To najpiękniejszy bufet, jaki widziałem!
W końcu
Złoto
Kreatywnie
Populacja dzieci zmniejszyła sie o 1000%
Będzie ciężko
Siekiera motyka...
Ciekawe, czy ktoś się nabrał
Jednak nie
Ciekawe, dlaczego...
Nasz klient, nasz pan?
Ech...
Tak strasznie chciałbym wrócić do tych czasów
Zobacz więcej popularnych memów
Polski rząd na wieść o tym, że po wprowadzeniu 500+ nagle wszystko drożeje
Komentarze
Odśwież19 września 2018, 17:55
Ciężko być patriotą w państwie, które r*cha każdego w dupe.
Odpisz
19 września 2018, 07:43
Generalnie to ten program jest tylko i wylacznie dla poparcia dla partii rzadzacej
Odpisz
19 września 2018, 17:00
@Sushinator: Ale i tak nikt otwarcie nie będzie w kampanii wyborczej mówił o wycofaniu tego programu, bo stracą poparcie najprostszych ludzi.
Odpisz
19 września 2018, 15:04
Generalnie program 500+ jest nienajlepszy dla obecnej gospodarki, ale za 15-20 lat wszyscy odczujemy jego pozytywne skutki, które nie będą widoczne na pierwszy rzut oka jednak będą znaczące dla polskiej gospodarki.
Odpisz
19 września 2018, 15:11
@kuba1996: Jak tak dalej pójdzie, to za te 15-20 lat Polska przestanie istnieć.
Odpisz
19 września 2018, 15:14
Nie
Odpisz
19 września 2018, 16:01
@kuba1996: jedyne skutki jakie odczujemy, to bandę patologii która dorośnie i nie będzie chciała pracować a żyć z opieki, bo przecież sie należy
Odpisz
19 września 2018, 16:25
@kuba1996: o jakich pozytywnych skutkach mówisz?
Odpisz
19 września 2018, 16:28
@kuba1996: jakie pozytywne skutki? ma być 1000+, zaraz będzie tyle zasiłków, że pracujące osoby spie**olą, nikt na nierobów nie będzie płacił, też mi pozytywny skutek...
Odpisz
19 września 2018, 16:57
@kuba1996: Polska gospodarka i tak chyli się ku upadkowi. Istnieje jeszcze tylko dzięki programom poprzedniego rządu, które teraz przynoszą owoce. Chyba nie będę płacił podatków, bo nie chcę, żeby takie nieroby i darmozjady żerowały na moje pieniądze.
Odpisz
19 września 2018, 18:11
@Noxen: Mówię o czasach kiedy dzieci rodzin które utrzymywały się głównie z 500+ osiągną pełnoletniość, wówczas najprawdopodobniej ta tak zwana "patologiczna młodzież" będzie miała własne dzieci i ci 16-18 latkowie będą musieli pracować żeby utrzymać rodzinę.
90% czytających ten komentarz napisze teraz że oni będą się utrzymywać z zasiłków i programów typu 500+, niestety nie wiecie jak działa dostawanie zasiłków, w bardzo dużym uproszczeniu: zasiłek możesz dostać jeśli twoje dziecko jest niepełnosprawne, ale taki zasiłek nie pokrywa nawet połowy kosztów związanych z opieką nad osobą niepełnosprawną,
zasiłek dla bezrobotnych - przysługuję osobą bezrobotnym które aktywnie poszukują pracy, jeśli kilkukrotnie odmówisz podjęcia pracy którą urząd ci proponuje tracisz zasiłek i to nie działa tak że przez rok siedzisz na zasiłku bez żadnych ofert pracy, moja starsza siostra która skończyła technikum gastronomiczne po zgłoszeniu się do urzędu dostała propozycje zatrudnienia po 3 dniach, nawet osoby które zakończyły edukacje na gimnazjum dostają oferty pracy (zwykle ciężkie warunki za minimalną krajową).
Osoba młoda pochodząca z marginesu społecznego mająca dziecko na utrzymaniu MUSI podjąć pracę jeśli chcę przeżyć, albo może zająć się czymś nielegalnym i trafić do więzienia gdzie ma darmowe schronienie i jedzenie - tak pomyślała większość z was, ciekawe że wszyscy ci którzy mówią że w więzieniu jest tak pięknie nigdy tam nie siedzieli...
większość już dawno skończyła czytać ten komentarz więc piszę teraz tylko do tego 1% który potrafi obiektywnie na to spojrzeć,
Pytanie gdzie osoba która jest młoda i pilnie potrzebuje pracy może się zatrudnić? Na przykład w twojej firmie, jeśli w wieku gimnazjalnym (obecnie w 7-8 klasy) zamiast produkcją dzieci i rozmyślaniem jak wyżyć z zasiłków postanowiłeś zająć się nauką to prawdopodobnie jesteś na tyle inteligentny/inteligentna żeby w wieku 20-30 lat mieć własną firmę.
Dla niektórych to może być ciężkie do przetrawienia, ale właśnie tak działają kraje wysoko rozwinięte. Aby kraj się rozwijał potrzeba rąk do pracy (alternatywą jest zatrudnianie imigrantów), teraz na pewno ktoś pomyśli takie "patusy" wyjadą do Anglii czy Niemiec, otóż nie tacy ludzie bardzo rzadko opuszczają granice kraju powodem jest nie tylko nieznajomość języka, ale i brak perspektyw na przyszłość nawet w innym kraju.
Masz teraz 2 opcje:
1. Jeszcze raz przemyśleć istotę programu 500+ i ambitnie spojrzeć w przyszłość.
2. (opcja którą z pewnością wybierzesz) Uznać że się jestem głupi i nie mam racji bo tak i za 30 lat współpracować z dziećmi 500+ za identyczną stawkę i całe życie wszystko krytykować.
Taka jest moja opinia na ten temat jeśli masz inną zapraszam do dalszej dyskusji, postaram się obiektywnie spojrzeć na każdy argument jakiego użyjesz.
Odpisz
19 września 2018, 18:14
@kuba1996: 1. Jeśli nie byłoby zasiłków ludzie zarabiali by więcej.
2. Minimalna płaca to bezsensowne zawyżanie cen.
Odpisz
19 września 2018, 19:04
1. Najprawdopodobniej tak, jednak całkowite usunięcie zasiłków to ostentacyjne skazanie na śmierć głodową ludzi niezdolnych do pracy.
2. Na to stwierdzenie można znaleźć tyle samo argumentów co kontrargumentów, najprostszy- jeśli płacy nie regulowałyby żadne ustawy pracodawcy płaciliby pracownikom skrajnie małe sumy. Przykład moja siostra kilka lat temu kiedy zaczynała pracę dostała umowę na 5 złotych za godzinę brutto (dla porównania obecna stawka minimalna to 13 zł za godzinę brutto). Teraz zapewne powiesz że wtedy ceny towarów byłyby niższe, jednak nie jest to zasadą. Produkty których rynkowa wartość to kilkadziesiąt złotych pod firmową marką są sprzedawane po kilkaset albo kilka tysięcy złotych
Odpisz
19 września 2018, 19:13
@kuba1996: 1. Pomoc powinna być celem dobrowolnym, a nie przymusem.
2. Pracodawcy nie dawaliby skrajnie małych sum, po pewnym czasie i tak większość przedsiębiorstw płaciłoby bardzo podobnie.
Odpisz
19 września 2018, 19:19
Moim zdaniem to powinno się młodych i wykształconych zatrudniać, a osoby z więzień zdolnych do pracy powinno się wykorzystywać jako darmowa siła robocza, przez co nie mieliby jak w raju i np. pomagać starszym rolnikom w uprawach. Ze strażnikami oczywiście.
Odpisz
Edytowano - 19 września 2018, 19:39
Zacznijmy od tego, że nie powinno być więzień tylko obozy pracy (nie, nie koncentracyjne, tylko takie, w których każdy MUSI pracować za darmo, albo takie które wysyłają cie gdzieś).
Odpisz
19 września 2018, 19:44
1. Wówczas dobrowolne składki płaciłby promil ludzi i nie wystarczyło by na wszystkich niepełnosprawnych itp.
2. Paradoksalnie zaprzeczeniem tej tezy jest samo istnienie minimalnej płacy, większość prywatnych firm płaci pracownikom fizycznym minimalną stawkę, nie wiem w ilu prywatnych firmach pracowałeś że masz pewność że pracodawca dobrowolnie odejmowałby swoje wynagrodzenie żeby płacić więcej pracownikom, ale tam gdzie ja pracuję co rok podnoszą nam pensję tylko dlatego że rząd zwiększa minimalną płace.
Meme_guy Nie wiem ile zrozumiałeś z mojej wypowiedzi, ale spróbuj przeczytać ją jeszcze raz ze zrozumieniem.
Odpisz
19 września 2018, 19:49
@kuba1996: Zrozumiałem, tylko poruszyłem trochę inny temat.
Odpisz
19 września 2018, 19:57
@kuba1996: 1. Nie składki, a ofiarowanie "do ręki".
2. Ludzie szliby do firmy płacącej więcej (np. firma A daje 5zł/miesiąc firma B 1000zł/mies [wiem że absurdalny przykład]), a reszta (mniej wykształcona) do tej płacącej mniej, bo to im zostało. I tu pojawia się to, co pojawić się powinno- Inteligencja/Mądrość=zarobek.
Odpisz
19 września 2018, 20:04
@kuba1996: Mówimy o patologii 500+. Dzieci takiej patologii mogą stosować tą samą taktykę co ich starzy, płodząc kolejne dzieci. Kiedyś posiadanie dużej rodziny było normalne i wręcz niezbędnę, teraz jest to wyznacznikiem biedy, nie tylko finansowej ale też intelektualnej(chociaż w urzędach są obeznani jak mało kto i wiedzą gdzie się zgłaszać po zasiłki, mimo że nie są ani chorzy ani starzy)
Odpisz
Edytowano - 19 września 2018, 20:33
@wolwerine: Właśnie moim zdaniem 500+ powinno być dla rodzin z co najmniej 3 dzieci i dochodami łącznymi miesięcznymi poniżej powiedzmy 7000
Odpisz
19 września 2018, 21:39
@kuba1996: buras muzgu uras
Odpisz
19 września 2018, 22:40
1. Ofiarowanie "do ręki" to jeszcze gorszy pomysł niż dobrowolne składki bo działałoby to na znacznie mniejszą skale, dyskredytując wszystkich tych którzy nie są w stanie nawet prosić o pomoc. Wydaje mi się że w tej sprawie nie dojdziemy do porozumienia ponieważ mój pogląd opiera się na tym że ludzie są z natury źli, a twój że ludzie (a przynajmniej znacząca część ludzkości) są z natury dobrzy.
2. Tu masz racje, ale działałoby to tylko w dużych aglomeracjach typu Warszawa gdzie jest dużo miejsc pracy blisko siebie, ale dajmy na to na Podlasiu czy w innych małych miejscowościach gdzie znajduje się bardzo mało miejsc pracy (grubo ponad połowa polski to tereny wiejskie) ludzie czasem są skazani na pracę w jednym miejscu, albo dojazd kilkadziesiąt kilometrów do najbliższego miasta. Więc taka firma mogłaby płacić nawet 1zł za godzinę a i tak dużo ludzi by tam pracowało.
Meme_guy W takim razie przepraszam, zgadzam się z poglądem że więźniowie powinni pracować na swoje utrzymanie, a nawet na to aby wypłacać odszkodowanie rodzinie ofiary bądź poszkodowanemu jeśli ten by przeżył. Jednak żyjemy w demokratycznym państwie i nie można zmusić kogoś do pracy (tu moglibyśmy brać przykład z Rosji)
wolwerine Przeczytaj to co napisałem, uważnie i ze zrozumieniem.
Odpisz
19 września 2018, 23:22
@kuba1996: widzę że dyskusja się trochę rozwinęła, więc dodam coś od siebie.
Ogólnie to cały ten program 500+ uważam za nie najgorszy pomysł, gdyby nie to w jaki sposób jest realizowany. Oczywiście ma dobre strony, ponieważ wiele rodzin na tym skorzysta, ale jest parę problemów. Po pierwsze pieniądze te trzeba państwo musi mieć, a budżet polski nie jest w najlepszym stanie przez co kraj jest teraz mocno zadłużony. Druga sprawa to fakt że te pieniądze w dużej mierze idą na patologię, a dzieci z takich rodzin na tym nie korzystają, więc ich przyszłość się przez to nie polepszy. Narazie jakoś nie zapowiada się na to żeby wyszło to nam na dobre, więc raczej nie popieram tego programu.
Odpisz
20 września 2018, 09:29
@Noxen: Moim zdaniem problem patologicznych rodzin którzy nadużywają programu 500+ jest nieco wyolbrzymiany, mieszkam w małej miejscowości i ze wszystkich kilkudziesięciu rodzin które znam, a które korzystają z tego programu tylko jedną rodzinę mogę nazwać "patologiczną".
Odpisz
20 września 2018, 14:08
@kuba1996: 2. Na Podlasiu sie płaci w kamieniach i patykach więc czemu wtrąciłeś je do rozmowy o pieniądzach xD?
Odpisz
20 września 2018, 16:44
@kuba1996: widocznie mieszkasz w spokojnej miejscowości. Ja mieszkam w dużym mieście i widzę patologię na co dzień, więc z mojej perspektywy jest to dość duży problem.
Odpisz
20 września 2018, 19:18
@Noxen: Możliwe, jednak w miastach posiadanie dużej ilości dzieci jest ciężkie z powodu małych mieszkań, jeśli jednak takie rodziny mają dużo dzieci to wracamy do tego co pisałem na początku.
Mimo wszystko uważam że nadużywanie programów socjalnych jest sporadyczne i nie stanowi tak dużego problemu jak się większości wydaje.
Odpisz
22 września 2018, 13:46
@kuba1996: Mieszkam w miejscu, gdzie jest 5 rodzin starszego pokolenia już bez dzieci, a cała reszta to patologia, która na dwóch pokojach żyje w 10 osób, więc widzę jak to działa na codzień, przed 500+, dzieci było 2/3, starali się pracować, dzieciaki zbierały puszki. Po 500+, każda płodna praktycznie caly czas jest w ciąży, dzieci są okropne, wstrętne, wszystko niszczą, nie można nawet na nie krzyknąć, bo zaraz matki straszą policją, dorośli prace zarzucili bo po co im robic za kilkaset złoty. Czują się tacy bezkarni, że nic nie można im powiedzieć, aż się żyć odechciewa. A wyprowadzić się nie mogę bo płacić ponad tysiąc złoty za mieszkanie, a od państwa nic nie dostanę, bo "za dużo zarabiam" całe 1400 złoty.
Odpisz
22 września 2018, 17:40
@wolwerine: Tak jak pisałem, obecnie rodziny z jednym dzieckiem lub bezdzietne odczuwają jedynie negatywne skutki programu, ale za 15-20 lat program pozytywnie wpłynie na gospodarkę. Jak już odnosisz się do tego co napisałem to chociaż przeczytaj całość wypowiedzi.
Odpisz
23 września 2018, 08:17
@kuba1996: Czemu zakładasz, że nie przeczytałam? Bo nie odniosłam się do każdego zdania? Bo zrozumiałam to inaczej niż miałeś na myśli?
Odpisz
23 września 2018, 13:12
@wolwerine: Ponieważ ogólny wydźwięk mojej wypowiedzi brzmiał tak: "Teraz 500+ jest dla nas niekorzystne, ale za kilka lat się opłaci dla całej gospodarki". A teraz mówisz że program 500+ jest zły bo teraz widzisz tylko negatywne skutki.
Odpisz
23 września 2018, 18:45
@kuba1996: z tym że wolwerine w ogóle nie odnosił się do twojej wypowiedzi, tylko przedstawił swój punkt widzenia, a poza tym mówisz tylko że 500+ da pozytywne efekty w przyszłości, ale tak naprawdę tego nie wiemy, więc twoje przypuszczenia mogą być błędne.
Odpisz
23 września 2018, 21:51
@Noxen: Obecnie mamy w Polsce ujemny przyrost naturalny, dzięki 500+ to może się zmienić. Teraz wzrasta liczba emerytów a maleje liczba ludzi zdolnych do pracy, duża część wykształconych ludzi wyjeżdża za granicę. Małe szanse że w niedalekiej przyszłości będziemy mieli problem z przeludnieniem, więc wzrost liczby osób zdolnych do pracy na 90% pozytywnie wpłynie na gospodarkę naszego kraju.
Oczywiście masz rację i to tylko moja spekulacja która może okazać się błędna, ale jeśli obiektywnie na to spojrzeć to najprawdopodobniej program 500+ nie jest taki zły. Wiem że moje wypowiedzi nikogo nie skłoniły do przemyślenia swojego zdania, jednak chciałbym zachęcić do obiektywnego spojrzenia na całą sprawę ludzi którzy uważają że program 500+ to najgorsza rzecz która spotkała Polskę od czasów ataku Niemców w 1939 roku(wiem że przesadziłem z tym porównaniem, ale czytając niektóre wypowiedzi można odnieść właśnie takie wrażenie).
Odpisz
24 września 2018, 00:02
@kuba1996: Ogólnie piszesz całkiem sensowne rzeczy, chociaż sam nie dokońca jesteś obiektywny. Osobiście nie lubię wypowiadać się na temat polityki, ale mimo że jestem raczej przeciwny rządzą PiS'u to nie powiem że wszystko co robią w stu procentach jest złe i szkodzi obywatelą.
Ja tam się z nikim kłócić nie chcę i uważam że zawsze powinno się patrzeć na wszystko z różnych stron, ponieważ nic nie jest czarno-białe.
Odpisz
24 września 2018, 00:27
@Noxen: Oczywiście nie jestem w 100% obiektywny, osobiście głosowałem na PiS, ale nie uważam że wszystko co robią jest dobre. Faktem jest jednak to że dla przeciętnej polskiej rodziny i dla rodzin żyjących poniżej przeciętnej rządy PiS są bardziej korzystne niż koalicji PO-PSL.
Ja osobiście nie korzystam z programów socjalnych które wprowadził obecny rząd. Jedyne na czym osobiście skorzystałem to wprowadzenia płacy minimalnej 13zł/h.
Więc rząd PiS powinien mi być co najmniej obojętny, jednak Prawo i Sprawiedliwość w przeciwieństwie do swoich poprzedników względnie spełnia obietnice wyborcze i ma na swoim koncie znacznie mniej afer finansowych, więc mimo tego że wybór PiS na następną kadencje nie jest dobry to i tak jest zdecydowanie lepszy niż przywrócenie PO do władzy.
Odpisz
25 lipca 2019, 11:54
@kuba1996: I nie pykło, dzieci nie rodzi się więcej jak miało być, teraz mówi się tylko o GODNYM ŻYCIU RODZIN i innych pierdołach, a pietruszka po 20 złotych, paliwo w tym tempie to i 6 zł za litr dobije :v
Ciekaw jestem jak sobie Polska poradzi w nadchodzącym kryzysie gospodarczym.
Odpisz
25 lipca 2019, 12:51
@Ameron: Nie rób odkopów
Odpisz
25 lipca 2019, 13:56
W tej sytuacji jest stosowanym zrobić odkop by sprawdzić czy pogląd na dany temat się zmienił.
Odpisz
25 lipca 2019, 14:07
@Ameron: odkop nigdy nie jest stosowny, chyba że ktoś prosi, mogłeś mu napisać na priv albo w komentarzu
Odpisz
25 lipca 2019, 19:47
nie? nie rozumiem Cię człowieku, nigdzie zabronione nie jest odkopywanie, a wielu ludzi chętnie znów podejmuje temat, często właśnie już z trochę innym zdaniem na dany temat.
Odpisz
25 lipca 2019, 19:55
Chłopaki, a może łopatę? Będzie łatwiej.
Odpisz
25 lipca 2019, 19:58
@Monnx: a poproszę, trzeba tu jeszcze trochę pokopać :v
Odpisz
25 lipca 2019, 20:00
@Ameron: Widzę że jak żniwa na ukończeniu to teraz będą wykopki :V
Odpisz
26 lipca 2019, 16:25
@Ameron: Cóż w ostatnich miesiącach liczba urodzeń spada, ale wciąż utrzymuje się na wyższym poziomie niż przed wprowadzeniem 500+ w 2016. Ponadto niecały rok do tej wypowiedzi to za wcześnie żeby wydawać jednoznaczny osąd w takiej sprawie.
Odkop temat na 5 lat i jeśli po tym czasie wykres będzie się stale utrzymywał poniżej najniższego spadku sprzed deka, przy jednoczesnym braku znaczącego spadku względem reszty europy, przyznam wówczas że nie miałem racji.
Odpisz
26 lipca 2019, 17:31
@kuba1996: Cóż, przyjmujesz że przez następne 5 lat 500+ się utrzyma, czego jestem w sumie ciekaw, ale dobrze, odkopię, zapiszę w przypomnieniach :v
Odpisz
19 września 2018, 05:20
Wprowadź 500+
Teraz wszyscy muszą płacić za życie z 200-300zł więcej
*niedaleka przyszłość*
Wycofaj 500+
Ceny zostają wysokie jak wcześniej
Odpisz
19 września 2018, 09:43
Nie 200-300, a 750-1000.
2. W Rumunii i USA prezydenci wycofali się z pewnych programów swoich poprzedników i ceny spadły.
Odpisz
19 września 2018, 12:04
Trochę za duże te liczby, żeby podniosło je tylko 500+
Odpisz
19 września 2018, 14:06
Jeśli uważasz, że te liczby są za duże, to nie masz pojęcia, jak działają podatki.
Odpisz
19 września 2018, 14:08
Powiedział gość który najlepiej by zniósł wszystkie podatki
Odpisz
19 września 2018, 15:46
z tego co czytałem, to opłaty domowe wrosły o ok. 600 zł, czy coś koło tego.
Odpisz
19 września 2018, 16:01
Co zdrożało? Nie jsetem w temacie
Odpisz
19 września 2018, 16:18
@wolwerine:
Odpisz
19 września 2018, 16:39
@Eryk0201: No tak, dlatego właśnie nie wyprowadzę się od rodziców...
Odpisz
19 września 2018, 15:58
Obecną sytuację polityczną można porównać do Świerzaków w Biedronce. Płacisz 2000zł i dostajesz maskotkę za 50zł.
Odpisz
19 września 2018, 15:59
@TheHackerGames: Poprawka, płacisz 800 złotych za zakupy i dostajesz maskotkę.
Odpisz
19 września 2018, 14:29
Zagrajmy w " znajdź Karynę z bólem dupy" kiedy wrzuci komentarz pod obrazkiem o 500+.
Odpisz
19 września 2018, 07:12
a co z ludźmi bezdzietnymi?
Odpisz
19 września 2018, 14:28
@CEKARY: Oni są po t pożeby opłacać 500 +, mieszkanie +, rydzyk +, limuzyny + ect.
Odpisz