I tak jakoś żyje się w tej Polsce
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Pikła norzna
Taktyk
Cenny pracownik, bo nie za dużo myśli, ale robi swoje
Majestat
Jestem bardzo szczęśliwy, że zdecydowałem założyć konto
Szykuje się ciekawa współpraca
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież7 maja 2020, 11:19
nie wiem co dodaje zaledwie 500 zł, kiedy ma się dziecko, dom itp. To wbrew pozorom nie są duże pieniądze
Odpisz
2 maja 2020, 09:48
bo ludzi nie uczą ekonomii i już lepsza byłaby jakaś ulga podatkowa dla ludzi z dziećmi, którzy rzeczywiście mają je bo chcą je mieć a nie """""darmowe"""""" pieniądze dla jakiś darmozjadów
Odpisz
2 maja 2020, 11:51
@Koscioglow: Nie
Podatki powinny być tylko takie, żeby państwo mogło utrzymać wojsko, policję i sądy
Odpisz
Edytowano - 6 maja 2020, 10:07
Nie, podatki powinny być takie, żeby państwo mogło utrzymywać wojsko, sądy, służbę zdrowia, oświatę, policję, straż pożarną, administrację, infrastrukturę, granty naukowe, system wodociągów i system energetyczny, pomoc dla nowych przedsiębiorstw, składki do organizacji międzynarodowych, renowację i ochronę obiektów kultury, ochronę rezerwatów przyrody, itd. + takie, aby zmniejszały nierówności społeczne.
Odpisz
6 maja 2020, 10:09
dodałbym podstawową służbę zdrowia i idealnie
Odpisz
6 maja 2020, 10:24
@Nanook: Co rozumiesz poprzez takie, aby zmniejszały nierówności społeczne?
Jeśli chcesz gówna jak 500+ to ja mówiłem na poważnie jakby co
Odpisz
6 maja 2020, 10:27
Nie chcę 500+. A na pewno nie w takim wydaniu jak obecnie.
Takie, które zmniejszają nierówności społeczne, czyli podatki progresywne.
Odpisz
6 maja 2020, 10:36
@Nanook: Podatek progresywny to syf, którego nie powinno być
Odpisz
6 maja 2020, 10:42
Podatek progresywny to racjonalne opodatkowanie, które ma pozytywny wpływ zarówno na gospodarkę jak i społeczeństwo i powinno być zaimplementowane przez Polskę oraz inne państwa.
Odpisz
Edytowano - 6 maja 2020, 10:58
@Nanook: A czemu szpitale nie mogą być prywatne? Po co mają być państwowe?
Edit: Tak samo jak oświata, wodociągi i praktycznie wszystko co wymieniłeś
Odpisz
6 maja 2020, 10:58
@Nanook: Nie jest pozytywny
Najbogatsi dają najwięcej, a z dóbr publicznych korzystają najmniej
To tylko i wyłącznie zbędna kradzież
Odpisz
6 maja 2020, 10:58
@Nanook: nie ma być równo, tylko sprawiedliwie
Odpisz
Edytowano - 6 maja 2020, 11:28
@KappoleonBonaparte: Ależ szpitale mogą być prywatne. Ale powinien też istnieć uniwersalny system opieki zdrowotnej, który zapewni obywatelom bezpieczeństwo. Zdrowie nie powinno być produktem, które podlega zasadom wolnego rynku. Nie bez przyczyny uniwersalna opieka zdrowotna funkcjonuje praktycznie we wszystkich państwach pierwszego świata.
System oświaty również może być prywatny. Ale znowu. Powinien istnieć uniwersalny system edukacji, który zapewni podstawę edukacyjną. Czemu? Bo jest to zwyczajnie opłacalne dla państwa, żeby jego obywatele otrzymywali wykształcenie, które będzie przekładało się na bardziej efektywną pracę, co z kolei będzie się przekładało na mnożenie produktu narodowego brutto. Edukacja zmniejsza również liczbę patologi i przestępstw, co również pozytywnie wpływa na gospodarkę państwa. W ekonomii zarówno edukacja jak i opieka zdrowotna określane są jako dobra społecznie pożądane. Nie bez przyczyny uniwersalna edukacja funkcjonuje w praktycznie wszystkich państwach pierwszego świata.
Policja, straż pożarna, pogotowie gazowe itd. to samo.
Woda, energetyka to przykłady monopoli naturalnych. Po prostu z uwagi na korzyści skali dla obywateli opłaca się, żeby jedno przedsiębiorstwo zaspokajało całe zapotrzebowanie, ponieważ cena będzie wtedy niższa. Sieć wodociągów jest jedna. Gdyby było wiele przedsiębiorstw wodociągowych, każda z nich musiałaby ponosić cenę budowy swojej sieci rur i ich utrzymania. Ale oczywiście bardziej się opłaca zbudować jedną sieć kanalizacji czy sieci energetycznej i podłączyć do niej wszystkie domy.
Obiekty kultury, rezerwaty przyrody i ogólnie środowisko naturalne to z kolei przykład zasobów wspólnych. Zanieczyszczenie środowiska jest kosztem społecznym, który dotyczy nas wszystkich. Dlatego trzeba chronić środowisko między innymi poprzez przepisy czy tworzenie obszarów chronionych.
W skrócie: tam gdzie wolny rynek jest z jakich powodów zawodny lub interwencja państwa będzie bardziej opłacalna, tam powinno interweniować państw. Ot, utylitaryzm i pragmatyzm.
Odpisz
6 maja 2020, 11:37
Jest pozytywny. Podatki, które obciążają bardziej najbogatszych niż klasę średnią i klasę niższą, zmniejszają nierówności społeczne przekładając się tym samym na wzrost konsumpcji, rozwój gospodarczy, mniejszą przestępczość i zmniejszać zniekształcenia ekonomiczne, które mogą stanowić podstawę dla kryzysów ekonomicznych.
@Dio:
Zgadzam się z tobą. Nie ma być równo, tylko sprawiedliwie. Ludzie powinni odnosić sukces z uwagi na swoje umiejętności i pracowitość, a nie z uwagi na to ile jego rodzice mieli w portfelu. Ludzie powinni móc rozwijać swój talent bez strachu o to, że nie dożyją do kolejnego miesiąca. Ludzie młodzi i biedni powinni mieć szansę na rozwój i wejście na wyższe szczeble drabiny społecznej. Wówczas będzie sprawiedliwie. I dlatego podatek progresywny jest dobrą i efektywną ideą.
Odpisz
6 maja 2020, 13:41
@KappoleonBonaparte: bo w większości to w wersji prywatnej ti syf. Prywatnego wodociągu byś po prostu nie zrobił bo to by ładu i składu nie miało, prywatna służba zdrowia po prostu ssie co widać na przykładzie Ameryki szczególnie teraz, oświata prywatna przede wszystkim powiększa rozwarstwienie społeczne.
Prywatna straż pożarna to byłby najgorszy rak jaki sobie wyobrażam.
No a prywatna policja w sumie istnieje i sir detektyw nazywa
Odpisz
6 maja 2020, 13:47
@Marequel: Fakt, służby takie jak straż pożarna, wojsko i policja muszą być państwowe, ale jednak wytłumacz mi co widzisz złego w tym, żeby każda szkoła była prywatna, bo jestem w stanie zrozumieć tok myślenia np. przy wodociągach, ale przy oświacie to już nie rozumiem.
Odpisz
6 maja 2020, 13:53
@KappoleonBonaparte: akurat wojsko prywatne rozumiem jak najbardziej.
No ale co do oświaty to bez szkół publicznych dolny margines społeczny leci w dół jeszcze bardziej bo go nie stać na opłacenie szkoły a bez edukacji przejście z klasy niższej do średniej i przerwanie dziedziczenia biedy byłoby ze 20 razy trudniejsze niż jest
Odpisz
6 maja 2020, 13:59
@Marequel: Jak sobie wyobrażasz prywatne wojsko? Wiele razy się nad tym zastanawiałem i jakoś sobie tego nie wyobrażam żeby działało.
Szkoły publiczne nie działają. Gwarantuje Ci, że więcej się nauczysz samemu.
Odpisz
Edytowano - 6 maja 2020, 14:46
@KappoleonBonaparte: na pewno jako dodatek a nie zamiennik wojsk narodowych, przynajmniej przez kilka następbych dekad. Mam na myśli po prostu legalnych rejestrowanych najemników. Wyobrażam to sobie w ten sposób że np jest firma która ma jakieś licencie ustalone międzynarodowo przez nato czy cokolwiek innego, przez co ma pozwolenie na zakup sprzętu typu broń maszynowa i granaty, oraz ma pozwolenie na prowadzenie działalności. Firma taka sama załatwia sobie sprzęt, zatrudnia ludzi i organizuje szkolenia dla pracowników. Potem jak ktoś potrzebuje bardziej konkretnej ochrony, jakaś misja wojskowa potrzebuje dodatkowych jednostek to płaci i dostaje
Odpisz
6 maja 2020, 14:53
@Marequel: No a wracając do oświaty to wiadomo że jak ktoś ma talent do bycia samoukiem to lepiej ogarnie samodzielnie. Tylko nizina społeczna jest ma dnie z jakiegoś powodu i nawet nie ma co sie łudzić że jest jakakolwiek szansa na to że się więcej dzieciak seby pod blokiem nauczy wiedzy ogólnej sie nauczy sam z siebie bez przymusu z zewnątrz niż jak sie go zmusi
Odpisz
6 maja 2020, 15:01
@Marequel: I po co marnować czas i pieniądze na takiego Sebastiana lat 13, który pali pod blokiem?
Odpisz
6 maja 2020, 16:03
@KappoleonBonaparte: 1 żeby seba przynajmniej umiał czytać i znać znaki żeby nie uwalił sobie łapy w tartaku albo nie wpadł pod samochód żeby nie skończyć na rencie zdrowotnej do końca życia
2 żeby mati który ma inne ambicje życiowe niż 500+ miał jakieś szanse w życiu nie być kolejmym sebą
Odpisz
6 maja 2020, 16:10
@Marequel: Wątpię, że Seba się słucha znaków xD. A tak poza tym to renty powinno się znieść.
Odpisz
6 maja 2020, 16:42
@KappoleonBonaparte: no wiesz dla niektórych to akurat ma sens
Odpisz
6 maja 2020, 19:21
@Marequel: Co do wojska, żeby taka firma zarabiała, to musiałaby walczyć. Zaś większość krajów korzysta obecnie z wojska jako sił obrony narodowej, które walczyć mają w wyjątkowej sytuacji. Taka firma nie dość, że nie miałaby stałego dochodu, przez co byłaby po prostu niebezpieczna, bo istniałoby ryzyko, że jej działania miałyby wywołać konflikt celem zarobku, to na dodatek byłaby nielojalna, bo zależna od tego kto więcej zapłaci, a na to państwa nie chciałyby pozwolić w czasie wojny.
Odpisz
6 maja 2020, 20:39
@Szalom: no ochroniarzom sie od sklepanych dresów nie płaci a to podobna kategoria. Żołnierze na misjach też mało strzelają do ludzi a i tak ich sie wysyła na misje i płaci od nich
Odpisz
Edytowano - 7 maja 2020, 07:53
@Nanook: nie jest. Już sama idea jest zła. Już pomijając to, że przy równym oprocentowaniu więcej zarabiający płacą więcej w bezpośrednim przełożeniu na gotówkę. Chociaż procentowo wychodzi tak samo. Przy podatku progresywnym państwo już zupełnie bawi się w robin hooda. To już nie jest na zasadzie "Ok, Ty masz mniej, to dasz mniej, Ty mosz wincyj, to dasz więcej, ale każdy da taką samą część swoich zarobków". Tylko "Oooo, Ty masz malutko, to Tobie nie będziemy dużo zabierać. Oooo, ale tamten pan ma dużo, jemu zabierzemy więcej i przeznaczymy na tych wszystkich, co mają mniej, mimo że nawet przy równym podatku się więcej dokłada, zabierzmy mu jeszcze! Nie potrzeba mu tyle!" Gdzie tu sprawiedliwość? Tak to w praktyce wygląda. Ty byś właśnie chciał zrównywać społeczeństwo, to nie jest sprawiedliwość. Fajnie to brzmi, by każdy miał równy start, by każdy miał możliwość rozwijania talentów, by każdy mógł wspinać się po drabinie hierarchii społecznej. Ale zapominasz, że to wszystko nie dzieje się za darmo, tylko kosztem wszystkich, a zwłaszcza tych, którzy radzą sobie lepiej. Jak się dorobili, to niech mają. Jak ich rodzice się dorobili, to niech też mają. Przecież jak dziecko bogate ma od rodziców drogie zabawki, a inne biedne ma tanie to nie zabierasz część zabawek bogatego i dajesz biednemu. Tak samo z dziedziczeniem, jedno i drugie to prezent od rodziców dla dziecka. I nie ma tu niesprawiedliwości.
Odpisz
7 maja 2020, 10:26
Dziękuję za racjonalną odpowiedź. To pozytywnie o tobie świadczy. Chętnie odpowiem w rozmowie prywatnej, nie będziemy tu robić spamu.
Odpisz
6 maja 2020, 10:26
Jeśli piwo środnio kosztuje 4zł to za 500zł będzie jakieś mniej więcej 125 piw, ku*wa 125 darmowych piw, przecież rodzenie dzieci to interes życia
Odpisz
6 maja 2020, 11:12
Wychowanie dziecka trochę kosztuje, także takie 500 zł może i starczy na dziecko, ale nie na rodzica.
Odpisz
6 maja 2020, 19:02
Po ostatniej promocji w Biedronce i Lidlu (kup 12 piw, drugie tyle otrzymasz gratis) to za te 500 zł patologia na jakiś czas jest zaopatrzona.
Odpisz
6 maja 2020, 19:04
@Szalom: Wychowanie? Tak kosztuje i pieniądze i czas. Opiekowanie się nim w najmniejszym stopniu, aby przeżył? Już mniej. Mienie go totalnie w dupie? W ogóle nic nie kosztuje, ewentualnie odsiadkę w więzieniu jak dzieciak umrze.
Odpisz
2 maja 2020, 11:52
Wystarczyłoby dać 500+ jako dodatek tylko dla pracujących rodziców i cyk po problemie
Odpisz
6 maja 2020, 11:15
Tylko co z rodzicami, którzy dopiero co stracili pracę? W Polsce jest tak małe bezrobocie, że takie zabieranie pewnej grupie 500+ generuje więcej kosztów urzędniczych, niż oszczędności, a na tym, że tracą rodzice tracą również ich dzieci.
Odpisz
6 maja 2020, 11:19
Przede wszystkim na 500+ powinien być próg dochodowy, a nie dawać każdemu jak leci i część tego powinna być w postaci bonów na jedzenie, ubrania, książki, przybory szkolne i rzeczy typowe dla dzieci, żeby patusy nie mogły wszystkiego przechlać.
Odpisz
6 maja 2020, 11:21
@Broski: w tym przypadku zgadzam się z tobą w stu procentach
Odpisz
6 maja 2020, 11:28
@Broski: Powinno się całkowicie usunąć 500+ zamiast się w to dłużej bawić
Odpisz
6 maja 2020, 11:44
@Broski: Zaletą 500+ jest to, że trafiają do rodziców z dziećmi, a są to osoby, które zazwyczaj nie dorobiły się jeszcze fortuny. Wręcz przeciwnie, te pieniądze pozwalają im związać koniec z końcem, bądź podnieść lekko standard życia. Dlatego te osoby te pieniądze od razu wydadzą one wejdą do gospodarki, chwilę pokrążą i zaraz wrócą do państwa w postaci różnych podatków np. VAT. Zaleta jest taka, że państwo ma z powrotem znaczna część tych pieniędzy, rodzice mają rzeczy które kupili, a producenci zwiększają produkcję, bo wzrasta popyt. Natomiast co do patusów. Ja wiem, że na różnych spotted krążą różne historie, jest wiele memów i sporo mówi się o patologii, ale zjawisko jest to ewidentnie zawyżane. Bezrobotnych w Polsce jest mało i spora część to osoby szukające właśnie pracy, także zjawisko darmozjadztwa w Polsce jest marginalne. Jeśli rzeczywiście istnieją tacy ludzie, to wina jest po stronie państwa, że nadal ma prawa do rodzicielstwa, a jeśli kupują za te 500+ alkohol to do państwa wraca więcej pieniędzy w postaci akcyzy.
Odpisz
6 maja 2020, 15:29
@Szalom: zgadam się z tobą i z @Broski
Odpisz
6 maja 2020, 14:56
Ciekawe kiedy się dowiedzą że przez te ich 500 plusy w domach rodzi się patologia i dług państwa
Odpisz
6 maja 2020, 15:26
jednak te pieniądze pomogły niektórym biednym rodzinom. Oczywiście nie powinno się ich dawać do patoli co to przepije itp ale dlaczego to ma niby "tworzyć" patologie?
Odpisz
6 maja 2020, 10:36
leniwe ku*wy
Odpisz
2 maja 2020, 19:17
Bojackk
Odpisz