Jasno nakreślone stanowisko
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Kiedyś było inaczej w klubie jagód
Niedobrze
Do jazdy po mieście więcej nie trzeba
Moja najukochańsza lektura <33
Tak było
Chyba jestem uzależniony
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież30 kwietnia 2020, 12:27
Fałsz, jasno się wypowiedział, żeby najbogatszych opodatkować najbardziej. Zwłaszcza wielkie molochy jak Google, Facebook, czy kościół katolicki.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 13:31
@Broski:
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:35
@Kangurur28: nie ma to jak nasze polskie społeczeństwo, partia lewicowa = komunizm
Odpisz
Edytowano - 30 kwietnia 2020, 18:40
@mozozaur: nie ma to jak nasze polskie społeczeństwo, partia prawicowa = faszyzm
Odpisz
Edytowano - 30 kwietnia 2020, 18:46
@Kangurur28: Nikt tutaj nie mówił o faszyzmie, ale ty o komunizmie już tak.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:47
@mozozaur: spoko ale tutaj nie ma mowy o partii lewicowej tylko o polityku
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:48
@Kangurur28: Ale czy Biedroń wspiera totalitaryzm, obalenie demokracji i zabicie kapitalistów? Bo mi się nie wydaje.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:53
@mozozaur: a czy ja tak powiedziałem?
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:55
@Kangurur28: Z tego co mówiłeś, wnioskuję, że sądzisz, że Biedroń jest komunistą. Ja się spytałem czy według ciebie Biedroń wspiera ideały które są częścią ideologii komunistycznej.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:56
@mozozaur: a ja się spytałem, czy tak powiedziałem
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:56
@Kangurur28: Bezpośrednio nie
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:58
@mozozaur: Dobra odpowiedź.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 23:16
@Broski: i mają rację
Odpisz
30 kwietnia 2020, 12:43
Lubię stronę Donaldkropkapeel, ale tutaj akurat nie mają racji, bo jasno określił, że będzie podnosil podatku dla najbogatszych.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 11:24
Koronawirus.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 11:17
on mowil ze bedzie likwidowac straz miejska a potem mowil ze nigdy nie byl za tym i on popiera straz miejska. BK
Odpisz
28 kwietnia 2020, 08:32
A wiecie kto jeszcze nie wie?
Odpisz
Edytowano - 28 kwietnia 2020, 07:45
Biorąc pod uwagę, że jest komunista, to tak.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 10:31
Odpisz
30 kwietnia 2020, 10:32
nie jest komunistą on jest eurokomunistą A to jest różnica
Odpisz
30 kwietnia 2020, 11:00
@kurczak1122: Taka różnica
Odpisz
30 kwietnia 2020, 11:03
@TimekPL123: w skrócie
Odpisz
30 kwietnia 2020, 11:28
Minusują, bo nie znają prawdy
Odpisz
30 kwietnia 2020, 11:30
@norek00: socjalizm zachamował rozwój Europy zachodniej nas aż tak nie bo jesteśmy trochę zadupiem pod względem rozwoju
Odpisz
30 kwietnia 2020, 13:31
@TimekPL123: ciekawe czy wy macie w ogóle pojecie na czym polegają te ideologie... zdajecie sobie sprawę z tego, że socjaldemokracja obecnie funkcjonuje w najlepiej prosperujących państwach Europy takich jak Finlandia, Szwecja czy Norwegia?
Odpisz
30 kwietnia 2020, 13:59
@xXkuba22Xx: tak faktycznie prosperują
Odpisz
30 kwietnia 2020, 14:00
@xXkuba22Xx: Norwegia też nie za szybko nawet przed pandemią
Odpisz
30 kwietnia 2020, 14:06
@kurczak1122: Bogate kraje mają niższy wzrost PKB, bo już są bogate. To jest chyba oczywiste. Największy wzrost gospodarczy na świecie mają takie kraje jak Libia, Erytrea, Malediwy czy Bangladesz. Czy to znaczy, że się w nich lepiej żyje niż w Norwegii czy Szwecji? Oczywiście, że nie. To po prostu znaczy, że są biedne, więc będą miały większy wzrost.
Jak mam 10 zł i dostanę 10 zł to mój wzrost to wynosi 100%. Jak mój kumpel ma 100 zł i dostanie 50zł to jego wzrost wynosi już tylko 50%. Czy to znaczy, że on gorzej prosperuje? Nie, po prostu zaczyna już z lepszej pozycji, więc automatycznie będzie miał niższy, procentowy wzrost niż ja, który zaczynam z gorszej pozycji.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 14:14
@Nanook: ale go wyjaśniłeś <3 poza tym nalezy dodac że to ciągle wzrost, a nie spadek, a poziom życia przeciętnego obywatela jest duzo lepszy niz w polszy
Odpisz
30 kwietnia 2020, 14:25
@xXkuba22Xx: poziom życia jest niższy bo musimy nadrobić pół wieku komuny
Odpisz
30 kwietnia 2020, 14:27
@Nanook: Ale jeżeli wzrost jest wysoki to będzie 100+5% to 105% i tak stale co 5% to w końcu się dogoni kogoś kto rośnie niecałe 2% czyli na poziomie światowej inflacji
Odpisz
30 kwietnia 2020, 14:28
@kurczak1122: "w końcu" odgrywa tutaj wielką rolę xD
Odpisz
Edytowano - 30 kwietnia 2020, 14:32
@kurczak1122: No absolutna zgoda. Między innymi po to powstała Unia Europejska, żeby wyrównywać te nierówności pomiędzy państwami. Ale nawet poza Unią, przy niezaburzonym kryzysami i wojnami wolnym handlu na dłuższą metę (bardzo długą w przypadku państw najbiedniejszych) nierówności między państwami będą się zmniejszały. Ale obecnie i jeszcze przez wiele lat takie państwa jak Norwegia, Szwecja czy Dania mają o wiele wyższy poziom życia niż inne państwa. Między innymi z uwagi na świetne, socjaldemokratyczne rozwiązania gospodarcze wprowadzane już w połowie XX wieku.
Odpisz
Edytowano - 30 kwietnia 2020, 14:36
@Nanook: przed kryzysem widziałem szacunki że Europa centralna w 20 lat dogoni zachód jednak ciężko aktualnie dokładnie stwierdzić przez kryzys Ale wydaje mi się że to może tylko skrócić czas natomiast zdania nie zmieniam socjalizm nie działa
Odpisz
30 kwietnia 2020, 15:10
@kurczak1122: No ja też nie zmieniam. I też twierdzę, że socjalizm nie działa. Ale nie o socjalizmie przecież mówimy, a o socjaldemokracji. A ona działa. I to bardzo dobrze.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 15:59
@Nanook: "Bogate kraje mają niższy wzrost PKB, bo już są bogate. To jest chyba oczywiste."
Jak się nie bogacą, to źle prosperują.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 16:14
@Nanook: nie zgodzę się Skandynawia nie ma setek tysięcy imigrantów na utrzymaniu jak Francja czy Niemcy oni w znacznej większości nie pracują i obciążają państwo przez co we Francji władze sięgają bardzo głęboko do kieszeni Francuzów więc dla nich zostaje im mało oczywiście w Polsce byłaby to fajna suma Ale oni są po prostu przyzwyczajeni do wysokich pensji i też idzie na socjal
Odpisz
30 kwietnia 2020, 16:20
@Nanook: socjaldemokracja od socjalizmu różni się tylko tym że możesz wybrać w wyborach czy chcesz oddawać swój hajs nierobom czy nie
Odpisz
Edytowano - 30 kwietnia 2020, 16:27
@kurczak1122: W Norwegii odsetek imigrantów i dzieci imigrantów w populacji to 18%, w Szwecji 25%, Dania 14%. We Francji wygląda to podobnie - 18%, a w Niemczech 20%. Nie są więc to duże różnice.
Jak widzisz, w krajach skandynawskich pomimo dużego odsetka imigrantów zarówno społeczeństwo jak i gospodarka bardzo dobrze funkcjonują. To jest między innymi powód, dla którego w tych krajach jest tyle imigrantów, bo w tych krajach po prostu się dobrze żyje. I to wszystko właśnie dzięki temu, że są to państwa socjaldemokratyczne.
Socjaldemokracja od socjalizmu różni się znacząco, choć rozumiem, że fakt, że w obu słowach jest "socjal" może mylić. Główna i największa różnica polega w tym, że socjaldemokracja działa na zasadach regulowanego kapitalizmu, a socjalizm na zasadach centralnie planowanej gospodarki socjalistycznej. Byłoby miło jakbyś raczył przeczytać następnym razem o socjaldemokracji przed napisaniem komentarza na ten temat.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 17:09
@Nanook: Skandynawia A w szczególności Norwegia wydobywają dużo ropy stąd kasa i sory Ale Europa stoi w miejscu w porównaniu do USA które ma większe PKB niż całą EU i nie zwalnia tempa przynajmniej nie zwalniało przed kryzysem Ale teraz wszystkie gospodarki padną gdyby nie socjalizm to byliby jeszcze bogatsi sory Ale dalej nie widzę różnicy bo tak czy siak ambitni muszą oddawać hajs na nierobów zamiast rozwijać swoje działalności i zatrudnić więcej osób
Odpisz
30 kwietnia 2020, 17:49
@Nanook: 1. Unia powstała by nas okradać.
2.Unia uniemożliwia wolny handel.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 17:51
@Nanook: Gospodarka Skandydawii nie funkcjonuje dobrze.
Popatrz na szwedzkie szkoły, na szwedzkie szpitale.
jedna trzycia szwedów nie pracuje, tylko żyje z zasiłków, tylko utrzymują pracujący Szwedzi.
Odpisz
30 kwietnia 2020, 17:51
i tak i nie bo na początku jeszcze nie jako Unia to się sprawdzało A co do handlu to tak
Odpisz
30 kwietnia 2020, 17:53
Odpisz
30 kwietnia 2020, 18:12
@kurczak1122: W końcu mój licencjat na coś się przyda. Akurat piszę o Norwegii, więc po prostu zacytuję fragment:
"Już na początku lat 60. XX wieku, przed odkryciem złóż ropy naftowej na obszarze Morza Północnemu, Norwegia, choć była nieznacznie biedniejsza od swoich skandynawskich sąsiadów – Szwecji i Danii, należała do pierwszej dziesiątki najbogatszych krajów pod względem PKB per capita wyprzedzając takie państwa jak Francja, Belgia czy Wielka Brytania. Stoi to więc w sprzeczności z powszechnym mitem jakoby bogactwo Norwegii miało swoje źródło głównie lub wręcz wyłącznie w jej zasobach ropy naftowej i gazu. Po raz pierwszy bowiem złoża ropy odkryto w 1969 roku w regionie pola naftowego Ekofisk znajdującego się w południowo-zachodnim krańcu sektora Morza Północnego należącego do Norwegii. Philips Petroleum Company, amerykański koncern naftowy, który dokonał tego odkrycia, rozpoczął wydobycie dopiero dwa lata później, w 1971 roku"
Ogólnie, choć owszem ropa jest jednym z powodów, dla których Norwegia stała się najbogatsza ze skandynawskiej trójki to już przed wydobyciem ropy naftowej kraje skandynawskie należały do czołówki najbogatszych państw świata. Nie dzięki ropie naftowej, a dzięki dobrze prowadzonej gospodarce socjaldemokratycznej.
Swoją drogą zanim będę dalej pisał czym jest socjaldemokracja, czym różni się od socjalizmu i dlaczego jest to dobry system zapytam cię o jedną rzecz: co musiałbym napisać, co udowodnić, żebyś zmienił zdanie co do socjaldemokracji? Nawet nie żebyś uznał to za najlepszy system, ale żebyś zrozumiał różnicę między socjalizmem, a socjaldemokracją. Bo jeżeli odpowiedzią jaką otrzymam będzie "Nic, nie przekonasz mnie. Socjaldemokracja jest zła, nie różni się od socjalizmu i koniec kropka" to nie będę dalej pisał i obaj oszczędzimy sobie sporo czasu
Odpisz
Edytowano - 30 kwietnia 2020, 22:12
@Nanook: słuchaj chodzi mi o to że fajne jest to żeby pensje były równe itd ale lepiej jest płacić mniejsze podatki szybciej rozwinąć firmę i zacząć zatrudniać więcej ludzi i płacić im więcej niż płacić duże podatki na nierobów rozumiem że są różnice Ale jednak jedno się zgadza zabiera się więcej w podatkach i oddaje po równo Ale według mnie kapitalizm jest lepszy ja mam swoje zdanie ty swoje więc zgadzam się zakończmy tę dyskusję pozdrawiam
Odpisz
28 kwietnia 2020, 04:47
To już zależy od Rabina nr. 7
Odpisz
28 kwietnia 2020, 03:41
Ja tez nie wiem
Odpisz