@Tosiazzz: a przecież wszystko musi mieć ustalone wg. jakiś zasad, więc jak je łmiesz, to grzeszysz. to samo jakbyś zrobił coś złego i miał ponieść karę wg. prawa komstytucyjnego, a skorobyś nie mial poczucia winy, to nikt nie powienien cię osądzić
no bo tak, niestety jest, a wpajać to mi może nauczyciel, że różniczki mi się przydadzą w życiu. Gdybyśmy nie rodzili się z winą, to nigdy nie znalibyśmy dobra i najprawdopodobniej nie zgrzeszylibyśmy w swej doskonałości nigdy ( jak Matka Boża), tyle że zawsze coś tam złego się po rodzicach (tzn. adamie i ewie) dziedziczy, więc grzech to taki ludzki przymiot, który popełnaimy stale, no comtu dużo mówić - przez głupotę.
@Tosiazzz: typowy argument ateisty który nawet nie podejmuje się obiektywnej dyskusji, bo wie że i tak nie ma odpowiedznich argumentów -,,Boga nie ma".
@Tosiazzz: A obiektywną dyskusję podjąć mogę, jednak trwałaby ona w nieskończoność, gdyż ani Ty nie przekonasz mnie do swojej wiary, ani ja Ciebie do mojej, a raczej jej braku, jak mniemam.
mamy winę, przez Adama, dziedziczymy ją nawet jeszcze samemu nie grzesząc, bo on byl pierwszy i ściągnął na nas grzech, więc w Chrzcie Św. odcinamy się od tego balastu
Mój katecheta zawsze powtarza, że spowiedzi są okropnie nudne, szczególnie jak przychodzi jakiś moher i nie wymienia swoich grzechów, tylko całej rodziny...
@Mordzioo: lol ksiądz z mojej szkoły cały czas rzuca jakieś zje**ne teksty typu:
''Ej! Wiedzie jaki jest przepis na pasztet zajęczy? Wyrywasz w klubie najgrubszą laskę i później ją r*chasz aż zajęczy''
@Krzyniu: Jeśli Bóg jest wszychwiędzacy to po co urządzać ten cyrk na ziemi skoro zna przyszłość to niech przyporzadkuje ludzi do niebo / piekło i tyle.
@kamykPL: Tylko zaznaczam że z perspektywy Bogato jest niepotrzebne skoro on i tak już wszystko wie. Oczywiście że mrówka chce istnieć ale czy jej istnienie jest potrzebne w świecie gigantów?
Pan Bóg jako najdoskonalszym (na Ziemi) istotom dał nam wolną wolę, wykorzystujemy ją jak chcemy, potem się z tego rozliczamy. Grzech wybieramy sami, a szatan (jako anioł też miał wolną wolę) wybrał, że nie będzie słuchał rozkazu Pana Boga (nie będzie służył ludziom, uważał ich za coś gorszego od siebie) więc będzie kusił ich na złe
@SkrzydlataHusaria: Twoja "wolna wola" czyli podejmowanie wyborów samodzielnie jest niczym innym jak zlepkiem twoich doświadczeń i poglądów. Znając wszystkie zmienne jesteś w stanie przewidzieć jaką decyzję podejmie dowolna osoba a przecież Bóg je zna bo jest wszechmogący. Z tego wynika że wolna wola to tylko iluzja.
Pan Bóg się nie wtrąca w nasze wybory, chyba że Go o to poprosimy w modlitwie, a przecież każdy ma jakieś doświadczenie i np. wie że jak raz coś mu nie wyszło to już tak nie robi, chociał jakby chciał to by to zrobić bez ogródek
@SkrzydlataHusaria: Nie mówię że Bóg sie wtrąca tylko że wolna wola nie istnieje bo wszystko jest zdefiniowane przeszłością. W dowolnym ciągu zdarzeń gdy trafia się jakiś wybór nie ma więcej niż jednej ścieżki którą mogą się potoczyć sprawy. Nawet jeśli wybierzesz przypadkowo to i tak nie jest to przypadek tylko koniec równania wynikającego z użycia danych rzeczywistych we wzorze.
to matma, w rzeczywistosci, gdy przyjdzie ci dylemat ,, iść na studia czy od razu do pracy"? możesz wybrać cokolwiek, nawet nielogicznego, albo nic nie wybrać, wolna wola jest nieograniczona, tylko że my zawsze coś tam wybieramy przez co wygląda to tak podobnie do innych osób, że wydaje się że ,,musiałem tak zrobić, inaczej by się nie dało"
@SkrzydlataHusaria: Oczywiście że mogę wybrać ale to nie będzie mój wybór. Ktoś Ci mówił "idź na studia bo mądry chłopak z Ciebie" więc pójdziesz bo w sumie ma rację lub nie pójdziesz bo właściwie nie lubisz się uczyć. Tak czy tak twój wybór został zdefiniowany twoimi zainteresowaniami, doświadczeniami.
Bo nie chodzi w tym o poinformowanie Boga, lecz o oczyszczenie swojej duszy i umysłu poprzez "wyrzucenie tego z siebie".
A także o wysłuchanie porady od kapłana, który powinien być twoim zaufanym sojusznikiem w walce z grzechem.
A że w praktyce to nie spełnia swojej roli, to już inna sprawa.
@Amy666: Jeśli uważasz się za wyznawcę jakiejś religii, to każdy kapłan tej religii powinien być twoim sojusznikiem.
Ale cóż, ja osobiście nie uważam się za katolika.
Spowiedź jest po to, aby kapłn poradzil nam jak mamy walczyć ze swoimi słabościami, poza tym gdybyśmy sami mieli nałożyć na siebie pokutę, to abobyśmy dali jej sobie trszeczkę, albo byśmy się ,,zamodlili" z poczucia winy. A Spowiedź ustanowił Pan Jezus
Jak to Jasiu, nie czytałeś jak w Ewangeliach Apostołowie mówili Jezusowi i sobie nawzajem na klęczkach w konfesjonale wszystkie rzeczy, które wyczytali w Rachunku Sumienia, że są złe?
@Amu_Kuseno: To znaczy chodziło mi o to, że skoro tak piszesz, uzasadnionym wydaje się stwierdzenie, że możesz nie wiedzieć, dlaczego obecnie spowiedź ma formułę taką, jaką ma.
Komentarze
Odśwież4 marca 2018, 21:35
Spowiedź jest tylko do zdobywania przez księży informacji.
Odpisz
3 marca 2018, 14:37
Nie rozumiem religii, która wpaja ludziom poczucie winy.
Odpisz
3 marca 2018, 14:42
@Tosiazzz: a przecież wszystko musi mieć ustalone wg. jakiś zasad, więc jak je łmiesz, to grzeszysz. to samo jakbyś zrobił coś złego i miał ponieść karę wg. prawa komstytucyjnego, a skorobyś nie mial poczucia winy, to nikt nie powienien cię osądzić
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2018, 17:29
@SkrzydlataHusaria: Chrześcijaństwo wpaja Ci informację, że rodzisz się już z winą.
Odpisz
3 marca 2018, 18:10
I że nie ważne co zrobisz i tak będizesz winny.
Odpisz
3 marca 2018, 23:23
@Tosiazzz: nie, bo jeśli czynisz dobro, przestrzegasz przykazań itd. itp. to dochodzisz do doskonałości/świętości i Panu Bogu podoba się twoje życie
Odpisz
3 marca 2018, 23:26
no bo tak, niestety jest, a wpajać to mi może nauczyciel, że różniczki mi się przydadzą w życiu. Gdybyśmy nie rodzili się z winą, to nigdy nie znalibyśmy dobra i najprawdopodobniej nie zgrzeszylibyśmy w swej doskonałości nigdy ( jak Matka Boża), tyle że zawsze coś tam złego się po rodzicach (tzn. adamie i ewie) dziedziczy, więc grzech to taki ludzki przymiot, który popełnaimy stale, no comtu dużo mówić - przez głupotę.
Odpisz
4 marca 2018, 01:21
@SkrzydlataHusaria: A tak ogólniw to bóg został wymyślony przez ludzi, żeby wyjaśnić rzeczy których oni nie potrafili wyjaśnić. A wina to wina.
Odpisz
4 marca 2018, 01:58
@Tosiazzz: typowy argument ateisty który nawet nie podejmuje się obiektywnej dyskusji, bo wie że i tak nie ma odpowiedznich argumentów -,,Boga nie ma".
Odpisz
4 marca 2018, 02:01
@SkrzydlataHusaria: Cóż, według mnie nie ma. Twoje zdanie to Twoje zdanie, niech każdy se wierzy w co chce.
Odpisz
4 marca 2018, 02:23
@Tosiazzz: A obiektywną dyskusję podjąć mogę, jednak trwałaby ona w nieskończoność, gdyż ani Ty nie przekonasz mnie do swojej wiary, ani ja Ciebie do mojej, a raczej jej braku, jak mniemam.
Odpisz
4 marca 2018, 09:57
@Tosiazzz: temat rzeka, wydaje mi się że religia to najobszerniejszy temat jaki istnieje
Odpisz
4 marca 2018, 10:02
@SkrzydlataHusaria: Mógłbyś mi napisać, co dla Ciebie znaczy słowo "wina"? Bo nie wiem czy my w ogóle używamy tego słowa w tym samym znaczeniu.
Odpisz
4 marca 2018, 14:26
ja?
Odpisz
4 marca 2018, 14:34
@SkrzydlataHusaria: Tak, mam na myśli to "Gdybyśmy nie rodzili się z winą, [...]".
Odpisz
4 marca 2018, 17:45
mamy winę, przez Adama, dziedziczymy ją nawet jeszcze samemu nie grzesząc, bo on byl pierwszy i ściągnął na nas grzech, więc w Chrzcie Św. odcinamy się od tego balastu
Odpisz
Edytowano - 2 marca 2018, 17:04
Mój katecheta zawsze powtarza, że spowiedzi są okropnie nudne, szczególnie jak przychodzi jakiś moher i nie wymienia swoich grzechów, tylko całej rodziny...
Odpisz
3 marca 2018, 14:29
skąd katecheta wie, jakie są spowiedzi? chyba że jest księdzem
Odpisz
3 marca 2018, 14:42
To chyba jeden z niewielu katechetów którzy nie są radykalni.
Odpisz
3 marca 2018, 15:52
@Mordzioo: lol ksiądz z mojej szkoły cały czas rzuca jakieś zje**ne teksty typu:
''Ej! Wiedzie jaki jest przepis na pasztet zajęczy? Wyrywasz w klubie najgrubszą laskę i później ją r*chasz aż zajęczy''
Odpisz
3 marca 2018, 15:56
@Frutti56: Powiadasz że ksiądz tak mówi? :D
Odpisz
3 marca 2018, 23:16
@Frutti56: czy ty nie miałeś odejść z jeja...?
Odpisz
4 marca 2018, 02:24
@SkrzydlataHusaria: Kto?
Odpisz
4 marca 2018, 09:56
@Tosiazzz: frutti
Odpisz
4 marca 2018, 11:13
@SkrzydlataHusaria: Miałem ale uznałem że jestem za fajną osobą żeby wam się odbierać
(jakkolwiek głupio to nie brzmi XD)
Odpisz
3 marca 2018, 16:18
A moim zdaniem teoretycznie możliwy Bóg nie jest wszechwiedzący.
Odpisz
3 marca 2018, 16:21
@Krzyniu: Why
Odpisz
3 marca 2018, 16:23
@kamykPL: Bo gdyby wiedział co się będzie tu odpi***alać to by nikomu nie dał wolnej woli
no chyba że po prostu nas nie lubi
Odpisz
3 marca 2018, 16:30
@Krzyniu: Gdyby był wszechwiedzący to byłby największym ch*jem, jaki istnieje.
Odpisz
3 marca 2018, 22:02
@Krzyniu: Jeśli Bóg jest wszychwiędzacy to po co urządzać ten cyrk na ziemi skoro zna przyszłość to niech przyporzadkuje ludzi do niebo / piekło i tyle.
Odpisz
3 marca 2018, 22:55
Wolałbyś nie istnieć?
Odpisz
3 marca 2018, 23:06
@kamykPL: Tylko zaznaczam że z perspektywy Bogato jest niepotrzebne skoro on i tak już wszystko wie. Oczywiście że mrówka chce istnieć ale czy jej istnienie jest potrzebne w świecie gigantów?
Odpisz
3 marca 2018, 23:10
Mrówki jak i inne stworzenia podtrzymują ekosystem.
Odpisz
3 marca 2018, 23:15
@kamykPL: Metafora.
Odpisz
3 marca 2018, 23:22
Pan Bóg jako najdoskonalszym (na Ziemi) istotom dał nam wolną wolę, wykorzystujemy ją jak chcemy, potem się z tego rozliczamy. Grzech wybieramy sami, a szatan (jako anioł też miał wolną wolę) wybrał, że nie będzie słuchał rozkazu Pana Boga (nie będzie służył ludziom, uważał ich za coś gorszego od siebie) więc będzie kusił ich na złe
Odpisz
3 marca 2018, 23:31
@SkrzydlataHusaria: Twoja "wolna wola" czyli podejmowanie wyborów samodzielnie jest niczym innym jak zlepkiem twoich doświadczeń i poglądów. Znając wszystkie zmienne jesteś w stanie przewidzieć jaką decyzję podejmie dowolna osoba a przecież Bóg je zna bo jest wszechmogący. Z tego wynika że wolna wola to tylko iluzja.
Odpisz
3 marca 2018, 23:40
Pan Bóg się nie wtrąca w nasze wybory, chyba że Go o to poprosimy w modlitwie, a przecież każdy ma jakieś doświadczenie i np. wie że jak raz coś mu nie wyszło to już tak nie robi, chociał jakby chciał to by to zrobić bez ogródek
Odpisz
3 marca 2018, 23:49
@SkrzydlataHusaria: Nie mówię że Bóg sie wtrąca tylko że wolna wola nie istnieje bo wszystko jest zdefiniowane przeszłością. W dowolnym ciągu zdarzeń gdy trafia się jakiś wybór nie ma więcej niż jednej ścieżki którą mogą się potoczyć sprawy. Nawet jeśli wybierzesz przypadkowo to i tak nie jest to przypadek tylko koniec równania wynikającego z użycia danych rzeczywistych we wzorze.
Odpisz
3 marca 2018, 23:55
to matma, w rzeczywistosci, gdy przyjdzie ci dylemat ,, iść na studia czy od razu do pracy"? możesz wybrać cokolwiek, nawet nielogicznego, albo nic nie wybrać, wolna wola jest nieograniczona, tylko że my zawsze coś tam wybieramy przez co wygląda to tak podobnie do innych osób, że wydaje się że ,,musiałem tak zrobić, inaczej by się nie dało"
Odpisz
4 marca 2018, 12:50
@SkrzydlataHusaria: Oczywiście że mogę wybrać ale to nie będzie mój wybór. Ktoś Ci mówił "idź na studia bo mądry chłopak z Ciebie" więc pójdziesz bo w sumie ma rację lub nie pójdziesz bo właściwie nie lubisz się uczyć. Tak czy tak twój wybór został zdefiniowany twoimi zainteresowaniami, doświadczeniami.
Odpisz
4 marca 2018, 14:26
ale robisz co chcesz, a nikt (Pan Bóg) ci nie narzuci
Odpisz
4 marca 2018, 14:31
@SkrzydlataHusaria: Przeszłość mi narzuci.
Odpisz
4 marca 2018, 15:07
To już zły tok myślenia.
Odpisz
4 października 2018, 10:58
@Krzyniu: Kiedy czytam te wszystkie komentarze nasuwa się myśl: "ktoś tu nie słuchał na religii"
Odpisz
4 października 2018, 11:12
@Archeologwinternetach: >religia wyznacznikiem teologii
Odpisz
8 października 2020, 00:23
@Krzyniu: Może wie, co się zdarzy, ale o tym nie myśli żeby było ciekawiej.
Odpisz
8 października 2020, 00:27
@Quackmore: straszne
Odpisz
8 października 2020, 00:31
@Krzyniu: Dla niektórych straszne jest lepsze niż nuda do końca świata.
Odpisz
8 października 2020, 00:41
@Quackmore: to nie nuda, to przerażające wiedzieć wszystko
Odpisz
8 października 2020, 16:06
@Krzyniu: Jako Bóg możesz usunąć to przerażenie.
Odpisz
8 października 2020, 18:08
@Quackmore: Jeżeli masz wybór to czy wiesz że go dokonasz? Jesteś wszechwiexscy, więc tak. Problem powraca
Odpisz
8 października 2020, 18:12
@Krzyniu: Jako Bóg możesz usunąć wszystkie wybory i problemy.
Odpisz
8 października 2020, 18:29
@Quackmore: jakoś nie chwytam tego konceptu. on pewnie tez nie
Odpisz
8 października 2020, 18:36
@Krzyniu: Usuwasz decyzje i egzystujesz bez przerażenia, proste.
Odpisz
8 października 2020, 18:42
@Quackmore: a taki scenariusz: wiesz że będziesz miał depresję za miesiac
no ale jesteś bogiem, wiec robisz pstryk i nie bedziesz mial depresji
czy w takim razie jestes wszechwiedzący?
Odpisz
8 października 2020, 18:48
@Krzyniu: Mój czyn zmienił przyszłość i o tym wiem, a więc moja wiedza się zmienia razem z przyszłością.
Odpisz
8 października 2020, 19:18
@Quackmore: jak wiedza miałaby się zmieniać? jestem wszechwiedzący, więc wiem WSZYSTKO. wiem, co sie odbedzie za miesiac
Odpisz
8 października 2020, 19:21
@Krzyniu: I to zmieniłeś.
Odpisz
8 października 2020, 19:40
@Quackmore: to idiotyczne, jeżeli wszystko mogę zmienić to na dobrą sprawę tego nie wiem
czy wiem że będę zmieniał to co wiem?
Odpisz
8 października 2020, 19:45
@Krzyniu: Zmienisz to, co teraz wiesz, i wtedy będziesz wiedział co innego.
Odpisz
8 października 2020, 19:50
@Quackmore: robisz tylko shitstorm czasowych paradoksów
Odpisz
8 października 2020, 19:51
@Krzyniu: Wiem.
Odpisz
3 marca 2018, 22:00
Pewnie dlatego że wiedza to władza a Kościół lubi mieć władzę. Knowledge is power.
Odpisz
3 marca 2018, 14:47
A ja mam inne wyobrażenie wiary xD
Odpisz
3 marca 2018, 15:06
@BetonowyMur: Fajnie XD
Odpisz
3 marca 2018, 15:24
@kamykPL: xD ale beka
Odpisz
3 marca 2018, 15:27
@TimekPL123:
Odpisz
3 marca 2018, 14:16
Bo nie chodzi w tym o poinformowanie Boga, lecz o oczyszczenie swojej duszy i umysłu poprzez "wyrzucenie tego z siebie".
A także o wysłuchanie porady od kapłana, który powinien być twoim zaufanym sojusznikiem w walce z grzechem.
A że w praktyce to nie spełnia swojej roli, to już inna sprawa.
Odpisz
3 marca 2018, 14:20
@Mijak: Czemu jakiś gruby, gejowy debil ma być moim sojusznikiem? :V
Odpisz
3 marca 2018, 14:21
@Amy666: nie wszysyscy księżatacy są, ty uwzględniłaś tu tych, którzy nie są z powołania
Odpisz
3 marca 2018, 14:22
@SkrzydlataHusaria: Meh.
Odpisz
3 marca 2018, 14:31
@Amy666: Jeśli uważasz się za wyznawcę jakiejś religii, to każdy kapłan tej religii powinien być twoim sojusznikiem.
Ale cóż, ja osobiście nie uważam się za katolika.
Odpisz
3 marca 2018, 14:40
@Mijak: właśnie - popieram
Odpisz
3 marca 2018, 14:32
Żaden człowiek nie panuje nad grzechami ani duszami innych ludzi
Odpisz
3 marca 2018, 14:37
@minejon: Co w związku z tym?
Odpisz
3 marca 2018, 14:36
Dawno nie widziałem tak nieudanego hejtu na Kościół Katolicki. Bez sensu. Bez nawet chęci zrozumienia.
Odpisz
3 marca 2018, 14:23
Spowiedź jest po to, aby kapłn poradzil nam jak mamy walczyć ze swoimi słabościami, poza tym gdybyśmy sami mieli nałożyć na siebie pokutę, to abobyśmy dali jej sobie trszeczkę, albo byśmy się ,,zamodlili" z poczucia winy. A Spowiedź ustanowił Pan Jezus
Odpisz
2 marca 2018, 17:00
Tego pana również bardzo kręci spowiedź
Odpisz
3 marca 2018, 14:21
@lorax12: co to?
Odpisz
3 marca 2018, 15:19
@SkrzydlataHusaria: One Sin and Hundred Good Deeds z Lobotomy Corp.
Odpisz
8 października 2020, 00:26
@SkrzydlataHusaria: Krzyż w czaszce.
Odpisz
2 marca 2018, 15:19
Jak to Jasiu, nie czytałeś jak w Ewangeliach Apostołowie mówili Jezusowi i sobie nawzajem na klęczkach w konfesjonale wszystkie rzeczy, które wyczytali w Rachunku Sumienia, że są złe?
Odpisz
3 marca 2018, 14:36
@Amu_Kuseno: Chyba nie wiesz, na czym polega spowiedź. Tak jak autor obrazka.
Odpisz
3 marca 2018, 23:21
@Baturaj: Skąd wiesz, że nie wiem? To, że pluję na katolickie doktryny nie oznacza, że nie wiem co powinno to słowo oznaczać
Odpisz
5 marca 2018, 16:44
@Amu_Kuseno: To znaczy chodziło mi o to, że skoro tak piszesz, uzasadnionym wydaje się stwierdzenie, że możesz nie wiedzieć, dlaczego obecnie spowiedź ma formułę taką, jaką ma.
Odpisz
5 marca 2018, 19:56
@Baturaj: Nie wiem, dlaczego pozwolono i nadal się pozwala, aby tak to wyglądało
Odpisz
2 marca 2018, 15:16
Mohery też się tym jarają
Odpisz