Tak czy siak chętnie bym poleciała
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Ta jest dużo lepsza
Nadal lepsza historia miłosna niż Zmierzch
One są niepokonane
Cienias
Wolę biologię
Znaczy że zaradny gość
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież19 stycznia 2020, 21:42
Patrzcie jakie powiadomienie dostałam chwilę po dodaniu mema. Sam Elon Musk się śmieje
Odpisz
Edytowano - 30 stycznia 2020, 11:47
@JaBezTrybu: Co napisałaś?
Odpisz
30 stycznia 2020, 11:51
@MajnkraftAlusiek: Nie napisałam do niego, to był zbieg okoliczności. Elon Musk w życiu nie odpowiedziałby na mojego Tweeta.
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:40
Trochę z tlenem byłby problem :/
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:43
@Rosse303: Potrzebny habitat (jakaś strefa oddzielona typu bańka) zamiast terraformacji, ale gleba marsjańska jest w stanie odpowiednio nawadniana wydać plony, więc roślinki jako podstawę już mamy, resztę czynników się wyeliminuje, technologia jest w ciągłym rozwoju
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 21:46
@Towarzysz777: Ale i tak trochę by to zajęło, zanim by to zbudowali i zanim by te roślinki urosły żeby tyle tlenu dawać to i tak by było trudno i jeszcze wodę trzeba skołować
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:53
@Rosse303: Dlatego 2050... Gdyby zasadzili w 2035 chociażby dzięki łazikom, albo tylko kilkunastu ludzi w skafandrach by sadziło przez 10h a potem wracało do bazy, przez rok do 2036 zasadzili by co najmniej milion drzew, najpierw by zrobili habitat (bańkę) potem uszczelnili, odessali jakieś gazy czy inne szkodliwe substancje i na koniec by sadzili, po roku coś by się zaczęło dziać, a do 2050 byłyby już duże i wysokie roślinki :) Albo coś w ten deseń... Trudne, ale Musk ma pieniądze to nie niemożliwe :p
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:53
@Rosse303: roślinki nie dają tlenu. Co wyprodukują to zużywają same. Cały tlen na ziemi produkuje plankton...
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 21:55
@Dr_Memologii_Stosowanej: No to jakieś zbiorniki wodne i plankton, przeniesienie nieskomplikowanych form życia też nie byłoby trudne mając fortunę
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:56
@Towarzysz777: No w sumie kto bagatemu zabroni? No tylko że do 2050 może stać się dużo rzeczy nawet Elon może zbankrutować
No ale trzeba mieć nadzieje, żeby wszystko się udało
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:01
@Rosse303: roślinkiii
Atomsfera marsa to prawie sam dwutlenek węgla
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 22:02
@Rosse303: Dla mnie elegancko, szczególnie że mogę być potrzebny, samowystarczalne domy przyszłości, alternatywne źródła energii, ktoś musi się zająć energetyką, przyszłość jest teraz :) No chyba, że bilet na Marsa w milionach to się walcie
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:06
racja, rośliny byłyby potrzebne. Odpowiednio dobrane produkują niewielką nadwyżkę tlenu i są łatwiejsze w uprawie niż plankton. Poza tym oczywiście robią żarło, polepszają samopoczucie ludzi oraz zasada kolonisty:
Dopiero po zebraniu pierwszych plonów mówimy o skolonizowanej ziemi.
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 22:08
@Dr_Memologii_Stosowanej: Może jeszcze za naszego życia zjemy pomarańcze z Marsa
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:12
@Towarzysz777: to na pewno! 230 i podejrzewam wycieczki w kosmos w cenie wakacji.
Odpisz
20 stycznia 2020, 01:05
@Rosse303: w minerałach masz tony wody
Woda to 2gi najbardziej rozpowszechniony związek chemiczny we wszechświecie, tylko bardzo rzadko występuje w postaci płynnej
Odpisz
20 stycznia 2020, 06:44
Dzięki że mi mówisz bo nie znam się na chemii
Odpisz
24 stycznia 2020, 14:41
@Towarzysz777: Jako Geodeta będę mierzył działki na marsie
Odpisz
24 stycznia 2020, 16:50
@Towarzysz777: Ale to plankton roślinny produkuje tlen, a jak wskazuje nazwa to są mikroskopijne rośliny.
Odpisz
Edytowano - 27 stycznia 2020, 22:47
@Dr_Memologii_Stosowanej: Produkują i zużywają, ale koniec końców i tak produkują więcej tlenu niż biorą.
Odpisz
28 stycznia 2020, 01:13
@dawidz1612: minimalnie. Bynajmniej w ich przypadku stan atmosfery nie zmieniłby się kosmicznie i takie troszkę pitolenie ekologów o zielonych płucach świata wg mnie
Odpisz
28 stycznia 2020, 17:26
@Dr_Memologii_Stosowanej: Jeżeli pamiętam to +/- jeden hektar lasu jest w stanie zapewnić potrzebny tlen 45 osobom, więc mimo że powierzchnia potrzebna do zapewnienia tlenu dla dużej grupy osób musiałaby być stosunkowo duża, to sam problem tego rodzaju jest mniej lub bardziej rozwiązany. Co i tak nie oznacza że można już lecieć i przygotowywać się do kolonizowania Marsa, bo zostaje problem zapewnienia wody dla takich drzew. Drzewo absorbuje rocznie 2900 litrów wody deszczowej, i teraz pomnozyć sobie to przez te +/- 450 drzew w jednym hektarze i powstaje kolejny problem
Odpisz
28 stycznia 2020, 17:29
@dawidz1612: Na Marsie jest dużo wody, jest tylko zamarznięta. Gdyby tak tylko ocieplić Marsa to problem sam by się rozwiązał.
Odpisz
24 stycznia 2020, 17:41
Mamy już przykład dlaczego to zły pomysł, polecam obejrzeć Aldnoah.Zero
Odpisz
24 stycznia 2020, 15:58
Po co ktoś chciałby tam mieszkać i jeszcze za to płacić
Odpisz
24 stycznia 2020, 14:58
Może się stać jak nas Chińczycy ebolą 2.0 nie wy******
Odpisz
24 stycznia 2020, 14:34
*Star Trek intro starts playing*
Odpisz
24 stycznia 2020, 14:14
Taka myśl mnie naszła: wysłanie na Marsa wystarczająco dużo materiałów i sprzętu żeby założyć farmę będzie kosztować miliardy. A drugie tyle sprowadzenie ewentualnych plonów na ziemię. ALE jeśli wystawimy na międzynarodowym rynku na licytację pomarańcze z Marsa za cenę minimalną dwa razy wyższą niż łączny koszt produkcji, zadziała efekt Veblena i multimiliarderzy i tak je kupią.
Moglibyśmy całą kolonizację Marsa opłacić w ten sposób ze sprzedaży pomarańczy po niebotycznych cenach
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:16
I tak musiałbyś to robić, bo nie po to byś leciał w jedną stronę na inną planetę, aby przeglądać jeja
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:24
To nie byłby lot w jedną stronę. Musk twierdzi, że tylko lot na Marsa byłby płatny, a powrót na Ziemię byłby darmowy dla każdego, kto chciałby wrócić.
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:40
@JaBezTrybu: Tylko, że powrót jest nieopłacalny, bo musisz zużyć dwa razy więcej paliwa. I co wtedy zrobi jak będzie tylko jedna osoba chciała wrócić? Zużyje kosmiczne ilości cennego zasobu, bo ktoś się rozmyślił?
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:53
Napewno ta osoba będzie musiała poczekać aż zbierze się więcej osób i będą dogodne warunki do lotu, aczkolwiek nie jest to niemożliwe.
Odpisz
19 stycznia 2020, 23:02
@JaBezTrybu: Tak, nie jest niemożliwe. Ale nadal nie ma sensu tego robić. Trzeba byłoby czekać, aż ustawimy się w najbliższej odległości, a takie osoby i tak jeszcze by się naczekały. I co jak jednak niektórzy znów zmienią zdanie w tym czasie? Nie poinformujesz, bo sygnał w takiej odległości leci zbyt wolno, nie dotrze na czas. A jak wystartują to raczej nie zawrócą nagle. Lot kosmiczny to nie jazda rowerem, że sobie w każdej chwili zmienisz kierunek
Odpisz
20 stycznia 2020, 01:03
ISRU
Z atmosfery i minerałów można paliwo wytworzyć
Odpisz
20 stycznia 2020, 11:37
Czy ty naprawdę chcesz pozbawić miliardów ludzi cennego surowca dla garstki osóbek, które popracowało trochę przy budowie, po czym się zmęczyło i stwierdziło, że jednak nie chcą?
Odpisz
Edytowano - 20 stycznia 2020, 00:16
Tylko że Mars jest za cholerę nieprzyjemną planetą. Jeśli wysoka temperatura, promieniowanie oraz ten pył ci nie przeszkadza można jechać. A do samego tego pyło-piasku słyszałem że jest bardzo niebezpieczny, a to jest tak jak z piaskiem, dostaje się wszędzie.
Zresztą nie uda się kolonizatorom za długo przeżyć bo 1 głupi błąd może kosztować ich życie, a koledzy nie będą mogli praktycznie w ogóle wychodzić z bazy przez promieniowanie, a i tak wciąż będą przyjmować je pasywnie
Odpisz
20 stycznia 2020, 01:02
@BLUEBLOOD: Przynajmniej będę mieć samobójstwo w wielkim stylu
Odpisz
20 stycznia 2020, 01:02
@BLUEBLOOD: jak zbudują podziemne bazy(większość roboty robią) to będą bezpieczni od wszyskiego
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:38
Mmm mmm promieniowanie przez praktyczny brak atmosfery
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:02
@creeper_girl: mmmm osłony z nanorurek węlowych
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 22:04
@creeper_girl: Na każdy problem znajdzie się rozwiązanie, nie jesteśmy w stanie pojąć nad czym nowym pracują naukowcy... Nic nie jest niemożliwe, szczególnie powstrzymanie promieniowania w XXI w
Odpisz
19 stycznia 2020, 22:05
@Towarzysz777: w sumie racja, ciekawe co z tego wyjdzie
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 21:36
Baba Vanga powiedziała, że w około 2120 roku będzie wojna o niepodległość Marsa...
...a więc zaczęło się
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:37
@Towarzysz777: Upadek miał być w 2263 r...chociaż jest podobno nieskończenie wiele alternatywnych linii czasu
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:40
@SongMan: Bo jest, przyszłość jest w ciągłym ruchu... To trochę komplikuje, bo to był scenariusz "Na tę chwilę" - ale to nawet lepiej, jeżeli byśmy skolonizowali Marsa - Nie powinno być niepodległości, co oni sobie ku**a myślą, w przypadku kontynentu to jeszcze, ale planeta przesada
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:41
@Towarzysz777: jak to mówią jeżeli chcesz pokoju, szykuj się na wojnę
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 21:44
@SongMan: A nie powinno tak być :/ ale co poradzisz, ludzkość już od dawna jest zepsuta (pieniędzmi zwłaszcza, przez nie są wojny - broń to największa skarbonka)
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:46
@Towarzysz777: Dlatego na Marsie powstanie ruch neonazistowski, a na Ziemi ludzie z wyższych klas społecznych odizolują się fizycznie od plebsu umieszczając siebie nad nimi.
Pozdro dla kumatych
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:38
Dawać, lecimy tam, a potem robimy bunt.
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:37
Pewnie odkryli na Marsie energię Argentową czy coś
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:35
I tak drogie dzieci powstało ZRM - Zjednoczona Republika Marsa
Odpisz
19 stycznia 2020, 21:35
@SongMan: Które teraz wygląda jak Zjednoczone Solaris w Warframe
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 21:36
czekam aż na Ziemi zaczniemy budować podniebne miasta
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2020, 21:35
Mini świat, mikro świat i tyci świat
Odpisz