Jak mam w ogóle do tego podejść?
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Dawno nie było memów z Plague Inc.
Chyba coś jej się pomyliło
Generalnie słabo
I tu się mylisz słonko
They're the same picture
Już w ten weekend, majówka i grill
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież2 czerwca 2019, 19:32
Nie tyle chodzi o rozprawkę, ale miałem tak w kwestii poglądów. Przez mojego WOS-istę w liceum. Z chrześcijaństwem już wcześniej byłem na bakier i nawet z niektórymi jego poglądami się zgadzałem, ale on je przedstawiał (czy raczej: wpychał) ludziom w tak beznadziejny sposób i miał tak okropny charakter, że zacząłem mieć coś podobnego jak Gorbaczow: im bardziej gość próbował nas zniechęcić do religii, tym bardziej zaczynało mnie to ciekawić. Już pominę tę sytuację, kiedy tak na wyczucie gruntu założyłem koszulkę z krzyżem i kazał mi wypi***alać z klasy (za sam fakt, że po prostu ją miałem!), bo nie chcę się powtarzać. Doszło do tego, że na złość mu zapisałem się na konkurs biblijny, przeszedłem dalej i spotkałem naprawdę wspaniałych ludzi, dla których to nie są puste slogany i naprawdę starają się (w większości) pracować nad sobą, tak, że autentycznie zacząłem żałować tego, co ja wcześniej straciłem. Nie nastawiałem się na to i kompletnie się tego nie spodziewałem. Nawet okazało się, że nasza katechetka też miała nieciekawe wspomnienia z tym WOS-istą i opowiedziała nam nawet historię tej kamery na korytarzu blisko jego sali. Co najlepsze, to jest naprawdę porządna szkoła i nikt z zewnątrz by się nie spodziewał takich akcji. Już 15 lat temu ludzie go nie trawili. Nawet wyciągnęli mnie raz na procesję i powiem jedno, dla tej bezcennej miny tego nauczyciela, jak na ludzi z samochodu krzyczał, że po co takie coś, co tylko ruch blokuje, a my zamiast się wnerwić tylko grzecznie przywitaliśmy się ,,szczęść Boże" i poszliśmy dalej, stanowczo było warto.
Odpisz
2 czerwca 2019, 19:43
@Holandia: Dobry ten opis nowego Ben Hura.
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:10
@Holandia: Nieobiektywni nauczyciele nie powinni być nauczycielami
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:26
@Holandia: trzeba napisać o tym książkę
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:49
@rozwalgo: jak najbardziej się zgadzam , ale no ten w praktyce trochę się nie da
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:50
@Holandia: Moja WOS-istka jest z kolei zakochana w pisie. Ostatnio (2 tygodnie temu) mieliśmy lekcje o partiach politycznych. Jechała po Korwin-Mikkem, o Wiośnie wspomniała, żeto populiści, po i psl to centrum i sld to komuchy. A o pisie wolała milczeć. Potem jak tworzyliśmy partie politycxne to przyczepiła się do moich kokegów o legalizację in vitro w programie
Odpisz
22 czerwca 2019, 13:02
@Holandia: Czekaj, co mu zrobiłeś?
Odpisz
21 czerwca 2019, 23:17
Np. "Potwierdź tezę że Fortnite to fajna gra.".
Odpisz
2 czerwca 2019, 19:32
A to nie jest tak, że te rozprawki polegają na tym że możesz wybrać dowolne stanowisko? To co ja czasem widzę w memach, te wszystkie z góry nadawanie poglądów na polskim, z góry narzucanie metod myślenia w zadaniach matematycznych jest dla mnie ciężkie do uwierzenia.
Odpisz
3 czerwca 2019, 01:47
@Benek406: Skąd nick "Benek"? Od Benedykta?
Odpisz
18 czerwca 2019, 14:12
@Benek406: u nas pani od polskiego jeśli się napisze, że się nie zgadza i zrobi to dobrze, to mówi 'nie dyskutuj ze mną dziecko, na jutro ma być dobrze zrobione'
Odpisz
18 czerwca 2019, 18:54
@sa_ludzie_i_taborety: My dostajemy zawsze polecenie "obroń tezy" czy coś w tym stylu a jak się z nią nie zgodzimy to nauczycielka zawsze mówi "Naucz się czytać ze zrozumieniem. Na jutro ma być zgodnie z poleceniem"
I zawsze teza którą mamy bronić to jakieś turbo konserwatywne poglądy czy inne rzeczy które nasza nauczycielka uważa za słuszne
Odpisz
18 czerwca 2019, 18:57
Kiedyś na przykład mieliśmy napisać dlaczego uważamy że nie powinno się wpuszczać imigrantów do Polski
Nie było opcji żeby być za wpuszczaniem ich
Odpisz
18 czerwca 2019, 18:59
Ale są tego powody by ich nie wpuszczać i możliwe jest obronienie tej tezy
Odpisz
19 czerwca 2019, 00:18
@ChoryGrzyb: Zawsze są za i przeciw
Ale nie powinno być tak że mamy napisać dlaczego MY jesteśmy za czymś nie dając nam opcji wyboru
Odpisz
18 czerwca 2019, 15:47
Odpisz
Edytowano - 18 czerwca 2019, 14:08
Było, sam dałem serduszko oryginałowi, ale z jakiegoś powodu go usunęli. Dziwne.
Odpisz
18 czerwca 2019, 14:02
Ja: *Piszeszę że się nie zgadzam*
Nauczyciele:
Odpisz
18 czerwca 2019, 13:33
Skoro nie można obronić swojego zdania na rozprawę, to ch*j, a nie rozprawka
Odpisz
18 czerwca 2019, 13:45
@Kyoko1278: Mamy taką poje**ną babe od polskiego, która daje złą ocenę za interpretację inną niż jej
Odpisz
18 czerwca 2019, 13:50
@venomman:
Odpisz
18 czerwca 2019, 13:18
Na próbnym egzaminie 8 klas mielimy taki temat na rozprawkę: "Czy istnieje zbrodnia bez kary? Wyraź swoją opinię, odnosząc sie do obrazu poniżej (przedstawiał on wygnanie Adama i Ewy z ogrodu) i do lektury Balladyna".
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:13
Kiedy musisz obronić zbrodniarza wojennego, który zabił ci ojca, rzucił nieslawe na waszą koalicję, wyniszczal inne rasy i zniszczył wyspę, a na dodatek sam nie stara się o uniewinnienie i jakimś cudem ci się udaje ale nagle ucieka on do oddalonego miejsca gdzie nie da się go łatwo znaleźć.
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:52
Kogo?
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:57
Hmmm jakby to powiedzieć. Nie jest to postać prawdziwa. Dalej chcesz znać imię?
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:58
Tak
Odpisz
18 czerwca 2019, 13:12
Garrosh Hellscream
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:34
Mogłeś użyć też największego argumentu przeciwko karze śmierci, czyli tego, że jest nieodwracalna.
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:23
Ja zwykle nie wytrzymuje i zamiast bronić tej tezy pisze 2 strony dlaczego tego nie popieram chociaż płacę za to niższą oceną to i tak czuję że było warto
Odpisz
18 czerwca 2019, 12:22
Ja miałem coś w stylu: "DlAczEGo gRy komPUtrOwE sOM Zue¿ POdaJ 3 aRgUmeNty i pOprzyj Je pRZykłADaMi"
Nie zrobiłem i jakimś cudem mnie na tym facetka nie przyłapała, tym bardziej że to było obowiązkowe
Odpisz
Edytowano - 14 czerwca 2019, 10:40
To bardzo dobre ćwiczenie logicznego, kreatywnego i abstrakcyjnego myślenia. Każdy potrafi bronić swoich własnych poglądów, dlatego dopiero obrona odmiennych stanowi sensowny wysiłek umysłowy. Chodzi o to, żebyś się czegoś nauczył, a nie zdradzał swoje przekonania
Odpisz
24 czerwca 2019, 00:07
@brainiac: Jeśli masz napisać rozprawkęi napisać z określonej swtrony to nie jest to rozprawka. Jest to wykonywanie pustych poleceń. Nie masz prawa głosu tylko masz iść z tłumem.
Odpisz
24 czerwca 2019, 17:24
@dawid51: Bzdura, co ma szkolne zadanie do konformizmu? Cała empatia i szacunek do drugiego człowieka ponad podziałami opiera się na umiejętności wejścia w jego skórę, spojrzenia na sprawę z jego perspektywy. Ktoś, kto przez całe życie zamyka się tylko na swoje poglądy, zostaje w efekcie zamkniętym betonem, z którym nie sposób w żaden sposób dyskutować, nie da się dojść do porozumienia. Gdyby wszyscy ludzie myśleli w taki sposób, nikt nie chodziłby na kompromisy, a gdyby nikt nie chodził na kompromisy, to ludzkość dawno by wyginęła.
Odpisz
27 czerwca 2019, 15:13
@brainiac: Aha. Czyli w rozprawce nie mam mieć własnego zdania. Mam spojrzeć co widzą inni. Nie mam pisać jak ja myślę. Mam wejść w skórę innych.
Odpisz
27 czerwca 2019, 20:35
@dawid51: Dokładnie tak, jeśli tego wymaga zadanie. Zdarza się to rzadko, ale właśnie takiego zadania dotyczy mem :p
Odpisz
2 czerwca 2019, 19:40
Ja kiedyś musiałem bronić zniesnienia kary śmierci. I jedyne co powiedziałem to to, że znam tylko jeden logiczny, niepodważalny argument przeciwko karze śmierci: "każda władza ma tendencje tyranii się a wtedy kara śmierci jest wykorzystywana do usuwania przeciwników politycznych i do zastraszania społeczeństwa.
Odpisz
3 czerwca 2019, 01:46
Mogłeś przytoczyć religijny powód, czyli przykazanie "Nie zabijaj" i już więcej argumentów
Odpisz
3 czerwca 2019, 14:06
@Towarzysz777: Logiczny i niepodważalny. Wiara to uczucie. A to można zawsze podważyć.
Odpisz
2 czerwca 2019, 19:51
Coz warto jest miec zdanie na kazdy temat ale warto rowniez miec otwarty umysl. Chce przez to powiedziec ze zawsze warto patrzec na wszystko z roznych stron a nie przez pryzmat naszych opinii.
Odpisz
Edytowano - 3 czerwca 2019, 01:42
@Venomoth: Dokładnie, trzeba być obiektywnym, jakby Ci kazali napisać rozprawkę o tym, że pieniądze są dobre to byś dał argumenty, a jakby Ci dali rozprawkę o tym, że złe to również byś dał jakieś argumenty, trzeba zrozumieć motyw przeciwnej strony podczas dyskusji, by ją zakończyć =)
Odpisz