I tak to stawia się te klocki
Spodziewałeś się tytułu, ale to byłem ja, DIO!
Ale go strollował
Cicho tam!
Wjazd na pole, zostałeś powołany
Tak właśnie wygląda nasz ekosystem
Szykuje się długi seans
Fajnie by było
Majestatyczny
I każda Twoja
Będzie grał, choćby nie wiem co
Tak to wygląda
No ale tak na serio nie wiem
Zobacz więcej popularnych memów
Większość świata: Hahaha! Głupie Polaczki, z Hitlerem
na koniach walczyli!
Holandia która walczyła na rowerach:
Komentarze
OdświeżEdytowano - 13 lipca 2019, 17:02
Ciekawostka: Niemcy w czasie wojny wykorzystali najwięcej koni w wojsku ze wszystkich państw (około 2,8mln z czego większość zginęła lub zdechła). Nie pokazywano tego gdyż wojsko Niemieckie miało być uważane za nowoczesne i całkowicie zmotoryzowane. Jednak bez koni w zapleczu transport był niewykonalny.
Odpisz
30 czerwca 2019, 19:51
Słyszałem, że Niemcy też korzystali.
Odpisz
30 czerwca 2019, 19:56
@Ingvar: Tak ale oni nie szarżowali na czołgi jak debile
Odpisz
30 czerwca 2019, 20:04
@seba27113: Polaczki robaczki też nie.
Odpisz
1 lipca 2019, 13:13
@seba27113: to była jednorazowa akcja, kiedy oddział miał do wyboru albo to albo ucieczkę - troche dziwne, ale cóż
A na koniach nie walczono na ogół - służyły jako transport sprzętu, i sprawdzały się lepiej od samochodów na bezdrożach (info od nauczyciela)
Odpisz
11 lipca 2019, 01:27
@Tamron: Jednorazowa akcja? Podaj datę i gdzie ta akcja miała miejsce, bo nie ma udokumentowanej żadnej z takich akcji. Ale faktem jest, że poddanie się lub śmierć w obozie jest 1000 razy gorsze od szarży choćby końmi na czołgi
Odpisz
11 lipca 2019, 08:59
@Towarzysz777: z Wikipedii:
"Podczas kampanii wrześniowej kawaleria polska przeprowadziła 17 szarż przeciw Niemcom, z których żadna nie miała na celu atakowanie nieprzyjacielskich czołgów. Celem szarż podejmowanych przez ułanów były najczęściej ataki na piechotę, niemiecką kawalerię, tabory i obozowiska. W kilku przypadkach szarże podjęto również w celu przedarcia się z okrążenia. Wbrew obecnym wyobrażeniom większość z przeprowadzonych w 1939 roku szarż polskich ułanów zakończyła się sukcesem."
Czyli to nawet nie był jeden raz, jednakże nie chodziło o bezpośredni atak. Cóż, sam się czegoś dowiedziałem
Odpisz
11 lipca 2019, 11:31
@Tamron: No właśnie, czyli nie było akcji ataku na czołgi... Były szarże, ale nigdy takie...a o to się rozchodzi
Odpisz
8 lipca 2019, 10:20
Z tymi koniami to kłamstwo i to krzywdzące dla Polaków. We wrześniu 1939 roku gdyby Stalin nie zaatakował a nasze wojsko było lepiej dowodzone to myślę, że byśmy wygrali z Wehramhtem. Posiadaliśmy dużo czołgów, tankietek, samolotów a nasza armia podczas Kampanii wrześniowej liczyła milion żołnierzy. Żołnierz polski był lepiej wyszkolony od niemieckiego.
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2019, 10:35
@moth12334: Może nie przesadzajmy, że było by to takie czyste zwycięstwo, bo Polska z Niemcami raczej na froncie przegrywała. Nasza strategia była oparta na założeniu, że otrzymamy realne wsparcie od Aliantów, Niemcy Polske prawdopodobnie i tak by podbili, a Stalin czekał do ostatniego momentu by zaatakować, kiedy miał już pewność, że ofensywa się uda.
Odpisz
8 lipca 2019, 10:43
@moth12334: Sam Hitler powiedział że gdyby Polacy mieli broń przeciwpancerną to pochód zwycięski nie byłby możliwy.
Odpisz
8 lipca 2019, 12:02
@moth12334: Może inaczej, nie wygralibyśmy tego, ale o wiele dłużej byśmy się utrzymali.
Odpisz
8 lipca 2019, 16:41
@Hartio: w wielu sytuacjach po prostu pogoda nie dopisała, obronę stawiano w błotnistych miejscach gdzie wjechanie czołgami byłoby głupotą bo by po prostu ugrzęzły, a wrzesień 1939 był niestety ciepły i tereny zwykle pokryte bagnem wyschły
Odpisz
11 lipca 2019, 01:15
@Artrack: Ależ to wybór Niemców kiedy zaatakowali, musieli przewidzieć warunki pogodowe, już podczas walk Alexandra pogoda przed i w trakcie bitwy były niezmiernie ważne, jak czyste niebo i atak od strony słońca, by wroga raziło w oczy...
Odpisz
8 lipca 2019, 23:48
Ale oni walczyli lol.
Odpisz
30 czerwca 2019, 22:33
Przy czym nigdy tak nie było, raz tylko doszło do sytuacji spotkania Polaków na koniach i niemieckich wozów pancernych ale nie padł ani jeden strzał bo spie**oliliśmy zanim sie wszyscy połapali co się stało
Odpisz
8 lipca 2019, 11:46
nie, wlasnie nie ucieklismy tylko walczylismy do upadlego
Odpisz
8 lipca 2019, 11:53
@MlodyKamil96: kawaleria służyła po to aby szybko się przemieszczać. Transportowali działa ppanc i inne a potem walczyli jak piechot
Odpisz
8 lipca 2019, 19:06
@MlodyKamil96: wierze ci anonie z internetu, słowa historyka mogą iść w pi**u
Odpisz
8 lipca 2019, 19:37
zalezy jakiego sluchac, moj wykladowca mowil ze atakowalimy te czolgi ale i tak malo zdzialalismy
Odpisz
8 lipca 2019, 20:54
@MlodyKamil96: to była niemiecka propaganda, nawet wajda chyba nagrał film w którym zawarł tą scene, po czym do końca życia sie jej wstydził gdy dowiedział się że to kłamstwo
Odpisz
8 lipca 2019, 12:06
W tamtym okresie oddziały rowerowe jak i kawaleria były w praktycznie każdym państwie. Niemcy też używali rowerów podczas wojny
Odpisz
8 lipca 2019, 18:13
@xXkuba22Xx: Jak i koni
Odpisz
30 czerwca 2019, 19:41
Mimo że na koniach ale po zwycięstwo i z honorem
Odpisz
30 czerwca 2019, 19:42
@Kolorblind: no prawda
Odpisz
30 czerwca 2019, 21:54
@Kolorblind: zaraz pojawi ci się ktoś, kto powie, że honor to h*j i gówno, ponieważ wszystkie akcje w życiu powinno się podejmować na podstawie chłodnych matematycznych kalkulacji, a kto tak nie robi, jest debilem.
Odpisz
1 lipca 2019, 09:33
@Kolorblind: Czyli zrobienie czegoś głupiego jest ok, pod warunkiem, że z honorem
Odpisz
1 lipca 2019, 11:28
@DaveAfton: przykładowo, jak przyznasz się do faulu, zanim sędzia zareaguje. Teoretycznie głupie, ale fair play
Odpisz
1 lipca 2019, 12:56
@MineDan:
- Zaszczep swoje dzieci!
- Nie szczepię dzieci, ale robię to z honorem
- Understandable, have a nice day
Odpisz
1 lipca 2019, 14:44
@DaveAfton: jeśli ta osoba uważa, że nie szczepienie dziecka to głupia decyzja, to nie może tego usprawiedliwić honorem, bo nie ma za tym żadnej idei. Inaczej, gdyby była przykładowo sytuacja w której na wojnie ma się do wyboru przejąć taktyczną pozycję, kosztem żyć cywilów, lub ocalenie ich kosztem taktycznej pozycji. Honorowym wyjściem (moim zdaniem, honor opiera się na moralności, a ona u każdego jest trochę inna) jest ocalenie cywilów, bo oni się na to nie pisali.
Odpisz
1 lipca 2019, 14:58
@MineDan: Reasumując, uważam, że definicją "honorowego czynu" jest zrobienie czegoś nieopłacalnego, lub nielogicznego, ze względu na swoje zasady moralne
Odpisz
1 lipca 2019, 15:20
@MineDan: Ale kto prowadzi samobójczy atak ze względu na zasady moralne? "Hmmm, mogę przeżyć i przydać się w wojnie, ale wolę dać się zabić, bo honor"? Rozumiem, o co co chodzi i mogę się nawet zgodzić, tylko nie w tym przypadku.
Odpisz
1 lipca 2019, 15:21
@MineDan: Nie wiem, kogo zasady pchnęłyby na śmierć, i to w momencie gdy każdy żołnierz był na wagę złota. (Tak abstrachując to taka szarża nie miała nigdy miejsca)
Odpisz
1 lipca 2019, 15:22
@DaveAfton: chodzi ci o kamikaze, czy zamachowców?
Odpisz
1 lipca 2019, 15:23
@MineDan: Chodzi mi o Polaków na koniach jadących na czołgi. Ten atak nie ma prawa się udać.
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2019, 15:25
@DaveAfton: Odwrócenie uwagi i kupienie czasu komuś innemu, albo plan był kompletnie inny i ostatecznie nie mieli wyjścia. Nie mam bladego pojęcia
Odpisz
1 lipca 2019, 15:28
@MineDan: Jeśli rzeczywiście mieliby odwracać uwagę Niemców, to czyż nie byłaby to już chłodna kalkulacja i rozsądne działanie? xd
A gdyby nie mieliby wyjścia to trudno mówić o podejmowaniu jakiejś decyzji, logicznej czy nielogicznej
Odpisz
1 lipca 2019, 15:31
@DaveAfton: Poza tym, powtarzam że taka sytuacja nie miała nigdy miejsca, po prostu kawaleria po udanym ataku na pieszych żołnierzy została ostrzelana przez niemieckie jednostki opancerzone i spierdzieliła w las
Odpisz
1 lipca 2019, 15:37
@DaveAfton: Nie mówię, że miała
Odpisz
8 lipca 2019, 10:35
@MineDan: honor jest niezwykle istotny mimo iż ludzie tego nie rozumieją. To nie chodzi o głupie działania ale o trzymanie się swoich przekonań. O bycie fer w stosunku do swoich ludzi. Pamiętam takie fajne stwierdzenie. Ludzie wyśmiewają honor A potem dziwią się św w ich otoczeniu są zdrajcy.
Odpisz
8 lipca 2019, 11:07
@MineDan: ja nie czuję honoru do naszego kraju ani żadnego innego, nawet dla ludzi (większości).
Jakoś się nie jaram kto tam kiedy kogo zabił i po co.
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2019, 11:32
@DaveAfton: okej z tymi konikami szarżującymi na czołgi to mnie cholernie wkurzyłeś. Jest to obalony setki razy mit a ludzie o tak w to wierzą.
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2019, 11:36
@DaveAfton: Zgadza się, wierzysz w niemiecką i komunistyczną propagandę
Odsyłam do wikipedii
Odpisz
8 lipca 2019, 11:39
@DaveAfton: Trochę spóźniona reakcja, ale ta kawaleria nigdzie nie spi***alała bo miała broń przeciwpancerną więc była to świetna taktyka bo czołgi ni mogły tak szybkob obracać lufy i były atakowane z wielu stron.
Odpisz
8 lipca 2019, 11:40
@arceus1: Opinie są podzielone.
Odpisz
8 lipca 2019, 11:41
@ZSRRBall: Kawaleria była po to by szybko się przemieszczać. Potem walczyli jak normalna piechota. Była szarża pod krojantami, ale tam żadnych czołgów nie było
Odpisz
8 lipca 2019, 11:43
@ZSRRBall: wystarczy głupi hans z mg i nie ma konii. Po za tym nie widzę powodu do używania głównego działa na kawalerzystów.
Odpisz
8 lipca 2019, 11:46
@Yoda_MLG: japie**ole... Czego ty nie rozumiesz. Oni się nie wpieprzali tymi konikami w ckmy
Odpisz
8 lipca 2019, 11:47
@Yoda_MLG: równie dobrze możesz powiedzieć: wystarczy głupi Hans z mg i nie ma piechoty
Odpisz
8 lipca 2019, 11:51
@MineDan: Stań na prochach bilarda martwych dusz i spytaj się czymże jest honor. Milczenie jest twoją odpowiedzią
Odpisz
8 lipca 2019, 12:00
@arceus1: Nie ma co tu dyskutować z nimi, bo coś mi się zdaję, że oni walkę pod cza wojny traktują jak rozgrywkę w battelfieldzie.
Odpisz
8 lipca 2019, 12:43
@arceus1: powiedz mi jak chcesz wykorzystać konia w walce z czołgami na froncie i piechotą wspierająca? Co on ma ten kawalerzysta zrobić? Wyscigi konne kto pierwszy do czołgu czy skok przez okopy ? Bo ja nie wiem do czego przyda się tam koń po za transportem artylerii
Odpisz
8 lipca 2019, 12:51
@Yoda_MLG: jest szybszy niż piechota (łatwiej przemieszczać oddziały), przez las spokojnie się przedrze (ciężarówka nie da rady), nie robi hałasu (jak silnik ciężarówki), nie trzeba tankować
a jedyne szarże polskiej kawalerii na czołgi to te podczas I wojny światowej, podczas bitwy warszawskiej, gdzie te czołgi to były tankietki z działem nie wiele silniejszym niż zwykły ckm
Odpisz
8 lipca 2019, 14:19
@Artrack: w dodatku z tego co pamiętam poradziły sobie dość dobrze z tym zadaniem
Odpisz
8 lipca 2019, 14:35
@ZSRRBall: Rusznica przeciwpancerna wz 35 nie nadawała się do strzelania z konia, a tym bardziej w trakcie jazdy
Odpisz
8 lipca 2019, 15:05
@Yoda_MLG: ty to robisz specjalnie?
Odpisz
8 lipca 2019, 15:06
@KubaK1975: może dlatego że kawaleria nie strzelała w czasie jazdy. Tylko uwaga uwaga... SCHODZIŁA Z KONIA!!! Wiem to brzmi niemożliwie ale to jest prawda
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2019, 15:08
@Yoda_MLG: jesteś ignorantem chyba. KOŃ SŁUŻY DO TEGO ABY ZOŁNIERZ DOSTAŁ SIĘ DO WALKI SZYBKO POTEM SCHODZI Z KONIA I WALCZY. ALBO JAK TRANSPORTUJE COŚ TO OBSLUGUJE TAKIE DZIALO PRZECIW CZOŁGOM ALBO KARABIN
Odpisz
8 lipca 2019, 15:10
@arceus1: nie mam pojęcia, który z komentarzy jest skierowany do mnie ale odpowiem na drugi. atak kawalerii wymaga konia więc zsiadanie z niego nie brzmi jak atak kawalerii ale jak atak piechoty, która ma transport w postaci konia.
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2019, 15:10
@Yoda_MLG: brawo! Odkryłeś jak działa kawaleria konna w kampanii wrześniowej!
Odpisz
8 lipca 2019, 15:13
@arceus1: w zasadzie po części bo kawaleria miała też inne zadania
Odpisz
8 lipca 2019, 16:17
@Yoda_MLG: kawaleria nie szarżowała na czołgi na koniach, to bez sensu jak sam powiedziałeś, walczyli pieszo, konie by panikowały od wybuchów i sami by się pozabijali, oni tymi koniami dojeżdzali na pole walki jak ty samochodem/autobusem do szkoły/pracy
Odpisz
30 czerwca 2019, 21:12
Odpisz
30 czerwca 2019, 21:12
@Karlos12:
Odpisz
8 lipca 2019, 13:22
@Karlos12: Szanuję za snk
Odpisz
30 czerwca 2019, 21:29
POLACZEK ZABIŁ SZWABA SZABLĄ W ŁEB
Odpisz
30 czerwca 2019, 21:30
@bylojuz12: KONIE JEŹDZIŁY TEŻ
Odpisz
30 czerwca 2019, 21:31
@bylojuz12: A MY ŚPIEWAMY POD PUBLIKĘ JOŁ
Odpisz
8 lipca 2019, 12:50
@bylojuz12: A Ruskim zaśpiewamy o Stalingradzie. Też pomyślą, że ich lubimy.
Odpisz
8 lipca 2019, 11:03
Internauci: Hahaha, oddziały wojska na koniach....
Policja w XXI wieku:
Odpisz
8 lipca 2019, 11:35
@Mikrus19: Wow ale dali tym koniom ochronę napewno nie da się ich w ogóle zabić
Odpisz
8 lipca 2019, 11:42
@BilmoBlampkins: Konia naprawdę ciężko zranić, w dodatku jest to formacja do tłumienia zamieszek, a większe opancerzenie mogło by być niebezpieczne dla ludzi.
Odpisz
8 lipca 2019, 11:52
@mozaj: Całe ciało jest odkryte oprócz przodu i boku głowy
Odpisz
8 lipca 2019, 11:55
@BilmoBlampkins: I? To nie jest wojsko, a policja do rozpi***alania kiboli i tłumów. Przecież żaden normalny człowiek (Nawet naje**ny kibol) nie wejdzie pod policyjnego konia na którym siedzi doje**ny policjant z pałką.
Odpisz
8 lipca 2019, 12:28
@Mikrus19: Jakbyś chciał wiedzieć, takie oddziały są w każdym kraju np w ameryce
Odpisz
8 lipca 2019, 11:38
Śmiejcie się śmiejcie a przecież 69 Brygada Rowerowa to najlepszy pluton kawalerzystów z czasów wojny w Wietnamie, w jej skład wchodził sam Osama Bin Laden zanim przeszedł na ciemną stronę mocy kierowany przez swojego mistrza Lorda Putinusa
Odpisz
Edytowano - 8 lipca 2019, 11:34
Nikt się nie śmieje z Polski i jej obrony podczas 2 WŚ. A napewno nie Niemcy.
Odpisz
8 lipca 2019, 11:44
@ZSRRBall: zdania są podzielone
Odpisz
11 lipca 2019, 01:25
@ZSRRBall: Po obu stronach było bardzo dużo ofiar, ale Niemcy na tylu frontach przez tyle lat stracili kilka razy tyle ludzi, co my w obozach, więc śmianie się z obrony Polski, mimo że samemu się przegrało wojnę jest absurdem =')
Odpisz
11 lipca 2019, 04:15
@Towarzysz777: a mnie właśnie bawi jak ludzie bardzo kochają wojny i zabijanie jeden drugiego bo jakiś dziad w stroju z kolorowymi plakietkami im tak powiedział
Odpisz
8 lipca 2019, 10:50
Naziści:
Odpisz
30 czerwca 2019, 20:38
Lepiej się by tu sprawdził stary szablon ,,I am invesible man" ale z tym też dobrze
Odpisz
30 czerwca 2019, 20:28
WHAAAAAAAAT?YOU NEVER KNOW ABOUT REAL HISTORY?!
PRFFFFFFSHHHHHHHHH!
You know it's false, right?
Odpisz