Z tego co wiem :
- Elfy potrafią posługiwać się magią ( np. pradawna moda ) i są świetne w szermierce i łucznictwie
- Mamy tu 3 smoki vs 2 , a smoki Asha są już po 2 i 3 ewolucji ( o ile dobrze kojarzę ) , a zwykłe dorosłe smoki ( np. Saphira ) są jakieś 3x większe od nich ( od Charizarda , może 2 )
Więc jeśli to miało być nawiązanie do walki to Elfka spokojnie by wygrała.
Ja tak samo,oprócz retribution,za to w pierwszą część Dawn of War dodatkowo.Z rasami nie ma się co kłócić,Nekroni najlepsi,same plusy:
-tylko energia z generatorów jako surowiec
-wytrzymałe i efektownie wyglądające jednostki
-Tytan-budynek
Przy wyborze ras nie ma się co zastanawiać,dlatego uważam,że Dark Crusader to jedna z najlepszych części tej serii :)
Chociaż mogło by się zdawać,że są trochę zacofani,ponieważ inne rasy powalają swoim wyglądem.Według mnie jeszcze za najsłabszą rasę uważam Eldarów.Oczywiście nie grałem w universum,dlatego piszę tutaj w temacie serii RTS :)
A co do wad,które wymieniłeś,to przeciwnie,kupno jednostek nie jest takie drogie.Plusem jest to,że nie potrzeba zdobywać punktów strategicznych i męczyć się ze zdobywaniem,skoro wystarczy wybudować kilka generatorów i ma się wszystkiego pod dostatkiem.Wystarczy tylko dobrze zbilansować wydatki,a armii ci nie zabraknie.W rozgrywce to właśnie Nekroni najszybciej tworzą armię,poza tym,jeden odział podstawowej jednostki z działkiem laserowym jest 1.5 razy silniejszy niż jednostki Marines,Orków,czy Gwiezdnej Gwardii.
I tu się z tobą nie zgodzę.Wystarczy wybudować trochę generatorów pod początek rozgrywki i już masz armie i nie musisz się męczyć ze zdobywaniem punktów strategicznych.Poza tym,to właśnie Necroni najszybciej tworzą armię zwykle z powodu tylko jednego rodzaju surowca.Ponadto jeden podstawowy odział z działkami plazmowymi jest 1.5x silniejszy od jednostek orków czy też jakieś innej rasy.
Oczywiście,że tak obeliski po rozbudowaniu są nawet lepsze niż zwykłe działka plazmowe,chociaż nie do końca.Wspomniałem,że niepotrzebne jest zajmowanie punktów jako źródeł surowca,ale punkty spełniają o wiele więcej funkcji,które jużpewnie znasz i nie będę się już tu zbytnio o nich rozpisywał.
1) Ta część o mięsie armatnim... Imperium nie bardzo przejmuje się obywatelami czy stratami. Chodzi o przetrwanie Imperium, czyli administracji. Rzucą miliony ludzi w walkę o jedną planetę, jeśli jest tam kamyk, którego kiedyś podobno dotknął Imperator i... jest to jedyna istotna rzecz na tej planecie. Ponieważ jednak większa część planet Drogi Mlecznej należ do Imperium, to mają prawie największą armię galaktyki.
2) Co do SM, masz wstęp do DoW1, gdzie GI nie była w stanie sama utrzymać Tartarusa, więc przylecieli Kosmiczni Marines (SM), żeby ich wyrę*bang* WESPRZEĆ BOHATERSKĄ ARMIĘ TARTARUSA.
@Axl_MMX: Dawno nie grałem w Warhamera trochę się pozapominało to i owo.Ale jeśli chodzi o Gwardię Imperialną,to była to rasa dość skrajna.Z jednej strony liczna w armii piechoty,ale z drugiej strony prawie bezużyteczna,bo jeśli się nie dorobisz na miotacze ognia i RPG w oddziałach do pancernych maszyn niszczenia,nic ci oni nie dadzą.Trochę trzeba było w to surowców wkładać.Ale maszyny to mieli najróżniejsze i sprawne na wyższym poziomie niż niektóre inne rasy.Tą klasą trzeba moim zdaniem kierować rozważnie.A co powiesz o Tau,bo jak dla mnie też są efektywni,trochę jak z predatora niektórzy w oddziałach wyglądają,kiedy się ich przybliży na mapie.Podobają mi się te latające jednostki.Nie pamiętam nazwy,ale pamiętam to,że byli wytrzymali,a co najważniejsze szybcy i można było przeprowadzać nimi bardzo dobre akcje z zasadzki na wrogów. :)
Nie bardzo lubię używać Tau. Nie są aż tak liczni jak GI, a w walce wręcz ich podstawowa jednostka jest zbyt słaba, by uporać się ze sprytnie zastawioną zasadzką. Poza tym niekompatybilność przedostatnich budowli ze sobą jest nieco denerwująca, bo nigdy nie udało zbudować się tego przekaźnika, który był w danej sytuacji potrzebny. Najbardziej denerwują mnie jednak Eldarzy, bo Obrońca może wykrywać jednostki w infiltracji (DoW1), przez długi czas ich budowniczy mógł chować się w portalach osnowy i odbudowywać bazę, a przypadki kiedy Piewca Upiorytu rozwalił odział GI w walce wręcz były dosyć częste. Nie lubię zbyt potężnych armii.
@Axl_MMX: Ale jednak musisz przyznać,że pojazdy wojenne Tau nie mają sobie równych,przynajmniej z większością ras.Lekki szybki,może nie takie wytrzymałe,ale za to robią dobre manewry.Najbardziej przydatnym pojazdem,nie pamiętam dokładnie nazwy,bo już w to od 2 lat nie grałem,pojazd,który wypuszczał te niebieskie rakiety.Najlepsza moim zdaniem jednostka z podstawowych pojazdów.Wystarczy wyprodukować 5,rozstawić odpowiednio na mapie szykiem i już się ma efektywną artylerię przeciwko wrogimi na przykład jednostkami Gwardii.Taki oddział zmiótł by tych żołnieżyków w 15 sekund,oczywiście gdyby były jeszcze popierane przez lekką piechotę,aby mieć osłonę pod ofensywę.
Dwa słowa: Basilisc i Baneblade, o ile to pierwsze zostało osłabione przy wprowadzeniu do DoW, to i tak jest dobrą artylerią, a przy dorzuceniu do tego Leman Russów, GI ma do dyspozycji wystarczającą moc ognia do zmiecenia niemal wszystkich jednostek idących w jej kierunku. Oczywiście, jak już się przebijesz przez taką osłonę, to najprawdopodobniej rozwalisz całą bazę w mniej niż 1,5 minuty, ale samo dojście do niej zajmie ci 1,5 godziny.
@Axl_MMX: Poruszyłeś właśnie temat tej skrajności rozwoju GI.Piechota bez rozwoju słaba,ale artyleria i czołgi nawet dobre i tanie chyba,nie pamiętam,bo dawno nie grałem,ale moim zdaniem nie dorównują pojazdom wojennym Tau.Jednak powiem tylko tyle,że najsłabszą rasą są Eldarzy,bez wątpienia.
Komentarze
Odśwież23 listopada 2021, 15:03
Charizard nie jest smokiem!
Odpisz
15 listopada 2013, 15:13
Jeszcze Salamance'a brakuje. ; ^ ;
Odpisz
1 kwietnia 2014, 11:16
albo flygona ;_;
Odpisz
1 kwietnia 2014, 13:46
Albo Altarii ;_;
Odpisz
19 kwietnia 2014, 09:18
Albo Rayquazy. Zygarde. Haxorusa. Garchompa. Reshirama. Zekroma. Kyurema. Dialgi. Palkii. Giratiny. Hydreigona.
Więcej fajnych smoczych typów nie ma.
Odpisz
19 kwietnia 2014, 17:00
@shark2199: A gdzie Mega Charizard X? ;_;
Odpisz
5 stycznia 2017, 20:58
@shark2199: hakomo-mo
Odpisz
2 listopada 2014, 15:10
charizard to nie smiok chyba że mega
Odpisz
6 marca 2015, 14:42
@Martinka57: Ale stworzenie blisko spokrewnione ze smokiem, które można uznawać za smoka.
Odpisz
16 listopada 2013, 12:08
Z tego co wiem :
- Elfy potrafią posługiwać się magią ( np. pradawna moda ) i są świetne w szermierce i łucznictwie
- Mamy tu 3 smoki vs 2 , a smoki Asha są już po 2 i 3 ewolucji ( o ile dobrze kojarzę ) , a zwykłe dorosłe smoki ( np. Saphira ) są jakieś 3x większe od nich ( od Charizarda , może 2 )
Więc jeśli to miało być nawiązanie do walki to Elfka spokojnie by wygrała.
Odpisz
20 listopada 2013, 21:04
@Krychomir: Ale ona nie jest elfką. :|
Odpisz
5 stycznia 2014, 17:44
@Krychomir: To nie Arya. Arya ma czarne włosy
Odpisz
6 marca 2015, 14:44
@Krychomir: Tylko ze to nei Ash tylko Red, Gyby to był Ash, to były by inne smoki jak goodra.
Odpisz
15 listopada 2013, 14:33
A ja mam Nekrońską armię.
Odpisz
15 listopada 2013, 14:37
Chodzi ci o Dawn of War? :)
Odpisz
15 listopada 2013, 15:52
O Uniwersum Warhammer 40k nędzniku!
Odpisz
15 listopada 2013, 15:57
Nie grałem,a w ile części serii grałeś?
Odpisz
15 listopada 2013, 16:07
Dark Crusade, soulstorm, Dawn of War II i dodatek retribution.
Odpisz
15 listopada 2013, 16:14
Ja tak samo,oprócz retribution,za to w pierwszą część Dawn of War dodatkowo.Z rasami nie ma się co kłócić,Nekroni najlepsi,same plusy:
-tylko energia z generatorów jako surowiec
-wytrzymałe i efektownie wyglądające jednostki
-Tytan-budynek
Przy wyborze ras nie ma się co zastanawiać,dlatego uważam,że Dark Crusader to jedna z najlepszych części tej serii :)
Odpisz
15 listopada 2013, 16:22
Cóż, do wad nekronów należą:
-powolność w rozwoju
-wolne jednostki
-jednostki są dość drogie.
Moją ulubioną rasa w Uniwersum są Orkowie.
Odpisz
15 listopada 2013, 16:35
Chociaż mogło by się zdawać,że są trochę zacofani,ponieważ inne rasy powalają swoim wyglądem.Według mnie jeszcze za najsłabszą rasę uważam Eldarów.Oczywiście nie grałem w universum,dlatego piszę tutaj w temacie serii RTS :)
A co do wad,które wymieniłeś,to przeciwnie,kupno jednostek nie jest takie drogie.Plusem jest to,że nie potrzeba zdobywać punktów strategicznych i męczyć się ze zdobywaniem,skoro wystarczy wybudować kilka generatorów i ma się wszystkiego pod dostatkiem.Wystarczy tylko dobrze zbilansować wydatki,a armii ci nie zabraknie.W rozgrywce to właśnie Nekroni najszybciej tworzą armię,poza tym,jeden odział podstawowej jednostki z działkiem laserowym jest 1.5 razy silniejszy niż jednostki Marines,Orków,czy Gwiezdnej Gwardii.
Odpisz
15 listopada 2013, 16:40
I tu się z tobą nie zgodzę.Wystarczy wybudować trochę generatorów pod początek rozgrywki i już masz armie i nie musisz się męczyć ze zdobywaniem punktów strategicznych.Poza tym,to właśnie Necroni najszybciej tworzą armię zwykle z powodu tylko jednego rodzaju surowca.Ponadto jeden podstawowy odział z działkami plazmowymi jest 1.5x silniejszy od jednostek orków czy też jakieś innej rasy.
Najsłabszą moim zdaniem rasą są Eldarzy.
Odpisz
15 listopada 2013, 18:11
Musisz zajmować punkty gdyż przyśpiesza to rekrutację i badania, a poza tym Obeliski zwiększają limit populacji.
Odpisz
15 listopada 2013, 18:14
Oczywiście,że tak obeliski po rozbudowaniu są nawet lepsze niż zwykłe działka plazmowe,chociaż nie do końca.Wspomniałem,że niepotrzebne jest zajmowanie punktów jako źródeł surowca,ale punkty spełniają o wiele więcej funkcji,które jużpewnie znasz i nie będę się już tu zbytnio o nich rozpisywał.
Odpisz
Edytowano - 15 listopada 2013, 18:20
Moi Gwardziści wystawili Basilisc'i i Baneblade'a. SPRÓBUJ TU DOJŚĆ!
Odpisz
15 listopada 2013, 18:22
@Axl_MMX: DAWAĆ TU MONOLIT MOI WIERNI ŻOŁNIERZE!
Odpisz
15 listopada 2013, 18:27
I CO NAM ZROBISZ!!! JAK SIĘ UDA TO ZNISZCZĘ WASZ MONOLIT, A W NAJGORSZYM WYPADKU MARINES BĘDĄ WALCZYĆ NA NASZYCH TRUPACH!!!
Odpisz
15 listopada 2013, 18:27
@Axl_MMX: O której teraz części piszesz?
Odpisz
16 listopada 2013, 07:40
@Axl_MMX: Pamiętaj że moi żołnierze mogą zostać wskrzeszeni.
Odpisz
16 listopada 2013, 08:27
W tym wypadku o zwykłym wszechświecie warhammera 40k.
Odpisz
16 listopada 2013, 11:42
@Axl_MMX: Popieram komentarz o wskrzeszeniu,Nekroni czasami mogą walczyć nawet 3-krotnie po wskrzeszeniu. :)
Odpisz
16 listopada 2013, 17:40
Mam do dyspozycji całą galaktykę mięsa armatniego, najlepszą artylerię, ewentualnie otrzymam wsparcie od SM. DEAL WITH IT!
Odpisz
16 listopada 2013, 18:46
@Axl_MMX: Nie wiem co napisałaś,ale mało mi się to kojarzy z Warhamerem.Wytłumacz to proszę :)
Odpisz
16 listopada 2013, 23:03
1) Ta część o mięsie armatnim... Imperium nie bardzo przejmuje się obywatelami czy stratami. Chodzi o przetrwanie Imperium, czyli administracji. Rzucą miliony ludzi w walkę o jedną planetę, jeśli jest tam kamyk, którego kiedyś podobno dotknął Imperator i... jest to jedyna istotna rzecz na tej planecie. Ponieważ jednak większa część planet Drogi Mlecznej należ do Imperium, to mają prawie największą armię galaktyki.
2) Co do SM, masz wstęp do DoW1, gdzie GI nie była w stanie sama utrzymać Tartarusa, więc przylecieli Kosmiczni Marines (SM), żeby ich wyrę*bang* WESPRZEĆ BOHATERSKĄ ARMIĘ TARTARUSA.
Odpisz
17 listopada 2013, 10:23
@Axl_MMX: Dawno nie grałem w Warhamera trochę się pozapominało to i owo.Ale jeśli chodzi o Gwardię Imperialną,to była to rasa dość skrajna.Z jednej strony liczna w armii piechoty,ale z drugiej strony prawie bezużyteczna,bo jeśli się nie dorobisz na miotacze ognia i RPG w oddziałach do pancernych maszyn niszczenia,nic ci oni nie dadzą.Trochę trzeba było w to surowców wkładać.Ale maszyny to mieli najróżniejsze i sprawne na wyższym poziomie niż niektóre inne rasy.Tą klasą trzeba moim zdaniem kierować rozważnie.A co powiesz o Tau,bo jak dla mnie też są efektywni,trochę jak z predatora niektórzy w oddziałach wyglądają,kiedy się ich przybliży na mapie.Podobają mi się te latające jednostki.Nie pamiętam nazwy,ale pamiętam to,że byli wytrzymali,a co najważniejsze szybcy i można było przeprowadzać nimi bardzo dobre akcje z zasadzki na wrogów. :)
Odpisz
Edytowano - 17 listopada 2013, 11:17
Nie bardzo lubię używać Tau. Nie są aż tak liczni jak GI, a w walce wręcz ich podstawowa jednostka jest zbyt słaba, by uporać się ze sprytnie zastawioną zasadzką. Poza tym niekompatybilność przedostatnich budowli ze sobą jest nieco denerwująca, bo nigdy nie udało zbudować się tego przekaźnika, który był w danej sytuacji potrzebny. Najbardziej denerwują mnie jednak Eldarzy, bo Obrońca może wykrywać jednostki w infiltracji (DoW1), przez długi czas ich budowniczy mógł chować się w portalach osnowy i odbudowywać bazę, a przypadki kiedy Piewca Upiorytu rozwalił odział GI w walce wręcz były dosyć częste. Nie lubię zbyt potężnych armii.
Odpisz
17 listopada 2013, 11:24
@Axl_MMX: Ale jednak musisz przyznać,że pojazdy wojenne Tau nie mają sobie równych,przynajmniej z większością ras.Lekki szybki,może nie takie wytrzymałe,ale za to robią dobre manewry.Najbardziej przydatnym pojazdem,nie pamiętam dokładnie nazwy,bo już w to od 2 lat nie grałem,pojazd,który wypuszczał te niebieskie rakiety.Najlepsza moim zdaniem jednostka z podstawowych pojazdów.Wystarczy wyprodukować 5,rozstawić odpowiednio na mapie szykiem i już się ma efektywną artylerię przeciwko wrogimi na przykład jednostkami Gwardii.Taki oddział zmiótł by tych żołnieżyków w 15 sekund,oczywiście gdyby były jeszcze popierane przez lekką piechotę,aby mieć osłonę pod ofensywę.
Odpisz
17 listopada 2013, 13:23
Dwa słowa: Basilisc i Baneblade, o ile to pierwsze zostało osłabione przy wprowadzeniu do DoW, to i tak jest dobrą artylerią, a przy dorzuceniu do tego Leman Russów, GI ma do dyspozycji wystarczającą moc ognia do zmiecenia niemal wszystkich jednostek idących w jej kierunku. Oczywiście, jak już się przebijesz przez taką osłonę, to najprawdopodobniej rozwalisz całą bazę w mniej niż 1,5 minuty, ale samo dojście do niej zajmie ci 1,5 godziny.
Odpisz
17 listopada 2013, 17:10
@Axl_MMX: Poruszyłeś właśnie temat tej skrajności rozwoju GI.Piechota bez rozwoju słaba,ale artyleria i czołgi nawet dobre i tanie chyba,nie pamiętam,bo dawno nie grałem,ale moim zdaniem nie dorównują pojazdom wojennym Tau.Jednak powiem tylko tyle,że najsłabszą rasą są Eldarzy,bez wątpienia.
Odpisz
15 listopada 2013, 19:56
A nagle : Dovahkiin!
Odpisz
15 listopada 2013, 23:57
@Hiszpanska_Inkwizycja: Którego nikt się nie spodziewał, tak jak...
Odpisz
16 listopada 2013, 11:59
@Aracz: HISZPAŃSKIEJ INKWIZYCJI!
Odpisz
14 maja 2015, 18:18
@Hiszpanska_Inkwizycja: Charizard to nie jest oficjalny smok, więc może wygrać.
Odpisz
Edytowano - 15 listopada 2013, 16:40
(2 razy napisany komentarz)
Odpisz
15 listopada 2013, 16:39
Daenerys wyga. :P
Odpisz