To tak
1.Socjalizm który był podstawą do utworzenia Komunizmu miał być w zamierzeniach dobry,ale powstał Komunizm dzięki pewnemu Gruzinowi który chciał być Księdzem.
2.Jak na swoje czasy to tak,był niski
3.Nie zgadzam się z opinią,że przez tchórzostwo,ale jednak Polska co sojusznicy się nie wysilili,miała od tylca niespodziewany atak ZSRR,nie miała takich fortyfikacji jak Francja,była trochę zacofana przez zniszczenia przez I Wojne Światową (bo tam były główne walki wojsk Niemiecko Rosyjskich),w założeniach miała upaść w kilka dni-tydzień lub dwa,przetrwała miesiąc.A Francja co miała Fortyfikacje,lepsze wojsko i wyposażenie i więcej czasu na przygotowanie a i tak upadła po miesiącu to coś jest nie tak.
4.Gdyby Japonia nie zaatakowała USA,Benitto Mussolini nie spowolnił ataku na ZSRR przez chęć podbicia Jugosławii i Hitler zdobył Wielką Brytanie PO CZYM by zaatakował wraz z Japończykami to mogli wygrać wojne.
@Towarzysz_Boniacz89: 1. Matka zmusiła go do bycia popem. Potem uznał, że ma wolną wole i ,,uciekł".
2. Napoleon nie był niski był poniżej średniej, ale nie żeby zwać go niskim. Lubił się otaczać wysokimi ludźmi.
@Towarzysz_Boniacz89: 1 Socjalizm dalej nie działa, więc no xD
2 Był właściwie dosyć wysoki. Miał wyższy wzrost, niż przeciętny żołnierz w jego armii, a jego niski wzrost to tylko i wyłącznie propaganda angielska
3 Różnica jest taka, że Francuzi wiedzieli, że przeje**li kompletnie i nie mają już szans, więc zamiast poświęcać kulturę i cywilów, postanowili się poddać po zdobyciu Paryża. Właśnie dlatego dzisiejszą Warszawa to syf, a Paryż to jedno z najpiękniejszych miast świata
4 Niemcy to świetny przykład tego, że nie da się wygrać wojny, tylko i wyłącznie dobrym dowództwem. Nawet jakby zdobyli Anglię, to by zostali zmasakrowani. Nie mieli ani ludzi, ani surowców, ani pieniędzy, a USA na pewno by się dołączyło w końcu do wojny, gdyby zobaczyli, że Anglicy przestają się trzymać, co by szybko skończyło się ogromną przewagą Morską i Powietrzną. Nie mówiąc nic o ZSRR który miał nad nimi przewagę sam w sobie.
@Towarzysz_Boniacz89: Co do Francji: Francja miała Linię Maginota rozciągnięta też na Belgię. Wiedzieli, że Niemcy spróbują znowu przeprowadzić ten sam scenariusz co wcześniej i była to prawda mieli zamiar tak zaatakować. Jednak w ostatniej chwili do malarza trafiły plany sugerujące, aby rzucić główne siły przez Ardeny. Francuzi właśnie tam się najmniej spodziewali ataku i były tam przydzielone słabe oddziały. Które bez problemu były pokonane przez Niemców a następnie to tylko robili kotły zamykające Francuzów.
@Towarzysz_Boniacz89: Napoleon miał ok. 168 cm wzrostu. Jak na swoje czasy był dość wysoki. Mit o jego niskim wzroście to efekt brytyjskiej propagandy. Nie powielajmy jej.
@Nanook: Otaczał się również ludźmi wyjątkowo wysokimi (nie mam pojęcia, czy zamierzenie, czy nie), to pogłębiało wrażenie jego niskości (autokorekta poprawia mi „niskość” na „boskość”, widać Napoleon na zawsze w jej sercu)
@Towarzysz_Boniacz89: Sorry, ale właśnie "jak na swoje czasy" to Napoleon był wysoki. 1,69 cm, co wynosi 4 centymetry więcej niż średni wzrost rekrutów w wojsku francuskim w tamtych czasach.
A kurła my to polacy wybiliśmy 13 miliardów niemców a brytyjczycy,amerykańczycy,rosjanie,kanadyjczycy,chinczycy,francuzi,australiczycy i wszyscy oprócz polaków siedzieli na tych swoich gównianych czerczilach, szremanach, krowelach, fajaflajach,madildach, sreciakach, chinukinu ku*wa( japońskie czołgi), fi(u)atach(włoskie czołgi), ku*wasardynkach, N3 Leegmach,ku*vaczach, pierdszingach, szronmułach, spie**olinofajerach, h*jrikejna, biłach, mosszitach, B69 i innych gównach. To MY kurła rozpi***alaliśmy wszystkie niemieckie ku*wa szajgrys, pantoflery, szturmgeszitzy, szturmszitery, szitd.ku*waefzetY, szitery I,II,III,IV, serogity, fokeku*wy, heinekeny i inne gówniane maszyny ch*jowej niemieckiej myśli technicznej. To dzięki nam herbatniki wygrały bitwę o anglię, rosjane wygrali pod moskwą, amerykańvzycy stworzyli pompę atomową kurła!!! Kurła wszyscy podziwiali nasze pienkne SIEDMIOTONOWE POLSKIE, Karasie, Tankietki ku*waaaa!!! My wygraliśmy WOJNE AAAAAAAAAAAAAA ku*wA MYYYYYY!!!!!!!!!
@Ambassador: Jakby nie francuski ruch oporu, w którym zginęło wielu młodych Francuzów, D-day mógłby się nie powieść, a wojna mogłaby skończyć się całkiem inaczej. Przykro mi to mówić, ale Polacy pomimo, że mieli swoje bohaterskie momenty, nigdy nie zmienili losów wojny. Pomogliśmy w bitwie o Anglię i w wielu innych miejscach, ale to wciąż niewiele. Francuzi odnieśli ogromne straty w czasie Wielkiej Wojny i to było dla nich coś okropnego, stracili wielu wspaniałych ludzi. Nie chcieli by to się powtórzyło, dlatego się poddali. To bardzo dobra decyzja, bo wiedzieli, iż nie mają szans. Lepiej było oddać Francję, wycofując ich wojska do Anglii, aby walczyć kiedy indziej. Francja znacznie lepiej rozegrała tą wojnę i mniej na niej stracili, nie mają się czego wstydzić. To nie tchórzostwo, tylko rozsądek
@Kaladin: kolaboracja z okupantem to rozsądek? Francuzi przegrali bo mieli przestarzały sprzęt, czołgi choć dobrze opancerzone to z jednoosobowymi wieżami przez co nie były skutecznie dowodzone a dowódca był przeciążony obowiązkami, stare karabiny itd. plus dowodzenie obroną było słabe, nie brali pod uwagę ominięcia linii maginote'a a potem innych ruchów wojsk niemieckich, prawda jest taka że gdyby francuzi zaatakowali niemcy we wrześniu 1939 to ci nie mając dostatecznych sił na tamtym froncie nie przetrwaliby długo i w rezultacie druga wojna światowa MOGŁABY zakończyć się zanim sowieci najechaliby Polskę od wschodu. To są domniemania historyków, nie tylko moje
@PolskiKacper123: Owszem, nie będę bronił ruchu Francji z początku wojny, Hitler zachował się lekkomyślnie i pozostawił zachód niebroniony, więc Francja mogła uderzyć. Tak też zrobiła i bez większych oporów, weszła do Niemiec, ale w którymś momencie zatrzymali się, bojąc się eskalacji konfliktu. Z dzisiejszej perspektywy, to głupota, ale zastanów się, jak bardzo oni się bali. Myśleli, że walcząc za jakiś tam kraj, któremu nie byli nic winni, wywołają niepotrzebny konflikt. Popełnili wielki błąd, ale później wielokrotnie udowadniali światu, że nie tak łatwo pozbyć się Francji. Nawet jeżeli kraj był okupowany przez Niemcy, oni walczyli ramię w ramię z sojusznikami i nie byli mniej odważni od tych opiewanych przez nas Polaków. Zrobili to co, było trzeba zrobić, by ich kraj przetrwał, schowali tą głupią dumę i przeżyli, aby walczyć później. Warto przegrać bitwę, aby móc wygrać wojnę
@Kaladin: Nic nie zrobiliśmy? Gdyby nie my, to w Anglii by sprachen sie deutsch. A straty Francji w Wielkiej wojnie, to najgorsza wymówka na świecie. I mają czego się wstydzić, bo nie dość, że się poddali, to jeszcze sprzedawali żydów, i to nie było tak, że wydawali sąsiedzi, tylko brali ich do pociągu, i do Oświęcina.
@PolskiKacper123: Równie dobrze mogła powstać osi berlin moskwa, po wykonaniu plany ataku przez Aliantów we 39. A to też gdybania "co by było" na poziomie co by było gdyby np. Niemcy wygrałby pierwszą wojne światową. Fikcja literacka, której nie usprawiedliwa to że jest pisana przez zawodwych historyków (tym bardziej z Polski). Co innego jest faktem historycznym co innego marne marzenie. Faktem jest kapitluacja Francji podczas kampani francuskiej, faktem jest zorganizowany francuski ruch oporu, faktem jest Wolna Francja de Gaulle , jakże faktem jest Francja Vichy. Bo się wydarzyły. Faktami nie są gdybania historyków gdyż to romatyczne fantasy, które mogą uprawiać w gruncie rzeczy ludzie prosić, tylko kłamać nie bedą z gracją.
@Ambassador: Brali u nich tak samo jak u nas. To był okupant i mówienie, że to Francuzi, a nie Niemcy, to jak gadanie o polskich obozach koncentracyjnych. Zaś, już mówiłem o Anglii i to nie jest tak, że sami obroniliśmy ten kraj. Owszem zrobiliśmy dużo, ale historycy daleko są od twierdzenia, że bez Polaków, Anglia by przepadła. Walki może potrwałyby dłużej, może zginęłoby więcej ludzi, ale czy wygrałby ktoś inny? Nie dowiemy się tego, lecz można w to wątpić. Wciąż nie wiem, dlaczego Francja nie powinna się poddawać. CO bohaterskiego jest w bezmyślnym posyłaniu ludzi na front, pomimo, iż nie ma szans na zwycięstwo. Ja wolałbym służyć w armii, w której dowódca szanuje życia swoich ludzi i nie wyrzuca ich bez potrzeby
@PolskiKacper123: Sojusz? Nie bądźmy naiwni, takie umowy obowiązują dopóki jedna ze stron nie uzna, iż jej się to nie opłaca. Poza tym Francuzi zrobili więcej, niż Anglicy którzy mieli zapewnić wsparcie z powietrze, bo oni przynajmniej zaatakowali Niemcy, nawet jeżeli się szybko zatrzymali. Anglia nie ruszyła się w ogóle. Choć do nich też nie mam pretensji. Każdy próbował ugrać najlepszą pozycję dla swojego kraju, Polacy byli spisani na straty, bywa
Komentarze
Odśwież9 lutego, 21:09
Jak się nazywają te głowy? Co mam do Googla wpisać, aby je znaleźć?
Odpisz
9 lutego, 21:22
@Kabaczek15: brainless
Odpisz
10 lutego, 12:33
@Kabaczek15: Brainlet *
Odpisz
8 lutego, 23:06
Pan Tadeusz napisał Adama Mickiewicza.
Dajcie mi te memy poszukuje reaction mema
Odpisz
Edytowano - 29 stycznia, 23:27
To tak
1.Socjalizm który był podstawą do utworzenia Komunizmu miał być w zamierzeniach dobry,ale powstał Komunizm dzięki pewnemu Gruzinowi który chciał być Księdzem.
2.Jak na swoje czasy to tak,był niski
3.Nie zgadzam się z opinią,że przez tchórzostwo,ale jednak Polska co sojusznicy się nie wysilili,miała od tylca niespodziewany atak ZSRR,nie miała takich fortyfikacji jak Francja,była trochę zacofana przez zniszczenia przez I Wojne Światową (bo tam były główne walki wojsk Niemiecko Rosyjskich),w założeniach miała upaść w kilka dni-tydzień lub dwa,przetrwała miesiąc.A Francja co miała Fortyfikacje,lepsze wojsko i wyposażenie i więcej czasu na przygotowanie a i tak upadła po miesiącu to coś jest nie tak.
4.Gdyby Japonia nie zaatakowała USA,Benitto Mussolini nie spowolnił ataku na ZSRR przez chęć podbicia Jugosławii i Hitler zdobył Wielką Brytanie PO CZYM by zaatakował wraz z Japończykami to mogli wygrać wojne.
5.Tak one były Niemieckie.
Odpisz
Edytowano - 30 stycznia, 00:18
@Towarzysz_Boniacz89: 1. Matka zmusiła go do bycia popem. Potem uznał, że ma wolną wole i ,,uciekł".
2. Napoleon nie był niski był poniżej średniej, ale nie żeby zwać go niskim. Lubił się otaczać wysokimi ludźmi.
Odpisz
Edytowano - 30 stycznia, 07:23
@Towarzysz_Boniacz89: 1 Socjalizm dalej nie działa, więc no xD
2 Był właściwie dosyć wysoki. Miał wyższy wzrost, niż przeciętny żołnierz w jego armii, a jego niski wzrost to tylko i wyłącznie propaganda angielska
3 Różnica jest taka, że Francuzi wiedzieli, że przeje**li kompletnie i nie mają już szans, więc zamiast poświęcać kulturę i cywilów, postanowili się poddać po zdobyciu Paryża. Właśnie dlatego dzisiejszą Warszawa to syf, a Paryż to jedno z najpiękniejszych miast świata
4 Niemcy to świetny przykład tego, że nie da się wygrać wojny, tylko i wyłącznie dobrym dowództwem. Nawet jakby zdobyli Anglię, to by zostali zmasakrowani. Nie mieli ani ludzi, ani surowców, ani pieniędzy, a USA na pewno by się dołączyło w końcu do wojny, gdyby zobaczyli, że Anglicy przestają się trzymać, co by szybko skończyło się ogromną przewagą Morską i Powietrzną. Nie mówiąc nic o ZSRR który miał nad nimi przewagę sam w sobie.
Odpisz
30 stycznia, 07:29
@Towarzysz_Boniacz89: komunizm i socjalizm nie działa
Odpisz
Edytowano - 30 stycznia, 08:28
@qqwe22: O co wam chodzi ? Czy ja napisałem,że działa ? Tylko napisałem,że w zamierzeniach,a nie w efekcie końcowym.
Odpisz
30 stycznia, 11:31
@Towarzysz_Boniacz89: Co do Francji: Francja miała Linię Maginota rozciągnięta też na Belgię. Wiedzieli, że Niemcy spróbują znowu przeprowadzić ten sam scenariusz co wcześniej i była to prawda mieli zamiar tak zaatakować. Jednak w ostatniej chwili do malarza trafiły plany sugerujące, aby rzucić główne siły przez Ardeny. Francuzi właśnie tam się najmniej spodziewali ataku i były tam przydzielone słabe oddziały. Które bez problemu były pokonane przez Niemców a następnie to tylko robili kotły zamykające Francuzów.
Odpisz
Edytowano - 5 lutego, 19:06
@Towarzysz_Boniacz89: Napoleon miał ok. 168 cm wzrostu. Jak na swoje czasy był dość wysoki. Mit o jego niskim wzroście to efekt brytyjskiej propagandy. Nie powielajmy jej.
Odpisz
6 lutego, 06:57
@Nanook: Otaczał się również ludźmi wyjątkowo wysokimi (nie mam pojęcia, czy zamierzenie, czy nie), to pogłębiało wrażenie jego niskości (autokorekta poprawia mi „niskość” na „boskość”, widać Napoleon na zawsze w jej sercu)
Odpisz
6 lutego, 15:13
@Towarzysz_Boniacz89: Sorry, ale właśnie "jak na swoje czasy" to Napoleon był wysoki. 1,69 cm, co wynosi 4 centymetry więcej niż średni wzrost rekrutów w wojsku francuskim w tamtych czasach.
Odpisz
6 lutego, 10:00
Uwaga! Jejowi znawcy historii wymądrzają się poniżej w komentarzach!
Odpisz
6 lutego, 15:38
@Sebzer: Albo mówią prawdę ?
Odpisz
6 lutego, 07:45
Odpisz
5 lutego, 23:01
krokiety
Odpisz
5 lutego, 22:10
Hu*, ku*wa pryncypałki
Odpisz
29 stycznia, 23:01
A kurła my to polacy wybiliśmy 13 miliardów niemców a brytyjczycy,amerykańczycy,rosjanie,kanadyjczycy,chinczycy,francuzi,australiczycy i wszyscy oprócz polaków siedzieli na tych swoich gównianych czerczilach, szremanach, krowelach, fajaflajach,madildach, sreciakach, chinukinu ku*wa( japońskie czołgi), fi(u)atach(włoskie czołgi), ku*wasardynkach, N3 Leegmach,ku*vaczach, pierdszingach, szronmułach, spie**olinofajerach, h*jrikejna, biłach, mosszitach, B69 i innych gównach. To MY kurła rozpi***alaliśmy wszystkie niemieckie ku*wa szajgrys, pantoflery, szturmgeszitzy, szturmszitery, szitd.ku*waefzetY, szitery I,II,III,IV, serogity, fokeku*wy, heinekeny i inne gówniane maszyny ch*jowej niemieckiej myśli technicznej. To dzięki nam herbatniki wygrały bitwę o anglię, rosjane wygrali pod moskwą, amerykańvzycy stworzyli pompę atomową kurła!!! Kurła wszyscy podziwiali nasze pienkne SIEDMIOTONOWE POLSKIE, Karasie, Tankietki ku*waaaa!!! My wygraliśmy WOJNE AAAAAAAAAAAAAA ku*wA MYYYYYY!!!!!!!!!
Odpisz
29 stycznia, 23:05
@bylojuz12: ić stąd
Odpisz
29 stycznia, 23:19
@Ambassador: Czemu
Odpisz
29 stycznia, 23:19
@Ambassador: Mówie tylko prawdę
Odpisz
29 stycznia, 23:21
@bylojuz12: Ić, poprostu ić stąd
Odpisz
29 stycznia, 23:28
@Ambassador: Nie słyszę ciebie
Odpisz
29 stycznia, 23:29
@bylojuz12:
Odpisz
29 stycznia, 23:38
@Ambassador: Dobra dobra już sobię idę.
Odpisz
5 lutego, 20:07
@bylojuz12: Kisnę z tych nazw
Odpisz
30 stycznia, 15:19
Brakuje jeszcze "Polacy obronili Anglię"
Odpisz
5 lutego, 20:03
@fufon: może nie obronili ale w dużej mierze powstrzymali Luftwaffe
Odpisz
30 stycznia, 14:30
Polska dla Polaków
Ziemia dla Ziemniaków
a Księżyc dla księży
Odpisz
30 stycznia, 15:01
@wonstont: Polak Niemiec dwa bratanki.
Jak świat światem zawsze Niemiec będzie Polakowi bratem.
Odpisz
30 stycznia, 15:33
@marian66626: ave
Odpisz
30 stycznia, 01:48
Akurat komunizm w teorii jest nie najgorszą ideologią, ale nie da się go zastosować w praktyce.
Odpisz
30 stycznia, 06:50
@KappoleonBonaparte: Nom.
Jest jeszcze anarchia. Komunizm ma drugie miejsce od dołu
Odpisz
30 stycznia, 06:51
@KappoleonBonaparte: jeżeli ideologi nie da się zastosować w praktyce to można mówić, że jest udana?
Odpisz
30 stycznia, 12:29
@Brind: Ja mówię, że jest niezła w teorii. W praktyce ssie pałe oczywiście.
Odpisz
30 stycznia, 00:09
To denerwujące gdy ktoś mówi "Polskie obozy śmierci"
Odpisz
29 stycznia, 22:54
Proszę nie obrażać niskich ludzi. Napoleon Bonaparte był niski, a wiele dokonał
Odpisz
29 stycznia, 23:01
@Artina: Na swoje czasy był dość wysoki.
Odpisz
29 stycznia, 23:22
@Artina: właściwie, to on nie był niski, w tamtych czasach był dzisiejszym 180 cm.
Odpisz
29 stycznia, 22:49
JePaĆ NiemCów Wżystkie SZFaBY ZabIjAli polakuf
Nie benCie niemiec plół nam f tfasz
Odpisz
29 stycznia, 23:04
@Fafikens12: WracuŹi To TCHÓRzLIwE RZABOjAdY
Odpisz
29 stycznia, 22:28
Co do ku*w...
Odpisz
29 stycznia, 22:14
Co do Francji...
Odpisz
29 stycznia, 22:16
@Ambassador: Francja przegrała z podobnego powodu co polska
Odpisz
29 stycznia, 22:17
@Rumun111: Ale my, przynajmniej walczyliśmy do samego końca.
Odpisz
29 stycznia, 22:19
@Ambassador: tacy szeregowi Francuzi też walczyli do końca lecz ich dowódcy źle zaplanowali obronę
Odpisz
29 stycznia, 22:26
@Ambassador: Jakby nie francuski ruch oporu, w którym zginęło wielu młodych Francuzów, D-day mógłby się nie powieść, a wojna mogłaby skończyć się całkiem inaczej. Przykro mi to mówić, ale Polacy pomimo, że mieli swoje bohaterskie momenty, nigdy nie zmienili losów wojny. Pomogliśmy w bitwie o Anglię i w wielu innych miejscach, ale to wciąż niewiele. Francuzi odnieśli ogromne straty w czasie Wielkiej Wojny i to było dla nich coś okropnego, stracili wielu wspaniałych ludzi. Nie chcieli by to się powtórzyło, dlatego się poddali. To bardzo dobra decyzja, bo wiedzieli, iż nie mają szans. Lepiej było oddać Francję, wycofując ich wojska do Anglii, aby walczyć kiedy indziej. Francja znacznie lepiej rozegrała tą wojnę i mniej na niej stracili, nie mają się czego wstydzić. To nie tchórzostwo, tylko rozsądek
Odpisz
29 stycznia, 22:35
@Kaladin: kolaboracja z okupantem to rozsądek? Francuzi przegrali bo mieli przestarzały sprzęt, czołgi choć dobrze opancerzone to z jednoosobowymi wieżami przez co nie były skutecznie dowodzone a dowódca był przeciążony obowiązkami, stare karabiny itd. plus dowodzenie obroną było słabe, nie brali pod uwagę ominięcia linii maginote'a a potem innych ruchów wojsk niemieckich, prawda jest taka że gdyby francuzi zaatakowali niemcy we wrześniu 1939 to ci nie mając dostatecznych sił na tamtym froncie nie przetrwaliby długo i w rezultacie druga wojna światowa MOGŁABY zakończyć się zanim sowieci najechaliby Polskę od wschodu. To są domniemania historyków, nie tylko moje
Odpisz
29 stycznia, 22:36
@Kaladin: ty:
Odpisz
29 stycznia, 22:46
@PolskiKacper123: Owszem, nie będę bronił ruchu Francji z początku wojny, Hitler zachował się lekkomyślnie i pozostawił zachód niebroniony, więc Francja mogła uderzyć. Tak też zrobiła i bez większych oporów, weszła do Niemiec, ale w którymś momencie zatrzymali się, bojąc się eskalacji konfliktu. Z dzisiejszej perspektywy, to głupota, ale zastanów się, jak bardzo oni się bali. Myśleli, że walcząc za jakiś tam kraj, któremu nie byli nic winni, wywołają niepotrzebny konflikt. Popełnili wielki błąd, ale później wielokrotnie udowadniali światu, że nie tak łatwo pozbyć się Francji. Nawet jeżeli kraj był okupowany przez Niemcy, oni walczyli ramię w ramię z sojusznikami i nie byli mniej odważni od tych opiewanych przez nas Polaków. Zrobili to co, było trzeba zrobić, by ich kraj przetrwał, schowali tą głupią dumę i przeżyli, aby walczyć później. Warto przegrać bitwę, aby móc wygrać wojnę
Odpisz
29 stycznia, 22:59
@Kaladin: Nic nie zrobiliśmy? Gdyby nie my, to w Anglii by sprachen sie deutsch. A straty Francji w Wielkiej wojnie, to najgorsza wymówka na świecie. I mają czego się wstydzić, bo nie dość, że się poddali, to jeszcze sprzedawali żydów, i to nie było tak, że wydawali sąsiedzi, tylko brali ich do pociągu, i do Oświęcina.
Odpisz
29 stycznia, 23:01
@PolskiKacper123: Równie dobrze mogła powstać osi berlin moskwa, po wykonaniu plany ataku przez Aliantów we 39. A to też gdybania "co by było" na poziomie co by było gdyby np. Niemcy wygrałby pierwszą wojne światową. Fikcja literacka, której nie usprawiedliwa to że jest pisana przez zawodwych historyków (tym bardziej z Polski). Co innego jest faktem historycznym co innego marne marzenie. Faktem jest kapitluacja Francji podczas kampani francuskiej, faktem jest zorganizowany francuski ruch oporu, faktem jest Wolna Francja de Gaulle , jakże faktem jest Francja Vichy. Bo się wydarzyły. Faktami nie są gdybania historyków gdyż to romatyczne fantasy, które mogą uprawiać w gruncie rzeczy ludzie prosić, tylko kłamać nie bedą z gracją.
Odpisz
29 stycznia, 23:06
@Ambassador: Brali u nich tak samo jak u nas. To był okupant i mówienie, że to Francuzi, a nie Niemcy, to jak gadanie o polskich obozach koncentracyjnych. Zaś, już mówiłem o Anglii i to nie jest tak, że sami obroniliśmy ten kraj. Owszem zrobiliśmy dużo, ale historycy daleko są od twierdzenia, że bez Polaków, Anglia by przepadła. Walki może potrwałyby dłużej, może zginęłoby więcej ludzi, ale czy wygrałby ktoś inny? Nie dowiemy się tego, lecz można w to wątpić. Wciąż nie wiem, dlaczego Francja nie powinna się poddawać. CO bohaterskiego jest w bezmyślnym posyłaniu ludzi na front, pomimo, iż nie ma szans na zwycięstwo. Ja wolałbym służyć w armii, w której dowódca szanuje życia swoich ludzi i nie wyrzuca ich bez potrzeby
Odpisz
29 stycznia, 23:07
@rafal31: Mądrzę powiedziane, nic dodać, nic ująć
Odpisz
29 stycznia, 23:48
@Kaladin: chyba jednak byli nam coś winni skoro mieliśmy podpisany sojusz militarny
Odpisz
30 stycznia, 08:05
@PolskiKacper123: Sojusz? Nie bądźmy naiwni, takie umowy obowiązują dopóki jedna ze stron nie uzna, iż jej się to nie opłaca. Poza tym Francuzi zrobili więcej, niż Anglicy którzy mieli zapewnić wsparcie z powietrze, bo oni przynajmniej zaatakowali Niemcy, nawet jeżeli się szybko zatrzymali. Anglia nie ruszyła się w ogóle. Choć do nich też nie mam pretensji. Każdy próbował ugrać najlepszą pozycję dla swojego kraju, Polacy byli spisani na straty, bywa
Odpisz
29 stycznia, 22:13
Skoro nalegacie tak, że były polskie...
Odpisz