Zależy, w co bije i jak mocno. Uważam że w dzisiejszej erze internetu bez stresowe wychowanie nie ma szans, jeśli rodzic nie nauczy dziecka jak ma się stosownie zachować to internet nauczy je zachowywać się nie stosownie. Z drugiej strony napi**dalanie dziecka za to że lekcje nie odrobione jest przesadą, ale gdy dzieciak zaczyna kraść itp. musi zapamiętać karę, bo grożenie palcem spowoduje myślenie "matka/ojciec se pogada a ja i tak zrobię swoje" albo "i tak nic mi nie zrobią". Może źle porównam, ale jeśli tresujesz psa to za dobrze wykonaną sztuczkę dajesz nagrodę, coś narozrabia- musisz go ukarać. Czasem najlepiej fizycznie aby poczuł respekt. Podobnie jest z dzieckiem trzeba je chwalić za dobre uczynki, rozmawiać z nim i nie wahać się go karać, w końcu będzie za późno aby zmienić nawyki wyuczone od malutkiego dziecka.
@AlicjaStahal: tak, ale potem jest większa szansa że dzieciak, ze strachu przed konsekwencjami nie zrobi tego samego, co z tego że ostrzegasz go że to źle się skończy skoro nie przekona się o tym na własnej skórze. Ostatnio słyszałem (akurat mnie przy tym nie było) znajomy lat 16 pił piwo i wódkę na ognisku (to nie było takie zwykłe chlejnisko, tylko okazjolana impreza na której byli różni ludzie ze wsi) matka mówiła mu ze nie może i ma wrócić okolo 22, cóż nie posłuchał, matka przyjechała dała mu lepe na ryj i go z tamtąd zabrała, szkoda mi typa za to, ale sam się o to prosił i sądzę że matka miała rację.
@Artrack: Właśnie dzieci powinny czuć strach przed popełnieniem złego czynu Annie strach przed rodzicem. Jeśli będzie karane za złe uczynki to zacznie się bać robić złych uczynków. Strach ludzie mają od zawsze i to jest naturalną, ludzka rzecz. Prawo też polega na strachu, straszą karami. Dużo osób nie łamie prawa bo właśnie boją się konsekwencji. Ale kontynuując temat dziecka. Jest dużo dzieci które zaczną się grzecznie zachowywać po słowach, ale są też i takie na które słowa nie pomogą. Według mnie jeśli słowa i kary nie pomagają, to wtedy lekki klaps który nie zostawia śladu jest dobrym środkiem. Sam urodziłem się w rodzinie gdzie każdy z braci razem ze mną w ogóle nie słucha rodziców, nawet jeśli poświęcają nam dużo czasu. Teraz jak jestem starszy rozumiem te klapsy i dziękuję im za to, bo dzięki temu mam do nich szacunek, ale nie boje się ich. Moi starsi bracia myślą to samo
@krzyychu: Nie żeby coś, ale niektórzy przestrzegają prawa, ponieważ nie są debilami. Myślisz, że ludzie nie gw**cą się po ulicach dlatego, że boją się kar? Dziecko to nie zwierzę. Ono nie ma się bać, ono ma rozumieć. Jeśli będziecie bić dziecko to szybko stracicie jego zaufanie, a tym samym, nie będzie was słuchać, albo specjalnie będzie robić coś złego, by zrobić wam na złość.
@Teodoksyk: wlasnie o to powinno chodzić w wychowaniu, żeby dziecko rozumiało że coś jest złe a nie jego życie obracało się w okół zasad "kara lub nagroda"
znam kilka osób które są napi**dalane przez rodziców i one często robią ch*jowe rzeczy za które są karani, kiedy wiedzą, że ich rodzice się o tym nie dowiedzą bo nie widzą w tym nic złego xdd
Dziecku trzeba dać nauczkę, lekkiego klapsa (lekkiego!) żeby się nauczyło, kazania są słabe, ból fizyczny uczy więcej! dlaczego nie możecie zrozumieć, że dziecku trzeba dać klapsa dla pokory, wy mylicie to z nawalaniem dziecka do krwi? lol? nie! uderzenie z rozwagą aby przestało to robić!
@ruzwelt1: ludzie są dzisiaj głupi, bo dziecku nic nie można zrobić. Wiadomo, ja dam bym nie chciał bić swojego dziecka, a i tak jestem za wychowawczym klapsem, żeby się nauczyło.
@krzyychu: no jest to bez sensu, nasi rodzice byli wychowani jeszcze gorzej jeżeli chofiz o bicie i uważam że i tak mimo że się dostało tego klapsa, to i tak mieliśmy lepiej. Nie powinno to być tak traktowane jako przemoc, bo jak dziecku będzie się na wszystko pozwalać, to można sobie wyobrazić jak będzie się staczać I pogrążać w życiu, bo dziecko nie zostało nauczone, że coś jest złe.
@Cotosiestanelo: Powiedzmy że nagle rodzice tego wychowanego dziecka umrą, wyjadą do Arabii Saudyjskiej lub oddadzą go do domu dziecka, albo jeszcze inaczej, gdy dorośnie i wypie**olą go z domu, co robi dziecko? Nie ma rodziców to balanga bo mu nic nie zrobią.
@tomek123321: no ale właśnie jakby tak się stało, to dziecko pamięta, za co dostało po dupie i nawet jakby trafiło do rodziny zastępczej czy by zostało adoptowane, to rodzice zdążyli jednak to dziecko trochę wychować na podstawie zachowania się w danych momentach, może nie idealnie jest wszystkiego nauczone, ale to co pamięta, będzie się dalej do tego stosować, lecz może być zupełnie inaczej gdy dziecko dostanie innych wartości od nowych opiekunów
Normalne, że jak zje*iesz to oberwiesz, nienormalne, że jak nic nie zje*iesz to obrywasz.
Ja jak coś źle zrobiłam, ale tak naprawdę źle, to obrywałam lepę na ryj, ale jak coś się zje**ło niezbyt ważnego, to tylko krzyk, żeby więcej tak nie robić. To uczyło.
Jak coś rozwalisz, ukradniesz, to trzeba dać nauczkę, ale jak np. po prostu się nie uczysz, to zwykłe krzyczenie wystarczy, bo rodzice nie po to pracują, marnują czas i pieniądze, żeby dziecko miało w dupie ich starania.
Nie wiem jak was, ale mnie bili do 11 roku życia i dla mnie to jest normalne, że dziecko musi czasem dostać przez łeb lub na tyłek, żeby się nauczyło natychmiastowo
@ToFFeXPL: Wiesz, że to się zgłasza? Przez takie zachowania następne pokolenia również będą bite. W ogóle dla mnie to jest nie do pomyślenia, że podnieść rękę na dziecko. Jeżeli ktoś serio to robi to tylko mu współczuć bycia ch*jowym rodzicem i niedorozwojem umysłowym
@Silverhand77: Klaps w tyłek to nie bicie wychowanie bezstresowe nie działa przykładem może być moja siostrzenica wychowanie bezstresowe i co lat 9 kłóci się ze wszystkimi nawet z rodzicami pyskuje itp a jak ty na nią lekko głos o 1 decybel podniesiesz to od razu łzy do oczu płacz i "Nie krzycz na mnie!" zawsze powtarzam że jeżeli dziecko płacze bez powodu to trzeba mu ten powód dać.
@ToFFeXPL: W momencie, gdy dziecko dostaje tego typu karę, przestają działać części mózgu odpowiedzialne za naukę, a aktywują się te odpowiedzialne za strach, ból, poniżenie. Dziecko niczego się w ten sposób nie nauczy. To nie jest szybki sposób, tylko oznaka, że rodzic sobie nie radzi i nie potrafi się do tego przyznać. Dzieci bite zachowują się dobrze tylko w obecności osób, których się boją.
@Jurekis_: Pośrednie rozwiązanie. To jest - wskazuję ci drogę, ale nie zmuszam siłą. Jeśli koniecznie chcesz spaść z tego krzesła, to niech podłoga cię nauczy, że to boli. Traktuję cię jak równego i pozwalam na własne zdanie, ale nie puszczam wolno bez ważnych wskazówek i nakazów. Uczę cię przepraszać i dziękować własnym przykładem, ale nie jest to poniżeniem, bo przeprosiny nigdy nie powinny tym być.
To nie jest tak, że albo stosujesz przemoc fizyczną, albo traktujesz wychowanie dziecka jak totalnie nie twoją sprawę. Nie wiem, kto był tak głupi, by powiedzieć coś takiego. I tak, klaps to przemoc. Każde uderzenie osoby słabszej to przemoc. Nie ważne, czy lekko, czy nie.
@Anielka999: Dodajmy też fakt, że przemoc rodzi przemoc, a co za tym idzie.. Dzieciak ma w głowie myśl, że rozwiązanie problemu najlepiej załatwić siłą.
@AlicjaStahal: Lekki klaps (bezbolesny) to raczej nie ukaranie za coś złego, tylko danie dziecku takiego psychicznego kopa w dupę, że jeśli robi coś niewłaściwego, to może spotkać sie z karą za to. Faktem jest, że czyny mają większą moc niż słowa.
@Irusaki: Dawanie "klapsa" też jest oznaką bycia ch*jem a nie rodzicem. Naprawdę czy tak ciężko od początku rozumowania świata przez dziecko nauczyć go podstawowych zasad? Tego, że nie można ze wszystkim przesadzać? Tego, że to rodzic ma najważniejsze zdanie bo się tym dzieckiem opiekuje? Nie ku*wa, według was lepiej mu przyje**ć 👌
Serio współczuję wielu dzieciom posiadania tak upośledzonych rodziców, którzy w bezradności (spowodowanej swoim brakiem chęci wychowania dziecka) wolą uciec się do przemocy. Nie wiem czy mogę takie naganne zachowanie skomentować słowem innym niż debilizm...
@Nokia_701: Sam nie masz mózgu, dziecko trzeba wychować a nie pozwalać mu na wszystko! dzieci z natury są agresywne i wolą więcej zła robić niż dobra, dlatego od tego jest rodzić aby uderzyć go lekko w dupke i po krzyku
@ruzwelt1: Niestety, ale muszę się nie zgodzić. To, że dziecko jest agresywne zależy jedynie od wychowania. Oczywiście nie można popaść w skrajność i w bezstresowe wychowanie. Jednak z dzieckiem można rozmawiać. Nie trzeba od razu sięgać po użycie siły.
Czemu czasami widzimy sytuację w sklepie gdzie dziecko chce zabawkę, matka nie chce jej kupić, i nagle ryk dziecka. Więc matka kupuje zabawkę, i to jest błąd. Pokazuje się dziecku, że płacząc i robiąc aferę dostanie to czego chce. Gdy za pierwszym razem matka nie kupi dziecku zabawki, zrozumie, że płaczem niczego nie osiągnie. Jeśli dziecko zbije wazon warto z nim porozmawiać, jednak to nie tylko zależy od rodzica. Warto poczekać na efekty. Jeśli za pierwszym razem będziesz spokojny, ale kategorycznie mu zabronisz np. zabawę obok wazonu, dziecko to zrozumie. Mam osobiście ciotkę, którą leje swoje dziecko czym popadnie. Serio. Nie zdziwię się jak jej odbierą prawa do opieki nad dzieckiem, bo raz jej dziecko było wręcz czerwone (prawie krwawiące) od bicia go w twarz. Jednak nie tylko sprawa wychowania leży po stronie dziecka. Jeśli będzie ono ciągle nie grzeczne, nawet jeśli próbujesz pójść po dobroci, i rozmawiając z nim (co nie powinno się zdarzyć, jeśli jesteś spokojny, ono też powinno być spokojne) możesz je bić do woli, czym popadnie. Rurą od odkurzacza, żyrandolem, krzesłem, itp.
Dziękuję i życzę miłej soboty.
PS. Przepraszam za wszystkie błędy ortograficzne
@ruzwelt1: "dzieci z natury są agresywne" XD
Ku*wa trzymajcie mnie bo zaraz upadnę. Większej głupoty i nie prawfy na tema dzieci nigdy nie słyszałem.
Dziecku trzeba poświęcić swój czas na jego wychowanie a nie mieć wyje**ne i je bić. Na mnie żaden rodzic nie podniósł nigdy ręki a jakoś nie sprawiałem im kłopotów i uważam, że wyrosłem na ogarniętą osobę. Na pewno nie jestem agresywny i w szkole nigdy nie sprawiałem kłopotów, dlaczego? BO MNIE NAUCZONO JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ, nauczono podstawowych zasad i kultury wobec innych. Bicie dzieci wywołuje u nich tylko strach i lęki lub w późniejszych latach życia agresję, którą wylewa na rówieśników po czym w przyszłości staje się łobuzem a w końcu nawet recydywą. Wszystko to dlatego bo rodzice zamiast wychować dziecko, tłumacząc mu ważne rzeczy, woleli je pobić.
@QBe2K: Myślisz, że jak dziecku powiesz nie to cię posłucha xDD? on będzie wyć dalej! możesz mu mówić, że mu nie kupisz, ale ono będzie dalej ryczeć, a jak go weźmiesz na ręce to będzie się wyrywać, i możesz mu tłumaczyć, a on nadal będzie swoje robić dopóki? co? no co? no co? no co ? no co? dopóki albo mu nie kupisz tej rzeczy albo nie zlejesz go w dupsko! ile takich sytuacji widziałem, najlepiej niech dziecko się drze na cały sklep i ludziom przeszkadzać w zakupach niż klepnąć go w 4 litery żeby się uspokoiło, pozatym ludzie janusze byli bici i to bardzo bardzo i zachowują się przyzwoicie. Teraz dziecko puszczy do starszych, kiedyś tak nie było! ale wy wiecie najlepiej bo macie 12-16 lat o wiecie jak wychować dziecko iks de
@ruzwelt1: Dobra, wybacz panie, twój argument, jest idealny.
Najwyraźniej masz 70 lat, i masz inną szkołę wychowania, jednak:
Wyzywanie innych ile mają lat to nie argument.
Skoro bijesz swoje dzieci, ok, za 10 lat będziesz je bił. Życzę powodzenia i szczęścia w życiu.
@QBe2K: Może jeszcze nie wiesz, więc powiem. Ruzwelt to bodajże najmłodsza osoba na jeja lub (żeby nie być zbyt brutalnym) chyba najbardziej disabled osoba na jeja.
@AlicjaStahal: właśnie nie, jestem po waszej stronie, ale robić shitstorma, albo grozić zgłoszeniem bo ktoś ktoś wyjaśnił swoje zdanie na jakiś temat też nie jest genialnym rozwiązaniem
Komentarze
Odśwież29 czerwca 2019, 00:39
Zależy, w co bije i jak mocno. Uważam że w dzisiejszej erze internetu bez stresowe wychowanie nie ma szans, jeśli rodzic nie nauczy dziecka jak ma się stosownie zachować to internet nauczy je zachowywać się nie stosownie. Z drugiej strony napi**dalanie dziecka za to że lekcje nie odrobione jest przesadą, ale gdy dzieciak zaczyna kraść itp. musi zapamiętać karę, bo grożenie palcem spowoduje myślenie "matka/ojciec se pogada a ja i tak zrobię swoje" albo "i tak nic mi nie zrobią". Może źle porównam, ale jeśli tresujesz psa to za dobrze wykonaną sztuczkę dajesz nagrodę, coś narozrabia- musisz go ukarać. Czasem najlepiej fizycznie aby poczuł respekt. Podobnie jest z dzieckiem trzeba je chwalić za dobre uczynki, rozmawiać z nim i nie wahać się go karać, w końcu będzie za późno aby zmienić nawyki wyuczone od malutkiego dziecka.
Odpisz
29 czerwca 2019, 00:59
@Artrack: Bicie nie uczy szacunku i respektu, a strach.
Odpisz
29 czerwca 2019, 01:29
@Artrack: Wiesz, może lepiej po prostu poświęcać dziecku czas zamiast je ku*wa tresować.
Odpisz
29 czerwca 2019, 01:42
@Artrack: tylko że dziecko to nie piesek którego możesz tresować
Odpisz
29 czerwca 2019, 09:49
@AlicjaStahal: tak, ale potem jest większa szansa że dzieciak, ze strachu przed konsekwencjami nie zrobi tego samego, co z tego że ostrzegasz go że to źle się skończy skoro nie przekona się o tym na własnej skórze. Ostatnio słyszałem (akurat mnie przy tym nie było) znajomy lat 16 pił piwo i wódkę na ognisku (to nie było takie zwykłe chlejnisko, tylko okazjolana impreza na której byli różni ludzie ze wsi) matka mówiła mu ze nie może i ma wrócić okolo 22, cóż nie posłuchał, matka przyjechała dała mu lepe na ryj i go z tamtąd zabrała, szkoda mi typa za to, ale sam się o to prosił i sądzę że matka miała rację.
Odpisz
29 czerwca 2019, 10:02
@Artrack: kiedy masz 16 lat to już jesteś świadomy tego co robisz i jeśli rodzic cię bije to coś jest nie tak
Odpisz
29 czerwca 2019, 10:25
@Artrack: Właśnie dzieci powinny czuć strach przed popełnieniem złego czynu Annie strach przed rodzicem. Jeśli będzie karane za złe uczynki to zacznie się bać robić złych uczynków. Strach ludzie mają od zawsze i to jest naturalną, ludzka rzecz. Prawo też polega na strachu, straszą karami. Dużo osób nie łamie prawa bo właśnie boją się konsekwencji. Ale kontynuując temat dziecka. Jest dużo dzieci które zaczną się grzecznie zachowywać po słowach, ale są też i takie na które słowa nie pomogą. Według mnie jeśli słowa i kary nie pomagają, to wtedy lekki klaps który nie zostawia śladu jest dobrym środkiem. Sam urodziłem się w rodzinie gdzie każdy z braci razem ze mną w ogóle nie słucha rodziców, nawet jeśli poświęcają nam dużo czasu. Teraz jak jestem starszy rozumiem te klapsy i dziękuję im za to, bo dzięki temu mam do nich szacunek, ale nie boje się ich. Moi starsi bracia myślą to samo
Odpisz
29 czerwca 2019, 12:16
czasem od klepania po plecach lepszy kop w dupe
Odpisz
29 czerwca 2019, 22:10
@krzyychu: Nie żeby coś, ale niektórzy przestrzegają prawa, ponieważ nie są debilami. Myślisz, że ludzie nie gw**cą się po ulicach dlatego, że boją się kar? Dziecko to nie zwierzę. Ono nie ma się bać, ono ma rozumieć. Jeśli będziecie bić dziecko to szybko stracicie jego zaufanie, a tym samym, nie będzie was słuchać, albo specjalnie będzie robić coś złego, by zrobić wam na złość.
Odpisz
29 czerwca 2019, 23:52
@Teodoksyk: wlasnie o to powinno chodzić w wychowaniu, żeby dziecko rozumiało że coś jest złe a nie jego życie obracało się w okół zasad "kara lub nagroda"
znam kilka osób które są napi**dalane przez rodziców i one często robią ch*jowe rzeczy za które są karani, kiedy wiedzą, że ich rodzice się o tym nie dowiedzą bo nie widzą w tym nic złego xdd
Odpisz
23 maja 2022, 23:34
@Artrack: mam jedno do DODANIA.
Nie słuchajcie go, przez takie zachowanie boję się swojego taty i i do końca życia będę.
To jest znęcanie się.
Odpisz
9 grudnia 2021, 14:31
404 prawidłowych ocen nie znaleziono
Odpisz
9 grudnia 2021, 14:31
@Bastus77:
Odpisz
28 czerwca 2019, 23:32
Dziecku trzeba dać nauczkę, lekkiego klapsa (lekkiego!) żeby się nauczyło, kazania są słabe, ból fizyczny uczy więcej! dlaczego nie możecie zrozumieć, że dziecku trzeba dać klapsa dla pokory, wy mylicie to z nawalaniem dziecka do krwi? lol? nie! uderzenie z rozwagą aby przestało to robić!
Odpisz
29 czerwca 2019, 00:07
@ruzwelt1: ludzie są dzisiaj głupi, bo dziecku nic nie można zrobić. Wiadomo, ja dam bym nie chciał bić swojego dziecka, a i tak jestem za wychowawczym klapsem, żeby się nauczyło.
Odpisz
29 czerwca 2019, 00:31
@ruzwelt1: Od chyba 2016r lekkie klapsy są traktowane prawnie jako przemoc, wiem nawet takie lekkie klapsy są nielegalne, ale uważam że przesadzili
Odpisz
29 czerwca 2019, 01:16
@krzyychu: no jest to bez sensu, nasi rodzice byli wychowani jeszcze gorzej jeżeli chofiz o bicie i uważam że i tak mimo że się dostało tego klapsa, to i tak mieliśmy lepiej. Nie powinno to być tak traktowane jako przemoc, bo jak dziecku będzie się na wszystko pozwalać, to można sobie wyobrazić jak będzie się staczać I pogrążać w życiu, bo dziecko nie zostało nauczone, że coś jest złe.
Odpisz
29 czerwca 2019, 01:43
@ruzwelt1: ból fizyczny sprawia że boisz się rodziców, a nie tego że coś jest złe 🤠
Odpisz
29 czerwca 2019, 09:01
Co powoduje, że następmym razem tego nie zrobisz, bo faktycznie boisz sie kary
Odpisz
29 czerwca 2019, 09:27
@Cotosiestanelo: co powoduje że nie robisz czegoś tylko wtedy kiedy rodzic będzie miał szansę ci wpie**olic
Odpisz
29 czerwca 2019, 11:12
@Cotosiestanelo: Powiedzmy że nagle rodzice tego wychowanego dziecka umrą, wyjadą do Arabii Saudyjskiej lub oddadzą go do domu dziecka, albo jeszcze inaczej, gdy dorośnie i wypie**olą go z domu, co robi dziecko? Nie ma rodziców to balanga bo mu nic nie zrobią.
Odpisz
29 czerwca 2019, 17:48
@tomek123321: no ale właśnie jakby tak się stało, to dziecko pamięta, za co dostało po dupie i nawet jakby trafiło do rodziny zastępczej czy by zostało adoptowane, to rodzice zdążyli jednak to dziecko trochę wychować na podstawie zachowania się w danych momentach, może nie idealnie jest wszystkiego nauczone, ale to co pamięta, będzie się dalej do tego stosować, lecz może być zupełnie inaczej gdy dziecko dostanie innych wartości od nowych opiekunów
Odpisz
Edytowano - 29 czerwca 2019, 11:26
Ruzwelt1 nie ma racji
Kto za
\___________/ słoik
Odpisz
29 czerwca 2019, 10:17
nigdy nie sądziłam że w XXI wieku będę musiała komukolwiek tłumaczyć dlaczego dzieci się nie bije
Odpisz
29 czerwca 2019, 08:56
Normalne, że jak zje*iesz to oberwiesz, nienormalne, że jak nic nie zje*iesz to obrywasz.
Ja jak coś źle zrobiłam, ale tak naprawdę źle, to obrywałam lepę na ryj, ale jak coś się zje**ło niezbyt ważnego, to tylko krzyk, żeby więcej tak nie robić. To uczyło.
Jak coś rozwalisz, ukradniesz, to trzeba dać nauczkę, ale jak np. po prostu się nie uczysz, to zwykłe krzyczenie wystarczy, bo rodzice nie po to pracują, marnują czas i pieniądze, żeby dziecko miało w dupie ich starania.
Odpisz
28 czerwca 2019, 22:05
klapsy są fajne
Odpisz
29 czerwca 2019, 11:21
@tohru: to nie dobrý znak...
Odpisz
28 czerwca 2019, 21:45
No Bo bOmBeLek bYł nJeGżeCzNy
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2019, 22:05
Nie wiem jak was, ale mnie bili do 11 roku życia i dla mnie to jest normalne, że dziecko musi czasem dostać przez łeb lub na tyłek, żeby się nauczyło natychmiastowo
Odpisz
16 czerwca 2019, 22:06
@ToFFeXPL: a mnie do teraz, ale rzadziej
Odpisz
16 czerwca 2019, 22:21
@ToFFeXPL: najlepiej jak stary cię napi**dala po ryju do krwi
Odpisz
16 czerwca 2019, 22:34
@ToFFeXPL: jest różnica pomiędzy klapsem w dupę a byciem bitym przez starych xd
i 11 lat to już dużo
Odpisz
17 czerwca 2019, 00:36
@ToFFeXPL: mnie do dzis kablem od zelazka lejom
Odpisz
28 czerwca 2019, 21:14
@ToFFeXPL: Wiesz, że to się zgłasza? Przez takie zachowania następne pokolenia również będą bite. W ogóle dla mnie to jest nie do pomyślenia, że podnieść rękę na dziecko. Jeżeli ktoś serio to robi to tylko mu współczuć bycia ch*jowym rodzicem i niedorozwojem umysłowym
Odpisz
28 czerwca 2019, 21:15
@Silverhand77: bez przesady, to tylko jego opinia
Odpisz
28 czerwca 2019, 21:15
@Silverhand77: Bezstresowe wychowanie? Zj***. Klaps za karę? Zj***. Dobra, to co w końcu chcecie?
Odpisz
28 czerwca 2019, 21:34
@Silverhand77: Klaps w tyłek to nie bicie wychowanie bezstresowe nie działa przykładem może być moja siostrzenica wychowanie bezstresowe i co lat 9 kłóci się ze wszystkimi nawet z rodzicami pyskuje itp a jak ty na nią lekko głos o 1 decybel podniesiesz to od razu łzy do oczu płacz i "Nie krzycz na mnie!" zawsze powtarzam że jeżeli dziecko płacze bez powodu to trzeba mu ten powód dać.
Odpisz
28 czerwca 2019, 21:56
@ToFFeXPL: Widzę, że przez moje nie sprecyzowanie doszło do nieporozumień. Nie chodziło mi o napi**dalanie kablem tylko o klaps na dupę.
Odpisz
28 czerwca 2019, 22:11
@Irusaki: Mylisz bezstresowe wychowanie z brakiem wychowania.
Odpisz
28 czerwca 2019, 22:13
@ToFFeXPL: Ch**owi rodzice skoro muszą do Ciebie siłą przemawiać.
Odpisz
28 czerwca 2019, 22:22
@ToFFeXPL: W momencie, gdy dziecko dostaje tego typu karę, przestają działać części mózgu odpowiedzialne za naukę, a aktywują się te odpowiedzialne za strach, ból, poniżenie. Dziecko niczego się w ten sposób nie nauczy. To nie jest szybki sposób, tylko oznaka, że rodzic sobie nie radzi i nie potrafi się do tego przyznać. Dzieci bite zachowują się dobrze tylko w obecności osób, których się boją.
Odpisz
28 czerwca 2019, 22:28
@Jurekis_: Pośrednie rozwiązanie. To jest - wskazuję ci drogę, ale nie zmuszam siłą. Jeśli koniecznie chcesz spaść z tego krzesła, to niech podłoga cię nauczy, że to boli. Traktuję cię jak równego i pozwalam na własne zdanie, ale nie puszczam wolno bez ważnych wskazówek i nakazów. Uczę cię przepraszać i dziękować własnym przykładem, ale nie jest to poniżeniem, bo przeprosiny nigdy nie powinny tym być.
To nie jest tak, że albo stosujesz przemoc fizyczną, albo traktujesz wychowanie dziecka jak totalnie nie twoją sprawę. Nie wiem, kto był tak głupi, by powiedzieć coś takiego. I tak, klaps to przemoc. Każde uderzenie osoby słabszej to przemoc. Nie ważne, czy lekko, czy nie.
Odpisz
Edytowano - 28 czerwca 2019, 23:33
@Anielka999: ziomki ogólnie uderzenie kogokolwiek jest niefajne
Edit: \____/
Odpisz
28 czerwca 2019, 23:40
@Saaaaasuke: Czemu pudełko? Masz racje. Użycie siły to niefajnie rozwiązanie.
Odpisz
28 czerwca 2019, 23:41
@Anielka999: Dodajmy też fakt, że przemoc rodzi przemoc, a co za tym idzie.. Dzieciak ma w głowie myśl, że rozwiązanie problemu najlepiej załatwić siłą.
Odpisz
28 czerwca 2019, 23:55
@AlicjaStahal: bo tak trzeba! dziecko ci na głowę wejdzie jak nie będzie bite
Odpisz
28 czerwca 2019, 23:56
@ruzwelt1: to chyba nigdy dziecka nie miałeś
Odpisz
29 czerwca 2019, 00:11
@AlicjaStahal: Lekki klaps (bezbolesny) to raczej nie ukaranie za coś złego, tylko danie dziecku takiego psychicznego kopa w dupę, że jeśli robi coś niewłaściwego, to może spotkać sie z karą za to. Faktem jest, że czyny mają większą moc niż słowa.
Odpisz
29 czerwca 2019, 00:12
@ToFFeXPL: Mnie do teraz wężem ogrodowym leją
Odpisz
29 czerwca 2019, 01:32
@ToFFeXPL: Mnie stary do dzisiaj gw**ci, ale to dla mnie normalne, bo jak inaczej miałbym się nauczyć loda robić?????
Odpisz
29 czerwca 2019, 02:48
@Irusaki: Dawanie "klapsa" też jest oznaką bycia ch*jem a nie rodzicem. Naprawdę czy tak ciężko od początku rozumowania świata przez dziecko nauczyć go podstawowych zasad? Tego, że nie można ze wszystkim przesadzać? Tego, że to rodzic ma najważniejsze zdanie bo się tym dzieckiem opiekuje? Nie ku*wa, według was lepiej mu przyje**ć 👌
Serio współczuję wielu dzieciom posiadania tak upośledzonych rodziców, którzy w bezradności (spowodowanej swoim brakiem chęci wychowania dziecka) wolą uciec się do przemocy. Nie wiem czy mogę takie naganne zachowanie skomentować słowem innym niż debilizm...
Odpisz
29 czerwca 2019, 09:41
@Silverhand77: dla mnie jest to ostateczna opcja, jeśli nic innego nie pomaga, bo co zrobisz jak dzieciak olewa ciebie i twoje zakazy/kary
Odpisz
29 czerwca 2019, 10:37
@Drag_on: kuwa czy wy wiecie co to "OPINIA"?
Odpisz
29 czerwca 2019, 11:23
@ruzwelt1: nie masz mózgu ruzwelt1
Albo po prostu masz 30 /40 lat
Odpisz
29 czerwca 2019, 13:35
@Nokia_701: Sam nie masz mózgu, dziecko trzeba wychować a nie pozwalać mu na wszystko! dzieci z natury są agresywne i wolą więcej zła robić niż dobra, dlatego od tego jest rodzić aby uderzyć go lekko w dupke i po krzyku
Odpisz
29 czerwca 2019, 14:01
@ruzwelt1: Niestety, ale muszę się nie zgodzić. To, że dziecko jest agresywne zależy jedynie od wychowania. Oczywiście nie można popaść w skrajność i w bezstresowe wychowanie. Jednak z dzieckiem można rozmawiać. Nie trzeba od razu sięgać po użycie siły.
Czemu czasami widzimy sytuację w sklepie gdzie dziecko chce zabawkę, matka nie chce jej kupić, i nagle ryk dziecka. Więc matka kupuje zabawkę, i to jest błąd. Pokazuje się dziecku, że płacząc i robiąc aferę dostanie to czego chce. Gdy za pierwszym razem matka nie kupi dziecku zabawki, zrozumie, że płaczem niczego nie osiągnie. Jeśli dziecko zbije wazon warto z nim porozmawiać, jednak to nie tylko zależy od rodzica. Warto poczekać na efekty. Jeśli za pierwszym razem będziesz spokojny, ale kategorycznie mu zabronisz np. zabawę obok wazonu, dziecko to zrozumie. Mam osobiście ciotkę, którą leje swoje dziecko czym popadnie. Serio. Nie zdziwię się jak jej odbierą prawa do opieki nad dzieckiem, bo raz jej dziecko było wręcz czerwone (prawie krwawiące) od bicia go w twarz. Jednak nie tylko sprawa wychowania leży po stronie dziecka. Jeśli będzie ono ciągle nie grzeczne, nawet jeśli próbujesz pójść po dobroci, i rozmawiając z nim (co nie powinno się zdarzyć, jeśli jesteś spokojny, ono też powinno być spokojne) możesz je bić do woli, czym popadnie. Rurą od odkurzacza, żyrandolem, krzesłem, itp.
Dziękuję i życzę miłej soboty.
PS. Przepraszam za wszystkie błędy ortograficzne
Odpisz
29 czerwca 2019, 14:13
@ruzwelt1: "dzieci z natury są agresywne" XD
Ku*wa trzymajcie mnie bo zaraz upadnę. Większej głupoty i nie prawfy na tema dzieci nigdy nie słyszałem.
Dziecku trzeba poświęcić swój czas na jego wychowanie a nie mieć wyje**ne i je bić. Na mnie żaden rodzic nie podniósł nigdy ręki a jakoś nie sprawiałem im kłopotów i uważam, że wyrosłem na ogarniętą osobę. Na pewno nie jestem agresywny i w szkole nigdy nie sprawiałem kłopotów, dlaczego? BO MNIE NAUCZONO JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ, nauczono podstawowych zasad i kultury wobec innych. Bicie dzieci wywołuje u nich tylko strach i lęki lub w późniejszych latach życia agresję, którą wylewa na rówieśników po czym w przyszłości staje się łobuzem a w końcu nawet recydywą. Wszystko to dlatego bo rodzice zamiast wychować dziecko, tłumacząc mu ważne rzeczy, woleli je pobić.
Odpisz
29 czerwca 2019, 14:38
@Silverhand77: Popieram, i się zgadam
Odpisz
29 czerwca 2019, 15:11
@QBe2K: Myślisz, że jak dziecku powiesz nie to cię posłucha xDD? on będzie wyć dalej! możesz mu mówić, że mu nie kupisz, ale ono będzie dalej ryczeć, a jak go weźmiesz na ręce to będzie się wyrywać, i możesz mu tłumaczyć, a on nadal będzie swoje robić dopóki? co? no co? no co? no co ? no co? dopóki albo mu nie kupisz tej rzeczy albo nie zlejesz go w dupsko! ile takich sytuacji widziałem, najlepiej niech dziecko się drze na cały sklep i ludziom przeszkadzać w zakupach niż klepnąć go w 4 litery żeby się uspokoiło, pozatym ludzie janusze byli bici i to bardzo bardzo i zachowują się przyzwoicie. Teraz dziecko puszczy do starszych, kiedyś tak nie było! ale wy wiecie najlepiej bo macie 12-16 lat o wiecie jak wychować dziecko iks de
Odpisz
29 czerwca 2019, 16:40
@ruzwelt1: Dobra, wybacz panie, twój argument, jest idealny.
Najwyraźniej masz 70 lat, i masz inną szkołę wychowania, jednak:
Wyzywanie innych ile mają lat to nie argument.
Skoro bijesz swoje dzieci, ok, za 10 lat będziesz je bił. Życzę powodzenia i szczęścia w życiu.
Odpisz
29 czerwca 2019, 18:40
@QBe2K: Może jeszcze nie wiesz, więc powiem. Ruzwelt to bodajże najmłodsza osoba na jeja lub (żeby nie być zbyt brutalnym) chyba najbardziej disabled osoba na jeja.
Odpisz
29 czerwca 2019, 18:43
@QBe2K: Z resztą po samym sposobie pisania komentarzy i braku argumentów oraz bezsensownej logice widać z jakim typem osoby mamy tu do czynienia
Odpisz
29 czerwca 2019, 18:45
@Silverhand77: a ty niby lepszy?
Odpisz
29 czerwca 2019, 18:47
@ruzwelt1: Na pewno poprawnie napisane i nie "szczekające" tak jak twoje
Odpisz
29 czerwca 2019, 18:53
@Silverhand77: dobra nie będę z dzieckiem dyskutować
Odpisz
29 czerwca 2019, 19:24
@ruzwelt1: Uuuaa, a żes dowalił teraz, teach me master
Odpisz
29 czerwca 2019, 19:31
@ruzwelt1: dobra dobra.. Lanie tylko uczy strach przed rodzicami
Odpisz
29 czerwca 2019, 22:03
@ruzwelt1: Na górze róże
Na dole dzban
Kogo ja widzę!
10 letni Pan
Odpisz
29 czerwca 2019, 22:10
@QBe2K: brawo
Odpisz
1 lipca 2019, 07:19
@Drag_on: Opinia przestaje być opinią, gdy ktoś popiera przemoc.
Odpisz
1 lipca 2019, 08:06
@AlicjaStahal: przemoc psychiczna jest gorsza od fizycznej
Odpisz
1 lipca 2019, 09:23
@AlicjaStahal: właśnie nie, jestem po waszej stronie, ale robić shitstorma, albo grozić zgłoszeniem bo ktoś ktoś wyjaśnił swoje zdanie na jakiś temat też nie jest genialnym rozwiązaniem
Odpisz
1 lipca 2019, 10:24
@ruzwelt1: a te dziecko to chyba ty
Odpisz
1 lipca 2019, 11:56
@Nokia_701: Fajna nokia, taka nie za modna
Odpisz
2 lipca 2019, 12:53
@ruzwelt1: przynajmniej nie będę zmęczona
Odpisz
3 lipca 2019, 23:03
@ruzwelt1: a po za tym mam spokój
Haha
Odpisz
Edytowano - 3 lipca 2019, 23:05
@ruzwelt1: ruzwelt1 : fajna Nokia, taka nie za modna
Ja : nie będę zmęczona i mam spokój
Też ja :
Odpisz
19 marca 2020, 15:57
@ruzwelt1: jestem chase a nie nokia
Odpisz
23 maja 2022, 23:44
@ToFFeXPL: może lepiej do psychologa pójdź, ok?
Odpisz
24 maja 2022, 09:53
@Gameroqu: Ależ Odkop Drogi Panie
Odpisz