To też nie do końca tak wygląda. Dawniej drogi były robione że sporym zapasem jeśli chodzi o nośność, droga zbudowana jak na pierwszym zdjęciu może mieć nawet od 1 do 1.5 metra podbudowy i po takiej drodze spokojnie można wozić ciężary do nawet 15 ton na oś bez większego uszczerbku na nawierzchni. A współczesne drogi są projektowane przez księgowych a nie inżynierów. Droga ma wytrzymać tyle ile ile przyjmie się do obliczeń. Nie uwzględnia się zapasu bo to generuje dodatkowe koszty których nikt nie chce płacić. Ostatnio w mojej okolicy jakaś firma wygrała przetarg na zrobienie podbudowy i położenie asfaltu na drodze nieutwardzonej. (dojazd do posesji mieszkalnych, pół uprawnych i jednego gosp. Rolnego. Jak robili podbudowę to śmiać mi się chciało. 20cm piasku na to 10 cm betonu i 3cm asfaltu. Ale gmina zadowolona bo było tanio. Taką podbudowę można robić pod chodnik lub ścieżkę rowerową nie pod drogę dla samochodów i maszyn
@wario45: w mojej dawnej okolicy stoi niedokończona autostrada. Zabrakło kasy, kilku prowadzących projekt popełniło samobójstwo, robotnicy się spzreciwili bo się okazało że nie dostaną poprawnej zapłaty, chińczyki łapy wyciągneli ale widząc jak to tam spie**olone to zaraz się wycofali, kilku rolników zostało zmuszonych do odsprzedania terenów
I tak pas wiecznego spie**olenia ciągnie się od świecia po bydgoszcz.
Starożytne drogi są bardziej odporne, nowożytne drogi są znacznie lepszej jakości (W sensie dobrze się po nich jeździ. Jechaliście kiedyś po kamiennej lub brukowej czymkolwiek? Jak nie to powiem wam tyle - no komfortowe ani fajne ani dobre dla pojazdu to raczej nie jest.), ale za to w porównaniu do starożytnych często się psują.
Komentarze
Odśwież1 lipca 2020, 22:09
To też nie do końca tak wygląda. Dawniej drogi były robione że sporym zapasem jeśli chodzi o nośność, droga zbudowana jak na pierwszym zdjęciu może mieć nawet od 1 do 1.5 metra podbudowy i po takiej drodze spokojnie można wozić ciężary do nawet 15 ton na oś bez większego uszczerbku na nawierzchni. A współczesne drogi są projektowane przez księgowych a nie inżynierów. Droga ma wytrzymać tyle ile ile przyjmie się do obliczeń. Nie uwzględnia się zapasu bo to generuje dodatkowe koszty których nikt nie chce płacić. Ostatnio w mojej okolicy jakaś firma wygrała przetarg na zrobienie podbudowy i położenie asfaltu na drodze nieutwardzonej. (dojazd do posesji mieszkalnych, pół uprawnych i jednego gosp. Rolnego. Jak robili podbudowę to śmiać mi się chciało. 20cm piasku na to 10 cm betonu i 3cm asfaltu. Ale gmina zadowolona bo było tanio. Taką podbudowę można robić pod chodnik lub ścieżkę rowerową nie pod drogę dla samochodów i maszyn
Odpisz
2 lipca 2020, 22:18
@wario45: w mojej dawnej okolicy stoi niedokończona autostrada. Zabrakło kasy, kilku prowadzących projekt popełniło samobójstwo, robotnicy się spzreciwili bo się okazało że nie dostaną poprawnej zapłaty, chińczyki łapy wyciągneli ale widząc jak to tam spie**olone to zaraz się wycofali, kilku rolników zostało zmuszonych do odsprzedania terenów
I tak pas wiecznego spie**olenia ciągnie się od świecia po bydgoszcz.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:39
Starożytne drogi są bardziej odporne, nowożytne drogi są znacznie lepszej jakości (W sensie dobrze się po nich jeździ. Jechaliście kiedyś po kamiennej lub brukowej czymkolwiek? Jak nie to powiem wam tyle - no komfortowe ani fajne ani dobre dla pojazdu to raczej nie jest.), ale za to w porównaniu do starożytnych często się psują.
Odpisz
1 lipca 2020, 20:44
@NorseWarrior: no potwierdzam po kamiennej drodze się ch**wo jeździ
Odpisz
1 lipca 2020, 20:50
@hlepo: Tak. Jeździłem na takiej kamiennej drodze rowerem i trzęsło jak diabli
Odpisz
2 lipca 2020, 21:34
@NorseWarrior: jechałem po takiej drodze jak z kamiennych kloców. Nic przyjemnego, można by było tym ludzi torturować
Odpisz
2 lipca 2020, 20:31
tyle że oni jeździli wozami i konno, a my samochodami, tirami itd
Odpisz
2 lipca 2020, 20:23
Nie inżynierowie, tylko kapitalizm przyszedł xD
Teraz nikomu się nie opłaca robić mocnych dróg. Ma być tanio.
Odpisz
2 lipca 2020, 21:39
@darcus: Raczej nie tanio, tylko ma się rozje**ć zaraz, żeby firmy ciągle miały dużo roboty.
Odpisz
2 lipca 2020, 22:14
@NorseWarrior: Też prawda.
Odpisz
2 lipca 2020, 20:20
Było
Odpisz