OK.
Obserwując mechaniki gry możemy stwierdzić że:
-portale są identycznych rozmiarów
-portale mogą przesuwać się w linii prostej (niszczenie maszyny do neurotoksyny w portal 2)
-portale nie są w stanie zmieniać nachylenia prostopadle do płaszczyźny na której są postawione(pomieszczenie z pochylającą ścianką)
-portale postawione na pionowyh powierzchniach zawsze obrócone są pionowo
-portale na poziomych powierzchniach mogą być obrócone dowolnie
Aplikując zaobserwowano zasady do obserwowane sytuacji, zauważamy że niebieski portal ustawiony poionowo nie zmieści się przez portal żółty, że względu na taki sam rozmiar.
Rozwiązaniem zaproponowany przez obrazek (kadr 5) jest obrócenie portalu bokiem, co według zaobserwowanych zasad nie jest wykonalne. Innym sposobem na odpowiednie ustawienie portalu w odpowiedniej pozycji byłoby:
1. Położenie portalu poziomo
2. Obrócenie poziomego portalu o 90°
3. Obrócenie poziomego portalu do pionu
Teoretycznie uzyskalibyśmy taką samą pozycję jak w kadrze 5, jednak aplikując zaobserwowano zasady zauważamy że punkt 1 jest niewykonalny, punkt 2 nie sprawia żadnego problemu, punkt 3 zostawia nas z tym samym problemem co pierwsze rozwiązanie. Nawet jeśli postanowimy wykonać jedynie wykonać pierwsze dwa punkty (pomijając fakt że punkt 1 jest niewykonalny),
To najszerszy odcinek niebieskiego portalu wciąż będzie taki sam jak najszerszy odcinek żółtego portalu co uniemożliwi przeciśnięcie się niebieskiego portalu (zwłaszcza że powierzchnia na której postawiony jest niebieski portal musi być minimalnie większą aby zmieścić w swoich granicach powierzchnię portalu)
A- najszerszy średnica purtalu
B- najszerza średnica powierzchni na której umieszczony jest portal
C- różnica szerokości
Założenia:
A>0 B>0
(bo w rzeczywistości nie ma ujemnych odległości)
B>A B-A=C
Zatem: A+C>A
.CKD
Tak długo jak zakładamy że portal na pionowej powierzchni nie może być obrócony lub wytworzony „leżąc bokiem“ tak długo sytuacja przedstawiona na obrazku jest niemożliwa...
(.. a dotychczasowa obserwacja zachowań portali w grze wykazuje że jest to niemożliwe. Ale kto wie, może jak Gaben pójdzie na emeryturę to może jego następcy postaniwią w końcu wydać Portal 3 i może pozmieniają jak portale działają. Może być może dożyjemy tego dnia, trzeba mieć nadzieję)
jak teraz na to patrzę, to wygląda na to, że ta zrzucana platforma wysunęłaby się z niebieskiego portalu i zablokowała na brzegu pomarańczowego, powstrzymując się od spadania dalej
@Brazilball_: Wydaje mi się, że gdzieś tam w grze było mówione że nie mogą, chociaż jak teraz tak myślę, to co z sytuacją kiedy się z Wheatley'em (no, znaczy on sobie "hackował") te rury z neurotoksyną laserem przez portal przecinało, to wtedy te portale były na ruszających się powierzchniach, więc...
Tak troszeczkę już nie wiem
@Ravin: co to znaczy, że powierzchnia się rusza? Każde poruszenie się jest względne, tak samo jak prędkość. Ten portal mógłby lecieć nawet 100km/h w stosunku do ziemi i i tak być nieruchomym. Dodatkowo atomy na których znajduje się portal stale wibrują, więc dodawane jest jeszcze więcej wektorów
@pomada: tzn. fizycznie może i dobrze zrozumiałeś, ale mówimy tu o grze gdzie małym pistolecikiem możemy stawiać tunele czasoprzestrzenne, które nie wywołują żadnych anomalii i w ogóle, a czasem owe portale znikają na ruchomych powierzczniach, a raz nie (dosłownie raz, ale to szczegół)
@Ravin: Względem czego ten portal ma się nie ruszać? W zakończeniu drugiej części postać aktywuje portal na Księżycu, który popi***ala średnio 1,022 km/s wokół orbity.
Komentarze
OdświeżEdytowano - 23 grudnia 2018, 16:40
OK.
Obserwując mechaniki gry możemy stwierdzić że:
-portale są identycznych rozmiarów
-portale mogą przesuwać się w linii prostej (niszczenie maszyny do neurotoksyny w portal 2)
-portale nie są w stanie zmieniać nachylenia prostopadle do płaszczyźny na której są postawione(pomieszczenie z pochylającą ścianką)
-portale postawione na pionowyh powierzchniach zawsze obrócone są pionowo
-portale na poziomych powierzchniach mogą być obrócone dowolnie
Aplikując zaobserwowano zasady do obserwowane sytuacji, zauważamy że niebieski portal ustawiony poionowo nie zmieści się przez portal żółty, że względu na taki sam rozmiar.
Rozwiązaniem zaproponowany przez obrazek (kadr 5) jest obrócenie portalu bokiem, co według zaobserwowanych zasad nie jest wykonalne. Innym sposobem na odpowiednie ustawienie portalu w odpowiedniej pozycji byłoby:
1. Położenie portalu poziomo
2. Obrócenie poziomego portalu o 90°
3. Obrócenie poziomego portalu do pionu
Teoretycznie uzyskalibyśmy taką samą pozycję jak w kadrze 5, jednak aplikując zaobserwowano zasady zauważamy że punkt 1 jest niewykonalny, punkt 2 nie sprawia żadnego problemu, punkt 3 zostawia nas z tym samym problemem co pierwsze rozwiązanie. Nawet jeśli postanowimy wykonać jedynie wykonać pierwsze dwa punkty (pomijając fakt że punkt 1 jest niewykonalny),
To najszerszy odcinek niebieskiego portalu wciąż będzie taki sam jak najszerszy odcinek żółtego portalu co uniemożliwi przeciśnięcie się niebieskiego portalu (zwłaszcza że powierzchnia na której postawiony jest niebieski portal musi być minimalnie większą aby zmieścić w swoich granicach powierzchnię portalu)
A- najszerszy średnica purtalu
B- najszerza średnica powierzchni na której umieszczony jest portal
C- różnica szerokości
Założenia:
A>0 B>0
(bo w rzeczywistości nie ma ujemnych odległości)
B>A B-A=C
Zatem: A+C>A
.CKD
Tak długo jak zakładamy że portal na pionowej powierzchni nie może być obrócony lub wytworzony „leżąc bokiem“ tak długo sytuacja przedstawiona na obrazku jest niemożliwa...
(.. a dotychczasowa obserwacja zachowań portali w grze wykazuje że jest to niemożliwe. Ale kto wie, może jak Gaben pójdzie na emeryturę to może jego następcy postaniwią w końcu wydać Portal 3 i może pozmieniają jak portale działają. Może być może dożyjemy tego dnia, trzeba mieć nadzieję)
Odpisz
23 grudnia 2018, 17:39
o, też dostałeś strzałki w dół za używanie mózgu. Pjona!
Odpisz
23 grudnia 2018, 17:46
@pomada:
Odpisz
5 stycznia 2019, 21:04
tl:dr
Odpisz
5 stycznia 2019, 21:25
@BubbleGum_14: .
Odpisz
5 stycznia 2019, 21:48
Przeczytane
Odpisz
5 stycznia 2019, 22:26
Wystarczy włożyć pionowy portal w ten ustawiony poziomo. Albo ustawić jeden portal na równiku i przenieść go na biegun.
Odpisz
6 stycznia 2019, 12:42
@Lechuv: Coś w tym stylu?
Odpisz
6 stycznia 2019, 13:59
Włożyłeś w to więcej myśli niż facet, który stał za tym rysunkiem
Odpisz
6 stycznia 2019, 15:57
jak teraz na to patrzę, to wygląda na to, że ta zrzucana platforma wysunęłaby się z niebieskiego portalu i zablokowała na brzegu pomarańczowego, powstrzymując się od spadania dalej
Odpisz
8 stycznia 2019, 22:54
tl;dr ale strzałka w górę
Odpisz
18 lutego 2021, 11:54
Tylko co by się stało z portalami, jeżeli faktycznie zmienią mechanikę?
Odpisz
18 lutego 2021, 11:51
Oba portale zapadną się i znikną
Odpisz
10 marca 2020, 21:36
Nie przejdą bo portale muszą być tej samej wielkości
Odpisz
19 maja 2019, 21:26
Portale nie mogą być na ruszających się powierzchniach, więc portal niebieski by się wyłączył
Odpisz
23 lipca 2019, 04:10
@Fandom_Trash: mogą mogą
Odpisz
17 sierpnia 2019, 18:59
@Brazilball_: Wydaje mi się, że gdzieś tam w grze było mówione że nie mogą, chociaż jak teraz tak myślę, to co z sytuacją kiedy się z Wheatley'em (no, znaczy on sobie "hackował") te rury z neurotoksyną laserem przez portal przecinało, to wtedy te portale były na ruszających się powierzchniach, więc...
Tak troszeczkę już nie wiem
Odpisz
10 marca 2020, 21:35
@Fandom_Trash: niedziałają się wyłączają
Odpisz
15 października 2019, 15:59
Zablokuje się
Odpisz
19 września 2019, 14:18
ee, normalnie wychodząc z portalu popchnie drzwiczki albo sie oprze i nie przejdzie
Odpisz
16 stycznia 2019, 13:04
Zablokuje bo wystająca deska z niebieskim portalem uniemożliwi przechnięcie go dalej
Odpisz
6 stycznia 2019, 23:52
nie wiem co napisać więc dobranoc ^^
Odpisz
6 stycznia 2019, 17:20
Proste,pudełko puknie swoje wieko od środka
Odpisz
6 stycznia 2019, 11:40
Czy tylko ja jestem tak zje**ny, że myślałem że to okno, księżyc i słońce???
Odpisz
6 stycznia 2019, 12:30
@SowingSeason: Nie tylko ty
Odpisz
6 stycznia 2019, 10:44
Odpisz
23 grudnia 2018, 13:29
Portal znika jeśli powierzchnia na którym się znajduje będzie się ruszać z tego co wiem
Odpisz
23 grudnia 2018, 13:36
@Ravin: *ekhem*
Przecinanie przewodów maszyny produkującej neurotoksynę w Portalu 2
Odpisz
23 grudnia 2018, 14:15
@Mati129: To tylko mały błąd. Na pewno twórcy o tym zapomnieli
Odpisz
Edytowano - 23 grudnia 2018, 15:26
@Ravin: co to znaczy, że powierzchnia się rusza? Każde poruszenie się jest względne, tak samo jak prędkość. Ten portal mógłby lecieć nawet 100km/h w stosunku do ziemi i i tak być nieruchomym. Dodatkowo atomy na których znajduje się portal stale wibrują, więc dodawane jest jeszcze więcej wektorów
Odpisz
23 grudnia 2018, 16:02
@pomada: dostałem wdółgłosy od ludzi którzy nie rozumieją fizyki?
Odpisz
23 grudnia 2018, 16:45
@pomada: nie
Odpisz
6 stycznia 2019, 00:03
@pomada: tzn. fizycznie może i dobrze zrozumiałeś, ale mówimy tu o grze gdzie małym pistolecikiem możemy stawiać tunele czasoprzestrzenne, które nie wywołują żadnych anomalii i w ogóle, a czasem owe portale znikają na ruchomych powierzczniach, a raz nie (dosłownie raz, ale to szczegół)
Odpisz
6 stycznia 2019, 02:30
@Ravin: Względem czego ten portal ma się nie ruszać? W zakończeniu drugiej części postać aktywuje portal na Księżycu, który popi***ala średnio 1,022 km/s wokół orbity.
Odpisz
6 stycznia 2019, 10:32
@pomada: W pomieszczeniu nie ma nic co by sprawiało, że szafa nie porusza się względem czegoś.
Odpisz
6 stycznia 2019, 03:39
Odpisz
6 stycznia 2019, 02:20
Zatrzyma sie na trzwiach szafy które z kolei zatrzymają sie na krawędzi portalu. Co w tym skomplikowanego?
Odpisz
5 stycznia 2019, 23:56
?
Odpisz
Edytowano - 6 stycznia 2019, 00:02
@Iphonix: Tworzysz jeden portal w szafie, zamykasz szafę z portalem i wkładasz do drugiego portalu. Co się teraz stanie?
Odpisz