I myk, brak podstawowej wiedzy...
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Zależy kim się wcześniej było
Szanuję ich najmocniej
Szykuje się ciekawa współpraca
Cienias
Ło :0
Co dwie głowy to nie jedna
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
OdświeżEdytowano - 17 kwietnia 2020, 15:18
Ale...zdajecie sobie sprawę, że szkoła nie jest jedynym potencjalnym źródłem wiedzy o seksie? Może jestem jakiś nienormalny, ale zakładam, że dziecko po coś ma rodziców. Już nie upośledzajmy tak społeczeństwa. Państwo (w tym szkoła, bo z reguły państwowa) ma załatwiać to co niezbędne, a nie być drugim rodzicem.
\___/ zostawiam kosz na hejty
Odpisz
17 kwietnia 2020, 15:22
ale one nie wiedziały że po stosunku zajdą :(
Odpisz
17 kwietnia 2020, 19:29
nie wiem jak to wygląda u ciebie, ale u mnie i moich znajomych w rodzinie o seksie nie gada nikt, więc jedyną opcją edukacji seksualnej są rówieśnicy i internet. Niestety tematy masturbacji czy seksu są bardzo rzadko podejmowane, a dzieci często są tym zażenowane i rozmowa o tych sprawach z osobą z którą nie widzą się na codzień może być dla nich wygodniejsza.
Odpisz
Edytowano - 17 kwietnia 2020, 19:34
@pawlik5556: tematy seksu żenują, ale dawanie dupy randomowemu dorosłemu gościowi jest już fajne.
to nie ironia
Odpisz
17 kwietnia 2020, 20:50
@Moskaleczka: nie wiem jakie ty masz doświadczenia, ale w moim otoczeniu nie ma takich osób
Odpisz
17 kwietnia 2020, 21:40
@pawlik5556: Wybacz w takim razie szczerość. Ale moim zdaniem sytuacja u Ciebie i Twoich znajomych nie jest w porządku. Bardzo ważną częścią wychowywania dziecka jest uświadomienie mu podstaw takich jak "skąd się biorą dzieci", antykoncepcja, czy to, że seks to coś, co robi dójką osób, która się kocha (potem dziecko nauczy się idąc przez życie, że z tą miłością to różnie bywa, ale jest to dobry "stan domyślny" dla dzieciaka, by takie mieć założenie). Ja dowiedziałem się tego w domu i cieszę się, że rodzice mi to wyjaśnili. Co do masturbacji...to raczej trochę przychodzi samo, można też o tym poczytać...no i nie oszukujmy się jakie są realia: pooglądać. A zbytnie gadanie na takie tematy w dużych gronach trochę...zabija sferę intymną. Jestem przekonany, że to nie jest prawidłowy sposób na przekazywanie informacji na temat czegoś tak prywatnego i trudnego jak temat seksu.
Odpisz
17 kwietnia 2020, 21:43
@Moskaleczka: No cóż. System wartości jest dla każdego sprawą indywidualną. Co nie zmienia faktu, że moim osobistym zdaniem taki system wartości jest zje**ny.
Odpisz
18 kwietnia 2020, 00:23
nie zrozum tego źle, rodzice powiedzieli mi skąd się biorą dzieci itp, ale poza samą ideą robienia dzieci nie dowiedziałem się nic. I myślę że tak jest w większości domów. Co do masturbacji to ja nie mówię że rodzice mają nam mówić jak to robić, a jedynie pozbyć się stygmatu tego jako czegoś nienaturalnego. W większości domów powiedzenie do rodzica żeby nie wchodził do pokoju bo chcesz sobie ulżyć byłoby co najmniej dziwne, a według mnie nie powinno być. Jeżeli jednak u ciebie tak właśnie jest to masz na prawdę spoko rodziców, i cieszę się z tego powodu.
Odpisz
18 kwietnia 2020, 00:24
Wiele rodziców nie podejmuje się tematu seksu, to nie tylko sytuacja u kolegi jejaka bo ani ja, ani żaden z moich znajomych o seksie z rodzicami nie rozmawiał, jest to po prostu pewnego rodzaju temat tabu wśród rodzin. Pamiętam nawet jak raz, gdy byłam mała czytałam jakąś gazetkę i był artykuł w którym pojawiło się słowo "libido", gdy spytałam rodziciela co to znaczy to tylko spojrzał na mnie z zażenowaniem i nie odpowiedział.
Dlatego dzieci o seksie uczą się z internetu lub jakichkolwiek innych źródeł, ale to nie to samo co dobry tok nauczania szkolnego, na pornhubie nie zobaczą wiele o antykoncepcji a w kościele czy na podwórku powiedzą bzdury, w które dzieci uwierzą jak na przykład, że tampony rozdziewiczają.
Prawdą jest, że mogłyby się z internetu wiele nauczyć ale jedynie kiedy same podejmą temat i poszukają konkretów, przypadkowo przeczytane "fakty" tylko szkodzą.
WDZ to podstawa, która powinna być w każdej szkole i dzieci powinny być o tym uczone.
Odpisz
18 kwietnia 2020, 00:27
@kosmiczny_kamien: ja bym odszedł od WDŻ na rzecz edukacji seksualnej, bo WDŻ w polskich szkołach to żart.
Odpisz
18 kwietnia 2020, 00:33
@pawlik5556: Jak na moje to po prostu spleść wdż z edukacją seksualną i wyje**ć trochę tematów zapychaczy i mamy zajebisty i przydatny przedmiot
Odpisz
18 kwietnia 2020, 10:45
@kosmiczny_kamien: szczerze na normalnym WDŻ nie było żadnych przydatnych tematów. Ani o orientacji, ani o ciąży, ani o okresie, nic.
Odpisz
18 kwietnia 2020, 18:44
@pawlik5556: Nie no ja się dowiedziałam jak zakładać podpaskę i nauczyłam się rozróżniać tampony od kondomów
Odpisz
17 kwietnia 2020, 20:26
Od kiedy nastolatkom potrzebny jest WDŻ? Nie uczymy sie tam prawie niczego porządnego
Odpisz
18 kwietnia 2020, 00:25
@PanHadziabdzia: bo wdz to nie edukacja seksualna, a lekcja zapychacz. Prawdziwe lekcje edukacji seksualnej powinny być wykonywane przez odpowiednio przeszkolonego nauczyciela a nie katechetę (co niestety jest częstym przypadkiem), czy też nauczyciela jakieś innego przedmiotu.
Odpisz
18 kwietnia 2020, 00:26
@PanHadziabdzia: No a właśnie powinniśmy, źle ułożony tok nauczania na wdż to problem który dałoby się rozwiązać i rzeczywiście by pomógł młodzieży, w przeciwieństwie do pozbywania się tego przedmiotu z szkół
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia 2020, 10:22
Jak ta ustawa zakazująca edukacji seksualnej przejdzie to będziemy mieli taką sytuację w polskim prawie, że uprawiać seks będzie można od 15 roku życia, ale uczyć się jak go bezpiecznie uprawiać dopiero od 18 roku życia. Absurd!
500+ nie poprawiło sytuacji demograficznej to tak jak inni piszą PiS widocznie chwyta się innych sposobów by ratować demografię. Tworząc np. takie absurdalne projekty.
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:27
@Nanook: myślę że raczej to nie przejdzie, wyciągają te rzeczy przed wyborami żeby zrobić szum, żeby mogli powiedzieć w wiadomościach "jeśli na nas nie zagłosujecie to feministki zgw*łcą wasze dzieci"
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia 2020, 10:35
@Frutti56: Chciałbym, żeby tak było. Tylko, że pamiętaj, że jest to projekt PiSu, tak że raczej na pewno wszyscy w PiSie za nim zagłosują. I PiS nie będzie w tym osamotniony, bo już Konfederacja wyraziła swoje poparcie dla tego projektu, bo cytując Korwina "Za moich czasów nie było wychowania seksualnego i pomimo tego mam ośmioro dzieci". Więc to już na pewno daje im zwykłą większość, nawet jakby kilkunastu posłów PiS się wyłamało.
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:48
@Nanook: TO PROJEKT RUCHU NARODOWEGO, A NIE PISU.
Odpisz
17 kwietnia 2020, 19:13
I nie powinni mieć z tego powodu do dumy.
Odpisz
17 kwietnia 2020, 18:41
W obecnej formie i tak było tam więcej żenady, jak merytorycznej wiedzy. Do tego trzeba by stworzyć nowy program nauczania i zatrudnić odpowiednich ludzi, a nie na zasadzie "Heniu, ty biologii uczysz, to weź od razu WDŻ ogarnij".
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:18
Możliwe że w ten sposób chcą ratować demografie
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:19
@antonippp: Ala za jaką cenę?
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:21
@BDMVIP: nie wiem
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:24
@antonippp: 🅱️🅰️🅱️y powinny mieć obowiązek do osiemnastego roku życia już mieć przynajmniej jedno dziecko, jeśli by nie miały to byłby przysyłany ktoś z komisji ministerstwa r*chańska i taką babę zapładniał
/s
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:27
@Frutti56: co jeśli jest bezpłodna?
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:28
@antonippp: to na mięso
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:28
@Frutti56: dobry pomysł, trzeba go wdrożyć w życie codzienne
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:44
@Frutti56: 𝕒𝕓𝕠𝕣𝕔𝕛𝕒 powinna być obowiązkowa dla każdej niepełnoletniej osoby i legalna na życzenie dla każdej pełnoletniej, do tego całkowite wycofanie 500+'ów i alimentów + podwyższenie wszystkich innych zasiłków*
Odpisz
Edytowano - 17 kwietnia 2020, 14:13
@Moskaleczka: Obowiązkowe mordowanie dzieci to ciekawy pomysł. Śmieszne też że mówisz żeby zlikwidowali 500+ a podwyższyli inne zasiłki samemu żyjąc na zasiłku.
Odpisz
17 kwietnia 2020, 14:30
@axis551: płodów nie dzieci, ćwirćmózgu.
Odpisz
17 kwietnia 2020, 14:36
@Moskaleczka: +1
Odpisz
17 kwietnia 2020, 14:59
@Moskaleczka: git
Odpisz
17 kwietnia 2020, 15:00
@Moskaleczka: płód to człowiek
Odpisz
17 kwietnia 2020, 15:02
@haslo123: +1
Odpisz
17 kwietnia 2020, 15:07
@antonippp: powinni inwestować w rozwój samego mieszkańca a nie ilość mieszkańców. Narobi się pełno ludzie którzy umyłowo są na niskim poziomie lub patola się rozsrasta i co? Lepiej jest mieć mniej, ale jakościowo lepszych obywateli. Toteż jestem ZA wdż, za aborcją i za rozwojem środków edukacji.
Odpisz
17 kwietnia 2020, 15:10
@Moskaleczka: To wtdy przyrost naturalny naprowadzany propagandą poszedł by sie j***ć
Odpisz
17 kwietnia 2020, 15:16
@Tonie: to chyba dobrze
Odpisz
17 kwietnia 2020, 18:01
@Moskaleczka: Od kiedy płód to nie człowiek? Nie nazywaj mnie "ćwirćmózgiem'' bo nie zgadzam się z twoją wizją masowego mordu dzieci
Odpisz
17 kwietnia 2020, 16:50
Nie wiem dlaczego myślicie że PiS popiera ten projekt, parta rządząca woli się od tego gówna trzymać z daleka, ich grupa wyborców to wszyscy więc myk do lodówki sejmowej i papa(wilk syty i owca cała), a co do współczynnika matek poniżej 16 roku życia to w krajach z nauczaniem edukacji seksualnej jest ono wyższe nie niższe, człowiek z natury sam się tego nauczy a z wielkim prawdopodobieństwem wpłynie to negatywnie na jednostki, bo większość i tak wcześniej wie o co chodzi...
Odpisz
17 kwietnia 2020, 16:06
Przecież jest biologia.
Odpisz
Edytowano - 17 kwietnia 2020, 14:26
O ku*wa
Zauważyłem że wiele jejaków ujawnia się dopiero pod takimi kontrowersyjnymi memami
I na dodatek wszyscy są poje**ni
Niezłe fekaliotornado na dole
Polecam przeczytać k o m e d y j k a
🅱️🅰️🅾️🅱️🅰️🅱️
Odpisz
Edytowano - 17 kwietnia 2020, 15:23
@KermitFilozof: Taki trochę syndrom rodzinnego stołu. Cisza, może tylko czasem ktoś komuś sól poda, nic się nie dzieje. Ale wujek nagle mówi swoje "Ej, ale ci co rządzą, to dobrze rządzą, no nie?"... I cały spokój w pi**u! Schabowy przelatuje nad sufitem, ten konserwatywny kuzyn śpiewa hymn polski, liberalna ciotka strzela tęczą z oczu, a zwolennicy PiSu walczą na szable i tłuczki do mięsa na stole ze zwolennikami PO!
Odpisz
17 kwietnia 2020, 15:38
Dokładnie przyjacielu
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:47
Statystyka mówi, że jest o 180 stopni, odwrotnie.
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia 2020, 10:56
No napewno zakazanie edukacji o zabezpieczeniu się podczas seksu, sprawi że nie będzie nastoletnich matek
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:59
@Kasandra20_v2: Taka jest statystyka.
Odpisz
16 kwietnia 2020, 10:59
@Kasandra20_v2: Gdyby tylko te informacje nie były powszechnie dostępne i...
A nie czekaj.
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:12
Tylko, że taki jełop nie rozumie, co to jest "wartość statystyczna". Btw, mamy XXI wiek, na każdym kroku zalewają nas źródła wiedzy. Nie tylko ku*wa w szkołach można się doedukować na ten temat. Tak się składa, że ja w wieku 16 lat non stop faszerowałam się z książek i internetu wiedzą na temat polityki, kultury, terrarystyki, militariów itd. Jeżeli będziemy nastawiać dzieciaki że nie muszą same szukać żadnych informacji bo ktoś im i tak powie co muszą wiedzieć, to wyrosną na mało odpowiedzialnych dorosłych, bo zamiast samodzielnie szukać informacji będą czekać, aż ktoś im powie. To nie wina rządu/szkół, że dzieciaki nie wiedzą, że trzeba się odpowiednio zabezpieczyć. Jeszcze srajcie się, że przez brak wudeżetu dzieciaki nie wiedzą jak odpowiednio zadbać o higienę przy analu albo rimmingu i potem są zakażenia.. zresztą nie zdziwiłoby mnie to. Ja je****, jesteście tępi.
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia 2020, 15:24
@Moskaleczka: Jest jeden mały problem. Edukacja seksualna powinna być jedną z podstawowych edukacji, ponieważ to dzięki niej uczymy się, jak np się zabezpieczać żeby nie dostać choroby wenerycznej. Dla takiej osoby 15-16 lat, to seks głównie służy do zaspokojenia swoich potrzeb lub w skrajnych przypadkach, pochwalenia się przed kumplami. Nie każdy rodzic rozmawia z dziećmi/dzieckiem na takie tematy, bo poprostu się boi (nie wiem jaka leży przy tym przyczyna). Prosiłabym również o podanie mi tej statystyki, bo bez rzetelnych danych, nie mamy o czym rozmawiać.
Edit: Terrasrystyka, militaria itp to nie jest podstawowa wiedza, tylko dodatkowa, którą człowiek nabywa kiedy się tym interesuje
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:34
@Kasandra20_v2: To akurat pytanie nie do mnie, bo pan wyżej pisał o statystykach, nie ja. W sumie nie wiem w jakim świecie żyją te dzieciaki. Ja jakoś w wieku parunastu lat miałam wiedzę o antykoncepcji, a u mnie w domu nie ma mowy, by o tym rozmawiać, bo mam konserwatywnych rodziców jadących na "dowiesz się w swoim czasie" jako jedyną rozmowę o seksie. Ja nie żyłam wiedzą nabytą od rodziców, dzięki oczytaniu ambicjami wyprzedałam większość kolegów, na takie tematy też miałam wiedzę, skoro ja umiałam to każdy by umiał, gdyby chciał. Gdybym wtedy idąc do szkoły spotkała się z lekcją o antykoncepcji, najprawdopodobniej uznałabym to za zbędny trywializm, ale jak widać błędnie nie stawiałam się ponad rówieśnikami.. skoro rozdziewiczenie się to "ich wybór" powinniśmy ich traktować poważnie, ale skoro nie chcą się wcześniej nic na ten temat dowiedzieć i przygotować bo nie robią tego szkoły to jednak bardziej przypomina mi to rozmowę z 4 letnim dzieckiem które bierze do ręki zapałkę i rzuca ją na podłogę, bo nie do końca zdawało sobie sprawę, że wywoła pożar i zdewastuje swoje mieszkanie i parę przybliskich. :D Skoro to ich sprawa to ich sprawa, nie traktujmy tego jako 'problem społeczny".
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia 2020, 15:40
@Moskaleczka: Powiem ci szczerze, że według mnie to nawet jakby miała być edukacja seksualna zabroniona (w sensie że nie uczą w szkole), to powinni najpierw uświadomić odpowiednio rodziców dzieci, że "ej, nie wstydźmy się rozmawiać na takie tematy z dziećmi" a nawet jakby to nie poskutkowało, to jakaś jedna lekcja nawet o tych zabezpieczeniach się na zajęciach z wychowawcą, bo w sumie u mnie z nauką o tych zabezpieczeniach, to było tak że dopiero w tym roku szkolnym pani o tym rozmawiała, a przez poprzednie lata, to było "jak rozwiązywać konflikty w rodzinie", co by mogło zostać przerzucone na GW. Dobre by też było, promowanie jakichś dobrych stronek internetowych z podstawową wiedzą o edukacji seksualnej
Edit: Wiem że dużo o tych zabezpieczeniach pierdziele, ale one są akurat ważne, żeby właśnie nie było tych "nastoletnich rodziców", bo w takim wieku, dziecko może być problemem
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:45
@Kasandra20_v2: to przecież "ich sprawa" a większość wmawia sobie że to szczęście. Zostawmy ich. Zalegalizować aborcję i po problemie, kto chce wychowuje, kto nie chce usuwa.
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:47
@Moskaleczka: I wyszło na to, że usunięcie edukacji seksualnej, powinno mieć konsekwencje wprowadzenia aborcji bez podawania konkretnej przyczyny, na życzenie.
Dziękuję za kulturalną rozmowę, życzę miłego dnia
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:48
@Kasandra20_v2: Popieram aborcję pełną gębą od 2016 roku.
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:49
@Moskaleczka: Ogólnie aborcja powinna być legalna, nawet bez likwidacji edukacji seksualnej
Odpisz
16 kwietnia 2020, 15:52
@Moskaleczka: Mam wrażenie że gdyby twoi rodzice mieli takie same podejście to nie rozmawialiśmy dzisiaj.
Odpisz
Edytowano - 16 kwietnia 2020, 15:56
@Kapitalista: Myślisz że to we mnie uderza? Gdybym się nie narodziła, nie miałabym świadomości, co tracę, więc to żadna różnica. I byłoby jednego zasiłkowca mniej, więc to ty powinieneś płakać, bo sądząc po xywce kochasz płacić podatki. Oczywiście ironia.
Btw, moja mama mnie urodziła w wieku 35 lat i byłam zawzięcie planowana, więc nie trafiłeś z tym założeniem.
Odpisz
16 kwietnia 2020, 11:58
Najlepszy środek antykoncepcyjny to zrobienie tego inaczej niż naturalnie, nikt nie przystawia karabina do łepetyny by się rozdziewiczały. Chyba że się wstydzą, to może to i warte ryzyka. Pozdrawiam.
Odpisz