Ktoś mu powie, czy ja mam?
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
One są niepokonane
Kocham takie easter eggi
Widocznie bieganie, kwiatki i monety niszczą człowieka
Co dwie głowy to nie jedna
I to jest fakt
Jestem bardzo szczęśliwy, że zdecydowałem założyć konto
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież23 listopada 2021, 19:46
Po zobaczeniu ilości komentarzy mój wykrywacz gównoburz poszedł z dymem.
Odpisz
2 września 2018, 12:24
Ale shitstormy, lul.
Sprawa jest prosta;
Jeśli bierzemy pod uwagę tylko racjonalne dowody to boga nie ma, i nie ma nawet sie co sprzeczac.
Jeśli ktoś przylezie i powie wam że właśnie na niebie widac 30kilometrową pałe latającą miedzy chmurami, to nie uwierzycie mu dopóki nie przedstawi dowodu, wiec na "No to mi to udowodnij", jego "Nie mam dowodu, ale potrzebne ci to?!?" bedzie malo przekonujące, bo dowodu na istnienie boga nie ma, więc z ziemskiego punktu widzenia można przyjąc że nie istnieje.
Inna sprawa to to, że właśnie na tym wiara polega żeby wierzyć w coś mimo dowodów na to że to coś nie istnieje, a tak właśnie jest z bogiem. Mamy dowody na to że nie istnieje (jakkolwiek to nie brzmi) ale kto wie? Może istnieć. I tak, jestem wierzący.
Odpisz
16 grudnia 2019, 13:51
@AdiashPL: Nie, patrząc tylko na obiektywne dowody można jedynie stwierdzić że nie wiemy czy Bóg istnieje. Chyba, że znasz dowody na jego nieistnienie
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:51
Najgorsze jest to że pustka po śmierci brzmi niepokojąco, ale świat z chorobami i katastrofami naturalnymi przy założeniu istnieniu Boga brzmi jeszcze bardziej niepokojąco.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:33
@stepson: Bóg chce nam pomóc tylko nie przestrzegamy jednej prostej zasady i dziesięciu bardziej dokładnych.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:46
@Pobozny: W takim razie jak wytłumaczyć to że zaraza nie wybiera grzeszników, a ludzie którzy osiągają sukcesy zazwyczaj nie przestrzegają przykazań. To wygląda jakby Bóg sprzyjał silnym i bezlitosnym.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:50
@stepson: To próba. Czasami (często) szatan ułatwia życie na Ziemi grzesznikom, żeby zostali w grzechu i poszli po śmierci do piekła. Dobrym ludziom albo tym, którzy się starają szatan utrudnia życie, aby zwątpili.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:52
@Pobozny: W takim razie to jest dla mnie bez sensu. Ta ,,próba'' jest jak kara. Bóg według katechizmu jest mocniejszy, powinien trzymać szatana za dupę.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:15
@stepson: Ale nasi pierwsi przodkowie wybrali szatana i teraz musimy się z nim męczyć, tylko przez czas życia na Ziemii. Gdyby nie to żyli byśmy w raju.
Odpisz
Edytowano - 25 sierpnia 2018, 02:15
@Pobozny: daj dowód na istnienie czegoś takiego jak szatan. I kreacjonizm. Według ciebie Adam i ewa istnieli naprawdę?
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:19
@AurelionSol: Tak istnieli.
Jeśli wierzysz w Boga to wierzysz też w istnienie szatana. Jak mam udowodnić istnienie czegoś, czego nie udokumentowano w inny sposób niż wiarą.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:22
@Pobozny: no właśnie. Wiara to jest utrzymywanie czegoś za prawdę bez dowodu. Daj dobry niepodważalny dowód nie polegający na "tak jest napisane w Biblii"
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:35
@AurelionSol: Masz go w naszej innej dyskusji z Richyardem pod tym memem, jeśli go nie uznasz to znaczy, że jesteś całkowicie zamknięty.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:35
@Pobozny: sam widzisz ze nie masz dowód. To tylko kwestia wiary. bez dowód. Jak nie ma dowód na jakąś przesłanke to nie powinno się w to wierzyc
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:37
@Pobozny: albo jesteś trollem albo po prostu kolejnym ignorantem
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:39
@AurelionSol: Ty jesteś kolejnym trollem, który się ze mnie śmieje.Nie bawię się tak cześć.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:42
@Pobozny: śmieje się bo jesteś skończonym kretynem :D
Odpisz
25 sierpnia 2018, 12:03
@AurelionSol: W takim razie ty też nim jesteś
Odpisz
25 sierpnia 2018, 13:45
@Pobozny: Ten człowiek nazywa każdego człowieka trollem
Odpisz
25 sierpnia 2018, 13:53
@PanSowa12: Znam już takich z 10 osób na Jeja, które jak przegrywają dyskusję to nazywają mnie trollem.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 19:23
@Pobozny: To jasne, że przegrywają z tobą dyskusję.
Z idiotą nie da się wygrać, bo idiota zawsze będzie przekonany, że to on ma rację.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 20:24
@ewelkapl: :D
Odpisz
25 sierpnia 2018, 21:34
@stepson: ja se to tak tłumaczę że jesteśmy tu ku*wa za karę :/
Odpisz
Edytowano - 26 sierpnia 2018, 03:34
@AurelionSol: kurcze przez przypadek dałem do twoich wypocin łapke w górę :c
Odpisz
26 sierpnia 2018, 03:45
@ewelkapl:
Serio? Ad personam?
Na nic lepszego cię nie stać?
Odpisz
26 sierpnia 2018, 12:29
@ewelkapl: Jeśli Aurelion nic nie udowadnia i niczego nie obala, a ja owszem, to uznałem dyskusję za wygraną i bezsensowną dla dalszego tracenia przezemnie czasu
Odpisz
26 sierpnia 2018, 17:42
@Pobozny: Ale ty także go nic nie udowodniłeś, więc nic nie wygrałeś. Ale tak, zgadzam się, ta rozmowa jest bezsensowna.
I tu nie chodzi o to, ze bronisz swojej wiary, ale o to, że udajesz, że masz jakiś dowód, a to tym bradziej bez sensu, bo gdybyś miał dowód to to już by nie była wiara, ale wiedza.
Odpisz
26 sierpnia 2018, 18:55
@Pobozny: rozumiem że twoim zdaniem ludzkość została spłodzona z dwojga ludzi? To nie ma najmniejszego sensu. To było by czyste kazirodztwo pomijając ryzyko chorób genetycznych. Cała ludzkość była by chora
Odpisz
26 sierpnia 2018, 22:04
@AurelionSol: Nie, ludzkość nie powstała tylko od dwóch ludzi. To że Adam i Ewa byli pierwszymi ludźmi stworzonymi przez Boga, to nie znaczy że jedynymi.
Odpisz
27 sierpnia 2018, 00:06
@ewelkapl: Mój katecheta wyjaśniał że w orginalnej Biblii nie było Adama i Ewy tylko ogólnie pierwsi ludzie.
Odpisz
27 sierpnia 2018, 04:09
@ewelkapl: Czyl
Odpisz
18 listopada 2019, 16:28
@Pobozny: Adam i Ewa to jest przenośnia, wskazująca na grzech ogólnie pierwszych ludzi, nie tych konkretnie dwóch osób.
Odpisz
18 listopada 2019, 18:52
@SG1030526: wiem
Odpisz
Edytowano - 25 sierpnia 2018, 13:37
Zrobiło się mnóstwo dyskusji o tym czy Bóg jest czy nie ma, więc ja też się wypowiem. Ja jestem wierzący, uważam że każdy z nas jest kimś w rodzaju Hioba, że każdego z nas Bóg wystawia na różne próby. Wojny, śmierć, choroby to tylko sprawdziany mające za zadanie przetestować, czy zostaniemy przy Bogu czy też będziemy jak kolega jeśli się nie mylę Richyard, który mówi że „Atejysty to jedyne mondre ludzie bo majom otfarte ómysuy” i któremu na końcu czasów zostanie odebrane wszystko co ma, a tym wierzącym którzy nawet już mają zostanie dodane żeby mieli aż nadto
Odpisz
26 sierpnia 2018, 20:32
@KoalaStefan: a teraz daj dobry empiryczny dowód na istnienie a nie tylko to co się tobie wydaje bo jest pozornie logiczne
Odpisz
27 sierpnia 2018, 04:40
@AurelionSol: Stawiaj przecinkiiiiiii
Odpisz
27 sierpnia 2018, 04:43
@AurelionSol: Ja naprzykład dałem dużo argumentów, które jasno sugerują, że Bóg istnieje, nie udowadniają bezpośrednio, tylko nasuwają nam to jako bardzo, bardzo prawdopodobną opcję, a dalej pozostaje tylko wierzyć.
Odpisz
27 sierpnia 2018, 07:48
@Pobozny: czyli kwestia wiary
Odpisz
28 sierpnia 2018, 18:14
@AurelionSol: to teraz gimboateisto daj mi dowód na to, że go nie ma, nie licząc twojego "hurr durr irracjonalne i głupie hurr durr"
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:17
@Plastikowy_Krokodyl: po pierwsze nie jesrem gimboateistą a po drugie nie da się udowodnić nieistnienia czegoś. Popełniasz kretyński błąd logiczny argumentum ad ingnorantiam.
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:18
@AurelionSol: Czyli nie masz niczego takiego, no proszę, czyli mówisz że czegoś nie ma samemu nie wiedząc dlaczego. Gratuluję.
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:20
@Plastikowy_Krokodyl: to ty stawiasz tezę że Bóg istnieje więc ją ku*wa poprzyj. To ty masz ciężar dowodu
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:23
@AurelionSol: Jest wiele cudów i zdarzeń popierających autentyczność biblii i prawdziwość wiary chrześcijańskiej, co mają ateiści by powiedzieć ''nie istnieje'' oprócz spekulacji?
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:34
@Plastikowy_Krokodyl: te twoje cuda najczęściej są sfałszowane albo to myślenie życzeniowe. Biblia to średniowiecze i są w niej setki sprzeczności. Cała biblia jest zerżnięta z innych religii i jest astroteistyczną hubrydą bzdur
Odpisz
Edytowano - 28 sierpnia 2018, 20:37
@AurelionSol: No pewnie, daj ateiście cudy, on powie że ''hurr durr sfałszowane hurr durr'', i dalej nie doda nic co by usunęło istnienie Boga. Widzę, że rozmowa z tobą nie ma sensu, dalej siedź z tym zakutym łbem który nad niczym się nie potrafi zastanowić i przykleja się do tego, co on myśli.
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:41
@Plastikowy_Krokodyl: to ty właśnie tak robisz. Wyzywasz mnie od gimboateisty a sam nawet nigdy nie zastanowisz się nad swoją wiarą tylko wierzysz we wszystko co Ci klecha powie. Masz zamknięty umysł jełopie
Odpisz
Edytowano - 28 sierpnia 2018, 20:43
@AurelionSol: Powiedział Pan ''Boga nie ma bo nie''. Chodź, dam ci alexę, zagra ci despacito, bo aż smutno
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:47
@AurelionSol: Oraz, gdybyś serio myślał logicznie, to byś pomyślał ''Hmmm jak będę wyznawał Boga, i będzie istniał, to dostanę nagrodę, a jak nie będzie, to nic się nie zmieni. Ale jak nie będę wyznawał, a będzie istnieć, to dostanę wieczność w najgorszym pierdlu we wszechświecie...'. I co teraz zrobisz? Poszczujesz mnie swoim ''Grrr nie ma tfu grrr''?
Odpisz
5 września 2018, 10:13
@Plastikowy_Krokodyl: Zakład Pascala nie działa.
A cuda nie są żadnym dowodem na istnienie Boga. Bo tak, dowody mogły zostać sfałszowane. Nie rozumiem czemu wyśmiewasz takie wątpliwości.
Po drugie, nawet gdyby cuda były jednoznacznie potwierdzone, to nie byłyby żadnym dowodem na istnienie akurat tego Boga opisanego w Biblii, tylko po prostu na nieokreślone siły niezależne od znanych nam praw fizyki.
Odpisz
6 września 2018, 07:19
@Plastikowy_Krokodyl: Czyli twoja wiara opiera się na biznesie? Wydaje mi się, że jeśli bóg istnieje to w dupe pójdziez
Odpisz
Edytowano - 6 września 2018, 07:59
chyba ktoś nie zrozumiał. Chodzi o to, że niewiara to głupota i nie ma ani jednego powodu by ją "praktykować"
Odpisz
6 września 2018, 14:37
@Plastikowy_Krokodyl: Czyli jeśli boga nie ma to lepiej dmuchać na zimne i siedzieć w kościele w każda niedziele, święta i pierwsze piątki? Jesteś żałosny i tyle.
Odpisz
Edytowano - 6 września 2018, 15:03
@Plastikowy_Krokodyl: Jestem czarnoksiężnikiem i jeśli nie będziesz co miesiąc wpłacać 100zł na moje konto bankowe, to za 10 lat porażę moją magią na śmierć ciebie i wszystkich których kochasz.
Nie wierzysz mi? Ale płać i tak. Przecież nawet jeśli kłamię, to płacąc straciłbyś tylko 100zł miesięcznie, a gdyby się okazało, że mówię prawdę, a ty byś nie płacił - straciłbyś znacznie więcej. Po co ryzykować?
Powiedzmy sobie szczerze - nie masz ani jednego powodu, żeby mi nie wierzyć.
Odpisz
6 września 2018, 16:17
@Mijak: Ale są powody do wiary w Boga i dowody nakierowujące na jego istnienie. :-)
Odpisz
6 września 2018, 17:28
@Pobozny: Są też powody, by wierzyć w to, że jestem czarnoksiężnikiem. A gdyby mi się chciało, to mógłbym zorganizować jakieś dowody, równie przekonujące jak te na istnienie Boga.
Odpisz
6 września 2018, 17:29
@Pobozny: Nie jestem ateistą, ale mówienie o wierze w Boga, a o rzekomych dowodach na jego istnienie, to dwie zupełnie różne sprawy.
Odpisz
6 września 2018, 22:14
@Mijak: Nie mówię o dowodach, które udowadniają istnienie Boga, mówię o faktach, na których możemy poprzeć swoją wiarę, lecz wciąż pozostaje ona wiarą, a nie wiedzą, ponieważ nie da się udowodnić Jego istnienia.
Odpisz
6 września 2018, 22:19
@Pobozny: No, teraz mówisz mądrze. Tylko że takimi "dowodami" da się poprzeć wiarę w cokolwiek.
Odpisz
6 września 2018, 22:25
@Mijak: Jakoś nie znam kronik o Mijak'u czarnoksiężniku
Odpisz
6 września 2018, 22:27
@Pobozny: Mogę napisać. Albo powiedzieć czterem kumplom żeby napisali jak już umrę, będzie bardziej wiarygodne.
Odpisz
6 września 2018, 22:34
@Mijak: Chyba tysiącom ludzi, do tego trzem rzymskim kronikarzom, nie nawidzącym cię, wiernym Talmudowi i Rzymowi Faryzeuszom, Mahometowi w przyszłości oraz prorokom w dalekiej przeszłości.
Odpisz
26 sierpnia 2018, 13:45
Bóg nie istnieje lol, po co wierzyć w coś czego nie ma.
Odpisz
26 sierpnia 2018, 14:23
@LiseQPL:
Odpisz
26 sierpnia 2018, 16:10
@LiseQPL: a nie istnieje bo ty tak mówisz czy jak?
Odpisz
26 sierpnia 2018, 20:29
@KoalaStefan: czemu mielibyśmy utrzymywać coś tak irracjolnego jak istnienie Boga? Chyba tylko dla komfortu umysłu
Odpisz
26 sierpnia 2018, 20:38
@AurelionSol: to teraz kolego kochany powiedz dlaczego istnienie Boga jest dla ciebie irracjonalne
Odpisz
27 sierpnia 2018, 07:49
@KoalaStefan: bo nie ma na jego istnienie żadnych dobrych dowodów. Ma cechy i moce niespotykane we wrzechświecie
Odpisz
27 sierpnia 2018, 08:25
@AurelionSol: równie dobrze ja mogę wykluczyć istnienie innych pierwiastków niż te z układu okresowego lub pozaziemskich cywilizacji, ale tego nie robię, mimo że nie ma na nie dowodów
Odpisz
27 sierpnia 2018, 16:06
@KoalaStefan: nikt normalny nie gada ze istnieją pozaniezmskie cywilizacje na 100%. Najpierw trzeba mieć dowody
Odpisz
27 sierpnia 2018, 16:07
@AurelionSol: a to o czym mówisz to są presupozycje w które każdy wierzy bo to są prawdy oczywiste takie jak że Ziemia jest okrągła
Odpisz
27 sierpnia 2018, 16:08
@KoalaStefan: wiara w Boga jest irracjonalna bo nie ma na to dowodów i jest wielce nieprawdopodobne i niezbadane że takie coś istnieje
Odpisz
28 sierpnia 2018, 00:59
@AurelionSol: Nie wszystko w życiu może być wytłumaczone tylko dowodami~
Odpisz
28 sierpnia 2018, 10:39
@Marie_: ale niezwykle i fundamentalne twierdzenia powinny
Odpisz
28 sierpnia 2018, 11:17
@AurelionSol: Nie zawsze mogą być takie dostępne
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:17
@Marie_: dlatego wiara jest dla mnie irracjonalna
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:37
@AurelionSol: Zastanawiam się czy w ogóle rozumiesz na czym polega wiara
Odpisz
28 sierpnia 2018, 20:39
@Marie_: tak, wiem na czym polega. Dlatego mi nie odpowiada.
Odpisz
28 sierpnia 2018, 21:42
@AurelionSol: Ano widzisz, innym ludziom to odpowiada więc lepiej by było gdybyś to tolerował bo nikt cie do tego nie zmusza
Odpisz
28 sierpnia 2018, 22:11
@Marie_: toleruje to jak najbardziej. Ale po prostu lubię o tym dyskutować
Odpisz
28 sierpnia 2018, 22:18
@AurelionSol: Dziękuje ci serdecznie <3
Odpisz
31 sierpnia 2018, 19:07
@LiseQPL: A masz dowody na to że nie istnieje lub istnieje?
Odpisz
6 września 2018, 17:57
@Srogiczny: ja?
Odpisz
7 września 2018, 19:32
@AurelionSol: Nie,chodziło mi o LiseQPL
Odpisz
7 września 2018, 20:47
@Srogiczny: z braku dowodu na istnienie powinno nie utrzymywać się pozytywnego twierdzenia o istnieniu
Odpisz
7 września 2018, 22:15
@AurelionSol: czyli równie dobrze z braku surowicy na jad stożka nie powinno się prowadzić badań nad możliwym odkryciem jej?
Odpisz
7 września 2018, 23:06
@KoalaStefan: to jest zupełnie co innego
Odpisz
8 września 2018, 07:55
@AurelionSol: nie, nie jest
Odpisz
8 września 2018, 12:47
@KoalaStefan: jest
Odpisz
8 września 2018, 18:27
@AurelionSol: nie nie jest
Odpisz
Edytowano - 10 października 2018, 17:20
@KoalaStefan: Surowica nie łamie praw fizyki logiki i nie zaprzecza sam sobie
Odpisz
10 października 2018, 19:10
@polak922: nie o to chodzi
Odpisz
26 sierpnia 2018, 19:24
@AurelionSol:
Ale wiesz że powstanie świata to poemat i nie należy brać go na serio?
Pierwsze rozdziały księgi Rodzaju, a zarazem całego Pisma Świętego, przedstawiają prawdy dotyczące stworzenia świata i człowieka przez Boga. Pismo Święte nie jest traktatem przyrodniczym, lecz księgą religijną, przekazującą prawdę potrzebną do poznania Boga i osiągnięcia zbawienia. Biblijny opis nie zajmuje się prawdami przyrodniczymi o kolejności powstania różnych form materii oraz istot żywych, nie jest też zapisem kronikarskim. W tekście księgi Rodzaju odnajdziemy dwa opisy stworzenia. Nie jest to sprzeczność czy pomyłka redakcyjna. Oba w swej różnorodnej formie literackiej przekazują komplementarne prawdy o Bożym dziele.
Pochodzenie słowa "Adam" z hebrajskiego sugeruje pewien związek z ziemią. W innych językach starożytnych Bliskiego Wschodu wyraża ojca czy narodzenie. Najpopularniejsze znaczenie tego słowa wskazuje na pierwszego człowieka, stworzonego przez Boga. Jednak "adamah" ma także znaczenie zbiorowe - oznacza rodzaj ludzki. Dlatego też można interpretować biblijny opis jako przedstawienie najważniejszych prawd o wszystkich ludziach, których "pierwowzorem" indywidualnym lub grupowym jest Adam.
W związku z powstaniem hipotezy ewolucji niesłusznie zaczęto podważać opisy Księgi Rodzaju. Jednocześnie podejmowana jest uproszczona obrona dosłownej, literalnej interpretacji tych rozdziałów Biblii. Obecnie teologowie określają opis stworzenia jako mit o początkach. Nie oznacza to jednak zrównania przekazu natchnionego z bajką. Mit w tym przypadku jest rozumiany jako sposób przekazu objawionej prawdy za pomocą języka symbolicznego i alegorycznego. Hipoteza naturalnej ewolucji nie musi być interpretowana jako sprzeczna ze szczególną Bożą interwencją w dzieje stworzonego świata.
Imię Ewa najprawdopodobniej jest związane z życiem. Biblijna Ewa jest matką rodzaju ludzkiego. Upadek pierwszych rodziców - grzech, spowodował jednak konieczność odnowienia ludzkości. Powiązanie dnia 24 grudnia z pierwszymi rodzicami wskazuje równocześnie na odnowienie dzieła stworzenia, które dokonało się przez Wcielenie Syna Bożego. Maryja, Boża Rodzicielka, jest nazywana Nową Ewą, świętą i doskonałą. Jezus Chrystus jest Nowym Adamem, z którego odradza się skażona grzechem natura ludzka, obdarowana przez Niego zbawieniem.
Odpisz
26 sierpnia 2018, 20:31
@MrChleb48: stąd wzięła się ta opowieść. Nie należy jej brać na poważnie tak jak każdej innej rzeczy w Biblii.
Odpisz
24 sierpnia 2018, 22:24
zawsze mnie zastanawiało co jest po śmierci
Odpisz
Edytowano - 24 sierpnia 2018, 23:25
@maksio254: Ja wierzę, że odradzamy się ponownie, jako człowiek lub coś innego. W skrócie: reinkarnacja. A jakie jest twoje zdanie?
Odpisz
Edytowano - 24 sierpnia 2018, 23:36
@maksio254: Są tylko dwa rozwiązania:
Albo dowiesz się na własnej skórze (niebo, piekło)
Albo nie dowiesz sie nigdy (wieczna pustka, stracenie pamięci przez reinkarnację)
Odpisz
24 sierpnia 2018, 23:39
@Marie_: I tak zostanie, bo nie mamy do końca potwierdzonych źródeł z których moglibyśmy zaczerpnąć tej wiedzy.
Odpisz
Edytowano - 24 sierpnia 2018, 23:56
@Maryla05: Możemy tylko wierzyć
I tego sie trzymajmy <3
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:01
@Marie_: Moim zdaniem nie dzieje się nic. Po prostu nasza świadomość znika z tego świata i nie pozostaje nic, prócz zimnego ciała zakopanego metry pod ziemią.
Wszystkie koncepcje z duszą, niebem, czy reinkarnacją są jedynie tłumaczeniem na niewytłumaczalne. Ludzki umysł nie jest w stanie pojąć tego, że nie będzie istniał.
Ludzki umysł nie potrafi nawet zasymulować w wyobraźni braku świadomości.
Jak jest naprawdę? tego dowiemy się gdy przyjdzie odpowiedni czas.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:06
@fullfun: To też jest teoria mój drogi~
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:36
@Marie_:
To jest podejście naukowe.
Według nauki właśnie, świadomość umiera wraz z mózgiem.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:39
@maksio254: ja tam uważam że przeżywamy w kółko to samo życie.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:44
@fullfun: Nauka też może się mylić, tymbardziej jeśli nie ma na to żadnych dowodów
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:53
@Marie_: Przede wszystkim nie ma dowodów na istnienie duszy lub poza organizmowej świadomości.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:55
@fullfun: Jeśli chodzi o śmierć to wiadomo nam tylko że istnieje
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:00
@Marie_: W żadnej znanej nam formie nic nie opuszcza ciała po jego śmierci, bo niczego takiego tam nie było.
Nasza świadomość jest jedynie częścią mechanizmu naszego organizmu, który opowiada w skrócie za przetrwanie jednostki poprzez świadome podejmowanie decyzji. To, z czym się identyfikujemy jako "ja", jest tylko częścią naszego umysłu, a raczej jego mechanizmu. To "ja" jest postrzegane jako dusza - świadomość, ale nauka nam wyjaśnia czym tak naprawdę "jesteśmy".
Odpisz
Edytowano - 25 sierpnia 2018, 01:01
@fullfun: Wiara mówi że dusza jednak istnieje
I na tym polega wiara, nie potrzeba żadnych dowodów i tutaj nie ma zbyt dużo do dyskutowania
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:03
@Marie_:
Rozumiem czym jest wiara, ale zakładanie błędnych założeń, ignorując dowody na mylność naszej racji jest bezcelowe.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:07
@Marie_: W takim razie może kontrowersyjne porównanie:
płaskoziemcy wierzą, że ziemia jest płaska, mimo że ich dowody, a raczej ich brak to klapa. Nauka kontruje ich pod każdym względem wyjaśniając pojęcia matematyczne i zjawiska fizyczne.
Jednak chyba się ze mną zgodzisz, że ich założenia są po prostu żałosne.
Jak jest w przypadku wiary, a przynajmniej fragmentu wiary w zjawisko, które nie ma naukowi miejsca?
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:20
@fullfun: Ale biologia nie przeczy istnieniu duszy
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:30
@Marie_: to że nie przeczy nie znaczy że potwierdza. Nie da się wykazać nieistnienia czegoś. Błąd logiczny argumentum ad ingnorantiam. Teza "dusza istnieje" musi zostać wykazana
Odpisz
25 sierpnia 2018, 01:36
@AurelionSol: Lecz skoro to nie przeczy temu to znaczy że nie można podać biologii jako argumentu
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:18
@Marie_: nie rozumiem, sprecyzuj
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:25
@AurelionSol: Fullfun powiedział że nasza świadomość jest tylko i wyłącznie stworzona przez mózg, mimo tego ta teza nie wyklucza istnienia duszy
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:27
@Marie_: ty to tylko nazywasz duszą. Żeby twierdzić że istnieje to najpierw daj dowód jej istnienia
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:40
@AurelionSol: Jak już mówiłam, wiara nie potrzebuje dowodów
Odpisz
25 sierpnia 2018, 02:41
@Marie_: czyli twoja wiara jest bezpodstawna
Odpisz
25 sierpnia 2018, 03:01
@AurelionSol: Każda wiara jest bezpodstawna
Odpisz
25 sierpnia 2018, 03:55
@maksio254: Jak się wszyscy dzielą swoimi teoriami, to ja przedstawię moją. Według mnie, reinkarnacja jest możliwa, kiedyś się zastanawiałam, no bo przecież ludzi jest coraz więcej, nie wiadomo jak ze zwierzętami, ale raczej nielogiczne to trochę. Wtedy pomyślałam, że hej, wszechświat to spore miejsce, może szansa na to, że wylądowałam akurat na Ziemi była malutka i do wyboru było kilka miliardów planet? Może one się rozwalają i ludzie którzy tam umierają przechodzą na inne planety i dlatego jest nas coraz więcej? Ale oglądałam SciFun'a i gdy usłyszałam o Hipotezie Symulacji, to w sumie rozrywam się pomiędzy tymi teoriami.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 04:32
@Marie_: co do stracenia pamięci przez reinkarnację, są tacy ludzie którzy pamiętają kim byli w poprzednim życiu ze szczegółami
Odpisz
Edytowano - 25 sierpnia 2018, 05:17
@benben7: Ale nie możemy tego potwierdzić do końca, bo nie wiadomo czy to przypadkiem nie jest fejk
edit: aczkolwiek nie uważam, by było to nieprawdziwe, nie wiem
Odpisz
25 sierpnia 2018, 06:22
@maksio254: mnie co przed
Odpisz
25 sierpnia 2018, 07:47
@maksio254: a może zróbmy tak: każdy będzie miał to w co wierzył za życia jedni będę w wiecznej pustce, jedni sb pójdą do piekła jak chcą albo będę tam widzieli kogoś innego... ja sb będę strzelał z barrett m82 do ciapatych popijając szkockie whiskey huehuehue i problem z głowy
Odpisz
25 sierpnia 2018, 08:34
@maksio254: pogrzeb
Odpisz
25 sierpnia 2018, 08:37
@maksio254: ewentualnie po śmierci nie ma nic. Jak nas nie było przed narodzinami tak nas nie będzie po śmierci
Odpisz
25 sierpnia 2018, 09:18
@Maryla05: Nie wydaje ci się, że gdyby reinkarnacja istniała to nawet byś nie wiedział, że teraz żyjesz?
Nie wiem jak to wytłumaczyć ale coś mi się wydaje, że jeśli nie możesz pamiętać poprzedniego Życia to tego w którym jesteś już w ogóle nie możesz odczuwać ani wiedzieć że w nim jesteś.
Po prostu, umierasz - zaczynasz nowe życie, zapominasz o poprzednim a następnie znów umierasz i pętla...
Ja sam nie wierzę w nic - Religia jest dla osób leniwych - wmawiaja sobie wszystkie "grzechy" i wierzą w rzeczy, które nie mają prawa istnieć (np. Poczecie od Adama i Ewy).
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:07
@Maryla05: W dodatku na reinkarnację są pewne dowody w postaci osób, które pamiętają swoje poprzednie życia.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:11
@hesa656: Nawet nie wiesz jak bardzo sie mylisz
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:37
@Broski: To nie są dowody, a domniemania.
Odpisz
Edytowano - 25 sierpnia 2018, 11:39
@PanSowa12: O cholera, ale się tu dyskusja zawiązała
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:40
@Maryla05: Tak to niestety jest jak tematem jest religia
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:59
@PanSowa12: Nie wiem czy niestety.
Dyskusja na wszelkie tematy to rzecz bardzo ważna, bo rozwijająca wiele aspektów naszego życia.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 12:03
@fullfun: W sumie, to takie dyskutowanie na temat wiary, nie ma większego sensu, bo każdy wieży w to, w co chce i raczej ciężko udowodnić która strona ma rację, bo nie mamy na to wiarygodnych dowodów. Równie dobrze po śmierci może być reinkarnacja, wieczna pustka, niebo lub piekło, a może każdego spotka, to w co wierzył.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 12:19
@Maryla05: kiedy miałem lat 5-11 czyli nadal uważałem uważam że po śmierci jesteś duchem latający pomiędzy żywymi ale nie możesz och dotknąć ani niczego ani zjeść ani pić czując cały czas głód i pragnienie przez cały już czas i nie możesz dotknąć samego siebie widzisz inne duchy w postaci smutnych czegoś co lata
trochę straszne biorąc pod uwagę mój wiek i to że o tym ciągle myśle
Odpisz
25 sierpnia 2018, 12:19
@fullfun: polać mu
Odpisz
25 sierpnia 2018, 12:25
@Broski: to są takie dobre dowody jakbym ja powiedział że oni kłamią bo jest na to taka sama szansa
Odpisz
25 sierpnia 2018, 13:18
@benben7: to ja teraz dodam teorię.
a co jak ci co nie grzeszyli i w ogóle trafią do miejsca gdzie jest wszystko to co lubią a ci co grzeszyli trafią w miejsce gdzie jest wszystko to czego nienawidzą lub się boją?
Odpisz
25 sierpnia 2018, 13:32
@benben7: To też jest prawdopodobne
Odpisz
25 sierpnia 2018, 21:15
@fullfun: Nie czytałem całej dyskusji więc nie wiem czy ktoś już to napisał ale jesteśmy w stanie wyobrazić sobie całkowity brak świadomości po prostu śpiąc, jeśli budzisz sie rano możesz nie pamiętać snu co może być odebrane właśnie jako brak świadomości. Pewnie pokręciłem ale nie potrafie tego inaczej powiedzieć
Odpisz
26 sierpnia 2018, 12:29
@Maryla05: moja jest taka trochę dziwna ale najbardziej przyjemna otóż po śmierci włącza się tak jakby świadomy sen tylko że nieskończony wiesz pojawiasz się w białym pomieszczeniu i np chcesz auto takie i taki i nagle się pojawia i np wtedy badziesz mogł odegrać scenę która cie nękała moja to np jak byłem prześladowany to wtedy mógłbym umieć się bić i pokonać ich poczułbym się lepiej, jak na razie to wierzę w to i mam nadzieję że w to co człowiek wierzy to się stanie
Odpisz
26 sierpnia 2018, 10:24
Oof
Odpisz
25 sierpnia 2018, 21:33
Hmmmmm
Odpisz
25 sierpnia 2018, 21:16
A dziewczyna parzy na chłopaka i myśli ( jakiego barana sobie znalazłam).
Odpisz
25 sierpnia 2018, 13:54
Jestem potężnym Inkwizytorem !!!
Odpisz
25 sierpnia 2018, 12:11
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:40
myślałem że to gonciarz
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:24
Jako osoba wierząca sam mam znajomych ateistów i nikt z niczego problemu nie robi.Ja szanuję twoje poglądy,ty moje poglądy i jest fajnie.Niestety,zawsze znają się jakieś buce:czy to mohery i niektórzy księża którzy postawili sobie za cel nawracać i straszyć piekłem wszystko co się da;czy to gimbusy które za cel postawiły sobie za cel wszędzie krzyczeć jacy to nie są zajebiści z powodu bycia ateistą i jak bardzo nienawidzą wierzących.Bardzo dobrze objaśnił Dominik z Awięc na jednym filmie.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 11:13
To nie Bóg, a magia. Zaklecie Vingardium Ku*wiasa
Odpisz