@tadeusz999: Głównie z powodów moralnych. Rośliny nie mają ośrodka nerwowego odpowiedzialnego za odczuwanie bólu, zwierzęta natomiast go mają.
Niektórzy nie jedzą mięsa z powodów zdrowotnych i dietetycznych. Wielu hindusów z powodów religijnych. A niektórzy go nie jedzą, bo po prostu im mięso nie smakuje.
@Nanook: Ale co to daje, że zwierzęta odczuwają ból? Przecież taka jest selekcja naturalna, że jeden organizm musi zapie**olić drugi, żeby przetrwać. Białka zwierzęce są potrzebne ludzkiemu organizmowi, nie da się ich zastąpić. Poza tym wielu wegetarian nie ma oporów żeby zaje**ć muchę, ale jeśli chodzi o świnkę to nie, bo to przecież nieetyczne.
@tadeusz999: Mucha nie odczuwa bólu, świnie odczuwają ból. Porównanie bezsensowne.
A selekcja naturalna nie polega na tym, że wszyscy się nawzajem zabijamy, żeby przetrwać. Ludzie to wszystkożercy, a nie mięsożercy. Możemy jeść mięso, ale nie musimy. Człowiek jest tak fajnie skonstruowany, że mamy możliwość jeść i mięso i rośliny. Wegetarianie wybrali, że będą jeść tylko rośliny z przyczyn, które wcześniej wskazałem, a Inuici wybrali (chociaż właściwie to klimat im to wybrał) jedzenie tylko mięsa i nie ma z tym żadnego problemu.
I to kłamstwo, że potrzebujemy białek zwierzęcych i nie da się ich zastąpić. Zostało już to udowodnione w wielu badaniach naukowych, że jak najbardziej można stworzyć pełnowartościową dietę wegetariańską, w której rolę białek zwierzęcych przejmie nabiał, rośliny strączkowe czy też zboża. I nie ma z tym żadnego problemu, a wręcz przeciwnie jest to nawet zdrowsze.
@Nanook: Owady mają własny układ nerwowy, czują gdy żyją i mają własne funkcje i prowizoryczną "chęć życia" która sprowadza się chociażby do szybkiej reakcji muchy na przykład na wymachiwanie klapką celem jej zabicia. Mucha potrafi spie**olić raczej po mniej niż sekundach. A taka zdolność reakcji o czymś świadczy. No i świnia jak dostanie raz nożykiem rzeźnickim to tak samo jak mucha gdy dostanie klapką. Nawet nie zdąży tego porządnie poczuć, wycierpieć bo zaraz układ nerwowy świnki zanika, umiera i jej zwłoki idą na nasz obiad. Selekcja naturalna polega na tym że coś musi zostać zapie**olone żeby drugie przeżyło. Nasze organizmy potrzebują pokarmu organicznego. Wpie**olenie suchego kamienia nam gówno da. I wszyscy wyewoluowaliśmy z organizmów jednokomórkowych, tak samo roślinki. Wegetarianie swoją moralność mogą rozbić o kant stołu. Zabijanie roślin to też odbieranie życia. Gdyby zwierzęta na obiad poddawano eutanazji zamiast oddawać do zwykłej rzeźni to pewnie wegetarianie i tak nie żerliby mięsa. I gdzie wtedy argument o czuciu bólu? Nabiał to białko pochodzenia zwierzęcego.
@tadeusz999: Powtórzę raz jeszcze. Mucha nie odczuwa bólu, natomiast świnie jak najbardziej, cierpią gdy są zabijane.
Reagowanie na bodźce zewnętrzne nie ma żadnego związku z problemem moralnym zadawania innym organizmom bólu. Każdy organizm w większym lub mniejszym stopniu reaguje na bodźce zewnętrzne. Nie oznacza to jednak, że zabicie psa ma taki sam wymiar moralny jak zdeptanie rosiczki.
A co do sposobu zabijania świń i innych zwierząt. Świń nie poddaje się eutanazji tylko zwyczajnie się je zabija w rzeźni. Więc gdybanie nie ma sensu.
Nóż rzeźniczy służy do cięcia mięsa, a nie do zabijania. Świnie zabija się inaczej, w o wiele okrutniejszy sposób. Zresztą wpisz sobie "rzeźnia świnie" w Youtube i sam zobacz parę filmików.
I nie, nasze organizmy nie potrzebują mięsa, żeby dobrze funkcjonować. W internecie masz zresztą ładne opracowanie naukowe na ten temat.
@tadeusz999: Nie wiem jak jest u innych wegetarian i wegan, ale dla mnie na przykład nie stanowi problemu sam fakt, że zabijamy zwierzęta, żeby je zjeść bo masz rację - jesteśmy wyżej w łańcuchu pokarmowym niż one i to jest naturalne. Natomiast absolutnie nienaturalne jest to jak te zwierzęta rzeźne są hodowane, w jakich warunkach trzymane, jak karmione i w jaki sposób zabijane. To jest po prostu bestialstwo. Tak samo jak testowanie na zwierzętach czy ich skórowanie (najczęściej robi się to na żywca, poprzednio unieruchamiając tylko zwierze, a potem rzuca się je na jedną kupę i pozwala wykrwawić w męczarniach). A co do tych roślin to po części masz rację rośliny nie są wcale takie głupie i potrafią wyczuć zagrożenie, i przez system korzeniowy ostrzec o tym sąsiadów, a nawet się bronić produkując na przykład enzymy, które sprawiają, że ich poszczególne organy przestają być zdatne do spożycia. Ale to potrafią już tylko drzewa i to najczęściej tylko w lesie bo rośliny uprawne już setki lat temu utraciły tę zdolność z powodu gospodarowania nimi przez ludzi.
@Nanook: Muchy też cierpią. Chociażby gdy dostaną klapką nie raz i nie dobrze i później przez kilka godzin zdychają w agonii z rozpie**olonymi narządami wewnętrznymi. Kolego, z wegetarianami wychodzi na to ich hipokryzja, że niby swoimi poglądami chcą prezentować określony kręgosłup moralny, a po chwili się okazuje że nie. Wyobraź sobie człowieka cierpiącego na pewną przypadłość spowodowaną zaburzeniem niektórych czynności układu nerwowego a tym samym nie czucie bólu stojącego obok zdrowego, inteligentnego człowieka. I teraz wegetarianizm zakłada coś podobnego (porównanie owadów i ssaków) że temu pierwszemu swobodnie można strzelić w łeb, bo tylko przeszkadza domownikom swoją chorobą, a temu drugiemu nie, bo inteligentny i to już moralność. Błąd - nie moralność, tylko egoizm, gdyż inteligentny człowiek dużo bardziej przyda się otoczeniu niż koleś z poważnymi problemami biologicznymi i jeszcze co najważniejsze: głupszy. Tak samo działają wegetarianie, a próbują tylko manipulować że to oni lepiej operują zasadami moralnymi. W tak sam okrutny sposób jak w rzeźni giną chociażby zające rozszarpane przed drapieżne ptactwo. Jasne, może poczytam o tym mięsku. Zawsze byłem kiepski z biologii i preferuję przedmioty matematyczne i filozoficzne, także z chęcią dam radę. Szkoda tylko że parę dobrych lat temu w szkole wciskali mi coś innego.
@Brokula: Nie jesteśmy wyżej w łańcuchu pokarmowym niż wiele zwierząt. Nie wykształciła nas ewolucja. Po prostu wedle obecnej wiedzy jesteśmy na takim stopniu zaawansowania naukowego, że możemy sobie pozwolić na zrobienie co nam się tylko podoba z każdym możliwym zwierzęciem. Mamy taką technologię, że na razie nawet lew, który powinien być silniejszy pod każdym względem, może nam naskoczyć. I chociaż postęp jest bardzo fajny, nie preferuję zadawania cierpienia w ogóle. Raczej jeszcze nie nosiłem skór zwierzęcych a preferowałem wełnę którą można sobie brać z owcy nie robiąc jej krzywdy. Więc to nie do mnie. Za kilkadziesiąt milionów lat możliwe będzie że pod wpływem ewolucji to wysoko rozwinięte drzewa będą gospodarować ludźmi...
@tadeusz999: Muchy nie cierpią, bo nie mają jak cierpieć. Nie istnieje u nich ośrodek odpowiedzialny za ból.
A kręgosłup moralny tych wegetarian, którzy wybrali tę dietę z powodów moralnych, jest bardzo prosty. Po prostu nie chcą przyczyniać się do niepotrzebnego cierpienia zwierząt. Jeżeli z jakiegoś powodu tego nie rozumiesz pomimo tego, że ci to zwięźle wytłumaczyłem bądź też nie chcesz tego zrozumieć, to już jest to jedynie twój problem, a nie wegetarian. Ale proszę cię tylko o jedno, zachowaj swój problem dla siebie i nie pisz już więcej.
@TimekPL123: "Nowy" jest określeniem osoby która na jeja pojawiła się dość niedawno, niezależnie czy ogarnia czy nie. Nazywanie stałych użytkowników "nowymi" bo nie rozumieją twojego abstrakcyjnego myślenia jest głupie as fucc.
@WebsTer230: no przecież ja jestem tłumaczenie z angielskiego
przecież tak jak jest w angielskim to to jest robione tłumaczone na polski, nie zrobiłeś ty wiedziałeś o tym?
@WebsTer230: no to teraz ty możesz
teraz wszyscy powinniśmy być tłumaczyć zdania z angielski
pszczoła powód że ktoś tłumaczy vegan na weganem
dobra praca!
Komentarze
Odśwież30 maja 2023, 22:26
Baza
Odpisz
18 marca 2018, 12:14
W ogóle dlaczego wegetarianie nie chcą zabijać zwierząt a rośliny już tak?
Odpisz
18 marca 2018, 12:58
@tadeusz999: Ponieważ twierdzą, że rośliny i tak wyrastają z ziemi i nic nie czują.
Odpisz
Edytowano - 18 marca 2018, 16:27
@tadeusz999: Głównie z powodów moralnych. Rośliny nie mają ośrodka nerwowego odpowiedzialnego za odczuwanie bólu, zwierzęta natomiast go mają.
Niektórzy nie jedzą mięsa z powodów zdrowotnych i dietetycznych. Wielu hindusów z powodów religijnych. A niektórzy go nie jedzą, bo po prostu im mięso nie smakuje.
Odpisz
Edytowano - 18 marca 2018, 18:08
@Nanook: Ale co to daje, że zwierzęta odczuwają ból? Przecież taka jest selekcja naturalna, że jeden organizm musi zapie**olić drugi, żeby przetrwać. Białka zwierzęce są potrzebne ludzkiemu organizmowi, nie da się ich zastąpić. Poza tym wielu wegetarian nie ma oporów żeby zaje**ć muchę, ale jeśli chodzi o świnkę to nie, bo to przecież nieetyczne.
Odpisz
Edytowano - 18 marca 2018, 18:29
@tadeusz999: Mucha nie odczuwa bólu, świnie odczuwają ból. Porównanie bezsensowne.
A selekcja naturalna nie polega na tym, że wszyscy się nawzajem zabijamy, żeby przetrwać. Ludzie to wszystkożercy, a nie mięsożercy. Możemy jeść mięso, ale nie musimy. Człowiek jest tak fajnie skonstruowany, że mamy możliwość jeść i mięso i rośliny. Wegetarianie wybrali, że będą jeść tylko rośliny z przyczyn, które wcześniej wskazałem, a Inuici wybrali (chociaż właściwie to klimat im to wybrał) jedzenie tylko mięsa i nie ma z tym żadnego problemu.
I to kłamstwo, że potrzebujemy białek zwierzęcych i nie da się ich zastąpić. Zostało już to udowodnione w wielu badaniach naukowych, że jak najbardziej można stworzyć pełnowartościową dietę wegetariańską, w której rolę białek zwierzęcych przejmie nabiał, rośliny strączkowe czy też zboża. I nie ma z tym żadnego problemu, a wręcz przeciwnie jest to nawet zdrowsze.
Odpisz
18 marca 2018, 18:43
@Nanook: Owady mają własny układ nerwowy, czują gdy żyją i mają własne funkcje i prowizoryczną "chęć życia" która sprowadza się chociażby do szybkiej reakcji muchy na przykład na wymachiwanie klapką celem jej zabicia. Mucha potrafi spie**olić raczej po mniej niż sekundach. A taka zdolność reakcji o czymś świadczy. No i świnia jak dostanie raz nożykiem rzeźnickim to tak samo jak mucha gdy dostanie klapką. Nawet nie zdąży tego porządnie poczuć, wycierpieć bo zaraz układ nerwowy świnki zanika, umiera i jej zwłoki idą na nasz obiad. Selekcja naturalna polega na tym że coś musi zostać zapie**olone żeby drugie przeżyło. Nasze organizmy potrzebują pokarmu organicznego. Wpie**olenie suchego kamienia nam gówno da. I wszyscy wyewoluowaliśmy z organizmów jednokomórkowych, tak samo roślinki. Wegetarianie swoją moralność mogą rozbić o kant stołu. Zabijanie roślin to też odbieranie życia. Gdyby zwierzęta na obiad poddawano eutanazji zamiast oddawać do zwykłej rzeźni to pewnie wegetarianie i tak nie żerliby mięsa. I gdzie wtedy argument o czuciu bólu? Nabiał to białko pochodzenia zwierzęcego.
Odpisz
18 marca 2018, 20:24
@tadeusz999: Powtórzę raz jeszcze. Mucha nie odczuwa bólu, natomiast świnie jak najbardziej, cierpią gdy są zabijane.
Reagowanie na bodźce zewnętrzne nie ma żadnego związku z problemem moralnym zadawania innym organizmom bólu. Każdy organizm w większym lub mniejszym stopniu reaguje na bodźce zewnętrzne. Nie oznacza to jednak, że zabicie psa ma taki sam wymiar moralny jak zdeptanie rosiczki.
A co do sposobu zabijania świń i innych zwierząt. Świń nie poddaje się eutanazji tylko zwyczajnie się je zabija w rzeźni. Więc gdybanie nie ma sensu.
Nóż rzeźniczy służy do cięcia mięsa, a nie do zabijania. Świnie zabija się inaczej, w o wiele okrutniejszy sposób. Zresztą wpisz sobie "rzeźnia świnie" w Youtube i sam zobacz parę filmików.
I nie, nasze organizmy nie potrzebują mięsa, żeby dobrze funkcjonować. W internecie masz zresztą ładne opracowanie naukowe na ten temat.
Odpisz
20 marca 2018, 10:58
@tadeusz999: Nie wiem jak jest u innych wegetarian i wegan, ale dla mnie na przykład nie stanowi problemu sam fakt, że zabijamy zwierzęta, żeby je zjeść bo masz rację - jesteśmy wyżej w łańcuchu pokarmowym niż one i to jest naturalne. Natomiast absolutnie nienaturalne jest to jak te zwierzęta rzeźne są hodowane, w jakich warunkach trzymane, jak karmione i w jaki sposób zabijane. To jest po prostu bestialstwo. Tak samo jak testowanie na zwierzętach czy ich skórowanie (najczęściej robi się to na żywca, poprzednio unieruchamiając tylko zwierze, a potem rzuca się je na jedną kupę i pozwala wykrwawić w męczarniach). A co do tych roślin to po części masz rację rośliny nie są wcale takie głupie i potrafią wyczuć zagrożenie, i przez system korzeniowy ostrzec o tym sąsiadów, a nawet się bronić produkując na przykład enzymy, które sprawiają, że ich poszczególne organy przestają być zdatne do spożycia. Ale to potrafią już tylko drzewa i to najczęściej tylko w lesie bo rośliny uprawne już setki lat temu utraciły tę zdolność z powodu gospodarowania nimi przez ludzi.
Odpisz
20 marca 2018, 20:41
@Nanook: Muchy też cierpią. Chociażby gdy dostaną klapką nie raz i nie dobrze i później przez kilka godzin zdychają w agonii z rozpie**olonymi narządami wewnętrznymi. Kolego, z wegetarianami wychodzi na to ich hipokryzja, że niby swoimi poglądami chcą prezentować określony kręgosłup moralny, a po chwili się okazuje że nie. Wyobraź sobie człowieka cierpiącego na pewną przypadłość spowodowaną zaburzeniem niektórych czynności układu nerwowego a tym samym nie czucie bólu stojącego obok zdrowego, inteligentnego człowieka. I teraz wegetarianizm zakłada coś podobnego (porównanie owadów i ssaków) że temu pierwszemu swobodnie można strzelić w łeb, bo tylko przeszkadza domownikom swoją chorobą, a temu drugiemu nie, bo inteligentny i to już moralność. Błąd - nie moralność, tylko egoizm, gdyż inteligentny człowiek dużo bardziej przyda się otoczeniu niż koleś z poważnymi problemami biologicznymi i jeszcze co najważniejsze: głupszy. Tak samo działają wegetarianie, a próbują tylko manipulować że to oni lepiej operują zasadami moralnymi. W tak sam okrutny sposób jak w rzeźni giną chociażby zające rozszarpane przed drapieżne ptactwo. Jasne, może poczytam o tym mięsku. Zawsze byłem kiepski z biologii i preferuję przedmioty matematyczne i filozoficzne, także z chęcią dam radę. Szkoda tylko że parę dobrych lat temu w szkole wciskali mi coś innego.
Odpisz
20 marca 2018, 20:46
@Brokula: Nie jesteśmy wyżej w łańcuchu pokarmowym niż wiele zwierząt. Nie wykształciła nas ewolucja. Po prostu wedle obecnej wiedzy jesteśmy na takim stopniu zaawansowania naukowego, że możemy sobie pozwolić na zrobienie co nam się tylko podoba z każdym możliwym zwierzęciem. Mamy taką technologię, że na razie nawet lew, który powinien być silniejszy pod każdym względem, może nam naskoczyć. I chociaż postęp jest bardzo fajny, nie preferuję zadawania cierpienia w ogóle. Raczej jeszcze nie nosiłem skór zwierzęcych a preferowałem wełnę którą można sobie brać z owcy nie robiąc jej krzywdy. Więc to nie do mnie. Za kilkadziesiąt milionów lat możliwe będzie że pod wpływem ewolucji to wysoko rozwinięte drzewa będą gospodarować ludźmi...
Odpisz
20 marca 2018, 22:03
@tadeusz999: Muchy nie cierpią, bo nie mają jak cierpieć. Nie istnieje u nich ośrodek odpowiedzialny za ból.
A kręgosłup moralny tych wegetarian, którzy wybrali tę dietę z powodów moralnych, jest bardzo prosty. Po prostu nie chcą przyczyniać się do niepotrzebnego cierpienia zwierząt. Jeżeli z jakiegoś powodu tego nie rozumiesz pomimo tego, że ci to zwięźle wytłumaczyłem bądź też nie chcesz tego zrozumieć, to już jest to jedynie twój problem, a nie wegetarian. Ale proszę cię tylko o jedno, zachowaj swój problem dla siebie i nie pisz już więcej.
Odpisz
20 marca 2018, 23:05
@Nanook: Rozumiem. Ale będę wyrażał swoją opinię, dopóty żyję w wolnym kraju.
Odpisz
18 marca 2018, 21:06
Wystarczy powiedzieć że masz autyzm na to samo wyjdzie
Odpisz
18 marca 2018, 22:34
@Agario: Śmiechłem
Odpisz
18 marca 2018, 15:24
Gdyby jadł mięso jak normalny człowiek to nie musiałby mówić żadnej z tych rzeczy
Odpisz
14 marca 2018, 15:49
"Nie jem mięsa" wystarczy
Odpisz
14 marca 2018, 15:07
A i tak zje**ł, bo mówi się "weganinem".
Odpisz
18 marca 2018, 12:18
@Krzyniu: No i tu się mylisz.
Odpisz
18 marca 2018, 12:33
@Krzyniu: nie pykło
Odpisz
18 marca 2018, 13:19
@TimekPL123: Nie, nie mylę się.
Odpisz
18 marca 2018, 13:32
@Krzyniu: Słuchaj nowy, to jest jeja, tutaj nie jest ważne to czy masz rację, tylko jaki jest stosunek strzałek zielonych do czerwonych.
Odpisz
18 marca 2018, 13:49
@TimekPL123: "Nowy" xD
Odpisz
18 marca 2018, 13:59
@WebsTer230: No pewnie, skoro nie ogarnia.
Odpisz
18 marca 2018, 14:17
@TimekPL123: "Nowy" jest określeniem osoby która na jeja pojawiła się dość niedawno, niezależnie czy ogarnia czy nie. Nazywanie stałych użytkowników "nowymi" bo nie rozumieją twojego abstrakcyjnego myślenia jest głupie as fucc.
Odpisz
18 marca 2018, 16:36
@Krzyniu: but u know, że to post tłumaczony z angielskiego, czyli by było poprstu "vegan"
Odpisz
18 marca 2018, 16:38
@kasjan132pl: No to zajebiście, czyli mam przyznać że jesteście rajt pszczoła powód dla przykładu tłumaczyłem to z angielskiego?
Odpisz
18 marca 2018, 16:45
@Krzyniu: co
Odpisz
18 marca 2018, 16:53
@WebsTer230: no przecież ja jestem tłumaczenie z angielskiego
przecież tak jak jest w angielskim to to jest robione tłumaczone na polski, nie zrobiłeś ty wiedziałeś o tym?
Odpisz
18 marca 2018, 16:55
@Krzyniu: Wiedziałem, ale nie mogłem zrozumieć twojego komentarza
Odpisz
18 marca 2018, 17:02
@WebsTer230: no to teraz ty możesz
teraz wszyscy powinniśmy być tłumaczyć zdania z angielski
pszczoła powód że ktoś tłumaczy vegan na weganem
dobra praca!
Odpisz
14 marca 2018, 10:56
"Normalny" jest jeszcze łatwiejsze.
Odpisz