@Paranienormalne: Prawdziwy by nie upadł bo na tym polega, by trwać, więc to że upada to kolejny dowód lol, ZSRR upadło przez dyktatorów których nie ma w komunizmie :D
@Paranienormalne: Jaskiniowcy myśleli że ujarzmienie ognia jest niemożliwe ;) A rycerze że loty po niebie ;) To jest kolejny element rozwoju cywilizacji
Zaskoczony? Że Marx nie żył w XV wieku? Marx żył setki lat po stworzeniu wielu ustrojów utopijnych. Co on stworzył to jego odłam - komunizm anarchistyczny, bliższy socjalizmu niż oryginał, przede wszystkim Marx chciał żeby dojść do władzy na zasadzie rewolucji takiej jak obalanie caratu w Rosji. Przemoc rodzi przemoc więc rewolucje to zły pomysł, nie można na siłę czegoś wdrożyć - bo to nic innego jak totalitaryzm
@antonippp: Widzisz, a wielu by chciało żeby nie było wojen, żeby nie było niesprawiedliwości i żeby nie było zezwolenia na zło na świecie, toć nie musisz chcieć dobra dla świata
@Towarzysz777: akurat wiem że nie wynalazł , za jego czasów były już ruchy komunistów.
Bardziej chodzi mi o to że większość socjalistów pojmuje idealny komunizm oczami Marxa, który sam nie wierzył w to że jego plan może wypaść
@Paranienormalne: Oj to bardzo źle, bo metody Marxa są dość agresywne jak na ustrój pokoju, w momencie w którym jest ktoś kto się stawia nie można na go przekonywać na siłę czego przykładem jest ZSRR
@Towarzysz777: tak, tu się zgodzę. Właśnie dla tego było bo Lenin był wielkim fanem tego oto filozofa i brał każde zdanie sztywno na poważnie. Przez takie podejscie właśnie ludzie uważają to za właściwy komunizm. A szkoda.
@Towarzysz777: "Prawdziwy by nie upadł bo na tym polega" Aha, czyli mogę sobie wymyślić jakikolwiek ustrój polityczny, ustalić, że "on działa zawsze i nie upada" i jak coś się nie uda, to to nie był wcale ten prawdziwy ustrój polityczny, tylko podróbka, to nie wina ustroju, bo ten ustrój z definicji działa, tak?
@NorseWarrior: A nie rozumiesz pojęcia "utopia"? Bo na tym ona polega, że coś jest idealne, nie ma nic doskonalszego to jest doskonałe. Jeżeli jest doskonałe - nie ma po co tego zmieniać, więc będzie trwać wiecznie gdyż wszyscy zobaczą że tak jest lepiej, każdy ustrój uznany za utopię byłby doskonały, a jeżeli w państwie takim jak ZSRR nie jest doskonale bo jest GŁÓD, WOJNA, WYŚCIG ZBROJEŃ, to gdzie tu jest utopia? Jest doskonale? Tak ma być?
To nie było mądre stwierdzenie, że mogę sobie wymyśleć ustrój i stwierdzić że jest utopią i elo zawsze jak będę go wprowadzać i nie wyjdzie to to nie było to - no jeżeli nie podążano za prawami tego ustroju utopijnego to jak to mogło być to? Twierdzisz że komunizm był w ZSRR tylko nie wyszedł? Jakie cechy wskazują że to był komunizm?
- Kolektywizacja środków produkcji
- Brak cech totalitaryzmu więc i brak dyktatora
- Brak ARMII. Ustrój pokoju to ustrój pokoju, jedynie istnieją wewnętrzne służby (policja) by trzymać porządku - wojna nie wchodzi w grę.
- Brak ludzi bogatych - no ja nie wiem czy Ty wiesz, może nie wiesz, to cię oświecę - w żadnej SEKUNDZIE istnienia ZSRR nie było uczciwych płac, politycy kradli - myślisz że towarzysz Stalin też głodował gdy był głód? Albo Trocki? A może generałowie, czy nawet Putin, bo on też dorabiał się majątku jeszcze za ZSRR, mógł sobie pozwolić na Willę gdy jego znajomi mieszkali w drewnianych chatkach.
Czyli co to był komunizm ale nie wyszedł? xDD Komunizm będzie wtedy gdy każde jedno z praw i każde jedno założenie tego ustroju zostanie spełnione - a wtedy zobaczymy czy wyjdzie czy nie, a skoro po spełnieniu warunków nastanie komunizm czyli utopia, to się udało, udał się, natomiast jeżeli nie zostaną spełnione wszystkie warunki i się nie uda to nie znaczy że komunizm się nie udał............. bo go nie było, gdyż warunki nie zostały spełnione, to tak jakby wprowadzać demokrację, która przeobrazi się w totalitaryzm, a potem mówić na stronie z memami że demokracja nie zadziałała (przykład)... No jak miała zadziałać jak się przeobraziła w totalitaryzm xD Coś tu nie gra?
Już rozumiesz w czym tkwi rzecz hm? Coś co jest skazane na sukces w przypadku przegranej przegrało przez coś, coś poszło nie tak, coś nie zostało spełnione, a jeżeli nie zostało spełnione, to to coś nie weszło nigdy w życie
Komunizmu nie było :D I nie wiem jak płytkim lub otumanym przez "Hurr durr Stalin komunizm" trzeba być by w to wątpić.
@NorseWarrior: Mam nowy prostszy przykład - Jak chcesz pomalować pokój na pomarańczowo a malujesz na łososiowo (podobnie ale nie to samo), to nie mówisz potem "ale ten pomarańczowy brzydki, nie sprawdził się" - BO WCALE NIE POMALOWAŁEŚ NA POMARAŃCZOWO. W momencie w którym pomalujesz na prawdziwy pomarańczowy o kolorze jak dojrzała pomarańcza to stwierdzisz czy ci się podoba czy nie, nie wcześniej. Więc dopóki nie będzie spełnionego każdego jednego warunku komunizmu - państwo nie było komunistyczne, takie trudne do zrozumienia że czarny jest czarny a biały jest biały?
@Towarzysz777: Ku*wa typie. Ludzie tu mówią, że komunizm nie działa, a Ty im mówisz, że musi działać bo z definicji działa, a wszystko co nie działa to nie komunizm, właśnie dlatego, że nie działa i elo.
Jak nie widzisz w tym żadnego błędu logicznego to z Twoim myśleniem jest coś nie tak, albo bardzo ch*jowo wysławiasz to co masz na myśli.
Nie twierdzę, że w ZSRR był komunizm.
Twierdzę, że mówiąc że komunizm musi działać, bo taka jest definicja - pieprzysz farmazony.
"a skoro po spełnieniu warunków nastanie komunizm czyli utopia, to się udało, udał się"
Problem w tym, że jak dobrze kojarzę, to nie jesteś wszechmogący i nie wiesz, czy komunizm to rzeczywiście utopia, czy ktoś sobie tak wymyślił i wcale nie musi tak być.
No chyba, że jesteś, to sorry.
@NorseWarrior: To że ZSRR upadło tym bardziej znaczy że to nie był komunizm bo komunizm by nie upadł - jak jest idealny to jeżeli nie wyjdzie - czegoś z założeń brakowało, bo "ustrój przyszłych społeczeństw" nie zakłada przegranej z tej prostej przyczyny, że jest obiektywnie najlepszy. Gdyby po wdrożeniu upadał - nie byłby utopią, a to nie sam Marks stwierdził że nią jest bo i nie on ją wymyślił, setki lat historii, rozważań, ocen każdego aspektu by znaleźć dobre rozwiązanie danego problemu, pod warunkiem że wazystkie założenia zostaną spełnione, to proste jak drut, typie.
@xXkuba22Xx: Jesteś jeszcze bardziej naiwny od Towarzysza. On przynajmniej dostrzega to i wprost mówi, że potrzebny będzie aparat przymusu, aby ten "prawdziwy" komunizm działał. Bo bez tego upadnie.
A Ty nawet tego nie widzisz i twierdzisz, że "nic nie ma wspólnego"... Jednak słusznie osądziłem, że Twoje poglądy są zbyt niespójne wewnętrznie, by móc prowadzić z Tobą racjonalną, opartą na logice dyskusję...
@xXkuba22Xx: Co dokładnie jest faktem?
Bo wyraźnie mówię: BZDURĄ jest to, iż bez aparatu przymusu, prawdziwy komunizm jako aparat państwowy bądź globalny (na całym świecie) może przetrwać. Nawet Towarzysz to widzi. Jeśli Ty nie - podtrzymuję, co powiedziałem.
@Baturaj: komunizm jako ideologia i ustrój społeczny sam w sobie zakłada brak aparatu przymusu. To jest faktem. Nie bez powodu ci podałem linka do definicji.
"komunizm stanowi formację społeczno-ekonomiczną o charakterze globalnym, charakteryzującą się brakiem wyobcowania (alienacji) człowieka, w której ludzkość jest wolna od ucisku i niedostatku. Społeczeństwa komunistyczne pozbawione byłyby rządów, państw i pracy najemnej."
@Wilczy_Wladca: I tak I nie.
Pierw dochodzi do Rewolucji, potem do Socjalizmu a na końcu do Komunizmu.
Rewolucja to zniszczenie wyższych klas społecznych, zniesienie kapitalizmu, nacjonalizacja I redystrybucja dóbr, potem jest Socjalizm, czyli państwo opiekuńcze I dalsze reformy społeczne, a potem gdy Socjalizm obejmie cały świat, I będzie wszechobecny na tak długo, to wszystkie państwa zostaną zniesione, wszyscy będą żyć w równości w lokalnych społecznościach.
@Denom: Dlaczego wszyscy by mieli nie mieć dobrze?
Spójrz na najbogatszych ludzi na świecie. Pławią się w niepotrzebnym luksusie, niektórzy mają po kilkadziesiąt domów i to jakich! A inni ludzie muszą spać w parku na ławce, albo w szałasach.
A samochodów? Mają luksusowe samochody, niektórzy po kilka tysięcy (!) samochodów. A niektórzy muszą jeździć rowerem. Pomyśl tylko ile pracy i środków produkcji potrzeba na te wszystkie samochody bogaczy.
Poza tym przez kapitalizm czasami dzieją się śmieszne rzeczy z ceną, lub jakością produktów.
Gdyby to wszystko przekierować tam gdzie jest potrzebne - myślę że na spokojnie starczyłoby wszystkim i jeszcze by zostało, a wtedy zamiast produkować tysiące luksusowych aut dla bogaczy można by się zająć np. produkcją maszyn rolniczych, rozwinięciem wszystkich gospodarstw, albo innych gałęzi przemysłu.
@NorseWarrior: Bogacze mają tyle kasy bo w większości ciężko na to pracowali i mieli trochę szczęścia więc karać ich/ odbierać to co zarobili jest czystą niesprawiedliwością. Owszem czasem zdarzają się bezdomni bo nie mieli szczęścia ale w większości nie mają domu bo nie chciało się im w szkole uczyć przez co mieli mniejsze szanse na zdobycie dobrej pracy później nawet nie pracowali bo się nie chciało a potem bo już nie mogli.
@Denom: Jak ciężko oni pracowali? Kto utrzymuje społeczeństwo trudząć się pracami fizycznymi, za które i tak im godnie nie płacą? Na pewno ku*wa nie oni.
A bezdomność, to dlatego że bogaci tak bardzo nas wszystkich ku*wa wyzyskują, że nie da się żyć, żeby oni sami mogli żyć w luksusie, i zarobić.
@FeliksDzierzynski: Oni są przesiąknięci kapitalizmem, mówiłem, pod co którymś memem jest taka rozmowa i wciąż źle i wciąż niedobrze, a jak kiedyś wytłumaczyłem komuś dosłownie wszystko i na czym by to polegało to napisał "No okej może i fajnie, może i dobrze, może i świat doskonały, ale nie da się tego wprowadzić bo utopia" koniec kropka. Coś jest przekreślane bo dzieciom nie mieści się w głowach że chcieć to móc, wystarczyłoby to zacząć gdzieś, choćby jako eksperyment badawczy jak w filmach Science-fiction, wybudować miasto i osadzić tam ochotników którzy chcieliby tę utopię wdrożyć jak ja czy Ty, wzięlibyśmy się od razu do roboty w tym mieście i wszyscy wspólnie to pociągnęli i pokazali że tak jest lepiej - brak problemów aktualnego świata w tym chorób cywilizacyjnych jak otyłość, bo ktoś się źle odżywia, a źle się odżywia bo sałatka jest droższa od mięsa nafaszerowanego chemią. Ta cywilizacja sama stworzyła swoje własne problemy których nie potrafi rozwiązać. Bla bla utopia nie da się... Jak ludzie będą narzekać na wszystko to na pewno nie będzie się dać - na jeja są same piwniczaki i przegrywy których gnębią patusy w szkołach. Ze złą samooceną, depresją... To jak mają uznać utopię możliwą. Utopią była demokracja gdy chłop zasuwał w polu a król zbierał od niego dziesięcinę. Coś co wygląda na niemożliwe nie musi takim być.
@FeliksDzierzynski: Nigdzie nie powiedziałem że robotnicy to leniwe świnie chcę przypomnieć że bez korporacji w stylu google apple itd mnóstwo ludzi straciło by pracę. Być może nie wiesz ale lekarz w Polsce w publicznym szpitalu zarabia niewiele więcej od robotnika.
@Denom: Gdyby państwo przejęło takiego Microsofta to ludzie też by nie stracili pracy - a Gates i reszta nie zarabiali by miliardów dziennie żeby kupować limuzyny, oczywiście politycy i rządzący w takim państwie też by nie mieli miliardów, bo nie potrzebują, i cyk biliony dolarów na rozwój czy to gospodarki czy to medycyny.... Prywatne firmy są całkowicie niepotrzebne - to państwo powinno dbać o każdy aspekt życia obywatela, o to by miał dom, samochód czy internet, nie jakiś tam wolny rynek i ściganie się 200 firm która jest lepsza.
@Towarzysz777: Chcę przypomnieć że podobnie było w PRL-u i wszystko rozwijało się powoli ponieważ nie było żadnej konkurencji dla państwa i nie musiało się cokolwiek rozwijać.
@Denom: Czyli konkurencja działa najlepiej? A nie sabotuje drugiego czasem hm? Albo nie gra nieczysto jak propagandą? Firmy często uciekają się do manipulacji by wyglądało że mają coś lepszego od innej. Dajmy na to jest sobie konkurencja stacji paliwowych Lotos i Orlen, one się ścigają, są bardziej dostępne, reklamy itp. i wchodzi ktoś kto stwierdza że nie potrzebne jest paliwo ani ropa, może za darmo rozdać wszystkim ludziom na świecie darmową energię elektryczną z której napędzą swoje samochody za darmo. Co powinno się stać w takim momencie dla dobra świata?
- Powinno się zamknąć koncerny paliwowe i niech ten koleś da tę darmową energię, to będzie super dla każdego, hurra!
Co się dzieje?
- Ktoś kto by zaproponował taką rzecz zostałby zamordowany lub puszczony z torbami bo liczy się tylko kasa a nie rozwój cywilizacji :)
Takim kimś był Tesla, mógł wprowadzić jeszcze setki nawet tysiące wynalazków które puściłyby z torbami ropę, gaz i węgiel, a zaprzestano dofinansowania jego wynalazków i znaleziono go martwego w małym mieszkanku w nowym Jorku :) Tyle jest warta rywalizacja - rywalizacja firm to walka o pieniądz i nie przyjmują do wiadomości przegranej. Nie mamy leku na raka ani antygrawitacji bo ktoś w ZSRR zaje**ł dwóch wynalazców żeby koncerny farmaceutyczne nie zbankrutowały i żeby ludzie nadal ginęli bo nie stać ich na 2mln za wyleczenie raka ;)
Bariera to pieniądze - kontrola majątku każdego obywatela otworzyłaby drogę nauce i rozwojowi, szybkiemu rozwojowi bo ktoś rzeczywiście chce pomóc innym, chce ułatwić życie innym i uratować istnienia, a nie bo chce kasę kasę kasę jak aktualnie ;)
@Denom: "Bogacze mają tyle kasy bo w większości ciężko na to pracowali i mieli trochę szczęścia"
Z tym ciężko pracowali to ja bym nie do końca tak powiedział.
"więc karać ich"
Nie, nie. Nie karać. Tylko sprawić, aby ludziom się żyło lepiej.
"/ odbierać to co zarobili jest czystą niesprawiedliwością"
Przede wszystkim, to większość tego jest im niepotrzebna (nawet nie chodzi o to, że luksusy, tylko większość majątku jest przez nich nieużywana), nie powinni nigdy tego w ogóle mieć. Po drugie wątpię, że serio tak pracowali, żeby zasłużyć na to.
"Owszem czasem zdarzają się bezdomni bo nie mieli szczęścia ale w większości nie mają domu bo nie chciało się im w szkole uczyć przez co mieli mniejsze szanse na zdobycie dobrej pracy"
No no. Statystyki jakieś?
"później nawet nie pracowali bo się nie chciało a potem bo już nie mogli."
I to jest ch*jowe. Z resztą problemem nie są tylko bezdomni, ale też ludzie żyjący na niskim poziomie i sam fakt tego, że kapitalizm to wyzysk.
Rynek kształtuje ceny w różny sposób i nie powiedziałbym, że to jest sprawiedliwe. Albo to, że producenci czasami celowo robią rzeczy które się psują, bo robienie trwałych dla wszystkich producentów by było nieopłacalne.
Ten filmik to jeden wielki zbiór stereotypów który podsumował pierwszy lepszy koleś w komentarzach:
„Odwoływanie się do historii to największy grzech osób krytykujących komunizm. Technologia poszła do przodu warunki życia się polepszyły dostępne są nowe możliwości. W przyszłości będzie jeszcze lepiej nawet ludzka zbiorowa świadomość ewoluuje gdy nie musi aż tak bać się o przyszłość między innymi ale i tak trzeba wypominać że kiedyś to było tak i tak i tak się skończyło. Samo utożsamianie komunizmu z młotem i sierpem to już błąd”
I to już się nie prosi o żaden komentarz xD Filmik powinien się zwać "Totalitaryzm zawsze stosuje przemoc" bo o nim mówi i rzeczywiście to prawda
@Towarzysz777: Proszę zapoznać się z moim długaśnym komentarzem (całym, i dopiero potem się ewentualnie odnieść) i przestać myśleć, że wie się dużo o funkcjonowaniu aparatu zwanego państwem, podczas gdy się nie wie.
(przydatne będzie również zapoznanie się z tym filmikiem: https://www.youtube.com/watch?v=1yjcsuqUlOk
Masz swoje "biliony dolarów na rozwój")
@NorseWarrior:
"Z tym ciężko pracowali to ja bym nie do końca tak powiedział.
"/ odbierać to co zarobili jest czystą niesprawiedliwością"
Przede wszystkim, to większość tego jest im niepotrzebna (nawet nie chodzi o to, że luksusy, tylko większość majątku jest przez nich nieużywana), nie powinni nigdy tego w ogóle mieć. Po drugie wątpię, że serio tak pracowali, żeby zasłużyć na to."
"Wątpię"
"nie do końca bym tak powiedział"
Wy po prostu nie macie pojęcia, jak wygląda prawdziwe zarządzanie firmą. BYCIE WŁAŚCICIELEM FIRMY TO NIE KASZKA Z MLECZKIEM. To nie jest kilka godzin tygodniowo nadzorowania spraw firmy, a potem siedzenie w fotelu z cygarem i pławienie się w luksusach. Tak po prostu nie jest, to jest MIT.
Przeklejam swoją wypowiedź spod innego mema:
"Bycie właścicielem wielomilionowej firmy to NIE jest kaszka z mleczkiem, siedzenie za biurkiem z cygarem w dłoni i wygodne życie. To NIE jest kilka godzin tygodniowo spoglądania na sprawy firmy, a reszta czas wolny. NIE. Życie takiego "prezesa" jest przesycone czytaniem od groma papierów, pisaniem od groma maili, rozmową z ogromną ilością ludzi, których często nie lubią bądź nie mają ochoty z nimi rozmawiać, utrzymywaniem stałej, nieprzerwanej relacji z wieloma ludźmi na całym świecie, itd. itd. itd. Jest to dla większości z nich bardzo stresujące i męczące życie, czy Ci się to podoba, czy nie.
Jeśli myślisz, że oni do tego wszystkiego kogoś sobie wynajmują, a sami tego nie robią, to muszę Cię zawieść: to się praktycznie nie zdarza. Bo to jest ogromne ryzyko utraty firmy, chcą sami mieć nad nią kontrolę. Jest to również tak, że zwykłe maniery nakazują im robić te rzeczy osobiście."
@Baturaj: nie przejmuj się byczqu, mądrze prawisz, ale z niektórymi to nie ma rozmowy, bo głupoty gadają, a się zachowują, jakby wszystkie rozumy pozjadali
@FeliksDzierzynski: pracowali ciężko więc mogą sobie pozwolić na relaks i poza tym oni sami wciąż prowadzą firmę a nie tylko się obijają i do tego przecież są podatki żeby dostać jakiś kawałek od tego bogacza aby państwo miało bo państwo powinno pozwolić się rozwijać ludziom którzy umieją się rozwijać i czerpać korzyść z tego oraz pomagać tym którzy nie umieją bądź nie mogą się rozwijać ale nie socjalem tylko polepszać warunki aby oni w ciąż mogli pracować z czego państwo też będzie miało zysk. Osobiście wolałbym aby szpitale i szkoły były prywatne bo w tedy były by przynajmniej wydajne ale nie widzę problemu aby państwo pomagało finansować sprzęt bądź lekarzy. Ostatno USA zaczęło spłacać szpitale za osoby które zostały wyleczone tam z corona virusa.
Owszem, tak. Wiem, jak wielu jest Jejowiczów komunistów, ale zrozumcie: komunizm działa TYLKO W MAŁYCH SPOŁECZNOŚCIACH. Małych grupach. Dobrym przykładem są chrześcijanie i Apostołowie opisani w Nowym Testamencie. Tam u nich to działało. Dlaczego? Dlatego że "dobry komunizm zawsze działa"?
N
I
E
NIE.
Dlatego, że byli małą społecznością i sami zdecydowali, że chcą tak żyć. Dodatkowo zauważmy, że poświęcali się oni pracy społeczno-moralizatorskiej i żaden z nich nie zamierzał zrobić niczego wyjątkowego - założyć jakąś firmę, stworzyć nowy wynalazek, itd itd. Z WYBORU żyli w jako-takich warunkach, zbliżonych do ubóstwa. Działało to, gdy było wprowadzane oddolnie i gdy wszyscy zgadzali się co do tego, że nie zamierzają robić nic wyjątkowego.
Natomiast komunizm (socjalizm również, drodzy Jejowi socjaliści) państwowy, czyli jako system funkcjonowania państwa ZAWSZE:
a) nie działa i wprowadza kraj w ruinę
b) działa, ale jest niemoralny i/lub upośledza społeczeństwo na poziomie psycho-społecznym
Tylko te dwie opcje.
Wytłumaczyć? Proszę bardzo:
a) tego chyba nie trzeba tłumaczyć. W państwach które nie mają możliwości stać się "komunistycznym państwem dobrobytu" z uwagi na konstrukty społeczne i sytuację w kraju (notabene takim krajem obecnie jest np. Polska, więc nie, Panie Zandberg, nie dałoby się wprowadzić tu "państwa dobrobytu"), gdy wprowadza się komunizm ideowy, bardzo szybciutko wprowadza on kraj w ruinę i prowadzi do takiego kryzysu, że wszystko się wali
b) jeśli mamy państwo, w którym da się wprowadzić ideowy komunizm (Norwegia, Szwecja itd), wprowadzenie go wiąże się z niemoralnymi (ale działającymi w kontekście ekonomicznym) rozwiązaniami, typu:
- podatki progresywne (karanie kogoś za to, że jest przedsiębiorczy i pomaga gospodarce kraju, zwiększając PKB, jest niemoralne, chociaż jestem świadom, że wiele osób stąd tego nie rozumie
- wymuszanie na obywatelach życie i działanie w taki sposób, w jaki przewiduje rząd. Innymi słowy wymuszanie, aby obywatel był niewolnikiem. Wygodnie i bezpiecznie żyjącym, ale niewolnikiem. Przykład? Błagam, pierwsze z brzegu: Szwecja i Norwegia. W Szwecji macie najwyższy poziom standardu życia w Europie. Ale jakim kosztem? Jako obywatel NIE MOŻESZ robić czegokolwiek nadzwyczajnego, jeśli jesteś w klasie średniej, masz w niej zostać do końca życia; jeśli masz dzieci, to możesz je wychowywać tylko bezstresowo (bo inaczej ci je zabiorą); nie możesz niemal jakkolwiek zdecydować o edukacji czy zdrowiu swojego dziecka; generalnie niemal na wszystko masz normy, których nie wolno ci przekroczyć. Jeśli jesteś grzeczniutki, nie wychylasz się i nie wyjedziesz - dostajesz za to w zamian wysoką emeryturę i wygodną starość.
Brzmi jak? Jak niewolnictwo. Jeśli jesteś grzeczny i działasz tak, jak chcemy, to cię nagrodzimy. Ale SPRÓBUJ TYLKO cokolwiek zrobić po swojemu, nawet jeśli będzie to dobre dla ciebie bądź innych!!! Wtedy jesteś SPALONY.
@Baturaj: Nie wiem, jak wy, ale ja NIE CHCĘ być bezpiecznym i wygodnie żyjącym niewolnikiem. Wolę żyć w ryzyku i z wygodami uzależnionymi od MOJEGO WYSIŁKU, ale być wolnym człowiekiem i samemu decydować, jak wychować swoje dzieci i jak rozwijać swoją firmę, żeby móc przebić się do klasy wyższej dzięki własnej przedsiębiorczości.
Dodatkowo takie normy na wszystkie aspekty życia upośledzają społeczeństwo i nowe pokolenia są coraz bardziej nieprzystosowane do życia w społeczeństwie, a raczej do życia z dobrym wkładem w społeczeństwo. Rosną pokolenia osób bez umiejętności społecznych, nieumiejących poradzić sobie z brakiem akceptacji oraz nieumiejących poradzić sobie z przeszkodami w życiu. Dlaczego? Z powodu:
- bezstresowego wychowania, odgórnie nakazanego przez państwo (w celu zapoznania się z absolutnie negatywnymi skutkami bezstresowego wychowania proszę obejrzeć ten film: https://www.youtube.com/watch?v=VBQcJw0k4es )
- zasiłków socjalnych przyznawanych w odgórnie uznanych przypadkach, zamiast pod rozpatrzeniem konkretnych przypadków, przez co ludzie są roszczeniowi i sami nie chcą pracować ani się rozwijać
- ograniczania ludzkiego wzrostu. W przeciwieństwie do kapitalizmu, komunizm nie pozwala człowiekowi, który normalnie potrafiłby wykorzystać swoje talenty i zdolności do stworzenia czegoś wspaniałego i pomocy społeczeństwu, wzrosnąć i to zrobić. Przeciwnie: bardzo mu to utrudnia.
- odgórne normy związane z edukacją (Norwegia - tam uczniowie mają konkretne wytyczne chociażby o tym, ile dni po chorobie mogą wrócić do szkoły. Jest też przepis o tym, że jeśli uczeń "czuje się osaczony lub niepewny siebie", może wziąć wolne na kilka tygodni, a jest mu płacone odgórnie wyznaczone kieszonkowe z kieszeni podatników).
=======
Jeśli ktoś mi powie, że "ale Baturaj, ty idioto, przecież w prawdziwym komuniźmie/socjaliźmie wcale nie trzeba stosować tego, co Szwecja, niepotrzebne są takie aparaty nadzoru i kontroli obywateli", to odpowiadam:
Czyżby?
Gdyby rzeczywiście nie były potrzebne, Szwecja by ich nie wprowadzała. Dlaczego zatem były potrzebne? Bo inaczej system by NIE DZIAŁAŁ. Nie podacie mi ani jednego przypadku próby wprowadzenia prawdziwego komunizmu, która nie skończyłaby się wprowadzeniem podobnych narzędzi represji (nazwijmy to po imieniu) wobec obywateli, w celu ochrony systemu, bo inaczej ten wspaniały "komunizm" by upadł.
A dlaczego by upadł?
To proste. Ludzie chcą wzrastać, ludzie chcą mieć możliwość decydowania samemu o sobie, mieć możliwość kierowania własnym życiem. Ludzie CHCĄ być wolni. I nie, nie są "bezdusznymi, niechętnymi do pomocy bydlakami", tylko ludźmi chcącymi pomagać na SWÓJ sposób, nie być zmuszanym. Nie być niewolnikiem.
Więc aby ten Wasz wspaniały "prawdziwy komunizm" działał, musi mieć jakiś aparat opresji. MUSI. Inaczej nie działa.
Oczywiście w swoim wywodzie nie poruszyłem nawet anarchokomunizmu, bo mam nadzieję, że w tym przypadku nikomu nie trzeba tłumaczyć, że jest to utopia która NIGDY nie ma możliwości przetrwania.
@Baturaj: Hahah, to jest nonsens, połowę z twoich argumentów można obalić jednym pięknym zdaniem:
Komunizm nie jest dla państwa, on jest dla cywilizacji, wszystkie państwa musiałyby się zjednoczyć by zadziałało, bo komunistyczne państwo otoczone kapitalistycznymi nie ma prawa bytu, bo przede wszystkim najwygodniej byłoby znieść pieniądz :) Inne cywilizacje niech kto wierzy lub nie, do niczego nie zmuszam (kosmici jak Szaraki czy Nordyci) nie posiadają pieniędzy i się dziwią że jesteśmy jedyną cywilizacją w galaktyce która je posiada, to nonsens, one blokują świat i powodują same negatywy, prócz jednego - pokazywania wartości, a skoro wszyscy mają być na mniej więcej takim samym poziomie to nie ma powodu dla którego miałoby się znać wartość swoich dóbr, mają wartość wyłączne praktyczną jak: Jedzenie - zaspokaja głód, nie: Jedzenie - ma 15mln rodzajów i kosztuje od 10gr do setek tysięcy za identyczną rację - sami nadaliśmy błędne wartości wielu rzeczy.
Teraz dalej: Komunizm oczywiście że będzie zakładać całkowitą kontrolę obywatela w zamian za jego bezpieczeństwo, pomoc, zapewnienie wszystkiego czego potrzebuje i konsultowanie się z nim czy czegoś by nie potrzebował, więc w przypadku osi na kompasie politycznym - jest to jak najbardziej economic left oraz Autoritarian, nie Libertarian, daj każdemu robić co chce a będą ci co będą robić źle - kraść, podpalać budynki, niszczyć mienie, na takie coś nie ma nigdy zezwolenia, a żeby skuteczniej to tępić dla bezpieczeństwa i dobra wszystkich najlepiej każdego kontrolować - niech się rozwija, niech się uczy, pracuje, odpoczywa, żyje pełnią życia, robi co chce, dopóki nie oddziałuje negatywnie na innych. I nie, mówienie że życie pełnią życia zaczyna się od pewnej kwoty pieniężnej np. milionerzy to żyją pełnią życia to fanatyzm, nie każdy milionerem będzie i nie każdy będzie nim szczęśliwy a wręcz na odwrót - co najmniej 90% pod koniec życia stwierdza że było mu to niepotrzebne bo i tak idzie do grobu i albo przekazuje rodzinie albo chce zrobić coś dobrego i np. daje na cele charytatywne, dawniej często kościół, stąd jest taki bogaty i co... Był szczęśliwy i wolny? Był niewolnikiem pieniądza, szczęśliwym i wolnym jesteś gdy możesz robić co chcesz o ile to nie wpływa na innych (wolność twoja kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka), nie musisz się martwić niepotrzebnie o nic, o giełdę, o to czy starczy do końca miesiąca, o to czy dam radę się ustatkować i zarobić na dom i założyć rodzinę - wszystko dostaniesz, dostaniesz dom, samochód, rower, jedzenie, dostaniesz wszystko czego tylko chcesz w tym jakieś wakacje, odpowiednie służby jak medyczna, dostaniesz wszystko gdy osiągniesz pełnoletność za darmo od razu na start... A za co? Jak to w Biblii napisane "kto nie pracuje niech też nie je" - nie żyjemy po to by bimbać całe życie i leżeć dupą na słońcu, przez resztę życia do emerytury pracujesz gdzie chcesz, w jednej z frakcji, chcesz być lekarzem ale prawnik lepiej zarabia?... C.D.N
@Towarzysz777: tylko że jedzenie ma różna wartość a nie tak jak napisałeś "zaspokaja głód" każdy rodzaj jedzenia przydaje się do czego innego i jest bardziej lub mniej wartościowy w zależności od tego ile pracy w niego włożyłeś
Przykład:
1 kg mięsa jest równy kilkuset kilogramom kukurydzy bo tyle jest potrzebne do wyhodowania tego mięsa
Ziemniaki potrzebują mniej wody niż banany wiec ich utrzymanie jest tańsze itp.
@Baturaj: ... Dzisiaj wybierzesz prawnika mimo że cię to nie interesuje bo chcesz GODNIE ŻYĆ. Chcesz żyć, nie być niewolnikiem za grosze, a w komunistycznej CYWILIZACJI (nie państwie, nie ma państw) będziesz mógł zostać kim tylko chcesz bo i tak nie będziesz mieć ani mniej ani więcej od innych tj. będziesz mieć tyle ile potrzebujesz - potrzebujesz jeść a nawet jeść co chcesz, - nikt ci nie będzie mówił co masz jeść typu chleb masło i elo, to twoje życie masz co chcesz. Frakcja medyczna, gospodarcza, służb ratowniczych, ponad sto sektorów odpowiedzialnych za każdy aspekt życia za to żeby każdy miał sprzęt, dom, jedzenie, ubrania, opiekę, wszystko czego chce, coś jak w filmie "Niezgodna" z tym że tam frakcja ...naukowa? Chciała opanować miasto i rządzić - takie rzeczy się tępi.
Wiesz czego nie uwzględniasz?
Nie uwzględniasz: Wojen, głodu, ludzi biednych, tego że POŁOWA POPULACJI AZJI I AFRYKI ŻYJE W NĘDZY I WALCZY O ŻYCIE. I to nie dlatego że są leniami - urodzili się w biednej rodzinie, musieli robić wszystko żeby przetrwać, żeby móc jeść a dostawali zapłatę godną 0,1% tego co powinni dostawać za ciężką pracę np. w polu. Człowiek dla człowieka będzie wilkiem (szczególnie bogaty dla biednego, na świecie jest wiele firmy które wykorzystują dzieci czy ubogich bo za mało im płacą a wiesz jak tacy jak wy bronią te firmy? - firma ratuje tym pracownikom życie, bo dzięki niej nie głosują! Hurra! Są niewolnikami pracującymi za kromkę chleba do końca życia bo nie mają innej możliwości!) Gdybyś zobaczył tę biedę, śmierć, głód, zło w niektórych sektorach świata to byś płakał, płakał że ludzie tak mogą żyć i że brat bratu, człowiek człowiekowi może być tak złym. Dlatego kontrola ludzi i ich odpowiednia edukacja w stronę bycia dobrym, uczciwym, złotym człowiekiem jest konieczna i przyniesie zniesienie wojen, głodu, zakończy zło na świecie, ale wystarczy tylko chcieć. Aktualnie 99% majątku na świecie należy do 1% najbogatszych ludzi, a jeden z takich ludzi TYLKO JEDEN gdyby wydał 10% swojego majątku mogły zakończyć głód czy wojny na całym świecie - nie robią tego bo...bo mają wolny wybór? Pewnie że tak, mają prawo być złymi ludźmi i nic z tym nie robić, nikt im tego nie wytknie, tego że niszczą sobie życie bo gonią za pieniądzem i zatrzymają się tydzień przed śmiercią, spojrzą na siebie w lustrze i będą żałować że mają setki miliardów i nic z nimi nie zrobili. Za mało by zobaczyć że system jest zepsuty? Ludzi nie zmienisz inaczej niż poprzez edukację i kontrolę, a kontrola jest niczym negatywnym bo masz tyle wolności ile potrzebujesz, a na dodatek bezpieczeństwo. Możesz żyć.
No tak jak z wszystkim - a jest droższe jedno jedzenie od drugiego booo? Bo ciężej je zdobyć, a dlaczego ciężej je zdobyć? Bo droższe narzędzia, dłużej to trwa, czyli znowu wracamy do tematu pieniędzy, aby zdobyć pieniądze musi mieć pieniądze a aby mieć pieniądze musisz je zdobyć - błędne koło niewolnictwa w którym żyje 7,4mld ludzi. Każdy powinien mieć tyle jedzenia żeby zaspokajało jego zapotrzebowanie na składniki mineralne, tłuszcz, białko, magnez, żelazo, wapń, oraz nie był głodny, czyli dosłownie masz tyle ile potrzebujesz, nie będzie w ten sposób niedożywionych/głodnych oraz otyłych, każdemu można dać oddzielną dietę zależnie od tego co lubi jeść i jaki ma metabolizm. A teraz jak jest? Burger nafaszerowany 200g czystej chemii z tablicy Mendelejewa kosztuje 3zł, a zdrowa sałatka 10zł - booo? Bo trudniej zdobyć te wszystkie świeże warzywa itp. i tu jest problem - a mogłoby go nie być gdyby każdy dostawał tyle samo i pracował tyle samo, nie ważne że ktoś wytworzy 100kg ziemniaków a drugi 20kg buraków w jeden miesiąc - żaden z nich nie jest gorszy bo ten z burakami mógł potrzebować więcej czasu itp. Zdrowa żywność na równi z niezdrową używaną jako oczywiście przekąski bo każdy lubi jakieś smaki, byleby nie za dużo. W komunizmie nie robisz dla siebie by zarobić więcej od sąsiada - robisz dla innych bo są twoimi braćmi i ich kochasz i chcesz by mieli co jeść i dobrze żyć, każdy martwi się za każdego i każdy wspomaga każdego zamiast go dobijać
@Baturaj: Aparatem opresji nie jest kontrola obywatela a kontrola obywatela nie polega na zabranianiu mu rozwoju i decydowania o swoim życiu - decydujesz, robisz co chcesz, to że władza wie co robisz nie znaczy że ci tego zabrania, będzie zabraniać by np. będziesz chciał popełnić coś nielegalnego jak zabić kogoś - szybciutko się dowie że masz broń, że masz nieczyste intencje i zanim zrobisz coś nielegalnego zostaniesz aresztowany bo to się robi z każdym kto łamie prawo przecież teraz też, nie toleruje się zła.
I Ty dokładnie tego nie rozumiesz, nie gospodarki, nie ekonomii - tego u góry nie rozumiesz.
kOnTRolA tO ZłO - Nope, to dobro ogółu.
Na dodatek mówiłeś coś o tym że jak człowiek robi to co władze chce to jest nagradzany a jak robi to czego władza nie chce to karany.
W władza chce by każdy był dobrym i wartościowym człowiekiem, by żył jak najlepiej, więc jeżeli żyjesz tak - należy ci się nagroda, dlaczego mamy karać za dobroć? A jeżeli nie żyjesz tak - kręcisz, manipulujesz, kłamiesz, kradniesz - to kara, czego nie rozumiesz, zaraz będziesz mówić że to skandal, że złych ludzi się umieszcza w więzieniu a dobrych nagradza, SKANDAL.
Tak działa zło i dobro? W każdym systemie od zawsze dobro się nagradza a zło kara, nie zauważyłeś? Komunizm nie jest w tym przypadku jakiś inny, specjalny, patologiczny, jest nawet najsprawiedliwszy bo teraz co się dzieje w wymiarze sprawiedliwości to patologia że jak jesteś elitą to nie ponosisz konsekwencji, nawet prezydenta powinno się wsadzać za kratki jeżeli zrobił coś nielegalnego
@Towarzysz777: To teraz jak ja się rozpisałem to daję długi czas na również prawdopodobnie długą odpowiedź, tylko proszę ani nie wyrywać z kontekstu, ani nie nadinrepretować, najlepiej poczytać i znaleźć wspólny tok rozumowania - ja tok kapitalistów doskonale znam i wcale nie mówię że kapitaliści do gazu, to że większość jest w błędzie i pracuje jak niewolnicy to nie musi ich być wina
@Towarzysz777: każdy dostaje tyle ile potrzebuje? Skąd weźmiesz jedzenie? Jeśli każdy dostaje za darmo jedzenie i wszystko inne to nie będzie pracował, bo po co? Więc co zrobisz, zmusisz ludzi do pracy? To jest właśnie tak zwane niewolnictwo.
Co jest złego w tym że człowiek który pracuje zostaje za to nagradzany?
Już pomijam fakt że wprowadzenie tego twojego pięknego komunizmu jest po prostu niemożliwe.
@Noxen: ja nie wiem jak można być tak "świadomym" i jednocześnie tak naiwnym. I jak można chcieć z ludzi zrobić niewolników.
Oczywiście mu odpowiem, ale szczerze nie wiem, czy to ma jakikolwiek sens...
@Baturaj: ja tam komune to tylko w Mc popieram bo w życiu to nie ma prawa bytu. Nawet w Mc komuna łatwo się rozpada jak w tedy gdy mój kuzyn który zawsze pierwszy pcha się do kopalni wychodzi z kilkanastoma blokami rudy żelaza i mówi że mam mu dać minimum 10 bochenków chleba albo jakiegoś innego jedzenia mimo że mam dopiero kilka zasadzonych nasion...
Przeraża mnie to, że niektórzy w komentarzach serio bronią komunizmu. Ludzie, opamiętajcie się, uczcie się historii i przeczytajcie sobie definicję słowa "kradzież"...
Pomysł ciekawy, aczkolwiek nie do końca: bo jakby się zastanowić, w takim np. Wietnamie mamy komunizm, a kraj rozwija się i nie upada. No ale na potrzeby memów się generalizuje
@Ukryty_W_Cieniu: Dobra niech wam będzie. Chociaż w sumie to nie ma tu jednak tyle do pisania, aby to nazywać rozpisywaniem.
No a więc:
Porównanie z obrazka jest bardzo nietrafione.
Dlaczego? Bo przewód elektryczny, to przewód elektryczny. Jeden, zawsze ten sam (bo zapewne chodzi o małpy w zoo które mają dookoła wybiegu przewód).
I tu jest po prostu oczywiste, że trochę absurdalnym byłoby go dotykać kilka razy myśląc, że może tym razem nie kopnie.
Zaś z komunizmem to jest bardziej złożona sprawa - po pierwsze, są różne typy komunizmu, niektóre całkowicie różne od innych, po drugie w obrębie każdego rodzaju komunizmu jest też jakiś zakres tego jak to funkcjonuje dokładnie.
Po trzecie - dochodzą też inne czynniki, np. To, że w danym państwie jest totalitaryzm (a w każdym państwie komunistycznym do tej pory był, o ile czegoś nie przeoczyłem).
Być może się zesrałem za bardzo o zwykłego mema, ale bazując na moim doświadczeniu spora część ludzi by się mogła z tym na poważnie zgodzić.
A co do Seattle to głupio mi się przyznać, ale nie wiem co było w Seattle.
@NorseWarrior: Porównanie nawet trafne, bo od każdego przewodu można się porazić, w zależności od mocy. Totalitaryzm idzie zawsze w parze z komunizmem, bo zazwyczaj pojawiają sipierwsze bunty po wprowadzeniu ustroju. A w Seattle amerykanie sę machnęli małe państwo, które przetrwało kilka dni, po czym zaczęło brakować komunistom jedzenia.
@Ukryty_W_Cieniu: "Porównanie nawet trafne, bo od każdego przewodu można się porazić, w zależności od mocy."
Są przewody bez prądu ;)
Nie każdy komunizm musi upaść. Były komuny które działały dość dobrze, tylko nie na skalę państwa. Na razie nie, mam nadzieję że kiedyś taki jeszcze powstanie i nie widzę nic przeciwko.
"Totalitaryzm idzie zawsze w parze z komunizmem, bo zazwyczaj pojawiają sipierwsze bunty po wprowadzeniu ustroju."
Wydaje mi się, że nie dlatego. I nie zawsze idzie, a zawsze do tej pory szedł w państwach.
@NorseWarrior: Szedł, bo typ komunizmu zazwyczaj nie był przyjazny wszystkim. Jeżeli chodzi o skalę, to podaj przykład, bo nie słyszałem. A seattle niedawno, w czerwcu tego roku. To było przy okazji tych zamieszek po śmieci Floyda.
@Ukryty_W_Cieniu: "Szedł, bo typ komunizmu zazwyczaj nie był przyjazny wszystkim."
Co z tego wynika? Rozumiem, że w tej kwestii przyznajesz mi rację, ta?
"Jeżeli chodzi o skalę, to podaj przykład, bo nie słyszałem."
Np. w chrzszcijańskich społecznościach tak gdzieś na początku chrześcijaństwa były komuny. Konkretnych nazw miejscowości czy czegoś nie podam, bo nie znam.
"A seattle niedawno, w czerwcu tego roku. To było przy okazji tych zamieszek po śmieci Floyda."
Kurde i ja o tym nie słyszałem? Ciekawe.
@NorseWarrior: Spójrz na ZSRR. Na wybijanie burżuazji, a nawet zwykłych chłopów którzy mieli w dupie kolektywizację. Ogółem zabieranie majątku prowadzilo do oporu, który trzeba bylo zwalczać aparatem bezpieczeństwa.
@Ukryty_W_Cieniu: Da się wprowadzić komunizm bez przymusowego zabierania majątku.
Możnaby też zabierać ale nie cały i dawać możliwość wyjechania z kraju z resztą i przy takim rozwiązaniu w kraju raczej byłby w miarę spokój.
@Bartolinise: Skoro mamy takie tematy, to trudno nie rzucić cytatem:
„(...) małpa jest znacznie lepszym wyborcą, niż socjalista. Małpa bowiem mając do wyboru A lub B głosuje losowo – a więc myli się raz na dwa razy. Natomiast socjalista myli się zawsze”.
@polska_cebulka: Nie jest dobra. Ujdzie, można nawet zwróci uwagi, ale do dobrej trochę brakuje.
(w sensie tylko tego obrazka, sam tekst na górze ma dobrą jakość)
Komentarze
Odśwież1 lipca 2020, 16:59
"Wtedy to nie był prawdziwy komunizm"
Odpisz
1 lipca 2020, 17:01
@starmagedon: "teraz wprowadzimy taki prawdziwszy komunizm"
Odpisz
1 lipca 2020, 17:06
@antonippp: * znowu upada*
Lewicowcy: Ale to nadal nie był prawdziwy komunizm!
Odpisz
1 lipca 2020, 18:03
@Paranienormalne: Prawdziwy by nie upadł bo na tym polega, by trwać, więc to że upada to kolejny dowód lol, ZSRR upadło przez dyktatorów których nie ma w komunizmie :D
Odpisz
1 lipca 2020, 18:06
@Towarzysz777: komunizm jest praktycznie nie osiągalny więc i tak próby wprowadzenia go lęgną szybko w gruzach.
Odpisz
1 lipca 2020, 18:06
@Towarzysz777: mmmmmmmmmmmmmmmmm
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 18:19
@Paranienormalne: Jaskiniowcy myśleli że ujarzmienie ognia jest niemożliwe ;) A rycerze że loty po niebie ;) To jest kolejny element rozwoju cywilizacji
Odpisz
1 lipca 2020, 18:26
@Towarzysz777: ale jaskiniowcy chcieli ujarzmić ogień, rycerze chcieli by latać po niebie, a w tych czasach nikt nie chce komuniu
Odpisz
1 lipca 2020, 18:27
@antonippp: Wielu by chciało, bo to utopia, coś idealnego, tylko i wyłącznie my mamy traumę po ZSRR w którym go nie było
Odpisz
1 lipca 2020, 18:27
@Towarzysz777: Karol Marx ledwo wierzył samemu sobie
Odpisz
1 lipca 2020, 18:28
@Towarzysz777: ja bym nie chciał idealnego świata
Odpisz
1 lipca 2020, 18:32
@Paranienormalne: Karol Marx NIE WYNALAZŁ KOMUNIZMU.
Zaskoczony? Że Marx nie żył w XV wieku? Marx żył setki lat po stworzeniu wielu ustrojów utopijnych. Co on stworzył to jego odłam - komunizm anarchistyczny, bliższy socjalizmu niż oryginał, przede wszystkim Marx chciał żeby dojść do władzy na zasadzie rewolucji takiej jak obalanie caratu w Rosji. Przemoc rodzi przemoc więc rewolucje to zły pomysł, nie można na siłę czegoś wdrożyć - bo to nic innego jak totalitaryzm
Odpisz
1 lipca 2020, 18:33
@antonippp: Widzisz, a wielu by chciało żeby nie było wojen, żeby nie było niesprawiedliwości i żeby nie było zezwolenia na zło na świecie, toć nie musisz chcieć dobra dla świata
Odpisz
1 lipca 2020, 18:36
@Towarzysz777: akurat wiem że nie wynalazł , za jego czasów były już ruchy komunistów.
Bardziej chodzi mi o to że większość socjalistów pojmuje idealny komunizm oczami Marxa, który sam nie wierzył w to że jego plan może wypaść
Odpisz
1 lipca 2020, 18:43
@Paranienormalne: Oj to bardzo źle, bo metody Marxa są dość agresywne jak na ustrój pokoju, w momencie w którym jest ktoś kto się stawia nie można na go przekonywać na siłę czego przykładem jest ZSRR
Odpisz
1 lipca 2020, 18:56
@Towarzysz777: tak, tu się zgodzę. Właśnie dla tego było bo Lenin był wielkim fanem tego oto filozofa i brał każde zdanie sztywno na poważnie. Przez takie podejscie właśnie ludzie uważają to za właściwy komunizm. A szkoda.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:00
@Towarzysz777: "Prawdziwy by nie upadł bo na tym polega" Aha, czyli mogę sobie wymyślić jakikolwiek ustrój polityczny, ustalić, że "on działa zawsze i nie upada" i jak coś się nie uda, to to nie był wcale ten prawdziwy ustrój polityczny, tylko podróbka, to nie wina ustroju, bo ten ustrój z definicji działa, tak?
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 22:52
@NorseWarrior: A nie rozumiesz pojęcia "utopia"? Bo na tym ona polega, że coś jest idealne, nie ma nic doskonalszego to jest doskonałe. Jeżeli jest doskonałe - nie ma po co tego zmieniać, więc będzie trwać wiecznie gdyż wszyscy zobaczą że tak jest lepiej, każdy ustrój uznany za utopię byłby doskonały, a jeżeli w państwie takim jak ZSRR nie jest doskonale bo jest GŁÓD, WOJNA, WYŚCIG ZBROJEŃ, to gdzie tu jest utopia? Jest doskonale? Tak ma być?
To nie było mądre stwierdzenie, że mogę sobie wymyśleć ustrój i stwierdzić że jest utopią i elo zawsze jak będę go wprowadzać i nie wyjdzie to to nie było to - no jeżeli nie podążano za prawami tego ustroju utopijnego to jak to mogło być to? Twierdzisz że komunizm był w ZSRR tylko nie wyszedł? Jakie cechy wskazują że to był komunizm?
- Kolektywizacja środków produkcji
- Brak cech totalitaryzmu więc i brak dyktatora
- Brak ARMII. Ustrój pokoju to ustrój pokoju, jedynie istnieją wewnętrzne służby (policja) by trzymać porządku - wojna nie wchodzi w grę.
- Brak ludzi bogatych - no ja nie wiem czy Ty wiesz, może nie wiesz, to cię oświecę - w żadnej SEKUNDZIE istnienia ZSRR nie było uczciwych płac, politycy kradli - myślisz że towarzysz Stalin też głodował gdy był głód? Albo Trocki? A może generałowie, czy nawet Putin, bo on też dorabiał się majątku jeszcze za ZSRR, mógł sobie pozwolić na Willę gdy jego znajomi mieszkali w drewnianych chatkach.
Czyli co to był komunizm ale nie wyszedł? xDD Komunizm będzie wtedy gdy każde jedno z praw i każde jedno założenie tego ustroju zostanie spełnione - a wtedy zobaczymy czy wyjdzie czy nie, a skoro po spełnieniu warunków nastanie komunizm czyli utopia, to się udało, udał się, natomiast jeżeli nie zostaną spełnione wszystkie warunki i się nie uda to nie znaczy że komunizm się nie udał............. bo go nie było, gdyż warunki nie zostały spełnione, to tak jakby wprowadzać demokrację, która przeobrazi się w totalitaryzm, a potem mówić na stronie z memami że demokracja nie zadziałała (przykład)... No jak miała zadziałać jak się przeobraziła w totalitaryzm xD Coś tu nie gra?
Już rozumiesz w czym tkwi rzecz hm? Coś co jest skazane na sukces w przypadku przegranej przegrało przez coś, coś poszło nie tak, coś nie zostało spełnione, a jeżeli nie zostało spełnione, to to coś nie weszło nigdy w życie
Komunizmu nie było :D I nie wiem jak płytkim lub otumanym przez "Hurr durr Stalin komunizm" trzeba być by w to wątpić.
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 23:09
@NorseWarrior: Mam nowy prostszy przykład - Jak chcesz pomalować pokój na pomarańczowo a malujesz na łososiowo (podobnie ale nie to samo), to nie mówisz potem "ale ten pomarańczowy brzydki, nie sprawdził się" - BO WCALE NIE POMALOWAŁEŚ NA POMARAŃCZOWO. W momencie w którym pomalujesz na prawdziwy pomarańczowy o kolorze jak dojrzała pomarańcza to stwierdzisz czy ci się podoba czy nie, nie wcześniej. Więc dopóki nie będzie spełnionego każdego jednego warunku komunizmu - państwo nie było komunistyczne, takie trudne do zrozumienia że czarny jest czarny a biały jest biały?
Odpisz
2 lipca 2020, 08:31
@Towarzysz777: Ku*wa typie. Ludzie tu mówią, że komunizm nie działa, a Ty im mówisz, że musi działać bo z definicji działa, a wszystko co nie działa to nie komunizm, właśnie dlatego, że nie działa i elo.
Jak nie widzisz w tym żadnego błędu logicznego to z Twoim myśleniem jest coś nie tak, albo bardzo ch*jowo wysławiasz to co masz na myśli.
Nie twierdzę, że w ZSRR był komunizm.
Twierdzę, że mówiąc że komunizm musi działać, bo taka jest definicja - pieprzysz farmazony.
"a skoro po spełnieniu warunków nastanie komunizm czyli utopia, to się udało, udał się"
Problem w tym, że jak dobrze kojarzę, to nie jesteś wszechmogący i nie wiesz, czy komunizm to rzeczywiście utopia, czy ktoś sobie tak wymyślił i wcale nie musi tak być.
No chyba, że jesteś, to sorry.
Odpisz
Edytowano - 2 lipca 2020, 10:28
@NorseWarrior: To że ZSRR upadło tym bardziej znaczy że to nie był komunizm bo komunizm by nie upadł - jak jest idealny to jeżeli nie wyjdzie - czegoś z założeń brakowało, bo "ustrój przyszłych społeczeństw" nie zakłada przegranej z tej prostej przyczyny, że jest obiektywnie najlepszy. Gdyby po wdrożeniu upadał - nie byłby utopią, a to nie sam Marks stwierdził że nią jest bo i nie on ją wymyślił, setki lat historii, rozważań, ocen każdego aspektu by znaleźć dobre rozwiązanie danego problemu, pod warunkiem że wazystkie założenia zostaną spełnione, to proste jak drut, typie.
Odpisz
2 lipca 2020, 10:56
@Towarzysz777: Ja pie**ole
Odpisz
2 lipca 2020, 19:17
@starmagedon: bo nie był prawdziwy. prawdziwy komunizm nie ma nic wspólnego z totalitarnym państwem policyjnym...
Odpisz
23 lipca 2020, 18:23
@xXkuba22Xx: Jesteś jeszcze bardziej naiwny od Towarzysza. On przynajmniej dostrzega to i wprost mówi, że potrzebny będzie aparat przymusu, aby ten "prawdziwy" komunizm działał. Bo bez tego upadnie.
A Ty nawet tego nie widzisz i twierdzisz, że "nic nie ma wspólnego"... Jednak słusznie osądziłem, że Twoje poglądy są zbyt niespójne wewnętrznie, by móc prowadzić z Tobą racjonalną, opartą na logice dyskusję...
Odpisz
23 lipca 2020, 20:08
@Baturaj: to nie są poglądy, to są fakty. https://pl.wikipedia.org/wiki/Komunizm
Odpisz
24 lipca 2020, 16:44
@xXkuba22Xx: Co dokładnie jest faktem?
Bo wyraźnie mówię: BZDURĄ jest to, iż bez aparatu przymusu, prawdziwy komunizm jako aparat państwowy bądź globalny (na całym świecie) może przetrwać. Nawet Towarzysz to widzi. Jeśli Ty nie - podtrzymuję, co powiedziałem.
Odpisz
24 lipca 2020, 17:28
@Baturaj: komunizm jako ideologia i ustrój społeczny sam w sobie zakłada brak aparatu przymusu. To jest faktem. Nie bez powodu ci podałem linka do definicji.
"komunizm stanowi formację społeczno-ekonomiczną o charakterze globalnym, charakteryzującą się brakiem wyobcowania (alienacji) człowieka, w której ludzkość jest wolna od ucisku i niedostatku. Społeczeństwa komunistyczne pozbawione byłyby rządów, państw i pracy najemnej."
Odpisz
24 lipca 2020, 17:31
@xXkuba22Xx: O, w takim razie bardzo dziękuję za uświadomienie mi, że Towarzysz nie mówi prawdy.
Odpisz
1 lipca 2020, 17:17
Socjalizm =/= Komunizm lol.
Odpisz
1 lipca 2020, 17:24
@FeliksDzierzynski: nikt nie wspomina o tym w memie lol
Odpisz
1 lipca 2020, 17:30
No I? Komunizm nie został jeszcze wprowadzony, ale Socjalizm, tak.
Odpisz
1 lipca 2020, 17:42
@FeliksDzierzynski: Nie, ale socjalizm to taka łagodniesza forma komunizmu
Odpisz
1 lipca 2020, 17:48
@Wilczy_Wladca: I tak I nie.
Pierw dochodzi do Rewolucji, potem do Socjalizmu a na końcu do Komunizmu.
Rewolucja to zniszczenie wyższych klas społecznych, zniesienie kapitalizmu, nacjonalizacja I redystrybucja dóbr, potem jest Socjalizm, czyli państwo opiekuńcze I dalsze reformy społeczne, a potem gdy Socjalizm obejmie cały świat, I będzie wszechobecny na tak długo, to wszystkie państwa zostaną zniesione, wszyscy będą żyć w równości w lokalnych społecznościach.
Odpisz
1 lipca 2020, 18:01
@FeliksDzierzynski: Jejaki tego nie rozumieją - pisałem to 10 razy
Odpisz
1 lipca 2020, 18:02
@FeliksDzierzynski: gospodarka płacze w tle a inflacja robi wziuuu
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 18:45
@FeliksDzierzynski: wszyszcy będą mieli równo =/= wszyscy będą mieli dobrze
Odpisz
1 lipca 2020, 19:21
@Towarzysz777: Tak działa Jeja.
Odpisz
1 lipca 2020, 19:47
@Denom: Dlaczego wszyscy by mieli nie mieć dobrze?
Spójrz na najbogatszych ludzi na świecie. Pławią się w niepotrzebnym luksusie, niektórzy mają po kilkadziesiąt domów i to jakich! A inni ludzie muszą spać w parku na ławce, albo w szałasach.
A samochodów? Mają luksusowe samochody, niektórzy po kilka tysięcy (!) samochodów. A niektórzy muszą jeździć rowerem. Pomyśl tylko ile pracy i środków produkcji potrzeba na te wszystkie samochody bogaczy.
Poza tym przez kapitalizm czasami dzieją się śmieszne rzeczy z ceną, lub jakością produktów.
Gdyby to wszystko przekierować tam gdzie jest potrzebne - myślę że na spokojnie starczyłoby wszystkim i jeszcze by zostało, a wtedy zamiast produkować tysiące luksusowych aut dla bogaczy można by się zająć np. produkcją maszyn rolniczych, rozwinięciem wszystkich gospodarstw, albo innych gałęzi przemysłu.
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 20:24
@NorseWarrior: Bogacze mają tyle kasy bo w większości ciężko na to pracowali i mieli trochę szczęścia więc karać ich/ odbierać to co zarobili jest czystą niesprawiedliwością. Owszem czasem zdarzają się bezdomni bo nie mieli szczęścia ale w większości nie mają domu bo nie chciało się im w szkole uczyć przez co mieli mniejsze szanse na zdobycie dobrej pracy później nawet nie pracowali bo się nie chciało a potem bo już nie mogli.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:54
@Denom: Jak ciężko oni pracowali? Kto utrzymuje społeczeństwo trudząć się pracami fizycznymi, za które i tak im godnie nie płacą? Na pewno ku*wa nie oni.
A bezdomność, to dlatego że bogaci tak bardzo nas wszystkich ku*wa wyzyskują, że nie da się żyć, żeby oni sami mogli żyć w luksusie, i zarobić.
Odpisz
1 lipca 2020, 22:38
@FeliksDzierzynski: Oni są przesiąknięci kapitalizmem, mówiłem, pod co którymś memem jest taka rozmowa i wciąż źle i wciąż niedobrze, a jak kiedyś wytłumaczyłem komuś dosłownie wszystko i na czym by to polegało to napisał "No okej może i fajnie, może i dobrze, może i świat doskonały, ale nie da się tego wprowadzić bo utopia" koniec kropka. Coś jest przekreślane bo dzieciom nie mieści się w głowach że chcieć to móc, wystarczyłoby to zacząć gdzieś, choćby jako eksperyment badawczy jak w filmach Science-fiction, wybudować miasto i osadzić tam ochotników którzy chcieliby tę utopię wdrożyć jak ja czy Ty, wzięlibyśmy się od razu do roboty w tym mieście i wszyscy wspólnie to pociągnęli i pokazali że tak jest lepiej - brak problemów aktualnego świata w tym chorób cywilizacyjnych jak otyłość, bo ktoś się źle odżywia, a źle się odżywia bo sałatka jest droższa od mięsa nafaszerowanego chemią. Ta cywilizacja sama stworzyła swoje własne problemy których nie potrafi rozwiązać. Bla bla utopia nie da się... Jak ludzie będą narzekać na wszystko to na pewno nie będzie się dać - na jeja są same piwniczaki i przegrywy których gnębią patusy w szkołach. Ze złą samooceną, depresją... To jak mają uznać utopię możliwą. Utopią była demokracja gdy chłop zasuwał w polu a król zbierał od niego dziesięcinę. Coś co wygląda na niemożliwe nie musi takim być.
Odpisz
1 lipca 2020, 22:55
@FeliksDzierzynski: Nigdzie nie powiedziałem że robotnicy to leniwe świnie chcę przypomnieć że bez korporacji w stylu google apple itd mnóstwo ludzi straciło by pracę. Być może nie wiesz ale lekarz w Polsce w publicznym szpitalu zarabia niewiele więcej od robotnika.
Odpisz
1 lipca 2020, 23:03
@Denom: Gdyby państwo przejęło takiego Microsofta to ludzie też by nie stracili pracy - a Gates i reszta nie zarabiali by miliardów dziennie żeby kupować limuzyny, oczywiście politycy i rządzący w takim państwie też by nie mieli miliardów, bo nie potrzebują, i cyk biliony dolarów na rozwój czy to gospodarki czy to medycyny.... Prywatne firmy są całkowicie niepotrzebne - to państwo powinno dbać o każdy aspekt życia obywatela, o to by miał dom, samochód czy internet, nie jakiś tam wolny rynek i ściganie się 200 firm która jest lepsza.
Odpisz
1 lipca 2020, 23:10
@Towarzysz777: Chcę przypomnieć że podobnie było w PRL-u i wszystko rozwijało się powoli ponieważ nie było żadnej konkurencji dla państwa i nie musiało się cokolwiek rozwijać.
Odpisz
1 lipca 2020, 23:18
@Denom: Czyli konkurencja działa najlepiej? A nie sabotuje drugiego czasem hm? Albo nie gra nieczysto jak propagandą? Firmy często uciekają się do manipulacji by wyglądało że mają coś lepszego od innej. Dajmy na to jest sobie konkurencja stacji paliwowych Lotos i Orlen, one się ścigają, są bardziej dostępne, reklamy itp. i wchodzi ktoś kto stwierdza że nie potrzebne jest paliwo ani ropa, może za darmo rozdać wszystkim ludziom na świecie darmową energię elektryczną z której napędzą swoje samochody za darmo. Co powinno się stać w takim momencie dla dobra świata?
- Powinno się zamknąć koncerny paliwowe i niech ten koleś da tę darmową energię, to będzie super dla każdego, hurra!
Co się dzieje?
- Ktoś kto by zaproponował taką rzecz zostałby zamordowany lub puszczony z torbami bo liczy się tylko kasa a nie rozwój cywilizacji :)
Takim kimś był Tesla, mógł wprowadzić jeszcze setki nawet tysiące wynalazków które puściłyby z torbami ropę, gaz i węgiel, a zaprzestano dofinansowania jego wynalazków i znaleziono go martwego w małym mieszkanku w nowym Jorku :) Tyle jest warta rywalizacja - rywalizacja firm to walka o pieniądz i nie przyjmują do wiadomości przegranej. Nie mamy leku na raka ani antygrawitacji bo ktoś w ZSRR zaje**ł dwóch wynalazców żeby koncerny farmaceutyczne nie zbankrutowały i żeby ludzie nadal ginęli bo nie stać ich na 2mln za wyleczenie raka ;)
Bariera to pieniądze - kontrola majątku każdego obywatela otworzyłaby drogę nauce i rozwojowi, szybkiemu rozwojowi bo ktoś rzeczywiście chce pomóc innym, chce ułatwić życie innym i uratować istnienia, a nie bo chce kasę kasę kasę jak aktualnie ;)
Odpisz
2 lipca 2020, 08:54
@Denom: "Bogacze mają tyle kasy bo w większości ciężko na to pracowali i mieli trochę szczęścia"
Z tym ciężko pracowali to ja bym nie do końca tak powiedział.
"więc karać ich"
Nie, nie. Nie karać. Tylko sprawić, aby ludziom się żyło lepiej.
"/ odbierać to co zarobili jest czystą niesprawiedliwością"
Przede wszystkim, to większość tego jest im niepotrzebna (nawet nie chodzi o to, że luksusy, tylko większość majątku jest przez nich nieużywana), nie powinni nigdy tego w ogóle mieć. Po drugie wątpię, że serio tak pracowali, żeby zasłużyć na to.
"Owszem czasem zdarzają się bezdomni bo nie mieli szczęścia ale w większości nie mają domu bo nie chciało się im w szkole uczyć przez co mieli mniejsze szanse na zdobycie dobrej pracy"
No no. Statystyki jakieś?
"później nawet nie pracowali bo się nie chciało a potem bo już nie mogli."
I to jest ch*jowe. Z resztą problemem nie są tylko bezdomni, ale też ludzie żyjący na niskim poziomie i sam fakt tego, że kapitalizm to wyzysk.
Rynek kształtuje ceny w różny sposób i nie powiedziałbym, że to jest sprawiedliwe. Albo to, że producenci czasami celowo robią rzeczy które się psują, bo robienie trwałych dla wszystkich producentów by było nieopłacalne.
Odpisz
2 lipca 2020, 09:15
@Towarzysz777: https://youtu.be/nG1JEPkzk1M
Ja to tylko tu zostawię
Odpisz
2 lipca 2020, 13:06
Ten filmik to jeden wielki zbiór stereotypów który podsumował pierwszy lepszy koleś w komentarzach:
„Odwoływanie się do historii to największy grzech osób krytykujących komunizm. Technologia poszła do przodu warunki życia się polepszyły dostępne są nowe możliwości. W przyszłości będzie jeszcze lepiej nawet ludzka zbiorowa świadomość ewoluuje gdy nie musi aż tak bać się o przyszłość między innymi ale i tak trzeba wypominać że kiedyś to było tak i tak i tak się skończyło. Samo utożsamianie komunizmu z młotem i sierpem to już błąd”
I to już się nie prosi o żaden komentarz xD Filmik powinien się zwać "Totalitaryzm zawsze stosuje przemoc" bo o nim mówi i rzeczywiście to prawda
Odpisz
Edytowano - 2 lipca 2020, 19:50
@Towarzysz777: Proszę zapoznać się z moim długaśnym komentarzem (całym, i dopiero potem się ewentualnie odnieść) i przestać myśleć, że wie się dużo o funkcjonowaniu aparatu zwanego państwem, podczas gdy się nie wie.
(przydatne będzie również zapoznanie się z tym filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=1yjcsuqUlOk
Masz swoje "biliony dolarów na rozwój")
Dziękuję i pozdrawiam.
Odpisz
2 lipca 2020, 20:02
@NorseWarrior:
"Z tym ciężko pracowali to ja bym nie do końca tak powiedział.
"/ odbierać to co zarobili jest czystą niesprawiedliwością"
Przede wszystkim, to większość tego jest im niepotrzebna (nawet nie chodzi o to, że luksusy, tylko większość majątku jest przez nich nieużywana), nie powinni nigdy tego w ogóle mieć. Po drugie wątpię, że serio tak pracowali, żeby zasłużyć na to."
"Wątpię"
"nie do końca bym tak powiedział"
Wy po prostu nie macie pojęcia, jak wygląda prawdziwe zarządzanie firmą. BYCIE WŁAŚCICIELEM FIRMY TO NIE KASZKA Z MLECZKIEM. To nie jest kilka godzin tygodniowo nadzorowania spraw firmy, a potem siedzenie w fotelu z cygarem i pławienie się w luksusach. Tak po prostu nie jest, to jest MIT.
Przeklejam swoją wypowiedź spod innego mema:
"Bycie właścicielem wielomilionowej firmy to NIE jest kaszka z mleczkiem, siedzenie za biurkiem z cygarem w dłoni i wygodne życie. To NIE jest kilka godzin tygodniowo spoglądania na sprawy firmy, a reszta czas wolny. NIE. Życie takiego "prezesa" jest przesycone czytaniem od groma papierów, pisaniem od groma maili, rozmową z ogromną ilością ludzi, których często nie lubią bądź nie mają ochoty z nimi rozmawiać, utrzymywaniem stałej, nieprzerwanej relacji z wieloma ludźmi na całym świecie, itd. itd. itd. Jest to dla większości z nich bardzo stresujące i męczące życie, czy Ci się to podoba, czy nie.
Jeśli myślisz, że oni do tego wszystkiego kogoś sobie wynajmują, a sami tego nie robią, to muszę Cię zawieść: to się praktycznie nie zdarza. Bo to jest ogromne ryzyko utraty firmy, chcą sami mieć nad nią kontrolę. Jest to również tak, że zwykłe maniery nakazują im robić te rzeczy osobiście."
Odpisz
2 lipca 2020, 21:06
@Baturaj: nie przejmuj się byczqu, mądrze prawisz, ale z niektórymi to nie ma rozmowy, bo głupoty gadają, a się zachowują, jakby wszystkie rozumy pozjadali
Odpisz
14 lipca 2020, 17:55
@FeliksDzierzynski: pracowali ciężko więc mogą sobie pozwolić na relaks i poza tym oni sami wciąż prowadzą firmę a nie tylko się obijają i do tego przecież są podatki żeby dostać jakiś kawałek od tego bogacza aby państwo miało bo państwo powinno pozwolić się rozwijać ludziom którzy umieją się rozwijać i czerpać korzyść z tego oraz pomagać tym którzy nie umieją bądź nie mogą się rozwijać ale nie socjalem tylko polepszać warunki aby oni w ciąż mogli pracować z czego państwo też będzie miało zysk. Osobiście wolałbym aby szpitale i szkoły były prywatne bo w tedy były by przynajmniej wydajne ale nie widzę problemu aby państwo pomagało finansować sprzęt bądź lekarzy. Ostatno USA zaczęło spłacać szpitale za osoby które zostały wyleczone tam z corona virusa.
Odpisz
2 lipca 2020, 19:43
Owszem, tak. Wiem, jak wielu jest Jejowiczów komunistów, ale zrozumcie: komunizm działa TYLKO W MAŁYCH SPOŁECZNOŚCIACH. Małych grupach. Dobrym przykładem są chrześcijanie i Apostołowie opisani w Nowym Testamencie. Tam u nich to działało. Dlaczego? Dlatego że "dobry komunizm zawsze działa"?
N
I
E
NIE.
Dlatego, że byli małą społecznością i sami zdecydowali, że chcą tak żyć. Dodatkowo zauważmy, że poświęcali się oni pracy społeczno-moralizatorskiej i żaden z nich nie zamierzał zrobić niczego wyjątkowego - założyć jakąś firmę, stworzyć nowy wynalazek, itd itd. Z WYBORU żyli w jako-takich warunkach, zbliżonych do ubóstwa. Działało to, gdy było wprowadzane oddolnie i gdy wszyscy zgadzali się co do tego, że nie zamierzają robić nic wyjątkowego.
Natomiast komunizm (socjalizm również, drodzy Jejowi socjaliści) państwowy, czyli jako system funkcjonowania państwa ZAWSZE:
a) nie działa i wprowadza kraj w ruinę
b) działa, ale jest niemoralny i/lub upośledza społeczeństwo na poziomie psycho-społecznym
Tylko te dwie opcje.
Wytłumaczyć? Proszę bardzo:
a) tego chyba nie trzeba tłumaczyć. W państwach które nie mają możliwości stać się "komunistycznym państwem dobrobytu" z uwagi na konstrukty społeczne i sytuację w kraju (notabene takim krajem obecnie jest np. Polska, więc nie, Panie Zandberg, nie dałoby się wprowadzić tu "państwa dobrobytu"), gdy wprowadza się komunizm ideowy, bardzo szybciutko wprowadza on kraj w ruinę i prowadzi do takiego kryzysu, że wszystko się wali
b) jeśli mamy państwo, w którym da się wprowadzić ideowy komunizm (Norwegia, Szwecja itd), wprowadzenie go wiąże się z niemoralnymi (ale działającymi w kontekście ekonomicznym) rozwiązaniami, typu:
- podatki progresywne (karanie kogoś za to, że jest przedsiębiorczy i pomaga gospodarce kraju, zwiększając PKB, jest niemoralne, chociaż jestem świadom, że wiele osób stąd tego nie rozumie
- wymuszanie na obywatelach życie i działanie w taki sposób, w jaki przewiduje rząd. Innymi słowy wymuszanie, aby obywatel był niewolnikiem. Wygodnie i bezpiecznie żyjącym, ale niewolnikiem. Przykład? Błagam, pierwsze z brzegu: Szwecja i Norwegia. W Szwecji macie najwyższy poziom standardu życia w Europie. Ale jakim kosztem? Jako obywatel NIE MOŻESZ robić czegokolwiek nadzwyczajnego, jeśli jesteś w klasie średniej, masz w niej zostać do końca życia; jeśli masz dzieci, to możesz je wychowywać tylko bezstresowo (bo inaczej ci je zabiorą); nie możesz niemal jakkolwiek zdecydować o edukacji czy zdrowiu swojego dziecka; generalnie niemal na wszystko masz normy, których nie wolno ci przekroczyć. Jeśli jesteś grzeczniutki, nie wychylasz się i nie wyjedziesz - dostajesz za to w zamian wysoką emeryturę i wygodną starość.
Brzmi jak? Jak niewolnictwo. Jeśli jesteś grzeczny i działasz tak, jak chcemy, to cię nagrodzimy. Ale SPRÓBUJ TYLKO cokolwiek zrobić po swojemu, nawet jeśli będzie to dobre dla ciebie bądź innych!!! Wtedy jesteś SPALONY.
Odpisz
Edytowano - 2 lipca 2020, 19:43
@Baturaj: Nie wiem, jak wy, ale ja NIE CHCĘ być bezpiecznym i wygodnie żyjącym niewolnikiem. Wolę żyć w ryzyku i z wygodami uzależnionymi od MOJEGO WYSIŁKU, ale być wolnym człowiekiem i samemu decydować, jak wychować swoje dzieci i jak rozwijać swoją firmę, żeby móc przebić się do klasy wyższej dzięki własnej przedsiębiorczości.
Dodatkowo takie normy na wszystkie aspekty życia upośledzają społeczeństwo i nowe pokolenia są coraz bardziej nieprzystosowane do życia w społeczeństwie, a raczej do życia z dobrym wkładem w społeczeństwo. Rosną pokolenia osób bez umiejętności społecznych, nieumiejących poradzić sobie z brakiem akceptacji oraz nieumiejących poradzić sobie z przeszkodami w życiu. Dlaczego? Z powodu:
- bezstresowego wychowania, odgórnie nakazanego przez państwo (w celu zapoznania się z absolutnie negatywnymi skutkami bezstresowego wychowania proszę obejrzeć ten film: https://www.youtube.com/watch?v=VBQcJw0k4es )
- zasiłków socjalnych przyznawanych w odgórnie uznanych przypadkach, zamiast pod rozpatrzeniem konkretnych przypadków, przez co ludzie są roszczeniowi i sami nie chcą pracować ani się rozwijać
- ograniczania ludzkiego wzrostu. W przeciwieństwie do kapitalizmu, komunizm nie pozwala człowiekowi, który normalnie potrafiłby wykorzystać swoje talenty i zdolności do stworzenia czegoś wspaniałego i pomocy społeczeństwu, wzrosnąć i to zrobić. Przeciwnie: bardzo mu to utrudnia.
- odgórne normy związane z edukacją (Norwegia - tam uczniowie mają konkretne wytyczne chociażby o tym, ile dni po chorobie mogą wrócić do szkoły. Jest też przepis o tym, że jeśli uczeń "czuje się osaczony lub niepewny siebie", może wziąć wolne na kilka tygodni, a jest mu płacone odgórnie wyznaczone kieszonkowe z kieszeni podatników).
=======
Jeśli ktoś mi powie, że "ale Baturaj, ty idioto, przecież w prawdziwym komuniźmie/socjaliźmie wcale nie trzeba stosować tego, co Szwecja, niepotrzebne są takie aparaty nadzoru i kontroli obywateli", to odpowiadam:
Czyżby?
Gdyby rzeczywiście nie były potrzebne, Szwecja by ich nie wprowadzała. Dlaczego zatem były potrzebne? Bo inaczej system by NIE DZIAŁAŁ. Nie podacie mi ani jednego przypadku próby wprowadzenia prawdziwego komunizmu, która nie skończyłaby się wprowadzeniem podobnych narzędzi represji (nazwijmy to po imieniu) wobec obywateli, w celu ochrony systemu, bo inaczej ten wspaniały "komunizm" by upadł.
A dlaczego by upadł?
To proste. Ludzie chcą wzrastać, ludzie chcą mieć możliwość decydowania samemu o sobie, mieć możliwość kierowania własnym życiem. Ludzie CHCĄ być wolni. I nie, nie są "bezdusznymi, niechętnymi do pomocy bydlakami", tylko ludźmi chcącymi pomagać na SWÓJ sposób, nie być zmuszanym. Nie być niewolnikiem.
Więc aby ten Wasz wspaniały "prawdziwy komunizm" działał, musi mieć jakiś aparat opresji. MUSI. Inaczej nie działa.
Oczywiście w swoim wywodzie nie poruszyłem nawet anarchokomunizmu, bo mam nadzieję, że w tym przypadku nikomu nie trzeba tłumaczyć, że jest to utopia która NIGDY nie ma możliwości przetrwania.
Odpisz
2 lipca 2020, 19:54
@Baturaj: kupa siusiu pierdu
Odpisz
2 lipca 2020, 20:13
@NorseWarrior: pora powrócić do komunizmu w Europie
Odpisz
2 lipca 2020, 20:50
@Baturaj: Hahah, to jest nonsens, połowę z twoich argumentów można obalić jednym pięknym zdaniem:
Komunizm nie jest dla państwa, on jest dla cywilizacji, wszystkie państwa musiałyby się zjednoczyć by zadziałało, bo komunistyczne państwo otoczone kapitalistycznymi nie ma prawa bytu, bo przede wszystkim najwygodniej byłoby znieść pieniądz :) Inne cywilizacje niech kto wierzy lub nie, do niczego nie zmuszam (kosmici jak Szaraki czy Nordyci) nie posiadają pieniędzy i się dziwią że jesteśmy jedyną cywilizacją w galaktyce która je posiada, to nonsens, one blokują świat i powodują same negatywy, prócz jednego - pokazywania wartości, a skoro wszyscy mają być na mniej więcej takim samym poziomie to nie ma powodu dla którego miałoby się znać wartość swoich dóbr, mają wartość wyłączne praktyczną jak: Jedzenie - zaspokaja głód, nie: Jedzenie - ma 15mln rodzajów i kosztuje od 10gr do setek tysięcy za identyczną rację - sami nadaliśmy błędne wartości wielu rzeczy.
Teraz dalej: Komunizm oczywiście że będzie zakładać całkowitą kontrolę obywatela w zamian za jego bezpieczeństwo, pomoc, zapewnienie wszystkiego czego potrzebuje i konsultowanie się z nim czy czegoś by nie potrzebował, więc w przypadku osi na kompasie politycznym - jest to jak najbardziej economic left oraz Autoritarian, nie Libertarian, daj każdemu robić co chce a będą ci co będą robić źle - kraść, podpalać budynki, niszczyć mienie, na takie coś nie ma nigdy zezwolenia, a żeby skuteczniej to tępić dla bezpieczeństwa i dobra wszystkich najlepiej każdego kontrolować - niech się rozwija, niech się uczy, pracuje, odpoczywa, żyje pełnią życia, robi co chce, dopóki nie oddziałuje negatywnie na innych. I nie, mówienie że życie pełnią życia zaczyna się od pewnej kwoty pieniężnej np. milionerzy to żyją pełnią życia to fanatyzm, nie każdy milionerem będzie i nie każdy będzie nim szczęśliwy a wręcz na odwrót - co najmniej 90% pod koniec życia stwierdza że było mu to niepotrzebne bo i tak idzie do grobu i albo przekazuje rodzinie albo chce zrobić coś dobrego i np. daje na cele charytatywne, dawniej często kościół, stąd jest taki bogaty i co... Był szczęśliwy i wolny? Był niewolnikiem pieniądza, szczęśliwym i wolnym jesteś gdy możesz robić co chcesz o ile to nie wpływa na innych (wolność twoja kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka), nie musisz się martwić niepotrzebnie o nic, o giełdę, o to czy starczy do końca miesiąca, o to czy dam radę się ustatkować i zarobić na dom i założyć rodzinę - wszystko dostaniesz, dostaniesz dom, samochód, rower, jedzenie, dostaniesz wszystko czego tylko chcesz w tym jakieś wakacje, odpowiednie służby jak medyczna, dostaniesz wszystko gdy osiągniesz pełnoletność za darmo od razu na start... A za co? Jak to w Biblii napisane "kto nie pracuje niech też nie je" - nie żyjemy po to by bimbać całe życie i leżeć dupą na słońcu, przez resztę życia do emerytury pracujesz gdzie chcesz, w jednej z frakcji, chcesz być lekarzem ale prawnik lepiej zarabia?... C.D.N
Odpisz
2 lipca 2020, 20:57
@Towarzysz777: tylko że jedzenie ma różna wartość a nie tak jak napisałeś "zaspokaja głód" każdy rodzaj jedzenia przydaje się do czego innego i jest bardziej lub mniej wartościowy w zależności od tego ile pracy w niego włożyłeś
Przykład:
1 kg mięsa jest równy kilkuset kilogramom kukurydzy bo tyle jest potrzebne do wyhodowania tego mięsa
Ziemniaki potrzebują mniej wody niż banany wiec ich utrzymanie jest tańsze itp.
Odpisz
2 lipca 2020, 21:01
@Baturaj: ... Dzisiaj wybierzesz prawnika mimo że cię to nie interesuje bo chcesz GODNIE ŻYĆ. Chcesz żyć, nie być niewolnikiem za grosze, a w komunistycznej CYWILIZACJI (nie państwie, nie ma państw) będziesz mógł zostać kim tylko chcesz bo i tak nie będziesz mieć ani mniej ani więcej od innych tj. będziesz mieć tyle ile potrzebujesz - potrzebujesz jeść a nawet jeść co chcesz, - nikt ci nie będzie mówił co masz jeść typu chleb masło i elo, to twoje życie masz co chcesz. Frakcja medyczna, gospodarcza, służb ratowniczych, ponad sto sektorów odpowiedzialnych za każdy aspekt życia za to żeby każdy miał sprzęt, dom, jedzenie, ubrania, opiekę, wszystko czego chce, coś jak w filmie "Niezgodna" z tym że tam frakcja ...naukowa? Chciała opanować miasto i rządzić - takie rzeczy się tępi.
Wiesz czego nie uwzględniasz?
Nie uwzględniasz: Wojen, głodu, ludzi biednych, tego że POŁOWA POPULACJI AZJI I AFRYKI ŻYJE W NĘDZY I WALCZY O ŻYCIE. I to nie dlatego że są leniami - urodzili się w biednej rodzinie, musieli robić wszystko żeby przetrwać, żeby móc jeść a dostawali zapłatę godną 0,1% tego co powinni dostawać za ciężką pracę np. w polu. Człowiek dla człowieka będzie wilkiem (szczególnie bogaty dla biednego, na świecie jest wiele firmy które wykorzystują dzieci czy ubogich bo za mało im płacą a wiesz jak tacy jak wy bronią te firmy? - firma ratuje tym pracownikom życie, bo dzięki niej nie głosują! Hurra! Są niewolnikami pracującymi za kromkę chleba do końca życia bo nie mają innej możliwości!) Gdybyś zobaczył tę biedę, śmierć, głód, zło w niektórych sektorach świata to byś płakał, płakał że ludzie tak mogą żyć i że brat bratu, człowiek człowiekowi może być tak złym. Dlatego kontrola ludzi i ich odpowiednia edukacja w stronę bycia dobrym, uczciwym, złotym człowiekiem jest konieczna i przyniesie zniesienie wojen, głodu, zakończy zło na świecie, ale wystarczy tylko chcieć. Aktualnie 99% majątku na świecie należy do 1% najbogatszych ludzi, a jeden z takich ludzi TYLKO JEDEN gdyby wydał 10% swojego majątku mogły zakończyć głód czy wojny na całym świecie - nie robią tego bo...bo mają wolny wybór? Pewnie że tak, mają prawo być złymi ludźmi i nic z tym nie robić, nikt im tego nie wytknie, tego że niszczą sobie życie bo gonią za pieniądzem i zatrzymają się tydzień przed śmiercią, spojrzą na siebie w lustrze i będą żałować że mają setki miliardów i nic z nimi nie zrobili. Za mało by zobaczyć że system jest zepsuty? Ludzi nie zmienisz inaczej niż poprzez edukację i kontrolę, a kontrola jest niczym negatywnym bo masz tyle wolności ile potrzebujesz, a na dodatek bezpieczeństwo. Możesz żyć.
Odpisz
2 lipca 2020, 21:07
No tak jak z wszystkim - a jest droższe jedno jedzenie od drugiego booo? Bo ciężej je zdobyć, a dlaczego ciężej je zdobyć? Bo droższe narzędzia, dłużej to trwa, czyli znowu wracamy do tematu pieniędzy, aby zdobyć pieniądze musi mieć pieniądze a aby mieć pieniądze musisz je zdobyć - błędne koło niewolnictwa w którym żyje 7,4mld ludzi. Każdy powinien mieć tyle jedzenia żeby zaspokajało jego zapotrzebowanie na składniki mineralne, tłuszcz, białko, magnez, żelazo, wapń, oraz nie był głodny, czyli dosłownie masz tyle ile potrzebujesz, nie będzie w ten sposób niedożywionych/głodnych oraz otyłych, każdemu można dać oddzielną dietę zależnie od tego co lubi jeść i jaki ma metabolizm. A teraz jak jest? Burger nafaszerowany 200g czystej chemii z tablicy Mendelejewa kosztuje 3zł, a zdrowa sałatka 10zł - booo? Bo trudniej zdobyć te wszystkie świeże warzywa itp. i tu jest problem - a mogłoby go nie być gdyby każdy dostawał tyle samo i pracował tyle samo, nie ważne że ktoś wytworzy 100kg ziemniaków a drugi 20kg buraków w jeden miesiąc - żaden z nich nie jest gorszy bo ten z burakami mógł potrzebować więcej czasu itp. Zdrowa żywność na równi z niezdrową używaną jako oczywiście przekąski bo każdy lubi jakieś smaki, byleby nie za dużo. W komunizmie nie robisz dla siebie by zarobić więcej od sąsiada - robisz dla innych bo są twoimi braćmi i ich kochasz i chcesz by mieli co jeść i dobrze żyć, każdy martwi się za każdego i każdy wspomaga każdego zamiast go dobijać
Odpisz
Edytowano - 2 lipca 2020, 21:18
@Baturaj: Aparatem opresji nie jest kontrola obywatela a kontrola obywatela nie polega na zabranianiu mu rozwoju i decydowania o swoim życiu - decydujesz, robisz co chcesz, to że władza wie co robisz nie znaczy że ci tego zabrania, będzie zabraniać by np. będziesz chciał popełnić coś nielegalnego jak zabić kogoś - szybciutko się dowie że masz broń, że masz nieczyste intencje i zanim zrobisz coś nielegalnego zostaniesz aresztowany bo to się robi z każdym kto łamie prawo przecież teraz też, nie toleruje się zła.
I Ty dokładnie tego nie rozumiesz, nie gospodarki, nie ekonomii - tego u góry nie rozumiesz.
kOnTRolA tO ZłO - Nope, to dobro ogółu.
Na dodatek mówiłeś coś o tym że jak człowiek robi to co władze chce to jest nagradzany a jak robi to czego władza nie chce to karany.
W władza chce by każdy był dobrym i wartościowym człowiekiem, by żył jak najlepiej, więc jeżeli żyjesz tak - należy ci się nagroda, dlaczego mamy karać za dobroć? A jeżeli nie żyjesz tak - kręcisz, manipulujesz, kłamiesz, kradniesz - to kara, czego nie rozumiesz, zaraz będziesz mówić że to skandal, że złych ludzi się umieszcza w więzieniu a dobrych nagradza, SKANDAL.
Tak działa zło i dobro? W każdym systemie od zawsze dobro się nagradza a zło kara, nie zauważyłeś? Komunizm nie jest w tym przypadku jakiś inny, specjalny, patologiczny, jest nawet najsprawiedliwszy bo teraz co się dzieje w wymiarze sprawiedliwości to patologia że jak jesteś elitą to nie ponosisz konsekwencji, nawet prezydenta powinno się wsadzać za kratki jeżeli zrobił coś nielegalnego
Odpisz
2 lipca 2020, 21:23
@Towarzysz777: To teraz jak ja się rozpisałem to daję długi czas na również prawdopodobnie długą odpowiedź, tylko proszę ani nie wyrywać z kontekstu, ani nie nadinrepretować, najlepiej poczytać i znaleźć wspólny tok rozumowania - ja tok kapitalistów doskonale znam i wcale nie mówię że kapitaliści do gazu, to że większość jest w błędzie i pracuje jak niewolnicy to nie musi ich być wina
Odpisz
2 lipca 2020, 22:51
@Towarzysz777: Szkoda, że nie można dodawać wiadomości do ulubionych, bo mógłbym to czytać co noc. Kc Towarzyszu <3
Odpisz
Edytowano - 2 lipca 2020, 22:55
@Towarzysz777: każdy dostaje tyle ile potrzebuje? Skąd weźmiesz jedzenie? Jeśli każdy dostaje za darmo jedzenie i wszystko inne to nie będzie pracował, bo po co? Więc co zrobisz, zmusisz ludzi do pracy? To jest właśnie tak zwane niewolnictwo.
Co jest złego w tym że człowiek który pracuje zostaje za to nagradzany?
Już pomijam fakt że wprowadzenie tego twojego pięknego komunizmu jest po prostu niemożliwe.
Odpisz
3 lipca 2020, 13:41
@Noxen: ja nie wiem jak można być tak "świadomym" i jednocześnie tak naiwnym. I jak można chcieć z ludzi zrobić niewolników.
Oczywiście mu odpowiem, ale szczerze nie wiem, czy to ma jakikolwiek sens...
Odpisz
14 lipca 2020, 17:40
@Baturaj: ja tam komune to tylko w Mc popieram bo w życiu to nie ma prawa bytu. Nawet w Mc komuna łatwo się rozpada jak w tedy gdy mój kuzyn który zawsze pierwszy pcha się do kopalni wychodzi z kilkanastoma blokami rudy żelaza i mówi że mam mu dać minimum 10 bochenków chleba albo jakiegoś innego jedzenia mimo że mam dopiero kilka zasadzonych nasion...
Odpisz
4 lipca 2020, 03:06
Odpisz
2 lipca 2020, 21:11
Przeraża mnie to, że niektórzy w komentarzach serio bronią komunizmu. Ludzie, opamiętajcie się, uczcie się historii i przeczytajcie sobie definicję słowa "kradzież"...
Odpisz
3 lipca 2020, 09:12
Nawet nie tyle samej historii, a po prostu definicji komunizmu i jej idei. Bo jest to system z założenia zły.
Odpisz
2 lipca 2020, 19:39
Pomysł ciekawy, aczkolwiek nie do końca: bo jakby się zastanowić, w takim np. Wietnamie mamy komunizm, a kraj rozwija się i nie upada. No ale na potrzeby memów się generalizuje
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 17:45
Rozpisałbym się na temat czemu to nie tak, ale jejacy nie są zbyt dobrzy w myśleniu, więc powiem tylko:
Ty OPie jełopie
Odpisz
1 lipca 2020, 17:49
@NorseWarrior: napisz, ciekaw jestem
Odpisz
1 lipca 2020, 18:07
@NorseWarrior: smutne
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 18:09
@NorseWarrior: Ja z chęcia posłucham. Wyjaśnij mi to co było w Seattle.
Odpisz
1 lipca 2020, 19:29
@Ukryty_W_Cieniu: Dobra niech wam będzie. Chociaż w sumie to nie ma tu jednak tyle do pisania, aby to nazywać rozpisywaniem.
No a więc:
Porównanie z obrazka jest bardzo nietrafione.
Dlaczego? Bo przewód elektryczny, to przewód elektryczny. Jeden, zawsze ten sam (bo zapewne chodzi o małpy w zoo które mają dookoła wybiegu przewód).
I tu jest po prostu oczywiste, że trochę absurdalnym byłoby go dotykać kilka razy myśląc, że może tym razem nie kopnie.
Zaś z komunizmem to jest bardziej złożona sprawa - po pierwsze, są różne typy komunizmu, niektóre całkowicie różne od innych, po drugie w obrębie każdego rodzaju komunizmu jest też jakiś zakres tego jak to funkcjonuje dokładnie.
Po trzecie - dochodzą też inne czynniki, np. To, że w danym państwie jest totalitaryzm (a w każdym państwie komunistycznym do tej pory był, o ile czegoś nie przeoczyłem).
Być może się zesrałem za bardzo o zwykłego mema, ale bazując na moim doświadczeniu spora część ludzi by się mogła z tym na poważnie zgodzić.
A co do Seattle to głupio mi się przyznać, ale nie wiem co było w Seattle.
Odpisz
1 lipca 2020, 19:32
@NorseWarrior: Porównanie nawet trafne, bo od każdego przewodu można się porazić, w zależności od mocy. Totalitaryzm idzie zawsze w parze z komunizmem, bo zazwyczaj pojawiają sipierwsze bunty po wprowadzeniu ustroju. A w Seattle amerykanie sę machnęli małe państwo, które przetrwało kilka dni, po czym zaczęło brakować komunistom jedzenia.
Odpisz
1 lipca 2020, 19:57
@Ukryty_W_Cieniu: "Porównanie nawet trafne, bo od każdego przewodu można się porazić, w zależności od mocy."
Są przewody bez prądu ;)
Nie każdy komunizm musi upaść. Były komuny które działały dość dobrze, tylko nie na skalę państwa. Na razie nie, mam nadzieję że kiedyś taki jeszcze powstanie i nie widzę nic przeciwko.
"Totalitaryzm idzie zawsze w parze z komunizmem, bo zazwyczaj pojawiają sipierwsze bunty po wprowadzeniu ustroju."
Wydaje mi się, że nie dlatego. I nie zawsze idzie, a zawsze do tej pory szedł w państwach.
A kiedy to to z tym Seattle było? W którym roku?
Odpisz
1 lipca 2020, 20:01
@NorseWarrior: Szedł, bo typ komunizmu zazwyczaj nie był przyjazny wszystkim. Jeżeli chodzi o skalę, to podaj przykład, bo nie słyszałem. A seattle niedawno, w czerwcu tego roku. To było przy okazji tych zamieszek po śmieci Floyda.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:16
@Ukryty_W_Cieniu: "Szedł, bo typ komunizmu zazwyczaj nie był przyjazny wszystkim."
Co z tego wynika? Rozumiem, że w tej kwestii przyznajesz mi rację, ta?
"Jeżeli chodzi o skalę, to podaj przykład, bo nie słyszałem."
Np. w chrzszcijańskich społecznościach tak gdzieś na początku chrześcijaństwa były komuny. Konkretnych nazw miejscowości czy czegoś nie podam, bo nie znam.
"A seattle niedawno, w czerwcu tego roku. To było przy okazji tych zamieszek po śmieci Floyda."
Kurde i ja o tym nie słyszałem? Ciekawe.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:21
@NorseWarrior: Spójrz na ZSRR. Na wybijanie burżuazji, a nawet zwykłych chłopów którzy mieli w dupie kolektywizację. Ogółem zabieranie majątku prowadzilo do oporu, który trzeba bylo zwalczać aparatem bezpieczeństwa.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:24
@Ukryty_W_Cieniu: Da się wprowadzić komunizm bez przymusowego zabierania majątku.
Możnaby też zabierać ale nie cały i dawać możliwość wyjechania z kraju z resztą i przy takim rozwiązaniu w kraju raczej byłby w miarę spokój.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:51
@NorseWarrior: tak, tylko że w praktyce większość bardziej zamożnych ludzi by uciekła. Został by proletariat i uboższa klasa średnia.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:56
@Ukryty_W_Cieniu: No i?
Odpisz
1 lipca 2020, 16:59
hmmmm, czyli mówisz że nawet małpy wiedzą, że komunizm nie działa?
Odpisz
1 lipca 2020, 17:00
@Bartolinise: dokładnie
Odpisz
1 lipca 2020, 17:10
@Bartolinise: Skoro mamy takie tematy, to trudno nie rzucić cytatem:
„(...) małpa jest znacznie lepszym wyborcą, niż socjalista. Małpa bowiem mając do wyboru A lub B głosuje losowo – a więc myli się raz na dwa razy. Natomiast socjalista myli się zawsze”.
Odpisz
1 lipca 2020, 17:11
ojj tak byczq, +1 zielona strzałeczka
Odpisz
1 lipca 2020, 17:10
Różnica między komunistą, a idiotą jest taka, że idiota raz zrobi źle, raz dobrze, a komunista zawsze robi po komunistycznemu, czyli źle.
Odpisz
1 lipca 2020, 16:58
Ta jakość
Odpisz
1 lipca 2020, 17:02
@SuperCebula: ok
Odpisz
1 lipca 2020, 17:02
@SuperCebula: Przecież ta jakość jest dobra
Odpisz
1 lipca 2020, 17:05
@SuperCebula: nie no jakość jest dobra
Odpisz
1 lipca 2020, 17:11
@hlepo: no mówię że dobra
Odpisz
1 lipca 2020, 17:11
@SuperCebula: to było napisane tak jak byś chciał przekazać, że zła
Odpisz
1 lipca 2020, 17:12
@hlepo: ale mi chodzi że dobra nie napisałem
/s
Odpisz
1 lipca 2020, 17:13
@SuperCebula: Wstawaj zesrałeś się
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2020, 20:04
@polska_cebulka: Nie jest dobra. Ujdzie, można nawet zwróci uwagi, ale do dobrej trochę brakuje.
(w sensie tylko tego obrazka, sam tekst na górze ma dobrą jakość)
Odpisz