Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Teraz byłoby inaczej panie Marku
Nadchodzę!
Nowa część zapowiada się dobrze
Którym tygrysem jesteś?
W takich chwilach dobrze zachować głowę
Moja najukochańsza lektura <33
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież1 sierpnia 2018, 14:18
Dobra, wszyscy wiemy, że powstanie warszawskie skończyło się katastrofą, jednakże założenia nie miały na celu doprowadzić do masowego ludobójstwa cywilów i zniszczenia Warszawy na sumy dochodzące nawet do 10 000 000 zł.
Plan powstania zakładał, że walki miały trwać niespełna dwa tygodnie. Do tego czasu front wschodni i Rosjanie mieli dotrzeć do Warszawy i pomóc w wybiciu pozostałych się nazistowskich. Dzięki temu Polska miała otrzymać dobry rozgłos, który miał nam pomóc poprawić nasz wizerunek na arenie międzynarodowej. Niestety, ale Rosjanie dowiedzieli się o tym i zaprzestali jakichkolwiek działań na froncie wschodnim. Zero ruchu , zero walk, nic, a walki zaczęły się przeciągnąć. W końcu, gdy nasze siły partyzanckie nie miały już jak walczyć w i tak już nierównej walce (naziści mieli lepsze uzbrojenie i większą ilość ludzi: 5 do 1 o ilę się nie mylę) wojska radzieckie wparowały do Warszawy, wybiły pozostałych nazistów, a nas nazwali tchórzami i że niby nie mogliśmy sobie poradzić z tak słabymi siłami wroga.
Odpisz
Edytowano - 1 sierpnia 2018, 14:19
@Gray1997: Zgodzę się tu z tobą, lecz dla większości to porażka i basta
Odpisz
1 sierpnia 2018, 14:54
@Gray1997: To wersja dla partyzantów, dowództwo wiedziało że nie mają broni, a przez to sił by móc to wykonać, wiedzieli że Sowieci nie pomogą, że Alianci będą zapewniać szczątkiwe wsparcie bo nie mieli jak. Oni chcieli by powstańcy umjerali jako znak boharerstwa i odwagi, dobrze wiedzieli że puszczają ich napewną śmierć
Odpisz
1 sierpnia 2018, 15:25
Być może masz rację. Być może dowódcy uznali, że cel uświęca środki i postanowili zagrać vabank.
Szkoda tylko, że to ryzykowne zagranie w ogóle się nie opłaciło.
Odpisz
1 sierpnia 2018, 15:29
@Gray1997: To było puszczenie ludzi na pewną śmierć
Odpisz
1 sierpnia 2018, 15:37
Mówisz to tak jakby każda bitwa kończyła się tym, że wszyscy wracają cało do domu na kawkę i ciasteczka. W obydwu przypadkach mamy doczynienia z sytuacją gdzie byli gotowi zaryzykować nie zważając na koszta i w obydwu przypadkach nie popłaciło. Nie ważne jak oschle to brzmi, ale śmierć jednostki to tragedia, a śmierć tysięcy to tylko statystyka. Niestety tak jest.
Odpisz
1 sierpnia 2018, 15:50
@Gray1997: Nie, nie mówię tak, tylko z zasady prowadzi się bitwy by coś zyskać, na PW nic nie zyskaliśmy
Odpisz
1 sierpnia 2018, 16:02
Sam powiedziałeś, że oni walczyli jako znak bohaterstwa i odwagi. Powstanie miało mieć przede wszystkim charakter symboliczny. Nawet jeśli miała to być misja samobójcza, ona miała na celu rozsiane pewnej idei. Że nie ważne jak głęboko w gównie się znajdujemy i tak będziemy walczyć do ostatniej kropli krwi. Że wolimy umierać stojąc niż żyć klęcząc.
Niestety, ale sposób w jaki słowo potoczyło przez Stalina, sprawiło że wyszliśmy na tchórzy i patałachów, a ich poświęcenie zostało docenione dopiero po latach.
Odpisz
1 sierpnia 2018, 17:45
@Gray1997: Tylko zwykli powstańcy byli mamieni szybkim pokonaniem wroga i odzyskaniem stolicy, zostali wykorzystani przez AK, gdyby wiedzieli jak to się skończy powinni dwa razy sie zastanowić czy nie wypowiedzieć posłuszeńśtwa dowództwu, ba sami Warszawiacy też nie chcieli powstania, a w po kilku tygodniach walk byi gotowi oddać ich w ręce Niemców byleby to się zakończyło
Odpisz
3 sierpnia 2018, 20:06
@Gray1997: NIEMCY. Żadni naziści. Mojego pradziada rozstrzelali Niemcy. Prababka co cudem wojnę przeżyła nie słyszała o żadnych nazistach. Tylko o Niemcach.
Wiem, czepiam się szczegółów, ale obecnie propaganda wygląda w taki sposób, że zaraz się dowiemy że to tajemnicze plemię nazistów pochodziło z Polski.
Odpisz
3 sierpnia 2018, 20:40
chyba zdrajcy chcięli końca Powstania. nawet jak by Powstańcy wiedzieli że zginą to i tak by poszli walczyć
Odpisz
3 sierpnia 2018, 21:21
@M_ateo_1: Czyli cos w stylu:
Za niedlugo umrzesz (parę dni) będąc bohaterem
lub
Może umrzesz może nie (moje powiedzenie: gorsza od bólu jest niepewność kiedy ktoś ci go zada)
będąc tchórzem chowających sie po piwnicach
Odpisz
3 sierpnia 2018, 21:41
@chupacabra001: Specjalnie starałem się nazywać ich "nazistami", a nie "Niemcami", gdyż nie wszyscy naziści byli pochodzenia niemieckiego. Liczne oddział pochodziły na przykład z Włoch.
A wracając na chwilę do tematu cywilów w Warszawie... Prawda jest taka, że wielu z nich nie mało jak opuścić Warszawy przed samym powstaniem. Albo nie mieli pieniędzy albo gdzie się podziać. A mówimy o ludności liczonej w setkach tysięcy. Takiej ilości ludzi wywieźć i ukryć nie da się od tak. A w trakcie samego powstania nie było mowy o ucieczce. Miasto zostało otoczone przez siły nazistowskie. Nie było mowy o konwencjonlnej ucieczce.
Odpisz
3 sierpnia 2018, 22:00
@Gray1997: No i co z tego? Okupowała nas niemiecka Rzesza, a nie Włosi.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 00:56
@M_ateo_1: Nie chodzi o to że zginą, o to że byli oszukiwani przez AK(podczas samego powstania też ludzie to zaczęli zauważać), gdyby wiedzieli że zamiast tygodniowej walki, będą mieli na głowie 9 tygodni mordęgi nie tylko dla nich, ale i dla zwykłych cywili dla których jedyną rzeczą o której marzyli był pokój i koniec wojny, ale nie AK zachciało się robić powstanie, ba niektóre osoby chciały doprowadzić specjalnie do masakry cywili "by rozmiękczyć serca" dokładnie to Okulicki
Odpisz
4 sierpnia 2018, 01:00
@Przytulak: "będąc bohaterem" Dla Warszawiaków którzy przez 9 tygodni siedzieli po piwnicach nie byli nimi, zresztą to "tchórzostwo" jest po prostu sensowniejsze bo powstał je nie miało najmniejszego sensu, wiem jak u nas trzeba być honorowym, ale jak widać prowadzi to zgubnie, trzeba kierować się rozsądkiem.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 01:51
ludzie chcięli Powstania.
Powstańcy mięli fabryki granatów, karabinów, broni itp. itd. myślisz że to wszytko robili żołnierze? to cywile się zgłaszali aby pomóc Powstańcom bo chcięli choć 5 minut być wolni niż dalej siedzieć pod Niemiecką okupacją.
Warszawa i tak by została zniszczona. Niemcy mięli się tu bronić przed ZSRR a chyba lepsze sztukasy i parę pocisków z karla niż ostrzał setek katiuszy które z Warszawy zrobiły by jeszcze większe gruzowisko.
Polska dywizja spadochronowa miała zostać zrzucona w okolicach Warszawy aby wspomóc Powstańców. około 20tyś dobrze wyszkolonych, uzbrojonych i zdeterminowanych aby odzyskać ojczyznę żołnierzy, lecz oczywiście genialny Montgomery wpadł na świetny pomysł operacji Market Garden i zrzucił ich prosto pod odpoczywające Niemieckie dywizje SS.
Alianci zdupili z dosyłaniem zaopatrzenia, większość zrzucangeo sprzętu leciała do Niemców.
jak by Powstanie się udało to Ruskie zamiast na teren Niemiec wkroczyli by na teren Polski co w przypadku nie uznania Polskiego rządu przez ZSRR i ustanowienie własnej władzy równało by się z zaatakowaniem Polski co na pewno wywołało by inną reakcję Aliantów.
powinieneś szanować ludiz którzy oddawali życie abyś mógł teraz chodzić do gimnazjum, siedzieć na dupie i pisać w internecie co chcesz.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 10:37
@M_ateo_1: Mieli tak zajebiste produkcję broni że co 4 partyzant miał broń, kilka miesięcy wcześniej mieli tego więcej, ale wysłali większość na wschód do akcji burza. Co do stosunku ludzi. Jak powstanie zaczęło się, powstańcy zaczęli odnosić sukcesy to ludzie zaczęli entuzjastycznie pomagać, no do czasu. 4 tygodnie ciężkich walk wybiły im z głowy chęć pomocy, zaczęli przestawać im pomagać, nie wszyscy od razu, ale stopniowo. Mieli dość mordów, bombardowań(to nie było parę sztukasów), ostrzału artyleryjskiego itd. Co do spadochroniarzy, to było marzenie i propaganda AK, nikt nie chciał tego wysłać. Co do zrzutów. Szybko zmieniający się front, niedokładność ówczessnej technologii mocno przeszkadzało w tym. Powstańców za wolę walki można uznać za wolę walki, ale tylko za to, bohaterami na pewno nie byli. "Tylko" dzielnymi żołnierzami. Omamionymi przez dowództwo AK
Odpisz
Edytowano - 4 sierpnia 2018, 14:43
ale ty wiesz że PW to była właśnie część operacji Burza xD?
jakoś Polskiej załodze bombowca udało się CELNIE zrzucić zaopatrzenie. no ale ta, lepiej mówić zę wIaDr SiE zMiEnIo.
nie Wszyscy Powstańcy mięli broń ale to nie zmienia faktu że były fabryki. karabin błyskawica, zaprojetkowy i produkownay podczas PW właśnie. i myślisz że to żołnierze wszytko robili? to musiał być specjalista aby zaprojetkować i produkować broń. niestety wszyscy inteligentni ludzie którzy mięli jakieś wartości polszi walczyć nawet bez broni i teraz zostali tacy jak ty hurr durr powstanie zue hurr durr lepiej pod okupacjo siedziec hurr durr
wróg mojego wroga jest moim przyjacielem, z Ruskimi mięliśmy wspólnego wroga oraz byliśmy razem w aliantach więc była duża szansa że Ruskie nam Pomogą. zwłaszcza że pod koniec wojny był już wyścig kto pierwszy zajmie Berlin. Stalin nawet chciał aby D-day odbył się na wschód od Danii aby alianci nie zajęli mu Europy zachodniej.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 22:31
@Gray1997: Powstanie to jedyna moralna decyzja jaka mogli podjac Warszawiacy mlodzi i starzy Kazdy z nich wiedzial ze bezczynnosc i tak doprowadzi do rozlewu krwi ale tylko naszej Polakow. szkoda tylko ze nikt tego nie docenil Naszej walki o WOLNOSC nikt doslownie nikt.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 22:43
Ty. co bys zrobil jak ktos wpada ci na chate i zabiera tv lodowke zmywarke itd siedzisz w kacie i czekasz az pojdzie !? a po nim przychoxzi kolejny zabiera ubrania auto. siedzisz dalej schowany w szafie?
Odpisz
4 sierpnia 2018, 22:47
@Gray1997: zyjesz jestes w Polsce takze nie pytaj czy sie oplacilo bo gdyby nie ta odwaga to moze bys tu nie pisal w tyvh postach
Odpisz
4 sierpnia 2018, 22:59
@Gray1997: Szkoda ze russcy nie pozwolili latac zaopatrzeniem przez swoje terytorium tzw terytorium piloci woleli latac nad niemcami i robic zrzut nad W-wa niz latac nad terenem kotory zajmowala armia sowiecka
Odpisz
4 sierpnia 2018, 23:34
@nieufny: Dlaczego romantycy są tacy głupi? Patelnią was w dziecińswie walneli? Czy co?
Odpisz
4 sierpnia 2018, 23:36
@M_ateo_1: @M_ateo_1: 1. "jestem gorszego sortu xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD" Taka przenośnia, i nie gorszego, a najgorszego, co udowadniasz dalej
2."a ty za to najprawdopodobniej jesteś rozpieszczonym bachorem który nie rozumie jak można walczyć o swoje nawet za cenę życia, który rzucił by się jak zwierzę i zdradził nawet własną rodzinę tylko po to aby samemu ujść z życiem." Tylko wiesz że to nie Warszawiacy odpowiadali za wypowiedzenie powstania? Ta decyzja w 100% zależała dowództwa AK, to oni mają informacje które jednoznacznie wskazywały na porażkę tego przedsięwzięcia, pozatym dalej znowu obrażasz mnie nie wiedząc kim jestem, na przykładzie który jest głupi jak but
3. "ludzie chcięli Powstania. pomagali budować barykady, pracowali w fabrykach, zgłaszali się do wojska, udostępniali mieszkania itp. Powstania nie chcięli tylko tacy jak ty czyli zwykły plebs który przybył do miasta. Niemcy głownię zabijali nauczycieli, doktorów itp. bo wiedzieli że są przedstawicielami Polskiej inteligencji i mogą zorganizować Powstanie. a zwykłym chłopom zwisało jak tobie co się dzieje z ich państwem. wystarczyło im coś dać i już byli posłuszni jak zwierzęta." W pierwszych tygodniach jak najbardziej, tylko optymizm z każdym dniem bombardowań, rzezi, kłamstw AK, fatalnych warunków itd. skutecznie ich zniechęcał, większość. Ludzie mieli po prostu dość, nie każdy należał do tewj rtomantycznej, łatwoiernej i honorowej grupy ludzi, większośc była zwyczajna, chciała żyć, nie potrzebowali do tego "bohaterów" przez których tracili dobytek życia lub samo zycie, dalej większość ludzi to "plebs" który chciał spokoju, szczególnie po 5 latach okupacji. I mordowli inteligencje z innego powodu
4."już pisałem że jakoś załoga oczywiśce POLSKIEGO bombowca przeleciała nad Niemcami i celnie zrzuciła zaopatrzenie. alianci mięli nad po prostu w dupie tak samo jak w 39r. " JEdnego, wow, skoda że zrzutów były setki, jeden przypadek nie robi normy, co do drugiej cześci, nie oczekuje teraz jakiejś super wiedzy historycznej więc sobei odpuszcze tłumaczenie CI takich podstaw jak okres po którym ofensywa na zachodzie przynmiosłaby nam sensowne wsparcie, tak samo okres przez który mieliśmy TRZYMAĆ front by tą pomoc otrzymać i ile dekralowaliśmy.
5.Wołoszańśki miał nie raz filmy mocno stronnicze
Odpisz
5 sierpnia 2018, 11:42
,,najgorszego" xDDD zawsze dla plebsu najgorsi są ludzie myślący którzy coś osiągnęli w życiu, bo tak ich zżera zazdrość że nie mogą wytrzymać jak ty i od razu obrażają xD dlatego nie będę sję przejmować wypowiedzą osoby której inteligencja nie przekracza inteligencji mojego psa, osoby której nie powinna mieć prawa głosu bo swoją głupotą może tylko szkodzić. siedź sobie na tej wsi bądź mieście ( plebs ma skłonność przybywać do miast myśląc że coś osiągnie, ale dalej zostaje plebsem ) głosuj sobie na ten pis, pisz sobie te głupoty w internecie i żyj w tej swojej rzeczywistości.
Powstańcy palili się do walki jak nikt inny i nawet gdyby nie dostali rozkazu to i tak prędzej czy później doszło by do walki.
daj dowód. twierdzisz że nie chcięli później Powstania więc daj dowód. bez dowodu twoja wypowiedź jest gówno warta ( i tak jest )
załodze Polskiego bombowca się udało więc czemu alianci nie mogą tego powtórzyć? a tak, bo im się nie chce. tak samo jak przez nich doszło do WW2 tak samo przez nich Powstanie wygasło.
nie. atak wojsk Niemieckich na wojska Polskie od razu oznaczał że wypowiedzenie wojny przez aliantów i pomoc. dlatego nasze wojska były rozciągnięte po całej granicy aby jak tylko Niemcy wejdą to od razu aby doszło do walk. gdyby było tak jak mówisz to wojska były by ustawione w sensownych pozycjach obronny aby wytrzymać atak wojsk Niemieckich przez ten określony czas ( którego nie było )
nie zamierzam więcej marnować swojego cennego czasu na ciebie. nie pozdrawiam
Odpisz
28 kwietnia 2021, 15:56
@M_ateo_1: Ale się tu działo....
Odpisz
28 kwietnia 2021, 18:46
@zielonydom: młody człowiek był
Odpisz
1 sierpnia 2018, 14:10
FPS Z POWSTAŃCAMI!
WCIEL SIĘ W ŻOŁNIERZA I DAJ SIĘ WY**CHAĆ PRZEZ SZWABA! ZABAWA GWARANTOWANA!
Odpisz
4 sierpnia 2018, 22:51
Prawdziwy Polak won na zachod DDR skoro jeszcze w tym czasie zyjesz
Odpisz
5 sierpnia 2018, 09:53
@nieufny: "Powstanie było przedsięwzięciem karygodnie lekkomyślnym, jakkolwiek dwieście tysięcy trupów zawsze waży na szali i nie da się odgadnąć, jak legenda, przekształcając się, działa w ciągu następnych dziesięcioleci i stuleci. Być może, gdyby mi dano sposób, wysadziłbym ten kraj w powietrze, żeby matki nie opłakiwały już zabitych na barykadach siedemnastoletnich synów i córek, (…) Bo jest gatunek litości, którego nie można udźwignąć, i wtedy wysadza się jej przedmiot w powietrze przynajmniej subiektywnie, tj. owłada nami jedno jedyne pragnienie: żeby nie patrzeć." ~ Czesław Miłosz, "Rodzinna Europa", 1958 r.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 11:59
Powstanie Warszawskie to kompletna klapa. Totalnie nie rozumiem tej całej gloryfikacji.
Po pierwsze - arogancja. Polacy naprawdę spodziewali się, że mają jakiekolwiek szanse z mającymi przewagę liczebną i w uzbrojeniu Nazistami?...
Po drugie - naiwność. Czy oni naprawdę wierzyli, że Sowieci tak po prostu wejdą i im pomogą?
Naprawdę, jest dużo okazji lepszych niż ta, by świętować...
Odpisz
3 sierpnia 2018, 22:03
warszawskie było totalną klapą, a świętują to w 3 dupy natomiast wiekopolskie było wielkim sukcesem i wydaje mi sie ze TVP nie będzie tego tak czcić.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 00:26
@Overwatch: Plan był dobry, tylko wykonanie spie**olili.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 00:51
@Kalimedess: Plan był też porażką
Odpisz
4 sierpnia 2018, 08:48
@Overwatch: Nikt także nie wie że to Ostrów Wielkopolski (moje miasto) było pierwszym wolnym miastem w Wielkopolsce.Polacy zdobyli bez przelewu krwi władze w mieście i zrobili Republike Ostrowską a kiedy Polska stała się niepodległa i wybuchło powstanie Wielkopolskie do Ostrów dołączył.
Odpisz
4 sierpnia 2018, 01:20
Posiadam takową grę. Nazywa się "Mali powstańcy".
Odpisz
3 sierpnia 2018, 22:17
Było porażką ale nie widzę nic złego w okazywaniu szacunku powstańcom
Odpisz
4 sierpnia 2018, 00:19
@lorax12: Co innego okazywanie szacunku, a wychwalanie pod niebiosa jakby faktycznie coś to dało, poza masą trupów...
Odpisz
1 sierpnia 2018, 14:20
Lepiej by pasowało: "nie żyliśmy w tamtych czasach" "bób, homar, włoszczyzna"
Odpisz
1 sierpnia 2018, 14:44
Odpisz
1 sierpnia 2018, 13:52
Długo jeszcze?
Odpisz
1 sierpnia 2018, 14:00
@Boberek00: 10 godzin
Odpisz
1 sierpnia 2018, 13:58
Masowe samobójstwo
Odpisz
1 sierpnia 2018, 13:50
Co tym razem...
Odpisz
1 sierpnia 2018, 13:51
@SongMan: To jest akurat śmieszne
Odpisz