Szybko, wyciągaj białą flagę!
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Zero zmian
To już się robi nudne
To jedzenie chyba ma dla mnie questa
Pamięta ktoś o tamtej aferze?
Ge(jb)niusz
Najbardziej szczery polityk
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież31 maja 2020, 19:23
Więc jak to możliwe że przeżyli całą historię europy, do naszych czasów?
Odpisz
1 czerwca 2020, 08:22
@MajnkraftAlusiek: Internet nie istnieje aż tak długo, więc "historycy" memowi to wytwór ostatnich paru dekad
Odpisz
1 czerwca 2020, 12:59
@MajnkraftAlusiek: Nie twierdzę że (wszystkie) memy o tchórzliwości Francji są prawdziwe, ale jeśliby były to raczej Francja nie miałaby problemu z "dotrwaniem" do czasów współczesnych, bo unikałaby konfliktów, inne kraje nie widziałyby w niej zagrożenia, a w przypadku zagarnięcia jej ziemi represje nie byłyby zbyt ostre, co mogłoby prowadzić do ewentualnej demokratycznej niepodległości. Podsumowując, wola walki ma niewiele wspólnego z niezależnością państwa, czasami jest wręcz odwrotnie proporcjonalna.
Odpisz
Edytowano - 1 czerwca 2020, 13:17
@Krowochochla: Tak, a Polska, gdyby nie opór Polaków, została by podbita przez sąsiednie państwa, jedynie dlatego że ma "zbyt dobre ziemie + wybrzeże z morzem".
Odpisz
1 czerwca 2020, 13:36
@MajnkraftAlusiek: Dużym problemem Polski rzeczywiście były korzystne ziemie, ale także fakt, że sąsiednie państwa uważały ją za zagrożenie polityczne (jedna z głównych przyczyn rozbiorów), między innymi dlatego, że byliśmy zdolni do wojowania gdyby nastąpiła taka potrzeba.
Odpisz
31 maja 2020, 20:10
Z tego samego odcinka?
Odpisz
31 maja 2020, 23:35
Nie, ale oba są o lalce
Odpisz
1 czerwca 2020, 08:36
pierwszy jest o tym jak ogoniasty "uprowadził" lalkę Rico, ponieważ zobaczył w telewizorze reklam o królestwie i takie tam.
Odpisz
1 czerwca 2020, 08:58
@OwOcomedy: A drugi o tym jak szeregowy zabrał z fabryki zabawek tego ich słodkorożca, ale ten miał syntezator mowy, którego szeregowy nie chciał, a Rico zobaczył, że w reklamie jego lalka może mówić, no to Skipper i reszta wmontowali ten moduł mowy do lalki Rico a ten zaczął robić wszystko co ona mu mówiła, a tak dokładniej co słodkorożec mówił, bo to z niego był moduł
Odpisz
1 czerwca 2020, 12:22
@Towarzysz777: za co dostaliśmy czerwone?
Odpisz
Edytowano - 1 czerwca 2020, 13:07
@OwOcomedy: Jakiś jejak na robaki w... no...
Odpisz
1 czerwca 2020, 13:26
@Towarzysz777: Dzięki i OwOComedy, też dzięki.
Odpisz
22 maja 2020, 16:19
Mhh
krosąt
Odpisz
1 czerwca 2020, 01:24
@lorax12: Are you going to finish that cruasą?
Odpisz
31 maja 2020, 19:46
Mam rodzinę we Francji i po prostu nienawidzę jak ktoś sypie stereotypami o Francuzach jako tchórzach. Prawda jest taka że Francja, kiedy rozpoczęła się 2WŚ, miała złych przywódców A mianowicie takich "komunistów" którzy nie zgodzili się walczyć i pomóc Polakom mimo tego że armia i cywile byli na to przygotowani. Nie możemy też zapomnieć o Napoleonie który dla Polaków jest bohaterem A pozostałe kraje mają go za tyrana...
Odpisz
31 maja 2020, 20:07
@a1b2c3d4: Czyli poczekaj, zanim zacznę znowu toczyć batalię nt II wojennej Francji. Według Ciebie Francuzi nie zaatakowali bo komunistyczni dowódcy nie chcieli, a społeczeństwo było gotowe?
Odpisz
31 maja 2020, 20:08
Tak. Ale jest to moja subiektywna opinia
Odpisz
Edytowano - 31 maja 2020, 20:11
@a1b2c3d4: No to tak niezbyt. Francja nie była kompletnie przygotowana na wojnę w przeciwieństwie do III Rzeszy, więc zarządzono 2 miesięczną mobilizację, która zakładała że Francja się ogarnie, zajmie Niemców i da Polsce pole do kontrofensywy. Od połowy września miały zacząć się pierwsze operacje. No ale wszyscy wiemy jak szybko Niemcy podbijali Polskę + atak ZSRR 17 września. Nie było sensu atakować, więc postanowiono poczekać na Niemców na belgijskich granicach, aby uniknąć powtórki z I WŚ
Odpisz
31 maja 2020, 20:15
orzech chwilę myślałem że zaczniesz mnie tutaj hejtować... widać się pomyliłem... O tej mobilizacji też słyszałem Ale WEDŁUG MNIE przywódcy zrobili swoje
Odpisz
31 maja 2020, 20:16
@a1b2c3d4: A co konkretniej zrobili? Chociaż zgodzę się, Francja miała beton w dowództwie
Odpisz
31 maja 2020, 20:21
wiesz prawdziwych powodów dla których nam nie pomogli najprawdopodobniej nigdy nie poznamy. To już jest tylko kwestia domysłu. Ale dla mnie najbardziej wiarygodne jest to że żadzący Francją nie chcieli narazić się na zamstę Hitlera
Odpisz
31 maja 2020, 20:23
@a1b2c3d4: Dla mnie wszystko jest klarowne z wrześniem '39, ale jak niby Francuzi nie chcieli narażać się na zemstę Hitlera? Przecież byli z nim w stanie wojny
Odpisz
31 maja 2020, 20:24
Mogliby się narazić tak że i na Paryż spadłyby bomby
Odpisz
31 maja 2020, 20:27
@a1b2c3d4: Idąc na wojnę raczej jesteś świadom co cię czeka. Francuzi nie zaatakowali Niemiec, nie dlatego że "Ojejku bo jeszcze nam miasta zbombardują" tylko z przyczyn strategicznych i nie widzę czego tutaj nie rozumieć
Odpisz
31 maja 2020, 20:28
niedogadamy się... kończymy tą dyskusję?
Odpisz
31 maja 2020, 20:39
@a1b2c3d4: Dlaczego niby się nie dogadamy? Masz jakieś pojęcie o sytuacji we wrześniu '39 a nie jak inni "hehe frandzja tchórze :~~D" więc jak najbardziej możemy się dogadać, zakończenie dyskusji jest niepotrzebne mym zdaniem. Możesz mówić swoje argumenty odnośnie "zdrady" zachodu czy coś, a ja spróbuję je kontrargumentować i wyjaśniać
Odpisz
31 maja 2020, 20:40
i to mi się podoba!
Odpisz
31 maja 2020, 20:47
wiesz, dla wielu Francuzów właśnie chodziło o to "żeby tylko nam niczego nie popsuli" Znam historię jednej wioski w Szampani: pełno małych wiosek, pełno winnic każda podobna... Amerykańcy dostali cynk że w jednej z nich stacjonują Naziści... zbombardowali całą wioskę. TO NIE BYLA TA! Francuzi się tak zdenerwowali i zalatwili tym amerykańcom takie problemy że hoho. Skończyło się ma tym że Amerykanie ufondowali odbudowę wioski
Odpisz
31 maja 2020, 20:56
@a1b2c3d4: Francuzi nie musieli tym się martwić na początku wojny, ponieważ na Alzacji-Lotaryngii mieli potężną linię umocnień, więc atak frontalny przez Maginota odpada, pozostaje powtórka z I WŚ i hop przez Belgię (tym bardziej aliantów w tym utwierdził wypadek samolotu z niemieckimi planami o ataku przez Belgię) Francuzi nie chcieli znowu walczyć u siebie przez wspomnienia z wielkiej wojny, i dlatego że północna Francja była ważna dla ich przemysłu, dlatego większość wojska poleciało na granice Belgii. Szczerze to nie przekonuje mnie argument, że nie zaatakowali bo bali się zniszczeń. Mogli przecież w takim razie nie iść na wojnę i zostawić Polskę samą jak Czechosłowację
Odpisz
31 maja 2020, 20:57
dlatego ich wojna nazywana jest "śmieszną wojną"
Odpisz
31 maja 2020, 21:02
@a1b2c3d4: To może inaczej, według Ciebie co powinni zrobić Francuzi?
Odpisz
31 maja 2020, 21:09
Zamach stanu i wio do na Hitlera! A tak na poważnie to nie musieli nam pomagać Ale wystarczyłoby żeby to jakoś ładnie wytłumaczyli naszemu dowódctwu
Odpisz
31 maja 2020, 21:10
@a1b2c3d4: Czyli jedynie co powinni zmienić to wytłumaczenie? Przecież wszystko ma sens dlaczego nie zaatakowali. Gdyby już w pierwszych dniach wojny puścili wojska na Niemców, to po Francuzach nic by nie zostało
Odpisz
31 maja 2020, 21:13
staram się nie poruszać kwestii strategii ponieważ jestem z tego słaby Ale mam na myśli jak mogliby zapobiec wyśmiewaniu się z nich. Pokazałem wujowi który jest Francuzem niektóre z memów... bardzo się zdenerwował i zaraz zaczął mi opowiadać (oczywiście z pomocą cioci która mi to tłumaczyła) historię jekiej ich uczą
Odpisz
Edytowano - 31 maja 2020, 21:21
@a1b2c3d4: To nie wina Francji a "historyków" którzy czerpią wiedzę z memów i myślą że III Rzesza przegrała z ZSRR bo była zima (XD)
To ja ci przybliżę sytuację Francji. Francja po I WŚ była zdewastowana, masa osób zginęła, ogromne zniszczenia itp. w końcu to na terytorium Francji przez większość wojny toczono walkę. Ale po tym Francja nie rozwijała się tak jak Niemcy. Beton w dowództwie. Siły powietrzne które były jakimś żartem. Nieprzygotowane wojsko. Całkiem całkiem siły pancerne które były wykorzystywane jako broń wsparcia piechoty, więc zmarnowany potencjał. Już tak nie całkiem całkiem ekwipunek żołnierzy. Myśleli że polityką ustępstw unikną wojny, więc nie przygotowywali się na wojnę tak długo jak Niemcy. We wrześniu '39 na swojej drodze do Berlina było kilka przeciwności. Linia Zygfryda (czyli naprawdę mocna linia fortyfikacji ale nie tak jak Maginot) wiele elitarnych dywizji lepiej wyposażonych, 1/2 sił powietrznych III Rzeszy, zatem to byłby szczyt głupoty, aby nieprzygotowane dywizje tam rzucać. Przez Belgię nie mogli przejść bo ona zadeklarowała neutralność od czasu remilitaryzacji Nadrenii, więc nie wiem co oni mogliby zrobić lepszego
Odpisz