Technologie i jedzonko mają super, ale kulturę troszkę dziwną
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Biedny Brian
Ten, kto nigdy nie zrobił choć trochę kontrowersyjnego mema, niech pierwszy rzuci kamieniem
Nie ma to jak reklama słabego mobilniaka przed zamknięciem rytuału
Może chociaż schodom nic się nie stało
Mów gdzie jest Joker
To ten mniej utalentowany
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież1 kwietnia 2021, 22:00
Hejtujcie ile chcecie, wdółgłosujcie mnie ale musze to powiedzieć, Japonia jest poje...ana
Odpisz
16 maja 2020, 14:23
No i bardzo dobrze. Lepsze pokojowe państwo, które rozwija technologię niż jakiś twór, który chce podbić połowę wschodniej Azji dokonując przy okazji masakr, w których wyrzynają 300 tysięcy cywilów.
Odpisz
16 maja 2020, 22:57
@Nanook: Zważ, że Imperialna Japonia doszła do stanu tyranii po jakiś 200 latach ciągłego, nieprzerwanego rozwoju społecznego i nie od początku zapowiadało się właśnie tak. Teraz pod tym względem jest lepiej, ale potrzeba chyba więcej czasu by zobaczyć wszelkie owoce obecnej epoki w historii tego narodu.
Odpisz
20 maja 2020, 00:35
@KufelMleka: no nie za bardzo. Około 1600 było wielkie powstanie chłopskie przeciwko sku*wysyństwu arystokraci które stłumiła japońska armia wraz z (chyba) Holendrami. Potem było około 300 HARD Izolacjonizmu. Nie mówię że w XVII wieku chłopi w innych częściach świata mieli sielankę bo pańszczyzna miesza mocna ludzi niższego stanu z błotem ale Japończycy byli tak poku*wieni że palili żywcem chrześcijańskich japończyków oraz dekapitowali całe rodziny za to że ojciec przysłowiowo ,,nie ukłonił się wystarczająco nisko". Japończycy traktowali wtedy osoby niższego stanu za podludzi. I nie wyskakuj mi z tym że ,,nie można oceniać innej kultury miarą naszej kultury"-po prostu sku*wysyństwo to sku*wysyństwo. A ich narodowa tradycja gnojenia osób niższych w hierarchii jest kontynuowana-duży wskaźnik samobójstw nie wziął się z dupy. Przecież nawet były plany pod koniec WW2 aby dzieci obłożone bombami biegły w stronę Amerykanów aby się zabić. Wiem że atomówki rondla nich wielka tragedia ale gdy ich żołnierze gw**cili bagnetami chinki i robili inne okropieństwa to już mało kto o tym pamięta a Japończycy bagatelizują te zachowania swoich przodków. Jest jeszcze przed tym narodem długa droga zanim przestaną się nawzajem ciemiężyć.
Odpisz
20 maja 2020, 00:45
@Ja_czyli_Ja: Ty, ale ty wiesz że ja nie bronię ich w całości, tylko wskazuję na konkretny jeden aspekt. A dodatkowo podejmujesz dość emocjonalną retorykę i odpowiadasz na kwestie, których nie przedstawiłem ani nawet nie chciałem przedstawić, więc tak trochę nadinterpretujesz moją wypowiedź w celu rozwinięcia własnej retoryki o zamierzone elementy.
Odpisz
16 maja 2020, 14:11
Z tym dziś to się nie zgodzę bo jest anime i takie tam więc mi się podoba
Odpisz
19 maja 2020, 19:40
@Antonio331: właśnie o to chodzi w tym memie, że jest anime i inne dla niewtajemniczonych dziwne rzeczy
Odpisz
19 maja 2020, 18:16
Ku*wa Japonia ma chyba 5 gospodarkę świata
Odpisz
16 maja 2020, 14:08
Japonia dziś jest najbardziej zajebistą Japonią wszechczasów.
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 14:08
@Polandball966: nie, ma jakieś chińskie bajki i jakieś dziwne wynalazki
Odpisz
16 maja 2020, 14:12
Japonia ma chińskie bajki? Interesujące..
Odpisz
16 maja 2020, 14:14
Właśnie. Jeden z krajów który najbardziej rozwija technologię robotów. Za 10 - 20 lat Japonia powinna mieć same roboty w służbie zdrowia jako pielęgniarki.
Odpisz
16 maja 2020, 14:15
@Polandball966:
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 14:17
@KufelMleka: Rozwój technologi, kultura pracy, toleracja, tradycja pomieszana z nowoczesnością i świeckością, dbałość o czystość i porządek, edukacja.
Świadomość społeczna i obywatelska. Wolność w rozumieniu hoobystycznym oraz życia.
Odpisz
16 maja 2020, 14:21
@Antonio331: chińskie bajki to dość prześmiewcza nazwa anime
Odpisz
16 maja 2020, 14:23
@Polandball966: No tobie to akurat tolerancji brakuje
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 14:24
@Polandball966: No tak, ale żeby nie było tak pięknie to są jeszcze wysokie koszty życia, stłamszenie jednostki na rzecz społeczeństwa, brak poszanowania dla własnego życia, liczne nałogi, wysoki poziom depresji, bardzo szybko starzejące się społeczeństwo, zanik kultury na rzecz korzyści materialnych i przemienianie się jej w zwykłą otoczkę dla codziennych zachowań, karierowiczostwo, wymuszone na sobie przepracowanie. Gościu, nie można widzieć tylko tych stron rzeczywistości, które leżą ci w światopoglądzie.
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 14:29
@KufelMleka: Wiesz, świat nie jest czarnobiały. Można podsumować to tak, współczesna Japonia daje najwięcej możliwości dla zwykłego obywatela niż nigdy wcześniej i to od niego zależy jak to wykorzysta i czy poczuje się w tym dobrze. Nie tylko Japonia zmaga się z tymi problemami.
W Japoni jest o tyle dziwnie, że w innych epokach mieli podobne problemy.
Jakby zakodowane, że muszą dawać z siebie 100% a ich życie składa się tylko z wyników ich pracy.
Odpisz
16 maja 2020, 14:35
@Polandball966: Czy więcej, to nie wiem. Czy inne, to kurde oczywiste, bo na pewno są inne niż pokolenia temu. Zważ tylko, że więcej możliwości nie oznacza, że więcej jest tam możliwości akurat dobrych i szczęśliwych.
Świat cały jest kolorowy bardziej niż ludzie to widzą, ale czerń i biel zawsze kują w oczy każdego, kto tylko chce naprawdę szczerze patrzeć.
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 14:37
@KufelMleka: Zauważ, że mentalność Japończyków odnośnie praw duchowych strasznie się zmieniła. Traktują swoją wiarę jak panteon grecki czy egipski.
Jeszcze w czasie wojny ich dziadkowie byli w stanie walczyć za cesarza - boga.
Odpisz
16 maja 2020, 14:48
@Polandball966: Nie muszę tego zauważać, bo o tym dobrze wiem, choć przyrównanie do mitologii greckiej jest o tyle nietrafne, że ani do buddyzmu to nie pasuje, ani do shintoizmu, który nigdy nie stał się czymś bardziej rozwiniętym nad zdecentralizowany kult przyrody. Poza tym dobrze wiem dlaczego kultura i mentalność Japończyków tak mocno się zmieniły od czasów wojny.
Odpisz
16 maja 2020, 18:57
@Polandball966: Chociaż jest jeszcze wiele rzeczy do poprawy. Po pierwsze, lepsza opieka nad zdrowiem psychicznym. Część Japończyków cierpi na poważną depresje, problemy z interakcjami, pracoholizm. Po drugie, nacisk w szkole i w pracy… Czy muszę więcej pisać? Ogólnie polecam obejrzeć filmy pokroju co myślą Japończycy o kobietach i widać, że wiele osób potrzebuje opieki na kształt matki.
Odpisz
16 maja 2020, 20:50
@Polandball966: Czyli podsumując Japonia to mój ulubiony kraj.
Odpisz
16 maja 2020, 20:58
@domi500: Lub bardziej trzeźwo: Trawa wydaje się bardziej zielona tam, gdzie nas nie ma...
Odpisz
16 maja 2020, 21:51
@KufelMleka: Patrząc czysto rachunkowo to oczywiście jest. Jednak jest to kwestia mocno subiektywna. Dla kogoś czasy PRL były lepsze od dziesiejszych, a dla kogoś innego PRL był czasem ucisku i braku możliwości.
Odpisz
16 maja 2020, 21:57
@Polandball966: To jest tylko takie uproszczenie przekazu. Prawie każdy mówiąc rzeczy w stylu: „kiedyś to było” ma tak naprawdę na myśli „Kiedyś była młodość, witalność, niewinne marzenia i idealizm”, nawet jeśli dany ktoś tego sobie nie uświadamia.
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 22:00
@KufelMleka: Też tak twierdzę. Ludzie patrzą na przed wojenną Japonię i myślą sobie " kurła, jaka musiała być silna, tyle terenów, imperium " . Nie zdają sobie sprawę co było przyczyną takiej ekspansii.
Osobiście jako konsensus jestem w stanie stwierdzić, że współczesna Japonia jest najbardziej uboga kulturowo i duchowo względem swoich poprzednich wcieleń.
Odpisz
16 maja 2020, 22:23
@Polandball966: Wiadomo, że imperializm nie jest najlepszą z możliwych form politycznych, ale w przypadku Japonii chodzi o coś innego niż zwykły sentyment. Poza silną autokracją i ksenofobią Japończycy przedwojenni byli relatywnie mocniejsi jako poszczególne byty psychiczne, sami dla siebie lepsi niż współczesne pogrążone w pracy, oniryzmie i pustce życiowej społeczeństwo. To się wiązało z rzeczami negatywnymi jak i pozytywnymi, ale chyba wtedy ludzie więcej spokoju odczuwali, potrafiąc odnaleźć u siebie sens, a nie tylko zapychacz życiowej pustki. To się skończyło nie przez głębokie refleksje nachodzące elitę intelektualną po okropieństwach wojny, często autorstwa ich własnych rodaków, nie przez ewolucyjny i bogaty rozwój ówczesnego stanu rzeczy ani nie dzięki mającym prawdziwe wartości i marzenia reformatorom. Cała kultura japońska przeżyła nawet nie regres, ale odcięcie od przeszłości, dokonane amerykańską okupacją. Amerykanie chcieli po prostu zniszczyć najważniejsze wartości kultury japońskiej, bo dzięki nim Japończycy byli tak silnymi przeciwnikami na wojnie i we wcześniejszej polityce i ekonomii. Amerykanie specjalnie pozbawili całe pokolenie poczucia przywiązania do wieków kultury i owoców pracy umysłowej mnóstwa mądrych gości, a zastąpili to najpodlejszą formą konsumpcjonizmu jaką zdołali tam wprowadzić. Oczywiście nie zginęło wszystko, ale jednak wielu ludzi straciło poczucie bycia prawdziwie człowiekiem, stając się sami dla siebie parweniuszami we własnej kulturze. A to powoli prowadzi z każdym pokoleniem nie do wolności, nie do swobód i nie do tolerancji, ale do braku własnej wolności, braku umiejętności samodzielnego określania własnych celów i postępowań oraz to obojętności na drugiego człowieka, oczywiście w różnym stopniu zaawansowania. A to z kolei prowadzi do ucieczki w życiowe skrajności, szukania w fikcyjnych światach nie wsparcia intelektualnego, ale zwykłej ucieczki, zresztą tez fikcyjnej.
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 22:26
@KufelMleka: Nie chodziło mi wcale o imperializm, a podłoże ekonomiczne. Japonia nie miała surowców naturalnych, dlatego wcześniej była taka biedna. Podboje były jedyną możliwością dla Japończyków aby te surowce zdobyć.
Współcześnie Japonia nie potrzebuje własnych surowców aż tak bardzo jak kiedyś. Ma gospodarkę oraz ekonomię opartą na usługach oraz rozwoju technologi.
W tym właśnie nowa Japonia jest lepsza od starej.
Imperializm nie był przyczyną, a skutkiem.
Już Cię trochę znam i masz straszną tendencję do filozofowania. Trochę Cię podpuściłem, bo wiedziałem, że o tym pomyślisz xd
Odpisz
16 maja 2020, 22:38
@Polandball966: Imperializm był równocześnie skutkiem jak i przyczyną; skutkiem, masz rację, sytuacji ekonomicznej, ale też zapędów wielu dość znaczących tam ludzi oraz samej wojowniczej natury Japończyków, którzy bez wyzwań mogliby jako społeczeństwo popaść w dekadencję (podejrzewam, że stąd też popularność sztuk walki, które umożliwiają wyładowanie agresji w sposób konstruktywny i niekolizyjny z innymi ludźmi poprzez sport i rekreację). A skutkiem zapędów imperialnych było skierowanie się na bardziej agresywne tory całego społeczeństwa, co po długiej serii wypadków doprowadziło nie tylko do upadku imperializmu japońskiego, ale i samej Japonii w każdym sensie tego słowa.
A filozofowanie to jedyna rzecz jaką warto robić podczas każdej innej czynności, czy to jedzenia owsianki, spania lub robienia pompek.
Odpisz
16 maja 2020, 22:47
@KufelMleka: Z tym co wyżej napisałeś mogę się zgodzić. Pamiętaj jednak. Trzeba umieć to rozgraniczyć.
Zbytnie odsunięcie od rzeczywistości może poskutkować debatą o moralności japończyków w dyskusji o ich ekonomię i rozwój gospodarczy.
Odpisz
16 maja 2020, 22:50
@Polandball966: Mówisz to jakby miało to jakieś wady. A nie ma co rozgraniczać, człowieku dziwnej wiary, bo subiektywna rzeczywistość jest przede wszystkim właśnie tym, co się nie rozgranicza od niczego.
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 22:52
@KufelMleka: Ponieważ wiele rzeczy jest zwykłym i mocno subiektywnym gdybaniem zależnym od nas samych, a nie ogólną i stosowaną prawdą. Należy się skupiać na faktach. To fakty obalają mity, a nie mity fakty.
Odpisz
16 maja 2020, 22:54
@Polandball966: A jak rozróżniasz mit od faktu?
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2020, 23:00
@KufelMleka: Fakt jest rzeczą udowodnioną naukowo. Jest to informacja zweryfikowana i potwierdzona przez "ekspertów" . Być może uznałem to za synonim jakiegoś słowa, ale tak myślę.
Natomiast mit w moim mniemaniu to coś co powstało od naszenia gdybania. Jakaś nasza moralność, przekonania religijne. nie rzadko poglądy gospodarcze jeśli o to który system jest najlepszy. Mit definiuję dość bardzo szeroko. To coś, co powstało od nas i być może też u innych, ale podstawy stojące za jego słusznością są w dużej mierze zdefiniowane przez nasze subiektywne odczucie i widzenie świata.
Jest to moja własna dość niedokładna definicja tych słów nie poparta dosłownie niczym.
Zgodnie z moją autorską definicją i nie koniecznie poprawną, uznaję ewolucję za tak zwany "fakt" a np. słuszność zakazania aborcji aborcji za mit.
Odpisz
17 maja 2020, 01:55
@Polandball966: Z definicją faktu mniej więcej masz rację, natomiast mit jest z definicji opowieścią, która ma przekazać jakąś mądrość, tylko pośrednio, z resztą jak cała beletrystyka. Fakt przekazywać można totalnie sucho za pomocą najprostszych form komunikacji, natomiast mit powinien być dobrą opowieścią, ciekawą, skłaniającą do myślenia i z jakimś morałem.
Fakty są fajne, ale jest z nimi duży problem, a mianowicie taki, że tak naprawdę fakty nie są obiektywne całkowicie, mogą być obiektywne wyłącznie wobec subiektywnego otoczenia, będąc po równo subiektywnymi wobec przyjętych norm i danego stanu wiedzy. Cóż, wiecznie żywe „wiem, że nic nie wiem”.
Odpisz
Edytowano - 17 maja 2020, 02:03
@KufelMleka: Tak jak pisałem wyżej. Wiem czym jest mit i nadałem mu nowe synonimiczne znaczenie.
Z faktami oczywiście masz rację.
Odpisz
17 maja 2020, 02:20
@Polandball966: Niestety, mam.
Odpisz
Edytowano - 17 maja 2020, 02:32
@KufelMleka: Osobiście preferuję fakty od "innych". Niestety praktycznie nigdy nie da się uniknąć subiektywnego odczucia. ;(
Odpisz
17 maja 2020, 02:53
@Polandball966: Da się, ale wyłącznie do kwestii wiedzy intuicyjnej, a i tak większość myślicieli odrzuca to, często ze względu na chrześcijańską proweniencję tej myśli.
Odpisz
19 maja 2020, 11:35
@KufelMleka: Oczywiście że w dzisiejszej Japonii jest wiele problemów kulturowych w porównaniu do reszty świata, ale tu nie porównujemy z resztą świata, a z dawną Japonią. Wtedy było jeszcze gorzej pod chyba każdym względem.
Odpisz
19 maja 2020, 13:07
@Mijak: No nie wiem. Jak Japończyk sto lat temu popełniał samobójstwo, to dzięki temu jego rodzina potrafiła uniknąć jakiegoś ostracyzmu społecznego i żyć normalnie. Dziś jak jakiś chłopka czy dziewczyna popełni samobójstwo to nikt może tego nawet nie zauważyć ani się tym nie przejąć.
Odpisz
19 maja 2020, 09:54
Trzeba przyznać że Azjaci to najmądrzejsi ludzie na świecie choć oczywiście są wyjątki np. Mark Zucerberg,Bill Gates, albo historyczne postacie Maria Skłodowska,Carol Darwin,Lenonardo Da Vici. Ale taka prawda że Japończyci są najmądrzejsi ale jeśli chodzi o Inteligęcje to bym się nie zgodził ale to subiektywna rzecz.
Odpisz
19 maja 2020, 08:53
To Japończycy stworzyli Berserka i Dark Souls.
I za to ich szanuję.
Odpisz
19 maja 2020, 08:48
cycuszki lubią
Odpisz
19 maja 2020, 08:31
Ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta, Soundtrack z Metroida.
Odpisz
16 maja 2020, 14:40
Nie żeby coś ale japonia była tak poje**na od zawsze
Odpisz
16 maja 2020, 14:45
@SynMarnotrawny: Nie no, ale shinobi i mnisi z wikliną na głowie to byli fajni.
Odpisz
16 maja 2020, 14:11
Mmmm anime
mmm citrusik
Odpisz
16 maja 2020, 14:08
Cóż poradzić, Amerykanie zniszczyli kulturę Samurajów w czasie okupacji i naprawdę tylko jej resztki się trzymają.
Odpisz