Każdy się może pomylić...
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Najgorzej
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia
Sport to zdrowie
Skalmarowe gierki gdyby były EPICKIE
Dzięki Pan Kmicic
Będzie wyglądać bombowo na szafce nocnej
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież11 listopada 2018, 23:38
A wciąż są ludzie, którzy myślą, że Kościół teraz wygląda tak samo jak w średniowieczu. Lol.
Odpisz
Edytowano - 19 listopada 2018, 21:17
@Grzechoooo: W średniowieczu kościół robił wiele złych ale i dobrych rzeczy. Obecnie nie jest ani zły, ani dobry. Jest niepotrzebny.
Odpisz
19 listopada 2018, 21:31
@stepson: a czemu niepotrzebny? Czyżby kolejny atol nienawidzący kościoła bo tak?
Odpisz
19 listopada 2018, 21:41
@KoalaStefan: Właściwie nienawidzę każdej religii abrahamicznej. Z czego kościół w średniowieczu faktycznie odegrał dużą rolę w rozwoju cywilizacyjnym Europy. Wbrew znanemu mitowi wcale nie spowalniał nauki a wręcz ją przyśpieszał dzięki temu że to właśnie duchowni byli ówczesną warstwą intelektualną i to oni sprawili że wyszliśmy z wieków ciemnych. Ale obecnie ludzie wyrośli z religii, a świeckie przywództwo może zrobić wszystko lepiej niż kościół. Nie potrzebujemy już tej organizacji.
Odpisz
Edytowano - 19 listopada 2018, 22:12
@stepson: WYROŚLI z religii? Kolego, z religii a co za tym idzie z Boga nie da się wyrosnąć, a z kolei sam Kościół już praktycznie nie włada niczym oprócz Watykanu, sprawuje władzę wyłącznie religijną
Odpisz
19 listopada 2018, 22:28
@KoalaStefan: Nigdzie nie powiedziałem ze kościół sprawuje jakąś władzę. Wręcz bardzo dobrze że ustąpił wraz z rozwojem naszej cywilizacji. Ale teraz nie jest już dla niej do niczego potrzebny. A Boga niestety nie ma. Świat jest zbyt niesprawiedliwy, by nieskończenie dobra i potężna istota sprawowała nad nim władzę.
Odpisz
19 listopada 2018, 22:29
@KoalaStefan: W dzisiejszych czasach Kościół powinien wkraczać tylko na sferę moralną, tak żebyśmy się nie zatracili w postępie i dalej byli ludźmi. Fakt faktem idzie im na ten moment kiepsko i część duchownych ma kompletnie gdzieś prawdziwe nauki Kościoła, ale powinni dążyć do bycia dobrymi.
Odpisz
Edytowano - 19 listopada 2018, 22:32
@CitroenBomba: Istotnie potrzebny jest jakiś kodeks moralny dla ludzkości. Tylko czy narzucanie go poprzez straszenie piekłem ma sens? Niczym to się nie różni od prawa, z tym że to drugie działa fizycznie.
Odpisz
19 listopada 2018, 22:44
@stepson: a Boga nie ma bo tak, rozumiem? Jakieś dowody na jego nieistnienie proszę
Odpisz
19 listopada 2018, 22:55
@KoalaStefan: Dowody są potrzebne aby udowodnić istnienie czegoś, a nie odwrotnie xd To tak jakbym zapytał ciebie o dowód na to że poza granicą wszechświata materia nie przekształca się w ku*asy. Ten sam poziom argumentacji. Ale jeżeli tak ci zależy na potwierdzeniu tezy nieistnienia Boga, to da się to zrobić za pomocą logiki. Świat jest niesprawiedliwym miejscem, mają miejsce kataklizmy, epidemie, czy nawet zwykłe paskudne choroby w których giną niewinni ludzie, często dzieci. Dobry Bóg nie stworzyłby takiego świata.
Odpisz
19 listopada 2018, 23:08
@stepson: Nikt Cię nie straszy diabłem, to tak samo jakbym Ci powiedział, że państwo straszy sądem za nic. A co do chorób itd. ciężko mi to wytłumaczyć, bo nie jestem Bogiem, ale gdybym był to też prawdopodobnie bym tak zrobił. Gdyby na świecie nie byłoby żadnych przeciwności to ludzkie życie byłoby marną egzystencją dla samego bycia.
Odpisz
19 listopada 2018, 23:18
@CitroenBomba: Gdybym był Bogiem nie zabijałbym 2-3 miesięcznych gówniaków które nie zdążyły jeszcze posmakować życia. Szczególnie że często to nie są przeciwności do pokonania, ale wręcz wyrok. Nie ma to żadnego sensu z logicznego punktu widzenia, a nie wierzę że u hipotetycznego Boga logika opiera się na innych zasadach.
Odpisz
19 listopada 2018, 23:29
@stepson: kolalastefan cierpi na błąd logiczny argumentum ad ingnorantiam
Odpisz
19 listopada 2018, 23:35
@KoalaStefan: bóg natchnął nieomylne pismo.
Niestety jest e nim wiele błędów więc wyklucza to istnienie boga.
Tak samo jak pojawianie się rdzy eliminuje możliwość boga który nie pozwala na powstanie rdzy
Odpisz
19 listopada 2018, 23:41
podobnie. Bóg jest wszechmogący (jest nawet o tym rozdział w katechizmie). Wszechmoc de facto nie istnieje (to paradoks). Ergo: bóg chrześcijański nie istnieje
Odpisz
19 listopada 2018, 23:52
@stepson: jak to powiedział kiedyś ktośtam ,,Jeśli Boga nie ma, to wszystko jest dozwolone". Co za tym idzie bez wyższego Bóstwa nie ma powodu, by być uczciwym, dobrym, sprawiedliwym itd.
Odpisz
19 listopada 2018, 23:55
@klyj_: Poza tym i wierzący i nie wierzący zachowują się co najmniej dziecinnie. Niech ateiści dzadzą wierzyć wierzącym( masło maślane ), oraz niech wierzący dadzą ateistom być ateistami. Dlaczego nie możemy uszanować inności innych?
Odpisz
20 listopada 2018, 00:21
@klyj_: no jeżeli tak uważasz to jesteś nieźle pokrzywiony, czyli jak byś się dowiedział że nie ma Boga to byś stał się zwyrolem, bo nie ma już tego zagrożenia, że polecisz do piekła xD?
CitroenBomba jesteś w stanie wyjaśnić mi o co chodzi w zatraceniu w postępie, często widzę ludzi o tym mówiący lub bojących się postępu czy technologii i osobiście nie jestem w stanie tego zrozumieć. Jakieś przykłady?
Odpisz
Edytowano - 20 listopada 2018, 00:43
@stepson: za ich śmiercią nie musi stać sam Bóg. Jest opcja że po prostu rozwojowy error był i jakiś ważny organ nie miał szans na dalsze rozwinięcie co za tym stoi zgon. Nie da się tak po prostu wszystkiego winą Boga obarczyć.
Odpisz
20 listopada 2018, 06:52
Bóg natchnął to pismo, co nie znaczy że sam to pisał.
Odpisz
20 listopada 2018, 07:24
@Ziemianin45: Jak na razie klyj_ powiedział najmądrzejszą rzecz
Odpisz
20 listopada 2018, 07:30
@Ziemianin45: Śmierć dziecka nie jest przeciwnością tylko dla niego samego, a dla wszystkich z jego bliskiego otoczenia.
A z tym zatraceniem w postępie chodzi o to, że mogłaby np. powstać kasta rządzących, którzy traktowali by swoich poddanych jak zwierzęta lub zapanowałby anarchia w stylu totalnego barbarzyństwa. Podałem tylko kilka przykładów, a mogą być dużo gorsze. I pamiętaj, że to tylko moje zdanie.
Odpisz
20 listopada 2018, 07:51
@klyj_: istnieje coś takiego jak empatia moi drogi. Obowiązywała zawsze, przed religią również. Nie potrzeba Boga do szanowania drugiego człowieka
Odpisz
20 listopada 2018, 08:52
@Maly_modelarz15: Rzecz w tym że hipotetycznego Boga można obarczyć o wszystko, jest w końcu wszechmocny (co samo w sobie zawiera błąd logiczny). Dlatego lepiej uznawać jego nieistnienie.
Odpisz
20 listopada 2018, 08:54
@AurelionSol: no nie powiedziałbym. Na Boga nie działa nic co ziemskie, jest poza nami. Jeśli jest w naszej rzeczywistości to faktycznie nie istnieje. Problem jest taki że Bóg jest poza nami
Odpisz
20 listopada 2018, 08:56
@stepson: mogę mieć dwie prośby?
1. Chusta z Manopello
2. Znany i kochany Całun Turyński
Odpisz
20 listopada 2018, 09:07
@KoalaStefan: Może posłuchajcie klyj_'a bo i tak żadna ze stron nie zmieni opinii?
Odpisz
20 listopada 2018, 09:22
A może zmieni? Niech ta dyskusja sama z siebie wygaśnie, bo na razie jest ciekawie...
Odpisz
20 listopada 2018, 09:47
@KoalaStefan: mówienie że Bóg jest poza logiką to głupi trik by sprawić żeby pojęcie Boga było niefalsyfikowalne
Odpisz
20 listopada 2018, 09:48
@KoalaStefan: sam Watykan mówił żeby nie brać calunu na poważnie bo to najprawdopodobniej dzieło sztuki z 14 wieku.
Odpisz
20 listopada 2018, 11:35
@AurelionSol: akurat klyj powiedział jedną z najgłupszych rzeczy tutaj przez naganiać z multikonta czy coś xD
Odpisz
Edytowano - 20 listopada 2018, 15:01
@klyj_: jeśli bóg chrześcijański istnieje, to nie mam po co być uczciwym bo mogę pójść do kościoła w odpowiedni dzień i wszystko mi wybaczy. (Całkowite odpuszczenie)
Jeśli boga nie ma to należy być uczciwym bo to życie to jedyne co masz więc nie chcesz go stracić/żyć w więzieniu
Każda religia ma swoje cuda. Czy to oznacza że każda religia jest prawdziwa i to bogowie robią sobie z nas jaja?
Odpisz
20 listopada 2018, 15:10
@polak922: widać jak jesteś przygotowany do dyskusji. Bóg odpuszcza TYLKO I WYŁĄCZNIE jeśli "penitent" żałuje. Przestrzeganie przykazań w tym twoim świecie nie miałoby sensu jeśli starczyłoby po prostu iść do kościoła
Odpisz
20 listopada 2018, 15:12
@KoalaStefan: wiesz, poczucie sumienia powoduje że wszystkiego co zrobisz nawet umyślnie możesz żałować, dosłownie większość z ludzi ma to wprogramowane w siebie i zawsze będzie w jakimś stopniu żałowała
Odpisz
20 listopada 2018, 15:18
@CiemnoStrasznieUMnieWDomu: W sensie patrząc jak wygląda dyskusja to ja tak uważam
Odpisz
20 listopada 2018, 15:26
@KoalaStefan: Do uzyskania odpustu zupełnego wymaga się[5]:
wykluczenie wszelkiego przywiązania do jakiegokolwiek grzechu, nawet powszedniego
wykonanie czynności związanej z odpustem
odbycie spowiedzi sakramentalnej
przyjęcie komunii eucharystycznej
modlitwa w intencjach papieskich (np. Ojcze nasz i Zdrowaś Maryjo[6])
Po jednej spowiedzi można uzyskać kilka odpustów zupełnych, natomiast po jednej komunii i jednej modlitwie zyskuje się tylko jeden odpust zupełny
Jest chęć pozbycia się grzechu, ale to nie = żałowaniu
Odpisz
Edytowano - 20 listopada 2018, 15:34
@polak922: nie odpisuję konkretnie do cb tylko po prostu w tym wątku
Jak odrzucie że wierzenia starożytnych Greków nie były właściwe, albo wszystkie inne religie, jak wiecie że wasza jest prawdziwa?
Odpisz
20 listopada 2018, 15:37
@VipekGuy: Faktycznie może komentarz z cytatem był tutaj nie potrzebny, a nawet nawzijmy to po imieniu- głupi, aczkolwiek ten drugi dotyczący zrozumienia jest chyba trafny. Dajcie chrześcijanom wierzyć, a chrześcijanie niech dzadzą spokój ze swoimi pseudokrucjatami. Żadna ze stron i tak nie zmieni zdania. Po co się więc kłócić?
Odpisz
20 listopada 2018, 15:39
@klyj_: ja tam nie odbieram tego jako kłótni, bardziej jako dyskusję, choć słabo się dyskutuje odpowiadając co kilka godzin, wybija to z rytmu
Odpisz
20 listopada 2018, 15:43
@VipekGuy: Ale po co ta dyskusja? Zagorzali chrześcijanie i tak będą wierzyć
Odpisz
20 listopada 2018, 15:51
@KoalaStefan: Co do ,,cudów'' jest to jedna z wielu rzeczy których jeszcze nie rozumiemy. Tak samo jak parapsychologia, niezdentyfikowane obiekty latające i tak dalej.
Odpisz
20 listopada 2018, 15:52
@stepson: Dawno temu wszystko co było nie do wyjaśnienia przypisywano Bogom. Bóg Wschodzącego Słońca, Bóg Pór Roku itd.
Odpisz
20 listopada 2018, 16:07
@klyj_: Nie odpowiadam koniecznie tobie, tylko dołączam się.
Religia chrześcijańska sama sobie zaprzecza w biblii, a niektóre fragmenty nawołują do złych rzeczy, wpiszcie sobie najgorsze fragmenty biblli, ja ogólnie bardzo nie lubię tej religii za czwarte przykazanie, bo mamy czcić rodziców, a dzieci nie mają prawa głosu. "Matka bije cię kablem w piwnicy? Ale Bóg powiedział, że masz ją czcić!" To mi się nie podoba
Odpisz
20 listopada 2018, 16:18
@AurelionSol: akurat tu Watykan według mnie nie ma racji, potwierdzono obecność krwi AB a z tego co wiem to w 14 wieku prawie jej nie było
Odpisz
20 listopada 2018, 17:04
@KoalaStefan: wiesz że krew AB jest na wszystkich zwlokach? Zachodzą reakcje chemiczne na płótnie i każde będzie AB jakiej byś nie wziął. A poza tym to niczego nie dowodzi
Odpisz
20 listopada 2018, 17:24
@AurelionSol:
Odpisz
20 listopada 2018, 20:08
@KoalaStefan: internet nie boli
Odpisz
20 listopada 2018, 21:36
@KoalaStefan: w sensie tu akurat nie widzę powiązania za dużego, jak chcesz sprzeczności to w Biblii jest ich pełno więc już nie trzeba szukać dodatkowych na siłę
Odpisz
21 listopada 2018, 01:17
@stepson: jest jeszcze diaboł na którego złe przypadki zwalić można...
Odpisz
21 listopada 2018, 07:20
@Maly_modelarz15: wszystko co złe to podszepty szatana.
To w cale nie tak, że to tylko twoja wina, że coś w tym wypadku zrobiłeś.
Odpisz
21 listopada 2018, 08:31
@VipekGuy: mowa o przypadkach nieomijalnych/bez możliwości jakiegokolwiek zapobiegania
Odpisz
21 listopada 2018, 14:28
@Maly_modelarz15: Przykro mi, według biblii diabeł jest razem z całym złem w piekle, w którym om też cierpi, a nie jest istotą nadludzką, która swobodnie żyje w ognistej krainie ;)
Odpisz
21 listopada 2018, 14:38
@CiemnoStrasznieUMnieWDomu: strasznie ciekawa sprawa jest to że dobry i miłosierny Bóg dla zakładu z szatanem dręczy, pozbawia wszystkiego, zabija bliskich, zaraża horabami każe głodować itd niewinnego Hioba
Zawsze mnie ciekawiła ta historia xD
Odpisz
21 listopada 2018, 14:42
@VipekGuy: to robił szatan nie Bóg
Odpisz
21 listopada 2018, 14:44
@KoalaStefan: Mówi Pan do szatana: «A zwróciłeś uwagę na sługę mego, Hioba? Bo nie ma na całej ziemi drugiego, kto by tak był prawy, sprawiedliwy, bogobojny i unikający grzechu jak on». Szatan na to do Pana: «Czyż za darmo Hiob czci Boga? Czyż Ty nie ogrodziłeś zewsząd jego samego, jego domu i całej majętności? Pracy jego rąk pobłogosławiłeś, jego dobytek na ziemi się mnoży. Wyciągnij, proszę, rękę i dotknij jego majątku! Na pewno Ci w twarz będzie złorzeczył». Rzekł Pan do szatana: «Oto cały majątek jego w twej mocy. Tylko na niego samego nie wyciągaj ręki». I odszedł szatan sprzed oblicza Pańskiego.
Odpisz
21 listopada 2018, 16:01
@KoalaStefan: polecam Ci na yt posłuchać debaty "bóg bilbii dobry czy zły"
Odpisz
Edytowano - 21 listopada 2018, 17:34
@KoalaStefan: a teraz poczytaj księgę Hioba całą i się przekonaj co się działo
Po za tym nawet w twoim fragmencie to nadal jakiś dziwny zakład w szatanem.
Odpisz
21 listopada 2018, 18:29
@VipekGuy: przeczytałem ją kilka razy, wiem co się działo. Bóg pozwolił szatanowi zrobić z Hiobem to co zrobił, bo wiedział że Hiob się nie wyprze. Wiedział że Hiob zawsze będzie z Nim i wiedział że te cierpienia które Hiob przeżył będą niczym w porównaniu ze szczęściem jakie będzie czuł mając wszystko co wcześniej a nawet więcej, aż w końcu umrze w spokoju, otoczony rodziną przeżywszy lat od badzionga i jeszcze kilka
Odpisz
21 listopada 2018, 18:35
@KoalaStefan: no to zdecydowanie to co robi "dobry Bóg"
Odpisz
21 listopada 2018, 22:47
@KoalaStefan: tego "szczęścia" w niebie nikt nie może zagwarantować i ma zerową wartość argumaentacyjną. To trochę jak mowienie "przekonasz się po śmierci"
Odpisz
22 listopada 2018, 00:38
@VipekGuy: przypominam że Hiob dostał po całej tej aferze dwa razy tyle ile stracił w ramach odszkodowania
Odpisz
22 listopada 2018, 06:13
@Maly_modelarz15: Świetnie, zabicie rodziny, trędowatość, życie w gównie, odebranie wszystkiego na dłuższy okres
To wszystko niewazne bo dostał wynagrodzenie xd
Odpisz
22 listopada 2018, 13:24
@VipekGuy: to tak jakby ktoś zabił ci dziecko, które kochasz, ale spoko bo dostajesz odszkodowanie
Odpisz
22 listopada 2018, 13:40
@AurelionSol: nie, w tym przypadku dostajesz dziecko z powrotem a w dodatku dom i żonę
Odpisz
22 listopada 2018, 13:55
@KoalaStefan: nadal, ku*wa
Co to w ogóle za logika
Sorry ale już się zdenerwowałem
Odpisz
Edytowano - 22 listopada 2018, 14:12
@KoalaStefan: hiob już był wierny, a bóg dobrze wiedział jaki będzie wynik bo jest wszechwiędzący.
Więc skazał go na cierpienie bo tak.
Odpisz
Edytowano - 22 listopada 2018, 14:51
@polak922: nie, skazał go na cierpienie żeby pokazać szatanowi to, czego on nie zrozumiał i raczej nie zrozumie. To, że Bóg jest ponad wszystkim i nie ma niczego ponad Bogiem. Szatan otwarcie powiedział „zrób mu coś, on się odwróci przeciwko Tobie, będzie Cię przeklinał i nienawidził” ale Bóg wiedział swoje. Szatan odwrócił się od Boga, bo chciał być ponad nim. Bóg po prostu pokazał, że nikt nie wie więcej niż Bóg. Szatan dostał pozwolenie, ponieważ myślał, że może odwrócić Hioba od wiary, a Bóg po prostu udowodnił że się mylił
Odpisz
22 listopada 2018, 15:02
@KoalaStefan: To znaczy że Bóg ma poważny problem z pychą, która jest bodajże jednym z 7 grzechów głównych, albo los ludzi nie jest dla niego istotny, skoro zniszczył człowiekowi życie dla takiej pierdoły jak udwodnienie swojej racji.
Odpisz
22 listopada 2018, 16:05
@VipekGuy: wszytko dobre co się dobrze kończy
Odpisz
22 listopada 2018, 20:07
@Maly_modelarz15: nie .
Odpisz
22 listopada 2018, 20:18
@CiemnoStrasznieUMnieWDomu: Co do czczenia matki bijącej kablem: Czczenie znaczyło tyle co szanowanie. Hitler Piłsudskiego też szanował
Odpisz
23 listopada 2018, 06:12
@KoalaStefan: najlepsze jest to że od jakiegoś czasu sami podajecie argumenty przeciwko sobie
Odpisz
23 listopada 2018, 16:01
@VipekGuy: Na przykład?
Odpisz
23 listopada 2018, 22:52
@KoalaStefan: wszystko o Hiobie i nagrodzie za cierpienie
Odpisz
24 listopada 2018, 02:42
@VipekGuy: w jaki niby sposób sobie zaprzecza?
Odpisz
24 listopada 2018, 18:15
@Maly_modelarz15: nic nie zaprzecza
Po prostu podajęcie argumenty dla naszej strony xD
Odpisz
24 listopada 2018, 21:23
@VipekGuy: ja nie. Nie mówię za kolegę obok mnie, ale jeszcze nic nie powiedziałem co by skierowało się przeciwko mnie. A więc nie mów że zaprzecza
Odpisz
11 listopada 2018, 15:26
Koty polowały na myszy które przenosiły pchły zarażone yersiną pestis(dżumą).
Odpisz
11 listopada 2018, 15:43
wreszcie ktoś wyjaśnił jakim cudem przez brak kotów była dżuma
Odpisz
19 listopada 2018, 22:00
No i git. Wyjaśnione, można tańczyć Danse Marabra
Odpisz
19 listopada 2018, 22:02
@Lacoste: *Danse macabre
Odpisz
20 listopada 2018, 15:08
@Lacoste: DANSE MARABRA XDDDDDDDDDDDDDDD
Odpisz
20 listopada 2018, 15:13
@polak922: O ch*j, co ja tam napisałem xD Marabra XD Ch*j, że chciałem napisać błędną formę Macabra xD Well, shit happends
Odpisz
21 listopada 2018, 16:44
@polak922: EEE MACARENAA
Odpisz
19 listopada 2018, 21:56
Co za... sku*wiel
Odpisz
19 listopada 2018, 22:04
@Haxior: to pedał
Odpisz
20 listopada 2018, 08:55
@Haxior: jak prawie wszyscy papieże średniowiecza
Odpisz
Edytowano - 11 listopada 2018, 16:47
Wolisz koty czy psy?
Papież Grzegorz IX:
Odpisz
19 listopada 2018, 22:04
@Pietrzek: niedzwiedzie
Odpisz
Edytowano - 19 listopada 2018, 22:22
@legenda45678: niedźwiedzie pochodzą od psowatych czyli niedźwiedzie to takie duże psy
Odpisz
19 listopada 2018, 21:10
MIT
Odpisz
11 listopada 2018, 15:06
nie miał racji?
Odpisz
11 listopada 2018, 15:10
Tak właściwie to miał rację.
Odpisz
19 listopada 2018, 21:05
szatan się wku*wił, że jego pupilki mordują i zesłał dżumę
Odpisz