@Nanook: Jeśli ktoś jest w stanie przywłaszczyć sobie cudzą własność, to jest najgorszym typem człowieka, niezależnie od tego, czy tą własnością będzie drożdżówka, tysiąc złotych, dziewictwo analne czy życie.
Jeśli ktoś śmie jeszcze po czymś takim twierdzić, że to nie jest poważne przestępstwo, to tym bardziej zasługuje na karę.
Odcięcie ręki za kradzież drożdżówki jest na pewno bardziej sprawiedliwe, niż wiele przepisów w polskim prawie, karzącym za rzeczy, które nie naruszają cudzej wolności, jak na przykład prostytucja, hazard, czy handel narkotykami.
@Mijak: TO jest kradzież, bo komuś zabierasz dziewictwo, nawet jeśli ona tego chce. Głosisz szkodliwe poglądy. Idź do Arabii Saudyjskiej i tam głoś swoje mądrości.
Jeśli zabierasz coś za zgodą właściciela, to nie jest to kradzież, choćby to było sto miliardów dolarów albo właśnie dziewictwo.
Rzecz jasna, zgoda pod wpływem groźby lub oszustwa się nie liczy - wymuszanie zgody to też kradzież.
A zabranie czegoś bez zgody właściciela to kradzież, nawet jeśli mówimy tylko o drożdżówce.
Rzecz jasna, najwyższy wymiar kary nie powinien być egzekwowany bezwzględnie, okradana osoba powinna mieć prawo całkowicie lub częściowo darować winy złodziejowi.
Ale nawet w przypadku całkowitego darowania win, złodziej powinien zostać w jakiś sposób ukarany i napiętnowany, żeby reszta społeczeństwa mogła od razu wiedzieć, z kim mają do czynienia.
@Mijak: przedtem pisałeś że gw**** i morderstwo to też kradzierz... czyli odcinamy rękę i wszystko git? morderca dalej jest na wolności i zabija? nie dość że to prymitywne to bez sensowne
@Mijak: więzienie jest bardziej surowe niż takie odcięcie ręki czy śmierci, no i z tego co zrozumiałem wcześniej to twoja logika opiera się mniej więcej tak "no bo on ukradł drożdzówkę ale mógł zabić osobę, dlatego odetnijcie mu rękę"
To nie do końca tak.
Po prostu, jeśli ktoś nie widzi nic złego w odebraniu drugiemu człowiekowi jego własności, to znaczy, że ma spaczone poczucie moralności.
Może nie na tyle spaczone, żeby uznać go za śmiertelne zagrożenie, ale wystarczająco, żeby przestał zasługiwać na prawa człowieka.
A więzienie nie dla każdego jest karą. Jest wiele przykładów osób, które popełniają przestępstwa i dają się złapać specjalnie po to, żeby tam trafić i mieć zapewniony dach nad głową i darmowe wyżywienie.
@Mijak: Co jak co Mijak, ale śmiesznie brzmią słowa o spaczonym poczuciu moralności z ust kogoś kto uważa odcinanie rąk za kradzież drożdżówki jako coś pozytywnego i sprawiedliwego. Szurnięty jesteś koleś...
@Mijak: Ale ja nieraz zabrałam komuś drożdżówkę, bo po prostu leżała na ławce xD. Ja jestem zdania, że swoje rzeczy, które można jakoś schować przy sobie powinno się mieć przy sobie. Bierzesz drożdżówkę do szkoły? Trzymaj ją przy sobie! W chlebaku, albo w jakimś materiale, którym możesz owinąć jedzenie. Ja jestem zdania, że jeśli coś takiego taniego leży na ławce w szkole to sobie to biorę. Płytkie podejście, wiem, ale to nauczy kogoś, że trzyma się takie rzeczy przy sobie. Oczywiście nie zabierałam jej na stałe. Zazwyczaj potem tej osobie odkupiłam drożdżówkę i tłumaczyłam, że inni by nie byli tacy hojni. To jest akurat dobre podejście. Natomiast kradzież nie jest aż tak zła. Spójrzmy na to z innej strony. Kradzież, która ma na celu udowodnienia czyjejś winy jest Dobra!
@Mijak: Pie**olisz, że kradzież nie jest moralna, ale zrobienie z kogoś kaleki jest ok bo coś ukradł? Wszystko w islamie nie jest pozytywne i musisz to pojąć. Masz skrzywione poglądy.
Och, w Islamie jest mnóstwo chorych rzeczy, strasznie ograniczających wolność.
Z największych religii Islam jest najgorszy.
Z pozytywnych, wolnościowych rzeczy są tam tylko bezwzględność wobec przestępców (inna sprawa, co tam bywa uznawane za przestępstwo) i przyzwolenie na wielożeństwo (choć pod innymi względami to okropne, jak tam się traktuje kobiety).
Poza tym, gdyby z dnia na dzień wprowadzić takie prawo w Polsce - odcinanie rąk złodziejom - nagle zrobiłoby się mnóstwo kaleków i to nie byłoby dobre.
Ale gdyby dać ludziom kilka lat na przygotowanie się do tej sytuacji, wychowywać nowe pokolenie w tej świadomości, że wkrótce to prawo wejdzie w życie, społeczeństwo by na tym zyskało.
@marcel22205: Argument z możliwością kary za niewinność można zastosować wobec każdego rodzaju kary, więc to trochę bez sensu.
Mamy przestać oskarżać i karać przestępców w jakikolwiek sposób, bo być może są niewinni?
@Mijak: Osoba po dwóch latach w więzieniu wyjdzie, dostanie duże odszkodowanie i będzie funkcjonować jak normalny człowiek a osoba bez ręki będzie bez ręki do końca życia nawet jak dostanie 5 milionów złotych odszkodowania.
@Mijak: W normalnym kraju jak ukradniesz drożdżówkę to dostajesz grzywnę jakichś 100zł, w kraju którym ci się marzy jak ukradniesz drożdżówkę to odcinają ci rękę.
Powiedz mi, łatwiej jest zwrócić komuś 100zł odszkodowania z nadwyżką czy rękę? Argument z możliwością kary za niewinność jest jak najbardziej sensowny, ponieważ pokazuje jak bardzo niewspółmierne do popełnionej winy jest to twoje odcinanie komuś rąk.
@Mijak: Jak dobrze zrozumiałem to kradzież jesr zła i powinno się odcinac rękę ale jak kradziez czegoś malego typu drozdzowka to powinno się karac grzywną czy coś takiego...? twoja teoria jest w jakims stopniu poprawna ale nadal to wygląda jakbyś prawil herezje więc juz lepiej skończ, bo widac ze przegrywasz... inaczej wezwe space marines a oni heretykow nie za bardzo lubią
@Mijak: Pobieranie memów z np. Jeja narusza własność autora (jeśli on sam nie ściągnął go z np. Kwejka), czyli to kradzież, czyli za to powinno się odciąć dłoń. Idąc twoim tokiem myślenia.
@PolishPikachu: Kwestia kradzieży własności intelektualnej jest trochę trudniejsza, ale zasadniczo - jeśli coś jest kradzieżą, to powinno być tak samo karane.
Rzecz jasna, zanim nowe prawo weszłoby w życie, trzeba by dać społeczeństwu kilka lat na przygotowanie i edukację, a każdy twórca i deweloper miałby obowiązek wyraźnie i czytelnie zaznaczać, co pozwala robić ze swoim dziełem, a co uznaje za kradzież własności intelektualnej.
Ludzie by się dogadywali, żeby odcięte ręce nie latały na prawo i lewo.
@PolishPikachu: Przyznaję, że w kwestii łamania praw autorskich sam nie jestem święty i potrzebowałbym co najmniej kilku tygodni na przyzwyczajenie się do surowszych kar i doedukowanie się w kwestii tego, co jest przestępstwem, a co jest dozwolone.
Ale uważam, że wielu twórców i tak pozwoliłoby na darmowe korzystanie z ich twórczości oraz przerabianie jej - dla zwiększenia popularności.
> Tysiące lat postępu cywilizacji, prawa, kary i resocjalizacji
> Jakiś przegryw na jeja i powrót do epoki kamienia łupanego
Dawno się tak nie uśmiałem. A niby płasko-ziemcy są zje**ni. Scifun powinien robić materiały gdzie pokazuje głupotę jejaków, bo to zupełnie inny poziom niż jacyś płasko-ziemcy
@BetonowyMur: Alfonsi szukają prostytutką klientów, zapewniają bezpieczeństwo. Większość z nich na dodatek jeszcze nie pozwala im się "zwolnić", gdyby "alfonzizm" był legalny to trzeba by odpowiednie przepisy wprowadzić np. Że prostytutka może odejść od Alfonsa w każdym momencie.
@Nanook: Widzę, że mam całą masę zarzutów do odparcia.
Niektóre sensowne, inne bzdurne.
Muszę przyznać, że część tego, co napisałem, faktycznie jest głupia, inna część trochę trudna do zrozumienia. Wynikało to głównie z frustracji.
Mieliście pełne prawo uznać mnie za idiotę i część swoich słów chciałbym cofnąć, bo wcale tak nie myślę.
No to po kolei.
Czy uważam, że powinno się odcinać ludziom ręce za kradzież batonika lub drożdżówki?
Nie.
I wiem, z moich poprzednich wypowiedzi mogło wynikać, że tak uważam, nie musicie mi tego udowadniać cytatami.
Napisałem trochę głupot, ale teraz wam mówię jednoznacznie - wcale tak nie uważam.
Trwałe okaleczanie za pojedyncze przypadki kradzieży nie jest dobrym rozwiązaniem.
Przychodzi mi do głowy mnóstwo lepszych sposobów rozwiązania problemu złodziejstwa - mniej okrutnych i skuteczniejszych.
Chodziło mi tylko o to, że prawo obecnie panujące w Polsce jest absolutnie beznadziejne. Tak bardzo, że - z dwojga złego - chyba wolałbym już to arabskie obcinanie rąk.
Przede wszystkim prawo nie powinno chronić takich recydywistów, dla których kradzież jest głównym źródłem utrzymania. Osobiście miałem do czynienia z ludźmi, którzy żyli właśnie w ten sposób - zostanie złapany, trafia do więzienia na kilka-kilkanaście miesięcy, gdzie żyje sobie wygodnie z pieniędzy podatników, a po wyjściu na wolność nadal robi to samo, bo kara w ogóle go nie odstrasza.
Niczego nieświadomym dzieciom, którym zdarzy się zabrać ze sklepu zabawkę lub słodycze nie powinno się nic obcinać (choć powinny zostać solidnie uświadomione, że zrobiły coś złego), rodzicowi, który nie da rady przypilnować takiego dziecka też nie powinna grozić zbyt wysoka kara, ale takich śmieci prawo nie powinno tolerować.
Niestety, większość ludzi myśli w sposób - "no ale jak to tak, przecież to też człowiek i należy mu się prawo do życia i jakaś pomoc".
I to w sumie mogłoby zamknąć temat, ale chcę się jeszcze odnieść do dwóch konkretnych wypowiedzi.
@BetonowyMur: BetonowyMur:
Prostytucja sama w sobie nie ogranicza wolności i - jak napisał ReptilianJan - gdyby była legalna, to nie dochodziłoby do sytuacji, w których kobiety są do niej zmuszany siłą.
Problemem jest właśnie ten przymus, a nie prostytucja sama w sobie i takie zmuszanie do jakiejkolwiek innej pracy też byłoby złe.
Co prawda w przypadku zmuszania do prostytucji takie zmuszanie jest jeszcze gorsze, niż w przypadku większości rodzajów pracy, ale jeśli jakaś kobieta z własnej woli chce zarabiać w ten sposób, to powinna mieć do tego prawo.
Eryczka:
1) "Czesto kradnę ludziom drożdżówki, ale robię to po to, żeby zwiększyć ich czujność wobec gorszych złodziei, więc robię coś dobrego."
Chore myślenie.
Więc gdybym ja bił pięścią losowych ludzi na ulicy, usprawiedliwiając się, że w ten sposób zwiększam ich czujność wobec terrorystów i psychopatycznych morderców, którzy będąc na moim miejscu mogliby zrobić im coś dużo gorszego - to byłby dobry uczynek?
[s]W końcu to ich wina, że nie potrafią się bronić![/s]
2) "TO jest kradzież, bo komuś zabierasz dziewictwo, nawet jeśli ona tego chce."
Kradzież to zabranie komuś czegoś wbrew woli tej osoby, ewentualnie wymuszanie zgody.
Jeśli ktoś ci coś DAJE z własnej woli, nie pod wpływem manipulacji ani groźby, a ty to bierzesz, to nie jest to kradzież.
OK, może źle zrozumiałem twoją wypowiedź.
Ty też kilkakrotnie źle mnie zrozumiałaś w tym wątku, więc przestań się tak o to rzucać.
Jeśli przez ostatnie zdanie "kradzież mająca na celu udowodnienie czyjejś winy jest dobra" masz na myśli sytuację kompletne niezwiązaną z wcześniejszą częścią twojej wypowiedzi - czyli na przykład, że włamując się do domu przestępcy można znaleźć dowody na popełnione przez niego zbrodnie - to w sumie masz rację.
Tak samo, jak na przykład odebranie broni terroryście strzelającemu do ludzi - to też kradzież, ale jednocześnie dobry uczynek.
Ale kradzież pod tym względem stanowi formę przemocy.
Używanie przemocy samo w sobie jest czymś złym, ale w wyjątkowych okolicznościach, przeciwko komuś, kto na to zasłużył, by powstrzymać go od czynienia dalszego zła - może być dobre i prawo nie powinno za to karać.
Komentarze
Odśwież4 kwietnia 2018, 22:21
Jeden z nielicznych pozytywnych elementów kultury arabskiej.
Odpisz
Edytowano - 5 kwietnia 2018, 13:57
@Mijak: Odcinanie rąk nie jest pozytywne.
Odpisz
5 kwietnia 2018, 13:58
@Nanook: Akurat kradzież powinno się tępić bezwzględnie.
Odpisz
5 kwietnia 2018, 18:13
@Mijak: Nie uważasz, że odcięcie rąk za kradzież drożdżówki to trochę za duża i niewspółmierna do winy kara?
Odpisz
5 kwietnia 2018, 19:07
@Nanook: Jeśli ktoś jest w stanie przywłaszczyć sobie cudzą własność, to jest najgorszym typem człowieka, niezależnie od tego, czy tą własnością będzie drożdżówka, tysiąc złotych, dziewictwo analne czy życie.
Jeśli ktoś śmie jeszcze po czymś takim twierdzić, że to nie jest poważne przestępstwo, to tym bardziej zasługuje na karę.
Odcięcie ręki za kradzież drożdżówki jest na pewno bardziej sprawiedliwe, niż wiele przepisów w polskim prawie, karzącym za rzeczy, które nie naruszają cudzej wolności, jak na przykład prostytucja, hazard, czy handel narkotykami.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:09
@Mijak: Grubo przesadzasz. Naprawdę kradzież drożdżowki wymaga odcięcia ręki? Idąc tym tokiem myślenia osoby, które kogoś rozdziewiczają, powinny ponieść karę? Naprawdę?
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:19
Tylko, jeśli robią to wbrew woli rozdziewiczanej osoby.
Bo jak za jej zgodą, to nie jest to kradzież.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:22
@Mijak: TO jest kradzież, bo komuś zabierasz dziewictwo, nawet jeśli ona tego chce. Głosisz szkodliwe poglądy. Idź do Arabii Saudyjskiej i tam głoś swoje mądrości.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:23
@Mijak: Kradzież nawet drożdżówki powinna być karana, ale bez przesady. Drożdżówka kosztuje z złotówkę.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:27
@Mijak: kradniesz i naruszasz moją osobę intelektualnie... teraz se ręke odetnij
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:31
@Mijak: xD
Odpisz
Edytowano - 6 kwietnia 2018, 21:33
Jeśli zabierasz coś za zgodą właściciela, to nie jest to kradzież, choćby to było sto miliardów dolarów albo właśnie dziewictwo.
Rzecz jasna, zgoda pod wpływem groźby lub oszustwa się nie liczy - wymuszanie zgody to też kradzież.
A zabranie czegoś bez zgody właściciela to kradzież, nawet jeśli mówimy tylko o drożdżówce.
Rzecz jasna, najwyższy wymiar kary nie powinien być egzekwowany bezwzględnie, okradana osoba powinna mieć prawo całkowicie lub częściowo darować winy złodziejowi.
Ale nawet w przypadku całkowitego darowania win, złodziej powinien zostać w jakiś sposób ukarany i napiętnowany, żeby reszta społeczeństwa mogła od razu wiedzieć, z kim mają do czynienia.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:43
@Mijak: przedtem pisałeś że gw**** i morderstwo to też kradzierz... czyli odcinamy rękę i wszystko git? morderca dalej jest na wolności i zabija? nie dość że to prymitywne to bez sensowne
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:44
Nie no, niektóre formy kradzieży powinno się karać jeszcze bardziej surowo.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:51
@Mijak: więzienie jest bardziej surowe niż takie odcięcie ręki czy śmierci, no i z tego co zrozumiałem wcześniej to twoja logika opiera się mniej więcej tak "no bo on ukradł drożdzówkę ale mógł zabić osobę, dlatego odetnijcie mu rękę"
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:00
To nie do końca tak.
Po prostu, jeśli ktoś nie widzi nic złego w odebraniu drugiemu człowiekowi jego własności, to znaczy, że ma spaczone poczucie moralności.
Może nie na tyle spaczone, żeby uznać go za śmiertelne zagrożenie, ale wystarczająco, żeby przestał zasługiwać na prawa człowieka.
A więzienie nie dla każdego jest karą. Jest wiele przykładów osób, które popełniają przestępstwa i dają się złapać specjalnie po to, żeby tam trafić i mieć zapewniony dach nad głową i darmowe wyżywienie.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:11
@Mijak: Co jak co Mijak, ale śmiesznie brzmią słowa o spaczonym poczuciu moralności z ust kogoś kto uważa odcinanie rąk za kradzież drożdżówki jako coś pozytywnego i sprawiedliwego. Szurnięty jesteś koleś...
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:11
@Mijak: Ale ja nieraz zabrałam komuś drożdżówkę, bo po prostu leżała na ławce xD. Ja jestem zdania, że swoje rzeczy, które można jakoś schować przy sobie powinno się mieć przy sobie. Bierzesz drożdżówkę do szkoły? Trzymaj ją przy sobie! W chlebaku, albo w jakimś materiale, którym możesz owinąć jedzenie. Ja jestem zdania, że jeśli coś takiego taniego leży na ławce w szkole to sobie to biorę. Płytkie podejście, wiem, ale to nauczy kogoś, że trzyma się takie rzeczy przy sobie. Oczywiście nie zabierałam jej na stałe. Zazwyczaj potem tej osobie odkupiłam drożdżówkę i tłumaczyłam, że inni by nie byli tacy hojni. To jest akurat dobre podejście. Natomiast kradzież nie jest aż tak zła. Spójrzmy na to z innej strony. Kradzież, która ma na celu udowodnienia czyjejś winy jest Dobra!
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:15
@Mijak: Pie**olisz, że kradzież nie jest moralna, ale zrobienie z kogoś kaleki jest ok bo coś ukradł? Wszystko w islamie nie jest pozytywne i musisz to pojąć. Masz skrzywione poglądy.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:28
Och, w Islamie jest mnóstwo chorych rzeczy, strasznie ograniczających wolność.
Z największych religii Islam jest najgorszy.
Z pozytywnych, wolnościowych rzeczy są tam tylko bezwzględność wobec przestępców (inna sprawa, co tam bywa uznawane za przestępstwo) i przyzwolenie na wielożeństwo (choć pod innymi względami to okropne, jak tam się traktuje kobiety).
Poza tym, gdyby z dnia na dzień wprowadzić takie prawo w Polsce - odcinanie rąk złodziejom - nagle zrobiłoby się mnóstwo kaleków i to nie byłoby dobre.
Ale gdyby dać ludziom kilka lat na przygotowanie się do tej sytuacji, wychowywać nowe pokolenie w tej świadomości, że wkrótce to prawo wejdzie w życie, społeczeństwo by na tym zyskało.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:37
@Mijak: A gdybyś odciął komuś rękę za kradzież a po dwóch tygodniach okazałoby się że jest niewinny to pójdziesz do niego i powiesz mu "No sorki"?
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:39
@marcel22205: No właśnie. Typ jest je**ięty xD.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:39
@marcel22205: podasz mu pomocną dłoń
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:40
@Polalak: To byłoby niezręczne.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:41
@marcel22205: ale możesz pójść mu na rękę
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:51
@marcel22205: Argument z możliwością kary za niewinność można zastosować wobec każdego rodzaju kary, więc to trochę bez sensu.
Mamy przestać oskarżać i karać przestępców w jakikolwiek sposób, bo być może są niewinni?
Odpisz
6 kwietnia 2018, 22:55
@Mijak: Osoba po dwóch latach w więzieniu wyjdzie, dostanie duże odszkodowanie i będzie funkcjonować jak normalny człowiek a osoba bez ręki będzie bez ręki do końca życia nawet jak dostanie 5 milionów złotych odszkodowania.
Odpisz
Edytowano - 6 kwietnia 2018, 23:05
@Mijak: W normalnym kraju jak ukradniesz drożdżówkę to dostajesz grzywnę jakichś 100zł, w kraju którym ci się marzy jak ukradniesz drożdżówkę to odcinają ci rękę.
Powiedz mi, łatwiej jest zwrócić komuś 100zł odszkodowania z nadwyżką czy rękę? Argument z możliwością kary za niewinność jest jak najbardziej sensowny, ponieważ pokazuje jak bardzo niewspółmierne do popełnionej winy jest to twoje odcinanie komuś rąk.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 23:15
@Mijak: Jak dobrze zrozumiałem to kradzież jesr zła i powinno się odcinac rękę ale jak kradziez czegoś malego typu drozdzowka to powinno się karac grzywną czy coś takiego...? twoja teoria jest w jakims stopniu poprawna ale nadal to wygląda jakbyś prawil herezje więc juz lepiej skończ, bo widac ze przegrywasz... inaczej wezwe space marines a oni heretykow nie za bardzo lubią
Odpisz
6 kwietnia 2018, 23:21
@Nanook: Ok, więc przestańmy też surowo karać za gwa**y i morderstwa, bo o to też można kogoś oskarżyć niesłusznie.
Rzecz jasna, można to też rozwiązać poprzez ostrożność w wymierzaniu wyroków i surowe kary za fałszywe oskarżenia.
Odpisz
6 kwietnia 2018, 23:22
@Mijak: Pobieranie memów z np. Jeja narusza własność autora (jeśli on sam nie ściągnął go z np. Kwejka), czyli to kradzież, czyli za to powinno się odciąć dłoń. Idąc twoim tokiem myślenia.
Odpisz
7 kwietnia 2018, 00:00
@PolishPikachu: Kwestia kradzieży własności intelektualnej jest trochę trudniejsza, ale zasadniczo - jeśli coś jest kradzieżą, to powinno być tak samo karane.
Rzecz jasna, zanim nowe prawo weszłoby w życie, trzeba by dać społeczeństwu kilka lat na przygotowanie i edukację, a każdy twórca i deweloper miałby obowiązek wyraźnie i czytelnie zaznaczać, co pozwala robić ze swoim dziełem, a co uznaje za kradzież własności intelektualnej.
Ludzie by się dogadywali, żeby odcięte ręce nie latały na prawo i lewo.
Odpisz
7 kwietnia 2018, 00:14
@PolishPikachu: Przyznaję, że w kwestii łamania praw autorskich sam nie jestem święty i potrzebowałbym co najmniej kilku tygodni na przyzwyczajenie się do surowszych kar i doedukowanie się w kwestii tego, co jest przestępstwem, a co jest dozwolone.
Ale uważam, że wielu twórców i tak pozwoliłoby na darmowe korzystanie z ich twórczości oraz przerabianie jej - dla zwiększenia popularności.
Odpisz
Edytowano - 7 kwietnia 2018, 07:35
@Mijak: Kto wygra
> Tysiące lat postępu cywilizacji, prawa, kary i resocjalizacji
> Jakiś przegryw na jeja i powrót do epoki kamienia łupanego
Dawno się tak nie uśmiałem. A niby płasko-ziemcy są zje**ni. Scifun powinien robić materiały gdzie pokazuje głupotę jejaków, bo to zupełnie inny poziom niż jacyś płasko-ziemcy
Odpisz
7 kwietnia 2018, 08:48
@Mijak: Prostytucja nie ogranicza wolności? Xd
A co z alfonsami które zarabiają na nich właśnie?
Odpisz
7 kwietnia 2018, 08:51
@Mijak:
Odpisz
Edytowano - 7 kwietnia 2018, 08:54
@BetonowyMur: Alfonsi szukają prostytutką klientów, zapewniają bezpieczeństwo. Większość z nich na dodatek jeszcze nie pozwala im się "zwolnić", gdyby "alfonzizm" był legalny to trzeba by odpowiednie przepisy wprowadzić np. Że prostytutka może odejść od Alfonsa w każdym momencie.
Odpisz
7 kwietnia 2018, 09:58
@Mijak: Aż przekroczyłem limit negatywnych opinii.
Odpisz
7 kwietnia 2018, 10:02
@Mijak: Nie chciałbym żyć w państwie gdzie Ty byłbyś władcą.
Odpisz
7 kwietnia 2018, 10:03
@Capslog: stop it, get some help
Odpisz
7 kwietnia 2018, 12:47
@Mijak: Zasługujesz na śmierć, bo przez twoje głupie gadanie ukradłeś mi parę punktów IQ.
Odpisz
7 kwietnia 2018, 13:22
@Mijak: A co zrobisz jak taki człowiek który coś ukradł zostanie skazany na karę śmierci a później okaże się niewinny? XD
Odpisz
7 kwietnia 2018, 14:47
@BetonowyMur: przeprosi go
Odpisz
7 kwietnia 2018, 17:22
@Polalak: Chyba jego zwłoki
Odpisz
7 kwietnia 2018, 20:42
@Mijak: Jak ktoś ukradnie własność intelektualną to trzeba mu wyciąć mózg
Odpisz
8 kwietnia 2018, 09:05
@Nanook: Widzę, że mam całą masę zarzutów do odparcia.
Niektóre sensowne, inne bzdurne.
Muszę przyznać, że część tego, co napisałem, faktycznie jest głupia, inna część trochę trudna do zrozumienia. Wynikało to głównie z frustracji.
Mieliście pełne prawo uznać mnie za idiotę i część swoich słów chciałbym cofnąć, bo wcale tak nie myślę.
No to po kolei.
Czy uważam, że powinno się odcinać ludziom ręce za kradzież batonika lub drożdżówki?
Nie.
I wiem, z moich poprzednich wypowiedzi mogło wynikać, że tak uważam, nie musicie mi tego udowadniać cytatami.
Napisałem trochę głupot, ale teraz wam mówię jednoznacznie - wcale tak nie uważam.
Trwałe okaleczanie za pojedyncze przypadki kradzieży nie jest dobrym rozwiązaniem.
Przychodzi mi do głowy mnóstwo lepszych sposobów rozwiązania problemu złodziejstwa - mniej okrutnych i skuteczniejszych.
Chodziło mi tylko o to, że prawo obecnie panujące w Polsce jest absolutnie beznadziejne. Tak bardzo, że - z dwojga złego - chyba wolałbym już to arabskie obcinanie rąk.
Przede wszystkim prawo nie powinno chronić takich recydywistów, dla których kradzież jest głównym źródłem utrzymania. Osobiście miałem do czynienia z ludźmi, którzy żyli właśnie w ten sposób - zostanie złapany, trafia do więzienia na kilka-kilkanaście miesięcy, gdzie żyje sobie wygodnie z pieniędzy podatników, a po wyjściu na wolność nadal robi to samo, bo kara w ogóle go nie odstrasza.
Niczego nieświadomym dzieciom, którym zdarzy się zabrać ze sklepu zabawkę lub słodycze nie powinno się nic obcinać (choć powinny zostać solidnie uświadomione, że zrobiły coś złego), rodzicowi, który nie da rady przypilnować takiego dziecka też nie powinna grozić zbyt wysoka kara, ale takich śmieci prawo nie powinno tolerować.
Niestety, większość ludzi myśli w sposób - "no ale jak to tak, przecież to też człowiek i należy mu się prawo do życia i jakaś pomoc".
I to w sumie mogłoby zamknąć temat, ale chcę się jeszcze odnieść do dwóch konkretnych wypowiedzi.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 09:06
@BetonowyMur: BetonowyMur:
Prostytucja sama w sobie nie ogranicza wolności i - jak napisał ReptilianJan - gdyby była legalna, to nie dochodziłoby do sytuacji, w których kobiety są do niej zmuszany siłą.
Problemem jest właśnie ten przymus, a nie prostytucja sama w sobie i takie zmuszanie do jakiejkolwiek innej pracy też byłoby złe.
Co prawda w przypadku zmuszania do prostytucji takie zmuszanie jest jeszcze gorsze, niż w przypadku większości rodzajów pracy, ale jeśli jakaś kobieta z własnej woli chce zarabiać w ten sposób, to powinna mieć do tego prawo.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 09:09
Eryczka:
1) "Czesto kradnę ludziom drożdżówki, ale robię to po to, żeby zwiększyć ich czujność wobec gorszych złodziei, więc robię coś dobrego."
Chore myślenie.
Więc gdybym ja bił pięścią losowych ludzi na ulicy, usprawiedliwiając się, że w ten sposób zwiększam ich czujność wobec terrorystów i psychopatycznych morderców, którzy będąc na moim miejscu mogliby zrobić im coś dużo gorszego - to byłby dobry uczynek?
[s]W końcu to ich wina, że nie potrafią się bronić![/s]
2) "TO jest kradzież, bo komuś zabierasz dziewictwo, nawet jeśli ona tego chce."
Kradzież to zabranie komuś czegoś wbrew woli tej osoby, ewentualnie wymuszanie zgody.
Jeśli ktoś ci coś DAJE z własnej woli, nie pod wpływem manipulacji ani groźby, a ty to bierzesz, to nie jest to kradzież.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 09:13
@Mijak: I nareszcie z sensem
Odpisz
8 kwietnia 2018, 09:15
@BetonowyMur: Ale nadal dostaję strzałki w dół, nie wiem czemu :v
Odpisz
8 kwietnia 2018, 10:01
@Mijak: Ale ty zupełnie przeinałczyłeś moją wypowiedź xD.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 10:03
@Mijak: manipulator je**ny xD.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 10:04
@Mijak: Dostajesz minusy, bo wcześniej pie**oliłeś głupoty, a teraz pewnie chcesz się wybielić. Dziwisz się?
Odpisz
8 kwietnia 2018, 10:27
OK, może źle zrozumiałem twoją wypowiedź.
Ty też kilkakrotnie źle mnie zrozumiałaś w tym wątku, więc przestań się tak o to rzucać.
Jeśli przez ostatnie zdanie "kradzież mająca na celu udowodnienie czyjejś winy jest dobra" masz na myśli sytuację kompletne niezwiązaną z wcześniejszą częścią twojej wypowiedzi - czyli na przykład, że włamując się do domu przestępcy można znaleźć dowody na popełnione przez niego zbrodnie - to w sumie masz rację.
Tak samo, jak na przykład odebranie broni terroryście strzelającemu do ludzi - to też kradzież, ale jednocześnie dobry uczynek.
Ale kradzież pod tym względem stanowi formę przemocy.
Używanie przemocy samo w sobie jest czymś złym, ale w wyjątkowych okolicznościach, przeciwko komuś, kto na to zasłużył, by powstrzymać go od czynienia dalszego zła - może być dobre i prawo nie powinno za to karać.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 10:30
@Mijak: I Tu masz rację.
Odpisz
5 kwietnia 2018, 18:19
OMG PRZESZLO? ADMIN ZMIENIL TYTUL LOLOLOL
Odpisz
Edytowano - 6 kwietnia 2018, 21:13
@NoNieSmieszne: wiem że jestem debilem lol
ale to mój 1 na głównej
Odpisz
6 kwietnia 2018, 21:17
@NoNieSmieszne: Ekscytacja jak przy odbiorze świeżaka w Biedrze.
Odpisz
4 kwietnia 2018, 23:24
nadal tak jest?
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:34
hehe
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:05
Powiedz im że Mahomet kradł i napadał na karawany.
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:06
@TheHunterMikiPL: Mahomet kradł i napadał na karawany
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:07
@Kurson: IM
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:08
@Kurson:
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:08
@TheHunterMikiPL: cichooo
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:03
?
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:03
@czarekdoge100: ¿
Odpisz
Edytowano - 4 kwietnia 2018, 22:04
@czarekdoge100: za kradzież Muhammady tną jedną rękę.
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:05
@czarekdoge100: haha usunąłes komentarz lul
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:06
@ReptilianJan: "Muhammady" kek
Odpisz
4 kwietnia 2018, 22:07
@NoNieSmieszne: Haha
Odpisz