@zx2001: Ostatnio chciałem sobie zagrać nekropolią, a że nigdy nią nie grałem, to odpaliłem sobie najłatwiejszy poziom trudności. Dawno takiego wpie**olu nie dostałem, a zazwyczaj gram na średnim (ten w którym AI jest najlepsze, ale jesteście równi względem surowców). Jakieś tipy co do nekropolii w trójce?
@ImJarosz: Wiem co te sku*wysynki potrafią. Niestety, zanim byłem w stanie je rozkręcić, to w każdej walce mi je focusowano i praktycznie ich w armii nie miałem.
@ImJarosz: a tak naprawde polecam iść nekromantą, najlepiej Sandrem i iść w magie ziemi, ze wzgldu na specyficzne czary dla nieumarłych i szanse na Implozje
@Victorius236: w podstawce tak, ale ja gram na HOTA [Horn of the abys] gdzie duża ilość czarów i umiejętności została zbalansowana lub zmieniona... oprócz sokolego oka to dalej jest słabe
@antekk5: Nekropolis i jak dla mnie to najmniejsza zaleta tego zamku zwlaszcza dlatego ze berserk na mniejszyh bitwach jest bezuzyteczny i prawie nikt go nie uzywa
Heroes III bardzo cenię i szanuję, ale w tej sytuacji moim zdaniem bardziej pasowałaby piąta część, gdzie istoty 7 tieru (cyklopy właśnie) mogą zjeść goblina by się uleczyć, tudzież nim rzucić i zadać obrażenia dystansowe (w piątce cyklopy biją się wręcz). W takich momentach gobliny okazują się przydatne.
Z trójką można jeszcze wiele memów zrobić, ten nawet nie najgorszy
jak na razie 7
Właściwie to znam tylko dwie, bo tylko w nie grałem
Ale od razu mogę powiedzieć, że:
- pierwsza i druga odsłona się zestarzały, więc jak nie uwielbiasz starszych gier to niekoniecznie nlbędą dla ciebie przyjemne
- trzecia jest całkiem dobra, zwłaszcza jak zdobędziesz wersję z dodatkami. Ją można podrasować HD modem lub modem "Horn of the Abyss"; pierwszy poprawia wygląd i interfejs, zaś drugi wnosi spore zmiany, np. nowy zamek, balans innych miast, jednostki neutralne, armaty jako machina i ogolnie mnóstwo zmian mechaniki
-z czwórką mam problem. Ja i większość moich znajomych: jest dziwna, wyróżnia się mechaniką i wyglądem od innych części, dla mnie sprawia negatywne wrażenie. Ale ludzie którzy w nią grali w młodości mają pozytywne odczucia - to już jak tam chcesz
- piątka to chyba moja ulubiona część, obok trzeciej (głownie przez sentyment). Z jednej strony twórcy chcieli powrócić do korzeni, ale jednocześnie wprowadzić jakieś świerze zmiany. Moim zdaniem udało się: w grze na pewno odnajdziesz się łatwiej niż w czwórce. Bitwy zamiast klasycznych tur mają system inicjatywy, czyli nie ma ruchu wszystkich jednostek w turze, a ruszają się tak często, ile mają własnej inicjatywy. Np. żywiołak powietrza to istny chaos bo ma największą inicjatywę i robi akcję raz na 2 inne. Do tego czekanie i morale nie jest takie OP, bo nie daje dodatkowego ruchu, a go tylko (i aż) przyspiesza. Każda rasa ma swój wyjątkowy talent, dzięki któremu mogą np. tworzyć osobne artefakty dla istot, używać run czy porzucić magię na rzecz innych bonusów. Polecam tym bardziej, jeśli się jeszcze nis zaznajomiłeś z cyklem.
-szósta część...
Jeśli przywykłeś do klasyki gatunku, nie polecam. Jeśli jesteś świeży w tym temacie, może ci się spodobać. Tak się podzieliły zdania na jej temat, a osobiście nie testowałem. Ogólnie wprowadza dużo zmian, które upraszczają mechanikę i spłycają charakter.
- siódma odsłona znowu miała lepiej nawiązywać do poprzedniczek. Nie grałem, trochę widziałem, wydaje się dobra - ale za mało wiem żeby polecić. Podoba mi się na przykład rozwój bohatera, który wygląda jak drzewko rozwoju z RPG i można sobie dowolnie ulepszać postać. Nie musisz polegać na losowości i wyborze między nauką czarów a sokolim wzrokiem...
Podsumowując ten zaskakująco długi wywód, polecam trójkę albo piątkę: obie z dodatkami najlepiej, a trójkę z modami(ale po zapoznaniu z podstawą). Część piąta może być przystępniejsza dla nowego gracza (niekoniecznie łatwiejsza ;), widać też lepszy balans między rasami niż w poprzednich częściach i mniej głupie AI.
Pozdrawiam
@Tamron: To może też podzielę się swoim doświadczeniem z tego cyklu.
I: Gra nie była jakoś szczególnie zła, ale niezbyt mnie urzekła. Dodatkowo 4 frakcje nudziły się dość szybko, a brak ulepszeń sprawiał, że zmuszeni byliśmy grać tymi samymi jednostkami.
II: Ale tu wystąpił przełom. Powiększona ilość frakcji, ulepszenia i lepiej zorganizowane kampanie. Przyjemnie mi się w tą część grało, a czasem mam nawet możliwość ponownego zagrania w nią. Co ciekawe, "dwójka" ma zostać przeniesiona na silnik "trójki".
III: Po dziś dzień klasyk, według wielu najlepsza część. Trzecia część przypadła mi do gustu najbardziej, była to cholernie dobrze ulepszona część druga. Zmiany w magii były doskonałe, zaś kampanie ogrywało się przyjemnie. Chciałbym jeszcze raz w nią zagrać.
IV: Kontrowersyjna część. Z jednej strony cieszyłem się, że bohater mógł pełnoprawnie walczyć (szczególnie bohaterowie Mocy, którzy lekko ustępowali bohaterom Magii) i można było z niego stworzyć maszynę do zabijania, ale z drugiej strony niektóre zmiany wołały o pomstę do nieba. Wciąż trudno mi się przystosować do tej części.
V: Ubisoft poprawił błędy poprzednika i całkowicie zmienił serię. Czułem się dobrze grając w tą część, ale kampania średnio przypadła mi do gustu. Trochę polecam, jednak wolę starsze części.
VI: Podobnie jak część piąta.
VII: Nie grałem w tą część, ale raczej chłodno się przyjęła. To będzie prawdopodobnie jedyna część Heroes'ów, w którą nie zagram.
Mówcie co chcecie, ale znam grę w której jest np nekromanta z umiejętnością pasywna "rebuke the good", czary dziela sie na magiczne, boskie i czarna magie, i wyobrazcie sobie jak wzialem tego nekromante z ta umiejetnoscia, do tej pory nie zrozumialem jak dziala uruchamianie tej mocy, ale przez pol gry nie uzyl tego ani razu, zrobil to dopiero wtedy jak moja postac z druzyny wyczarowala to boskie zaklecie i tym samym zostala zabita przez swojego sojusznika xd
Komentarze
Odśwież16 maja 2018, 17:43
Dlatego preferuję Nekropolię.
Odpisz
17 maja 2018, 00:13
@antekk5: Nekropolia zawsze i wszędzie, najlepsza będzie!
Odpisz
17 maja 2018, 20:30
@zx2001: Nekropolio...ojczyzno moja...
Odpisz
17 maja 2018, 20:58
@antekk5: A to nie jest tak, że każdy zamek ma swoje lepsze i gorsze strony, a jego wybór jest zazwyczaj sytuacyjny?
Odpisz
17 maja 2018, 21:06
@antekk5: nekropolie też wolę że względu na tych rycerzy na koniach tych kościanych smoków to nawet nie buduje
Odpisz
Edytowano - 17 maja 2018, 21:27
@zx2001: Ostatnio chciałem sobie zagrać nekropolią, a że nigdy nią nie grałem, to odpaliłem sobie najłatwiejszy poziom trudności. Dawno takiego wpie**olu nie dostałem, a zazwyczaj gram na średnim (ten w którym AI jest najlepsze, ale jesteście równi względem surowców). Jakieś tipy co do nekropolii w trójce?
Odpisz
17 maja 2018, 21:32
@Keraton: dwa słowa
Wampirzy lordowie.
Odpisz
17 maja 2018, 21:34
@ImJarosz: Wiem co te sku*wysynki potrafią. Niestety, zanim byłem w stanie je rozkręcić, to w każdej walce mi je focusowano i praktycznie ich w armii nie miałem.
Odpisz
17 maja 2018, 21:36
@ImJarosz: a tak naprawde polecam iść nekromantą, najlepiej Sandrem i iść w magie ziemi, ze wzgldu na specyficzne czary dla nieumarłych i szanse na Implozje
Odpisz
17 maja 2018, 21:37
@ImJarosz: pamiętaj też że na nieumarłych nie działają morale itd.
Odpisz
17 maja 2018, 21:43
@ImJarosz: Jeśli o samą magię ziemi chodzi, polecam posiadać spowolnienie, wtedy przeciwnik może dostać większe straty zanim kiwnie palcem.
Odpisz
17 maja 2018, 21:45
@antekk5: dzięki, zapomniałem o tym wspomnieć
Odpisz
18 maja 2018, 07:19
@ImJarosz: Sandro ssie pale
Odpisz
18 maja 2018, 07:21
@Victorius236: Mimo że hejtuje necro, to nawet ja wiem ze w porównaniu do Thanta, 15% do obrażeń czarów Sandro jest gownem
Odpisz
18 maja 2018, 07:22
@Victorius236: a tak wgl to tylko loch
Odpisz
18 maja 2018, 07:24
@Victorius236: w podstawce tak, ale ja gram na HOTA [Horn of the abys] gdzie duża ilość czarów i umiejętności została zbalansowana lub zmieniona... oprócz sokolego oka to dalej jest słabe
Odpisz
18 maja 2018, 07:25
@Victorius236: powiedzmy że szanuję bo loch też uwielbiam ;)
Odpisz
18 maja 2018, 09:36
@Victorius236: Czarny smok to jest król przestworzy, jak lew jest królem dżungli
Odpisz
18 maja 2018, 09:36
@Man_in_the_Mirror: <3
Odpisz
18 maja 2018, 16:10
@ImJarosz: *jak chimera królem dżungli
Odpisz
18 maja 2018, 16:58
@antekk5: Nekropolis i jak dla mnie to najmniejsza zaleta tego zamku zwlaszcza dlatego ze berserk na mniejszyh bitwach jest bezuzyteczny i prawie nikt go nie uzywa
Odpisz
17 maja 2018, 22:22
Heroes III bardzo cenię i szanuję, ale w tej sytuacji moim zdaniem bardziej pasowałaby piąta część, gdzie istoty 7 tieru (cyklopy właśnie) mogą zjeść goblina by się uleczyć, tudzież nim rzucić i zadać obrażenia dystansowe (w piątce cyklopy biją się wręcz). W takich momentach gobliny okazują się przydatne.
Z trójką można jeszcze wiele memów zrobić, ten nawet nie najgorszy
Odpisz
Edytowano - 18 maja 2018, 02:23
@Tamron: ile bylo czesci i w ktora najlepiej zagrac?
Odpisz
Edytowano - 18 maja 2018, 05:29
jak na razie 7
Właściwie to znam tylko dwie, bo tylko w nie grałem
Ale od razu mogę powiedzieć, że:
- pierwsza i druga odsłona się zestarzały, więc jak nie uwielbiasz starszych gier to niekoniecznie nlbędą dla ciebie przyjemne
- trzecia jest całkiem dobra, zwłaszcza jak zdobędziesz wersję z dodatkami. Ją można podrasować HD modem lub modem "Horn of the Abyss"; pierwszy poprawia wygląd i interfejs, zaś drugi wnosi spore zmiany, np. nowy zamek, balans innych miast, jednostki neutralne, armaty jako machina i ogolnie mnóstwo zmian mechaniki
-z czwórką mam problem. Ja i większość moich znajomych: jest dziwna, wyróżnia się mechaniką i wyglądem od innych części, dla mnie sprawia negatywne wrażenie. Ale ludzie którzy w nią grali w młodości mają pozytywne odczucia - to już jak tam chcesz
- piątka to chyba moja ulubiona część, obok trzeciej (głownie przez sentyment). Z jednej strony twórcy chcieli powrócić do korzeni, ale jednocześnie wprowadzić jakieś świerze zmiany. Moim zdaniem udało się: w grze na pewno odnajdziesz się łatwiej niż w czwórce. Bitwy zamiast klasycznych tur mają system inicjatywy, czyli nie ma ruchu wszystkich jednostek w turze, a ruszają się tak często, ile mają własnej inicjatywy. Np. żywiołak powietrza to istny chaos bo ma największą inicjatywę i robi akcję raz na 2 inne. Do tego czekanie i morale nie jest takie OP, bo nie daje dodatkowego ruchu, a go tylko (i aż) przyspiesza. Każda rasa ma swój wyjątkowy talent, dzięki któremu mogą np. tworzyć osobne artefakty dla istot, używać run czy porzucić magię na rzecz innych bonusów. Polecam tym bardziej, jeśli się jeszcze nis zaznajomiłeś z cyklem.
-szósta część...
Jeśli przywykłeś do klasyki gatunku, nie polecam. Jeśli jesteś świeży w tym temacie, może ci się spodobać. Tak się podzieliły zdania na jej temat, a osobiście nie testowałem. Ogólnie wprowadza dużo zmian, które upraszczają mechanikę i spłycają charakter.
- siódma odsłona znowu miała lepiej nawiązywać do poprzedniczek. Nie grałem, trochę widziałem, wydaje się dobra - ale za mało wiem żeby polecić. Podoba mi się na przykład rozwój bohatera, który wygląda jak drzewko rozwoju z RPG i można sobie dowolnie ulepszać postać. Nie musisz polegać na losowości i wyborze między nauką czarów a sokolim wzrokiem...
Podsumowując ten zaskakująco długi wywód, polecam trójkę albo piątkę: obie z dodatkami najlepiej, a trójkę z modami(ale po zapoznaniu z podstawą). Część piąta może być przystępniejsza dla nowego gracza (niekoniecznie łatwiejsza ;), widać też lepszy balans między rasami niż w poprzednich częściach i mniej głupie AI.
Pozdrawiam
Ufff...
Odpisz
18 maja 2018, 05:42
@Tamron: ku*wa dzieki
Odpisz
18 maja 2018, 07:31
prosz
W wielkim skrócie : polecam 5, ewentualnie 3
Odpisz
18 maja 2018, 08:31
@Tamron: To może też podzielę się swoim doświadczeniem z tego cyklu.
I: Gra nie była jakoś szczególnie zła, ale niezbyt mnie urzekła. Dodatkowo 4 frakcje nudziły się dość szybko, a brak ulepszeń sprawiał, że zmuszeni byliśmy grać tymi samymi jednostkami.
II: Ale tu wystąpił przełom. Powiększona ilość frakcji, ulepszenia i lepiej zorganizowane kampanie. Przyjemnie mi się w tą część grało, a czasem mam nawet możliwość ponownego zagrania w nią. Co ciekawe, "dwójka" ma zostać przeniesiona na silnik "trójki".
III: Po dziś dzień klasyk, według wielu najlepsza część. Trzecia część przypadła mi do gustu najbardziej, była to cholernie dobrze ulepszona część druga. Zmiany w magii były doskonałe, zaś kampanie ogrywało się przyjemnie. Chciałbym jeszcze raz w nią zagrać.
IV: Kontrowersyjna część. Z jednej strony cieszyłem się, że bohater mógł pełnoprawnie walczyć (szczególnie bohaterowie Mocy, którzy lekko ustępowali bohaterom Magii) i można było z niego stworzyć maszynę do zabijania, ale z drugiej strony niektóre zmiany wołały o pomstę do nieba. Wciąż trudno mi się przystosować do tej części.
V: Ubisoft poprawił błędy poprzednika i całkowicie zmienił serię. Czułem się dobrze grając w tą część, ale kampania średnio przypadła mi do gustu. Trochę polecam, jednak wolę starsze części.
VI: Podobnie jak część piąta.
VII: Nie grałem w tą część, ale raczej chłodno się przyjęła. To będzie prawdopodobnie jedyna część Heroes'ów, w którą nie zagram.
Koniec, nie mam nic do dodania na ten czas.
Odpisz
18 maja 2018, 15:37
@antekk5: a jest multiplayer?
(czy tylko przez LAN?)
Odpisz
18 maja 2018, 15:41
jakiś multiplayer online jest możliwy, tylko nigdy nie testowałem. Są filmiki na YT jak grają przez neta, może są też poradniki
Odpisz
18 maja 2018, 15:47
Istnieje tryb hotseat, ale też można grać online, jednak tego nie doświadczyłem.
Odpisz
17 maja 2018, 20:38
Mówcie co chcecie, ale znam grę w której jest np nekromanta z umiejętnością pasywna "rebuke the good", czary dziela sie na magiczne, boskie i czarna magie, i wyobrazcie sobie jak wzialem tego nekromante z ta umiejetnoscia, do tej pory nie zrozumialem jak dziala uruchamianie tej mocy, ale przez pol gry nie uzyl tego ani razu, zrobil to dopiero wtedy jak moja postac z druzyny wyczarowala to boskie zaklecie i tym samym zostala zabita przez swojego sojusznika xd
Odpisz
16 maja 2018, 16:52
Odpisz
16 maja 2018, 16:39
*mem " Nie ufaj nikomu, nawet swoim jednostkom"*
Odpisz
16 maja 2018, 16:23
nie rpzumiem
Odpisz
16 maja 2018, 16:25
ja też
Odpisz
16 maja 2018, 16:25
W grze heroes 3 jest czar "berserk" który powoduje że przeciwnik atakuje swoich.
Odpisz
16 maja 2018, 16:25
chyba jest zaklęcie, które sprawia że wroga jednostka zaczyna bić swoich
Odpisz
16 maja 2018, 16:26
@Polaczka: dzieki
Odpisz
16 maja 2018, 16:26
@Dawidosono: bu byłeś szybszy
Odpisz