Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar Figarus

17 sierpnia, 15:08

Czy ktoś w ogóle wierzy w bzdurę zwaną Wielką Lechią?

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (4)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (4)
Avatar Przemek572

17 sierpnia, 20:51

@Figarus: A ja nawet o tym nie słyszałem...

Avatar IgiPolski

21 sierpnia, 21:05

@Figarus: to prawda depilu! Polska była najstarszą państwowością w europie! Polecam książkę starożytne krulestwo lehii! Tp rawda nie bujda ty niepatrijotyczny durniu!

Avatar IgiPolski

21 sierpnia, 21:01

Skąd wiedzieliście że polska tudziesz lehicka albo sarmacka państwowośc narodziła się w 2075 p.n.e

Avatar Ignisus

19 sierpnia, 09:37

Szczerbiec był chrobrego

Avatar liczbaurojona

17 sierpnia, 15:42

Szabla husarska jest lepszą bronią białą od katany. Badanie naukowców

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (3)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (3)
Avatar milewa

17 sierpnia, 21:28

@Senedrom: Raczej przez to, że sztuka walki kataną jest zdecydowanie powszechniej praktykowana niż walka szablą, nie uległa takiemu "zatarciu" przez historię spowodowanemu postępem techniki i przerzuceniem się na broń nowoczesną.

Avatar AtakPaniki

18 sierpnia, 04:18

@liczbaurojona: Katana ogólnie nie była zbyt dobrą bronią, a przynajmniej nie tak dobrą jak mówią legendy. Po pierwsze katana była dobra tylko w cięciu. Po drugie tak naprawdę nie była bronią główną, samurajowie walczyli na koniach, a ich główną bronią był łuk na co dodatkowo wskazuje projekt ich zbroi pozwalający na wysoce swobodny ruch kosztem ochrony. Samuraj wyciągał katanę tylko w ramach obrony w sytuacji gdy spadł z konia.

Avatar AtakPaniki

18 sierpnia, 02:55

Katana ogólnie nie była zbyt dobrą bronią, a przynajmniej nie tak dobrą jak mówią legendy. Po pierwsze katana była dobra tylko w cięciu. Po drugie tak naprawde nie była bronią główną, samurajowie walczyli na koniach, a ich główną bronią był łuk na co dodatkowo wskazuje projekt ich zbroi pozwalający na wysoce swobodny ruch kosztem ochrony. Samuraj wyciągał katane tylko w ramach obrony w sytuacji gdy spadł z konia.

Avatar AtakPaniki

18 sierpnia, 04:18

@AtakPaniki: To miała być odpowiedź na inny komentarz, proszę to zignorować.

Avatar Ruski_Gandalf

17 sierpnia, 22:03

Może to jakiś przedpotopowy stop stali nierdzewnej, nie mam innego racjonalnego pomysłu

Avatar Emciok37

Edytowano - 18 sierpnia, 00:14

@Ruski_Gandalf: Amelinium. Lub ekstrakt z memowca

Avatar Ruski_Gandalf

18 sierpnia, 01:34

@Emciok37: przetrwa millenia

Avatar F_Man

5 sierpnia, 16:37

Jeśli był dobrze zabezpieczony to nie ma co się dziwić

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (7)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (7)
Avatar xMacius

17 sierpnia, 20:49

@PanNiedzwiadek: Infantylne zachowanie, na poziomie twoich komentarzy.

Avatar PanNiedzwiadek

17 sierpnia, 20:51

@xMacius: yhy idz sprawdzac inny komentarz

Avatar Its_good_time_to_fap

17 sierpnia, 19:33

Ten miecz ma około 1000 lat , powstał dopiero po tym jak Bolesław Chrobry wyruszył na Ruś , więc legenda że pie**olnął nim o bramę Kijowa to bujda.

Avatar PanNiedzwiadek

17 sierpnia, 19:00

Jak wstawie porno do komentarzy na ile dni dostane bana czy moze perma?

Avatar Nuzjn

17 sierpnia, 19:04

Avatar PanNiedzwiadek

17 sierpnia, 20:47

@Nuzjn: dzieki

Avatar ILoveMeme

17 sierpnia, 19:01

Niezniszczalność III

Avatar EverythingBlackk

17 sierpnia, 18:29

Mój tata dalej wierzy, że to Lechici istnieli;-;

Avatar DETERMINATION

17 sierpnia, 15:05

5 tysięcy lat temu ludzie nie znali żelaza :D

Avatar Aragornek

Edytowano - 17 sierpnia, 14:53

Bzdura. Miecz nie ma 5000 lat jak życzyłby sobie autor, lecz powstał w XIII wieku. Co więcej nie był orężem bojowym a ozdobnym narzędziem koronacyjnym i cały czas o niego dbano.
Poleżałby w ziemi 300 lat to wyglądałby tak jak ten damasceński sztylecik powyżej.
Edit: a tak nawiasem 3000 lat p.n.e mieliśmy wczesną epokę brązu a i to nie wszędzie. Żelazo odkryto wiele wieków później. Przypomnijcie sobie cywilizację grecką, która kilka wieków przed Chrystusem opierała produkcję broni na brązie.

Avatar pmb1998

17 sierpnia, 14:52

Zaraz usłyszymy chór idiotów krzyczących, jak to katany były nieskończenie lepsze od zachodnich mieczy i ten obrazek tego dowodzi, spieszę więc z wyjaśnieniem: nie, nie były lepsze. Japonia nigdy nie miała dobrej rudy żelaza, więc i ichniejsza stal (tak zwane tamahagane) była jakościowo kiepska. Konstrukcja katany była skomplikowana, owszem - ale te wszystkie legendarne skomplikowane procesy metalurgiczne, tworzenie ostrzy z wielu warstw stali, umyślne wystawianie ich na oksydację w celu wzmocnienia klingi i tak dalej, nie miały na celu stworzenie perfekcyjnego ostrza mogącego przeciąć wszystko, tylko zmienienie beznadziejnej stali w coś, co nadaje się do walki - natomiast charakterystyczny kształt katany nie był wcale efektem długich prac nad stworzeniem idealnej powierzchni tnącej, tylko efektem ubocznym tychże procesów metalurgicznych, które nie miały większego wpływu na jego skuteczność - ani pozytywnego, ani negatywnego. Zastosowanie tych procesów do zachodnich mieczy (czy nawet katany wykonanej z zachodniej stali) nie uczyniłoby miecza jakoś szczególnie lepszym, bo zostały one wynalezione specjalnie w celu uczynienia kiepskiego tamahagane skuteczną bronią i na inne rodzaje stali raczej by nie wpłynęły.

Fakt, że katana sprzed wieków wygląda jak wygląda w porównaniu z zachodnim mieczem sprzed wieków, również nie ma nic wspólnego z jakością obu broni, tylko z kulturą ich użytkowników. W Japonii miecz był świętością - na zachodzie narzędziem. Samurajowie dbali o swoją broń, trzymali ją w dobrych warunkach i nawet jeśli została uszkodzona lub zniszczona w walce, woleli raczej poprosić kowala o jej naprawienie czy przekucie niż zamówić nową.
Europejscy rycerze natomiast o swoje miecze dbali jak o narzędzia. Okej, dobrze, żeby długo posłużył, ale jak się nie nadaje do użytku, to się nie nadaje. Trudno, kupi się nowy, ten uszkodzony, stępiony czy złamany zostawiamy na polu bitwy.

Książka na porządnym papierze książkowym pozostawiona na 10 lat w błocie też będzie wyglądała zdecydowanie gorzej od szmatławca, który te 10 lat spędził na półce w domu - ale nie oznacza to wcale, że papier gazetowy jest lepszy od książkowego.

Avatar Daniello55

17 sierpnia, 14:16

Był bardzo dobrze chowany w idealnych warunkach i dbany

Avatar
Legutko

17 sierpnia, 14:16

Teflon

Avatar ArmiaZua

6 sierpnia, 19:50

Szczerbiec w rzeczywistości powstał 13 miliardów lat temu, kiedy słowiański bóg Swaróg wykuł ten miecz w ogniu Wielkiego Wybuchu aby potem, pod postacią białego orła, przekazać go Lachowi jako insygnium władzy nad Wszechświatem. Ostrze Szczerbca żarzyło się wtedy wiecznym płomieniem, który wytwarzał wokół siebie potężną mistyczną aurę, która dodawała Lechitom patriotycznego ducha walki i zwiększała ich umiejętności fizyczne, czyniąc z nich niepokonanych żołnierzy. Przez tysiąclecia Lechici wykorzystali moc Szczerbca aby rozszerzyć swoje imperium na czterdzieści miliardów galaktyk. Niestety wtedy z odmętów piekieł wyłonił się Szatan, znany także pod pseudonimem Jezus Chrystus, był on przodkiem wszystkich Reptilian, władcą ciemności i założycielem religii chrześcijańskiej. Po zdobyciu wystarczającej ilości zwolenników, poprzez skuszenie ich bałamutną wizją pośmiertnego zbawienia, zaatakował on Świętą Lechię, wykradł Szczerbiec i ugasił jego płomień wodą święconą, tym samym doprowadzając do pozbawienia króla Lacha nieśmiertelności oraz wyginięcia prawie wszystkich Lechitów we Wszechświecie. Po dokonaniu dzieła, Szatan zgromadził pozostałych przy życiu Lechitów na Świętej Lechii (której nazwa została zmieniona na "Ziemię"), wyczyścił ich wspomnienia i utworzył kościół rzymskokatolicki aby ten w jego imieniu sprawował nad planetą tyrańską władzę.

Avatar SpokoLoko420

17 sierpnia, 14:11

@ArmiaZua: Ku*wa miałeś Netkę porwać a nie na jeja postować

Avatar nuiqes

5 sierpnia, 17:42

W rzeczywistości to Szczerbiec ma w sobie zaklętą duszę Lacha, i z czasem, oraz MASĄ ZABITYCH W BOJU MOSKALI staje się coraz bardziej potężny, na tyle, że stał się fizycznie niezniszczalny.

Po 5 tysiącach lat pasywnego ostrzenia jego ostrze praktycznie nie istnieje, a na jego miejscu jest przerwa w osłonie rzeczywistości grubości 1 atomu, przez co jest w stanie przeciąć dosłownie wszystko, wliczając w to czołgi, pancerz Bismarcka, górę Fuji, fale elektromagnetyczne, myśli oraz krzesło Eustachego z Chojraka tchórzliwego psa.

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (5)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (5)
Avatar nuiqes

6 sierpnia, 12:19

@axis551: Spieprzyli grę i musieli ją restartować. Po więcej szczegółów musisz przeczytać albo spytać się profesjonalisty.

Avatar axis551

6 sierpnia, 13:49

@nuiqes: ok dzięki

Avatar DaveAfton

6 sierpnia, 12:26

"Założyciela Imperium Lechitów"
Oh, I don't think so.

Avatar damianos515

5 sierpnia, 20:11

Mówi się, że rzymianie zazdrościli nam stali na miecze, ale cesarz lech I nie handlował stalą, ani bronią, bo nie chcial wyposażać swoich przyszłych wrogów.

Avatar axis551

5 sierpnia, 20:46

@damianos515: Jeżeli to prawda to miał +100 iq

Avatar Zjemcikanapke

5 sierpnia, 17:10

Wiem że to nie jest odpowiedni temat na tego mema, ale według mnie katana to ch*jowy rodzaj broni białej. W teorii z kataną miałeś być powolny ale również być machiną śmierci. W praktyce jesteś ciężki jak wół, oraz nie stajesz się machiną śmierci, a w dodatku jesteś łatwy do skontaktowania. Najlepsze bronie białe to klasyczny nóż, nasza rodzinna szabla, oraz maczeta.

Pokaż wcześniejsze odpowiedzi (20)
Ukryj wcześniejsze odpowiedzi (20)
Avatar pmb1998

17 sierpnia, 17:54

@axis551: Nie, tanto było sztyletem (który zresztą też należał do daisho). Krótki miecz nazywał się wakizashi.

Avatar xMacius

17 sierpnia, 19:08

@axis551: No to o to chodzi. Tylko puginal okazywal laske przeciwnikowi a tanto honorowo odbierano sobie życie.

Avatar koxu201

5 sierpnia, 16:56

może te inne miecze były normalnie używane, a Szczerbiec był typowym mieczem relikwią?

Avatar Mr_Senate

5 sierpnia, 17:18

@koxu201: Tak, imperatorzy WIELKIEJ LECHII nie używali go, nie musieli, bo każdy kraj który zaatakowali od razu błagał o stanie się Lechitami

Avatar MadziowiecMalinowy

5 sierpnia, 17:04

po pokonani każdego wroga pożera jego duszę stając się silniejszy

Avatar Janusz_Corwin

5 sierpnia, 16:36

stal nierdzewna

Sprawdź czy masz wymagane wtyczki, a następnie opisz dokładnie problem najlepiej ilustrując go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Dodaj obrazek Poczekalnia (4421)

Podobne memy