Zakaz posiadania broni? A co to? Tytuł jakieś komedii?
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Głosy w głowie powiedziały mi, że w lustrze mieszka diobeł
Szczek szczek
Ucz się ucz, wiedza do potęgi klucz
No, to ma sens
Nie umiem się jednak długo gniewać na takiego słodziaka
Może nie najtańszy głos, za to średni
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież2 grudnia 2019, 00:41
A w Europie... no cóż, trzeba sobie jakoś radzić
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2019, 00:45
Lepszą rzeczą od broni chowanej w futerale jest broń z futerali.
Odpisz
2 grudnia 2019, 00:47
@Polish_Soldier: Pamiętam ten film i w sumie nie pamiętam czy był on oryginalny czy po prostu parodią czegoś
Odpisz
2 grudnia 2019, 01:23
Chce takie
Odpisz
5 grudnia 2019, 21:24
@Mega_Groudon: Desperado 2
Odpisz
5 grudnia 2019, 21:24
ja noszę w pokrowcu na wędki.
Odpisz
5 grudnia 2019, 21:45
@splashradek: To akurat jest scena z "Desperado", a dokładnie z bitwy pomiędzy 3 mariachi, a gangiem Bucho (pod koniec filmu).
Odpisz
5 grudnia 2019, 22:10
@Polish_Soldier: dawno nie oglądałem, a pamięć już nie ta. Dzięki za sprostowanie.
Odpisz
5 grudnia 2019, 08:58
I bardzo dobrze. Tam rozumieją, że nie można odbierać ludziom naturalnego prawa do obrony.
Nawet, jeśli raz na jakiś czas jest strzelanina.
Która notabene zdarza się najczęściej tam, gdzie broni wnosić nie wolno.
Odpisz
Edytowano - 5 grudnia 2019, 09:28
@Baturaj: W tym roku do 31 listopada w Stanach Zjednoczonych zgodnie z danymi Gun Violence Archive miało miejsce 370 masowych strzelanin, co średnio daje nam wynik 1,22 strzelaniny dziennie. Trochę jednak dużo.
I to nieprawda że mają miejsce najczęściej w miejscach gdzie nie można wnosić broni. Zgodnie z tymi samymi danymi większość tych masowych strzelanin ma miejsce na ulicach, gdzie każdy broń może nosić.
Odpisz
5 grudnia 2019, 10:12
@Nanook: Po pierwsze: nie we wszystkich miastach można nosić broń na ulicy, np. Nowy Jork. Po drugie: ile ludzi można zabić na ulicy? Z przypadków, jakie pamiętam, średnio nie więcej niż 5-10 osób, zanim policja cię zdejmie.
I to nadal nie jest powód, by zabierać ludziom BROŃ. Która służy do obrony. Przestępca i tak będzie broń miał.
Rozbrojonym narodem łatwiej się manipuluje i rządzi, i to jest główny powód niechęci do powszechnego dostępu do broni.
Odpisz
5 grudnia 2019, 10:18
@Baturaj: Ale tu nie chodzi o zabieranie ludziom broni. Tu chodzi o nałożenie obostrzeń na to kto może tę broń dostać. Że żeby kupić broń musisz mieć odpowiednią licencję, zdane badania psychologiczne i brak przeszłości kryminalnej. Bo obecnie w Stanach Zjednoczonych dochodzi do takich absurdalnych sytuacji, że 18latek może wejść sobie do pierwszego lepszego sklepu przy ulicy, wybrać jakąkolwiek broń chce, nawet taką półautomatyczną, zapłacić i wyjść. Bez żadnych pytań ani badań. Tak jakby kupował lizaka. Na zakup piwa będzie musiał oczywiście poczekać jeszcze 3 lata, ale to już inny absurd.
Odpisz
Edytowano - 5 grudnia 2019, 10:57
@Nanook: poraz kolejny nie masz racji
Odpisz
5 grudnia 2019, 17:01
@Nanook: Ciekawe skąd masz takie dane sprzed dosłownie 30 lat. Obecnie właśnie by dostać broń należy być zarejestrowanym w rządowym portalu, i jeśli chcesz kupić broń, to sprzedawca w sklepie pyta cię o imię i nazwisko, prosi o dowód tożsamości, sprawdza w komputerze, czy takiej osobie nie ODEBRANO prawa do posiadania broni (na przykład z powodu choroby psychicznej czy przeszłości kryminalnej), po czym dopiero może sprzedać broń.
Więc... no. Kolega ma rację, nie masz racji.
Odpisz
5 grudnia 2019, 17:14
@Baturaj: to troll, do niego i tak nic nie dotrze ma sprany mózg lewacką papką. Poprosru lubi być traktowany jak niewolnik jak reszta lewaków. Bo jedną z rzeczy które różnią niewolnika od wolnego człowieka jest to ze niewolnikowi nie wolno nosić broni bo jeszcze by zaatakował swojego Pana
Odpisz
5 grudnia 2019, 17:35
To akurat prawda.
Choć to, że Nanook jest trollem, nie powiedziałbym. Po prostu jest lewakiem. Potrzebuje po prostu więcej Rutinoskorwinu
Odpisz
5 grudnia 2019, 17:37
@Baturaj: ja na tym się aż tak nie znam ale chyba jednak trochę za łatwo zdobyć broń. Do obrony (jeżeli to jest bandyta a nie terrorysta uzbrojony po czubek nosa) wystarczy gaz albo pistolet na kulki żeby odstraszyć napastnika. Oczywiście to tylko moje (zapewne błędne) skromne zdanie
Odpisz
5 grudnia 2019, 17:45
tak bandytą latwo jest zdobyć bron co innego uczciwym obywatelom. Poza tym gaz nic nie da bo on szybciej strzeli zanim do niego podbiegniesz z gazem
Odpisz
5 grudnia 2019, 17:53
o gaz mi chodziło gdy np. komuś się akcja kieszonkowa nie udała po cichu więc ucieka. Jak się jest spaślakiem (jak ja) to bieganie raczej na nic się nie zda a tak to zawsze można jeszcze spróbować strzelić po oczach zanim zacznie biegać (może go to zdezorientuje i będzie miał "spowolniony zapłon")
Odpisz
5 grudnia 2019, 18:02
Niestety rzeczywistość nie jest tak kolorowa. Gaz nie działa tak że magicznie nagle odcina napastnikowi zmysły i całkowicie pozbawia go chęci ataku. W wielu przypadkach nie.
A wiem sporo na te tematy...
To jest podobnie jak z kopnięciem w jaja. Ono też nie działa tak, jak większość osób myśli.
Odpisz
5 grudnia 2019, 18:08
@Baturaj: nigdy nie próbowałem ale myślałem że mogło by to go trochę zdziwić. Jak już mówiłem w pierwszej wypowiedzi pod tym tematem absolutnie się na tym nie znam
Odpisz
5 grudnia 2019, 10:26
Taki dostęp do broni jak w USA to jak dawanie wszystkim po osiemnastce prawa jazdy bez żadnego przeszkolenia, co prawda można takie prawo jazdy stracić ale najpierw trzeba kogoś przejechać lub zranić
Odpisz
Edytowano - 5 grudnia 2019, 11:30
@Frutti56: Ładna analogia muszę przyznać. Pozwolisz, że ukradnę na przyszłość? :v
Odpisz
5 grudnia 2019, 11:39
@Frutti56: to nie to samo. Ograniczenie do broni jest jak dawanie kazdemu po 18 prawo jazdy bez szkolenia. Jak majansie obronic ludzie przed napadami skoro nie maja broni a bandyta zawsze bron wynajdzie np nóż. Czyli z godnie z logika lewakow.trzeba zakazac noży bo zabiaja sie nozami haha ci lewacy to debile nie ma co
Odpisz
5 grudnia 2019, 12:23
@Nanook: proszę bardzo
Odpisz
5 grudnia 2019, 18:46
@Frutti56: Niestety, rozwieję piękne myśli, ale to nie to samo.
Odpisz
5 grudnia 2019, 22:21
@Frutti56: "nie wiem, ale się wypowiem". Każdy stan ma swoje prawo dotyczące broni i jej posiadania. Nie możesz kupić w sklepie broni ot tak jak cukierka. Obecnie każda nowa broń jest rejestrowana, nie dotyczy to obrotu wtórnego w kilku stanach, a raczej już hrabstwach.
Odpisz
Edytowano - 5 grudnia 2019, 22:30
@Frutti56: Rozumiem, że strzałeczki w dół, ale okej, powiem Wam, dlaczego to nie to samo.
Każdy, praktycznie każdy pijany, osoba bez prawa jazdy czy dziecko, może w każdej chwili wsiąść za kierownicę i pojechać. I rozjeżdżać ludzi na chodnikach. Dzieje się to bardzo rzadko, a i tak częściej (w skali światowej) niż zabijanie niewinnych bronią palną.
NATOMIAST broń palna to coś, z czego korzystają mafie, gangi i zwykli rabusie, by zastraszać zwykłych obywateli, takich jak my. Nie ma takiego zjawiska jak "mafia samochodowa", której członkowie wsiadają za kierownice aut, żeby straszyć ludzi, że ich przejadą, jeśli im czegoś nie dadzą.
A z bronią się to dzieje.
Dlatego zwykli obywatele potrzebują broni, by się bronić przed takimi indywiduami. Jak najprościej. Im trudniejszy system "zdobycia" absurdalnego "prawa do posiadania broni", tym więcej ataków na ludzi z użyciem tej samej broni.
Dlaczego w stanach takich jak Teksas nie ma już ataków z bronią na prywatne mieszkania (tylko o takich teraz mówię)? Bo w każdym domu są średnio 3 sztuki broni palnej.
Musicie przestać traktować wszystkich jak potencjalnych morderców czy innych drani.
Odpisz
6 grudnia 2019, 11:21
@Frutti56: Okej, widzę, że nadal trzeba tłumaczyć różnicę.
Samochodu używasz na co dzień. Jeździsz nim po ulicy, i stwarzasz tym zagrożenie dla ludzi. Więc to normalne, że trzeba odbyć kurs i zdać egzamin na prawo jazdy.
Natomiast broni nie używasz na co dzień. Broń trzymasz na wypadek, kiedy ktoś Cię zaatakuje. Broń leżąca w szafce, sejfie, albo spoczywająca w torebce nie jest zagrożeniem dla ludzi. Dopiero UŻYTA staje się zagrożeniem. A broni nie używasz na co dzień, tylko trzymasz na wszelki wypadek. To tak jakby zakazać posiadania noży. Ich też nie musisz używać na co dzień.
A samochodu używasz, żeby przemieścić się z punktu A do B. To środek komunikacji. Zupełnie co innego.
Odpisz
5 grudnia 2019, 08:17
broń to część mojej religii
tak głosi napis po przetłumaczeniu
Odpisz
2 grudnia 2019, 06:47
A potem musisz bronić się kłem narwala przed napastnikiem. Broń daje ofierze szanse na wyjście z takiej sytuacji bez szwanku.
Odpisz
2 grudnia 2019, 06:47
Napastnikowi
Odpisz
2 grudnia 2019, 07:58
@WielkiSpod: Napastnik i tak będzie mieć broń. Palną albo białą. Jego nie obchodzą żadne reguły.
Odpisz
2 grudnia 2019, 08:34
Jednak, żeby zdobyć broń w Polsce taki bandyta potrzebuje dojść, a pierwszy lepszy Seba, który napada na monopolowy za ch*ja broni nie dostanie
Odpisz
2 grudnia 2019, 10:24
Czarnoprochowca możesz sobie od tak zamówić na allegro czy innym olx.
Odpisz
2 grudnia 2019, 10:29
Ale jest o wiele cięższa w użytkowaniu niż normalna
Odpisz
2 grudnia 2019, 10:32
Jest nieco trudniejsza w ładowaniu, ale tańsza i potężniejsza, a amunicję można robić samemu.
Odpisz
2 grudnia 2019, 11:44
I taki Sebka nIe znający się na broni na pewno będzie wiedział jak to zrobić.
A by kupić w sklepie broń i wsadzić magazynek nie trzeba być weteranem Wietnamu.
No i spójrz na ilość przestępstw i rodzaj ich w Polsce, a Stanach Zjednoczonych.
Odpisz
2 grudnia 2019, 12:15
Przestępstwa z bronią palną w Stanach to w 90% wojny gangów i to w 99% nielegalną bronią. Legalnej broni do przestępst nie używa nikt. Poza tym, Stany mają 10 razy większą ludność od Polski i tak samo większą różnorodność. W Czechach masz dostęp prostszy niż w niektórych stanach a nikt tam nikogo nie zabija.
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2019, 13:35
Ej koleżko, masz jakieś linki potwierdzające te ogromne procenty? Nie mówię że masz, bądź nie masz racji, ale w dyskusji rzucanie procentami na prawo i lewo, a tym bardziej procentami bez żadnego źródła, jest takie no niezbyt
Odpisz
2 grudnia 2019, 13:41
To porównaj z innymi krajami w których dostęp do broni nie jest łatwy. No i skąd masz takie dane? A teraz powiedz mi ilość przestępstw z bronią palną w Polsce? No właśnie liczba jest bardzo mała i nie mówimy tu o gangach, a normalnych podrzędnych złodziejach itd
Odpisz
2 grudnia 2019, 14:12
Odpisz
2 grudnia 2019, 14:13
Odpisz
2 grudnia 2019, 14:15
Linki czekają na sprawdzenie
Odpisz
3 grudnia 2019, 19:54
Admin to zjeb. Już któryś raz tak mam, że usuwa moje konwersacje nie ważne czy są toksyczne czy nie
Odpisz
3 grudnia 2019, 21:03
Nic na to nie poradzę.
Odpisz
3 grudnia 2019, 21:46
Wiem to bardziej taka notka dla osób, które myślą, że konwersacja się nagle z dupy w połowie urwała
Odpisz