Takie są skutki tego, że mamy wolną wolę
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Skubaniutki
NIE TĘĘĘĘĘĘ!!!
Szykuje się ciekawa współpraca
Nie umiem się jednak długo gniewać na takiego słodziaka
Wziuuum!
Którym tygrysem jesteś?
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież19 czerwca 2020, 21:34
Pozostaje pytanie która jest właściwą i czy w ogóle jest właściwa
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:34
@polska_cebulka: według mema Bóg
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:35
@kazdan480: To wiele wyjaśnia
Odpisz
24 czerwca 2020, 14:35
@polska_cebulka: Jedaizm
Odpisz
12 lipca 2020, 08:35
@polska_cebulka: ten Chrześcijański
Odpisz
12 lipca 2020, 10:58
@MlodyKamil96: nie ma nigdzie napisane który, po prostu Bóg
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:38
Bóg albo wiedział, że tak będzie, albo nie był wszechwiedzący.
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:46
@JaJestemZWami: To zależy w której religii. W religii chrześcijańskiej na przykład "Jahwe wiedział", bo nie był to pierwszy raz kiedy ktoś tworzył sobie boga, więc początkowo była to religia henoteistyczna, ale później po prostu uznano, że ludzie innych wyznań są źli i będą próbować ściągnąć Cię na "złą ścieżkę".
A teraz uznaje się, że w sumie wszystko jedno i niech każdy wierzy sobie w co chce, ale to ten mój bóg jest najprawdziwszy i moja racja jest najmojsza.
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:48
@jacek1s: Mojsza prawda jest bardziej mojsza niz twojsza!
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:49
@JaJestemZWami: Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza!
Odpisz
24 czerwca 2020, 14:40
@jacek1s: Nasza jest Polska tylko i to my polacy. Jest tylko jedna racja i tylko ja, my ją mamy!
Odpisz
24 czerwca 2020, 15:53
@JaJestemZWami: "Bóg albo wiedział, że tak będzie, albo nie był wszechwiedzący." - oczywiście że "wiedział". Ale przypominam, że Bóg to nie człowiek. Bóg to Absolut (m.in. nie jest ograniczony czasem), więc to nie tak, że popełnił błąd albo "nie jest miłosierny".
Odpisz
24 czerwca 2020, 20:00
@Baturaj: Co ma wszechwiedza a nieograniczenie czasem, do miłosierdzia?
Albo prościej. Co ma piernik do wiatraka?
Bóg który nie jest ograniczony czasem stworzyłby wszechświat od razu.
Dodano 7 dni jako symbolikę.
Nijak się to ma do wszechmogącego Boga który mógł coś zrobić za pstryknięciem palca a nawet bez tego.
Bóg nie potrzebuje symboliki.
Odpisz
24 czerwca 2020, 21:22
@JaJestemZWami: To, co robisz, to klasyczny błąd próby zrozumienia Absolutu ludzkim umysłem. Jest to najzwyczajniejszy błąd logiczny. Nie wiesz, czego Bóg "potrzebuje", a czego nie. Jesteś człowiekiem, nie Bogiem. Powtarzam: chrześcijański Bóg to Absolut. Absolutu nie możesz zamknąć w swoich regułach pojmowania. Zrobiłbyś coś inaczej niż On? Możliwe, że teraz tak myślisz, ale nie jesteś Absolutem. To Absolut jest źródłem wszelkiej zasady, nie człowiek. To On wie wszystko, nie człowiek.
A w ogóle Twój zarzut co do tworzenia Wszechświata jest całkowicie bezsensowny logicznie. Proszę, zechciej to zauważyć: Bóg stworzył ten świat i prawa fizyki, które nim rządzą, sam. Po prostu stworzył nasz wszechświat. Sugerując stworzenie go za jednym pstryknięciem palca, mówisz o tworzeniu zupełnie innego wszechświata. Żyjąc w tamtym Twoim wszechświecie, to stworzenie go w jednej chwili uznawałbyś za naturalne prawo fizyki, tak jak w realu uznajesz za naturalne prawo fizyki Teorię Względności czy ogólnie Prawo Powszechnego Ciążenia. Za tym idąc, słowa "Nijak się to ma do wszechmogącego Boga" nie mają sensu logicznego w kontekście istoty problemu.
A co do Absolutu, jak często powtarzam: nieistotne, co myślicie o tym dogmacie. Że jest "wygodną furteczką żeby sobie usprawiedliwić wszelkie złe czyny Boga, sprytni chrześcijanie!". Nieistotne. Logika mówi, że dzięki temu dogmatowi religia chrześcijańska nie jest wewnętrznie sprzeczna. Bóg JEST jednocześnie nieskończenie miłosierny i wszechmogący. Jest, bo jest Absolutem, a nasze pojmowanie jest niedoskonałe.
Odpisz
24 czerwca 2020, 19:37
To nie bóg stworzył ludzi, to ludzie tworzą bogów, tego chrześcijańskiego też.
Odpisz
12 lipca 2020, 08:34
@Broski: z tym ze chrześcijański jest prawdziwy wiec to on stworzył nas więc znów sie nie podpisałeś
Odpisz
12 lipca 2020, 09:14
@MlodyKamil96: To udowodnij mi, że to on jest tym prawdziwym bogiem. Wykaż się.
Odpisz
12 lipca 2020, 09:17
@Broski: a udowodnij że nie
Odpisz
12 lipca 2020, 09:32
@MlodyKamil96: To ty twierdzisz, że jest prawdziwy, więc po twojej stronie leży powinność udowodnienia swojej "racji".
Odpisz
12 lipca 2020, 09:36
@Broski: a ty twierdzisz ze jest nieprawdziwy wiec ty musisz udowodnić. Bo to ze istnieje to jest oczywisc więc musisz udowodnic ze nie istnieje.
Odpisz
12 lipca 2020, 13:58
@MlodyKamil96: Nie typie, to nie jest oczywistość. Na każdym kto wysnuwa jakieś twierdzenie ciąży odpowiedzialność jego udowodnienia. Mogę powiedzieć że bogiem jest kosmiczna ośmiornica fruwająca między galaktykami i wtedy moim obowiązkiem jest udowodnienie, że to prawda, a nie twoim że nie istnieje. Tak jest z twoim bogiem. Uważasz że jest prawdziwy to mi to udowodnij. Chyba że nie potrafisz, a tak zapewne jest, skoro się ciągle wymigujesz od odpowiedzi.
Odpisz
12 lipca 2020, 14:01
@Broski: to wysunołeś tezę ze Bog nie istnieje, to teraz udowodnij to a nie wymigujesz sie od odpowiedzi. Jesteś jak plaskoziemca; ja mówię że Bóg istnieje tak jak kulistość ziemi a ty mowisz ze Boga nie ma jak plaskoziemca mowi ze nie ma żadnej kulistości i oboje nie potraficie tego udowodnic
Odpisz
12 lipca 2020, 14:26
@MlodyKamil96: Buahahahaha xD Porównujesz potwierdzoną kulistość Ziemi do hipotetycznego istnienia boga. Jesteś żałosny. Ale skoro jesteś taki pewny istnienia boga, to czemu tego nie udowodnisz? Takie to dla ciebie problematyczne? I powtarzam, że to ty musisz udowodnić istnienie czegoś, skoro twierdzisz, że istnieje.
Odpisz
12 lipca 2020, 14:27
@Broski: skoro jestes taki pewny ze nie istnieje to czemu tego nie udowodnisz? Cuda, Biblia, zmartwychwstanie, opentania. No i masz moje dowody teraz czekam na twoje
Odpisz
12 lipca 2020, 14:40
@MlodyKamil96: No wreszcie coś podałeś. Zacznę od biblii, która nie jest żadnym dowodem. Każda religia/mitologia ma swoje opowieści spisywane lub opowiadane ustnie. Biblia to nic innego jak odpowiednik opisanej mitologii greckiej, rzymskiej czy jakiekolwiek innej. Cuda, te w biblii oczywiście nie mają żadnej wartości dowodowej. Te współczesne, czyli najczęściej jakieś ozdrowienia da się wyjaśnić naukowo, najczęściej jest to efekt użycia jakiejś eksperymentalnej terapii lub nowego leku, którego skuteczność nie jest jeszcze w pełni potwierdzona. Opętania to choroby psychiczne, a że dotyczą one tylko osób, które mają duży kontakt z religią, to nic dziwnego że chorzy odnoszą się do religii. Jakoś nie było osób niewierzących uznanych za opętane. Zmartwychwstanie jak cuda, opisane w biblii więc nie ma wartości dowodowej.
Odpisz
12 lipca 2020, 14:45
@Broski: tak ze ja mam racje nie ty gdyz moje dowody podważają twoje
Odpisz
12 lipca 2020, 15:19
@MlodyKamil96: Twoje pseudo dowody są od dawna obalone, co też napisałem, a ty uważasz że masz rację nie siląc się nawet na kontrargumentację. Nie masz żadnych dowodów i dobrze o tym wiesz, ale jak każdy katol się upierasz uparcie przy swoim.
Odpisz
Edytowano - 12 lipca 2020, 15:25
@Broski: twoje dowody sa juz dawno obalone o ile te twoje brednie sa dowodami. Nie masz żadnych dowodów i dobrze o tym wiesz ale jak kazdy zacofany ateista upierasz sie przy swoim
Odpisz
12 lipca 2020, 17:25
@MlodyKamil96: Umiesz w ogóle powiedzieć coś innego niż kolejną wersję najsłabszej riposty świata, czyli "chyba ty"?
Odpisz
12 lipca 2020, 17:54
@Broski: tak w przeciwienstwie do ciebie
Odpisz
12 lipca 2020, 18:03
@MlodyKamil96: No właśnie nie bardzo :D
Odpisz
12 lipca 2020, 18:39
@Broski: no a jednak xD
Odpisz
24 czerwca 2020, 14:57
Co to za film?
Odpisz
24 czerwca 2020, 15:48
@Pomen: True Detective sezon 2
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:44
Każdy bóg jest tym właściwym według swoich wyznawców
Odpisz
24 czerwca 2020, 15:07
@Oldjedai: No trochę przypał jakby jakaś religia nie uznawała swojego Boga za prawdziwego
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:45
Mogę szablon?
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:46
@lukasz441:
Odpisz
19 czerwca 2020, 21:34
Szanuję za Boga i bogów
Odpisz