@jacek1s: Agresje wywołuje przegrana, a nie sama gra. Również lagi oraz czynniki zewnętrzne takie jak inny nieumiejętny gracz czy błędy gry, które oczywiście powodują przegraną.
To zależy, życie to bardzo szerokie pojęcie, które pokrywa się z wieloma współczynnikami. Gra to forma rozrywki, która w konkretnych przypadkach szkodzi bardziej niż przynosi rozrywkę.
@jacek1s: Po tym co piszesz wynika, że siedzieć tylko przy TV gadającym bzdury
Gry nie powodują agresji
One to normalne hobby jak rysowanie, muzyka i itp...
@jacek1s: Dziękuję że to zaznaczyłeś przyjacielu, bo właśnie wróciłem po zrobieniu strzelaniny w przedszkolu, bo pograłem w Farming Simulator. Chciałem przez chwilę to wytłumaczyć, że to zrobiłem przez złe wychowanie, problemy psychiczne czy coś w tym stylu, ale jednak nie, to przez gry wywołujące agresję, dzięki przyjacielu, z fartem :) A tak na serio...no ku*wa byku
@jacek1s: O, właśnie, zapomniałem wspomnieć, że podczas grania w Farminga słuchałem Beethovena, jasna cholera, dobrze, że tylko na przedszkolu to się skończyło
Pomijając już fakt, że nic w tej historii się nie klei, to faktycznie gry mogą wywołać zaburzenia psychiczne, szczególnie u osób dojrzewających. Tak czy inaczej to nie jest tematem dyskusji, dyskusji podlega tutaj fakt wywoływania agresji przez gry.
@jacek1s: i masz rację, i nie masz. Jedynym problemem które wywołują gry to uzależnienie. Takie jak każde. DOSŁOWNIE. A agresję nie powoduje same granie w daną grę czy oglądanie filmu, a uzależnienie /problemy psychicznie nie związane z graniem, a np. z problemami rodzinnymi, genetycznymi, lub innymi. Jak przerwiesz oglądanie ulubionego serialu komuś uzależnionego od tej produkcji, albo zapitolisz fajki nałogowemu palaczowi, spowoduje "agresję" taką samą jak np. po przegranej w grze u kogoś głęboko uzależnionego. Jednak czy jak zapitolisz fajki 14 latkowi to czy zrobi z tego strzelanine? NIE. Dlatego czepianie się gier o to że powoduje agresję jest BEZSENSU. Ponieważ agresję powodują czynniki zewnętrzne/głębokie problemy psychiczne. Same gry nie powodują żadnych CHORÓB PSYCHICZNYCH, STRZELANIN ani też bezpośrednio na AGRESJĘ
Mógłbym pierwsze zdanie również odwołać do Twojego zdania. Po coś system PEGI dla nas powstał, a że wielu wyśmiewa i ignoruje same oznakowania, to już ich problem oraz najprawdopodobniej ich dzieci, które również nie będą zwracać na to uwagi i będą trafiać na treści na które potencjalnie nie powinni trafić jak np. bardzo dosadna przemoc lub specyficzny rodzaj przemocy.
Nie ma się co spodziewać, że w środowisku setek dzieci w którym powiedzmy większość gra w GTA lub Dooma, to one wyrosną na dzieci, które są grzeczne i cierpliwe, bo tak nie będzie.
Uzależnienie nie jest jedynym problemem gier, problemów jest cała masa, ale nie oznacza to, że gry są tylko i wyłącznie problematyczne. Jeśli grę ma w ręku osoba dla której została ona przeznaczona to problem ten znika, bo jeśli gra jest 18+, to ciężko byłoby ją nazwać nieodpowiednią gdyby grał w nią 25 letni facet, który rozumie cały koncept, moralnie stoi na względnie odpowiednim poziomie oraz jest świadomy, że to tylko gra.
Wtedy gry mogą dać mu wiele dobrego, nauczyć go chociażby szybkiego podejmowania decyzji, zręczności , planowania itd.
Ale wracając do clou, to nie ważne jak wielu i jak bardzo by wyśmiewało fakt, że gry wywołują agresję to nie zmienią tego, tak jest i tyle. Nie podlega to dyskusji, że nie. Można tu dyskutować tylko dlaczego, jak bardzo i jak z tym sobie radzić.
Nie jeden pad leciał oraz nie jedna klawiatura była łamana żeby można było to zdyskredytować farming simulator czy innymi grami bez przemocy.
@jacek1s: 1) System PEGI nie ma zbytnio sensu, bo po pierwsze tak i tak młodzi ludzie go obejdą, po drugie to, że ktoś ma 16 nie oznacza, że jest dojrzalszy i bardziej odpowiedzialny od takiego 13-latka, po trzecie, łamanie PEGI może nawet wyjść na dobre, no jak taki 9-latek zagra w takiego Valiant Heartsa, który jest od 12 lat, może nauczyć się jak naprawdę wygląda wojna, a nie jak wielu jego rówieśników może uważać, tak samo może być z BF1, który jest od 18, także wiele można dobrych rzeczy z tego wynieść
2) "Nie ma się co spodziewać, że w środowisku setek dzieci w którym powiedzmy większość gra w GTA lub Dooma, to one wyrosną na dzieci, które są grzeczne i cierpliwe, bo tak nie będzie" To chyba tak nie działa, że jakaś gra ma większy wpływ na wychowanie dziecka niż rodzice, szkoła itp co nie?
3) "Jeśli grę ma w ręku osoba dla której została ona przeznaczona to problem ten znika, bo jeśli gra jest 18+, to ciężko byłoby ją nazwać nieodpowiednią gdyby grał w nią 25 letni facet, który rozumie cały koncept, moralnie stoi na względnie odpowiednim poziomie oraz jest świadomy, że to tylko gra" Znowu powtórzę, mając 18 nie staniesz się od razu mega odpowiedzialnym i poważnym mężczyzną, tak samo z 25 latami na karku i często są osoby młodzsze, które są nie raz bardziej odpowiedzialne czy ogarnięte
4) Bardziej bym powiedział, że agresję wywołują błędy, społeczność, przegrana itp niż sama gra. Gdyż szczerze, nigdy sama gra nie zrobiła mnie agresywnym, a rzeczy wymienione wyżej już tak, podobnie jak w moim otoczeniu, ot taka anegdotka
System PEGI powstał dla ogólnie przyjętych norm, a nie dla tego jednego 13 latka, który się czuje dojrzalszy niż przeciętny 16 latek.
To czym się dziecko interesuje ma bardzo duży wpływ na jego wychowanie i poglądy.
Częścią koncepcji gry jest odnoszenie sukcesów, kiedy ich nie ma automatycznie pojawia się agresja spowodowana ambicją gracza.
@jacek1s: 1) "System PEGI powstał dla ogólnie przyjętych norm, a nie dla tego jednego 13 latka, który się czuje dojrzalszy niż przeciętny 16 latek" Takie coś dla mnie nie ma sensu, bo np może wyjść dziecku dobrze, jak sobie zagra w dojrzała i poważną grę
2) "To czym się dziecko interesuje ma bardzo duży wpływ na jego wychowanie i poglądy" Brawo, powiedziałeś truizm przyjacielu, który niezbyt ma sens do dyskusji. Dzieciak za młodu gra w takiego CoD'a i co? Jego zainteresowanie to mordowanie ludzi, lub sianie terroru, czy może zainteresowanie historią, wojskiem, lub zaszczepienie w nim patriotyzmu, chęci ratowania i obrony najbliższych, a to chyba dobre wartości
3) "Częścią koncepcji gry jest odnoszenie sukcesów, kiedy ich nie ma automatycznie pojawia się agresja spowodowana ambicją gracza" Bardziej bym powiedział, że to złość spowodowana po prostu przegraną, a nie grą. No np jak w takim CoD padnę pod koniec gry, to ja denerwuję się, bo padłem, bo zrobiłem błąd, bo moja taktyka była bezsensowna, a nie zdenerwowanie grą. Tak samo z piłką nożną (taką w realu) kiedy przegrywasz, denerwujesz się na siebie, sędziego, twoją drużynę lub przeciwników, a nie na sport jakim jest piłka nożna
To tak jakbyś powiedział, że 12 latkowi zrobi dobrze jak wsiądzie do samochodu i spróbuje pojeździć, bo jak będzie miał iść na prawo jazdy za parę lat to już będzie potrafił obsługiwać samochód, a to że ma 12 lat wcale nie znaczy, że będzie uczyć się dłużej niż ktoś na kursie prawa jazdy.
Jeśli dziecko gra w CoDa, to nie po to by ratować Polskę, a po to by sobie postrzelać. Taki człowiek może być niewrażliwy bądź obojętny na czyjąś krzywdę.
To zależy od gry, ale często gracze obwiniają niedopracowania gry, schematyczność, innych graczy itd. na co składa się ogół gry.
@jacek1s: typie nie chcę nic mówić ale zachowujesz się strasznie boomersko myśli że dzieci nie potrafią odróżnić prawdziwego świata od tego wirtualnego ????
@jacek1s: 1)"To tak jakbyś powiedział, że 12 latkowi zrobi dobrze jak wsiądzie do samochodu i spróbuje pojeździć, bo jak będzie miał iść na prawo jazdy za parę lat to już będzie potrafił obsługiwać samochód, a to że ma 12 lat wcale nie znaczy, że będzie uczyć się dłużej niż ktoś na kursie prawa jazdy" Wieeeeeeeeeeeeeeeesz, jest różnica przed tym, że ktoś młody zagra w grę, dzięki czemu wyniesie jakieś sensowne wartości, a między jazdą autem, co może zakończyć się śmiercią, jak kierowca nigdy nie jeździł...just saying....
2) "Jeśli dziecko gra w CoDa, to nie po to by ratować Polskę, a po to by sobie postrzelać" Gdzie ja powiedziałem, że on gra w CoD'a aby ratować Polszę? Cytując mnie "Dzieciak za młodu gra w takiego CoD'a i co? Jego zainteresowanie to mordowanie ludzi, lub sianie terroru, czy może zainteresowanie historią, wojskiem, lub zaszczepienie w nim patriotyzmu, chęci ratowania i obrony najbliższych, a to chyba dobre wartości" Napisałem co może być jego zainteresowaniem, lub co może wynieść z tej gry
3) "Taki człowiek może być niewrażliwy bądź obojętny na czyjąś krzywdę." No X KU*WA D teraz to pojechałeś, to chyba bardziej jest wina wychowania przez rodziców, bądź jego brak, wina szkoły, otoczenia itp A NIE JAKIEJŚ GRY
4) "To zależy od gry, ale często gracze obwiniają niedopracowania gry, schematyczność, innych graczy itd. na co składa się ogół gry." To są błędy gry, które producenci nie zrobili specjalnie i nie można ich i grę winić. Czy chcieli dać jakiś błąd grze? Czy chcieli posiadać niesamowicie toksyczną społeczność? To są czynniki niecelowe
Skąd możesz mieć pewność, że wniesie sensowne wartości?
Miałem na myśli jego przyszłe zainteresowanie.
Dlaczego szkoła bądź otoczenie mają być bardziej winne niż jego zainteresowania lub ogólnie to co robi w wolnym czasie? Dodatkowo napisałem, że może, a nie, że na bank tak będzie.
Czasami gry posiadają błędy, które nie są celowym zamiarem, ale celowo nie zostają usunięte.
@jacek1s: 1) "Skąd możesz mieć pewność, że wniesie sensowne wartości?" Tutaj nie można mieć pewności, jednakowoż to tak samo działa z negatywnymi wartościami. Chodzi o to, że gry często próbują owe sensowne wartości przemycić, a na pewno częściej przenoszą sensowne wartości, niż te negatywne
2) "Dlaczego szkoła bądź otoczenie mają być bardziej winne niż jego zainteresowania lub ogólnie to co robi w wolnym czasie?" No bo to raczej one mają największy wpływ na dziecko i tym bardziej młode, niż jakaś gierka, ale just saying
3) "Czasami gry posiadają błędy, które nie są celowym zamiarem, ale celowo nie zostają usunięte" To zależy jakie błędy, gdyż są błędy które wyszły grom na plus, TVGRY nagrało o tym nawet odcinek. Ale bądźmy szczerzy, jaka dzisiejsza szanowana marka nie ogarnie łatki na poważnego buga? Zapewne bardzo mały odsetek
@jacek1s: Ale ty wiesz, że agresja oraz nienawiść była z człowiekiem od początku? To co wydaje się nam niehumanitarne, bądź bardziej adekwatnie nieetyczne teraz, kiedyś było normalną rzeczywistością (średniowieczne życie samo w sobie). Mimo że standardy życia się zmieniły to człowiek wciąż pozostaje człowiekiem. Jedynie zmieniają się czynniki popychające nas do przestępstwa i nigdy nie jest to jeden czynnik, a zazwyczaj jest ich kilka albo nawet więcej. Nie można wrzucać wszystkich do jednego worka i trzeba też spojrzeć na człowieka z wielu perspektyw, w końcu psychika człowieka jest bardzo złożona i różnorodna w zależności od osoby. Każdy oddziałuje inaczej na dany bodziec i trzeba uwzględnić każdy aspekt charakteru i życia człowieka. Nie można, więc obarczać człowieka za przestępstwo tylko winą np. schlanego ojca. Gry mogą być tylko nic nieznaczącą cegiełką popychająca do zła. Dom nie zawali się od jednej wybitej cegły.
@TrueStoryGuy: Wiem, ale gry ją pobudzają przez co człowiek jest bardziej agresywny niż normalnie.
Już abstrahując od gier komputerowych, różne formy konkurencji wywołują agresję - chociażby piłka nożna.
Nie musisz grać w fifę by być agresywnym, wystarczy kibicować Legii, ale obecnie gry komputerowe zdecydowanie przeważają w wywoływaniu agresji, ponieważ są jednym z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu wśród dzieci/młodzieży czy nawet już również osób dorosłych.
Edit: Też nie twierdzę, że gry to tylko i wyłącznie lub/i tylko gry wywołują agresję, bo tego nie napisałem w żadnym z powyższych komentarzy.
Bronie jedynie twierdzenia, że gry wywołują agresję.
@jacek1s: Prawda, że gry powodują agresję, ale niejednoznacznie i w szczególnych przypadkach. Gry mogą denerwować, ale agresji nie wywołają, jeśli nie zostaną spełnione odpowiednie warunki. Bardziej inni ludzie powodują głównie agresję, która jest przekładana na nawet zwykłe czynności. Agresja powstaje przez złe zrozumienie sprawiedliwości. Złe traktowanie, znęcanie się, bicie, omijanie, niezwracanie uwagi na człowieka, pijaństwo, obrażanie innych może stworzyć osobę o podobnych intencjach i myśląc, że ktoś inny może takie coś robić to równie dobrze sam możesz tak robić. Agresja to cecha wrodzona człowieka i zazwyczaj za młodu niektóre czynniki ją "aktywują" dlatego tak jak żyjesz na początku, tak żyjesz przez całe życie. Agresja i jej pochodne to bardzo szeroki temat tak i gry są niewielką częścią tej struktury.
@jacek1s: chcę tu podkreślić że dużo osób ucieka się do gier przez problemy rodzinne lub życiowe ponieważ mają do kitu rzeczywistość w tym ja niestety ;(
I że jest tyle wspaniałych gier które nie muszą wywoływać agresji np. Stardew valley czy kultowa Subnautica, agresja wywodzi się z tego jak mamy mocne nerwy lub czy mamy problemy psychiczne owszem i nie ktorych jest taka agresja co Grają w gry (znam takich) ale mówię, mają najczęściej przez problemy życiowe u wielu ludzi to hobby czy pasja granie w gry więc radzę zastanowić się nad tym tematem
Komentarze
Odśwież9 lutego 2020, 00:41
wywolyja
Odpisz
9 lutego 2020, 09:53
wooowowlujo
Odpisz
9 lutego 2020, 17:32
admin nie poprawil
Odpisz
21 stycznia 2021, 00:11
Zgłoś problem za pomocą tego trójkącika pod obrazkiem, a może dostaniesz punkcik do Czujnego Oka.
Odpisz
21 stycznia 2021, 00:12
dzieki za przypomnienie
Odpisz
11 lutego 2020, 08:01
płaska ziemia bad
telewizja bad
antyszczepionkowcy bad
przer*chane memy good
Odpisz
9 lutego 2020, 18:53
YEET
Odpisz
9 lutego 2020, 16:31
Czy można szablon?
Odpisz
9 lutego 2020, 17:10
@Lemoniada_01: łapaj i nie puszczaj
Odpisz
9 lutego 2020, 17:12
@Derpsonv16: dziękuję bardzo <3
Odpisz
9 lutego 2020, 17:15
@Lemoniada_01: oczekuję dobrych memów z użyciem tego szablonu
Odpisz
9 lutego 2020, 17:02
Niedługo będą protesty przeciw burzom bo psy sie boją
Odpisz
9 lutego 2020, 16:34
yeet for distance
kobe for accuracy
Odpisz
9 lutego 2020, 00:46
Czy to drzewo rzuca kamieniem? Bo nie wygląda to w ogóle jak jabłko.
Ponadto gry wywołują agresję - jest cała masa takich gier.
Odpisz
9 lutego 2020, 00:59
@jacek1s: np saper albo pinball
Odpisz
9 lutego 2020, 01:08
Zdarza się, że u niektórych osób wywołują one agresję, owszem. Ale miałem na myśli gry bardziej nowoczesne.
Odpisz
9 lutego 2020, 02:27
@jacek1s: Aha
Odpisz
9 lutego 2020, 07:53
@Gryficowa: Zapomniałeś się przelogować.
Odpisz
9 lutego 2020, 08:08
@jacek1s: eeeeeeeee nie ????
Odpisz
9 lutego 2020, 09:55
@jacek1s: Agresje wywołuje przegrana, a nie sama gra. Również lagi oraz czynniki zewnętrzne takie jak inny nieumiejętny gracz czy błędy gry, które oczywiście powodują przegraną.
Odpisz
9 lutego 2020, 12:15
@TrueStoryGuy: Najczęściej w grach agresję powoduje bezradność.
Odpisz
9 lutego 2020, 12:39
@jacek1s: to tak jak w zyciu
Odpisz
9 lutego 2020, 12:45
To zależy, życie to bardzo szerokie pojęcie, które pokrywa się z wieloma współczynnikami. Gra to forma rozrywki, która w konkretnych przypadkach szkodzi bardziej niż przynosi rozrywkę.
Odpisz
9 lutego 2020, 16:03
@jacek1s: czerwony kamień japie**ole to jest jabłko
Odpisz
9 lutego 2020, 16:39
@jacek1s: Ogranicz TV, bo ono ci pierze mózg
Odpisz
9 lutego 2020, 16:41
@Gryficowa: Telewizje posiadam tylko po to by oglądać w nim Netflixa, HBO itd.
Odpisz
9 lutego 2020, 16:43
@jacek1s: Po tym co piszesz wynika, że siedzieć tylko przy TV gadającym bzdury
Gry nie powodują agresji
One to normalne hobby jak rysowanie, muzyka i itp...
Odpisz
9 lutego 2020, 16:46
@Gryficowa: gościu albo jest z TVN albo jest trolem
Odpisz
Edytowano - 9 lutego 2020, 16:53
@jacek1s: Dziękuję że to zaznaczyłeś przyjacielu, bo właśnie wróciłem po zrobieniu strzelaniny w przedszkolu, bo pograłem w Farming Simulator. Chciałem przez chwilę to wytłumaczyć, że to zrobiłem przez złe wychowanie, problemy psychiczne czy coś w tym stylu, ale jednak nie, to przez gry wywołujące agresję, dzięki przyjacielu, z fartem :) A tak na serio...no ku*wa byku
Odpisz
9 lutego 2020, 17:18
@michaolekYT: Obie opcje mają wielkie prawdopodobieństwo
Odpisz
9 lutego 2020, 17:18
Mogłeś rzec, że zagrałeś w grę edukacyjną o liczbach
To dopiero daje agresje
Odpisz
Edytowano - 9 lutego 2020, 17:24
@Gryficowa: podobno isis szkoli swoich bojownikow dajac im grac w kolko i krzyzyk online
Odpisz
9 lutego 2020, 17:33
@Gryficowa: Muzyka również może wywołać agresję.
Odpisz
9 lutego 2020, 17:34
@jacek1s: O, właśnie, zapomniałem wspomnieć, że podczas grania w Farminga słuchałem Beethovena, jasna cholera, dobrze, że tylko na przedszkolu to się skończyło
Odpisz
9 lutego 2020, 17:37
Pomijając już fakt, że nic w tej historii się nie klei, to faktycznie gry mogą wywołać zaburzenia psychiczne, szczególnie u osób dojrzewających. Tak czy inaczej to nie jest tematem dyskusji, dyskusji podlega tutaj fakt wywoływania agresji przez gry.
Odpisz
9 lutego 2020, 17:38
Nawet nie wiem czy Ty próbujesz być zabawny czy faktycznie tak słabo u Ciebie z myśleniem.
Odpisz
9 lutego 2020, 17:38
@jacek1s: To rozwiń swoją myśl, bo czytając twoje wypowiedzi, można dojść do wniosku, że grasz w gierkę i nagle dostajesz potężnego triggera
Odpisz
Edytowano - 9 lutego 2020, 17:40
@jacek1s: To nazywa się "wyśmianie kogoś poglądu" używając często hiperboli, fałszywych historii itp
Odpisz
9 lutego 2020, 17:45
@jacek1s: pinball, agresję? xDDDD
Odpisz
9 lutego 2020, 17:45
@jacek1s: no to zamknij się w piwnicy
Bez niczego i bądź tam, a nie gadaj o tym, że wszystko jest złe
Odpisz
9 lutego 2020, 17:46
Moja mama znała typa co grał w szachy (Takie prawdziwe, nie w komputerze lub telefonie) i on stał się agresywny od tej gry
Dziwne czasy to były
Odpisz
9 lutego 2020, 17:47
@jacek1s: Ja wychowałam się na grach
Dam dam dam
Odpisz
9 lutego 2020, 17:58
@jacek1s: i masz rację, i nie masz. Jedynym problemem które wywołują gry to uzależnienie. Takie jak każde. DOSŁOWNIE. A agresję nie powoduje same granie w daną grę czy oglądanie filmu, a uzależnienie /problemy psychicznie nie związane z graniem, a np. z problemami rodzinnymi, genetycznymi, lub innymi. Jak przerwiesz oglądanie ulubionego serialu komuś uzależnionego od tej produkcji, albo zapitolisz fajki nałogowemu palaczowi, spowoduje "agresję" taką samą jak np. po przegranej w grze u kogoś głęboko uzależnionego. Jednak czy jak zapitolisz fajki 14 latkowi to czy zrobi z tego strzelanine? NIE. Dlatego czepianie się gier o to że powoduje agresję jest BEZSENSU. Ponieważ agresję powodują czynniki zewnętrzne/głębokie problemy psychiczne. Same gry nie powodują żadnych CHORÓB PSYCHICZNYCH, STRZELANIN ani też bezpośrednio na AGRESJĘ
Odpisz
9 lutego 2020, 18:36
@Gryficowa: Zacytuj mi gdzie napisałem, że wszystko jest złe.
Odpisz
9 lutego 2020, 18:55
Mógłbym pierwsze zdanie również odwołać do Twojego zdania. Po coś system PEGI dla nas powstał, a że wielu wyśmiewa i ignoruje same oznakowania, to już ich problem oraz najprawdopodobniej ich dzieci, które również nie będą zwracać na to uwagi i będą trafiać na treści na które potencjalnie nie powinni trafić jak np. bardzo dosadna przemoc lub specyficzny rodzaj przemocy.
Nie ma się co spodziewać, że w środowisku setek dzieci w którym powiedzmy większość gra w GTA lub Dooma, to one wyrosną na dzieci, które są grzeczne i cierpliwe, bo tak nie będzie.
Uzależnienie nie jest jedynym problemem gier, problemów jest cała masa, ale nie oznacza to, że gry są tylko i wyłącznie problematyczne. Jeśli grę ma w ręku osoba dla której została ona przeznaczona to problem ten znika, bo jeśli gra jest 18+, to ciężko byłoby ją nazwać nieodpowiednią gdyby grał w nią 25 letni facet, który rozumie cały koncept, moralnie stoi na względnie odpowiednim poziomie oraz jest świadomy, że to tylko gra.
Wtedy gry mogą dać mu wiele dobrego, nauczyć go chociażby szybkiego podejmowania decyzji, zręczności , planowania itd.
Ale wracając do clou, to nie ważne jak wielu i jak bardzo by wyśmiewało fakt, że gry wywołują agresję to nie zmienią tego, tak jest i tyle. Nie podlega to dyskusji, że nie. Można tu dyskutować tylko dlaczego, jak bardzo i jak z tym sobie radzić.
Nie jeden pad leciał oraz nie jedna klawiatura była łamana żeby można było to zdyskredytować farming simulator czy innymi grami bez przemocy.
Odpisz
9 lutego 2020, 19:02
@jacek1s: No
Jestem mega agresywna, bo grałam w dzieciństwie w strzelanki
Zabiłam przecież tak wielu ludzi w prawdziwym życiu
Odpisz
Edytowano - 9 lutego 2020, 19:09
@jacek1s: 1) System PEGI nie ma zbytnio sensu, bo po pierwsze tak i tak młodzi ludzie go obejdą, po drugie to, że ktoś ma 16 nie oznacza, że jest dojrzalszy i bardziej odpowiedzialny od takiego 13-latka, po trzecie, łamanie PEGI może nawet wyjść na dobre, no jak taki 9-latek zagra w takiego Valiant Heartsa, który jest od 12 lat, może nauczyć się jak naprawdę wygląda wojna, a nie jak wielu jego rówieśników może uważać, tak samo może być z BF1, który jest od 18, także wiele można dobrych rzeczy z tego wynieść
2) "Nie ma się co spodziewać, że w środowisku setek dzieci w którym powiedzmy większość gra w GTA lub Dooma, to one wyrosną na dzieci, które są grzeczne i cierpliwe, bo tak nie będzie" To chyba tak nie działa, że jakaś gra ma większy wpływ na wychowanie dziecka niż rodzice, szkoła itp co nie?
3) "Jeśli grę ma w ręku osoba dla której została ona przeznaczona to problem ten znika, bo jeśli gra jest 18+, to ciężko byłoby ją nazwać nieodpowiednią gdyby grał w nią 25 letni facet, który rozumie cały koncept, moralnie stoi na względnie odpowiednim poziomie oraz jest świadomy, że to tylko gra" Znowu powtórzę, mając 18 nie staniesz się od razu mega odpowiedzialnym i poważnym mężczyzną, tak samo z 25 latami na karku i często są osoby młodzsze, które są nie raz bardziej odpowiedzialne czy ogarnięte
4) Bardziej bym powiedział, że agresję wywołują błędy, społeczność, przegrana itp niż sama gra. Gdyż szczerze, nigdy sama gra nie zrobiła mnie agresywnym, a rzeczy wymienione wyżej już tak, podobnie jak w moim otoczeniu, ot taka anegdotka
Odpisz
9 lutego 2020, 19:36
@Gryficowa: Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania to nic nie pisz, bo odnoszę wrażenie, że piszesz sam ze sobą.
Odpisz
9 lutego 2020, 19:41
System PEGI powstał dla ogólnie przyjętych norm, a nie dla tego jednego 13 latka, który się czuje dojrzalszy niż przeciętny 16 latek.
To czym się dziecko interesuje ma bardzo duży wpływ na jego wychowanie i poglądy.
Częścią koncepcji gry jest odnoszenie sukcesów, kiedy ich nie ma automatycznie pojawia się agresja spowodowana ambicją gracza.
Odpisz
Edytowano - 9 lutego 2020, 19:53
@jacek1s: 1) "System PEGI powstał dla ogólnie przyjętych norm, a nie dla tego jednego 13 latka, który się czuje dojrzalszy niż przeciętny 16 latek" Takie coś dla mnie nie ma sensu, bo np może wyjść dziecku dobrze, jak sobie zagra w dojrzała i poważną grę
2) "To czym się dziecko interesuje ma bardzo duży wpływ na jego wychowanie i poglądy" Brawo, powiedziałeś truizm przyjacielu, który niezbyt ma sens do dyskusji. Dzieciak za młodu gra w takiego CoD'a i co? Jego zainteresowanie to mordowanie ludzi, lub sianie terroru, czy może zainteresowanie historią, wojskiem, lub zaszczepienie w nim patriotyzmu, chęci ratowania i obrony najbliższych, a to chyba dobre wartości
3) "Częścią koncepcji gry jest odnoszenie sukcesów, kiedy ich nie ma automatycznie pojawia się agresja spowodowana ambicją gracza" Bardziej bym powiedział, że to złość spowodowana po prostu przegraną, a nie grą. No np jak w takim CoD padnę pod koniec gry, to ja denerwuję się, bo padłem, bo zrobiłem błąd, bo moja taktyka była bezsensowna, a nie zdenerwowanie grą. Tak samo z piłką nożną (taką w realu) kiedy przegrywasz, denerwujesz się na siebie, sędziego, twoją drużynę lub przeciwników, a nie na sport jakim jest piłka nożna
Odpisz
9 lutego 2020, 20:31
To tak jakbyś powiedział, że 12 latkowi zrobi dobrze jak wsiądzie do samochodu i spróbuje pojeździć, bo jak będzie miał iść na prawo jazdy za parę lat to już będzie potrafił obsługiwać samochód, a to że ma 12 lat wcale nie znaczy, że będzie uczyć się dłużej niż ktoś na kursie prawa jazdy.
Jeśli dziecko gra w CoDa, to nie po to by ratować Polskę, a po to by sobie postrzelać. Taki człowiek może być niewrażliwy bądź obojętny na czyjąś krzywdę.
To zależy od gry, ale często gracze obwiniają niedopracowania gry, schematyczność, innych graczy itd. na co składa się ogół gry.
Odpisz
9 lutego 2020, 20:34
@jacek1s: typie nie chcę nic mówić ale zachowujesz się strasznie boomersko myśli że dzieci nie potrafią odróżnić prawdziwego świata od tego wirtualnego ????
Odpisz
9 lutego 2020, 20:49
@jacek1s: Ok boomer
Odpisz
Edytowano - 9 lutego 2020, 20:49
@jacek1s: 1)"To tak jakbyś powiedział, że 12 latkowi zrobi dobrze jak wsiądzie do samochodu i spróbuje pojeździć, bo jak będzie miał iść na prawo jazdy za parę lat to już będzie potrafił obsługiwać samochód, a to że ma 12 lat wcale nie znaczy, że będzie uczyć się dłużej niż ktoś na kursie prawa jazdy" Wieeeeeeeeeeeeeeeesz, jest różnica przed tym, że ktoś młody zagra w grę, dzięki czemu wyniesie jakieś sensowne wartości, a między jazdą autem, co może zakończyć się śmiercią, jak kierowca nigdy nie jeździł...just saying....
2) "Jeśli dziecko gra w CoDa, to nie po to by ratować Polskę, a po to by sobie postrzelać" Gdzie ja powiedziałem, że on gra w CoD'a aby ratować Polszę? Cytując mnie "Dzieciak za młodu gra w takiego CoD'a i co? Jego zainteresowanie to mordowanie ludzi, lub sianie terroru, czy może zainteresowanie historią, wojskiem, lub zaszczepienie w nim patriotyzmu, chęci ratowania i obrony najbliższych, a to chyba dobre wartości" Napisałem co może być jego zainteresowaniem, lub co może wynieść z tej gry
3) "Taki człowiek może być niewrażliwy bądź obojętny na czyjąś krzywdę." No X KU*WA D teraz to pojechałeś, to chyba bardziej jest wina wychowania przez rodziców, bądź jego brak, wina szkoły, otoczenia itp A NIE JAKIEJŚ GRY
4) "To zależy od gry, ale często gracze obwiniają niedopracowania gry, schematyczność, innych graczy itd. na co składa się ogół gry." To są błędy gry, które producenci nie zrobili specjalnie i nie można ich i grę winić. Czy chcieli dać jakiś błąd grze? Czy chcieli posiadać niesamowicie toksyczną społeczność? To są czynniki niecelowe
Odpisz
9 lutego 2020, 21:00
Skąd możesz mieć pewność, że wniesie sensowne wartości?
Miałem na myśli jego przyszłe zainteresowanie.
Dlaczego szkoła bądź otoczenie mają być bardziej winne niż jego zainteresowania lub ogólnie to co robi w wolnym czasie? Dodatkowo napisałem, że może, a nie, że na bank tak będzie.
Czasami gry posiadają błędy, które nie są celowym zamiarem, ale celowo nie zostają usunięte.
Odpisz
9 lutego 2020, 21:09
@jacek1s: 1) "Skąd możesz mieć pewność, że wniesie sensowne wartości?" Tutaj nie można mieć pewności, jednakowoż to tak samo działa z negatywnymi wartościami. Chodzi o to, że gry często próbują owe sensowne wartości przemycić, a na pewno częściej przenoszą sensowne wartości, niż te negatywne
2) "Dlaczego szkoła bądź otoczenie mają być bardziej winne niż jego zainteresowania lub ogólnie to co robi w wolnym czasie?" No bo to raczej one mają największy wpływ na dziecko i tym bardziej młode, niż jakaś gierka, ale just saying
3) "Czasami gry posiadają błędy, które nie są celowym zamiarem, ale celowo nie zostają usunięte" To zależy jakie błędy, gdyż są błędy które wyszły grom na plus, TVGRY nagrało o tym nawet odcinek. Ale bądźmy szczerzy, jaka dzisiejsza szanowana marka nie ogarnie łatki na poważnego buga? Zapewne bardzo mały odsetek
Odpisz
9 lutego 2020, 21:45
@jacek1s: Ale wiesz, że istnieją gry z lepszą historią niż niejeden tobie znany serial?
Odpisz
9 lutego 2020, 22:12
@Gryficowa: Co w związku z tym?
Odpisz
9 lutego 2020, 22:24
@jacek1s: ale zbaitowales typow xDD
Odpisz
9 lutego 2020, 22:49
@jacek1s: Dużo?
Odpisz
15 lutego 2020, 19:51
@jacek1s: czemu czepiasz się takich je**nych szczegół
Odpisz
15 lutego 2020, 19:51
@jacek1s: co ku*wa?!
Odpisz
15 lutego 2020, 21:34
@igor_33: Bo szczegóły są najważniejsze
Odpisz
16 lutego 2020, 00:10
@jacek1s: Nie?
Odpisz
16 lutego 2020, 01:32
@jacek1s: Ale ty wiesz, że agresja oraz nienawiść była z człowiekiem od początku? To co wydaje się nam niehumanitarne, bądź bardziej adekwatnie nieetyczne teraz, kiedyś było normalną rzeczywistością (średniowieczne życie samo w sobie). Mimo że standardy życia się zmieniły to człowiek wciąż pozostaje człowiekiem. Jedynie zmieniają się czynniki popychające nas do przestępstwa i nigdy nie jest to jeden czynnik, a zazwyczaj jest ich kilka albo nawet więcej. Nie można wrzucać wszystkich do jednego worka i trzeba też spojrzeć na człowieka z wielu perspektyw, w końcu psychika człowieka jest bardzo złożona i różnorodna w zależności od osoby. Każdy oddziałuje inaczej na dany bodziec i trzeba uwzględnić każdy aspekt charakteru i życia człowieka. Nie można, więc obarczać człowieka za przestępstwo tylko winą np. schlanego ojca. Gry mogą być tylko nic nieznaczącą cegiełką popychająca do zła. Dom nie zawali się od jednej wybitej cegły.
Odpisz
Edytowano - 16 lutego 2020, 08:29
@TrueStoryGuy: Wiem, ale gry ją pobudzają przez co człowiek jest bardziej agresywny niż normalnie.
Już abstrahując od gier komputerowych, różne formy konkurencji wywołują agresję - chociażby piłka nożna.
Nie musisz grać w fifę by być agresywnym, wystarczy kibicować Legii, ale obecnie gry komputerowe zdecydowanie przeważają w wywoływaniu agresji, ponieważ są jednym z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu wśród dzieci/młodzieży czy nawet już również osób dorosłych.
Edit: Też nie twierdzę, że gry to tylko i wyłącznie lub/i tylko gry wywołują agresję, bo tego nie napisałem w żadnym z powyższych komentarzy.
Bronie jedynie twierdzenia, że gry wywołują agresję.
Odpisz
16 lutego 2020, 09:04
@jacek1s: Prawda, że gry powodują agresję, ale niejednoznacznie i w szczególnych przypadkach. Gry mogą denerwować, ale agresji nie wywołają, jeśli nie zostaną spełnione odpowiednie warunki. Bardziej inni ludzie powodują głównie agresję, która jest przekładana na nawet zwykłe czynności. Agresja powstaje przez złe zrozumienie sprawiedliwości. Złe traktowanie, znęcanie się, bicie, omijanie, niezwracanie uwagi na człowieka, pijaństwo, obrażanie innych może stworzyć osobę o podobnych intencjach i myśląc, że ktoś inny może takie coś robić to równie dobrze sam możesz tak robić. Agresja to cecha wrodzona człowieka i zazwyczaj za młodu niektóre czynniki ją "aktywują" dlatego tak jak żyjesz na początku, tak żyjesz przez całe życie. Agresja i jej pochodne to bardzo szeroki temat tak i gry są niewielką częścią tej struktury.
Odpisz
23 lutego 2020, 10:26
@jacek1s: chcę tu podkreślić że dużo osób ucieka się do gier przez problemy rodzinne lub życiowe ponieważ mają do kitu rzeczywistość w tym ja niestety ;(
I że jest tyle wspaniałych gier które nie muszą wywoływać agresji np. Stardew valley czy kultowa Subnautica, agresja wywodzi się z tego jak mamy mocne nerwy lub czy mamy problemy psychiczne owszem i nie ktorych jest taka agresja co Grają w gry (znam takich) ale mówię, mają najczęściej przez problemy życiowe u wielu ludzi to hobby czy pasja granie w gry więc radzę zastanowić się nad tym tematem
Odpisz