Moim zdaniem, jedyna nadzieja na lepszą Polskę tkwi w Lewicy. Komunizm sprawił, że ludzie przestali ufać lewej stronie. Przez tyle lat głosowano między PiS-em a PO i żadna opcja nie była dobra. Polska aspiruje do upodobnienia się do państw zachodnich i sądzę, że partie reprezentujące poglądy centrolewicowe mogą naprawić ten kraj.
@Sputnik: w sensie to wszystko co nazywamy lewicą w cywilizowanych krajach nazywamy brakiem spie**olenia umysłowego
I owszem, partia lewica powinna się obyczajowo zająć tym chlewem, ale gospodarczo by to była słaba decyzja
Mam wrażenie, że mylisz socjalizm z lewicą. PiS na przykład, jest partią z programem socjalistycznym, ale nie ogłosi tego oficjalnie, bo większości ludzi słowo "socjalizm" kojarzy się z komunizmem, czyli skrajnym połączeniem trzech czynników:
-Skrajnej lewicy
-Skrajnego Socjalizmu
-Totalizmu, rozumianego jako bezwzględną dyktaturę.
Notabene, te 3 czynniki kolidują z sobą i są główną przyczyną upadku komunizmu.
(Nie da się zachować równości społecznej w kraju, gdzie przez system rządów automatycznie wywyższane są pewne elity.)
Lewica natomiast sama z siebie ma być propostępowa i niekonserwatywna i niekoniecznie socjalistyczna. (chociaż często to idzie w parze)
Zakłada równouprawnienie wszystkich części społeczeństwa i rozwój naukowy ponad tradycje i obyczaje, a także kosmopolityzm, którego doktryne uważam za niezbędną do dalszego rozwoju naszego gatunku i nie powybijania siebie nawzajem. Problemem lewicy są bezdyskusyjnie skrajności, w jakie czasem popada, powodując ruchy rewolucyjne, oraz momentami zbyt gwałtowne i poważne zmiany. Nie zmienia to faktu, że skrajności występują nie tylko w lewicy i wszędzie są tak samo patologiczne.
@Krzyniu: Wysoki poziom życia? Ależ cudownie musi się żyć z imigranatami zajebiscie. To nie tylko widać na nagraniach, bo wystarczy tam pojechać i zobaczyć co tam się dzieje. Jakieś meliny i ryneczki urządzili sobie pod hotelami i szpitalami, zaczepiają przechodniów i tylko ciągną hajs za nic. Cudowne życie
@Krzyniu: Łódź wygląda tak przez lata komunizmu i biedy. Zachód nie doświadczyl komunizmu, ale teraz go wprowadza i przez to coraz bliżej im do stania sie jedną wielką Łodzią.
Stary, ty w ogóle się słyszysz? W sensie ja cię nie będę przekonywać bo szanuję swój czas, ale proszę, jeśli chcesz żyć w takim gównie to nie każ innym tego robić.
@Krzyniu: co do twojego argumentu w postaci europy zachodniej:
Jak długo niby jest lewicowa? Zachód rozwinął się kiedy miał wolny rynek, podczas kiedy my mieliśmy komunizm. Ogólnie popieram liberalizm, ale oddam głos na konfederację ponieważ prawica lepiej zarządza ekonomią.
@emsmsmmss1247pl: Dlatego, tak jak mówię, to co nazywamy tu lewicowym, na zachodzie jest normą. No i niestety masz rację z tym aspektem ekonomicznym, ale nadal nie na tyle by mnie przekonać na głosowanie na ten gospodarczo zaawansowany cyrk
@emsmsmmss1247pl: W Szwecji socjaldemokracja rządzi od lat 30. XX wieku. W większości Europy Zachodniej socjaldemokraci lub inne partie lewicowe rządziły w drugiej połowie XX wieku. Czyli jakby nie patrzeć dość długo.
Bardzo pozytywny o czym świadczą najwyższe standardy życia, czołowe miejsca w rankingach PKB per capita i rankingach HDI czy tez fakt, że to właśnie te kraje są najbardziej atrakcyjne dla emigrantów z biedniejszych krajów takich jak np. Polska czy Litwa.
A mówienie, że jak w Paryżu brudno na ulicy czy że jak w Lyonie żebracy na ulicach leżą, więc na pewno poziom życia jest tam niższy, a jeszcze bardziej na pewno jest to wina lewicowych rządów, to jest jednak już spore zakłamywanie rzeczywistości.
PS Zachód Europy nie ogranicza się jedynie do Francji. Sam też sporo jeździłem po zachodzie Europy i z ogromnym brudem na ulicach spotkałem się jedynie w tym kraju, a reszta państw, jak np. Holandia, Norwegia, Belgia, Niemcy są przepiękne. Więc te brudne ulice to już może po prostu jest typowo francuska przypadłość
@Nanook: W porządku. Polska czy Litwa to państwa, które były rządzone przez rządy lewicowe. Zachód był jednak bliżej prawej strony niż kraje podległe ZSRR.
Jeszcze do niedawna wychodziło to im na plus, ale teraz to jest jedna wielka eurokomuna.
@Nanook: Widać że nie znasz się za bardzo na ekonomii poszczególnych państw. Socjalistyczna Skandynawia jest złym przykładem bo utrzymują się z ogromnych pokładów węgla, stali, złota, uranu itp. z wydobycie mięli tyle pieniędzy, że nie mieli co z nimi robić, więc zaczęli rozdawać je obywatelom.
@emsmsmmss1247pl: Następnym razem staraj się nie zaczynać komentarza od obrażania rozmówcy, bo to w gorszym świetle stawia ciebie, a nie rozmówcę.
Skandynawia nie jest socjalistyczna. Socjalizm zakłada brak własności prywatnej. W Skandynawii własność prywatna jest i ma się dobrze. Zresztą trudno, żeby było inaczej skoro od lat to właśnie kraje skandynawskie zajmują wysokie pozycje w Indeksie Wolności Gospodarczej (W 2018 roku Dania zajęła 11., a Szwecja 14. miejsce)
Złoża złota i uranu występują jedynie w Szwecji, z czego wydobycie złota w skali światowej jest znikome, a uranu już się nie wydobywa. W latach 50. i 60. kiedy był on wydobywany również jego znaczenie było bardzo znikome. Kopalnia wręcz generowała koszty, więc trzeba było ją zamknąć w 1969. Z węglem tak samo. Jedynie w Szwecji, ale i tak energetyka Szwecji opierała się i opiera na atomie. Co do Norwegii to oni węgla nie wydobywają, bo primo nie mają skąd, a drugie primo nie mają po co, bo mają wodę, a co do Dani to ich elektrownie węglowe muszą sprowadzać węgiel spoza regionu, bo w Skandynawii zwyczajnie tego węgla jest mało. Ale co do stali rzeczywiście masz rację, choć znowu, stali jest dużo, ale tylko w Szwecji.
W pojęciu socjalizm miałem na myśli rozdawnictwo pieniędzy przez państwo dla obywateli.
Może przykłady które podałem nie są najlepsze, ale chodziło ogólnie o kopaliny tam występujące. (podawałem wtedy z pamięci więc sory za pomyłki)
Chyba najbardziej z tych partii to nie szanuję KO.
Nawet PiS nie ucieka się do takich rzeczy jak dosłowne śmianie się z potencjalnych wyborców, albo przekupywanie Internetem darmowym, tylko po to, by wprowadzić kontrolę i znieść anonimowość.
@Milten:
Cieszę się, że ktoś popiera me zdanie.
Po prostu Konfederacja to partia najbliższa mym poglądom, mimo że mam centroprawicowe.
Ale wiele osób miesza za to z błotem.
@Krzyniu: a to w sumie śmieszna sprawa, jeśli wejdziesz w wyniki sondażu na nie pamiętam jakiej stronie i ustawisz wyniki głosów ludzi poniżej 18 lat to konfederacja wygrywa w całej polsce XD
@Broski: Metafora (gr. μεταφορά metaphorá)[1][2], inaczej przenośnia – językowy środek stylistyczny, w którym obce znaczeniowo wyrazy są ze sobą składniowo zestawione, tworząc związek frazeologiczny o innym znaczeniu niż dosłowny sens wyrazów, np. „od ust sobie odejmę”, „podzielę się z wami wiadomością” lub „złote serce”
Komentarze
Odśwież7 października 2021, 13:54
Teraz nierel
Odpisz
10 września 2020, 22:44
Haha 2%
Bodenżna Lewidza
Odpisz
Edytowano - 6 października 2019, 10:03
Moim zdaniem, jedyna nadzieja na lepszą Polskę tkwi w Lewicy. Komunizm sprawił, że ludzie przestali ufać lewej stronie. Przez tyle lat głosowano między PiS-em a PO i żadna opcja nie była dobra. Polska aspiruje do upodobnienia się do państw zachodnich i sądzę, że partie reprezentujące poglądy centrolewicowe mogą naprawić ten kraj.
Odpisz
6 października 2019, 10:32
@Sputnik: Naprawić pod jakim względem?
Odpisz
6 października 2019, 10:44
@Jinboy: np naprawić gospodarkę po 500+
Odpisz
6 października 2019, 11:06
Lewica odkad istnieje psuje gospodarkę. Nigdy na odwrót.
Odpisz
6 października 2019, 11:18
@Sputnik: w sensie to wszystko co nazywamy lewicą w cywilizowanych krajach nazywamy brakiem spie**olenia umysłowego
I owszem, partia lewica powinna się obyczajowo zająć tym chlewem, ale gospodarczo by to była słaba decyzja
Odpisz
6 października 2019, 11:28
@Krzyniu: Co? Mi się zdaje, że lewica gdziekolwiek jest właśnie spie**oleniem, ale ok.
Odpisz
6 października 2019, 11:46
I tu masz rację, zdaje ci się.
Odpisz
6 października 2019, 11:53
@Krzyniu: Lewica nigdy nie działała i nadal nie działa. A nie czekaj działa świetnie jako rozpi***alacz kraju.
Odpisz
6 października 2019, 12:41
Mogłeś po prostu powiedzieć że jesteś szurem i oszczędzić nam czasu
Odpisz
6 października 2019, 12:49
@Krzyniu: Jeżeli twierdzisz, że lewica działa to proszę podaj chociaż jeden argument za tym.
Odpisz
6 października 2019, 12:52
Europa zachodnia. Jeśli twierdzisz, że nie działa, daj jeden kontrargument. W końcu ty chcesz coś tu udowadniać.
Odpisz
6 października 2019, 12:58
@Krzyniu: Słaby argument, bo nic totalnie nie mówi. Co niby w tej Europie Zachodniej działa jak należy?
Odpisz
6 października 2019, 13:05
najwyższy poziom życia na świecie? na równi z ameryką północną i australią?
Odpisz
6 października 2019, 13:06
I nadal nie podałeś kontrargumentu. W politycznym żargonie jest to odbijanie piłeczki lub pie**olenie o szopenie
Odpisz
6 października 2019, 14:34
@Krzyniu: Albo genialny bait, albo nieodwracalne obrazenia umyslowe.
Odpisz
Edytowano - 6 października 2019, 14:37
Mam wrażenie, że mylisz socjalizm z lewicą. PiS na przykład, jest partią z programem socjalistycznym, ale nie ogłosi tego oficjalnie, bo większości ludzi słowo "socjalizm" kojarzy się z komunizmem, czyli skrajnym połączeniem trzech czynników:
-Skrajnej lewicy
-Skrajnego Socjalizmu
-Totalizmu, rozumianego jako bezwzględną dyktaturę.
Notabene, te 3 czynniki kolidują z sobą i są główną przyczyną upadku komunizmu.
(Nie da się zachować równości społecznej w kraju, gdzie przez system rządów automatycznie wywyższane są pewne elity.)
Lewica natomiast sama z siebie ma być propostępowa i niekonserwatywna i niekoniecznie socjalistyczna. (chociaż często to idzie w parze)
Zakłada równouprawnienie wszystkich części społeczeństwa i rozwój naukowy ponad tradycje i obyczaje, a także kosmopolityzm, którego doktryne uważam za niezbędną do dalszego rozwoju naszego gatunku i nie powybijania siebie nawzajem. Problemem lewicy są bezdyskusyjnie skrajności, w jakie czasem popada, powodując ruchy rewolucyjne, oraz momentami zbyt gwałtowne i poważne zmiany. Nie zmienia to faktu, że skrajności występują nie tylko w lewicy i wszędzie są tak samo patologiczne.
Odpisz
6 października 2019, 15:06
@Krzyniu: Porobiłeś kolege gratuluje
Odpisz
6 października 2019, 15:09
@Sputnik: lewica to komunizm drogi jekaku
Nie mówię że masz popierać Korwina i jemu podobnych, ale wiedz że oni po prostu nami manipulują
Odpisz
6 października 2019, 15:33
@Krzyniu: Wysoki poziom życia? Ależ cudownie musi się żyć z imigranatami zajebiscie. To nie tylko widać na nagraniach, bo wystarczy tam pojechać i zobaczyć co tam się dzieje. Jakieś meliny i ryneczki urządzili sobie pod hotelami i szpitalami, zaczepiają przechodniów i tylko ciągną hajs za nic. Cudowne życie
Odpisz
6 października 2019, 15:37
Super opisałeś Łódź, teraz na europę czekam
Odpisz
6 października 2019, 15:38
@Krzyniu: Opisałem właśnie moje obserwacje z pobytu w Marsylii, Paryżu i Lyonie. W Łodzi nigdy nie byłem. :)
Odpisz
6 października 2019, 15:46
Może powinieneś? Porównasz sobie
Odpisz
6 października 2019, 15:57
@Krzyniu: Łódź wygląda tak przez lata komunizmu i biedy. Zachód nie doświadczyl komunizmu, ale teraz go wprowadza i przez to coraz bliżej im do stania sie jedną wielką Łodzią.
Odpisz
6 października 2019, 16:02
Stary, ty w ogóle się słyszysz? W sensie ja cię nie będę przekonywać bo szanuję swój czas, ale proszę, jeśli chcesz żyć w takim gównie to nie każ innym tego robić.
Odpisz
Edytowano - 6 października 2019, 16:54
@Krzyniu: Ja nie chcę rządów lewicy dlatego głosuje na Konfederacje, a zachód to jakaś śmieszna eurokomuna.
Pozdrawiam
Odpisz
6 października 2019, 16:56
XDDDDDDDDDDDD
najlepszy wybór
Odpisz
6 października 2019, 16:57
@Krzyniu: Lepszego nie ma :)
Odpisz
6 października 2019, 17:03
konfederacja to jedyna partia na którą bym nie głosował bardziej niż na pis
Odpisz
6 października 2019, 20:33
@Krzyniu: co do twojego argumentu w postaci europy zachodniej:
Jak długo niby jest lewicowa? Zachód rozwinął się kiedy miał wolny rynek, podczas kiedy my mieliśmy komunizm. Ogólnie popieram liberalizm, ale oddam głos na konfederację ponieważ prawica lepiej zarządza ekonomią.
Odpisz
6 października 2019, 20:40
@emsmsmmss1247pl: Dlatego, tak jak mówię, to co nazywamy tu lewicowym, na zachodzie jest normą. No i niestety masz rację z tym aspektem ekonomicznym, ale nadal nie na tyle by mnie przekonać na głosowanie na ten gospodarczo zaawansowany cyrk
Odpisz
6 października 2019, 22:01
@emsmsmmss1247pl: W Szwecji socjaldemokracja rządzi od lat 30. XX wieku. W większości Europy Zachodniej socjaldemokraci lub inne partie lewicowe rządziły w drugiej połowie XX wieku. Czyli jakby nie patrzeć dość długo.
Odpisz
6 października 2019, 23:25
@Nanook: Dokładnie. I jaki mamy tego efekt?
Odpisz
Edytowano - 6 października 2019, 23:37
Bardzo pozytywny o czym świadczą najwyższe standardy życia, czołowe miejsca w rankingach PKB per capita i rankingach HDI czy tez fakt, że to właśnie te kraje są najbardziej atrakcyjne dla emigrantów z biedniejszych krajów takich jak np. Polska czy Litwa.
A mówienie, że jak w Paryżu brudno na ulicy czy że jak w Lyonie żebracy na ulicach leżą, więc na pewno poziom życia jest tam niższy, a jeszcze bardziej na pewno jest to wina lewicowych rządów, to jest jednak już spore zakłamywanie rzeczywistości.
PS Zachód Europy nie ogranicza się jedynie do Francji. Sam też sporo jeździłem po zachodzie Europy i z ogromnym brudem na ulicach spotkałem się jedynie w tym kraju, a reszta państw, jak np. Holandia, Norwegia, Belgia, Niemcy są przepiękne. Więc te brudne ulice to już może po prostu jest typowo francuska przypadłość
Odpisz
6 października 2019, 23:58
@Nanook: W porządku. Polska czy Litwa to państwa, które były rządzone przez rządy lewicowe. Zachód był jednak bliżej prawej strony niż kraje podległe ZSRR.
Jeszcze do niedawna wychodziło to im na plus, ale teraz to jest jedna wielka eurokomuna.
Odpisz
7 października 2019, 01:48
@Nanook: Widać że nie znasz się za bardzo na ekonomii poszczególnych państw. Socjalistyczna Skandynawia jest złym przykładem bo utrzymują się z ogromnych pokładów węgla, stali, złota, uranu itp. z wydobycie mięli tyle pieniędzy, że nie mieli co z nimi robić, więc zaczęli rozdawać je obywatelom.
Odpisz
7 października 2019, 20:31
@emsmsmmss1247pl: Następnym razem staraj się nie zaczynać komentarza od obrażania rozmówcy, bo to w gorszym świetle stawia ciebie, a nie rozmówcę.
Skandynawia nie jest socjalistyczna. Socjalizm zakłada brak własności prywatnej. W Skandynawii własność prywatna jest i ma się dobrze. Zresztą trudno, żeby było inaczej skoro od lat to właśnie kraje skandynawskie zajmują wysokie pozycje w Indeksie Wolności Gospodarczej (W 2018 roku Dania zajęła 11., a Szwecja 14. miejsce)
Złoża złota i uranu występują jedynie w Szwecji, z czego wydobycie złota w skali światowej jest znikome, a uranu już się nie wydobywa. W latach 50. i 60. kiedy był on wydobywany również jego znaczenie było bardzo znikome. Kopalnia wręcz generowała koszty, więc trzeba było ją zamknąć w 1969. Z węglem tak samo. Jedynie w Szwecji, ale i tak energetyka Szwecji opierała się i opiera na atomie. Co do Norwegii to oni węgla nie wydobywają, bo primo nie mają skąd, a drugie primo nie mają po co, bo mają wodę, a co do Dani to ich elektrownie węglowe muszą sprowadzać węgiel spoza regionu, bo w Skandynawii zwyczajnie tego węgla jest mało. Ale co do stali rzeczywiście masz rację, choć znowu, stali jest dużo, ale tylko w Szwecji.
Odpisz
8 października 2019, 16:55
@Krzyniu: Jak nie Chcesz żyć w Polsce (kraju który po wojnie był bez grosza) to wyjedź na swój zachód (w którym na wojnie ledwo co stracili).
Odpisz
8 października 2019, 17:16
@LuckyLuke: Jasne, że to zrobię
Odpisz
8 października 2019, 18:39
@Nanook: wybacz za obrażanie.
W pojęciu socjalizm miałem na myśli rozdawnictwo pieniędzy przez państwo dla obywateli.
Może przykłady które podałem nie są najlepsze, ale chodziło ogólnie o kopaliny tam występujące. (podawałem wtedy z pamięci więc sory za pomyłki)
Co do Norwegii to wzbogaciła się na ropie.
Odpisz
6 października 2019, 13:04
Cieszyłbym się gdyby Lewica miała więcej poparcia od PO. W tych wyborach raczej nieprawdopodobne, ale już za 4 lata jak najbardziej.
Odpisz
6 października 2019, 16:29
@Nanook: Tak po 2%, a Lewica 3.
Odpisz
6 października 2019, 14:15
Moim zdaniem oni wszyscy są spie**oleni
Odpisz
6 października 2019, 09:55
Chyba najbardziej z tych partii to nie szanuję KO.
Nawet PiS nie ucieka się do takich rzeczy jak dosłowne śmianie się z potencjalnych wyborców, albo przekupywanie Internetem darmowym, tylko po to, by wprowadzić kontrolę i znieść anonimowość.
Chwała Konfederacji.
Odpisz
6 października 2019, 11:52
@dustin2001: Chwała Konfederacji
Odpisz
6 października 2019, 12:29
@Milten:
Cieszę się, że ktoś popiera me zdanie.
Po prostu Konfederacja to partia najbliższa mym poglądom, mimo że mam centroprawicowe.
Ale wiele osób miesza za to z błotem.
Odpisz
6 października 2019, 12:49
@Milten: chwała
Odpisz
6 października 2019, 12:14
Ja tam jestem za koalicska
Odpisz
22 września 2019, 10:56
Im się nigdy nie uda
Odpisz
6 października 2019, 11:58
@Frutti56: akurat PSL wchodzi zawsze. Niewiele ponad minimum, ale zawsze.
Odpisz
6 października 2019, 11:53
Polska racja to Konfederacja 🇵🇱
Odpisz
22 września 2019, 11:21
Korwin still better od PiSu
Odpisz
6 października 2019, 11:53
Racja
Odpisz
6 października 2019, 09:58
Jacy idioci głosują na Pis, KO, Lewicę, PSL i Konf... o kurde
Odpisz
22 września 2019, 13:27
Dam sobie rękę uciąć, że Konfederacja będzie miała lepszy wynik, niż lewica.
Odpisz
6 października 2019, 09:02
Czekam więc na filmik jak sobie ucinasz rękę.
Odpisz
6 października 2019, 09:20
zajebiście, jeszcze jedna i nie będziesz mógł pisać
Odpisz
6 października 2019, 09:28
@Krzyniu: Będzie nosem pisać
Odpisz
6 października 2019, 09:31
@Krzyniu: Ani głosować
Odpisz
6 października 2019, 09:33
@ZSRRBall: to odetnie się mu nos
Odpisz
6 października 2019, 09:35
@Kyoko1278: I tak nie może, bierne prawo wyborcze jest od 18 :V
Odpisz
6 października 2019, 09:55
@Krzyniu: a to w sumie śmieszna sprawa, jeśli wejdziesz w wyniki sondażu na nie pamiętam jakiej stronie i ustawisz wyniki głosów ludzi poniżej 18 lat to konfederacja wygrywa w całej polsce XD
Odpisz
Edytowano - 6 października 2019, 10:16
@Krzyniu: Swoją drogą ludzie to macie teraz dobry powód żeby głosować na Lewicę, jeśli wcześniej nie planowaliście.
Odpisz
6 października 2019, 16:28
@Krzyniu: MAM 34 LATA.
Odpisz
6 października 2019, 16:31
a puci puci
Odpisz
14 października 2019, 11:15
No dalej, ucinaj łapę.
Odpisz
14 października 2019, 16:52
@Broski: Metafora (gr. μεταφορά metaphorá)[1][2], inaczej przenośnia – językowy środek stylistyczny, w którym obce znaczeniowo wyrazy są ze sobą składniowo zestawione, tworząc związek frazeologiczny o innym znaczeniu niż dosłowny sens wyrazów, np. „od ust sobie odejmę”, „podzielę się z wami wiadomością” lub „złote serce”
Odpisz
14 października 2019, 18:14
Słowo się rzekło, powinieneś go dotrzymać. Ale czego ja się spodziewam, nie można ci wierzyć jak tym twoim oszołomom z Konfederacji.
Odpisz
22 września 2019, 11:09
W polsce nie powinno byc polskich politykow tylko niemieccy yolooo
Odpisz
22 września 2019, 12:26
@ReptilianJan: Już są, PO i Tusk
Odpisz
22 września 2019, 10:59
szczerze
większość z nich nie powinna mieć żadnego poparcia, każdy zachowuje się tak samo okropnie
Odpisz