Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar Dark_Dante

18 maja 2019, 10:01

I teraz się podnoszą głosy "Ale i tak zdrajca, Polska z Hitlerem walczyła do końca!"...
A była to najgorsza opcja z możliwych. W chwili wybuchu wojny, Hitler nie był fanatykiem mordującym Żydów, więc mowa o utracie państwowego prestiżu to lorem ipsum.
Że tak trzeba było? Nie. Po to wybieramy władze, aby te za wszelką cenę nas broniły. Wywołanie przez nas wojny totalnej na skalę globalną pogrzebało mnóstwo Polaków.
Że nikt by nam tego nie wybaczył? A kto dzisiaj wypomina Węgrom, Rumunom i Włochom, że walczyli ramię w ramię?
I w drogą, kto wypomina USA, Wielkiej Brytanii i Francji, że wspólnie ze Stalinem prowadzili wojnę?

A kto pamięta o tym, że od dojścia Hitlera do władzy, aż do '38 byliśmy faktycznym aliantem Rzeszy?

Avatar SpookyBoi

27 lipca 2019, 09:31

@Dark_Dante: Zgadzam się z tym co napisałeś. Moim zdaniem Beck zawiódł na całej linii jako premier i dyplomata. Gdyby Polska zawarła faktyczny rozejm z 3 Rzeszą, obozów koncentracyjnych nie byłoby u nas w ogóle. Mord na niewinnych Żydach i Polakach nigdy by się nie wydarzył. Nie wspominając, że ten sojusz mógł nam przynieść również korzyści gospodarcze po wojnie

Avatar Dark_Dante

27 lipca 2019, 12:10

@SpookyBoi: Przyniosłoby korzyści ogromne zarówno podczas wojny, jak i tuż po. Nie bez powodu Piłsudski ostrzegał Becka, że Niemcy nie są tak groźni, jak Rosjanie. Wystarczyłoby wykonać atak prewencyjny, póki krwawe czystki jeszcze zbierały żniwo spośród najlepszych dowódców Armii Czerwonej, i nie dość, że Polska nigdy by nie upadła, to na długie lata umocniłaby swoją pozycję i stała się siłą, z którą Wielka Brytania, Francja i USA musiałyby się liczyć, przy prowadzeniu polityki.

Avatar Flashpoint

18 maja 2019, 12:20

Wow! Szacunek za wiedzę i poświęcony czas. Tworzysz jedne z lepszych treści na jeja moim zdaniem. Można się dowiedzieć czegoś o czym albo się w szkołach nie mówi albo ukazuje się tylko jedną stronę medalu. Nie zawsze człowiek jest tak zły jak o nim mówią. Czasem wybiera po prostu mniejsze zło a ludzie mając tylko jedną perspektywę uważają go za zdrację, kolaboranta czy ogólnie złego człowieka. Przykładem jest chociażby Stanisław August Poniatowski który nie był aż taki zły jak go przedstawiają ale nie będę o nim pisał bo komentarz byłby strasznie długi i nie o tym chcialem napisać. Nie czepiam się już podawania źródeł bo nie wyglądało by to raczej zbyt dobrze na memie i zrozumiałem że nie wszystko można po polsku znaleźć i trzeba szukać też w innych językach. Jeszcze raz szacunek za wykonywaną pracę i oby więcej takich wartościowych treści.

Avatar M_ateo_1

18 maja 2019, 12:33

@Flashpoint: czyli twoim zdaniem każdy kraj powinien się od razu poddać III Rzeszy? Nie no, mondre.

Avatar Flashpoint

18 maja 2019, 14:15

@M_ateo_1: A czy ja coś takiego napisałem?Swoim komentarzem odnoszę się do ogółu, nie do konkretnie tej sytuacji. Piszę że człowiek jest często postrzegany jako osoba wyłącznie zła z perspektywy jednej lub kilku złych decyzji przez nią podjętych. I o to chodziło mi też z Poniatowskim. Niestety ująłem to w sposób który pozwala sądzić że popieram jego kolaborację z Rosją a tak nie jest. I stąd zapewne twój komentarz bo źle zinterpretowałeś moja wypowiedź , połączyłeś z przedstawioną historią i taki wniosek gotowy. Informuję więc że nie popieram żadnej kolaboracji z okupantem. Nie uważam też że ktokolwiek powinien był się poddać III Rzeszy.

Avatar M_ateo_1

18 maja 2019, 18:20

@Flashpoint: zaraz, co? Albo zedytowałeś albo odpowiedziałem na zły komentarz.

Avatar Flashpoint

19 maja 2019, 10:47

@M_ateo_1: To w takim razie na pewno opcja 2 z podanych. Bez przesady, trochę szacunku do innych i honoru mam żeby się przyznać do błędu i ewentualnie wytłumaczyć niejasności, a nie edytować żeby ktoś na głupka wyszedł a ja na jakiegoś niezwykle oświeconego.

Avatar M_ateo_1

19 maja 2019, 12:13

@Flashpoint: spoks

Avatar PoisonMG

18 maja 2019, 01:06

Wysyłby mi ktoś chociaż kilka z tej długiej serii demotywów historycznych? Autor może?

Avatar
Konto usunięte

18 maja 2019, 11:20

@PoisonMG: Holandia jest autorem, masz tam jego obrazki

Avatar janektoziomal

18 maja 2019, 00:40

HaHa ale beka nosz normalnie mem że boki zrywać...

Avatar PanMisiek

Edytowano - 18 maja 2019, 12:27

@janektoziomal: Tak, najlepiej niech na jeja będą tylko memy z kudłatym, megawonszem i parufki /s

Avatar Holandia

7 maja 2019, 20:44

Dla bardziej zainteresowanych sprawą polecam film czeski ,,Zrádce nebo oběť?" (,,Zdrajca czy ofiara?"), idealnie wszystko opisuje. Tak na marginesie to chyba jedyny prezydent-poeta w historii. Pokazuje też, jaki to prywatnie musiał być wspaniały człowiek. Taki wrażliwy, opiekuńczy, rodzinny... Było wręcz do przewidzenia, że wkroczenie przez kogoś takiego do bagna zwanego polityką nie może się dobrze skończyć. Efekt znamy. Już i tak po dwóch tragediach, w postaci śmierci żony, a później i córki to był cud, że udało mu się ogarnąć psychicznie na tyle, żeby postarać się jakoś przeprowadzić Czechy przez ten wyjątkowo trudny okres. Niesamowite było też to, jak bardzo on był świadomy tego, jak go później społeczeństwo oceni, że zapamiętają mu głównie to, co najgorsze. Nie pomylił się ani trochę. Dopiero teraz ten mit zdrajcy-kolaboranta zaczyna powoli upadać, bo kiedyś to ludzie wprost śmiali się z jego postawy wobec Hitlera, nawet ktoś kiedyś nabazgrał w okolicy jego grobu na murze ,,czołobitnie bijemy czołem", co jest pogardliwym nawiązaniem do przywitania z kanclerzem Rzeszy na pogrzebie Heydricha, gdzie Hacha tak nisko mu się ukłonił, że ludzie się potem śmiali, że o mało mu do nóg nie padł. Wyjątkowo niewdzięczne to społeczeństwo. Podobna postawa jak żydzi wobec Polaków. Przykre.

Avatar
Konto usunięte

7 maja 2019, 21:41

@Holandia: "Tak na marginesie to chyba jedyny prezydent-poeta w historii."

Nie jestem pewien, ale czy stalin przed zostaniem dyktatorem nie pisał wierszy?

Avatar Holandia

7 maja 2019, 21:43


Masz rację, ale Stalin prezydentem ZSRR nigdy nie był.

Avatar NwordPass

17 maja 2019, 21:28

@Holandia: Nie wiem czy ocenianie charakteru na podstawie tego, że ktoś jest poetą jest dobre. Adolf Hitler z tego co mi wiadomo też był artystą, tyle że malarzem.

Avatar Holandia

17 maja 2019, 21:35

@NwordPass:
To absolutnie nie tylko na podstawie tego. Zresztą skoro nawet ludzie z bliskiego otoczenia dobrze się o nim wypowiadali, potwierdzając to, o czym mówię, to nie mam żadnych podstaw żeby im nie wierzyć. Znali go przecież lepiej niż my.

Avatar NwordPass

17 maja 2019, 21:44

@Holandia: Nie chcę Ci wytykać specjalnie błędów bez potrzeby, ale najwyraźniej źle zrozumiałem to co napisałeś. Sugerowałem się tym fragmentem : "Tak na marginesie to chyba jedyny prezydent-poeta w historii. Pokazuje też, jaki to prywatnie musiał być wspaniały człowiek. Taki wrażliwy, opiekuńczy, rodzinny... " Po prostu się zdziwiłem, że oceniasz go na podstawie tego, że miał artystyczną duszę.

Avatar Holandia

Edytowano - 17 maja 2019, 21:46

@NwordPass: Rzeczywiście, chyba dałem w tym zdaniu wtrącenie w złym momencie, bo to pierwsze było tylko wspomnieniem tak bez kontekstu, a z kolei drugie i trzecie zdanie to już odniesienie do treści filmu. Faktycznie można się pomylić.

Avatar
Konto usunięte

17 maja 2019, 21:49

@Holandia: a poza tematem, polecasz "zdrajca czy ofiara"? Oglądałem z tamtego okresu "upadek Berlina", i był świetny.

Avatar Holandia

17 maja 2019, 22:04


Właśnie pisałem o tym filmie. Jak najbardziej.

Avatar NwordPass

17 maja 2019, 22:14

@Holandia: A masz jakąś wiedzę dotyczącą rzekomych korzeni żydowskich u Hitlera?

Avatar Holandia

17 maja 2019, 22:24

@NwordPass:
Jak chcesz mieć kwestię całkiem rozjaśnioną to radzę przeczytać książkę Francoisa Kersaudiego ,,III Rzesza, kulisy walki o pozycję, wpływy i władzę", jest tam poświęcony temu cały rozdział. Jak przeczytasz, to usuniesz słowo ,,rzekomych" z tego, co napisałeś. Autor dość nieprzychylny narodowym socjalistom, ale przynajmniej stara się zachować obiektywizm.

Avatar NwordPass

Edytowano - 17 maja 2019, 22:34

@Holandia: Dzięki za polecenie. W sumie to nie chciałem tak tego napisać. Chodziło mi bardziej o słowo domniemane czy coś w tym stylu, bo sam jestem otwarty na cokolwiek jest prawdą, więc mój błąd. W sumie to ciekawi mnie najbardziej motyw z bogatymi rodzinami żydowskimi i czy one miały coś wspólnego z motywami Hitlera, a w szczególności Rothschildowie. Znajdzie się w tej książce coś takiego?

Avatar Holandia

17 maja 2019, 22:53

@NwordPass: To akurat nie. Aż tak mocno tego wątku tam nie roztrząsano.

Avatar
Konto usunięte

7 maja 2019, 20:27

Emil hacha ciekawe co go tak śmieszy ku*wa

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Pinokio hack

Ruch to zdrowie

Szach, mat i wylatujesz

Ciężkie jest życie historyka

Do wyboru do koloru

Mój Koran z jakiegoś powodu ma sury ponumerowane po rzymsku

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka