Akurat na lotniskowcach się zbytnio nie znam ale według moich przypuszczeń (oraz szczątkowej wiedzy) chodzi o to, że tak naprawdę pokład lotniczy oraz nadbudówka nie są na tyle masywne, by zanadto przesunąć w górę środek ciężkości lotniskowca. W takim razie dlaczego lotniskowiec płynie równo skoro nadbudówka jest tylko po jednej stronie kadłuba? Ano tutaj chodzi już o skomplikowaną maszynerię czyli stateczniki oraz dokładnie wymierzony oraz zarządzany balast.
Ponadto dzięki rozmiarom oraz masie lotniskowce bardzo dobrze znoszą sztormy bowiem fale o rozmiarach zdolnych zagrozić krążownikom oraz niszczycielom (nie wspominając o lżejszych jednostkach) niegroźnie rozbijają się na potężnym kadłubie. Więc w skrócie - dokładny projekt kadłuba, odpowiednie wyważenie oraz wysoce zaawansowana aparatura. Nie bez powodu lotniskowce są najdroższymi okrętami na świecie.
Ponieważ mają ze dwa razy tyle w dole, w klasycznych jednostkach, lub odpowiednią maszynerię, by się nie obrócić przy wysokich falach. Poza tym, wąskie są nad wodą, poniżej poziomu wody są bardzo szerokie.
@Dark_Dante: To nie do końca prawda. Kadłub pod wodą wcale się nie poszerza, po prostu stępka jest niemalże tak szeroka jak kadłub na poziomie linii wodnej. Jedynym "poszerzeniem" jest gruszka dziobowa mająca polepszyć właściwości rejsowe.
Komentarze
Odśwież13 listopada 2018, 18:48
Promieniowanie+LSD= Umarłeś
Odpisz
11 listopada 2018, 13:36
A udało im się?
Odpisz
8 listopada 2018, 22:38
jak lotniskowce się utrzymują przy tak wąskim dole?
Odpisz
9 listopada 2018, 00:34
Akurat na lotniskowcach się zbytnio nie znam ale według moich przypuszczeń (oraz szczątkowej wiedzy) chodzi o to, że tak naprawdę pokład lotniczy oraz nadbudówka nie są na tyle masywne, by zanadto przesunąć w górę środek ciężkości lotniskowca. W takim razie dlaczego lotniskowiec płynie równo skoro nadbudówka jest tylko po jednej stronie kadłuba? Ano tutaj chodzi już o skomplikowaną maszynerię czyli stateczniki oraz dokładnie wymierzony oraz zarządzany balast.
Ponadto dzięki rozmiarom oraz masie lotniskowce bardzo dobrze znoszą sztormy bowiem fale o rozmiarach zdolnych zagrozić krążownikom oraz niszczycielom (nie wspominając o lżejszych jednostkach) niegroźnie rozbijają się na potężnym kadłubie. Więc w skrócie - dokładny projekt kadłuba, odpowiednie wyważenie oraz wysoce zaawansowana aparatura. Nie bez powodu lotniskowce są najdroższymi okrętami na świecie.
Odpisz
11 listopada 2018, 10:12
Ponieważ mają ze dwa razy tyle w dole, w klasycznych jednostkach, lub odpowiednią maszynerię, by się nie obrócić przy wysokich falach. Poza tym, wąskie są nad wodą, poniżej poziomu wody są bardzo szerokie.
Odpisz
11 listopada 2018, 12:29
@Dark_Dante: To nie do końca prawda. Kadłub pod wodą wcale się nie poszerza, po prostu stępka jest niemalże tak szeroka jak kadłub na poziomie linii wodnej. Jedynym "poszerzeniem" jest gruszka dziobowa mająca polepszyć właściwości rejsowe.
Odpisz
Edytowano - 8 listopada 2018, 21:20
Mój kuzyn zawsze śpiewał ,,chciałbym być paprykarzem"
Odpisz
9 listopada 2018, 16:05
@Misieeek04: chciałem mieć cebularze.
Odpisz
11 listopada 2018, 11:32
@Misieeek04: i został paprykarzem?
Odpisz
11 listopada 2018, 11:36
@VimeroTV: nie
Odpisz
11 listopada 2018, 11:38
@Misieeek04: szkoda
Odpisz
11 listopada 2018, 11:39
@VimeroTV: jest ode mnie młodszy
Odpisz
11 listopada 2018, 10:33
mieli wybuchową imprezę
Odpisz
8 listopada 2018, 21:19
ten post pachnie parówiście
Odpisz
Edytowano - 8 listopada 2018, 21:09
Ciekawe czy mieli tatuaże
Odpisz
8 listopada 2018, 21:18
@Szortek: czy chcieli być piosenkarzem
Odpisz