół kreuje Boga.
Odpisz
13 lutego 2018, 17:08
Głupio to brzmi. Musi być coś obiektywnego i uniwersalnego.
Odpisz
13 lutego 2018, 17:30
@dustin2001: Przecież cała rzeczywistość dostępna dla człowieka jest przekształcana przez jego człowiecze myślenie. A każdy człowiek jest inny. Jak więc możemy wyodrębnić spośród siedmiu miliardów ludzi jednego, którego rzeczywistość będzie najobiektywniejsza, najdoskonalsza? Nie jest to możliwe. Obiektywna rzeczywistość to ta, w której porusza się znakomita większość zwierząt. One nad niczym się nie zastanawiają, niczego nie interpretują, nie myślą. Odbierają sygnały i działają zgodnie z odruchami, zarówno bezwarunkowymi jak i warunkowymi. Pozwalają działać swojemu organizmowi. Oto jest obiektywna rzeczywistość, czyli ta której słowami się opisać nie da, bo słowa w niej nie istnieją. Człowiek nigdy w tą rzeczywistość nie wejdzie.
Odpisz
13 lutego 2018, 18:12
Nigdy nie mów nigdy i zawsze omijaj zawsze.
Czyli w obiektywnej rzeczywistości w świecie zwierząt, do których należymy nie muszą istnieć jakiejś bożki, bo są im niepotrzebne.
Odpisz
13 lutego 2018, 18:18
@dustin2001: Tak, w świecie obiektywnym nie ma bożków. W świecie obiektywnym niczego nie ma.
Odpisz
13 lutego 2018, 18:25
Jest chęć przeżycia ponad wszystko.
Odpisz
13 lutego 2018, 18:48
@dustin2001: Żadna chęć, raczej naturalne dążenie organizmu. Ale nazywanie tak tego jest chyba błędne, bo słów też nie ma.
Odpisz
13 lutego 2018, 18:52
Życie próbuje przeżyć jak najdłużej. To jest naturalna chęć i dążenie organizmu również.
Odpisz
Edytowano - 13 lutego 2018, 18:53
@dustin2001: Naturalna - owszem. Ale dla zwierzęcia. Człowiek jest dlatego człowiekiem, aby swoje zwierzęce przyzwyczajenia przezwyciężać - i od tego jest wiara, naród, ojczyzna, wartości, idee, filozofie.
Odpisz
13 lutego 2018, 18:55
Mimo wszystko podlega prawie naturalnemu i będzie starał się przeżyć.
Odpisz
13 lutego 2018, 19:02
@dustin2001: Mylisz prawo naturalne ze zwierzęcym prymitywizmem.
Odpisz
13 lutego 2018, 20:59
Czy chęć przeżycia to coś prymitywnego? Nie. To coś naturalnego, występującego u każdego żywego organizmu.
Odpisz
13 lutego 2018, 21:00
@dustin2001: Ale brak człowieczeństwa to już prymitywizm. A człowieczeństwo wiąże się z wyższymi wartościami niż chęć przeżycia.
Odpisz
13 lutego 2018, 21:05
Człowiek w sytuacji zagrożenia powinien porzucić wyższe wartości, często to robi.
Odpisz
14 lutego 2018, 19:20
@dustin2001: Rzecz w tym że to poczucie zagrożenia zdarza się znacznie rzadziej niż porzucanie wyższych wartości.
Odpisz
14 lutego 2018, 19:51
Dowody?
Odpisz
14 lutego 2018, 20:34
@dustin2001: Naprawdę trzeba cię przekonywać że ludzie porzucają wyższe wartości z egoizmu, chciwości lub lenistwa?
Odpisz
14 lutego 2018, 20:36
Emmm...
Wybacz. Źle rozczytałem poprzednią wiadomość. Zgadzam się z nią.
Odpisz
14 lutego 2018, 20:40
@dustin2001: Rozumiem.
Odpisz
22 lipca 2018, 17:23
KK jest niby najlepszy? Kościół, który zmienia przykazania nadane przez Boga, ustanawia dniem świętym niedziele? Jeżeli niebo istnieje, to katoliccy i prawosławni księża do niego nie trafią.
"Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim. Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego."
Odpisz
11 lutego 2018, 23:09
Zło nie istnieje panie profesorze, albo też raczej nie występuje jako zjawisko samo w sobie. Zło jest po prostu brakiem Boga. Jest jak ciemność i zimno, występuje jako słowo stworzone przez człowieka dla określenia braku Boga. Bóg nie stworzył zła. Zło pojawia się wmomencie, kiedy człowiek nie ma Boga w sercu. Zło jest jak zimno, które jest skutkiem braku ciepła i jak ciemność, która jest wynikiem braku światła.
Odpisz
Edytowano - 12 lutego 2018, 00:14
@albert1005: Zło nie jest brakiem dobra. Brakiem dobra jest neutralność. Zło istnieje w swojej czystej formie. Demonicznej wręcz, niewyobrażalnej dla przeciętnego człowieka. Jeżeli ktokowiek, choć raz, przypadkiem czy nie, zobaczył brutalny mord i tortury na niewinnym, wie co mam na myśli. Widziałem kiedyś niestety nagranie z egzekucji jakiegoś młodego chłopaka, przeprowadzoną przez ISIS. Takie działania są po prostu zbrodnią przeciw ludzkości i czystym złem.
Odpisz
12 lutego 2018, 01:54
@Hartio: Czyli uważasz, że "zło" to zabijanie ludzi, czy umyślne doprowadzanie do cierpienia ludzi? I jak się ma do tego kara śmierci, tortury na przesłuchaniach antyterrorystów i zabijanie na wojnie?
Na razie nie pytam ze złośliwości tylko żeby się upewnić, że rozmawiamy o tym samym
Odpisz
12 lutego 2018, 03:57
@CzarnyGoniec: ja bym karę śmierci i zabijanie na wojnie nazwał złem koniecznym.
Odpisz
12 lutego 2018, 07:42
@CzarnyGoniec: Zabijanie niewinnych. Żołnierz idąc na wojne wie, że może zginąć. No i ginie jak żołnierz, w bitwie. Natomiast niewinny człowiek to cywil, który nic nie zrobił złego. Żył własnym życiem i pozwalał żyć innym dopóki ktoś, w imie swojego fanatyzmu nie dokonał brutalnego mordu. Gdyby był to seryjny morderca.. To zniósłbym to trochę lepiej, jednak karze śmierci również jestem przeciwny. Weźmy taką hipotetyczną sytuacje, mężczyzna zostaje oskarżony o morderstwo, nie przyznaje się (zgodnie z prawdą) jednak sąd skazuje go na dożywocie. Po dwóch latach zostaje odnaleziony nowy dowód, który uniewinia tego człowieka. Wychodzi na wolność, dostaje odszkodowanie, przeprosiny itp. Natomiast gdyby taki oskarżony dostał karę śmierci, a byłby nie winny, to takie morderstwo bo tak to trzeba nazwać jest niemal tym samym co robi ISIS. Dlatego jestem takiej karze przeciwny.
Odpisz
17 lutego 2018, 21:58
@Hartio: Pan albertl005 cytował jedynie wypowiedź z tej historii
osobiście uważam, że zdefiniowanie zła tak, by wszystkim odpowiadało jest rzeczą niemożliwą
w sumie zdefiniowanie dobra też jest ciężkie, to wszystko jedynie pojęcia abstrakcyjne, a w związku z tym-umowne
Odpisz
17 lutego 2018, 23:21
@Erenea: Jest to racja, jednak dualizm w postaci dobra i zła występuje. Jak nie możemy wyobrazić sobie bardziej ciemnej ciemności-czyli czegoś więcej niż brak światłta, to jednak istnieje coś gorszego niż brak po prostu dobra i możemy sobie to łatwo wyobrazić.
Odpisz
17 lutego 2018, 23:53
@Hartio: wszystko zależy od sposobu postrzegania dobra i zła
ja nie jestem w stanie określić który sposób jest bardziej poprawny
dobrze, że chociaż Ty nie masz wątpliwości :)
Odpisz
18 lutego 2018, 10:01
@Erenea: Nad takimi sprawami filozofowie głowią się od wieków. Kto ma rację, rzaczej się nie dowiemy.
Odpisz
22 lipca 2018, 16:18
@Erenea: Słabo dyskutuje ten profesor.
Odpisz
4 marca 2018, 10:06
Ale shitstorm XDD
Odpisz
13 lutego 2018, 21:03
Człowiek w sytuacji, w której może zginąć musi porzucić wyższe wartości, a przynajmniej powinien.
Zazwyczaj to robi.
Odpisz
13 lutego 2018, 21:53
@dustin2001: Fuck...
Odpisz
11 lutego 2018, 21:21
Właściwie to czemu nie możemy po prostu założyć, że miłosierny i dobry Bóg nie musi być aż tak miłosierny i dobry jeśli ktoś go ma zwyczajnie w dupie i nie słucha jego rozkazów ani trochę, po czym tego nawet nie żałuje? Przecież bycie miłosiernym i dobrym Bogiem polega na przebaczaniu win, ale nie na siłę. Jeśli ludzie na Ziemi swego czasu Boga kompletnie ignorowali, grzeszyli na potęgę, a gdy byli wzywani do nawrócenia nadal byli źli, to czemu Bóg nie mógł zgładzić tych właśnie ludzi?
Odpisz
11 lutego 2018, 22:01
@Anielka999: mają za to karę w piekle. Życie tutaj to tylko nędzna namiastka tego co Cię czeka po śmierci .
Odpisz
11 lutego 2018, 22:08
@FerrusIgnis: W ostatnim zdaniu odnosiłam się do wydarzeń ze Starego Testamentu, np. wielkiego potopu, gdy sprawy z niebem wyglądały inaczej, było zamknięte dla ludzi. Tak dla jasności, bo w sumie to się zgadzam.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:12
@Anielka999: Mieli proroków. Nie wiemy dokładnie co im mówili bo wtedy jeszcze pismo nie było powszechne.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:14
@FerrusIgnis: A czy ja mówię, że nie mieli? Problem polegał na tym, że nie wszyscy ich słuchali, niektórzy ludzie po prostu robili złe rzeczy i ignorowali proroków, za co spotkała ich kara.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:16
@Anielka999: Bóg popełnił błąd. Wszechwiedząca, nieomylna istota popełniła błąd. XD
Książka śmiechu warta.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:20
@dustin2001: Czekaj, kto powiedział, że Bóg popełnił błąd, bo nie rozumiem...
Odpisz
11 lutego 2018, 22:23
@Anielka999: Bóg. Sam się przyznał do błędu.
Jak popełnisz błąd w zeszycie ołówkiem, to chcesz to wymazać.
Bóg zrobił potop, bo popełnił błąd, żałował.
WIEDZIAŁ, ŻE TAK SIĘ STANIE, ALE ŻAŁOWAŁ NAGLE.
Odpisz
Edytowano - 11 lutego 2018, 22:23
@Anielka999: Mam ograniczenie co do znaków więc podpowiem wyszukaj:
"Profesor filozofii zadał studentowi pytanie na temat Boga, to co usłyszał ścięło go z nóg"
Odpisz
11 lutego 2018, 22:26
@dustin2001: Skąd wiesz że żałował? Ukarał ludzi za brak wiary w proroka jakim był noe. Wielokrotnie ich przestrzegał przed potopem. Mówił im żeby się nawrócił a Bóg nie zesle potopu.
To nie zdarzyło się tak nagle
Odpisz
11 lutego 2018, 22:26
@dustin2001: Hmm... Ciekawe, że znasz emocje Boga. Nie Bóg popełnił błąd a ludzie. Bóg wiedział, że jeśli zrobi ludzi to tak właśnie się stanie, bo gdyby nie wiedział to nie byłby wszechwiedzący, ale widocznie miłość zwyciężyła i Bóg postanowił jednak nas stworzyć.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:32
@Lessio1989:
Naukowcom z Niemiec udało się uzyskać temperaturę poniżej zera absolutnego.
Brak czegoś jest tego przeciwieństwem. XD Nie jestem bogaty? Jestem biedniejszy, bądź biedny.
Jesteśmy w stanie za pomocą doświadczeń sprawdzić ewolucję.
Zwykłe badanie może sprawdzić ten mózg.
Zło nie jest brakiem dobra. W tym wypadku. Zło i dobro może nawet nie istnieć.
Brak dobra to 0. Zło to jest to, co na minusie.
Czyli po tym zerze bezwzględnym, przykładowym.
Ten cały tekst to bullshit. Nie ma argumentów żadnych. A te, które podaje, nauka może nie brać na wiarę, a sprawdzić.
Czyli brak zła na świecie to dobro? No nie. Nie musi się nic dobrego dziać, ale może. x=>0
Odpisz
11 lutego 2018, 22:33
@Anielka999: To czemu zabił?
Odpisz
11 lutego 2018, 22:34
@Lessio1989: Nawet do połowy nie dotarłam, nie mam czasu, ale jeśli nie ma tam nagłego zwrotu akcji, to widzę tylko zwykłe argumenty niewierzących i kogoś kto nie umiał na nie odpowiedzieć. I nie rozumiem co znaczy ,,według Biblii jestem zły", czy człowiek może być w ogóle jednoznacznie określony jako dobry lub zły? Według Biblii każdy człowiek grzeszy, ale to przecież nie czyni go złym, może tego żałować, itd...
Odpisz
11 lutego 2018, 22:34
@dustin2001: Ale kogo zabił? (nie mówię, że nie, pytam o co pytasz)
Odpisz
11 lutego 2018, 22:43
@Anielka999: Biedne dzieci egipskie. Kazał kraść Izraelitom.
Zabił ludzi podczas potopu. Tyłu ludzi. Mogli posłuchać jakiegoś szaleńca, ale słuchali się logiki. I co? To nie jest Bóg dobry. To jest świnia i morderca.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:47
@dustin2001: Nie chcę mi się tłumaczyć Boga, a na pewno nie o tej godzinie, wybacz. Myślę, że to nawet lepiej, bo nie wiem dlaczego to zrobił. Taka była jego wola, a z czego wynikała? Tego się pewnie nie dowiemy.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:50
@dustin2001: Te biedne dzieci egipskie mają teraz pewnie lepsze życie w niebie niż my tutaj.
Nazywanie Boga istoty której nie jesteś w stanie pojąć i strasznie nie chcesz tego zrobić z nie zrozumiałej dla mnie przyczyny mordercą jest czystym aktem bycia dzieciątkiem który naogladal się za dużo Internetu. Bóg w tej sekundzie mógłby sprawić że by Cię nie było. Mógłbyś się w ogóle nie narodzić a ja w tym momencie mógłbym juz isc spac.
Ale on cały czas daje Ci szanse a ty kolejny raz ją ignorujesz. I tak w kółko aż do śmierci. Mam szczerą nadzieję że kiedyś zrozumiesz.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:57
@Anielka999:
Kiedyś wierzyłem jak wy. Ślepo, miałem nadzieję na zbawienie. Cieszyłem się, że wierzę.
Ale te czasy minęły. Byłem niewolniem.
Nie Boga, a wiary. Wiary w coś, czego istnienia nie da się udowodnić, ani zaprzeczyć.
Ha! Nie mogę zaprzeczyć.
Nie możesz zaprzeczyć istnienia Latającego Potwora Spaghetti.
Ani Niewidzialnego Różowego Jednorożca.
Wierzący powołuje się na cuda, na jakieś przekleństwa i inne rzeczy.
To można wytłumaczyć naukowo.
Jej wyleczył się rak, nagle! Boże, dzięki, że jesteś.
A może nie ma Boga? Może ma coś w sobie tą osoba, że jej ciało wyleczyło raka? Nauka czegoś nie wie, ale musi to zbadać, by się dowiedzieć.
Ewolucja to wiara?
Czy dowody to wiara?
Czy badania i doświadczenia to wiara?
Czy to, że ryba jest przystosowana bardziej do życia w wodzie niż na lądzie to też wiara?
Bóg działa w swoich tajemniczych działaniach! Czyli coś przed nami ukrywa? Coś okropnego pewnie. Czyli Bóg okłamuje nas bądź jest zły. To są domniemania równe wierze w niego.
Nie wiem jak można wytłumaczyć zabijanie małych dzieci... Żeby rodzice, którzy też byli niewinni dostali karę. :)
Odpisz
11 lutego 2018, 23:04
@FerrusIgnis:
Skąd wiesz, że mają? Byłeś tam?
Ooo... Dostałeś pocztówkę z nieba.
Albo Bóg Ci powiedział.
Jest Bóg. Istnieje. Człowiek jest Bogiem. Człowiek jest jedynym nam znanym Bogiem. Człowiek to najpotężniejszy Bóg. Każdy inny może Człowiekowi, buty wypucować.
Nie jesteśmy w stanie pojąć... Ojeju. Czy Bóg nie stworzył nas na swoje podobieństwo? Skoro jest podobny to powinniśmy go łatwo pojąć .
Nie Bóg zadecydował o tym, że żyję, a matka z ojcem, że mnie nie wyskrobią.
Mógłby zakończyć tyle problemów. To czemu żadnego problemu nie kończy? A powstają coraz to nowe!
Odpisz
11 lutego 2018, 23:07
@dustin2001: I tak zakończyła się tragiczna historia dustina 2001. Biedne dziecko kiedyś wierzące teraz wie że był niewolnikiem. Jego troskliwa mama wlekła to do kosciola bo wiedziała że to nie wyjdzie mu na złe. Jednakże nasz bohater odkrył nowego perka: lenistwo.
I teraz siedzi w Internecie i pisze głupoty śmiejąc się z ludzi wiary którzy chcą mu pomóc i broniąc się rękami i nogami przed oczywistym faktami podpartymi spora ilością dowodów.
THE END
Odpisz
11 lutego 2018, 23:10
@dustin2001: Jako iż aktualnie mam ochotę tylko spać, a nie mogę tego zrobić, to powiem tylko, że nawet gdyby ktoś przedstawił mi najlepsze dowody na to, że Bóg nie istnieje, nawet gdybym doświadczyła tego sama i miała pewność, to na wiarę nie zmarnowałam ani chwili mojego życia. Zyskałam na niej wiele szczęścia i wiem, że gdyby nie to, to już dawno bym się wzięła i zabiła. Nic nie dało mi tyle co to i z niczego nie jestem tak zadowolona. To nieodłączny element mojego życia i jego jedyny sens. Bez wiary nie ma mnie, jaki by ten Bóg nie był naprawdę, bo każdy kreuje sobie swój jego wizerunek i nawet jeśli dwoje ludzi wierzy w tego samego boga to dla każdy z nich inaczej go sobie wyobraża i inaczej rozumie, a to miało być krótkie, ale coś mi nie wyszło i nawet nie wiem czy to wszystko razem ma sens.
I nie mogę zaprzeczyć istnieniu jednorożca, czy co tam jeszcze było, więc nie miałabym nic do ludzi, którzy by sobie w takiego wierzyli.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:12
@FerrusIgnis:
Przyznam, bywam leniwy.
Ale z drugiej strony.
Oczywiste fakty?
Poparte dowodami?
Skoro takie oczywiste, to czemu jest tyle religii różnych na świecie i ateistów?
Skoro oczywiste, to czemu nie dla mnie?
Dowody? Gdzie są dowody? Tyle osób szuka dowodów, a ty ich tak dużo masz...
Uwierz, chcę wierzyć, ale nie mogę w takie brednie.
I jak się kończą argumenty, to powstaje wrogość.
Przestań grozić ludziom piekłem, bo to jest groźba.
Bóg grozi ludziom. To jest karalne. Wniosek? Bóg powinien iść do więzienia.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:14
@Anielka999: cóż ja mam teorie że lepiej wierzyć niż nie wierzyć nawet gdyby udowdniono że Bóg nie istnieje nie mógłbym tak po prostu porzucić wiary nawet gdybym był ostatnim wierzącym na ziemi i każdy by mówił że Boga nie ma ...nie mógłbym tak rzucić
Odpisz
11 lutego 2018, 23:19
@dustin2001: Wiele ludzi rodzi się z łatką przy porodzie jaka religię mają wyznawać. Ciężko ich potem nawrócić
Islam to jeszcze inna sprawa. Tam się kara za brak wiary w Allaha
Nie jest to dla Ciebie oczywiste bo jesteś zaslepiony. Twoje zamknięcie rodzi wrogość która zasłania Ci oczy.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:24
@FerrusIgnis: Sam wybrałem czy chce wierzyć od małego mi to powtarzano, nikt nigdy nie mówiłmi że mam isć się modlić czy coś od zawsze mówiono mi że jeś li chce to wierzę jak chciałem to szedłem a jak nie
Odpisz
11 lutego 2018, 23:32
@FerrusIgnis:
Czyli to moja wina, że Twoje argumenty nie są logiczne dla mnie, zwłaszcza że znajdę kontrargument.
Czemu Bóg pozwolił na tyle wiar?
Czemu Bóg przeczy swojemu istnieniu?
Czemu Latający Potwór Spaghetti miałby nie istnieć?
Odpisz
11 lutego 2018, 23:37
@Anielka999:
Smutne.
Bardzo smutne.
Potrzebujesz jakiejś istoty, wymyślonej, by się czuć lepiej.
Niektórzy nigdy nie dorosną...
Rozumiem cię, masz w tym oparcie też miałem.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:44
@dustin2001: lepiej być jak dziecko niż dorosły...dzieci mają swoją niewinność...są jeszcze nieskażone złem tego świata
Odpisz
11 lutego 2018, 23:45
@dustin2001: Nawet nie będę zaprzeczać. Potrzebuję tej istoty by czuć się lepiej. By w ogóle dobrze się czuć. Tak już mam i nie chcę tego zmieniać. Kocham tę istotę i potrzebuję jej do życia.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:50
@Anielka999: PAMIĘTAJ wiara nasza przetrwała 2k lat (jeśli jesteś chrześcijaninem) a jeśli coś przetrwał tyle czasu to musi mieć głębszy sens
Odpisz
11 lutego 2018, 23:52
@albert1005:
Twój wybór, tylko kłócenie się z faktami, nie ma sensu. No chyba, że uda ci się je obalić, albo poprawić.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:53
@albert1005:
Czyli Judaizm jest jeszcze lepszy?
Wiara w Egipcie trwała dłużej niż jakieś chrześcijaństwo, musi mieć głębszy sens.
Dużo takich wiar jest.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:55
@dustin2001: Chcesz to wierz nie chcesz to tego nie rób
Odpisz
11 lutego 2018, 23:57
@Anielka999:
Twój wybór. Człowiek dorosnął, ale nie każda persona. Bóg ci nie jest potrzebny, ty sama sprawiasz, że jest. Wmawiasz sobie i tak się dzieje. Po prostu. To pomaga, rozumiem. Nie mówię, że masz odrzucać, nie chcę zmieniać Twojej wiary, chociaż bym się cieszył jakbyś zmieniła.
To nie mój cel jednak. Mój cel to pokazanie, że Bóg nie jest potrzebny, a dodatkowo chrześcijański to sku*wysyn.
I tyle.
Wierz sobie w, co chcesz. Obraziłem uczucia religijne? Meh... Moje zdanie jest dla mnie ważniejsze niż czyjeś uczucia.
Z drugiej strony. Nie atakuję ciebie jako osobę, pamiętaj! :D
Odpisz
11 lutego 2018, 23:58
@dustin2001: lat wanav avo bebefori avhiuk ukon, anukwas nalkruska lat julderukavand avheuke worduk
Odpisz
11 lutego 2018, 23:59
@dustin2001: Przecież się nie obrażam... Ja tylko chcę iść spać, a zamiast tego sprawdzam o czym wy tu piszecie. Dobranoc.
Odpisz
12 lutego 2018, 15:04
@Anielka999: Wiem, ale niektórzy czują się atakowani. Mówię ogólnie.
Odpisz
7 lutego 2018, 15:54
Szatan stworzył zło
Bóg stworzył Szatana
Nie żeby coś, ale to jest z definicji nieprawdziwe.
Odpisz
7 lutego 2018, 16:20
@darcus: szatan sam miał w dupie Boga i był trochę taki buntowniczy
Odpisz
7 lutego 2018, 16:21
@darcus: To tak jak by powiedzieć że np. ten bot stworzony przez google który zaczął wychwalać Hitlera był od początku go wychwalał
Odpisz
7 lutego 2018, 16:23
Bóg zna przyszłość, tak? Musiał więc wiedzieć, jaki stanie się Szatan. A mimo to go stworzył.
Odpisz
7 lutego 2018, 16:26
@darcus: ale jakby nie było zła ludzie nie mieli by prawa wyboru, byli by skazani tylko na dobro, to tak jakby mówić, że źle, bo istnieją przepaście i człowiek może się tam zabić
Odpisz
7 lutego 2018, 16:34
@PeeHa: Ależ ja nie rozstrzygam, czy zło jest potrzebne, czy nie. Wskazuję tylko na błąd logiczny w powyższym rozumowaniu.
Odpisz
7 lutego 2018, 16:44
@darcus: To już są paradoksy i trudne pytania na które nikt bie zna odpowiedzi. Pewne jest to że Bóg jest wszechpotężny i wszystko ogarnia. I nas kocha.
Odpisz
Edytowano - 7 lutego 2018, 16:46
@TimekPL123: Taaak. Tylko już trochę mniej pewne jest to, czy istnieje \_( :] )_/
Odpisz
7 lutego 2018, 19:51
@darcus: Wystarczy uwierzyć, tak jest napisane.
Odpisz
7 lutego 2018, 20:35
@darcus: Bóg nie stworzył szatana, szatan sam jako dawny anioł odwrócił się od niego. Bóg po prostu dał mu dalej działać.
Odpisz
8 lutego 2018, 03:36
@kamykPL: A czy wszechwiedzący Bóg tego nie przewidział?
Odpisz
8 lutego 2018, 07:07
@darcus: Przewidział, i Bóg ramach wolnej woli człowieka nie zniszczył go, żeby człowiek mógł wybrać między dobrem - Bogiem a złem - Szatanem. No wiesz zło, tak jak dobro powinno mieć swojego przedstawiciela.
Odpisz
8 lutego 2018, 08:12
@kamykPL: Czyli Bóg jednak stworzył zło.
Odpisz
8 lutego 2018, 09:01
@darcus: To trochę skomplikowane. Bóg zła samego w sobie nie stworzył. On dał wolną wolę przez co jeden z aniołów się zbuntował, i to ten anioł jest twórcą zła jakiego znamy. Bóg tak jakby tylko dał możliwość powstania zła, ale on właśnie tego zła nie stworzył. Tylko ten upadły anioł.
Odpisz
8 lutego 2018, 09:07
@kamykPL: Bóg jest wszechmocny i zna przyszłość. Wiedział, że jeśli stworzy jego anioła, zło powstanie. Logicznym jest więc, że chciał, by zło powstało.
Odpisz
8 lutego 2018, 14:36
@darcus: Zgadzam się, chciał by powstało.
Odpisz
11 lutego 2018, 21:34
@TimekPL123: Jest pewien niewidzialny człowiek, który żyje w niebie. Obserwuje wszystko co robisz, każdej minuty Twojego dnia. Niewidzialny człowiek ma specjalną listę: 10 rzeczy, których nie chce, żebyś robił. A jeśli zrobisz którąkolwiek z nich, to ma dla Ciebie specjalne miejsce, pełne ognia, dymu, tortur i katuszy, gdzie wyśle Cię, żebyś żył i cierpiał, palił się i krztusił, krzyczał i płakał przez całą wieczność, aż do końca czasu. Ale on Cię kocha...
Odpisz
11 lutego 2018, 21:45
@darcus: Ależ naturalnie. Zgodnie z wszelką logiką można stwierdzić że
1) Boga nie ma
2) Bóg jest zły
3) Bóg nie jest wszechwiedzący i popełnia błędy
Osobiście najbardziej się przychylam do 3. opcji.
Odpisz
11 lutego 2018, 21:49
@Broski: To jest wypaczone spojrzenie na Boga, jako na złego który chce cie karać, tak nie jest. A jeśli złamiesz jakieś przykazanie nie jesteś automatycznie skazywany na piekło.
Odpisz
11 lutego 2018, 21:54
@TimekPL123: Powiedz to tysiącom ludzi z biblii, których zabił.
Odpisz
11 lutego 2018, 21:55
@Broski: Nie żeby coś ale Bóg wybacza grzechy, gdzie masz zapisane że za złamanie choć jednego przykazania idziesz na 100% do piekła?
Odpisz
11 lutego 2018, 21:58
@darcus: Anioły też mają wolną wolę. Szatan wraz z sobą wziął 1/3 aniołów z nieba. Tyle że żaden anioł nie odwraca się od Boga bo wie czym to skutkuje.
Odpisz
11 lutego 2018, 21:58
@darcus: To jest piękne.
Bóg stworzył anioła, który miał się zbuntować i miał okłamać inne anioły.
To wszystko zostało zaplanowane. Czemu potępia swój własny twór? Czemu nie powie człowiekowi jasno: "Ja stworzyłem zło, Szatan jest tu tylko biednym przypadkiem, bywa.".
Ale zrobił to, by dać wybór. A co jeżeli nie ma zła bądź dobra? Wszystko może być względnie dobre i względnie złe jednocześnie.
Palenie Żydów dla Nazistów jest dobre, ale dla Żydów jest złe. Moralność dużo zmienia.
Bóg nie dał człowiekowi żadnego wyboru. On specjalnie wedle tej mitologii stworzył ich tak, by zjedli owoc. On chciał się ich pozbyć z raju, potem udawał złość.
Takiego Boga nie można pokonać. Byłbym po stronie Szatana, gdyby się dało. Belzebub jest skrzywdzony jak nikt inny.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:00
@Broski: Oni sami się skazali na ten los.
Wiedzieli czym to skutkuje. Pomimo to zrobili.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:05
@dustin2001: Rozumiem twoje rozumowanie. Wiem że nie rozmowie do Ciebie w ten sposób. Spróbuję inaczej.
Nie wierzyć w Boga po prostu się nie opłaca. Robić sobie co sie chce przez kilkadziesiąt lat na ch*jowej ziemi aby potem cierpieć przez wieczność ?
Odpisz
11 lutego 2018, 22:06
@kamykPL: Według waszej wiary ludzie jednak idą do piekła, gdzie cierpią wieczne męki, co raczej koliduje jednak z tym, że wszystkich ponoć kocha.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:10
@Broski: Popatrz na to inaczej. Stwarzasz coś dajesz mu wszystko co mu się żywnie podoba. Wszystko pod jednym warunkiem. Bądź wdzięczny.
Jeżeli nawet nie jesteś być wdzięczny za życie nie ważne jakie by było nie jesteś godzien. zwyczajnie. Ciekawe czy twojemu ojcu jest przykro jak daje Ci karę. Tak samo jest z Bogiem, nie chce Cię karać ale musi.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:11
@FerrusIgnis: Hahaha.
Opłaca się bardziej nie wierzyć w Boga.
Patrz, ilu ich jest. Czemu mam wybrać akurat tego?
Wolę nie wierzyć i po śmierci, jeżeli jednak jakimś cudem, by istniał ten to się przyznać śmiało.
"Nie wierzyłem, nie miałem powodu, jest mi z tym dobrze. Sądź mnie jak chcesz, nie zmieniłbym niczego."
Odpisz
11 lutego 2018, 22:15
@dustin2001:
1 ciekawe jakie cuda zrobił Allah co robił Budda ? Tylko Bóg chrześcijański jest w stanie zrobić takie rzeczy.
2 Bycie PRAWDZIWYM chrześcijaninem oznacza także bycie dobrym człowiekiem.
Odpisz
Edytowano - 11 lutego 2018, 22:18
@FerrusIgnis: Mój ojciec zmarł jak miałem 9 lat, ale nie wiedziałeś, więc się nie gniewam. Jest jednak różnica między klapsem, od którego dupa boli przez chwilę, a wiecznym smażeniem się w piekielnym ogniu. Według waszej mitologii bóg jest miłosierny, a moim zdaniem jest po prostu samolubnym, egoistycznym dupkiem z manią wielkości, który sam sobie zaprzecza. Daje wam wolną wolę, ale jednocześnie każe wam go wielbić i robić tak jak on chce, bo was wsadzi do piekła.
EDIT: Allah = Bóg, muzułmanie go po prostu tak nazywają, a poza tym podaj dowód, że Twój bóg jest w stanie robić takie rzeczy.
Odpisz
Edytowano - 11 lutego 2018, 22:19
@FerrusIgnis: W środowiskach muzułmańskich jest wiele cudów.
Budda był człowiekiem, geniuszu. Ludzie nie robią cudów.
A człowiek niewierzący, czyniący dobrze?
Odpisz
11 lutego 2018, 22:21
@Broski: Fajna ta wolna wola.
Fajna ta litość.
Wieczne smażenie się w piekle? W sumie w porównaniu do nieba to chyba rodzaj miłosierdzia.
Masz do wyboru:
- Wieczna praca w piekle.
- Wieczne miłowanie jakiegoś samolubnego Bożka i składanie mu hołdu.
HMMM... To drugie jest nudniejsze i jest tam mniejsze grono osób.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:24
@Broski: Nikt Ci nie każe wychwalac wszędzie gdzie się tylko da. Wystarczy w duchu być mu wdzięcznym za życie i za szanse jaką nam daje aby być dobrym człowiekiem.
Apropo klapsa. Kara musi być adekwatna do przewinienia. Przez całe życie Bóg pokazuje Ci, nawet przez to że teraz Ci to pisze, że jednak nie chce Cię karać. Ale ukarze Cię jeżeli przez ten cały czas będziesz ignorantem.
A czasu masz coraz mniej.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:29
@dustin2001: Nie wiemy jak jest w niebie. Jest ono przedstawione jako stan ducha.
W piekle dusza cierpi bo nie ma nadzieji na niebo
W czyśćcu dusza cierpi ale widzi Boga i ma nadzieję
A w niebie jesteś po prostu szczęśliwy z Bogiem
Odpisz
Edytowano - 11 lutego 2018, 22:31
@dustin2001: Jezus był człowiekiem.
A robił cuda
Ludzie niewierzący a czyniąc dobrze są chyba 3 w kolejce do nieba
Ale wydaje mi się że jak rodzisz się w miejscu gdzie nie masz pojęcia o Bogu i o biblii a czynisz dobrze. Wtedy ta zasada Cię dotyczy
Jesli widzi, że ktoś nie z wlasnej winy nie przyjął wiary w Chrystusa, lecz jest dobrym człowiekiem to może go zbawić
Odpisz
11 lutego 2018, 22:37
@FerrusIgnis: Nie jestem nikomu wdzięczny za to że żyję, nawet rodzicom, bo to czysty przypadek, że akurat plemnik, który mnie stworzył wygrał wyścig do jajeczka, ot szczęśliwy traf. Kolego, nie wierzę w Twojego boga, więc się nie boję ani jego ani jego kar. Niby dlaczego miałbym bać się jego, a nie innych bogów? Przecież jest setki, jak nie tysiące religii, co ma mi dać gwarancje, że to Twój bóg jest tym prawdziwym?
Odpisz
11 lutego 2018, 22:40
@Broski: Tylko on potrafi robić cuda.
Cuda zdarzają się często nawet dzisiaj.
Wiele osób ich doświadcza.
A ludzie opętani zawsze boją się wymawiać imienia czy to Jezusa czy Maryji.
Czyli coś jest na rzeczy.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:44
@FerrusIgnis: "Cud" to tak wyświechtane słowo. Cuda da się logicznie wyjaśniać i nie są dziełem Twojego boga. A co do opętań. Czy to nie przypadek, że opętywani są zawsze ludzie wierzący? Ludzie, którym nałożono do głów bajeczki o bogu, piekle, demonach? Poprzez strach zgłupieli, lub zwyczajnie zachorowali psychicznie a widzą i zachowują się tak, bo tego byli nauczeni. Żaden ateista nie został opętany, bo nie został omamiony bajeczką o bogu.
Odpisz
11 lutego 2018, 22:51
@Broski: Czytając te wszystkie pierdoły, domnimania i inne zaczynam izolować się od tego... Najlepiej wyje**ć wszystko i zacząć szczęśliwie żyć w namiocie, gdzieś na łące...
Odpisz
11 lutego 2018, 22:53
@Broski: Opętanie to walka człowieka z demonem lub złym duchem. Ateista nie walczy bo jest już stracony. Celem demonów jest sprowadzenie nas na zła drogę. Po co opetywac osobę która już ta drogą idzie?
Odpisz
11 lutego 2018, 22:57
@FerrusIgnis: A według mnie to wasze wymysły z tymi demonami, ludzie zdają się być opętani, bo całe życie byli omamiani bajeczkami o bogu, niebie i piekle, żeby pięknie kontrolować ludzkie umysły i nimi władać, a opętanie wynika z panicznego strachu, bo widocznie się zrobiło coś złego i się boi trafić do piekła.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:01
@Broski: Są zapiski z egzorcyzmow. Są naprawdę koszmarne.
Człowiek który po opętaniu podczas egzorcyzmu musiał być trzymamy przez 6 facetów bo dostał nagle nieludzkiej siły.
Człowiek tak nie może ale demon już tak.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:08
@Broski: Zło nie istnieje panie profesorze, albo też raczej nie występuje jako zjawisko samo w sobie. Zło jest po prostu brakiem Boga. Jest jak ciemność i zimno, występuje jako słowo stworzone przez człowieka dla określenia braku Boga. Bóg nie stworzył zła. Zło pojawia się wmomencie, kiedy człowiek nie ma Boga w sercu. Zło jest jak zimno, które jest skutkiem braku ciepła i jak ciemność, która jest wynikiem braku światła.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:11
@FerrusIgnis: A myślisz, czemu ludzie w wariatkowie są trzymani w kaftanach bezpieczeństwa? Takie nadludzkie siły to normalna sprawa w chwilach zagrożenia, nazywa się to adrenaliną. Dlatego się ich obwiązuje, żeby nikomu krzywdy nie zrobili.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:12
@albert1005: Ale według waszej wiary to bóg stworzył drzewo poznania dobra i zła. Skoro stworzył takie drzewo to musiał też stworzyć zło. Poza tym dobro i zło niezależnie od siebie nie istnieją, skoro wasz bóg stworzył dobro to i stworzył zło.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:14
@Broski: Stworzył wybór: z Bogiem lub bez.
To jest inaczej dobro i zło
Odpisz
11 lutego 2018, 23:16
@Broski: Może nam się wydawać, że skoro Bóg stworzył wszystko, zło musiało zostać stworzone także przez Niego. Jednak jest to przypuszczenie, hipoteza, którą trzeba wyjaśnić. Zło nie jest „rzeczą materialną”, jak skała czy drzewo. Nie możemy go zapakować! Zło wydaje się raczej czynnością, jak bieganie. Zło nie istnieje samo w sobie, jest raczej brakiem dobra. Podobnie jak dziury, które są prawdziwe, ale istnieją jedynie na czymś. Brak materiału w ubraniu nazywamy dziurą, jednak dziura stanowi część ubrania. Zatem kiedy Bóg stworzył świat, zamierzał uczynić go dobrym. To, co było dobre, stworzenie Boże, miało wolność: mogło wybierać dobro z własnej woli. Bóg chciał, byśmy mieli prawdziwy wybór, dlatego zdecydował się dać nam inny wybór niż dobro. Dał zatem aniołom i ludziom wolny wybór między tym, co dobre, a tym co niedobre (złe). Kiedy między dwiema dobrymi rzeczami istnieje zła relacja, stan ten nazywamy złym, ale oznacza to, ze zaplanował go Bóg.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:17
@TimekPL123: A w Mein Kampf jest na pisane, że Żydzi to niższa rasa, wystarczy uwierzyć XDDD
Odpisz
11 lutego 2018, 23:20
@FerrusIgnis: I tym właśnie zdaniem sam sobie napisałeś, że bóg stworzył również zło.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:21
@PolonezSSJ1: No to akurat jest bzdurą
Jeśli aryjczyk zostanie żydem to pomimo tego że był "wyższą" rasą może ulec zdegradowaniu?
Zresztą żyd to nie rasa
Odpisz
11 lutego 2018, 23:22
@albert1005: Istnienie boga to też tylko hipoteza. Piszesz, że się tylko wydaje, że bóg stworzył zło, a dalej tak to rozwijasz, że jednak bóg faktycznie stworzył zło. Poza tym, dobro też jest niematerialne, więc jego też bóg nie stworzył? Tu już wierzycie inaczej przecież, że dobro stworzył.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:22
@Broski: My to nazywamy złem. Jest to szerokie pojęcie.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:26
@Broski: Zło nie istnieje samo w sobie, jest raczej brakiem dobra. Podobnie jak dziury, które są prawdziwe, ale istnieją jedynie na czymś. Brak materiału w ubraniu nazywamy dziurą, jednak dziura stanowi część ubrania.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:35
@FerrusIgnis: Bo tak naprawdę to ludzie stworzyli te pojęcia, nie żadni bogowie.
Albert, powtarzasz się. Zmień płytę jeśli chcesz coś jeszcze dodać.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:39
@Broski: Nie wiem po co dalej ta dyskusja, i tak nikt nikogo do niczego nie przekona..
Odpisz
11 lutego 2018, 23:43
@kamykPL: Smutna prawda ale po określonym wieku nasze umysły się zamykają
Odpisz
12 lutego 2018, 05:04
@FerrusIgnis: Zaprawdę powiadam wam, zostawcie Dustina w spokoju, bo bliższy on jest Królestwa Niebieskiego, niż wy będziecie za waszego życia.
Część waszych argumentów przeciwko wierze jest zwyczajnie głupia, a mówienie, że "nie wierzyć w Boga się nie opłaca" to już przejaw grzechu - i to najgorszego.
Grzechy przeciw Bogu Ojcu mogą zostać odpuszczone.
Grzechy przeciw Synowi Człowieczemu mogą zostać odpuszczone.
I tylko grzechy przeciw Duchowi Świętemu nie zostaną odpuszczone.
Duch Święty nie jest właściwie osobą, jest po prostu istotą wszystkiego, co dobre i słuszne.
Nie można powiedzieć "Duch Święty jest zły" - to jest po prostu zdanie wewnętrznie sprzeczne, wywołane brakiem zrozumienia dla idei Ducha Świętego.
Można powiedzieć "biblijny Bóg jest zły" i to oznacza tyle samo, co "w moich oczach Bóg Ojciec jest wrogiem Ducha Świętego".
Zakład Pascala sam w sobie nie musi być grzechem przeciw Duchowi Świętemu - ale byłby nim dla kogoś takiego jak Dustin, kto jest przekonany, że Bóg jest tym złym.
Poddawanie się złu dla własnych korzyści, gdy wie się, że to jest złe, jest grzechem przeciw Duchowi Świętemu.
Jeśli chcesz zostać zbawiony, to nie wizja zbawienia ani groźba kary ma być twoją motywacją.
Musisz zawsze pozostać wiernym temu, co uważasz za dobre i słuszne, niezależnie od zewnętrznych nacisków.
Oczywiście, nie należy popadać w pychę. Być może Dustin się myli i faktycznie to chrześcijański Bóg jest tym dobrym.
Ale jeśli nawet tak jest, nie ma szans się o tym przekonać za życia, bo tutaj każdy mówi o Bogu co innego. Tak głębokie wątpliwości, jeśli w ogóle mogą zostać rozwiane, to tylko przez osobiste spotkanie z samym Bogiem po śmierci.
Ale podczas tego spotkania też trzeba pozostać wiernym Duchowi Świętemu, trzeba pozostać wiernym temu, co wydaje się w oczywisty sposób dobre i słuszne, a nie tylko starać się przypodobać wszechpotężnej istocie ze strachu i chciwości wobec jej mocy.
Odpisz
12 lutego 2018, 05:25
@Broski: Twój opis Piekła jest wręcz karykaturalnie średniowieczny :D
Ten komentarz to nie żadne dołączenie się do dyskusji
Tylko moja neutralna uwaga
Odpisz
12 lutego 2018, 12:33
@lorax12: Ale co zrobić, jak od zawsze kościół i katecheci, nawet rodzice czy dziadkowie straszą dzieci piekłem, które wygląda właśnie w taki sposób :)
Odpisz
12 lutego 2018, 13:12
@Broski: Ludzkie umysły są naprawdę nieprzeniknione
Odpisz
12 lutego 2018, 08:28
Najlepsze jest to że jest to także opinia większości księży i katechetów
Odpisz
12 lutego 2018, 05:21
"Wszystko co Bóg stworzył jest dobre, albowiem zło to umniejszenie dobra i zło nie może stać się złe, tylko dobro."
A kiedy matka rodzi syna i ten syn staje się mordercą to chyba winny zła jest syn, a nie matka?
A niedola to nie zło
Odpisz
Edytowano - 12 lutego 2018, 05:37
@lorax12: Ale nikt nie przypisuje takiej matce wszechwiedzy i wszechmocy.
Gdyby matka już przed poczęciem wiedziała, że jej dziecko będzie mordercą i mogła temu zapobiec bez żadnego wysiłku, to chyba byłoby trochę chore, gdyby pozwoliła mu kogoś zamordować, prawda?
Matka mordercy może być dobra tylko jeśli nie wiedziała i nie mogła temu zapobiec.
Bóg może być dobry tylko, jeśli nie jest wszechmogący ani wszechwiedzący.
No, chyba że byśmy uznali, że morderstwo nie jest niczym złym.
Bo w sumie niektóre morderstwa można uznać za moralnie usprawiedliwione, przynajmniej częściowo.
Ale żeby lepiej przedstawić tę analogię, w miejsce matki takiego "szlachetnego" mordercy można postawić matkę człowieka popełniającego najokrutniejsze i najbardziej nieuzasadnione zbrodnie.
Odpisz
12 lutego 2018, 05:43
@Mijak: Like Hitler
But wait
He did not know
So Stalin is a better option
Odpisz
12 lutego 2018, 07:16
@lorax12: Nadal nie wiem co to za SCP na twoim avku...
Odpisz
12 lutego 2018, 07:18
SCP-1730
Odpisz
12 lutego 2018, 07:44
@lorax12: Wyszukam sobie, dzięki
Odpisz
12 lutego 2018, 07:59
Spoko
Odpisz
11 lutego 2018, 22:20
Niezupełnie szatan musi być zły.
Jest on tylko upadłym aniołem który każe winnych w piekle gdzie zesłał go jego Ojciec.
Odpisz
11 lutego 2018, 23:13
@PanSowa12: Tylko że on specjalnie chce masz tam wabic do piekła bo jest zazdrosny o nasza szanse na bliskość z Bogiem w niebie. Sam już nie ma tej szansy.
Odpisz
12 lutego 2018, 01:19
@PanSowa12: skoro bóg nagradza za dobro (bo jest podobno uosobieniem dobra czy coś takiego) to czemu szatan karze za coś, co jest jego rolą?
Odpisz
12 lutego 2018, 01:23
@avalon3440: Bo to jego praca
Odpisz
12 lutego 2018, 01:47
@PanSowa12: Wg. teologii chrześcijańskiej
to nie jest do końca tak, że Szatan jest katem. Szatan jest upadłym aniołem, który namawia do grzechu
a "karą" jest pozbawienie się miłości Boga. Tzn. Bóg oferuje nam miłość, a my ją odrzucamy. Więc w efekcie zostajemy bez miłości i to prowadzi do cierpienia. Piekło jest wg. teologii chrześcijańskiej miejscem wiecznego braku miłości którą odrzuciliśmy za życia
Odpisz
12 lutego 2018, 05:27
@PanSowa12: Szatan nie tyle karze na cierpienie co się nim napawa bo sam cierpi i cierpienia innych pozwalają mu znieść jego własne
Odpisz
12 lutego 2018, 07:33
@CzarnyGoniec: niech mnie szatan bierze. i tak nie będę miał miłości a w piekle przynajmniej pogadam z fajnymi ludźmi ¯\_(ツ)_/¯
Odpisz
12 lutego 2018, 07:16
To jest dobre,albowiem Bóg tak powiedział
Odpisz
11 lutego 2018, 21:19
Czyli typowa dyskusja z katolikiem.
Odpisz
12 lutego 2018, 01:54
@Broski: Polemizowałbym
Odpisz
12 lutego 2018, 01:52
Nie ma dobra, nie ma zła. Są tylko wyładowania elektrochemiczne w naszych synapsach, nasze geny, uwarunkowania środowiskowe i ewolucja.
Odpisz
12 lutego 2018, 00:23
ja się zapoznałem jeszcze z taką ideologią: "bóg stworzył tylko to co dobre, zło to brak dobra, czyli zło tylko wypełniło przestrzeń wolną tam gdzie bóg nie stworzył dobra".
na moją logikę to skoro bóg jest wszechwiedzący to mógł przewidzieć że powstanie tam zło, jeśli wiedział, to jest współodpowiedzialny za powstanie go.
Odpisz
12 lutego 2018, 01:50
@Michalol222: Troszkę inaczej to szło. To wizja zła wg. św. Tomasza z Akwinu.
wg. niego nie do końca jest tak, że zło "wypełnia" przestrzeń gdzie nie ma dobra. "Zło" pojawia się w miejscu gdzie człowiek za pomocą swojej wolnej woli odrzuca miłość Boga. Zło nie jest "wypełniaczem" a nazwą na brak. Tak jak ciemność jest nazwą na brak fotonów.
Reszta się chyba zgadza
Odpisz
11 lutego 2018, 23:53
Taki fun fact:Wiecie czemu się mówi" w doli, w nie doli,itp."?Dola w wierzeniach słowiańskich była, tak w bardzo małej części, ale jednak boginią, każdemu w dniu urodzin dawała znamię, jak będzie ci się wiodło w życiu.Tak we wielkim skrócie
Odpisz