Dziwi mnie taki mem przy tak cholernie dużej frekwencji w tym roku. Tym bardziej że ludzie którzy nie głosują i marudzą są sto razy mniejszym problemem niż ci którzy głosują mimo że nic nie wiedzą o polityce i programach partii
60% to nie jest dużo, na wybory nie poszło około 11,7 milionów ludzi, fakt że frekwencja jest rekordowa nie zmienia tego że dużo ludzi nie interesuje się tym kto nami rządzi i co się dzieje w kraju
@Katrina2712: Trochę ci się matma pomieszała. 11,7 mln ludzi to jakieś 30% społeczeństwa Polski. A na wybory nie poszło 40%. Tyle tylko, że te 40% to też są ludzie uprawnieni do głosowania. Mocno ci się pomieszało.
To jest taka opcja co zrobić, gdy nie znasz się na polityce:
-nadrób zaległości. Nie masakryczne przeczyswanie informacji. Podstawę. Ich program, co zrobili, afery itd
-jeśli nie chcesz się dowiadywać o wszystkich partiach, dowiedz się tylko o tej rządzącej. Zobaczy, czy jest dobra czy zła i zdecyduj
-zagłosuj na opozycję, by nie dopuścić do centralizacji władzy w Sejmie
Tak, mogą być głupie. Tak, spodziewam się czerwonych. Tak, czekam na lepsze sugestie
@Katrina2712: i co z tego? A niech idzie nawet 10%, tylko niech to będą osoby, które chociaż trochę orientują się w polityce. Nigdy nie zachęcajcie ludzi mówiąc 'idźcie na wybory, lód ma zdecydować'. Bo co to da, skoro większość tych osób nie ma pojęcia o polityce? Nie liczy się ilość głosów, tylko to, by głosy były jak najbardziej rozważne. Jak już to można zachęcać by ktoś przeanlizował scenę polityczną i zastanowił się czy chciałby poprzeć jakaś partie. A nie 'idź, boś obywatel'.
@Jurekis_: w zupełności popieram, by nadrobić zaległości z wiedzy politycznej. Im bardziej świadome społeczeństwo, tym lepiej. Ale samo głosowanie 'przeciw' robi taką tendencję że z reguły dwie największe partie po prostu przez lata wymieniają się władza, bo to działa tak: 'zagłosuję na A, bo B jest ch*jowe a A ma największe szanse'. A w następnej kadencji sytuacja będzie odwrotna, bo A też było ch*jowe, to lepiej by jednak rządziło B i tak w kółko. Traktując sytuację dosłownie u nas przejawia się to ciągłym głosowaniem na PiS i PO przez lata, bo nielubiący PiS głosują na PO i na odwrót. Głosowanie by jakiejś partii zaszkodzić okazuje się być głupie.
@Naruumi: 30 milionów jest uprawnionych, poszło 18,3, a więc zostaje ile? Frekwencja jest zawsze podawana od osób uprawnionych, a nie wszystkich. Bez sensu by było podawać od wszystkich.
@Fenekin582: nie stać ich na to żeby obejść 30mln mieszkańców, a nawet żeby wysłać im list. Ale jest prostszy sposób: jak poszedłeś zagłosować podpisałeś listę, ci co nie podpisali listy nie zagłosowali i można by im podwoić podatek, wszyscy by poszli :)
Mi było bardzo przykro bo nikt mi nie powiedział że jak nie jestem zameldowana to muszę wcześniej iść i się zgłosić do urzędu :c Myślałam że jak nie ma obowiązku meldunku to można iść gdziekolwiek, nawet nie wiedziałam że konkretne ulice są przypisane do konkretnych lokali. Czuję się bardzo niedoinfornowana w związku z wyborami. Nie wiem jak inne szkoły, ale w mojej ani razu nie uczyli jak się głosuje ani co trzeba załatwić żeby móc zagłosować. Eh, przynajmniej wiem mniej więcej co robić następnym razem
@NightFox: nie wiem jak gdzie indziej, ale w radio przypominali. Nie słyszałam o tym że jest brak obowiązku meldunku, raczej to że w dowodzie nie podaje się już adresu zameldowania i (teoretycznie) jest brak rejonizacji. Jeżeli jednak chodzi o wybory to listy do lokali są tworzone według zameldowania dlatego zmianę miejsca trzeba zgłosić minimum kilka dni wcześniej, żeby komisje zdąży to zarejestrować. Gdyby nie listy to byłyby takie "mądre" osoby które głosowałyby po kilka razy w różnych miejscach, natomiast na wprowadzenie elektronicznej rejestracji i list nie ma co liczyć, bo bo wiadomo jak to w urzędach im idzie.
Niestety, jeżeli niedawno skończyłaś szkołę, to rozczaruję cię, ale będzie jeszcze wiele rzeczy których nie uczy, a by się przydały.
@Katrina2712: Co do meldunku rzeczywiście wyczytałam że nie znieśli w końcu tego obowiązku, ale to martwe prawo. A widziałam parę spotów czy innych reklem o wyborach, ale głównie żeby wziąć dowód i jak wygląda krzyżyk (o tej ważnej informacji słyszałam najczęściej). Na pewno zaproponuję komuś uwagę w szkole żeby mówili o takich rzeczach, może ktoś też jest tak nieogarnięty i nie dowie się z innych źródeł.
Nie głosując, dzielisz swój głos na wszystkie partie, w tym przypadku za to, że pis (czy inna partia, podaje tylko przykład) miał ponad 40% jest wynikiem też osób nie głosujących, bo ich "głos" podzielił się na każdą z partii
@zajenty: tak, ale wiele osób, nie głosujące wypierają się głosu ale ich głos nadal się liczył czyli po części zagłosowali nawet jeśli twierdzą, że tego nie zrobili.
30 milinów osób, które mogą głosować (o ile pamiętam było to 30, przepraszam z góryjeśli nie) to nadal 30 milionów osób, których głos nadal się liczy.
Nawet gdyby jakimś cudem nikt, dosłownie nikt nie poszedł na wybory (co brzmi absurdalnie wiem, to tylko spekulacje) i każda partia miałaby po 0% nadal były to głosy wliczone, nawet jeśli ich nie było. Zakładając nawet, że jedna partia dostałaby jakimś sposobem 1% przyjmując, że z racji w tym przypadku dużej przewagi (i jedynemu wyjściu) trafili by do sejmu i jednostki, które nie zagłosowały, obwiniał by te osoby, które zagłosowały, wynik jaki był, był wynikiem całego narodu.
Przepraszam, że tak chaotyczne to napisałem, jeśli czegoś nie zrozumiałeś to wyłącznie moja wina
Jesli taka osoba nawet nie wyszla z liceum i nie osiagnela pelnoletnosci, to nie zamierzam ryzykowac z mozliwoscia oddania glosu niezaleznie od wykonywanej pracy. Nie mowie konkretnie o podatkach, tylko nawiazuje do braku dojrzalosci u osob niepelnoletnich.
@memy_od_derpa: Jakby ci to wytlumaczyc... Widzisz, w Polsce lewica panuje w sumie nieprzerwanie, gdyz PiS, moze i jest oplakiwane przez zachod jako prawica, dyktatura itp, jednak PiS jest socjalistyczny, a wiec lewicowy, z mala doza prawicy kulturowej, co jest jedyna rzecza dzialajaca na plus w porownaniu z PO, ktore jest kulturowo lewicowe.
@zajenty: Jak juz napisalem pis jest kulturowo lekko prawicowy, co jest jego jedyna przewaga nad PO, ktorego poslowie otwarcie glosowali przeciwko interesom polski, oraz wolnosci jednostki w parlamencie europejskim.
Komentarze
Odśwież20 października 2019, 11:56
Akurat narzekają głownie ci co głosowali
Odpisz
17 października 2019, 16:48
to rzeczywista statystyka?
Odpisz
16 października 2019, 13:02
co jest złego w nie chodzeniu na wybory
Odpisz
17 października 2019, 15:31
@Preussen: Pomyślmy HM
Odpisz
14 października 2019, 19:12
Dziwi mnie taki mem przy tak cholernie dużej frekwencji w tym roku. Tym bardziej że ludzie którzy nie głosują i marudzą są sto razy mniejszym problemem niż ci którzy głosują mimo że nic nie wiedzą o polityce i programach partii
Odpisz
14 października 2019, 21:01
60% to nie jest dużo, na wybory nie poszło około 11,7 milionów ludzi, fakt że frekwencja jest rekordowa nie zmienia tego że dużo ludzi nie interesuje się tym kto nami rządzi i co się dzieje w kraju
Odpisz
14 października 2019, 21:23
@Katrina2712: Trochę ci się matma pomieszała. 11,7 mln ludzi to jakieś 30% społeczeństwa Polski. A na wybory nie poszło 40%. Tyle tylko, że te 40% to też są ludzie uprawnieni do głosowania. Mocno ci się pomieszało.
Odpisz
14 października 2019, 21:28
To jest taka opcja co zrobić, gdy nie znasz się na polityce:
-nadrób zaległości. Nie masakryczne przeczyswanie informacji. Podstawę. Ich program, co zrobili, afery itd
-jeśli nie chcesz się dowiadywać o wszystkich partiach, dowiedz się tylko o tej rządzącej. Zobaczy, czy jest dobra czy zła i zdecyduj
-zagłosuj na opozycję, by nie dopuścić do centralizacji władzy w Sejmie
Tak, mogą być głupie. Tak, spodziewam się czerwonych. Tak, czekam na lepsze sugestie
Odpisz
14 października 2019, 23:18
a powinno być przynajmniej 90%
Odpisz
15 października 2019, 00:50
@Katrina2712: i co z tego? A niech idzie nawet 10%, tylko niech to będą osoby, które chociaż trochę orientują się w polityce. Nigdy nie zachęcajcie ludzi mówiąc 'idźcie na wybory, lód ma zdecydować'. Bo co to da, skoro większość tych osób nie ma pojęcia o polityce? Nie liczy się ilość głosów, tylko to, by głosy były jak najbardziej rozważne. Jak już to można zachęcać by ktoś przeanlizował scenę polityczną i zastanowił się czy chciałby poprzeć jakaś partie. A nie 'idź, boś obywatel'.
Odpisz
15 października 2019, 00:58
@Jurekis_: w zupełności popieram, by nadrobić zaległości z wiedzy politycznej. Im bardziej świadome społeczeństwo, tym lepiej. Ale samo głosowanie 'przeciw' robi taką tendencję że z reguły dwie największe partie po prostu przez lata wymieniają się władza, bo to działa tak: 'zagłosuję na A, bo B jest ch*jowe a A ma największe szanse'. A w następnej kadencji sytuacja będzie odwrotna, bo A też było ch*jowe, to lepiej by jednak rządziło B i tak w kółko. Traktując sytuację dosłownie u nas przejawia się to ciągłym głosowaniem na PiS i PO przez lata, bo nielubiący PiS głosują na PO i na odwrót. Głosowanie by jakiejś partii zaszkodzić okazuje się być głupie.
Odpisz
15 października 2019, 09:45
@Naruumi: 30 milionów jest uprawnionych, poszło 18,3, a więc zostaje ile? Frekwencja jest zawsze podawana od osób uprawnionych, a nie wszystkich. Bez sensu by było podawać od wszystkich.
Odpisz
14 października 2019, 19:36
A gdyby tak chodzić po domach/mieszkaniach i do każdego z domowników dać listw do głosowania lub wydawać kary za nie podejście do głosowania ?
Odpisz
14 października 2019, 19:40
@Fenekin582: ale jak ktoś nie chce to ma do tego prawo, tylko osoby które nie głosowały nie powinny marudzić
Odpisz
14 października 2019, 19:47
@Superkometa: ciii
Odpisz
14 października 2019, 20:56
@Fenekin582: nie stać ich na to żeby obejść 30mln mieszkańców, a nawet żeby wysłać im list. Ale jest prostszy sposób: jak poszedłeś zagłosować podpisałeś listę, ci co nie podpisali listy nie zagłosowali i można by im podwoić podatek, wszyscy by poszli :)
Odpisz
14 października 2019, 21:16
@Katrina2712: trzeba w końcu wprowadzić głosowanie przez internet, może wtedy więcej osób zagłosuje, zwłaszcza młodych
Odpisz
15 października 2019, 07:44
@Fenekin582: nie myślę że głos osoby która się polityką nie interesuje jest taki dobry.
Odpisz
14 października 2019, 23:06
40% nic nie zmieni
Odpisz
14 października 2019, 23:14
@jasnib: Co XD? Ale ty wiesz, że pozostałe 60% nie głosowało, tylko na jedną partię c'nie?
Odpisz
15 października 2019, 22:05
no i?
Odpisz
16 października 2019, 06:55
@jasnib: To, że 40% bardzo dużo zmieni.
Odpisz
17 października 2019, 07:30
nie
Odpisz
17 października 2019, 07:36
@jasnib: Jesteś tępy jak but
Odpisz
17 października 2019, 12:37
nie
Odpisz
17 października 2019, 13:44
@jasnib: Te 40% niegłosujących może bardzo wiele zmienić, gdyby jednak zagłosowali, bo nie wiadomo za jakimi opcjami politycznymi by się opowiedzieli.
Odpisz
14 października 2019, 19:56
Mi było bardzo przykro bo nikt mi nie powiedział że jak nie jestem zameldowana to muszę wcześniej iść i się zgłosić do urzędu :c Myślałam że jak nie ma obowiązku meldunku to można iść gdziekolwiek, nawet nie wiedziałam że konkretne ulice są przypisane do konkretnych lokali. Czuję się bardzo niedoinfornowana w związku z wyborami. Nie wiem jak inne szkoły, ale w mojej ani razu nie uczyli jak się głosuje ani co trzeba załatwić żeby móc zagłosować. Eh, przynajmniej wiem mniej więcej co robić następnym razem
Odpisz
14 października 2019, 20:52
@NightFox: nie wiem jak gdzie indziej, ale w radio przypominali. Nie słyszałam o tym że jest brak obowiązku meldunku, raczej to że w dowodzie nie podaje się już adresu zameldowania i (teoretycznie) jest brak rejonizacji. Jeżeli jednak chodzi o wybory to listy do lokali są tworzone według zameldowania dlatego zmianę miejsca trzeba zgłosić minimum kilka dni wcześniej, żeby komisje zdąży to zarejestrować. Gdyby nie listy to byłyby takie "mądre" osoby które głosowałyby po kilka razy w różnych miejscach, natomiast na wprowadzenie elektronicznej rejestracji i list nie ma co liczyć, bo bo wiadomo jak to w urzędach im idzie.
Niestety, jeżeli niedawno skończyłaś szkołę, to rozczaruję cię, ale będzie jeszcze wiele rzeczy których nie uczy, a by się przydały.
Odpisz
14 października 2019, 20:57
@NightFox: w telewizji i reklamach na youtube caly czas i tym mowili
Odpisz
14 października 2019, 22:27
@Katrina2712: Co do meldunku rzeczywiście wyczytałam że nie znieśli w końcu tego obowiązku, ale to martwe prawo. A widziałam parę spotów czy innych reklem o wyborach, ale głównie żeby wziąć dowód i jak wygląda krzyżyk (o tej ważnej informacji słyszałam najczęściej). Na pewno zaproponuję komuś uwagę w szkole żeby mówili o takich rzeczach, może ktoś też jest tak nieogarnięty i nie dowie się z innych źródeł.
Odpisz
14 października 2019, 12:59
Osoby które mogły i nie głosowały nie mają prawa narzekać
Odpisz
14 października 2019, 13:27
@Drag_on: ja bym chciał głosować, ale jeszcze 4 lata
Odpisz
14 października 2019, 21:04
@Damond: akurat za 4 lata kolejne parlamentarne więc masz dużo czasu na przygotowania :)
Odpisz
14 października 2019, 21:31
@Damond: Juz za 4 lata, już za 4 lata, głoooosować pozwoli Ci data
Odpisz
14 października 2019, 12:53
Nie głosując, dzielisz swój głos na wszystkie partie, w tym przypadku za to, że pis (czy inna partia, podaje tylko przykład) miał ponad 40% jest wynikiem też osób nie głosujących, bo ich "głos" podzielił się na każdą z partii
Odpisz
14 października 2019, 20:18
@aJmThEbEsT: głos podzielił się na wszystkie partie, czyli w praktyce nic nie zmienił, ponieważ żadna partia nie uzyskała przewagi.
Odpisz
Edytowano - 14 października 2019, 20:24
@zajenty: tak, ale wiele osób, nie głosujące wypierają się głosu ale ich głos nadal się liczył czyli po części zagłosowali nawet jeśli twierdzą, że tego nie zrobili.
30 milinów osób, które mogą głosować (o ile pamiętam było to 30, przepraszam z góryjeśli nie) to nadal 30 milionów osób, których głos nadal się liczy.
Nawet gdyby jakimś cudem nikt, dosłownie nikt nie poszedł na wybory (co brzmi absurdalnie wiem, to tylko spekulacje) i każda partia miałaby po 0% nadal były to głosy wliczone, nawet jeśli ich nie było. Zakładając nawet, że jedna partia dostałaby jakimś sposobem 1% przyjmując, że z racji w tym przypadku dużej przewagi (i jedynemu wyjściu) trafili by do sejmu i jednostki, które nie zagłosowały, obwiniał by te osoby, które zagłosowały, wynik jaki był, był wynikiem całego narodu.
Przepraszam, że tak chaotyczne to napisałem, jeśli czegoś nie zrozumiałeś to wyłącznie moja wina
Odpisz
14 października 2019, 19:28
Tym razem poszło 61%
Odpisz
14 października 2019, 14:33
Szkoda że osoby niepełnoletnie nie mogą głosować. Wtedy panowała by tu lewica
Odpisz
14 października 2019, 14:43
@memy_od_derpa: nastolatek, ktory nigdy w zyciu nawet nie placil podatkow nie powinien decydowac o przyszlosci kraju
Odpisz
14 października 2019, 15:30
No i nie decyduje. Nie wiem skąd te minusy.
Odpisz
14 października 2019, 17:43
Czyli uważasz, że osoba pracująca na czarno nie powinna mieć prawa głosu?
Odpisz
14 października 2019, 18:10
Jesli taka osoba nawet nie wyszla z liceum i nie osiagnela pelnoletnosci, to nie zamierzam ryzykowac z mozliwoscia oddania glosu niezaleznie od wykonywanej pracy. Nie mowie konkretnie o podatkach, tylko nawiazuje do braku dojrzalosci u osob niepelnoletnich.
Odpisz
14 października 2019, 19:07
@memy_od_derpa: Już widzę 13 latki decydujące o tym kto będzie rządził tym państwem
Odpisz
14 października 2019, 19:57
@memy_od_derpa: Jakby ci to wytlumaczyc... Widzisz, w Polsce lewica panuje w sumie nieprzerwanie, gdyz PiS, moze i jest oplakiwane przez zachod jako prawica, dyktatura itp, jednak PiS jest socjalistyczny, a wiec lewicowy, z mala doza prawicy kulturowej, co jest jedyna rzecza dzialajaca na plus w porownaniu z PO, ktore jest kulturowo lewicowe.
Odpisz
14 października 2019, 20:14
@SatsumaHayato: rozdziel ideologię od gospodarki. Pis przez lewicowe rozwiązania (socjalizm) spełnia prawicowe cele, czyli rodzina i tradycja.
Odpisz
14 października 2019, 20:32
@zajenty: Jak juz napisalem pis jest kulturowo lekko prawicowy, co jest jego jedyna przewaga nad PO, ktorego poslowie otwarcie glosowali przeciwko interesom polski, oraz wolnosci jednostki w parlamencie europejskim.
Odpisz
14 października 2019, 12:44
"Jeden głos i tak nic nie zmieni"
Odpisz
14 października 2019, 13:07
Dlatego większość głosuje na 1 z 2 partii, mimo tego, że obie są równie złe.
"Nie zagłosuję na nich, bo przecież i tak się nie dostaną, to zmarnowany głos."
Odpisz