@SerduszeG: Przed podpisaniem gwarancji z brytolami Niemcy chciały sojuszu. Myślisz dla czego Goring akurat w Polsce połował? Dlaczego wyprawiono pogrzeb Piłsudskiego w Berlinie?*Dlaczego pokazywaliśmy im nasze stanowiska obronę? Przed paktem z Anglikami śmiertelnym wrogiem był tylko związek sowiecki.
@Rumun111: żeby nas omamić xD ty naprawdę myślałeś że to wszystko było aby naprawdę się z nami bratać, to miało zamydlić nam oczy i jak widać nawet jak wiemy co mało to na celu, to i tak to działa xD
@Zamoyski: faktem jest że Niemcy przed sojuszem z UK Niemcy tylko mydlili nam oczy. Gdzie to jest napisane, gdzie są dowody bo ja mam na to że żadna wojna nie była planowana
@Zamoyski: chcieli nas przerobić na popiół? Woleli mieć Polskę która nie stanowiła realnego zagrożenia a nie związek sowiecki który takim był. Są osobiste rozmowy Hitlera który mówi między innymi "W porównaniu z Rosją Polska to całkiem kulturalny kraj." lub (nie mam obok książki żeby dokładnie określić) Gdyby Piłsudski tylko żył
@Rumun111: wiesz takie gdybanie typu „gdyby Piłsudski żył” nie jest żadnym dowodem, równie dobrze mógłbym powiedzieć - „gdyby tylko bolszewicy przegrali wojnę domową” to wtedy nie było by ZSRR. Zrozum że hitler jak i zreszta Niemców nas nienawidziła za wiele rzeczy, gdyby było tak jak ty mówisz to wytłumacz mi jaki niby sens miałoby być próbowanie się z kimś dogadać, a jak się nie zgodzi to wymordować mu 6 milionów mieszkańców i zniszczć jego stolicę. Jesteś po prostu kolejnym żałosnym fanatykiem który mówi że „hitler był ogólnie super a ci Żydzi to stfu na nich i w ogóle to hitler nie chciał zabić nam 6 milionów ludzi tylko to był wypadek” pewnie nawet ty masz rodzinę którą dotknęły masowe mordy, egzekucję czy prześladowania. Czy naprawdę z twoją wiedzą historyczną jest aż tak źle. Mam nadzieję że to zwykły trol.
@Rumun111: PS myślę że skoro uważasz III rzeszę za najlepszego sojusznika polski to sądzę że masz egzemplaż książki pdt „mein kampf” jeśli tak to przeczytaj ją. Tam jest dokładnie napisane co hitler sądził o nas jak i o innych narodach.
@Zamoyski: Nie jestem żadnym trolem a z moją wiedzą historyczną nie jest źle. Twierdzę że gdyby polska zgodziła się na realny sojusz z 3 rzeszą mogłaby unikać 5 lat okupacji niemieckiej + wyzwolenia przez Sowietów. Nie nie czytałem Main kampf i nie jestem "fanatykiem" Narodowego-socjalizmu ani innej ideologii totalitarnej ale posunięcie polskiego rządu w 39 było samobójstwem i gdybyśmy inaczej to rozegrali nie stracili byśmy wszystkiego na co pracowaliśmy ostatnie 100 lat
@Rumun111: i znowu gdybanie. Nawet gdybyśmy byli sojusznikiem hitlera i byli po jego stronie to polska armia nie zadecydowałaby o losach tej wojny bo Niemcy i tak by ją przegrali. Byliśmy po stronie aliantów i mieliśmy komunę, gdybyśmy byli po stronie państw osi to obłożono by nas represjami albo tak jak to było chociażby z Rumunią czy węgrami, zostalibyśmy sowiecką marionetką, tak więc każde posunięcie było dla nas niekorzystne ale wybierając aliantów nie jesteśmy splamieni zbrodniami. Ale możesz sobie marzyć o „wielgiej Polzdze faszystowskiej” zrozum że to co mówisz byłoby nierealne chociażby na postawę narodu niemieckiego do naszego.
@Rumun111: a poza tym mówisz o tym że uniknęlibyśmy okupacji niemieckiej. I co tak po prostu mieliśmy oddać Gdańsk i Wielkopolskę? Według ciebie Polska miałaby korzyści z sojuszu z hitlerem? Niby jakie? Bycie kadłubkiem?
@Zamoyski: Nie wiem jak wyglądała sprawa z Wielkopolską ale z Gdańskiem dużo byśmy nie stracili. Tylko poniżej 10% ludności była polska. Nasz rząd sam przygotował proponuję wybudowania autostrady lub tunelu (pomysł Włochów) przez korytarz gdański a w samym Gdańsku mieliśmy dostać wolny port.
@Zamoyski: Gdybyśmy w przeciwieństwie do naszych sojuszników traktowali jeńców humanitarne sowiecki nie walczyli by żeby nie dostać się do okrutnej niemieckiej niewoli a straty po stronie polskiej byłyby o wiele mniejsze co przekładało by się na większą wartość bojową. Pozatym nasza kawaleria byla doskonale szkolna na wypadek wojny na ogromnych stepach bez zaopatrzenia
@Rumun111: Niemcy były naszym wrogiem i to jest fakt. Naprawdę chce ci wytłumaczyć że Niemcy nie widzieli dla nas przyszłości niezależnie od tego jaki mielibyśmy do nich stosunek.
@Rumun111: poza tym, to by nie wypaliło. Życie to nie gea komputerowa, nie możesz zmieniać drużyn po pierwszej porażce. Nikt nie przyjąłby naszej pomocy w walce z Niemcami, bo, jak sam słusznie stwierdziłeś, nikt się z nami nie liczy. Wtedy było podobnie. Poza tym Słowianie byliby prześladowani, póki nie stracilibyśmy resztek tożsamości narodowej. I o ten honor chodzi.
@Grzechoooo: A czy alianci mielby lepszego sojusznika od nas? Sowiecki nie istnieją, Włochami włada mussolini, Bałkany i Europa wschodnia zbyt słabe. Polska obok Niemiec zostałaby jedyną znaczącą siłą w tym regionie. Wtedy propozycja sojuszu byłaby na wagę złota i nikt nie przejmowalby się że "z Hitlerem byliśmy". Sowiecki również zaatakowali wspólnie z Niemcami Polskę i jakoś nikomu to nie przeszkadzało.
@Grzechoooo: A to odrzucony do śmierci to też trochę takie naciągane... Czy ktoś ma zazłe że Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Finlandia byli w sojuszu z Niemcami.
@Grzechoooo: Mam trochę przeczytane o sytuacji o drogiej wojnie światowej i mogę powiedzieć że gwarancja z Anglią to był największy błąd polski w XX wieku może kiedykolwiek
@Rumun111: Lepszym pomysłem tylko by w lepszym stanie wyjść z wojny. Gorszym, bo historycznie walczyliśmy o niepodległość, Polacy mieli poczucie honoru.
Zgadzam się co do Wielkiej Brytanii, dosłownie zawarliśmy z nimi pakt zaraz po tym gdy odebrali nam gdańsk i powiśle, zaraz po wojnie w której nasiliły się u nich sympatie proniemieckie. Nie wiem dlaczego ktokolwiek ufał takim sojusznikom, ale sami nie ważne kogo byśmy się chwycili nie mieliśmy szans wyrównać sił z III Rzeszą.
@Rumun111: Mówisz jakby Moskwa była zabitą deskami wioską. Pierw trzeba byłoby to zdobyć, a zegar tyka. Takie gdybanie jest bezsensu równie dobrze Rosja bez sojusznika w Rzeszy mogła od razu pójść do zachodu.
@Rumun111: A to nie słyszałeś tej anegdoty, że Stalin powiedział, że mają więcej ludzi niż wróg pocisków? W dodatku musielibyśmy zaatakować zimą, żeby uprzedzić Rosjan, a to samobójstwo.
@Grzechoooo: Stalin nie zaciągnąłby 50 mln ludzi na front. Stalin mógł nas uprzedzić lecz nic mu by to nie dało, niemiecki i polski żołnierz walczyłyby w obronie a nie w ataku a nasza armia była do tego znakomicie przygotowana
@Grzechoooo: polska kawaleria mogła być na wagę złota w rejonach totalnie zniszczonych. Bez stałych dostaw. Niemcy mieli wojsko silnie zmechanizowane co doprowadziło do ich upadku bo łatwiej znaleźć pasze a nie benzynę
Najlepsze jest to że nie chcieliśmy oddać niemcom miasta gdzie 80% ludności było niemcami a poza tym to miasto nie było częścią Niemiec a wolnym miastem. Mieliśmy tam jedynie pewne przywileje np. Pobieranie ceł. Tak więc oddając to miasto II RP straciłaby troszkę kasy ale skrawka terytorium(no może poza pocztą gdańską i westerplatte)
Komentarze
Odśwież4 maja 2019, 21:24
W sumie śmiesznie by było jakbyśmy oddali Gdańsk, bo Hitler był na to kompletnie nieprzygotowany.
Odpisz
4 maja 2019, 22:26
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: był nieprzygotowany na to że nie zostaniemy jego sojusznikiem
Odpisz
4 maja 2019, 23:13
@Rumun111: Ale on gardził słowianami że wzajemnością, jakiego wsparcia się spodziewał?
Odpisz
Edytowano - 5 maja 2019, 00:20
@SerduszeG: Przed podpisaniem gwarancji z brytolami Niemcy chciały sojuszu. Myślisz dla czego Goring akurat w Polsce połował? Dlaczego wyprawiono pogrzeb Piłsudskiego w Berlinie?*Dlaczego pokazywaliśmy im nasze stanowiska obronę? Przed paktem z Anglikami śmiertelnym wrogiem był tylko związek sowiecki.
Odpisz
5 maja 2019, 00:29
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: Gdańsk był tylko pretekstem do wojny. Prawdziwim powodem był sojusz z aliantami zachodnimi
Odpisz
5 maja 2019, 16:41
@Rumun111: żeby nas omamić xD ty naprawdę myślałeś że to wszystko było aby naprawdę się z nami bratać, to miało zamydlić nam oczy i jak widać nawet jak wiemy co mało to na celu, to i tak to działa xD
Odpisz
5 maja 2019, 17:39
@Zamoyski: potwierdź swoją tezę argumentami
Odpisz
5 maja 2019, 20:36
@Rumun111: że co? Coś co jest faktem wymaga dla ciebie argumentów? xD
Odpisz
6 maja 2019, 15:15
@Zamoyski: faktem jest że Niemcy przed sojuszem z UK Niemcy tylko mydlili nam oczy. Gdzie to jest napisane, gdzie są dowody bo ja mam na to że żadna wojna nie była planowana
Odpisz
6 maja 2019, 16:02
@Rumun111: kiedy Niemcy miały niby sojusz z Wielką Brytanią?
Odpisz
6 maja 2019, 18:47
@Zamoyski: Przed sojuszem (polski) z UK
Odpisz
6 maja 2019, 21:46
@Rumun111: no tak bo Niemcy wcale nas nie, nie nawiedzili i nie chcieli nas przerobić na popiół, a żadnych roszczeń nie było.
Odpisz
6 maja 2019, 22:37
@Zamoyski: chcieli nas przerobić na popiół? Woleli mieć Polskę która nie stanowiła realnego zagrożenia a nie związek sowiecki który takim był. Są osobiste rozmowy Hitlera który mówi między innymi "W porównaniu z Rosją Polska to całkiem kulturalny kraj." lub (nie mam obok książki żeby dokładnie określić) Gdyby Piłsudski tylko żył
Odpisz
8 maja 2019, 17:28
@Rumun111: wiesz takie gdybanie typu „gdyby Piłsudski żył” nie jest żadnym dowodem, równie dobrze mógłbym powiedzieć - „gdyby tylko bolszewicy przegrali wojnę domową” to wtedy nie było by ZSRR. Zrozum że hitler jak i zreszta Niemców nas nienawidziła za wiele rzeczy, gdyby było tak jak ty mówisz to wytłumacz mi jaki niby sens miałoby być próbowanie się z kimś dogadać, a jak się nie zgodzi to wymordować mu 6 milionów mieszkańców i zniszczć jego stolicę. Jesteś po prostu kolejnym żałosnym fanatykiem który mówi że „hitler był ogólnie super a ci Żydzi to stfu na nich i w ogóle to hitler nie chciał zabić nam 6 milionów ludzi tylko to był wypadek” pewnie nawet ty masz rodzinę którą dotknęły masowe mordy, egzekucję czy prześladowania. Czy naprawdę z twoją wiedzą historyczną jest aż tak źle. Mam nadzieję że to zwykły trol.
Odpisz
8 maja 2019, 17:32
@Rumun111: PS myślę że skoro uważasz III rzeszę za najlepszego sojusznika polski to sądzę że masz egzemplaż książki pdt „mein kampf” jeśli tak to przeczytaj ją. Tam jest dokładnie napisane co hitler sądził o nas jak i o innych narodach.
Odpisz
8 maja 2019, 18:07
@Zamoyski: Nie jestem żadnym trolem a z moją wiedzą historyczną nie jest źle. Twierdzę że gdyby polska zgodziła się na realny sojusz z 3 rzeszą mogłaby unikać 5 lat okupacji niemieckiej + wyzwolenia przez Sowietów. Nie nie czytałem Main kampf i nie jestem "fanatykiem" Narodowego-socjalizmu ani innej ideologii totalitarnej ale posunięcie polskiego rządu w 39 było samobójstwem i gdybyśmy inaczej to rozegrali nie stracili byśmy wszystkiego na co pracowaliśmy ostatnie 100 lat
Odpisz
8 maja 2019, 21:44
@Rumun111: i znowu gdybanie. Nawet gdybyśmy byli sojusznikiem hitlera i byli po jego stronie to polska armia nie zadecydowałaby o losach tej wojny bo Niemcy i tak by ją przegrali. Byliśmy po stronie aliantów i mieliśmy komunę, gdybyśmy byli po stronie państw osi to obłożono by nas represjami albo tak jak to było chociażby z Rumunią czy węgrami, zostalibyśmy sowiecką marionetką, tak więc każde posunięcie było dla nas niekorzystne ale wybierając aliantów nie jesteśmy splamieni zbrodniami. Ale możesz sobie marzyć o „wielgiej Polzdze faszystowskiej” zrozum że to co mówisz byłoby nierealne chociażby na postawę narodu niemieckiego do naszego.
Odpisz
8 maja 2019, 21:48
@Rumun111: a poza tym mówisz o tym że uniknęlibyśmy okupacji niemieckiej. I co tak po prostu mieliśmy oddać Gdańsk i Wielkopolskę? Według ciebie Polska miałaby korzyści z sojuszu z hitlerem? Niby jakie? Bycie kadłubkiem?
Odpisz
8 maja 2019, 22:21
@Zamoyski: Nie wiem jak wyglądała sprawa z Wielkopolską ale z Gdańskiem dużo byśmy nie stracili. Tylko poniżej 10% ludności była polska. Nasz rząd sam przygotował proponuję wybudowania autostrady lub tunelu (pomysł Włochów) przez korytarz gdański a w samym Gdańsku mieliśmy dostać wolny port.
Odpisz
8 maja 2019, 22:25
@Zamoyski: Gdybyśmy w przeciwieństwie do naszych sojuszników traktowali jeńców humanitarne sowiecki nie walczyli by żeby nie dostać się do okrutnej niemieckiej niewoli a straty po stronie polskiej byłyby o wiele mniejsze co przekładało by się na większą wartość bojową. Pozatym nasza kawaleria byla doskonale szkolna na wypadek wojny na ogromnych stepach bez zaopatrzenia
Odpisz
8 maja 2019, 22:26
@Rumun111: bo przed I wojną światową, Wielkopolska była w Niemczech a na tamtych terenach było trochę Niemców.
Odpisz
8 maja 2019, 22:31
@Zamoyski: Hitler był obłąkanym szalencem ale nie zażądałby ziemi od swojego jedynego znaczącego się sojusznika na wschodzie
Odpisz
9 maja 2019, 06:55
@Rumun111: a Gdańsk?
Odpisz
9 maja 2019, 11:42
@Zamoyski: Gdańsk nie był całkowicie nasz a był pod kontrolą ligi narodów.
Odpisz
9 maja 2019, 21:14
@Rumun111: ale to my byliśmy czynnikiem który sprawiał że Niemcy go nie dostali.
Odpisz
9 maja 2019, 21:15
@Zamoyski: Czym obróciliśmy następny kraj przeciwko nas jakbyśmy za mało mieli wrogów.
Odpisz
9 maja 2019, 21:27
@Rumun111: Niemcy były naszym wrogiem i to jest fakt. Naprawdę chce ci wytłumaczyć że Niemcy nie widzieli dla nas przyszłości niezależnie od tego jaki mielibyśmy do nich stosunek.
Odpisz
10 maja 2019, 07:07
@Zamoyski: Widzieli jako żywą tarczę przeciwko sowietą a później jako "bazę wypadową" na wschód ale to nadal lepsze od okupacji
Odpisz
10 maja 2019, 22:12
@Rumun111: no tak bo bycie mięsem armatnim jest super tak jak bycie sowiecką marionetką, naprawdę nie rozumiem dlaczego masz taki pogląd ta to....
Odpisz
10 maja 2019, 22:15
@Zamoyski: lepsza możliwość osłaniania tyłów niż bycie bombardowanym i wyzywolonym
Odpisz
12 maja 2019, 13:16
@Rumun111: pomidor
Odpisz
12 maja 2019, 13:44
@Zamoyski: ziemniak
Odpisz
27 kwietnia 2019, 02:02
O wiele lepszym pomysłem byłoby sojusz z 3 rzeszą niż z aliantami zachodnimi
Odpisz
27 kwietnia 2019, 08:25
@Rumun111: Na koniec wyglądalibyśmy jak Czechosłowacja.
Odpisz
4 maja 2019, 23:18
@Rumun111: chciałbyś niewolić tak inne ludy jak Niemcy nas by żyło się elicie lepiej?
Odpisz
5 maja 2019, 00:23
@SerduszeG: Kto mówi że musiałby być to trwały sojusz. Po pokananiu Sowietów mielibyśmy łatwą drogę do pokonania Niemców ranem z aliantami zachodnimi
Odpisz
5 maja 2019, 00:45
@Rumun111: tak, a potem byłyby o nas memy jak o Włochach i nikt by się z nami nie liczył. Nie dzięki, każdy kraj ma honor.
Odpisz
5 maja 2019, 01:03
@Rumun111: Popieram kolegę Rumuna. Honor to to co nas zgubiło.
Odpisz
5 maja 2019, 01:22
@Grzechoooo: A wolałbyś być wyśmianym czy pobitym
Odpisz
5 maja 2019, 01:22
@Grzechoooo: A kto teraz się z nami liczy XD
Odpisz
5 maja 2019, 01:46
@Rumun111: a wolisz zostać pobitym, czy odrzuconym przez wszystkich dp śmierci?
Odpisz
5 maja 2019, 01:49
@Rumun111: poza tym, to by nie wypaliło. Życie to nie gea komputerowa, nie możesz zmieniać drużyn po pierwszej porażce. Nikt nie przyjąłby naszej pomocy w walce z Niemcami, bo, jak sam słusznie stwierdziłeś, nikt się z nami nie liczy. Wtedy było podobnie. Poza tym Słowianie byliby prześladowani, póki nie stracilibyśmy resztek tożsamości narodowej. I o ten honor chodzi.
Odpisz
5 maja 2019, 02:51
@Grzechoooo: A czy alianci mielby lepszego sojusznika od nas? Sowiecki nie istnieją, Włochami włada mussolini, Bałkany i Europa wschodnia zbyt słabe. Polska obok Niemiec zostałaby jedyną znaczącą siłą w tym regionie. Wtedy propozycja sojuszu byłaby na wagę złota i nikt nie przejmowalby się że "z Hitlerem byliśmy". Sowiecki również zaatakowali wspólnie z Niemcami Polskę i jakoś nikomu to nie przeszkadzało.
Odpisz
5 maja 2019, 02:54
@Grzechoooo: A to odrzucony do śmierci to też trochę takie naciągane... Czy ktoś ma zazłe że Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Finlandia byli w sojuszu z Niemcami.
Odpisz
5 maja 2019, 03:01
@Grzechoooo: Mam trochę przeczytane o sytuacji o drogiej wojnie światowej i mogę powiedzieć że gwarancja z Anglią to był największy błąd polski w XX wieku może kiedykolwiek
Odpisz
5 maja 2019, 03:05
@Grzechoooo: "słowianie byliby prześladowani" a ktoś teraz prześladuje german?
Odpisz
Edytowano - 5 maja 2019, 08:51
@Rumun111: Lepszym pomysłem tylko by w lepszym stanie wyjść z wojny. Gorszym, bo historycznie walczyliśmy o niepodległość, Polacy mieli poczucie honoru.
Zgadzam się co do Wielkiej Brytanii, dosłownie zawarliśmy z nimi pakt zaraz po tym gdy odebrali nam gdańsk i powiśle, zaraz po wojnie w której nasiliły się u nich sympatie proniemieckie. Nie wiem dlaczego ktokolwiek ufał takim sojusznikom, ale sami nie ważne kogo byśmy się chwycili nie mieliśmy szans wyrównać sił z III Rzeszą.
Odpisz
5 maja 2019, 08:53
Spie**oliny i tak znalazły sobie śląsk cieszyński, nie widziałeś jak Polacy są wyzywani od nazistów? Chyba częściej niż czesi
Odpisz
5 maja 2019, 08:58
@lulul: sam Piłsudski mówił że Polska musi wejść do wojny jako ostatnia
Odpisz
5 maja 2019, 09:02
@lulul: Bo nie przyjeliśmy uchodźców. No i Polska jest trochę rasistowskim krajem.
Odpisz
5 maja 2019, 09:04
@Rumun111: Założenia pięknie brzmią, Ale pierw trzeba byli podbić Rosję, a wątpię, żeby to się udało. Generał Zima jeszcze ani razu nie przegrał.
Odpisz
5 maja 2019, 10:25
Chodzi mi o wyzywanie od nazistów z powodu śląska cieszyńskiego który odbiliśmy czechosłowacji podczas niemieckiej inwazji
Odpisz
5 maja 2019, 12:26
Gdybyśmy zdobyli moskwe co nie byłoby problememe to komunizm sam sobą by się zajął
Odpisz
5 maja 2019, 15:45
@Rumun111: Mówisz jakby Moskwa była zabitą deskami wioską. Pierw trzeba byłoby to zdobyć, a zegar tyka. Takie gdybanie jest bezsensu równie dobrze Rosja bez sojusznika w Rzeszy mogła od razu pójść do zachodu.
Odpisz
5 maja 2019, 16:03
jest o tym bardzo fajna książka pakt ribbentrop beck
Odpisz
5 maja 2019, 20:57
@Rumun111: nasze zdobywanie Moskwy skończyłoby się śmiercią z głodu, wychłodzenia i chorób 3/4 armii.
Odpisz
6 maja 2019, 15:17
@Grzechoooo: patrz na to że zaczynaliśmy z bliższej odległości +- dodatkowymi 40 dywizjami i z mniej zmęczoną armią niemiecką
Odpisz
6 maja 2019, 19:15
@Rumun111: A to nie słyszałeś tej anegdoty, że Stalin powiedział, że mają więcej ludzi niż wróg pocisków? W dodatku musielibyśmy zaatakować zimą, żeby uprzedzić Rosjan, a to samobójstwo.
Odpisz
6 maja 2019, 19:18
@Grzechoooo: Stalin nie zaciągnąłby 50 mln ludzi na front. Stalin mógł nas uprzedzić lecz nic mu by to nie dało, niemiecki i polski żołnierz walczyłyby w obronie a nie w ataku a nasza armia była do tego znakomicie przygotowana
Odpisz
6 maja 2019, 21:51
@Rumun111: ale na pewno nie na atak na Moskwę.
Odpisz
6 maja 2019, 22:42
@Grzechoooo: polska kawaleria mogła być na wagę złota w rejonach totalnie zniszczonych. Bez stałych dostaw. Niemcy mieli wojsko silnie zmechanizowane co doprowadziło do ich upadku bo łatwiej znaleźć pasze a nie benzynę
Odpisz
4 maja 2019, 23:33
Najlepsze jest to że nie chcieliśmy oddać niemcom miasta gdzie 80% ludności było niemcami a poza tym to miasto nie było częścią Niemiec a wolnym miastem. Mieliśmy tam jedynie pewne przywileje np. Pobieranie ceł. Tak więc oddając to miasto II RP straciłaby troszkę kasy ale skrawka terytorium(no może poza pocztą gdańską i westerplatte)
Odpisz
5 maja 2019, 00:21
@gacek398: Niemcy chciały dać nam w gdańsku wolny port
Odpisz
5 maja 2019, 11:26
@gacek398: Chciałem się poprawić bo chodziło mi że nie było częścią Polski wtedy
Odpisz
Edytowano - 4 maja 2019, 22:12
Ciężko oddać to czego się nie ma.
Odpisz