Co do szablonu mema - wymyśliłem kilka gier planszowych i karcianych.
Ale czasem dochodzi do sytuacji, gdy przeciwnik podczas gry przypomni mi jakąś zasadę, o której zapomniałem.
Ale tam nie można wysyłać zdjęć. Poza tym na Discordzie są inni gracze, którzy mogliby powiedzieć więcej, tyle że Kejdżej będzie gadał jakieś pierdoły.
1) Starcie Bohaterów
Karcianka niekolekcjonerska.
Dwóch graczy na przemian wybiera po 5 małych talii (6-9 kart), z których każda reprezentuje jakąś klasę postaci lub potwora w klimacie fantasy - ale z elementami bardziej zaawansowanych technologii.
No i celem jest zabicie wrogiej drużyny, zanim zabiją twoją.
Ogólne zasady są proste, ale diabeł tkwi w szczegółach - każdy bohater ma jakieś wyjątkowe cechy i wyraźne mocne i słabe strony, zasady gry dają duże możliwości strategiczne, ale jednocześnie są dość intuicyjne, "realistyczne" i niezbyt skomplikowane.
Jedna partia trwa około godzinę.
2) Bitwa Czarodziejów
Gra planszowa dla 2-6 graczy, choć najlepiej gra się w 3 albo 4.
Gracze wcielają się w magów, chodzą po złożonej z sześciokątów planszy i starają się wzajemnie pozabijać.
Występuje tu system dnia i nocy, mana czterech żywiołów, którą mag pobiera z otaczających go pól, jednorazowe karty zaklęć podzielone na pięć szkół, różne magiczne stwory do przywołania i totemy pozwalające pobierać więcej many i dające inne premie.
Żeby zachęcić graczy do aktywnego uczestniczenia w walce, zamiast biernego czekania aż pozostali się pozabijają, są nagrody za przebywanie na środku planszy i za zabicie wrogiego maga.
Kejdżej uważa, że zepsułem tą grę starając się wprowadzić balans i ograniczyć czynnik losowy, przez co jest "mniej zabawna" i "ciągnie się w nieskończoność".
Ja jednak uparcie staram się uczynić ją satysfakcjonującą grą strategiczną, zamiast kolejnej zabawy w "kto wyciągnie silniejszą kartę", jakich jest zbyt dużo na rynku - nawet jeśli w efekcie pełna partia na trzech graczy trwa średnio 3-6 godzin.
3) Kosmiczne Starcie
Dwa statki kosmiczne składające się z kilkunastu modułów poruszają się po swoich połowach planszy, starając się trafić swoimi atakami w moduły statku wroga, aż do zniszczenia go.
W każdej turze planuje się ruch zagrywając i odrzucając po jednej karcie z czterech kategorii - ataku, ruchu, osłon i użytkowej.
Gdy wszystkie karty są już na stole, odlicza się od 6 do 1 i kolejno odsłania się karty o odpowiedniej szybkości.
Podobnie jak w Starciu Bohaterów gra się około godzinę.
4) Leśne Bóstwa
Bardzo prosta gra, w której na bardzo małej planszy starasz się ustawić jedną ze swoich jednostek w bazie przeciwnika.
Jest pięć rodzajów jednostek - każda wygrywa walkę z dwoma rodzajami, przegrywa z dwoma innymi i remisuje z taką samą.
Rzecz w tym, że dopóki dana jednostka nie weźmie udziału w walce, przeciwnik nie wie, jaka to.
Jednostka może też ujawnić się wcześniej, żeby użyć swojej specjalnej zdolności.
Komentarze
Odśwież19 kwietnia 2018, 21:44
Co do szablonu mema - wymyśliłem kilka gier planszowych i karcianych.
Ale czasem dochodzi do sytuacji, gdy przeciwnik podczas gry przypomni mi jakąś zasadę, o której zapomniałem.
Odpisz
20 kwietnia 2018, 15:52
@Mijak: opowiedz mi o nich więcej
Odpisz
20 kwietnia 2018, 18:30
Na Discordzie mógłbym to zrobić lepiej.
Choć w sumie nie wiem. Kejdżej by się wtrącał i przeszkadzał.
Odpisz
20 kwietnia 2018, 19:03
@Mijak: istnieje coś takiego jak rozmowa prywatna lol
Odpisz
20 kwietnia 2018, 19:05
Ale tam nie można wysyłać zdjęć. Poza tym na Discordzie są inni gracze, którzy mogliby powiedzieć więcej, tyle że Kejdżej będzie gadał jakieś pierdoły.
Odpisz
20 kwietnia 2018, 19:30
@Mijak: ale mówię o discordzie, tam też są wiadomości prywatne
Odpisz
20 kwietnia 2018, 19:47
OK, ale nie dziś.
Odpisz
20 kwietnia 2018, 19:51
@Mijak: jasne, pisz kiedy chcesz
Odpisz
27 kwietnia 2018, 13:43
1) Starcie Bohaterów
Karcianka niekolekcjonerska.
Dwóch graczy na przemian wybiera po 5 małych talii (6-9 kart), z których każda reprezentuje jakąś klasę postaci lub potwora w klimacie fantasy - ale z elementami bardziej zaawansowanych technologii.
No i celem jest zabicie wrogiej drużyny, zanim zabiją twoją.
Ogólne zasady są proste, ale diabeł tkwi w szczegółach - każdy bohater ma jakieś wyjątkowe cechy i wyraźne mocne i słabe strony, zasady gry dają duże możliwości strategiczne, ale jednocześnie są dość intuicyjne, "realistyczne" i niezbyt skomplikowane.
Jedna partia trwa około godzinę.
2) Bitwa Czarodziejów
Gra planszowa dla 2-6 graczy, choć najlepiej gra się w 3 albo 4.
Gracze wcielają się w magów, chodzą po złożonej z sześciokątów planszy i starają się wzajemnie pozabijać.
Występuje tu system dnia i nocy, mana czterech żywiołów, którą mag pobiera z otaczających go pól, jednorazowe karty zaklęć podzielone na pięć szkół, różne magiczne stwory do przywołania i totemy pozwalające pobierać więcej many i dające inne premie.
Żeby zachęcić graczy do aktywnego uczestniczenia w walce, zamiast biernego czekania aż pozostali się pozabijają, są nagrody za przebywanie na środku planszy i za zabicie wrogiego maga.
Kejdżej uważa, że zepsułem tą grę starając się wprowadzić balans i ograniczyć czynnik losowy, przez co jest "mniej zabawna" i "ciągnie się w nieskończoność".
Ja jednak uparcie staram się uczynić ją satysfakcjonującą grą strategiczną, zamiast kolejnej zabawy w "kto wyciągnie silniejszą kartę", jakich jest zbyt dużo na rynku - nawet jeśli w efekcie pełna partia na trzech graczy trwa średnio 3-6 godzin.
3) Kosmiczne Starcie
Dwa statki kosmiczne składające się z kilkunastu modułów poruszają się po swoich połowach planszy, starając się trafić swoimi atakami w moduły statku wroga, aż do zniszczenia go.
W każdej turze planuje się ruch zagrywając i odrzucając po jednej karcie z czterech kategorii - ataku, ruchu, osłon i użytkowej.
Gdy wszystkie karty są już na stole, odlicza się od 6 do 1 i kolejno odsłania się karty o odpowiedniej szybkości.
Podobnie jak w Starciu Bohaterów gra się około godzinę.
4) Leśne Bóstwa
Bardzo prosta gra, w której na bardzo małej planszy starasz się ustawić jedną ze swoich jednostek w bazie przeciwnika.
Jest pięć rodzajów jednostek - każda wygrywa walkę z dwoma rodzajami, przegrywa z dwoma innymi i remisuje z taką samą.
Rzecz w tym, że dopóki dana jednostka nie weźmie udziału w walce, przeciwnik nie wie, jaka to.
Jednostka może też ujawnić się wcześniej, żeby użyć swojej specjalnej zdolności.
Odpisz
27 kwietnia 2018, 13:49
@Mijak: im interested.
Odpisz
1 lipca 2020, 12:37
@Mijak: plansze i karty też sam robiłeś?
Odpisz
1 lipca 2020, 12:47
O, dobrze że są tu komentarzowi archeolodzy, mam nowe wieści na ten temat. Gry są dostępne online za darmo. Informacje na moim profilu.
Odpisz
1 lipca 2020, 12:51
@Mijak: dzięki za szybkie info już patrzę
Odpisz
13 kwietnia 2018, 07:27
Uszatku je**ny.
Tru story.
Odpisz
13 kwietnia 2018, 07:40
@crimzon: mi mówią "Sedesie" albo "Kiblu" ;_;
Odpisz
13 kwietnia 2018, 08:53
@massesd: a mi mówią "fury" bo wiedzą że mnie ta wymowa wku*wia
Odpisz
20 kwietnia 2018, 15:41
@crimzon: Kiedyś moją koleżankę Wiolę nazywaliśmy Wajlet-toilet.
Odpisz
13 kwietnia 2018, 07:45
badziongarz je**ny
Odpisz
19 kwietnia 2018, 21:08
szanuje za awatar :P
Odpisz
Edytowano - 19 kwietnia 2018, 20:59
Ja wyzywam innych mówiąc do nich "ty kamieniu" albo jak się wkórzę to "kamieniu pomorski"
Odpisz
19 kwietnia 2018, 20:43
zżuchw, pierżuk, nędzny kasztan skasztaniały
Odpisz
Edytowano - 19 kwietnia 2018, 20:14
Ty mendo bolszewicka,demokracja ci w dupe
Odpisz
19 kwietnia 2018, 20:10
je**ku do sera
Odpisz
13 kwietnia 2018, 14:57
Ty gumofilcu
Odpisz
13 kwietnia 2018, 08:50
PrYpmnial.mi się Snape jak Harry rzucał na niego sectusempra
Odpisz
13 kwietnia 2018, 14:57
włącz sobie autokorektę, pomoże ci
Odpisz
Edytowano - 13 kwietnia 2018, 15:18
@PanMisiek: Tak wiem, że walnąłem ten błąd, tak jest mi z tym smutno, pisałem na przerwie i nie mogłem już poprawić.
Odpisz
13 kwietnia 2018, 08:29
Ty ku*woptysiu
Odpisz
13 kwietnia 2018, 08:23
Ty ku*wibolcu
Odpisz
13 kwietnia 2018, 07:55
Kuciping, Prącioliz krzywodupny
Odpisz
13 kwietnia 2018, 07:53
Ułomny płodzie
Odpisz