Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Najlepszy rodzaj turysty
Imo Nestle cringe
Ty nieczuły mięsożerco!
Może uzbrojeni nauczyciele jednak są rozwiązaniem?
Podróże w czasie są niesamowite
Nie każdy bohater nosi pelerynę
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież17 września 2018, 23:01
Normalnie jest we mnie tyle morału ile przy oglądaniu placków, ale tym razem muszę przyznać, że to jest niemoralne. \__/
Odpisz
21 sierpnia 2019, 22:40
@Maly_modelarz15: Ale co
Odpisz
21 sierpnia 2019, 22:45
no zupełnie sztuczne wytworzenie człowieka
Odpisz
21 sierpnia 2019, 22:59
@Maly_modelarz15: Czemu?
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2019, 08:36
to już nie do końca człowiek jakiego znamy, jakieś reguły powinny być przestrzegane. Już wolałbym ingerencje genetyczną w celu ulepszenia gatunku niż sztuczna reprodukcja
Odpisz
20 lipca 2022, 12:32
@Maly_modelarz15: powiedz to Kryptończykom milion lat temu, może nie zmienią planety w hodowlę
Odpisz
29 września 2018, 12:15
niesamowite, ale ciekawi mnie kiedy będzie lek na choroby typu rąk i tym gorsze
Odpisz
29 września 2018, 22:25
@Rafik005: na chorobę typu ręka istnieje amputacja
Odpisz
29 września 2018, 22:50
@polak922: je**na autokorekta, miał być rak
Odpisz
17 września 2018, 08:57
Jeżeli nie jest to fake news, to taką technologią mogą się zainteresować państwa zmagające się z ujemnym przyrostem naturalnym i społeczeństwem starym.
Odpisz
17 września 2018, 14:59
@introman: ale będzie to zapewne w luj drogie, więc jeśli chodzi Ci o Polskę, raczej nie będzie ją na to stać. No chyba że przestaniemy wyrzucać pieniądze w błoto
Odpisz
17 września 2018, 16:14
@BlackTheMeme: Na początku będzie drogie, ale im więcej ludzi zostanie tak wyprodukowanych, tym tańsza może się stać produkcja. Polska na pewno nie zostanie pierwszym krajem inwestującym w taką technologię, ale jest na świecie parę bogatych krajów, których społeczeństwa się starzeją (np. kraje Europy Zachodniej albo Rosja), a produkowanie ludzi może się dla nich okazać lepszym i bezpieczniejszym sposobem na odmłodzenie społeczeństwa niż sprowadzanie rzeszy migrantów z Afryki.
Odpisz
17 września 2018, 18:30
@introman: a nie lepiej zrobić żywe inkubatory? w sensie przyczpeiasz kobiety plecami do łóżka i ktoś je zapładnia, za 9 miesięcy wyjmują bahora i znowu ją zapładniają. według moich uber dokładnych obliczeń, jedna taka kobieta urodziła by 66,6 bahorów przez 50lat, zakładając że zawsze będzie miała jedno dziecko. szybciej, łatwiej, taniejz przyjemniej xD
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 19:40
@M_ateo_1: xD
Nie licząc, że wiek, w którym może urodzić to jakieś 13-max 50 lat
Odpisz
17 września 2018, 19:51
@M_ateo_1: Ciekawa koncepcja, ale wątpię, żeby organizm kobiety dobrze zniósł kilkadziesiąt ciąż. Poza tym, taka kobieta byłaby praktycznie niewolnicą.
Odpisz
17 września 2018, 21:02
@introman: jak ludzkość była by w jakiejś krytycznej sytuacji można by wykorzystać więźniów. np. za 5lat będziesz rodzić przez 5lat itp. a nawet jakąś normalną kobietę zniewolić. wkońcu lepiej poświęcić jedną kobietę niż całą ludzkość. jak przewidzisz jakimś państwem to ludzie dla Ciebie są statystykami, to znaczy że zawsze wybierasz jedna<dwie osoby i analogicznie to większych liczb. nie można na takim miejscu kierować się uczuciami bo tu jest mareczek, mój ziomek więc go uratuję zamiast 100 innych ludzi.
Odpisz
17 września 2018, 22:01
@M_ateo_1: To już zależy od przyczyn kryzysu i jego fazy. Żeby doszło do przymusowego i zorganizowanego zapładniania ludzi, to kryzys demograficzny musiałby być już w bardzo zaawansowanej fazie, ale jeszcze nie na tyle zaawansowanej, że doszło do rozpadu państwa i anarchii. Zwłaszcza, że na kryzys demograficzny narażone są m.in. bogate kraje Zachodu, w których silna demokratyzacja znacznie utrudnia wprowadzanie trudnych i drastycznych reform.
Odpisz
17 września 2018, 22:07
@BlackTheMeme: U nas na pewno tego nie zastosują, ale nie ze względu na koszty, tylko ze względu na "to nie po katolicku".
Odpisz
17 września 2018, 22:50
@introman: jak by był stan krytyczny i panowała by anarchia to znaleźli by się ludzie próbujący odbudować ludzkość zamiast wyżynać innych za telewizor ze sklepu. a bez dzieci nie będzie przyszłości. zwłaszcza że aby wyszło na + to para musi mieć 3 dzieci. a wtedy lepiej kilka kobiet użyć jako inkubatora niż czekać wieki aż ktoś się zakocha i spłodzi 3 dzieci.
Odpisz
18 września 2018, 07:55
@M_ateo_1: Na pewno by się jacyś znaleźli. Mimo wszystko uważam, że gdyby zapanowała anarchia, to więcej ludzi chciałoby mnie zaje**ć za mój telewizor/komputer/dom/zapasy żywności, niż ratować ludzkość. Najlepsze efekty mogłyby być osiągnięte, gdyby podczas kryzysu istniała jakaś forma władzy kontrolującej dane terytorium i ludzi na nim przebywających. Taka władza mogłaby skuteczniej egzekwować wykonywanie masowego zapładniania.
Odpisz
18 września 2018, 15:54
@introman: sugerujesz jakieś miasteczko z lojalnym zarządcą a mieszkańcy to lojalni wojskowi, specjaliści i zwykli robotnicy. na wypadek anarchii aby było miejsce z którego można wszystko odbudować?
Odpisz
19 września 2018, 15:36
@M_ateo_1: Tak. Tego typu miasteczka mogłyby dać fundamenty pod odbudowę świata po kryzysie.
Odpisz
19 września 2018, 16:04
@introman: bardzo ciekawe
Odpisz
Edytowano - 24 września 2018, 07:54
@M_ateo_1: "przyjemniej"... nie dla kobiety.Poza tym kwestia psychicznego stanu tych dzieci. Wszystkie na pewno nie zostaną przy matce, część trafi do sierocińca(bądź czegoś w tym stylu). Będą chciały odnaleźć matkę, i... co będą czuć, gdy odkryją, że ich rodzicielka jest prostytutką na usługach państwa?
Odpisz
24 września 2018, 15:24
@MemicznyInkwizytor: wszystko kwestia wychowania. na pewno znajdzie się jakieś dziecko co będzie chciało poznać matkę lecz zdecydowana większość przy odpowiednim wychowaniu będzie się nadawać aby odbudować społeczeństwo. chociażby jako siła robocza aby wznosić budowle itp. aby Ci cenniejsi mogli się zająć rzeczami wymagającymi myślenia. i w wypadku dużego kryzysu konieczny będzie szybki przyrost naturalny a dopóki nie ma technologi która nie wymaga udziału człowieka ( w sensie że nie muszą kopulować ) to będzie to jedyny sposób. wyobraź sobie że przeżyłeś apokalipsę, załóżmy wojnę atomową. i żyjesz z grupką ludzi na tym pustkowiu, ostanie co by Ci przyszło do głowy to to aby znaleźć partnerkę i mieć trójkę dzieci.
Odpisz
17 września 2018, 17:04
Czemu, ja mam na imię Kamil i w szkole mówią że jestem brzydki.
Odpisz
17 września 2018, 17:07
@kamil10201: spytaj naukowców
Odpisz
17 września 2018, 13:06
*Szkoła*
-Haha, twoja star...
... a nie czekaj
Odpisz
17 września 2018, 14:49
@Dexterek: tfuj nałkowiec
Odpisz
17 września 2018, 08:55
To się dzieje, w 2028 będziemy mieli bunt
Odpisz
17 września 2018, 11:59
@JestemHank: to oni w wieku 10 lat bunt będą robic ?
Odpisz
17 września 2018, 13:45
@Pegi20: Będą w stanie cię już otruć, wysadzić, zabić. Nikomu nie można ufać
Odpisz
17 września 2018, 11:24
Ale pociski o twojej starej, by nie działały.
Odpisz
17 września 2018, 08:48
kiedy będzie można zamówić własnego niewolnika?
Odpisz
17 września 2018, 08:19
,,Człowiek"? - to będzie tylko kupa mięcha z napędem motorycznym.
Człowiek musi mieć duszę, a życia nie da się ,,dać" samemu - Ono musi być od Pana Boga.
Zaraz będzie pewnie atak psycho ateistów...
Odpisz
17 września 2018, 08:25
@SkrzydlataHusaria: gimbo*
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 08:27
@SkrzydlataHusaria: Tak naprawdę w tej sprawie dopóki nie zrobią to się nie dowiemy.
ekhem to że coś uważasz to nie znaczy że tak jest ekhem
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 08:27
@SkrzydlataHusaria: Pana Boga? raczej od natury przynajmniej według mnie
Odpisz
17 września 2018, 08:28
@SkrzydlataHusaria: Duszę zostawmy w spokoju ale jeśli "kupa mięcha" będzie żyć, czuć, jeść i zachowywać się jak normalny człowiek, to nie widzę sprzeciwu aby takiej istocie istnieć, bo degradowanie takiej osoby do kupy mięcha jest według mnie niedopuszczalne i podobne do rasizmu.
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 08:31
@SkrzydlataHusaria: dusza? chodzi ci o charakter i uczucia?
Odpisz
17 września 2018, 09:20
@SkrzydlataHusaria: Szanowny pan Hagr..., Znaczy Mijak chciał Ci przekazać:
Bo miłosierny i sprawiedliwy Bóg obdarza duszą tylko zlepki komórek wytworzone przez R*CHAŃSKO (w tym także gw**t), a tych stworzonych w laboratorium przez naukowców już nie.
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 09:22
@SkrzydlataHusaria: Kiedy jacyś psychochrześcijanie śmią wątpić w wspaniałość naszego pana i władcy Jowisza
Miserum!
Odpisz
17 września 2018, 10:23
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: bOgA nIe Ma
Odpisz
17 września 2018, 10:32
yhy, tak jest kochani, yhy
Odpisz
17 września 2018, 10:37
@Jastrzab03: Siema Rhobar
Odpisz
17 września 2018, 10:51
@SkrzydlataHusaria: Skąd pomysł, że taki człowiek niemiałby duszy?
Odpisz
17 września 2018, 11:23
@Conagher:
Odpisz
17 września 2018, 12:42
@SkrzydlataHusaria: jak sie ludzie decyduja na dziecko, to tez musza cos zrobic, zeby powstalo ono. Tez musi byc jakis proces, wiec w sumie, kazdy z nas moglby nie miec duszy
Odpisz
17 września 2018, 13:39
@Jurekis_: Albo dzieci z gw*****, seksu z przypadkowym człowiekiem na imprezie i innych niegodnych sytuacji. Powiem sobie, że nie mają duszy, bo tak i kropka.
Odpisz
17 września 2018, 14:59
@Conagher: możesz mi przybliżyć o co ci z tym mijakiem chodzi? i o kim zacząłeś móić wcześniej? bo nie łapię
Odpisz
17 września 2018, 15:01
ponieważ dawanie życia z próbówki - to tylko proforma i oszustwo. człowiek nie jest w stanie dać życia. a to bardziej byłoby podobme do androida bez woli i rozumu, tylko zaprogramowanego ciała
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 15:05
@SkrzydlataHusaria: A jeśli pijana kobieta na imprezie odda się przypadkowemu facetowi, którego imienia nawet nie zna, by już nigdy go więcej nie spotkać, to jest wszystko ok? Nie żebym była za tworzeniem ludzi w laboratorium bez użycia komórek rozrodczych, to dla mnie creepy, ale nie mam podstaw twierdzić, że taki ktoś nie miałby duszy. Czy Ty masz jakieś konkretne podstawy?
Oszustwem mogę nazwać chodzenie w zimie w kurtce, bo Bóg kurtek nie stworzył, tylko uszyli je ludzie, w dodatku z plastiku, który jest nienaturalnym materiałem, więc pewnie szatańskim.
Odpisz
17 września 2018, 15:07
@SkrzydlataHusaria: Kiedy publikujesz swoje poglądy, a tych którzy się z tym nie zgadzają nazywasz psycho ateistami. W takim razie jesteś psycho/zjebo katolikiem
Odpisz
17 września 2018, 15:32
ludzie niejednokrotnie chcieli by ,,wyręczyć""Pana Boga. czy to w odbieraniu życia, czy to w dawaniu.
To do nas nie należy.
i daltego uważam że nie mieliby duszy, bo https://www.gosc.pl/doc/1212199.In-vitro-Gorszy-start nie jest to konkretnie do tego przypadku, ale da się też wyciągnąć konkretne wnioski, choćby z po przeżuceniu na 2 stronę pod koniec cytowania Biblii. I choć nie ma tu nic omtym czy mają czy nie mają duszy - to o ile dziexi. invitro jeszcze ją mają bo: przy poczęciu były plamniki i komórki jajowe Z LUDZI, oraz ciąża przebiegała potem w matce, to ci z mema -wg mnie już nie, ponieważ materiał chociażby z czego wezmą? wsadzą kotleta wołowego GMO do drukarki 3D? tam nie ma ludzkich gamet ani nic.
Odpisz
17 września 2018, 15:34
aha i - tak. jak pijana kobieta da na imprezie, to jednak to jest normalny stosunek, chociaż to wielki grzech, bo to nierząda. ale dziecko bęszie w 100% człowiekiem. co nie znaczy że może mieć choroby przez alkohol itp., ale to dalej człowiek
Odpisz
17 września 2018, 15:53
@SkrzydlataHusaria: NIGY nie mów o bogu w komentarzach. Po co więcej gównoburz
Odpisz
17 września 2018, 15:56
@SkrzydlataHusaria: Mijak, znany również jako Hagrid, chciał po prostu przekazać ci tą wiadomość, myślałem, że twój mały mózg da rade przetworzyć tą informacje, no ale jednak się zawiodłem
Odpisz
17 września 2018, 16:04
@Conagher: 1) nie wiedziałam że mijak ma taki pseudonim;
2) owszem, mam od ciebie mniejszy o 1,5 zwoju mózg, ponieważ jestem kobietą. Ale tym nie określa się poziomu inteligencji, ja sama również nie określam czy jesteś mąry czy głupi, bo nie czuję się do tego upoważniona - za mało cię znam.
3) to niech sam mi to może powie, co?
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 16:06
@SkrzydlataHusaria: Cóż, Hagrid dostałem banhammerem, więc nie mógł.
A napewno jesteś mniej inteligentna, bo patrząc jakie głupoty wypisujesz można to łatwo określić
Odpisz
17 września 2018, 16:13
@SkrzydlataHusaria: My żyjemy w 2018 kiedy ty w 1514
A tak na serio w tym przypadku udowadniasz, że religia dyskryminuje. Taki sam człowiek jak każdy inny będzie traktowany gorzej, tylko dlatego bo został stworzony syntetycznie
To bardzo poważny przejaw rasizmu
Odpisz
17 września 2018, 16:15
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: nie - bo to nie będzie już czlowiek. czlowiek ma duszę. a to będzie: *patrz mój pierwszy komentarz*
Odpisz
17 września 2018, 16:16
@SkrzydlataHusaria: na szczęście Ty i twój "kociołek" nie macie monopolu na to żeby o tym decydować.
Odpisz
17 września 2018, 16:17
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: Nie ma co się produkować, i tak nie zrozumie
Odpisz
17 września 2018, 16:17
@Conagher: aha, rozumiem.
tu się przejawia twoja bezsilność - gdy nie wiesz co odpowiedzieć - obrażasz moją inteligencję. a ja wyraziłam swoje zdanie, co wolno mi robić. normalnie - idąc twoim tokiem prowadzenia dyskusji, ale nie zniżając się do twojego poziomu - geniusz👏
Odpisz
17 września 2018, 16:19
@ProfesorKalas: jak i naukowcy go nie mają - proste.
Odpisz
17 września 2018, 16:19
@SkrzydlataHusaria: Lel, bo nie wiem jak ci inaczej wytłumaczyć, że pie**olisz głupoty.
Bo z psychokatolami jak ty, nie da się normalnie rozmawiać.
Odpisz
17 września 2018, 16:21
@SkrzydlataHusaria: Dokładnie. Nikt nie mówi że będą mieli dusze. Tylko Ty sobie stwierdzasz że na 100% NIE bo tak zrozumiałeś/aś z książki którą Ci ksiądz co niedzielę czyta xD
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 16:23
@SkrzydlataHusaria: A jak dusza wpływ na życie człowieka? Jak ją widzą inni? Czym się manifestuję?
Bo taki człowiek będzie zachowywać się dokładnie tak samo jak każdy inny osobnik człowieka rozumnego i w jego mózgu będą zachodzić te same procesy.
Albo co z ludźmi po transplantacjach? Dusza magazynuję jakaś część ciała, czy może twoja dusza może mieć nerkę innej duszy, lub nawet eteryczne tytanowe kolano?
Odpisz
17 września 2018, 16:26
@Conagher: Przestań obrażać nirmalnych ludzi, hagrid
Odpisz
17 września 2018, 16:28
@Jastrzab03: kek
>normalni ludzie
>psychokatole
Wybierz jedno, Rhobarze
i spoko, przekaże to Mijakowi
Odpisz
17 września 2018, 16:35
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: a ja bym poszedł o krok dalej, czy w ogóle można na 100% potwierdzić że ludzie mają dusze?
Odpisz
17 września 2018, 16:44
@Conagher: Katolicyzn jest hedynym normalnym poglądem ( ͡° ͜ʖ ͡°), gry nie są sztuką, a Teen Titans Go jest fajne
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 16:46
@SkrzydlataHusaria: Na obrazku jest napisane "bez potrzeby spermy lub jajeczek", a nie "bez potrzeby ludzkich komórek". Tak czy siak, choć takie tworzenie ludzi nadal mi się nie podoba, nie sądzę, by dusza była wytworem rytuału jakim jest seks, ani tym bardziej organiczną częścią tworzoną z komórek, które właściwie można by złożyć z atomów odpowiednio poukładanych (skrót myślowy, wiem, że jeszcze wcześniej są różne związki chemiczne), gdyby istniała taka technologia. W ogóle zjawisko duszy, świadomości itp jest zbyt tajemnicze, by móc jednoznacznie stwierdzić, czym jest dusza, skąd się bierze, kto ją ma a kto nie (o zagadkowości zjawiska jest wspomniane w tekście od Ciebie). Przypomina mi się jakieś gdybanie o teleportacji w pewnym popularnonaukowym programie, gdzie w dużym skrócie szło o to, że pewien sposób polega na przesyłaniu informacji o układzie cząsteczek, więc człowieka by się tak jakby niszczyło i po drugiej stronie odbudowywało całkowicie identycznie co do atomu - i czy to byłby ten sam człowiek? Takie pytania to czysta filozofia, prawdy nie dojdziesz. Wybrane w tekście cytaty z Biblii mnie nie przekonują, bo wiem, że w cytowaniu Biblii nie należy łapać za słówka, tym bardziej przetłumaczone. Nie ma tekstu z przekazem: "Dziecko powstałe poza organizmem rodziców nie zostanie zbawione", nie ma przecież nawet konkretnej informacji i tym, czy w niebie spotkam mojego pieska, czy nie. Może faktycznie, najlepiej gdy dziecko powstaje w łonie matki (ja tak uważam!), ale czy to znaczy, że inne nie ma duszy? Na to dowodów nigdzie nie ma, a to jest naszym tematem.
PS. Istnieje szereg argumentów, dlaczego takie tworzenie ludzi jest złe, ale z tym o duszy to się nie mogę zgodzić, no nie mogę!
Odpisz
17 września 2018, 16:48
@Jastrzab03: No, potwierdzileś, że jesteś Rhobarem.
Nie masz racji, dziękuje, dowidzenia
Odpisz
17 września 2018, 17:02
@Conagher: No to ty potwierdziłeś że hezteś hagridem
Odpisz
17 września 2018, 17:26
@Jastrzab03: Kek
Nie, Mijak to Hagrid, a ja to chlebmis
Umiesz czytać?
Odpisz
17 września 2018, 19:05
Taką dyskusję jak z Tobą, to aż miło prowadzić. Można nie obrażać? Można.
To się z tobą zgadzam - ewidentnej odpowiedzi jeszcze nie mamy ponieważ nawet księża nie wypowiadali się na temat, lub przynajmniej ja nie znalazłam niczego takiego w internecie. Wypowiadali się o in vitro. Rozumiem że to nie jest w stu procentach pewne to co ja mówię, ale takie jest moje zdanie.
Ale tak samo jak ty niee uważam aby to było dobre i całkowicie tego nie popieram choć według mnie, nie będzie to prawdziwy człowiek.
p.s. mogę się spytać, czy jesteś wierzący?
Odpisz
17 września 2018, 20:21
@SkrzydlataHusaria: ale to natura daje życie nie pan Bóg
Odpisz
Edytowano - 17 września 2018, 20:49
@SkrzydlataHusaria: Nawet jeśli uważasz, że taki ktoś nie miałby duszy (czymkolwiek jest), nie ma podstaw, żeby traktować go jak nieczłowieka. Jeśli z jego zachowania wynikałoby, że niczym nie różni się od nas (uczucia, ból, inteligencja, abstrakcyjne myślenie), to krzywdzące byłoby stawianie się wyżej od niego, zwłaszcza że sam się nie stworzył (nie zawinił). Przykładowo, zwierzęta według niektórych poglądów nie mają duszy, a przecież kochamy zwierzęta i nieuzasadnioną przemoc traktujemy jako coś złego, prawda? A jeśli to stworzenie rozumiałoby Twoje słowa i czułoby się przez nie źle, to byłaby to przemoc.
Również mi się z Tobą dobrze rozmawia, bo zdarza mi się walić w klawiaturę jak szalona z wypiekami na twarzy, a tu nie czuję żadnej złości i potrzeby odparcia ataku. :) I tak, jestem katolem.
Odpisz
17 września 2018, 22:59
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: dusza czyni istotę ludzką czymś więcej niż tylko zlepkiem komórek
Odpisz
17 września 2018, 23:04
@Maly_modelarz15: No to ja się pytam czym niby jest. Czym się różni człowiek bez duszy, do człowieka z duszą poza jakimś dziwnym zwiększeniem "wartości" cokolwiek to znaczy
Odpisz
17 września 2018, 23:06
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: człowiek bez duszy jest jak zombie; tylko naturalne procesy nim kierują bez jakiejkolwiek świadomości. Sam zbyt wierzący nie jestem, ale wg mnie istnieje takie coś jak dusza i gra wielką rolę w istnieniu.
Odpisz
17 września 2018, 23:11
@Maly_modelarz15: W sensie świadomość?
Bo tak jakby nawet niektóre zwierzęta ją mają, tylko po prostu gorzej wykształconą niż ludzie. Żeby wyjaśnić czemu ludzie mogą powstrzymać się od działania według instynktu nie potrzeba boga
Odpisz
17 września 2018, 23:16
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: nie uważam, że Bóg ma tu jakąś kluczową rolę ale uważam, że zwierzęta <większość> też mają duszę toteż w pewnym sęsie małą świadomość.
Odpisz
18 września 2018, 18:32
@Maly_modelarz15: Tak naprawdę idąc tą logiką dalej, można by stwierdzić, że w przyszłości sztuczna inteligencja (teoretycznie) mogłaby mieć duszę, jeśli potrafiłaby uczyć się, mieć swoją opinię, odczuwać emocje itd.. Tylko że jak niektóre zwierzęta opierają się instynktowi, AI opierałoby się swojemu programowi.
Odpisz
18 września 2018, 23:20
@TheKwasnyPL: robot kompletnie podobny do człowieka jest czymś innym niż człowiekiem z drukarki 3D, więc to też już inna bajka, ale możliwe, że w takiego robota dałoby się wepchnąć vis vitae poprzez oprogramowanie, ale człowiek sam raczej nie może wyprodukować prawdziwej duszy...
Chociarz..
Słyszałem i czytałem wątki o duchach (!) maszyn (samoloty, lokomotywy itp) więc wg mnie jakoś napewno da się ożywić byt nieżywy, bo budując taką maszynę ręcznie (w czasach drugiej wojny światowej nie było w pełni zautomatyzowanej produkcji) człowiek wkłada w nią własną energie, dokładnie to vis vitae, które ożywia byt. Piloci samolotów z tego okresu byli zżyci z swą maszyną więc ich energia emitowana przez emocje jak strach, złość czy tęsknota osadziły się w maszynie.
Wspomnę jeszcze o tzw. Shikigami, są to figurki origami stworzone jako sługusy, czyli istoty "żywe". Czo to za czary to nie wiem. Mogę podać link na temat dusz maszyn.
Odpisz
18 września 2018, 23:30
@Maly_modelarz15: Zacznijmy od tego, że magia nie istnieje
Podobnie jak dusza, a przynajmniej póki ktoś mi nie powie jak można ją zaobserwować, co nie można wytłumaczyć prostą logiką i podstawową wiedzą
Odpisz
Edytowano - 18 września 2018, 23:48
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: a co jeśli dusza jest widzialna, tylko w innym wamiarze? Jest widzialna przy kumulacji energii, tak są widywane duchy. Nie będe szukał graficznego dowodu, bo już raz te zdjęcia zryły mi banię. W moim poprzednim komie oprócz przy shikigami nigdzie nie wspominałem o magii, tylko o przekazie energii życia. Ale zbyt wiele doświadczyłem, by przestać w nią wierzyć.
Prostą logiką i zwykłą wiedzą nie zawsze da się coś z tej kategorii wytłumaczyć.
Odpisz
19 września 2018, 00:40
@Maly_modelarz15: Inne wymiary (jeśli istnieją gdzieś poza teoriami) w.żaden sposób nie oddziałują na inne wymiary, w tym nasz
No i prawdopodobnie w każdym prawa fizyki powinny być takie same, więc istnienie duchów też tam jest niemożliwe
A energia życia i jej przekazywanie to po prostu magia i tak samo jak każdy inny taki przypadek nie istnieje.
A słuchanie się urojeń i wyobraźni jest na pewno gorszym pomysłem, niż kierowaniem się rozumem. To jak próbować termometrem zmierzyć prędkość
Odpisz
19 września 2018, 07:13
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: Inne wymiary istnieją, ale 1) szczerze wątpię żeby człowiek zrozumiał jakiś wymiar wyższy od czwartego (który i tak jest bardzo trudny a wymiarów jest 11 [!!!]) 2) dusza nie jest materialna (ani nawet antymaterialna) więc i tak jej produkcja byłaby niemożliwa, i zarazem również nie może istnieć w żadnym z wymiarów ALE człowiek może dać duszę wszystkiemu czemu zechce pod warunkiem że poświęci temu odpowiednio dużo czasu i obarczy to osobowością poprzez uczucie jakie czuje do tego przedmiotu.
Mam nadzieję że wszystko jest zrozumiałe
Odpisz
19 września 2018, 07:24
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: wiesz, dla mnie ograniczanie umysłu tylko do rzeczy "logicznych" bo "nie ma nic czego nie widać/nie ma nic poza materialnym istnieniem" nie jest zbyt dobre. Człowiek serio mądry myśli poza granicami i rozmyśla nad tym. Nie uważam się za takiego jakiegoś, ale ja nie pozwolę ograniczyć moich myśli do nibylogiki.
Odpisz
19 września 2018, 07:33
@TheKwasnyPL: Myślałem, że chodzi o alternatywne rzeczywistości według teorii multiunivers'u
Ale wymary o których mowa to po prostu zwykła matematyka
My żyjemy w 4 wymiarach jakim jest Szerokość, wysokość, długość i czas razem tworzące czasoprzestrzeń (Einstein się kłania). Tyle, że te wymiary to tylko różne wartości na układzie współrzędnych. Dodanie ich więcej jest matematycznie możliwe, ale to nie ma żadnego związku z mistycyzmem i duchami
To jak poza osią x y z i h mieć jeszcze oś a. Dużo się nie zmieni w zasadach działania wszechświata, ale będzie to kolejna rzecz do liczenia i będzie to dosyć abstrakcyjne dla naszego pojęcia przestrzeni
Odpisz
19 września 2018, 07:40
@Maly_modelarz15: Czuję się jakbym znowu czytał dzieła Mickiewicza. On też miał jakąś dziwną awersje do nauki i wytłumaczał wszystko wyobraźnią (prawdopodobnie dlatego był taki słaby z matematyki :v)
"Magia to tak naprawdę niezrozumiała nauka". Jakbyśmy wszystko wyjaśniali "zjawiskami wychodzącymi poza ludzkie zrozumienie", to byśmy nawet nie wiedzieli czemu pada deszcz, a medycyna by nie istniała (nie mówiąc nic o jakiejkolwiek fizyce i innym nauką)
I ograniczeniem jest tłumaczenie czego nie rozumiesz zjawiskami paranormalnymi, zamiast spróbować zrozumieć jak to wszystko działa :v
Odpisz
Edytowano - 19 września 2018, 07:46
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: Maly_Modelarzu, nie mówiłem że... albo inaczej. Zdefiniuj pojęcie duszy. Bo tak to nie wiem o co ci dokładnie chodzi.
Odpisz
19 września 2018, 07:55
@TheKwasnyPL: I według teorii 11 wymiarów multiunivers'a istnieją. Polecam zobaczyć w internecie, na YT jest bardzo ciekawy materiał (po angielsku).
Odpisz
19 września 2018, 13:27
@TheKwasnyPL: dusza to dokładniej mówiąc człowiek w formie astralnej, jego energia jak i świadomość. Jeden z dwòch części tworzących człowieka.
Odpisz
19 września 2018, 15:24
@Maly_modelarz15: Jeśli świadomość jest oznaką duszy, to dosyć zabawna sytuacja, bo nagle okazuję się, że zarówno zwierzęta, syntetyczni ludzie, jak i nawet komputery mogą mieć duszę.
A najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że w takim modelu niemowlaki i płody nie mają duszy, co sprawia, że jeśli uznamy zabijanie stworzeń z duszą za coś moralnie złego, to zniszczenie androida, albo zjedzenie mięsa takiego szczura byłoby gorsze od mordowania nowonarodzonych dzieci
Przy okazji nadal nie wiadomo po co w tym wszystkim energia życia. Nic nie robi i nie zmienia, ale nie wiadomo po co ma istnieć i niewiadomo co robić
Odpisz
Edytowano - 19 września 2018, 16:01
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: wg ciebie niemowlaki nie są świadome istnienia?
Wszystko jest energią. Życie jest energią.
Odpisz
19 września 2018, 18:30
@Maly_modelarz15: Nie. Niemowlaki nie mają świadomości
Parę pierwszych dni po urodzeniu dziecko działa tylko i wyłącznie instynktownie.
Odpisz
19 września 2018, 18:43
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: dziecko już od urodzenia buduje własną świadomość kawałek po kawałku. Ale tu się zgadzam, że płód nie ma duszy.
Odpisz
19 września 2018, 20:02
@Maly_modelarz15: Mały modelarz - płód ma duszę, od pierwszej sekundy poczęcia jest ona dawana przez Pana Boga. Wiesz że podczas poczęcia jest błysk światła? To coś być może znaczy.
Odpisz
19 września 2018, 20:33
@SkrzydlataHusaria: eeem... błysk światła to raczej się widzi przy "wychodzeniu na zewnątrz" lub przy "przejściu" jak kto woli...
Odpisz
19 września 2018, 22:36
@Maly_modelarz15: to chyba jakoś pod mikroskopowym USG zobaczyli, albo coś. ale nie potwierdziłam nigdzie tycz informacjiwiec nie mówie ze tak jest, tylko ze cos takiego slyszalam. Ale fakt faktem, ze dhsze ma sie od poczęcia od pjerwszych chwil zycia
Odpisz
19 września 2018, 23:08
@SkrzydlataHusaria: Jeśli płód ma duszę to dusza jest kompletnie bezużyteczna i i nie ma żadnego powodu, by istniała
Odpisz
19 września 2018, 23:27
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: w stanie płodu dusza nie ma żadnego znaczenia, ale w przyszłości już tak
Odpisz
Edytowano - 19 września 2018, 23:31
@Maly_modelarz15: I za co niby odpowiada, bo do świadomości dusza też nie jest potrzeba. Neurony same sobie poradzą
Odpisz
19 września 2018, 23:49
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: nie tylko za samą świadomość... dusza odpowiada mdz za charakter, pamięć i osobliwość. Jest też czymś w stylu dysku twardego na którym te parametry są zapisane. Wiem, że zaraz wyskoczysz mi tu z faktem że za to geny i mózg odpowiadają (bo odpowiadają za darugą część człowieka jako byt fizyczny) ale wytłumacz mi czemu ludzie zreinkarnowani są w stanie przypomnieć sobie aspekty poprzedniego życia.
Odpisz
20 września 2018, 00:03
@Maly_modelarz15: Masz na myśli tych zreinkarnowanych których liczba na dzień dzisiejszy wynosi 0?
Słyszałem o tych pięknych historiach reinkarnacji i wszędzie gdzie dopuszczono do profesjonalnego śledztwa okazywało się, że cała ta historia kupy się nie trzyma i dana osoba wszystko zmyśliła, lub została zmanipulowana
Btw za pamieć odpowiada kora mózgu, a płat czołowy za osobowość i charakter.
Odpisz
20 września 2018, 07:20
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: znam kilka potwierdzonych przypadków. Oczywiście nie każda zreinkarnowana osoba pamięta życie poprzednie, lecz są naprawdę niektóre co zapamiętały pewne momenty
Odpisz
20 września 2018, 10:34
@Maly_modelarz15: "Potwierdzone przypadki"
Mam równie poważne dowody na istnienie smoka w moim garażu, a nawet nie mam garażu :v
Odpisz
20 września 2018, 13:24
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: rzecz nieporównywalna
Odpisz
21 września 2018, 10:45
@SkrzydlataHusaria: W końcu skończył mi się ban na komentarze i mogę się wypowiedzieć osobiście, zamiast wysyłać emisariuszy.
Początkowo byłem mocno striggerowany postawą Skrzydlatej Husarii i Małego Modelarza, ale po przejrzeniu dalszej części dyskusji nabrałem do was nieco więcej szacunku. Co nie znaczy, że się z którymkolwiek z was zgadzam.
Do rzeczy.
Rozumiem założenie, że dusza może powstać tylko przy naturalnym zapłodnieniu lub włożeniu w coś mnóstwa pracy i uczucia - w końcu nie wiadomo nic pewnego o naturze bytów astralnych, więc nie wiadomo nic, co mogłoby wasze tezy obalić...
Ale rzecz w tym, że też nic ich nie potwierdza.
A przypisywanie sposobowi przekazywania DNA jakiejś mistycznej mocy decydowania o powstaniu duszy, wydaje mi się spłyceniem pojęcia duszy i w moim rozumieniu jest niezgodne z naukami Jezusa o boskiej wszechmocy, miłosierdziu i odsunięciu powierzchownych wartości na dalszy plan.
Odpisz
Edytowano - 21 września 2018, 11:35
@Mijak: Nie wiem co tu jest to szanowania kiedy ktoś popełnia podstawowe błędy logiczne. To brzmi bardziej jak na szybko wymyślona magia w fantasy niż cokolwiek co mogło istnieć w rzeczywistości
Ale to może ja po prostu gardzę ludźmi którzy bronią jakieś tezy bez dowodów/nie istniejącymi dowodami
Odpisz
22 września 2018, 20:07
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: i co, to że ktoś nie myśli według prostej logiki, tylko ma własne tezy i perspektywy-mówię wprost; jest religijny lub myśli poza ograniczenia logiki nie jest godny szacunku? Ja gardzę tobą i twoim sceptycyzmem i jeżeli myślisz, że 'twardą stąpając po ziemi' jesteś czymś lepszym, to się mylisz.
Odpisz
22 września 2018, 21:08
@Maly_modelarz15: W sensie z definicji ludzie którzy nie używają prostej logiki nie są zbyt inteligentni
Logika to taka nauka, że nie ważne jak bardzo się z nią nie zgadzasz nadal będzie cię dotyczyła. Ignorowanie jej nie jest raczej zbyt mądre
Tym bardziej wysuwanie jakiś fantazji bez żadnego poparcia dowodami
Odpisz
Edytowano - 22 września 2018, 23:54
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: nie wspominam o ignorowaniu logiki lecz myśleniu poza jej granice, bo ona jest niczym płot. Nie spojrzysz poza nią jeżeli nie wejdziesz na nią.
Myślisz że każdy wynalazca/wielki odkrywca kierował się prostą logiką? Niektórzy z nich po prostu działali nie myśląc o granicach możliwości.
Odpisz
23 września 2018, 00:08
@Maly_modelarz15: Na pewno, żaden odkrywca nie kierował się czymś co już i tak dawno zostało obalone :v
I tacy ludzie jak najbardziej używali logiki. I to dużo lepiej niż przeciętni ludzie którzy wierzą w zabobony i magię
Odpisz
23 września 2018, 00:17
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: a co, każdy odkrywca/wynalazca/naukowiec to ateista i sceptyk?
Odpisz
23 września 2018, 00:23
@Maly_modelarz15: W większości
W szczególności naukowiec powinien być sceptykiem, by chcieć zmienić błędne założenia i je naprostować na właściwy tor. Wiara to przeciwieństwo wiedzy, a sceptycyzm i ciekawość to siłą napędowa nauki.
Odpisz
Edytowano - 23 września 2018, 00:40
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: ciekawość tak -sceptyzm już nie. Jak mówiłem, sceptycyzm tylko blokuje człowieczy umysł. Wiara nie jest przeciwieństwem nauki, lecz kościół w średniowieczu dbał o to by tak pozostało, ale aspekty religijne mogą się okazać kolejnym punktem do badań lub kluczem do niektórych zagadek. Nie twierdzę że zawsze tak jest, ale czasem się przydaje wiedza religijna. Mam też przykład, lecz muszę go poszukać, by nie było że dowód nienamacalny...
Odpisz
23 września 2018, 00:44
@Maly_modelarz15: To, co możliwe do zbadania, udowodnienia lub bezpośredniego doświadczenia - to jest płot. Fizyka i ogólnie nauka są otoczone tym płotem. I modelarz ten płot przekracza.
Ale logika to już coś innego. Jej przekroczyć się po prostu nie da.
Po przekroczeniu płotu nauki nic nie jest pewne i każdy może wybrać to, co wydaje się najbardziej... Logiczne.
Odpisz
23 września 2018, 01:03
@Mijak: wystarczy tylko wejść na płot i podziwiać widoki...
Odpisz
23 września 2018, 08:31
@Maly_modelarz15: Nie da się podziwiać czegoś czego nie da się zobaczyć :v
W szczególności kiedy nie istnieje
A logika to nie jest jakaś tam teoria fizyczna którą można obalić. Logika to nauka która określa zasady działania wszechświata, a nie przypuszczenia jak może działać. Innymi słowy nie ważne jak bardzo by się ktoś starał, by działać wbrew logice to nigdy nic nie zmieni
Odpisz
Edytowano - 23 września 2018, 10:50
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: niektórych rzeczy nie da się stuprocentowo potwierdzić lub zaprzeczyć
Więc nigdy nie wiadomo co za takim płotem może być. Ale ten który nigdy nie porzuci sceptycyzmu to się nigdy nie dowie.
Tak btw wierzysz w życie pozaziemskie?
Odpisz
23 września 2018, 11:04
@Maly_modelarz15: Czy wierze to trochę złe słowo, bo wiara to raczej poczucie pewności bez wystarczającej ilości dowodów. Bardziej uważam, że to wysoko prawdopodobne, że gdzieś poza tą planetą istnieje jakieś życie, ale z dotychczasowych badań wynika, że jest bardzo rzadkie i najpewniej bardzo szybko wymiera. Wszystko to raczej logiczne wnioski.
No i zwykle jeśli coś jest kompletnie niepotrzebne to nie istnieje. Z resztą w argumentacji naukowej nie trzeba podawać argumentów na nieistnienie, tylko dowody na istnienie. Brzytwa Ockhama, jeśli coś niepotrzebnie komplikuje całą teorię to powinno się założyć, że nie istnieje. Wszechświat zawsze wybiera najprostsze rozwiązania.
Odpisz
Edytowano - 23 września 2018, 11:54
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: "niepotrzebne rzeczy nie istnieją"
Co.
To dlaczego istnieje mały palec stopy? Wiem że ewolucja hurr durr i ten tego ale po co jeszcze go mamy?
Myśląc w ten sposób to wszystko co potrzebne powinno znikać kiedy staje się niepotrzebne.
Odpisz
23 września 2018, 12:42
@Maly_modelarz15: Chodziło mi o rzeczy których nie da się udowodnić, ale z jakieś przyczyny ludzie w nie wierzą. Jeśli masz 2 równie prawdopodobne teorię to powinieneś odrzucić tą która jest bardziej niepotrzebnie skomplikowana.
Akurat wyniki ewolucji da się wyjaśnić bez większych problemów.
Odpisz
23 września 2018, 13:12
@Maly_modelarz15: Nie chodzi o "niepotrzebne w sensie praktycznym", tylko "niepotrzebne do najprostszego logicznie wyjaśnienia obserwowanych zjawisk".
Odpisz
23 września 2018, 13:37
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: dobra, zrozumiałem, ale nie raz miałem tak, że mniej prawdopodobne przypuszczenie stało się prawdą.
Nawiązując do jednego z poprzednich komentarzy... czyli wg ciebie nikt religijny nie jest w stanie dokonać wielkiego postępu naukowego?
Odpisz
23 września 2018, 14:03
@Maly_modelarz15: To zależy już od tej osoby, religii, interpretacji i dziedziny w jakiej coś ma odkryć.
Koleś który wierzy, że ziemia ma 6000 lat, raczej nie będzie zbyt dobrym geologiem, czy archeologiem, ale jak ktoś uważa, że istnieje bóg zegarmistrz to niespecjalnie będzie to wpływało na jego badania póki nie zacznie ich plątać z religią.
Odpisz
Edytowano - 23 września 2018, 14:29
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: kto mówi, że naukowiec będzie badała pewną rzecz tylko dzięki wiedzy religijnej? przecież można być religijnym i jednocześnie myśleć poza religią. Osoba o którą mi w poprzednim komentarzu chodziło to ojciec genetyki Mendel-był mnichem ale jakoś się za naukę wziął i dokonał przełomowego odkrycia będąc duchowym.
Odpisz
Edytowano - 23 września 2018, 18:44
@Maly_modelarz15: Właśnie o to mi chodzi. Może odnieść sukces tylko w dziedzinach w które nie wtrąca religii, bo w tych będzie się mylił.
Odpisz
23 września 2018, 19:20
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: religia nie musi przecież dotyczyć wszystkich dziedzin
Odpisz
17 września 2018, 08:30
Nie lepiej zrobić wersję z syntkami jak w Fallout 4?
Odpisz
13 września 2018, 15:36
-twoją starą
Odpisz
17 września 2018, 08:14
-Chyba twoją
Odpisz
13 września 2018, 15:36
Takiej istoty nie można nazwać człowiekiem
Odpisz
13 września 2018, 15:59
@jacek1s: a jak
Odpisz
13 września 2018, 16:01
@Windows_10: Na pewno jakaś łacińska nazwa by się znalazła.
Odpisz
13 września 2018, 16:03
@jacek1s: homo sztucznus
Odpisz
13 września 2018, 17:17
@jacek1s: robienie czegoś w inny sposób nie zmienia faktu że wychodzi ta sama rzecz
Odpisz
13 września 2018, 17:24
@filiptuka2002: Czyli jak zrobią Cię rodzice i jak zrobi Cię maszyna to dla Ciebie to będzie to samo?
Odpisz
13 września 2018, 18:07
@jacek1s: co ten fakt zmienia?
Człowiek to człowiek, niezależnie skąd pochodzi
Odpisz
13 września 2018, 18:09
@filiptuka2002: Spoko
Odpisz
14 września 2018, 10:22
@jacek1s: czyli... klon? Homunkulus? nie jest człowiekiem więc jest rzeczą prawda?
Odpisz
14 września 2018, 10:29
@sok930: Nie, może być w drabince ewolucyjnej jako kolejna forma ewolucji człowieka
Odpisz
14 września 2018, 10:58
@jacek1s: Jest stworzone przez maszynę. Nie jest człowiekiem. Nie ma rodziny a cel można wpoić.
Odpisz
17 września 2018, 08:02
@sok930: Czas na fabrykowanie armii homunculusów
Odpisz
17 września 2018, 08:32
@Verneo: Przez wasze wypowiedzi ogarnąłem że mogą nie mieć pępków
Odpisz
17 września 2018, 08:57
@sok930: Jakikolwiek cel można każdemu człowiekowi wpoić.
Odpisz
17 września 2018, 14:28
@jacek1s: Taki człowiek byłby na tym samym szablonie ewolucji lecz byłby na innej gałęzi niż Homo Sapiens Sapiens.
Odpisz
17 września 2018, 15:09
@jacek1s: Przestań cytować gówno cytaty, które ci ksiądz na katechezie wpajał.
Odpisz
17 września 2018, 15:17
@Wezyr: Nie jestem wierzący
Odpisz