Uwaga parę faktów:
-Puma nie była przetrzymywana w klatce 2x2, to co pokazały media to była klatka transportowa
- To nie zoo, zaczęło tę szopkę! To sąd nakazał by puma została przeniesiona do tej konkretnej placówki to nie oni pierwsi się rzucili na właściciela pumy
- Niemniej pracownicy zoo, nie mieli prawa wchodzić na jego teren i bez asysty policji, ukraść mu zwierzę.
- Przechowywanie pumy w Polsce jest nielegalne, tylko w 3 przypadkach można takiego kota posiadać :zoo, ośrodek naukowy i cyrk. Właściciel założył ,,fikcyjny cyrk" dzięki czemu mógł sprowadzić pumę.
- Nawet jeśli chodzi o dobro zwierzęcia, to w zoo będzie miała takie same jak nie gorsze warunki jakie miała wcześniej
- Idiotyzmem było prowadzenie warsztatów w których można było wejść do klatki z pumą, nawet jeśli nigdy nie atakowała, to nie można mieć 100% zaufania do zwierząt, zwłaszcza takich z którymi nie ma się szans przetrwać. Dodatkowo on z tą pumą wychodził na spacery na szelkach.
To nie tak, że chcę by mu nie oddawali pumę. Liczę na to, że znajdą jakieś korzystne rozwiązanie i dla zwierzęcia i dla właściciela, ale jeśli już mu oddadzą pumę to mam nadzieję, że te warsztaty będą zupełnie inaczej wyglądać.
@Hiholatek: Kind of puma nie atakuje jeżeli nie robi się głupich ruchów (odwracanie się i tak dalej), nie widzę nic złego w wyprowadzaniu pumy na szelkach. Właściciela nie atakowała bo miał ją od kocięcia, więc czuła do niego respekt. Of course, z pumą nie masz szans jeśli Cię zaatakuje, jednak nie zrobi tego bez powodu, podczas warsztatów mówił dokładnie jak postępować za zwierzęciem, kiedy się odsunąć, a kiedy podsunąć. Można było to zrobić lepiej, ale wbrew pozorom pumy nie zachowują się na zasadzie "o wlazł mi do klatki z tatą idę mu uje**ć łeb".
To, że nie widzisz nic złego w wyprowadzaniu pumy na szelkach nie oznacza, że nie jest to głupie. To jest zwierzę, już pomijając fakt by chciała po prostu spierniczyć, aby cos upolować, nawet taki kot może się spłoszyć, a policja nie będzie się zastanawiać czy taka puma jest łagodna, tylko mogą przejść już do radykalnych środków (przypomnę, że do poszukiwania pumy i właściciela, wdrożono antyterrorystów, a oni nie mają raczej szkoleń z zakresu łapania zwierząt. Warsztaty mogą wyglądać tak samo, tylko bez wchodzenia do klatki, nawet jeśli są instrukcje jak się zachować, to obca osoba (która nawet nie przypuszczała, że może się impulsywniej zachować) może spanikować, to natomiast może sprowokować kota do ataku bądź obrony. Wątpię, by właściciel był ubezpieczony na to (zwłaszcza, że w cyrkach nie wchodzi się do klatek zwierząt), a potem będzie płacz, bo ludzie będą chcieli uśpić agresywne zwierzę. I właśnie przez takie zachowanie to jest jeden z wielu powodów w których chcą mu odebrać pumę (bo to wygląda mega, na nieodpowiedzialną osobę)
@ValerianLucyfer: A jakie ma mieć warunki będąc oddzieloną od kolesia z którym spędziła prawie całe życie, w miejscu gdzie codziennie będzie ją oglądać setki ludzi? Dodatkowo będzie pozbawiona tych "wygód" jak spacery, będzie totalnie odseparowana od innych zwierząt i ludzi.
@ValerianLucyfer: Tego nie wiem, wiem tyle, że u swojego właściciela nie miała złych warunków. Posiadała własną wolterierę, spała na kanapie (czyli mogła wchodzić do domu) wyprowadzano ją na spacer (co jest kretynizmem i nie ludzie, nie słuchajcie w tym przypadku głosu serca ,,bo Numbia taka kochana nic nie zrobi" to jest idiotyczne, swojemu właścicielowi na pewno nic nie zrobi, ale mniejszemu psu/kotu ZWIERZĘCIU które też posiada kochającego właściciela, ewentualnie człowieka który pochyli się na chwilę, a to działa na koty jak płachta na byka już tak)
Liczę na to, że właściciel odzyska pumę, oczywiście bez możliwości prowadzenia warsztat jakie miały dotychczas miejsce, oraz wyprowadzania pumy na spacer w sensie szanujmy się, koleś i tak posiada nie legalne zwierzę w Polsce.
@Hiholatek: No tak, bo przecież koty i psy nie uciekają na widok pie**olonej pumy. Zastanów się co mówisz, a nawet jeśli to... W mojej okolicy psy regularnie wpi***alają koty, powinniśmy zakazać psów? Nie, nie ma zwierzęcia, ma je organizacja cyrkowa, którą prowadzi, nawet nie powiem jak głupi jest paragraf o "nIeBeZpIeCzNyCh zWiErZęTaCh"
Pomyślałeś o tym, że puma może być szybsza od takich zwierząt? Albo o tym, że takie zwierzę poluje z ukrycia? Czemu nie wspomniałeś o człowieku? O np. dziecku, które już by nie miało szans z takim kotem?
,,W mojej okolicy psy regularnie wpi***alają koty, powinniśmy zakazać psów?" Właśnie sam sobie odpowiedziałeś, dlaczego pewne zwierzęta trzeba bardziej pilnować. Psy powinny być zamknięte na posesji, a nie latać w samopas po ulicy. Dlaczego ja muszę zakładać swojemu psu kaganiec mimo, że dam radę go utrzymać, a tymczasem jakiś gościu chodzi sobie z pumą na szelkach bez kagańca? Właśnie przez takie zachowanie (jakie ty reprezentujesz) właściciel może zostać ukarany, a dostanie kota z powrotem będzie utrudnione. Jeżeli puma ma wolterierę to serio nie musi wychodzić na spacery, zwierząt w zoo też się nie wyprowadza.
Ta organizacja cyrkowa, jest tylko przykrywką na posiadanie kota. Inaczej nie dałby rady przewieźć z pumy, ale to nie ma nic wspólnego z organizacją cyrkową. Jeżeli uważasz, że prowadzi cyrk, to tylko chcę dodać o tym, że te ,,ośrodki" nie szczycą się sławą jeśli chodzi o dobre traktowanie zwierząt (więc nie wiem czy to dobry pomysł by podawać taki argument)
,,nawet nie powiem jak głupi jest paragraf o "nIeBeZpIeCzNyCh zWiErZęTaCh"" W niewoli jest więcej tygrysów niż na wolności. Taki paragraf jednak utrudnia sprowadzanie w tym popychania hodowli dzikich zwierząt. Może chcesz by w Polsce były hodowle tygrysów pod piwnicą jakiś Januszy? ludzie mają problem by zaopiekować się chomikiem, albo traktują zwierzęta jak przedmiot no i oczywiście nie bez powodu wspomniałam o tych tygrysach, pewne gatunki zwierząt powinny pozostać w przyrodzie. Przepraszam, ale teraz pokazujesz tylko swoją ignorancję.
@Hiholatek: Jak ma polować z ukrycia będąc na pie**olonej smyczy? O czym ty w ogóle człowieku piszesz? Co do tego, że puma nie powinna przebywać w Polsce, to akurat fakt, ale matka Nubii urodziła się w Europie, co znaczy, iż sprowadził ją ktoś tu dużo wcześniej. Nubia mogła równie dobrze trafić do prawdziwego cyrku, tam byłaby traktowana jak ścierwo. Mężczyzna wychodzi z nią na spacery na odludziu, puma nie wykazywała nigdy nieuzasadnionej agresji do ludzi. Jeżeli dalej jest to dla ciebie "dzikie zwierze" to bardzo mi przykro, ale nie dość, że nie widziała w życiu swojego naturalnego środowiska na oczy, to jeszcze mieszka z ludźmi od lat. Paragraf o "NIEBEZPIECZNYCH SFIERZĘTACH" jest beznadziejny nie dlatego, iż jakiś Janusz chce sobie hodować zagrożone gatunki w nieodpowiednich warunkach, a ogranicza terrarystów. Nie zezwala się między innymi na hodowlę niektórych gatunków silnie jadowitych węży, a z takich słynniejszych przykładów, to nie można hodować słynnej Czarnej Wdowy, jeżeli to jest dla Ciebie nieuzasadnione to ja nie wiem co jest.
,, To jest zwierzę, już pomijając fakt by chciała po prostu spierniczyć, aby cos upolować, nawet taki kot może się spłoszyć," (moja 2 odpowiedź) Właściciel może być rozkojarzony, sprzączka zardzewiała jedno szarpnięcie i zwierzę może dać nura. W pierwszym komentarzu jest o tym jakie mam stanowisko na temat posiadania Numbi przez swojego właściciela, czyli takie, że nie mam nic przeciwko (puma ma spoko warunki, jedynie problem jest nieodpowiedzialność w wprowadzeniu warsztatów i w wyprowadzaniu na spacer) Mówisz, że podczas warsztatów jest wyjaśnione jak zachowywać się do tego zwierzęcia, ale ja żadnych takich warsztatów (jak i większość ludzi) nie miała i ja np. nie wiem jak mam się zachować. No mnie uczyli, że jak pies biegnie w twoją stronę to muszę zakryć dłonie i twarz, czy to zadziała w przypadku pumy? Jest coś takiego jak instynkt, jaką mamy pewność, że Numbia tego nie posiada? (udomowienie psa bądź kota trwały setki tysięcy lat, tymczasem pum nie udomawiano).
Sam zaznaczyłeś o hodowli silnie jadowitych zwierząt. Sorry, ale ja nie chciałabym mieć w Polsce plagi czarnych wdów (mało było psychopatów co wrzucali inwazyjne bądź niebezpieczne zwierzęta na wolność?) po to jest ten paragraf, by nie hodować niebezpiecznych zwierząt, które mogą zagrażać innym.
@Hiholatek: Prawda jest taka, że ten paragraf nie ogranicza psychopatów, bo jeżeli taki człowiek chce to zrobić to i tak to zrobi. Krzywdzi to jedynie pasjonatów i hodowców.
Ta, ja nie twierdzę, że każdy terrarysta będzie nie odpowiedzialny bądź mu strzeli coś do głowy by sobie wypuścić zwierzaka. Jednak ten paragraf nie tyczy się tylko terrarystów, ale i przyszłych ,,hodowców" lwów czy kangurów (nie wiem czy kangury są dozwolone) jeżeli już by mieli znieść zakaz wprowadzania zwierząt terrarystycznych, to jestem za tym by były robione jakieś kontrole.
@Hiholatek: Kangurów jest cała masa, większość z nich jest objęta ochroną "najmniejszej troski". Nie chodzi mi o sam zakaz hodowli, a o jego uzasadnienie, które jest najzwyczajniej w świecie głupie, szczególnie w wypadku gatunków nieinwazyjnych. Za granicą (Chodzi o naszych sąsiadów, między innymi Czechy) nie ma tego paragrafu, ale mimo wszystko nie mają plag czarnych wdów czy tego typu zwierząt. Niektórych zwierząt bez odpowiednich zezwoleń (które powinna też móc otrzymać osoba), jasnego dowodu w postaci kontroli warunków nie powinno się hodować. Sytuacja miałaby się inaczej, gdyby taki lew został urodzony na terenie Europy nie będąc w Zoo, nie można go wypuścić do naturalnego środowiska, a jeśli ktoś byłby w stanie zapewnić mu godny byt to chwała mu za to. Z resztą, jest wiele gatunków dozwolonych które zagrażają człowiekowi nieuczulonemu, są potencjalnie inwazyjne, a jednak może je hodować. Z tego powodu ten paragraf jest najzwyczajniej w świecie głupi.
Jakby ktoś się pytał o co chodzi, w dużym skrócie.
Weteran wojny w Afganistanie z 12 zmiany chyba postanowił sobie załatwić Pumę. Udało mu się, wszystko było dobrze, puma szczęśliwa ogólnie sytuacja ku*wa jest w pytę. Jednakże zoo w Poznaniu, że lol nie może mieć pumy bo niby ona tak zatraca swoją dzikość czy coś i obie strony zaczęły wylewać na siebie pomyję
@TheExpertt: Widziałem tylko jeden artykuł z jakiegoś małego serwisu, przybliżyłbyś sprawę (bo z nagrania które widziałem wynika, że puma w tej klatce mieszkała)
@RedCapitan: Bo szybkim sprawdzeniu stwierdzam, że wszystkie strony konfliktu są pie**olnięte, a najbardziej zoo w Poznaniu. Oraz współczuję policji która musiała pomagać zoo
@RedCapitan: jak dla mnie to to nie jest klatka 2x1, chodzi o to że zwykłej osobie nie wolno mieć pumy że względów bezpieczeństwa(prędzej załatwisz sobie lwa lub tygrysa bengalskiego, pumy są za agresywne i za "dzikie"), a ten gośću załatwił sobie fundację i na nią miał tą pumę (wszystko na legalu)
@Rudinii: W sumie prawo pod tymi względami jest popie**olone, możesz sobie hodować co chcesz, ale chciałbyś czarną wdowę? "HUR DUR NIE MOŻESZ HODOWAĆ CZARNEJ FDOFY"
@Rudinii: Ja teraz czytałem inny artykuł i było tam i to zdjęcie i tamten filmik, więc raczej wierzę właścicielowi, bo się do tej małej klatki puma nie zmieściła, poza tym mam wrażenie, że dla zoo zależy wyłącznie na hajsie z pumy
@RedCapitan: oczywiście że tak, co z tego że masz swoje prywatne zwierzątko które wcale nie cierpi w twojej opiece a nawet wręcz przeciwnie, i tak jakieś zoo powie że masz oddawać, zabierze Ci, a potem będzie miało z tego pieniądze
Ej ej ej ej
Ale słuchaj ch*j nas to boli że masz tą pumę od 6 lat i wychowujesz ją od kocięcia.
My ją chcemy a wszystkie pieniądze na nowe zwierzęta przeje**liśmy xD
No to wiesz sprawa trafi do sądu a wyrok będzie z dupy.
Zwierze za darmo elo.
@arceus1: Pracownicy zoo: E, chcemy pumę teraz, więc ją weźmiemy siłą, idziecie z nami?
Dziennikarze: Spoko
Policja, która dowiedziała się następnego dnia, że zamiast łatwych negocjacji musi zorganizować wielką obławę:
Gdzie ku*wa poszliście?
Komentarze
Odśwież15 lipca 2020, 13:48
Uwaga parę faktów:
-Puma nie była przetrzymywana w klatce 2x2, to co pokazały media to była klatka transportowa
- To nie zoo, zaczęło tę szopkę! To sąd nakazał by puma została przeniesiona do tej konkretnej placówki to nie oni pierwsi się rzucili na właściciela pumy
- Niemniej pracownicy zoo, nie mieli prawa wchodzić na jego teren i bez asysty policji, ukraść mu zwierzę.
- Przechowywanie pumy w Polsce jest nielegalne, tylko w 3 przypadkach można takiego kota posiadać :zoo, ośrodek naukowy i cyrk. Właściciel założył ,,fikcyjny cyrk" dzięki czemu mógł sprowadzić pumę.
- Nawet jeśli chodzi o dobro zwierzęcia, to w zoo będzie miała takie same jak nie gorsze warunki jakie miała wcześniej
- Idiotyzmem było prowadzenie warsztatów w których można było wejść do klatki z pumą, nawet jeśli nigdy nie atakowała, to nie można mieć 100% zaufania do zwierząt, zwłaszcza takich z którymi nie ma się szans przetrwać. Dodatkowo on z tą pumą wychodził na spacery na szelkach.
To nie tak, że chcę by mu nie oddawali pumę. Liczę na to, że znajdą jakieś korzystne rozwiązanie i dla zwierzęcia i dla właściciela, ale jeśli już mu oddadzą pumę to mam nadzieję, że te warsztaty będą zupełnie inaczej wyglądać.
Odpisz
15 lipca 2020, 14:10
@Hiholatek: Kind of puma nie atakuje jeżeli nie robi się głupich ruchów (odwracanie się i tak dalej), nie widzę nic złego w wyprowadzaniu pumy na szelkach. Właściciela nie atakowała bo miał ją od kocięcia, więc czuła do niego respekt. Of course, z pumą nie masz szans jeśli Cię zaatakuje, jednak nie zrobi tego bez powodu, podczas warsztatów mówił dokładnie jak postępować za zwierzęciem, kiedy się odsunąć, a kiedy podsunąć. Można było to zrobić lepiej, ale wbrew pozorom pumy nie zachowują się na zasadzie "o wlazł mi do klatki z tatą idę mu uje**ć łeb".
Odpisz
15 lipca 2020, 14:33
To, że nie widzisz nic złego w wyprowadzaniu pumy na szelkach nie oznacza, że nie jest to głupie. To jest zwierzę, już pomijając fakt by chciała po prostu spierniczyć, aby cos upolować, nawet taki kot może się spłoszyć, a policja nie będzie się zastanawiać czy taka puma jest łagodna, tylko mogą przejść już do radykalnych środków (przypomnę, że do poszukiwania pumy i właściciela, wdrożono antyterrorystów, a oni nie mają raczej szkoleń z zakresu łapania zwierząt. Warsztaty mogą wyglądać tak samo, tylko bez wchodzenia do klatki, nawet jeśli są instrukcje jak się zachować, to obca osoba (która nawet nie przypuszczała, że może się impulsywniej zachować) może spanikować, to natomiast może sprowokować kota do ataku bądź obrony. Wątpię, by właściciel był ubezpieczony na to (zwłaszcza, że w cyrkach nie wchodzi się do klatek zwierząt), a potem będzie płacz, bo ludzie będą chcieli uśpić agresywne zwierzę. I właśnie przez takie zachowanie to jest jeden z wielu powodów w których chcą mu odebrać pumę (bo to wygląda mega, na nieodpowiedzialną osobę)
Odpisz
15 lipca 2020, 16:37
@Hiholatek: Skąd wiesz, że w zoo będzie miała gorsze warunki?
Odpisz
15 lipca 2020, 16:40
@ValerianLucyfer: A jakie ma mieć warunki będąc oddzieloną od kolesia z którym spędziła prawie całe życie, w miejscu gdzie codziennie będzie ją oglądać setki ludzi? Dodatkowo będzie pozbawiona tych "wygód" jak spacery, będzie totalnie odseparowana od innych zwierząt i ludzi.
Odpisz
15 lipca 2020, 22:20
@ValerianLucyfer: Tego nie wiem, wiem tyle, że u swojego właściciela nie miała złych warunków. Posiadała własną wolterierę, spała na kanapie (czyli mogła wchodzić do domu) wyprowadzano ją na spacer (co jest kretynizmem i nie ludzie, nie słuchajcie w tym przypadku głosu serca ,,bo Numbia taka kochana nic nie zrobi" to jest idiotyczne, swojemu właścicielowi na pewno nic nie zrobi, ale mniejszemu psu/kotu ZWIERZĘCIU które też posiada kochającego właściciela, ewentualnie człowieka który pochyli się na chwilę, a to działa na koty jak płachta na byka już tak)
Liczę na to, że właściciel odzyska pumę, oczywiście bez możliwości prowadzenia warsztat jakie miały dotychczas miejsce, oraz wyprowadzania pumy na spacer w sensie szanujmy się, koleś i tak posiada nie legalne zwierzę w Polsce.
Odpisz
15 lipca 2020, 22:24
@Hiholatek: No tak, bo przecież koty i psy nie uciekają na widok pie**olonej pumy. Zastanów się co mówisz, a nawet jeśli to... W mojej okolicy psy regularnie wpi***alają koty, powinniśmy zakazać psów? Nie, nie ma zwierzęcia, ma je organizacja cyrkowa, którą prowadzi, nawet nie powiem jak głupi jest paragraf o "nIeBeZpIeCzNyCh zWiErZęTaCh"
Odpisz
15 lipca 2020, 23:44
Pomyślałeś o tym, że puma może być szybsza od takich zwierząt? Albo o tym, że takie zwierzę poluje z ukrycia? Czemu nie wspomniałeś o człowieku? O np. dziecku, które już by nie miało szans z takim kotem?
,,W mojej okolicy psy regularnie wpi***alają koty, powinniśmy zakazać psów?" Właśnie sam sobie odpowiedziałeś, dlaczego pewne zwierzęta trzeba bardziej pilnować. Psy powinny być zamknięte na posesji, a nie latać w samopas po ulicy. Dlaczego ja muszę zakładać swojemu psu kaganiec mimo, że dam radę go utrzymać, a tymczasem jakiś gościu chodzi sobie z pumą na szelkach bez kagańca? Właśnie przez takie zachowanie (jakie ty reprezentujesz) właściciel może zostać ukarany, a dostanie kota z powrotem będzie utrudnione. Jeżeli puma ma wolterierę to serio nie musi wychodzić na spacery, zwierząt w zoo też się nie wyprowadza.
Ta organizacja cyrkowa, jest tylko przykrywką na posiadanie kota. Inaczej nie dałby rady przewieźć z pumy, ale to nie ma nic wspólnego z organizacją cyrkową. Jeżeli uważasz, że prowadzi cyrk, to tylko chcę dodać o tym, że te ,,ośrodki" nie szczycą się sławą jeśli chodzi o dobre traktowanie zwierząt (więc nie wiem czy to dobry pomysł by podawać taki argument)
,,nawet nie powiem jak głupi jest paragraf o "nIeBeZpIeCzNyCh zWiErZęTaCh"" W niewoli jest więcej tygrysów niż na wolności. Taki paragraf jednak utrudnia sprowadzanie w tym popychania hodowli dzikich zwierząt. Może chcesz by w Polsce były hodowle tygrysów pod piwnicą jakiś Januszy? ludzie mają problem by zaopiekować się chomikiem, albo traktują zwierzęta jak przedmiot no i oczywiście nie bez powodu wspomniałam o tych tygrysach, pewne gatunki zwierząt powinny pozostać w przyrodzie. Przepraszam, ale teraz pokazujesz tylko swoją ignorancję.
Odpisz
Edytowano - 15 lipca 2020, 23:50
@Hiholatek: Jak ma polować z ukrycia będąc na pie**olonej smyczy? O czym ty w ogóle człowieku piszesz? Co do tego, że puma nie powinna przebywać w Polsce, to akurat fakt, ale matka Nubii urodziła się w Europie, co znaczy, iż sprowadził ją ktoś tu dużo wcześniej. Nubia mogła równie dobrze trafić do prawdziwego cyrku, tam byłaby traktowana jak ścierwo. Mężczyzna wychodzi z nią na spacery na odludziu, puma nie wykazywała nigdy nieuzasadnionej agresji do ludzi. Jeżeli dalej jest to dla ciebie "dzikie zwierze" to bardzo mi przykro, ale nie dość, że nie widziała w życiu swojego naturalnego środowiska na oczy, to jeszcze mieszka z ludźmi od lat. Paragraf o "NIEBEZPIECZNYCH SFIERZĘTACH" jest beznadziejny nie dlatego, iż jakiś Janusz chce sobie hodować zagrożone gatunki w nieodpowiednich warunkach, a ogranicza terrarystów. Nie zezwala się między innymi na hodowlę niektórych gatunków silnie jadowitych węży, a z takich słynniejszych przykładów, to nie można hodować słynnej Czarnej Wdowy, jeżeli to jest dla Ciebie nieuzasadnione to ja nie wiem co jest.
Odpisz
16 lipca 2020, 00:07
,, To jest zwierzę, już pomijając fakt by chciała po prostu spierniczyć, aby cos upolować, nawet taki kot może się spłoszyć," (moja 2 odpowiedź) Właściciel może być rozkojarzony, sprzączka zardzewiała jedno szarpnięcie i zwierzę może dać nura. W pierwszym komentarzu jest o tym jakie mam stanowisko na temat posiadania Numbi przez swojego właściciela, czyli takie, że nie mam nic przeciwko (puma ma spoko warunki, jedynie problem jest nieodpowiedzialność w wprowadzeniu warsztatów i w wyprowadzaniu na spacer) Mówisz, że podczas warsztatów jest wyjaśnione jak zachowywać się do tego zwierzęcia, ale ja żadnych takich warsztatów (jak i większość ludzi) nie miała i ja np. nie wiem jak mam się zachować. No mnie uczyli, że jak pies biegnie w twoją stronę to muszę zakryć dłonie i twarz, czy to zadziała w przypadku pumy? Jest coś takiego jak instynkt, jaką mamy pewność, że Numbia tego nie posiada? (udomowienie psa bądź kota trwały setki tysięcy lat, tymczasem pum nie udomawiano).
Sam zaznaczyłeś o hodowli silnie jadowitych zwierząt. Sorry, ale ja nie chciałabym mieć w Polsce plagi czarnych wdów (mało było psychopatów co wrzucali inwazyjne bądź niebezpieczne zwierzęta na wolność?) po to jest ten paragraf, by nie hodować niebezpiecznych zwierząt, które mogą zagrażać innym.
Odpisz
16 lipca 2020, 00:09
@Hiholatek: Prawda jest taka, że ten paragraf nie ogranicza psychopatów, bo jeżeli taki człowiek chce to zrobić to i tak to zrobi. Krzywdzi to jedynie pasjonatów i hodowców.
Odpisz
16 lipca 2020, 00:17
Ta, ja nie twierdzę, że każdy terrarysta będzie nie odpowiedzialny bądź mu strzeli coś do głowy by sobie wypuścić zwierzaka. Jednak ten paragraf nie tyczy się tylko terrarystów, ale i przyszłych ,,hodowców" lwów czy kangurów (nie wiem czy kangury są dozwolone) jeżeli już by mieli znieść zakaz wprowadzania zwierząt terrarystycznych, to jestem za tym by były robione jakieś kontrole.
Odpisz
Edytowano - 16 lipca 2020, 00:25
@Hiholatek: Kangurów jest cała masa, większość z nich jest objęta ochroną "najmniejszej troski". Nie chodzi mi o sam zakaz hodowli, a o jego uzasadnienie, które jest najzwyczajniej w świecie głupie, szczególnie w wypadku gatunków nieinwazyjnych. Za granicą (Chodzi o naszych sąsiadów, między innymi Czechy) nie ma tego paragrafu, ale mimo wszystko nie mają plag czarnych wdów czy tego typu zwierząt. Niektórych zwierząt bez odpowiednich zezwoleń (które powinna też móc otrzymać osoba), jasnego dowodu w postaci kontroli warunków nie powinno się hodować. Sytuacja miałaby się inaczej, gdyby taki lew został urodzony na terenie Europy nie będąc w Zoo, nie można go wypuścić do naturalnego środowiska, a jeśli ktoś byłby w stanie zapewnić mu godny byt to chwała mu za to. Z resztą, jest wiele gatunków dozwolonych które zagrażają człowiekowi nieuczulonemu, są potencjalnie inwazyjne, a jednak może je hodować. Z tego powodu ten paragraf jest najzwyczajniej w świecie głupi.
Odpisz
14 lipca 2020, 23:29
Jakby ktoś się pytał o co chodzi, w dużym skrócie.
Weteran wojny w Afganistanie z 12 zmiany chyba postanowił sobie załatwić Pumę. Udało mu się, wszystko było dobrze, puma szczęśliwa ogólnie sytuacja ku*wa jest w pytę. Jednakże zoo w Poznaniu, że lol nie może mieć pumy bo niby ona tak zatraca swoją dzikość czy coś i obie strony zaczęły wylewać na siebie pomyję
Odpisz
14 lipca 2020, 23:34
@TheExpertt: No tylko że ta puma była podobno trzymana w klatce 2m×1m
Odpisz
14 lipca 2020, 23:37
@RedCapitan: Tak zaraz obok klatki z jednorożcem na prawo od tej z wielką stopą.
Odpisz
14 lipca 2020, 23:39
@RedCapitan: tak, ale to klatka transportowa coś w rodzaju tych wszystkich klatek w których wozi się koty do weterynarza
Odpisz
14 lipca 2020, 23:42
@RedCapitan: bo była z tego co wiem jak uciekł z nią do lasu albo tam wywalił klatkę w której ją gdzieś przewoził (nie pamiętam dokładnie)
Odpisz
14 lipca 2020, 23:43
@TheExpertt: Widziałem tylko jeden artykuł z jakiegoś małego serwisu, przybliżyłbyś sprawę (bo z nagrania które widziałem wynika, że puma w tej klatce mieszkała)
Odpisz
14 lipca 2020, 23:46
@RedCapitan: A to nie był ten typ co nagrywał u niego "Kamil in travel"? Tam dokładnie widać jaka to była klatka. (jeśli to jest on)
Odpisz
14 lipca 2020, 23:58
@RedCapitan: Bo szybkim sprawdzeniu stwierdzam, że wszystkie strony konfliktu są pie**olnięte, a najbardziej zoo w Poznaniu. Oraz współczuję policji która musiała pomagać zoo
Odpisz
14 lipca 2020, 23:59
@RedCapitan: jak dla mnie to to nie jest klatka 2x1, chodzi o to że zwykłej osobie nie wolno mieć pumy że względów bezpieczeństwa(prędzej załatwisz sobie lwa lub tygrysa bengalskiego, pumy są za agresywne i za "dzikie"), a ten gośću załatwił sobie fundację i na nią miał tą pumę (wszystko na legalu)
Odpisz
15 lipca 2020, 00:03
@Rudinii: Widziałem nagranie tuż po interwencji w domu, jakąś typiara z zoo pokazywała malutką klatkę z odchodami i mówiła, że w tym mieszkała puma.
Odpisz
15 lipca 2020, 00:07
@RedCapitan: a ok mi w necie kiedy o tym czytałem pokazało te zdjęcie klatki
Odpisz
15 lipca 2020, 00:08
@Rudinii: W sumie prawo pod tymi względami jest popie**olone, możesz sobie hodować co chcesz, ale chciałbyś czarną wdowę? "HUR DUR NIE MOŻESZ HODOWAĆ CZARNEJ FDOFY"
Odpisz
15 lipca 2020, 00:10
@Rudinii: Ja teraz czytałem inny artykuł i było tam i to zdjęcie i tamten filmik, więc raczej wierzę właścicielowi, bo się do tej małej klatki puma nie zmieściła, poza tym mam wrażenie, że dla zoo zależy wyłącznie na hajsie z pumy
Odpisz
15 lipca 2020, 12:51
@RedCapitan: oczywiście że tak, co z tego że masz swoje prywatne zwierzątko które wcale nie cierpi w twojej opiece a nawet wręcz przeciwnie, i tak jakieś zoo powie że masz oddawać, zabierze Ci, a potem będzie miało z tego pieniądze
Odpisz
15 lipca 2020, 18:26
@RedCapitan: Na razie pumę przeniesiono do Chorzowa, bo zoo z poznania już próbowało zwierzę sprzedać, CZEGO IM NIE WOLNO!!!!!!
Odpisz
15 lipca 2020, 12:02
ku*wa najpierw myślałem że chodzi o samochód pancerny puma i nie wiedziałem co jest nie tak
Odpisz
15 lipca 2020, 15:21
@Maly_modelarz15: W sumie
Kradzież samochodu przez właściciela zoo brzmi jak dobry pomysł na film
Odpisz
15 lipca 2020, 08:41
Znaczy i tak weteran, która ma pumę brzmi dość nieciekawie
Odpisz
15 lipca 2020, 13:14
@Tacyt1025: Taki wizerunek zrobiły media, w Afganie długo nie urzędował, sam zrezygnował.
Odpisz
15 lipca 2020, 13:34
@Tacyt1025: acha, czyli każdy weteran jest niebezpieczny bo był na wojnie?
Odpisz
15 lipca 2020, 12:10
moje miasto takie piekne
Odpisz
14 lipca 2020, 23:46
Ej ej ej ej
Ale słuchaj ch*j nas to boli że masz tą pumę od 6 lat i wychowujesz ją od kocięcia.
My ją chcemy a wszystkie pieniądze na nowe zwierzęta przeje**liśmy xD
No to wiesz sprawa trafi do sądu a wyrok będzie z dupy.
Zwierze za darmo elo.
Odpisz
Edytowano - 15 lipca 2020, 09:41
@Kapitalista: that is how Polska works
Odpisz
15 lipca 2020, 09:40
Teraz to ja się boję że mi lewiatana zabiorą, po tym jak mu pumę prawie bez powodu odebrali
Odpisz
14 lipca 2020, 23:23
Tak, ale jeśli radio nie kłamie, sprawa potoczyła się happy endem.
Odpisz
14 lipca 2020, 23:34
dla kogo
Odpisz
14 lipca 2020, 23:36
@iewek: W sensie, zgodzili się wszyscy, weteran wojny oddał pumę, a nie jest trzymana w zoo, ale gdzieś indziej. No i ma większą klatkę.
Odpisz
14 lipca 2020, 23:41
znaczy jest trzymana w Zoo, ale nie Poznaniu, tylko w Chorzowie. Poza tym właściciel będzie mógł się nią opiekować jako wolontariusz zoo
Odpisz
14 lipca 2020, 23:42
oraz Poznań się chyba nadal domaga zwierzęcia
Odpisz
14 lipca 2020, 23:43
@arceus1:
Odpisz
14 lipca 2020, 23:48
@TheExpertt: najlepsza była sytuacja jak ziomki z zoo z poznania chcieli go pobić i zabrać mu pumę bez policji XD
Odpisz
15 lipca 2020, 00:06
@arceus1: dla tego taki tytuł mema jest XD
Odpisz
15 lipca 2020, 00:07
@arceus1: Pracownicy zoo: E, chcemy pumę teraz, więc ją weźmiemy siłą, idziecie z nami?
Dziennikarze: Spoko
Policja, która dowiedziała się następnego dnia, że zamiast łatwych negocjacji musi zorganizować wielką obławę:
Gdzie ku*wa poszliście?
Odpisz
15 lipca 2020, 00:15
@RedCapitan: no tak było, NIE ZMYŚLAM
Odpisz