Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Tak było
Rel
Teraz byłoby inaczej panie Marku
Nie ma to jak reklama słabego mobilniaka przed zamknięciem rytuału
Nowa część zapowiada się dobrze
Kiepski Piece
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież21 czerwca 2018, 07:43
ue to syf
Odpisz
Edytowano - 18 listopada 2018, 11:27
@xMacius: rząd Polski to syf (pomijając Dudę, bo jak wiadomo prezydenta szanujemy)
Odpisz
20 czerwca 2018, 22:42
*Komentarz został usunięty z powodu naruszenia praw autorskich*
Odpisz
20 czerwca 2018, 22:11
-Kolega prosi o link
-ale tak bez akcyzy? To chyba nielegalne
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:44
Zanim ktoś zacznie pie**olić o tym że "głupie lewaki jakieś gówno przegłosowały" to niech zobaczy kto był za a kto przeciw. Najśmieszniejsze jest to że liberałowie byli za.
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:52
Czyli to dziadostwo przeszło?
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:54
@SongMan: Tylko przez komisję prawną PE. Na początku lipca ma się odbyć głosowanie plenarne.
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:57
@Nanook: Z tego co wiem, to nie dotyczy tylko memów, a ogólnie praw autorskich. Czy coś to zmieni? Bo do tej pory wydawcy pozywali o prawa autorskie tylko jak ktoś na jego łamaniu zarabiał...
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:03
@SongMan: np. Youtober nie może nagrać gry bez pisemnej zgody na ten konkretny tytuł, nie możesz bez pozwolenia strony linkować ich stron (bez pozwolenia PISEMNEGO). Czy w skrócie darmowa reklama już nie istnieje xD.
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:05
@Shadow_blade: Linkować można dowoli.
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:06
@Shadow_blade: Oni chyba zrobią wszystko, żeby każdy musiał wypełniać 30 papierów dziennie
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:10
A co z nagrywaniem na YT? Jeżeli ktoś chce od zera założyć kanał gamingowy na YouTube to musi pojechać do siedziby firmy, która wydała tą grę, żeby nagrać jakiegoś let's playa?
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:19
Unia jest popie**olona powinniśmy z niej wyjść
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:20
@SongMan: Jasne, że nie. Nie ma o tym słowa w tej dyrektywie. Nie wiem dlaczego tyle osób powiela te mity.
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:20
NJE BO TODACYE SABIORO!
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:21
@Nanook: To jak to zmieni Internet?
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:22
@SongMan: Na pewno nie będzie musiał jechać do siedziby firmy, mamy XXI wiek i kwestie zgód oraz papierkowej roboty załatwia się przez maila.
Ale przechodząc do pytania to odpowiedź brzmi: na razie nikt o tym nie wie. Projekt zmian jest dosyć ogólny i można go na razie różnojako rozumieć. Trzeba czekać do czasu aż państwa członkowskie, instytucje UE i sądy zdefiniują jak ma to dokładnie działać. A jeśli nawet wyszło by że trzeba to sporo wydawców gier (zwłaszcza gier indie) nie będzie wymagało tych zgód bo letplayje z gier to darmowa reklama gry.
Odpisz
Edytowano - 20 czerwca 2018, 14:24
@Nanook: Artkuł 11 - Nie linkuj
Swoboda wymiany treści w sieci, jaką znamy dziś, już wkrótce może przestać istnieć. Dosłownie jednym głosem przewagi, Parlament Europejski opowiedział się za wprowadzeniem "podatku od linków", jak nazywają artykuł 11 jego przeciwnicy. W praktyce prawo to oznacza konieczność zapłaty serwisowi będącemu źródłem za możliwość udostępnienia linku do treści na portalach społecznośniowych, jak Facebook, czy na stronach będących agregatami informacji, jak chociażby Wykop.pl.
W praktyce oznacza to, że właściciele takich portali, będą zobowiązani nabyć licencję na udostępnianie informacji z zewnątrz.
Artykuł 13 - Kontroluj, co ludzie wrzucają do sieci
Drugi ze wzbudzających największe kontrowersje zapisów dotyczy konieczności kontrolowania treści publikowanych w sieci, także przez komentujących użytkowników. W myśl górnolotnej idei ochrony praw autorskich, właściciele portali będą zobowiązani do sprawdzania i filtrowania treści, które się u nich pojawiają. Wszystko po to, aby przypadkiem jakiś materiał nie naruszał praw autorskich.
W praktyce może dojść do sytuacji, w której niemożliwe będzie udostępnienie mema, ponieważ automat sprawdzający legalność treści, powiąże zdjęcie z oryginalnym źródłem. Dziś podobne algorytmy działają na YouTube. Za sprawą Unii, może tak być na każdej stronie w sieci.
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:24
Mądrze prawisz
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:35
@Shadow_blade: Co do artykułu 11:
Nie ma w tym artykule nic o nakazie płacenia za link. Nazywanie artykułu 11 "podatkiem od linków" prowadza w błąd gdyż ani podatku ani opłaty licencyjnej na linkowanie nie będzie nałożone. Jeżeli na coś taka opłata miała być nałożona to na opis (początek artykułu) znajdujący się pod linkiem oraz obrazek. Ale jak pisałem wyżej trudno jednoznacznie wyrokować gdyż jest to ogólny i wstępny zarys bez konkretów.
Artykuł 13:
Tutaj się mogę zgodzić, ale sprawę można rozwiązać system odwołań.
Odpisz
20 czerwca 2018, 15:02
@Shadow_blade: A teraz może dla odmiany coś zgodnego z prawdą:
"Artykuł 11
Ochrona publikacji prasowych w zakresie cyfrowych sposobów korzystania
1. Państwa członkowskie zapewniają wydawcom publikacji prasowych prawa
przewidziane w art. 2 i art. 3 ust. 2 dyrektywy 2001/29/WE w zakresie cyfrowych
sposobów korzystania z ich publikacji prasowych.
2. Prawa, o których mowa w ust. 1, nie naruszają jakichkolwiek przewidzianych
w prawie Unii praw autorów i innych podmiotów praw w odniesieniu do utworów i
innych przedmiotów objętych ochroną zawartych w publikacji prasowej, i nie mają
na te prawa żadnego wpływu. Na prawa te nie można się powoływać przeciwko
autorom i innym podmiotom praw, a w szczególności na ich podstawie nie można
pozbawiać autorów i innych podmiotów praw ich prawa do eksploatacji swoich
utworów i innych przedmiotów objętych ochroną niezależnie od publikacji prasowej,
w skład której wchodzą te utwory lub przedmioty.
3. W odniesieniu do praw określonych w ust. 1 stosuje się odpowiednio art. 5–8
dyrektywy 2001/29/WE i dyrektywy 2012/28/UE.
4. Prawa, o których mowa w ust. 1, wygasają 20 lat po opublikowaniu danej publikacji
prasowej. Termin ten liczy się od dnia pierwszego stycznia roku następującego po
dacie opublikowania."
Gdzie tu masz cokolwiek o płaceniu za linki albo o podatkach za hiperłącza? Strasznie hiperbolizujecie tę ustawę.
A co do artykułu 13. Zgadzam się, powinien zostać usunięty z dyrektywy.
Odpisz
20 czerwca 2018, 16:05
Bo przecież memy są ważniejsze od podróży. Spoko, wyjdźmy z uni.
1. Nie będziemy mogli swobodnie podróżować.
2. Koniec z większością inwestycji.
3. Na rynku np. żywnościowym zapanuje bałagan, nawet z pozoru głupia regulacja zakrzywienia bananów pilnuje by nie mylić gatunków. Jednym słowem: zapanuje bałagan, nie będzie kontroli jakości.
4. Import będzie znacząca utrudniony, może zapanować drożyzna.
5. Polacy nie będą mogli pracować za granicą.
6. Nie będzie w Polsce zagranicznych inwestorów, którzy lokując tutaj swój kapitał wspomagają gospodarkę.
Czy naprawdę chcesz to wszystko tylko dlatego, by nie podlegać ustawie O PRAWACH AUTORSKICH? Czasem warto zrobić kalkulacje strat i zysków.
Odpisz
20 czerwca 2018, 16:13
@Qui_Gon_Jinn: Ogólnie jest to skierowane do Bryndzastory.
Odpisz
Edytowano - 20 czerwca 2018, 18:33
@Qui_Gon_Jinn: A oto jakie mamy nie-korzyści od unii
1.Ingerencja w politykę. Bo takim po prostu czystym przypadkiem kiedy w jakimś kraju wygrywa partia konserwatywna unia dostaje przysłowiowego pie**olca i nie mówię tylko polsce ale np. Włochach
2.Dostajemy produkty gorszej jakości i drożej je kupujemy
3.Nie możemy wybierać większości urzędników pracujących w unii i nie możemy decydować o większości spraw
4.Urzędnicy zajmują się błachymi sprawami jak ta czyli czy memy łamią praw autorskich
5.Ustawy specjalnie uderzające w polskę i inne kraje wschodnie jak np. Ustawa o nawozach gdzie po prostu przypadkiem zakazano używać składnika należącego tylko do naszych nawozów
6.Ustawa o co 2 która nie pozwala nam używać największego źródła węgla w całej europie
7.Zakaz sprzedaży towarów do Białorusi i Rosji Np. Nie możemy eksportować tam naszych jabłek co osłabia naszą gospodarkę
8.Nasi rolnicy nie mogą sprzedawać swoich produktów ponieważ unia to zakazuje.
9.Nasze gospodarka została potężnie osłabiona spójrz np. na nasze supermarkety
A teraz zacznijmy mówić o twoich argumentach:
1.Z tym się zgadzam
2.Nie wiem o co ci chodzi sprecyzuj to odpowiem
3.Więc jak my odróżnialiśmy produkty przed unią. A i te produkty które dostajemy od unii są w słabszej jakości
4.A teraz tak nie ma że niemcy mają taniej a taki czech czy polak kupują drożej produkty gorszej jakości?
5.Nie bo już wcześniej wyjeżdżaliśmy za granicę i tam pracowaliśmy zanim wstąpiliśmy do unii
6.A teraz tak nie ma że unia nas oczernia i wszyscy uważają nas za nazistów i rasistów i nikt nie chce u nas inwestować
A teraz na koniec w przyszłym roku są wybory do europarlamentu i jeśli się sytuacja się nie zmieni powinniśmy naprawdę solidnie pomyśleć za argumentami za i przeciw
Odpisz
20 czerwca 2018, 18:51
@SongMan: Zapamiętać, następnym razem napisać do admina by umożliwili wyłączenie powiadomień do wątków z własnym komentarzem
Odpisz
20 czerwca 2018, 18:54
Z inwestycjami chodzi o dotacje. Zobacz jak rozwinęła sie chociaż sieć dróg. Gdziekolwiek pójdziesz, tablice „sfinansowano ze środków europejskich”
Nie będziemy mogli pracować, np. jak Wielka Brytania wyjdzie z unii, to nie będzie można tam legalnie pracować. Jak nie byliśmy w unii, nie można było pracować w Anglii. Sam znam osobę, która była dwa razy deportowana z Wielkiej Brytanii przed 2004 rokiem.
Sami nie produkujemy nic w wielu dziedzinach. Po wyjściu z unii produkty z importu podrożeją, np sprzęt elektroniczny będzie dużo droższy.
Odpisz
20 czerwca 2018, 19:03
@Qui_Gon_Jinn: Ale wiesz że mamy najdroższą infrastrukturę w całej europie najwolniej się też budujemy a jeśli chodzi ci o inwestycje jak konkurs budowania zamków z piasku to k
To jest polityka wielkiej brytanii a w 2000 były osoby które pracowały za granicą
To jest nie prawda Żywność , Węgiel , sprzęt AGD , kosmetyki , okna drzwi , autobusy tramwaje pociągi , części samochodowe , gry komputerowe , futra , jachty i meble , wódki mam ci jeszcze więcej wymieniać
Odpisz
20 czerwca 2018, 19:06
1. Jakiego "pie**olca" masz na myśli? Unia nie może ingerować w wewnętrzną politykę kraju bez zgody kraju członkowskiego. Dlatego między innymi Unia nic nie zrobiła w sprawie Katalonii. Podstawowa zasada prawa międzynarodowego.
2. "Dostajemy produkty gorszej jakości i drożej je kupujemy"
Nieprawda. Im więcej państwo importuje tym tańsze są produkty i tym lepsza sytuacja dla konsumenta. Poza tym skąd pomysł, że dostajemy produkty gorszej jakości? Pewnie nie pamiętasz już polskich produktów sprzed czasów UE, ale na Zachodzie Europy produkty zawsze były lepszej jakości. Jak otworzyliśmy na nich swój rynek to zostaliśmy zalani przez tańsze produkty lepszej jakości, bo u nas była gorsza technologia, a więc i wyższe koszty produkcji, ergo wyższa cena. Tak działa makroekonomia.
3. "Nie możemy wybierać większości urzędników pracujących w unii i nie możemy decydować o większości spraw"
O czym właściwie mówisz? Przecież jak najbardziej możemy głosować na europosłów co 5 lat w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Myślisz, że w jaki sposób Mikke się dostał do PE? Właśnie dlatego, że Polacy mogli na niego zagłosować. A co do innych instytucji unijnych to w Radzie UE zasiadają odpowiedni ministrowie państw członkowskich (których wybieramy co 4 lata w krajowych wyborach parlamentarnych). W Radzie Europejskiej to samo, tam zasiadają głowy państw, wybierani też przez nas w wyborach parlamentarnych. Tak że nie wiem o co ci chodzi.
4. "Urzędnicy zajmują się błachymi sprawami jak ta czyli czy memy łamią praw autorskich"
Owszem, ale zajmują się też ważnymi sprawami takimi jak darmowy roaming na terenie całej Unii. A takie rzeczywiście idiotyczne dyrektywy jak ta czy inne projekty to margines.
5. Ustawa o nawozach została odrzucona.
Odpisz
Edytowano - 20 czerwca 2018, 19:07
6. W limitach emisji CO2 chodzi zwyczajnie o zmniejszenie zanieczyszczeń i o czystsze środowisko. Co jak co, ale Polsce to akurat się najbardziej przyda i wyjdziemy na tym tylko na plus. Ach i nikt nam nie zakazuje wydobywać węgla, a chodzi jedynie o to, żebyśmy nadmiernie nie emitowali CO2
7. No tak właśnie działają sankcje xdd O to chodzi, żeby popsuć gospodarkę Białorusi i Rosji. Poza tym polscy sadownicy nie mieli żadnych problemów ze sprzedażą swoich jabłek, które trafiły na europejski rynek.
8. "Nasi rolnicy nie mogą sprzedawać swoich produktów ponieważ unia to zakazuje."
Co to za bullshit? Oczywiście, że mogą. Ba! Nawet w ramach unijnej polityki rolnej Unia w czasach recesji skupuje produkty rolne od rolników, żeby nie tracili za dużo.
9. "Nasze gospodarka została potężnie osłabiona spójrz np. na nasze supermarkety"
Co jest nie tak z naszymi supermarketami? A nasza gospodarka jest w świetnym stanie. Jesteśmy najszybciej rozwijającym się europejskim państwem w ciągu ostatnich 20 lat. Nasze PKB zanotowało olbrzymi wzrost. Zarówno PKB realne jak i PKB per Capita. Dlatego nie pie**ol głupot, bo gdyby nie UE to naprawdę żyłbyś w biednym kraju jak np. w Czarnogórze, która miała podobne PKB per Capita co Polska kiedy wchodziliśmy do Unii. Teraz jest ono aż o 10 tys. dolarów większe.
Odpisz
20 czerwca 2018, 20:18
@Qui_Gon_Jinn: Zagraniczni inwestorzy wspomagają gospodarkę? Może się tak wydawać, jednak w rzeczywistości wykorzystują niskie podatki oraz powodują upadki, ale też ograniczają szansę na efektowny rozwój nowych, polskich firm. Np. taka biedronka w moim mieście - spowodowała bankructwo już kilku polskich supermarketów, a do tego korzysta z parkingu wybudowanego z budżetu miasta parkingu przy przystanku. A gdyby biedronek u nas wcale nie było, takie sklepy jak Piotr i Paweł(droższy od biedronki, ale lepsza jakość) czy Dino (podobny cenowo i jakościowo) miałyby większe obroty, co pozytywnie wpłynęłoby na naszą gospodarkę.
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:26
@etuggo: to jest już wina mniejszej konkurecyjności sklepów małych/średnich w porównaniu do hipermarketów typu biedronka (masz większy wybór i taniej). Oczywiście małe sklepy raczej tak łatwo nie znikną, bo zawsze ktoś zapomni coś kupić i będzie musiał kupić coś w mniejszym sklepie. Biedronka jak najbardziej wspiera polską gospodarke, mimo tego, że jest firmą zagraniczną, to zamawia sobie produkty u polskich firm pod ich flagą. Wystarczy spojrzec ile produktów ma tam napis "wyprodukowano dla Biedronka"
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:28
@kokosek112: Problem zaczyna się wtedy gdy do Polski przyjeżdża zagraniczny sklep sprzedając w większości zagraniczne produkty
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:30
@SongMan: Podatki idą do Polski. I pensje pracownicze tez idą do Polaków. Handel zagraniczny się opłaca. Autarkia nie.
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:31
@Nanook: Ale zyski ze sprzedaży produktów wyjeżdżają za granicę...
A co do autarkii, to nie kupisz np. polskich bananów albo PlayStation
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:33
@SongMan: No właśnie. I dlatego autarkia to głupota.
A co do zysków. No to rzeczywiście masz rację. Ale wiesz, ci kapitaliści muszą jakoś zarabiać po tym jak zapłacili za te nieruchomość, za urządzenie sklepu, za czynsz, prąd itd.
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:38
@Nanook: Nie wydaje mi się, żeby opłaty stanowiły chociaż 1/4 wyprowadzanych pieniędzy z Polski. Zwłaszcza, że zagraniczne firmy dominują w Polsce, może nie we wszystkich branżach, ale dość sporej ich liczbie
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:50
@SongMan: Nawet w polskich marketach sporą część asortymentu stanowią produkty zagraniczne lub reklamowane jako polskie ale realnie są importowanymi produktami tylko z innym logiem.
Odpisz
20 czerwca 2018, 21:52
Takie sklepy mają wpływ na gospodarkę mniej więcej jak Biedronka. Płacą ludziom za granicy, ale za to ich zarobki zostają w kraju.
Odpisz
20 czerwca 2018, 20:29
Jeszcze 4 jest głosowanie parlamentowców. Może nie przejdzie. :P
Odpisz
20 czerwca 2018, 20:19
Kiedy jest za długo dobrze w internecie więc postanawiasz namieszać swoją ustawą która ch*j da i nie mogą głosować na to zwykli obywatele
Odpisz
20 czerwca 2018, 19:16
No to główna przyczyna brexitu wyjaśniona
Odpisz
20 czerwca 2018, 16:07
NO KU*WA NIE.
Odpisz
20 czerwca 2018, 16:06
UnIa JeSt ZłA. WjDźMy Z nIeJ!!1!1!1!1
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:17
Kiedy jako jeden z niewielu użytkowników widzisz cholernie mały przemyślunek ludzi i wiesz że nie będzie żadnych opłat za linki i zakazu memów lub cc 3.0 bo ustawa ma na zadanie likwidacje piractwa a ludzie ją źle interpetują
SERIO STOP
Odpisz
Edytowano - 20 czerwca 2018, 13:18
@matix044: To że ustawa została biednie opisana i ma pełno nieścisłości to cała panika. A wy już na apokalipse się szykujecie
Zróbcie najpierw jakiś risercz
Nic nie wiecie o 13 a już macie ból dupy że ue to barbarzyńcy ku*wa i ch*j
Zabronienie takich podstawowych rzeczy naruszałoby kilka praw człowieka, a łamanie tych praw człowieka to jak łamanie sobie samemu kości bo to właśnie ue jest jedną z organizacji przodujących w bronieni tych praw -.-
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:23
@matix044:
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:24
@matix044: Teraz wytłumacz to r/Europe
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:27
@Mati129: Reddit będzie dalej pie**olił to samo i oszukiwał ludzi bo pełno ludzi tam siedzących chce pokazać jak to ue to naziści ku*wa i tatarzy je**ni
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:36
@Mati129: z ludźmi głupimi się nie dyskutuje jak to mówią
Odpisz
20 czerwca 2018, 15:02
@matix044: K-koniec, z grami za darmo?
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:35
UE na zbyt wiele sobie pozwala, chyba nadszedł czas aby wyjąć naszego asa z rękawa.
Odpisz
20 czerwca 2018, 14:47
co do ch*ja
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:41
dobra, w takim razie subnijcie mój kanał wpiszcie "StiX gta 5" bo linku wam podać nie mogę, takie białe S na zielonym to mój kanał
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:24
Kto leci ze mną?
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:25
@xmrocznax: mogę ja?
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:35
@xmrocznax: ale nie będzie można się śmiać z WTC
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:36
@xmrocznax: tylko żebyśmy nie walnęli w jakiś kompleks giełdowo-handlowy
Odpisz
Edytowano - 20 czerwca 2018, 13:12
Ja pierðole.
Odpisz
Edytowano - 20 czerwca 2018, 13:23
@CocoaVanHouten: Nie pie**ol bo rodzinę powiększysz
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:20
Spi***alam do USA, kto ze mną?
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:23
@Burger2004_09: Ja już mam zamówiony bilet, zobacz na dole
Odpisz
20 czerwca 2018, 13:23
@Burger2004_09: lepiej do Korei Północnej
Odpisz