@CWIRRED: Wiem, że powszechnie nie uznaje się języka polskiego za utylitarny czy dążący do czystości formalnej, ale masz i w literaturze, i w kulturze mówionej określenie „mieszanie ras”, więc wcale nie musiałeś sięgać po określenie gastronomiczne.
@CWIRRED: Nie ma to jak wstawiać memy głównie jaka to lewica nie jest głupia a jednocześnie samemu doszukiwać promocji związków mieszanych w jakiśm losowym memie
@Towarzysz777: Nacjonalizm nie jest taki zły, a podziały są istotne, jeśli odzwierciedlają rzeczywistość. A globalizacja to przede wszystkim regres kulturowo-duchowy i ekonomiczne traktowanie każdej, nawet nieprzeliczalnej na pieniądze rzeczy.
@Towarzysz777: Globalizm... tfu. Ideologia która chce usunąć narody, rasy, religie i dumę narodową. Takie coś nie ma racji bytu i wtedy korporacje by się strasznie rozpanoszyły. Państwo narodowe to jedyny organ chroniący Cię przed korporacją. Myślisz że korporacje lubią stosować się to wyroków sądów takich państw jak np. Estonia? Chyba lepiej przekupić jeden światowy rząd niż męczyć się ze wszystkimi z osobna. Nacjonalizm nie zakłada robienia „rasy panów” nawet faszyzm tego nie zakłada (żebyś się nie odwoływał do Włoch to zaznaczę że oni zrobili klona niemieckej ustawy co do wyższości rasy i dyskryminację innych narodów z powodu nacisku lewicowej 3 rzeszy).
@KufelMleka: Coo od kiedy. Nie mówię o urbanizacji czy MacDonaldach, prędzej o myśleniu zamiast nacjonalistycznie to ogólnikowo o całej planecie, o łączeniu się zamiast dzieleniu wojnami, o braku czegoś takiego jak "Czarnym nie wolno się mieszać z białymi!" Albo "Biali siłą świata!" (To w Polsce a w takim RPA czarni siłą świata czarni najlepsi). Otwarcie się na świat to piękna przyszłość :) Sojusze, Unie, nawet łączenia się narodów zawsze mile widziane. Nauka języka angielskiego, historii świata, WOS-u itd. jest bardzo pożyteczna. Nie ma że jeden naród good, a drugi bad, wspólne inwestycje, handel, dbanie o planetę (ekologia) itp. Oprócz bycia Polakami jesteśmy ZIEMIANAMI jak inni, ruski, Niemiec, Anglik, Amerykaniec, Japoniec, Nigeryjczyk, Arab, wszyscy to jeden gatunek i jedna rodzina :))
@Towarzysz777: Pseudonowoczesna krótkowzroczność, pozwalająca na brak pozytywnych schematów, rozpasanie duchowe oraz na akceptowanie własnych słabości nie po to by je zmienić w cos silnego, ale by czuć się ze słabościami dobrze. Znacznie bardziej pozytywnym dla rozwoju poszczególnych jednostek ludzkich byłoby coś, co określę nacjonalizmem globalnym - nie że każdy może być równy, ale że każdy może być wielki i wspaniały.
Poza tym to co wymieniłeś to nie sam nacjonalizm, tylko szowinizm, który często bywa elementem nacjonalizmu, ale który można z niego kompletnie wyrugować.
@KufelMleka: Szowinizm? Równość wszystkich ludzi na świecie niezależnie od tego jacy są+ uważanie wszystkich na świecie za braci i siostry + kończenie bezsensownych wojen często wywołanych przez nacjonalizm i"Niemcy lepsi od Słowian, Niemcy rasa panów, szykujcie się na wpie**ol". Patriotyzm może być, natomiast miejscem nacjonalistów jest więzienie :)
@Towarzysz777: No to białych zabrać z RPA i odwrotnie. Ekologia w wykonaniu UE to żart a sama UE która chce zniszczyć narody europejskie i wprowadzić multikulti, a to postulaty globalizmu (to taki mały globalizm, nazwijmy go eurolizmem). Multikulti nie działa a najlepszym przykładem jest Izrael. Bardziej czuje się Polakiem niż ziemianinem. Angielski też jest i będzie nauczany bo to język uniwersalny więc nie widzę tutaj sensu. Handel jest więc to też bez sensu. Wspólne inwestycje? Tylko w co? W ekoterroryzm? Czy w globalną armie? Historia świata poza historią narodu też jest nauczana w szkołach więc argument nietrafiony. Biały ma być biały, czarny ma być czarny. Wszyscy inni wszyscy równi. Wszyscy są jednostkami więc nie wyglądają tak samo. Osobiście popieram kult jednostki. A nie klony.
@CWIRRED: Po 1. Globalizm aktualnie kuleje.
Po 2. Bardziej czuję się ziemianinem niż Polakiem.
Po 3. No jest angielski nauczany... To gdzie ty tu masz kontrargument? Wymieniłem to czego się uczymy a co jest bardzo ważne w globaliźmie. Już teraz świat dąży bardzo powoli do globalizmu.
Po 4. No handel jest, ponownie nie widzę o co ci chodzi.
Po 5. Ekoterroryzm to jeszcze nie słyszałem xD Jestem na kierunku odnawialnych źródeł energii i doskonale wiem jak ekologia pomaga na świecie i musi być rozwijana.
Po 6. Ponownie nie wiem o co ci chodzi, bo rzeczywiście biały jest biały a czarny jest czarny, a któryś jest gorszy? Absolutnie nie, to chyba obaj się zgadzamy. Wszyscy są inni i wszyscy są różni, a mimo to wszyscy powinni być równi. Wszyscy są jednostkami i nie powinni wyglądać tak samo i nie wyglądają.
O czym Ty piszesz, wymieniłeś założenia globalizmu xD Pewnie spotkałeś się wyłącznie w telewizji TVNacjonalizm z jakimiś protestami Greenpeace czy zieloni xDD
@Towarzysz777: Jako idee szowinistyczne określiłem to, co ty ująłeś słowami "Czarnym nie wolno się mieszać z białymi!" albo "Biali siłą świata!". A ograniczenia władzy lokalnej dla władzy centralnej jakoś nigdy w dłuższej mierze nie wychodziło na dobrze ani państwom, ani pojedynczym ludziom. A tylko polityczne pojmowanie korzyści i zagrożeń płynących z idei globalizacyjnych jest ślepotą.
@KufelMleka: Ślepotą jest też postawianie innych państw jako gorszych, dbanie o to by to moje państwo było najlepsze, moje najbogatsze, najsilniejsze militarnie, POLAND STROOONK... Nie nie i nie, zbrojenie własnego państwa i chęć niezdrowej rywalizacji z innymi to głupota co pokazała zimna wojna. Nigdy nikt nie chciał globalizmu przed XX wiekiem, więc jakie próby? Od tysięcy lat jest tylko - Moja rasa, mój naród, moje państwo, wszyscy inni mogliby co najwyżej klękać przed moim krajem - a konsekwencją setki wojen, brawo inteligencjo świata xD
Ja, ja, moje, mój, wy źli, wy gorsi, wy niewolnicy, wy podludzie ~ 3000 lat w pigułce.
@Towarzysz777: To co opisujesz to właśnie kwintesencja szowinizmu politycznego, który, naprawdę bez żadnej straty, można usunąć. I do pozytywnego budowania poczucia wartości narodowej lub innej wspólnotowej - czyli poprzez sprawianie, że jest się lepszym, a nie poprzez mówienie, że inni są gorsi - powinniśmy jako ludzkość dążyć, bo w takim przypadku będzie większe zróżnicowanie kulturowe, filozoficzne i artystyczne.
@Towarzysz777: 1. Kuleje bo nie ma prawa się udać.
2. Ok, twoja opinia.
3. Właśnie o to chodzi by zatrzymać globalizm i postawić większy nacisk na język ojczysty.
4. No jest więc dlatego wskazałem żę twój argument nie miał sensu. "wspólne inwestycje, handel, dbanie o planetę (ekologia) itp."
5. Akurat elektrownie węglowe się ciągle rozwijają i codziennie można wyprodukować więcej prądu z jednej bryłki. Atomówki są uszczelinane a solary, wodne i wiatraki mało się rozwijają.
6. Lepiej nie mieszać ras bo wtedy powstaną klony.
Poza tym każdy patriota chce by jego państwo było najlepsze, moje najbogatsze, najsilniejsze militarnie i STROOONK.
@KufelMleka: To tak jak uważać siebie za lepszego od innych i nadczłowieka, a następnie żeby nie być gołosłownym dążenie do tego i udowadnianie... Motywacja motywacją, a jednak to nigdy nie jest zwykłe "my lepsi", a "my lepsi, a inni gorsi, jak podludzie którzy nam się należą"... Między patriotyzmem a nacjonalizmem jest cienka różnica i nie warto jej przekraczać, bo konsekwencje mogą być opłakane
@Towarzysz777: Jest tak gdy ludzie nie dążą do mądrości i doskonałości. Mimo że to może być nieosiągalne, to sama wędrówka ku temu pozwala się wyzbyć takiego sposobu myślenia. W ideach nacjonalistycznych jest o to trudno, ale w globalistycznych jeszcze trudnej o osobisty rozwój jednostek. I właśnie dlatego te systemy są gorsze, bo zakładają polepszenie ludzi wyłącznie poprzez lepsze społeczeństwo, ale to się nie uda, bo najpierw trzeba lepszych ludzi i inicjatyw oddolnych.
@Towarzysz777: Jak już mówiłem i powtórze jeszcze raz: Nacjonalizm nie zakłada robienia „rasy panów” nawet faszyzm tego nie zakłada (żebyś się nie odwoływał do Włoch to zaznaczę że oni zrobili klona niemieckej ustawy co do wyższości rasy i dyskryminację innych narodów z powodu nacisku lewicowej 3 rzeszy). Ja ide spać. Możemy kontynuować jutro.
@CWIRRED: 1. Gdybyś jeszcze nie zauważył, to to się dzieje, a to czy się uda to kwestia czasu.
2. No i każdy ma prawo do swojej, stąd te wszystkie poróżnienia w światopoglądzie.
3. Na odwrót, postawić na języki międzynarodowe, a najlepiej na jeden globalny - angielski z racji tego że jest najłatwiejszy i najbardziej powszechny.
4. Który argument? Wspólne inwestycje, handel, ekologia to podstawa do globalizmu i aktualnie się to dzieje, to nie wiem co chcesz obalać bo chyba nie fakty xD
5. Elektrownie węglowe wyczerpują złoża, a te zostaną wyczerpane do 2050 roku, podczas gdy już teraz węgiel drożeje, w Polsce przez 30 lat węgiel podrożał 3-krotnie gdyż kończy się, a sam jest coraz gorszej jakości, więc za ten przeciętnej jakości zapłacimy nawet 5 razy tyle dawniej. Technologie odnawialne przez 100 lat od ich wynalezienia rozwinęły się mniej niż przez ostatnie 10 lat, więc przyspieszyły ponad 10 krotnie, są reklamy, projekty, "mój prąd" itd, więc przez następne 20 lat przyspieszą co najmniej 50 krotnie względem XX wieku. Bez ekologii przyszłość nie istnieje ;)
6. Rasy się mieszają, co jest przykładem wolności i równości każdego człowieka na świecie... Nie będzie dosłownie nikt Ci mówił, z kim możesz współżyć a z kim nie oraz z kim masz założyć rodzinę, a z kim nie. To jakich jesteśmy ras jest nieistotne, gdyby za 200 lat wszyscy byli mieszankami to tak naprawdę rasy i podziały na gorszą i lepszą by znikły, zupełnie jak w scenariuszu w którym np. Meksykanie czy Azjaci zalewają cały świat i wypierają białego czy czarnego człowieka... I tutaj pytanie: I co w związku? Niech się łączą z kim chcą, cywilizacja tylko na tym zyskuje, Trump ma mokro w łóżku bo boi się że za 100 lat w Ameryce nie będzie ani 1 białego człowieka xD I? Gatunek upadnie a niebo zawali się na głowy? Jeżeli tak się potoczyła historia to to są jej skutki i tyle.
@Kapitalista: Absolutnie nie, gdyż nie ja zacząłem, a pewien faszysta zabraniający ludziom kochać kogo chcą i zabraniający ludziom zakładać rodziny z kim chcą.
@Towarzysz777: Ja to rozumiem i chętnie bym tutaj dzisiaj podyskutował ale mam anime do obejrzenia.
A jemu i tak nic nie wytłumaczysz.
Przecież w niedawnej gównoburzy to ten właśnie osobnik zabraniający miłości dwójki ludzi tylko ze względu na kolor skóry chwalił się jak to nie potrącił kota jadąc na rowerze nie czując przy tym wyrzutów sumienia.
@CWIRRED: Nacjonalizm ZAKŁADA wywyższanie jednych ludzi nad drugimi i jak pięknie i cudownie i słodko byś tego nie ubrał w słowa to wciąż jest to do bani i zasługuje na więzienie z jednej prostej przyczyny - Nie ma takiego czegoś jak lepszy czy gorszy, a że nacjonalizm zakłada wychwalanie jednych nad drugimi, to prowadzi do śmierci i cierpienia miliardów za to że żyją :) Teraz wyskocz jeszcze, że nazizm nie zakładał wyrżnięcia lub zniewolenia wszystkich ras na świecie prócz aryjskiej to możemy kończyć bo to gra w szachy z gołębiem xD
@Towarzysz777: Nie chce mi się rozpisywać, bo już późno, ale na jedną rzecz zwrócę jeszcze uwagę: jeden język jako język narodowy wszystkich ludzi jest bardzo złym pomysłem dla rozwoju ludzkości, ponieważ język rodzimy danego człowieka dość mocno definiuje jego sposoby myślenia, postrzegania rzeczywistości, jego wyobraźni, kultury i sztuki. Mnogość języków narodowych i pewien brak płynności komunikacyjnej między wszystkimi ludźmi sprawia tylko przejściowe trudności, bo w końcu przy zrozumieniu się nawzajem następuje znaczny rozwój każdej strony, bo zwykle zdarza się, że w jednym języku ludzie są wstanie myśleć o ideach, które w innym nie są nawet nazwane (oczywiście przy założeniu że ludzie akurat będą dobrej woli, bo bez tego nawet z najszlachetniejszej rzeczy zrobimy gówno).
@Kapitalista: Mówisz? Czyli co? Człowiek-Gołąb? Dumny z tego że jest bezdusznym i złym do szpiku kości ścierwem społecznym? A no to tak, to chyba kolejny do bloknięcia, bo pisanie z kimś kto jest dumny z zabicia kota i zabrania mieszania się ras ZUPEŁNIE JAK FASZYŚCI, NAZIŚCI I WSZYSCY NACJONALIŚCI to pozamieniane się z głupim na mózgi u obu stron, z tym że u jednej z nich nie ma różnicy :D
@KufelMleka: To co piszesz miałoby sens gdyby nie to, że regionalizm wg globalizmu powinien być zatarty :) Pamięć o przeszłości? Pewnie, pamięć o sztuce Rzymian, Greków, Azteków? Pewnie, uczenie tego na historii? Pewnie, kontynuowanie rozwijania regionalizmu? Absolutnie nie, jako jedna, zwarta cywilizacja jesteśmy w stanie rozwinąć się 300-krotnie szybciej i w słuszniejszym kierunku niż osobno. Współpraca łączy, rywalizacja nie motywuje, a dzieli, bo ta "zdrowa" na arenie międzynarodowej nie istnieje.
@Towarzysz777: Nacjonalizm zakłada że jedni ludzie są lepsi od innych. Jeśli przyjąć odpowiednie kryteria oceny to to się zgadza jak najbardziej, a prawdziwy problem pojawia się dopiero wtedy, gdy ustanawia się nieprzekraczalne granice do stania się tym lepszym. Jeśli dana filozofia zakłada wyższość w pewien sposób rozwiniętych ludzi nad jeszcze nierozwiniętymi i umożliwia wszystkim rozwój, to nie ma w tym żadnej niesprawiedliwości (przynajmniej jeśli kryteria rozwoju są logiczne i istotne). Wiesz, nacjonalizm nie musi w ogóle być związany z takimi rzeczami jak miejsce urodzenia czy genetyka, ale również z ideami i czynnościami.
@KufelMleka: Nieistotne, murzyn grzebiący teraz w ziemi w Afryce nie jest gorszy od założyciela firmy w państwie 1-szego świata, czy nawet od króla czy księcia - a nawet znalazłyby się argumenty za tym, że jest 100-krotnie lepszym człowiekiem, nie pod względem "Ja lepiej kopię piłkę" czy "Ja jestem lepszy w...*nazwa czynnosci*" bo to głupie xD To oczywiste że ludzie się różnią i są lepsi od innych W CZYMŚ, natomiast w byciu człowiekiem nikt nie jest gorszy, podczas gdy niektórzy są uznawani za gorszych na start nawet nie z ich winy... Słabo rozwinięci murzyni w Afryce nie są biedni bo są leniwi xD A przez to że są np. biedni lub że mają inny kolor skóry są uznani od narodzin za gorszych nie z ich winy :P Za bardzo komplikujesz z różnorodnością, stwierdzenie "Nie ma lepszych i nie ma gorszych" NIE ODNOSI SIĘ do np. meczu piłki nożnej bo tam są lepsi piłkarze od innych tzn. o lepszych umiejętnościach, a do ogólnego postrzegania ludzi na świecie, od narodzin żaden nie jest mniej wart od drugiego.
@Towarzysz777: Może i bylibyśmy się wstanie rozwinąć technologicznie szybciej, ale rozwój technologiczny jest najmniej istotnym rozwojem człowieka. Rozwój samego człowieczeństwa, myśli, dojrzałości ludzkiej w każdym jednym człowieku jest istotny. Dopiero będąc rozwinięci jako osoby dojrzałe i odpowiedzialne moglibyśmy myśleć o włożeniu w nasze ręce jakiejś większej mocy czy technologii bez obawy o niepotrzebne szkody. Do globalnej wspólnoty powinno się dążyć nie poprzez zatarcie różnic, a połączenie pomimo nich, wymianę myśli, a nie jednomyślność, poprzez konkurencję, ale bez niezdrowych ambicji. Tylko tyle, że do dopiero będzie możliwe, gdy ludzkość masa indywidualistów choć trochę zmądrzeje.
@Towarzysz777: Dlatego mówiłem o logicznych kryteriach, jak mądrość, szlachetność, odwaga, pomysłowość, upór czy wyobraźnia. Takie kryteria mogą każdemu dać możliwość rozwoju, który poprzez i rywalizację i współpracę daje satysfakcję i pełnię możliwości swojego człowieczeństwa. Nie cel tu jest istotny, a droga. Lepszym jest ten, kto nią podąża, a podążać do bycia lepszym człowiekiem może każdy z nas - to powinna być dewiza narodu ludzkiego.
@Towarzysz777: 1. 3. 4. Mi chodzi o to by to właśnie zatrzymać i zachować tożsamość narodową.
2. Zgadzam się.
5. Jak nie będziemy wydobywali to napewno nam się nie skończy. A co innego zrobić z węglem?
6. Tu problem leży w iq. Największe średnie iq mają azjaci, potem biali, następnie latynosi a na końcu czarni. To jest podwierdzone naukowo. A lepiej by razem mnożyły się osoby o podobnym iq. Mnożenie jednorasowe w tym pomaga. Zresztą kto jest marginesem społecznym w USA? Murzyni i latynosi. I zaczyna się obrarzanie: "Mówisz? Czyli co? Człowiek-Gołąb? Dumny z tego że jest bezdusznym i złym do szpiku kości ścierwem społecznym? A no to tak, to chyba kolejny do bloknięcia, bo pisanie z kimś kto jest dumny z zabicia kota i zabrania mieszania się ras ZUPEŁNIE JAK FASZYŚCI, NAZIŚCI I WSZYSCY NACJONALIŚCI to pozamieniane się z głupim na mózgi u obu stron, z tym że u jednej z nich nie ma różnicy :D". Nigdy nie czułem dumy z potrącenia kota jednak się nie przejmowałem i jechałem dalej. O obrarzaniu za poglądy i równanie nacjonalizmu z faszyzmem i nazizmem już nie wspomne.
@KufelMleka: Nikt nie powiedział, że rozwój technologiczny jest najważniejszy, bo nie jest. Pisząc rozwój mam na myśli rozwój wszystkiego, rozwój człowieka, kultury, sztuki, technologii, prawidłowych nawyków, redukcji chorób cywilizacyjnych, rozwój w każdym możliwym aspekcie jest niemożliwy przez podziały, rozwój moralny, mentalny nie rozwija się szybciej w czasie wojny, bo ludzie poznają co to ból, strach itp, bo zaraz się skończy i jedziemy z nową wojną. Ludzie od 3000 lat nie uczą się na błędach, gdy zaczną będzie rozwój globalizmu, nikt tu nie mówi o natychmiastowym wchłonięciu wszystkich państw przez jedno, zatajaniu historii, zniszczeniu sztuki i wszystkich kultur, bo to byłoby cofnięcie się xD Proces łączenia się narodów, ras i państw może trwać ba, 2000 lat, ale nie zmienia to faktu, że z każdym dniem jest coraz lepiej. Niezdrowa rywalizacja (jak podczas zimnej wojny) to błąd, a chęć jej zakończenia to korzyść dla obu stron i nauka na tym błędzie. Nikt nie mówi o tym, czego się boisz, czyli z tego co zrozumiałem zatarcia wszystkich kultur, religii czy historii... absolutnie nie.
@Towarzysz777: Globalizm nie będzie sprzyjał poprawnemu, zdrowemu i zrównoważonemu rozwojowi, ponieważ ewolucja niemal nigdy taka nie jest, a jeśli nawet, to i tak jej ład jest wynikiem chaosu. Różnice, zmiany, tarcia i bariery - to właśnie umożliwia rozwój. Człowiek staje się silniejszy tylko gdy napotyka coś trudnego, mądrzejszy gdy coś robiącego z niego głupka, lepszym tylko gdy coś go może pogorszyć. Globalizm chce osiągnąć cel bez przechodzenia wyboistej i bardzo nieprzyjemnej ścieżki, ale tak się nie da, więc w najlepszym przypadku cel ten będzie wypaczona iluzją.
@CWIRRED: Kapitalista przedstawił cię w takim świetle w jakim starasz się być widzianym, a swoim poglądom absolutnie nie przeczysz, wypierasz natomiast fakt tego, iż poglądy twe nacjonaliści, faszyści i naziści posiadali :) Zabranianie łączyć się rasom już przypina ci łatkę osoby bezuczuciowej, ignoranta, w opinii każdego sympatyka lewicy szaleńca i bezdusznika, jak nie dyktatora, a to jedna tysięczna twoich poglądów.
Wpisz sobie co to faszyzm i nazizm, a ja znajdę u ciebie minimum 50% ich poglądów :)
Globalizmowi nie da się zapobiec "There is no other way" (no chyba że wyginięcie cywilizacji), nieistotne jak długo by nie trwał jego rozwój, to dawno się zaczął i zostanie doprowadzony do końca, a ci którzy w to wątpią nie wychodzą z piwnicy, bo starczy spojrzeć na świat i to w jakim kierunku zmierza.
@Towarzysz777: Jestem nacjonalistą nie faszystą czy lewakiem nazistą. To że chce dla Polski jak najlepjej to czyni mnie faszystą i/lub nazistą. Ja doskonale widze gdzie zmierza świat dlatego chciałbym żeby Polski rząd chciał zatrzymać globalizm któremu da się zapobiec jeśli będziemy pamiętali historie i kultywowali tradycje. Mamy zbyt piękną historie i kulture by ją zaprzepaścic dla globalizmu.
@KufelMleka: Absolutnie nikt nie mówił o dojściu do pięknego celu na skróty omijając wyboistą drogę, a o przyspieszeniu dążenia do celu, co będzie równoznaczne z pokonaniem tych trudności mniejszym kosztem.
To tak jakbyś jechał przez błoto samochodem, a ktoś by przyjechał czołgiem. Ty byś zyskał cierpliwość, doświadczenie z walki z przeciwnościami i tak dalej, a on by skończył drogę I ZACZĄŁ NOWĄ.
Dążenie do tego celu drogą wyboistą, uczenie się pokory, cierpliwości itp. w historii skutkuje nie dotarciem do celu, czasem cofnięciem się, a droga pełna wojen, sporów i cierpienia NIE POMAGA, natomiast po dotarciu do celu wszystko będzie pomagać, bo system będzie cię wspierał zamiast rzucać ci kłody pod nogi jak aktualnie. Brak wojen nie oznacza np. że ludzie przestaną być mężni albo się rozhulają beztrosko zapominając o wszystkim xD O to się nie martw, bo to co teraz piszesz można porównać do dyskusji o tym czy wojny są potrzebne, jeden mówi że tak bo można się na nich uczyć, mężnieć, korzystać z nich itp, ale kosztem - koszt jest bardzo wysoki, a drugi że to całe zło wyłącznie przeszkadza.
Albo jeszcze lepiej... Mam nawet przykład
Uczenie się na błędach swoich i cudzych, Twoim zdaniem aktualna ludzkość powinna błądzić po to, by się czego nauczyć... Nauczy się i przekaże wiedzę potomnym... Potomni mają wyje**ne bo sami też wg ciebie muszą błądzić bo przez wyboistą drogę czegoś się sami nauczą... Cykl się zamyka, trwają tysiące lat, a rzeczywistość nadal wygląda okropnie, wojny itp.... a gdyby stworzyć świat w którym nie musieliby błądzić by się czego nauczyć? Tylko uczyć się na błędach poprzedników? Świat w którym wojen by nie było? Prześladowania ze względu na który nie masz wpływu? Twoim zdaniem trzeba do tego dążyć przez wyboistą drogę... Otóż przez 3000 lat okazało się, że to nic nie daje, a co się nie okazało to to, czy jeżeli ominiemy tę drogę i stworzymy ten świat to nie będzie łatwiej dopiero wtedy doskonalić? Masz do wyboru naukę w oberwanej i zepsutej szkole i naukę w nowej i nowoczesnej szkole, w której łatwiej? W tej nowej, a właśnie, łatwiej jest się doskonalić, uczyć, dążyć do bycia dobrym, uczciwym i sprawiedliwym w świecie w którym to popłaca i w którym każdy tak robi.
Najpierw piękny świat, potem ten świat wychowa pięknych ludzi, nie na odwrót.
@CWIRRED: Piękna Polska historia i tradycja... Piękna historia i tradycja 200 państw... Piękna historia i tradycja całego gatunku homosapiens... Dobrze jest o niej pamiętać i należy pamiętać, natomiast nie rozwijać regionalizmu :) Gdyby ktoś mi dał złotą rybkę a ta spełniłaby moje życzenie a dałaby dwie możliwości do wyboru - albo będzie świat w którym polska będzie silna ekonomiczno, gospodarczo, militarnie itp. i będzie wzorem dla innych państw, a świat w którym nie ma Polski, nie ma innych państw, jest jedno państwo i każdy o nie dba, a drugiego traktuje jak brata to nie zawahałbym się ani sekundy, tyle warta jest moja bolzga, ale nie tylko ona, każdy inny kraj też, bo nie liczy się żaden kraj osobno, a wszystkie wspólnie... Ziemia, nie Niemcy, nie Polska, nie Portugalia, nie Francja, nie Rosja... Ziemia... Earth, Terra ...Nie państwo ma być silne, a cywilizacja. A co do rządu to może nie stopuje globalizmu, bo rzeczywiście nie, ale patriotyzm i regionalizm, stroje ludowe, kulturę, historię o dziwo wspiera...
@Towarzysz777: No właśnie. Cywilizacja białego człowieka jest powiedzmy to jasno lepsza i silnejsza od cywilizacji murzynów co zatrzymali się w nowożytności. Nie można ich złączyć. Ja tam wole potężną Wielką Polske Katolicką niż wielką bezbożną republike Ziemia bez tradycji i kultury.
@CWIRRED: Trzeba im pomóc, a nie ich wyzyskiwać... Jak ktoś się wypie**oli na skórce od banana to lecisz go podnieść, a nie patrzysz się i śmiejesz, a zaraz dopowiadasz, że jest gorszy bo coś mu się nie udało. Zwłaszcza, że biały człowiek jest zarówno powodem rozwoju bogatych państw Afryki, ale i powodem jej ogólnego zacofania, bo niewolnictwo i wypompowywanie z ich państw ropy, eksportowanie towarów itp. na pewno nie pomogło się im rozwinąć. Jako ci lepiej rozwinięci powinniśmy czuć się odpowiedzialni za POMOC INNYM a nie śmianie się z nich, uważanie ich za gorszych, poniżanie ich, wyzyskiwanie... Tyś nigdy na świecie dobra nie widział, jak zło popłaca to jesteśmy źli elo. No nie. Jakbym decydował komu dać 500mld $ - Krajowi 3 świata czy 1, to dałbym trzeciego a po kilkunastu latach dzięki temu on też byłby krajem pierwszego ;) Na dodatek jak już musisz mieć jakiś interes, to może to oddać, tak jak z pożyczką. Pomagamy innym państwom, a one gdy się już ustatkują na pewno się odwdzięczą.
@CWIRRED: Tradycja i kultura Ziemi zostaje, bo jest już w naszej historii, a co się dzieje dalej? Tworzymy nową kulturę i piszemy nową historię, nową sztukę, a co do religii, to globalizm oferuje WOLNOŚĆ RELIGIJNĄ, NIE POZBYCIE SIĘ ICH. Wierzysz w co chcesz i nie ma prześladowań jak w Chinach. Nie ma w ogóle prześladowań ZA NIC. Twoja wiara Twoja sprawa, państwo nie wpływa na religię.
Każda religia jest religią pokoju, a gdybyś był chrześcijaninem (Bo chrześcijanin to ktoś kto podąża za Chrystusem, a Ty z tego co widać nie miłując bliźniego jakim jest murzyn nie podążasz za nim) to od razu powiem, w Niebie nie ma podziałów, nie ma państw, jest jedno królestwo, każdy jest równy, wszyscy są szczęśliwi, "Nie ma pragnienia ani głodu, nie ma bogactwa ani biedy". W niebie jest nie dość, że coś na wzór globalizmu, to jeszcze utopijnego komunizmu, bo nie ma własności prywatnej, nie ma bogatych ani biednych, głodu ani pragnienia, każdy ma tyle ile potrzebuje, nikt nie ma za mało ani za dużo i to nie są domysły, bo sam Jezus w piśmie o tym mówi. Jezus. Miłuje. Wszystkich. Tak. Samo. Troszczy się o każdego. Oddał życie za każdego.
Bądź jak Jezus, nie dziel na gorszych i lepszych.
Nie ma wielkiej Polski katolickiej gdy żaden z tych "katolików" nie miłuje i nie pomaga innym, a dzieli innych na gorszych.
Co najmniej 50% chrześcijan i katolików nimi nie jest, bo nie chodzi o to by wierzyć i chodzić do kościoła, a by wyznawać Chrystusa, a wśród katolików Jahwe, który miłuje wszystkich tak samo, chce by każdy był szczęśliwy, chce by każdy miał tyle ile potrzebuje.
Będąc nacjonalistą nie można być chrześcijaninem, bo uznając siebie za lepszych pluje się chrześcijaństwu w twarz. Ja jestem chrześcijaninem i szanuję wszystkie inne wyznania, miłuję każdego, staram się przestrzegać przykazań, wyznaję Chrystusa i Boga i w życiu przez usta by mi nie przeszło uznanie kogoś za gorszego lub odmówienie pomocy komukolwiek gdy ten potrzebuje. Zupełnie jak może 100% chrześcijan, a może 10% ludzi za nich się podających.
@Towarzysz777: Świat już jest piękny, a ludzie mimo to bywają źli. Kwestia dobra czy zła leży wyłącznie w ludziach i od tego trzeba zaczynać, a w szeroko pojętym furcie ideowym związanym z globalizmem jest właśnie na odwrót. A pójście na skróty do celu jest właśnie niewłaściwe i szkodliwe, bo cel, nieważne jak szlachetny, nie jest tak ważny jak droga do niego.
Komentarze
Odśwież27 lipca 2020, 22:48
"Rozłączono z meczem turniejowym"
Odpisz
27 lipca 2020, 23:07
I jeszcze ban na 24 godziny
Odpisz
28 lipca 2020, 10:22
what's your problem green
Odpisz
2 sierpnia 2020, 16:22
@conect12345: me say alone ramp
Odpisz
27 lipca 2020, 22:56
najlepszy sposób to ZA WARDO DA
Odpisz
27 lipca 2020, 22:59
@parskacz:
Odpisz
27 lipca 2020, 23:06
@parskacz: Samo "Za Warudo" jak już byczq
Odpisz
27 lipca 2020, 22:49
Stop promocji miksowania ras.
Odpisz
27 lipca 2020, 22:52
@CWIRRED:
Odpisz
27 lipca 2020, 22:54
@CWIRRED: Ku*wa, może i jestem nacjolem i konserwą, ale nie aż takim. Przystopuj ziom.
Odpisz
27 lipca 2020, 22:56
@CWIRRED: Nie.
Odpisz
27 lipca 2020, 22:58
@CWIRRED: Czekaj, to jest tak bez sensu że nie rozumiem.
Odpisz
27 lipca 2020, 23:01
@CWIRRED: Wiem, że powszechnie nie uznaje się języka polskiego za utylitarny czy dążący do czystości formalnej, ale masz i w literaturze, i w kulturze mówionej określenie „mieszanie ras”, więc wcale nie musiałeś sięgać po określenie gastronomiczne.
Odpisz
27 lipca 2020, 23:01
@CWIRRED: Nie ma to jak wstawiać memy głównie jaka to lewica nie jest głupia a jednocześnie samemu doszukiwać promocji związków mieszanych w jakiśm losowym memie
Odpisz
27 lipca 2020, 23:07
@CWIRRED: A ja tam lubię promocje
Odpisz
27 lipca 2020, 23:32
@CWIRRED: Niechaj się mieszają jak chcą :) Globalizm to przyszłość ;)
Odpisz
27 lipca 2020, 23:35
@Towarzysz777: Ojj nie nie byczq, to mroczna i grożąca przyszłość.
Odpisz
Edytowano - 27 lipca 2020, 23:38
@KufelMleka: Oj nie krasnoludq nacjonalizm i ciągłe podziały na lepszych i gorszych to droga do nikąd
Odpisz
27 lipca 2020, 23:40
@Towarzysz777: Nacjonalizm nie jest taki zły, a podziały są istotne, jeśli odzwierciedlają rzeczywistość. A globalizacja to przede wszystkim regres kulturowo-duchowy i ekonomiczne traktowanie każdej, nawet nieprzeliczalnej na pieniądze rzeczy.
Odpisz
27 lipca 2020, 23:45
@Towarzysz777: Globalizm... tfu. Ideologia która chce usunąć narody, rasy, religie i dumę narodową. Takie coś nie ma racji bytu i wtedy korporacje by się strasznie rozpanoszyły. Państwo narodowe to jedyny organ chroniący Cię przed korporacją. Myślisz że korporacje lubią stosować się to wyroków sądów takich państw jak np. Estonia? Chyba lepiej przekupić jeden światowy rząd niż męczyć się ze wszystkimi z osobna. Nacjonalizm nie zakłada robienia „rasy panów” nawet faszyzm tego nie zakłada (żebyś się nie odwoływał do Włoch to zaznaczę że oni zrobili klona niemieckej ustawy co do wyższości rasy i dyskryminację innych narodów z powodu nacisku lewicowej 3 rzeszy).
Odpisz
27 lipca 2020, 23:47
@KufelMleka: Coo od kiedy. Nie mówię o urbanizacji czy MacDonaldach, prędzej o myśleniu zamiast nacjonalistycznie to ogólnikowo o całej planecie, o łączeniu się zamiast dzieleniu wojnami, o braku czegoś takiego jak "Czarnym nie wolno się mieszać z białymi!" Albo "Biali siłą świata!" (To w Polsce a w takim RPA czarni siłą świata czarni najlepsi). Otwarcie się na świat to piękna przyszłość :) Sojusze, Unie, nawet łączenia się narodów zawsze mile widziane. Nauka języka angielskiego, historii świata, WOS-u itd. jest bardzo pożyteczna. Nie ma że jeden naród good, a drugi bad, wspólne inwestycje, handel, dbanie o planetę (ekologia) itp. Oprócz bycia Polakami jesteśmy ZIEMIANAMI jak inni, ruski, Niemiec, Anglik, Amerykaniec, Japoniec, Nigeryjczyk, Arab, wszyscy to jeden gatunek i jedna rodzina :))
Odpisz
27 lipca 2020, 23:54
@Towarzysz777: Pseudonowoczesna krótkowzroczność, pozwalająca na brak pozytywnych schematów, rozpasanie duchowe oraz na akceptowanie własnych słabości nie po to by je zmienić w cos silnego, ale by czuć się ze słabościami dobrze. Znacznie bardziej pozytywnym dla rozwoju poszczególnych jednostek ludzkich byłoby coś, co określę nacjonalizmem globalnym - nie że każdy może być równy, ale że każdy może być wielki i wspaniały.
Poza tym to co wymieniłeś to nie sam nacjonalizm, tylko szowinizm, który często bywa elementem nacjonalizmu, ale który można z niego kompletnie wyrugować.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:04
@KufelMleka: Szowinizm? Równość wszystkich ludzi na świecie niezależnie od tego jacy są+ uważanie wszystkich na świecie za braci i siostry + kończenie bezsensownych wojen często wywołanych przez nacjonalizm i"Niemcy lepsi od Słowian, Niemcy rasa panów, szykujcie się na wpie**ol". Patriotyzm może być, natomiast miejscem nacjonalistów jest więzienie :)
Patrz jakie piękne założenia:
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 00:04
@Towarzysz777: No to białych zabrać z RPA i odwrotnie. Ekologia w wykonaniu UE to żart a sama UE która chce zniszczyć narody europejskie i wprowadzić multikulti, a to postulaty globalizmu (to taki mały globalizm, nazwijmy go eurolizmem). Multikulti nie działa a najlepszym przykładem jest Izrael. Bardziej czuje się Polakiem niż ziemianinem. Angielski też jest i będzie nauczany bo to język uniwersalny więc nie widzę tutaj sensu. Handel jest więc to też bez sensu. Wspólne inwestycje? Tylko w co? W ekoterroryzm? Czy w globalną armie? Historia świata poza historią narodu też jest nauczana w szkołach więc argument nietrafiony. Biały ma być biały, czarny ma być czarny. Wszyscy inni wszyscy równi. Wszyscy są jednostkami więc nie wyglądają tak samo. Osobiście popieram kult jednostki. A nie klony.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:05
@KufelMleka: I nie ma takiego czegoś w tym przypadku jak pseudonowoczesność, regionalizacja to zacofanie jak historia pokazuje.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:12
@CWIRRED: Po 1. Globalizm aktualnie kuleje.
Po 2. Bardziej czuję się ziemianinem niż Polakiem.
Po 3. No jest angielski nauczany... To gdzie ty tu masz kontrargument? Wymieniłem to czego się uczymy a co jest bardzo ważne w globaliźmie. Już teraz świat dąży bardzo powoli do globalizmu.
Po 4. No handel jest, ponownie nie widzę o co ci chodzi.
Po 5. Ekoterroryzm to jeszcze nie słyszałem xD Jestem na kierunku odnawialnych źródeł energii i doskonale wiem jak ekologia pomaga na świecie i musi być rozwijana.
Po 6. Ponownie nie wiem o co ci chodzi, bo rzeczywiście biały jest biały a czarny jest czarny, a któryś jest gorszy? Absolutnie nie, to chyba obaj się zgadzamy. Wszyscy są inni i wszyscy są różni, a mimo to wszyscy powinni być równi. Wszyscy są jednostkami i nie powinni wyglądać tak samo i nie wyglądają.
O czym Ty piszesz, wymieniłeś założenia globalizmu xD Pewnie spotkałeś się wyłącznie w telewizji TVNacjonalizm z jakimiś protestami Greenpeace czy zieloni xDD
Odpisz
28 lipca 2020, 00:14
@Towarzysz777: Jako idee szowinistyczne określiłem to, co ty ująłeś słowami "Czarnym nie wolno się mieszać z białymi!" albo "Biali siłą świata!". A ograniczenia władzy lokalnej dla władzy centralnej jakoś nigdy w dłuższej mierze nie wychodziło na dobrze ani państwom, ani pojedynczym ludziom. A tylko polityczne pojmowanie korzyści i zagrożeń płynących z idei globalizacyjnych jest ślepotą.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:19
@KufelMleka: Ślepotą jest też postawianie innych państw jako gorszych, dbanie o to by to moje państwo było najlepsze, moje najbogatsze, najsilniejsze militarnie, POLAND STROOONK... Nie nie i nie, zbrojenie własnego państwa i chęć niezdrowej rywalizacji z innymi to głupota co pokazała zimna wojna. Nigdy nikt nie chciał globalizmu przed XX wiekiem, więc jakie próby? Od tysięcy lat jest tylko - Moja rasa, mój naród, moje państwo, wszyscy inni mogliby co najwyżej klękać przed moim krajem - a konsekwencją setki wojen, brawo inteligencjo świata xD
Ja, ja, moje, mój, wy źli, wy gorsi, wy niewolnicy, wy podludzie ~ 3000 lat w pigułce.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:29
@Towarzysz777: To co opisujesz to właśnie kwintesencja szowinizmu politycznego, który, naprawdę bez żadnej straty, można usunąć. I do pozytywnego budowania poczucia wartości narodowej lub innej wspólnotowej - czyli poprzez sprawianie, że jest się lepszym, a nie poprzez mówienie, że inni są gorsi - powinniśmy jako ludzkość dążyć, bo w takim przypadku będzie większe zróżnicowanie kulturowe, filozoficzne i artystyczne.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:33
@Towarzysz777: 1. Kuleje bo nie ma prawa się udać.
2. Ok, twoja opinia.
3. Właśnie o to chodzi by zatrzymać globalizm i postawić większy nacisk na język ojczysty.
4. No jest więc dlatego wskazałem żę twój argument nie miał sensu. "wspólne inwestycje, handel, dbanie o planetę (ekologia) itp."
5. Akurat elektrownie węglowe się ciągle rozwijają i codziennie można wyprodukować więcej prądu z jednej bryłki. Atomówki są uszczelinane a solary, wodne i wiatraki mało się rozwijają.
6. Lepiej nie mieszać ras bo wtedy powstaną klony.
Poza tym każdy patriota chce by jego państwo było najlepsze, moje najbogatsze, najsilniejsze militarnie i STROOONK.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:34
@CWIRRED: Oglądam dziś anime więc nie mam ochoty na 4 godzinną gównoburze.
Więc czy możesz łaskawie ZAMKNĄĆ TEN KU*WA RYJ?
Odpisz
28 lipca 2020, 00:36
@Kapitalista: Wreszcie głos rozsądku na tym szalonym świecie.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:36
@KufelMleka: To tak jak uważać siebie za lepszego od innych i nadczłowieka, a następnie żeby nie być gołosłownym dążenie do tego i udowadnianie... Motywacja motywacją, a jednak to nigdy nie jest zwykłe "my lepsi", a "my lepsi, a inni gorsi, jak podludzie którzy nam się należą"... Między patriotyzmem a nacjonalizmem jest cienka różnica i nie warto jej przekraczać, bo konsekwencje mogą być opłakane
Odpisz
28 lipca 2020, 00:38
@Towarzysz777: Ciebie też to się ku*wa tyczy.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:40
@Towarzysz777: Jest tak gdy ludzie nie dążą do mądrości i doskonałości. Mimo że to może być nieosiągalne, to sama wędrówka ku temu pozwala się wyzbyć takiego sposobu myślenia. W ideach nacjonalistycznych jest o to trudno, ale w globalistycznych jeszcze trudnej o osobisty rozwój jednostek. I właśnie dlatego te systemy są gorsze, bo zakładają polepszenie ludzi wyłącznie poprzez lepsze społeczeństwo, ale to się nie uda, bo najpierw trzeba lepszych ludzi i inicjatyw oddolnych.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:41
@Towarzysz777: Jak już mówiłem i powtórze jeszcze raz: Nacjonalizm nie zakłada robienia „rasy panów” nawet faszyzm tego nie zakłada (żebyś się nie odwoływał do Włoch to zaznaczę że oni zrobili klona niemieckej ustawy co do wyższości rasy i dyskryminację innych narodów z powodu nacisku lewicowej 3 rzeszy). Ja ide spać. Możemy kontynuować jutro.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 00:43
@CWIRRED: Ty chyba nie wiesz o czym mówisz xD
Głównym ich założeniem było stworzenie rasy panów czy też Aryjczyków.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:48
@CWIRRED: 1. Gdybyś jeszcze nie zauważył, to to się dzieje, a to czy się uda to kwestia czasu.
2. No i każdy ma prawo do swojej, stąd te wszystkie poróżnienia w światopoglądzie.
3. Na odwrót, postawić na języki międzynarodowe, a najlepiej na jeden globalny - angielski z racji tego że jest najłatwiejszy i najbardziej powszechny.
4. Który argument? Wspólne inwestycje, handel, ekologia to podstawa do globalizmu i aktualnie się to dzieje, to nie wiem co chcesz obalać bo chyba nie fakty xD
5. Elektrownie węglowe wyczerpują złoża, a te zostaną wyczerpane do 2050 roku, podczas gdy już teraz węgiel drożeje, w Polsce przez 30 lat węgiel podrożał 3-krotnie gdyż kończy się, a sam jest coraz gorszej jakości, więc za ten przeciętnej jakości zapłacimy nawet 5 razy tyle dawniej. Technologie odnawialne przez 100 lat od ich wynalezienia rozwinęły się mniej niż przez ostatnie 10 lat, więc przyspieszyły ponad 10 krotnie, są reklamy, projekty, "mój prąd" itd, więc przez następne 20 lat przyspieszą co najmniej 50 krotnie względem XX wieku. Bez ekologii przyszłość nie istnieje ;)
6. Rasy się mieszają, co jest przykładem wolności i równości każdego człowieka na świecie... Nie będzie dosłownie nikt Ci mówił, z kim możesz współżyć a z kim nie oraz z kim masz założyć rodzinę, a z kim nie. To jakich jesteśmy ras jest nieistotne, gdyby za 200 lat wszyscy byli mieszankami to tak naprawdę rasy i podziały na gorszą i lepszą by znikły, zupełnie jak w scenariuszu w którym np. Meksykanie czy Azjaci zalewają cały świat i wypierają białego czy czarnego człowieka... I tutaj pytanie: I co w związku? Niech się łączą z kim chcą, cywilizacja tylko na tym zyskuje, Trump ma mokro w łóżku bo boi się że za 100 lat w Ameryce nie będzie ani 1 białego człowieka xD I? Gatunek upadnie a niebo zawali się na głowy? Jeżeli tak się potoczyła historia to to są jej skutki i tyle.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:50
@Kapitalista: Absolutnie nie, gdyż nie ja zacząłem, a pewien faszysta zabraniający ludziom kochać kogo chcą i zabraniający ludziom zakładać rodziny z kim chcą.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:50
@Kapitalista: Nazistów a nie narodowców i faszystów.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:52
@Towarzysz777: Ja to rozumiem i chętnie bym tutaj dzisiaj podyskutował ale mam anime do obejrzenia.
A jemu i tak nic nie wytłumaczysz.
Przecież w niedawnej gównoburzy to ten właśnie osobnik zabraniający miłości dwójki ludzi tylko ze względu na kolor skóry chwalił się jak to nie potrącił kota jadąc na rowerze nie czując przy tym wyrzutów sumienia.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:53
@CWIRRED: TO JEST KU*WA TO SAMO DEKLU.
Odpisz
28 lipca 2020, 00:54
@CWIRRED: Nacjonalizm ZAKŁADA wywyższanie jednych ludzi nad drugimi i jak pięknie i cudownie i słodko byś tego nie ubrał w słowa to wciąż jest to do bani i zasługuje na więzienie z jednej prostej przyczyny - Nie ma takiego czegoś jak lepszy czy gorszy, a że nacjonalizm zakłada wychwalanie jednych nad drugimi, to prowadzi do śmierci i cierpienia miliardów za to że żyją :) Teraz wyskocz jeszcze, że nazizm nie zakładał wyrżnięcia lub zniewolenia wszystkich ras na świecie prócz aryjskiej to możemy kończyć bo to gra w szachy z gołębiem xD
Odpisz
28 lipca 2020, 00:57
@Towarzysz777: Nie chce mi się rozpisywać, bo już późno, ale na jedną rzecz zwrócę jeszcze uwagę: jeden język jako język narodowy wszystkich ludzi jest bardzo złym pomysłem dla rozwoju ludzkości, ponieważ język rodzimy danego człowieka dość mocno definiuje jego sposoby myślenia, postrzegania rzeczywistości, jego wyobraźni, kultury i sztuki. Mnogość języków narodowych i pewien brak płynności komunikacyjnej między wszystkimi ludźmi sprawia tylko przejściowe trudności, bo w końcu przy zrozumieniu się nawzajem następuje znaczny rozwój każdej strony, bo zwykle zdarza się, że w jednym języku ludzie są wstanie myśleć o ideach, które w innym nie są nawet nazwane (oczywiście przy założeniu że ludzie akurat będą dobrej woli, bo bez tego nawet z najszlachetniejszej rzeczy zrobimy gówno).
Odpisz
28 lipca 2020, 00:58
@Kapitalista: Mówisz? Czyli co? Człowiek-Gołąb? Dumny z tego że jest bezdusznym i złym do szpiku kości ścierwem społecznym? A no to tak, to chyba kolejny do bloknięcia, bo pisanie z kimś kto jest dumny z zabicia kota i zabrania mieszania się ras ZUPEŁNIE JAK FASZYŚCI, NAZIŚCI I WSZYSCY NACJONALIŚCI to pozamieniane się z głupim na mózgi u obu stron, z tym że u jednej z nich nie ma różnicy :D
Odpisz
28 lipca 2020, 01:01
@KufelMleka: To co piszesz miałoby sens gdyby nie to, że regionalizm wg globalizmu powinien być zatarty :) Pamięć o przeszłości? Pewnie, pamięć o sztuce Rzymian, Greków, Azteków? Pewnie, uczenie tego na historii? Pewnie, kontynuowanie rozwijania regionalizmu? Absolutnie nie, jako jedna, zwarta cywilizacja jesteśmy w stanie rozwinąć się 300-krotnie szybciej i w słuszniejszym kierunku niż osobno. Współpraca łączy, rywalizacja nie motywuje, a dzieli, bo ta "zdrowa" na arenie międzynarodowej nie istnieje.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:02
@Towarzysz777: Nacjonalizm zakłada że jedni ludzie są lepsi od innych. Jeśli przyjąć odpowiednie kryteria oceny to to się zgadza jak najbardziej, a prawdziwy problem pojawia się dopiero wtedy, gdy ustanawia się nieprzekraczalne granice do stania się tym lepszym. Jeśli dana filozofia zakłada wyższość w pewien sposób rozwiniętych ludzi nad jeszcze nierozwiniętymi i umożliwia wszystkim rozwój, to nie ma w tym żadnej niesprawiedliwości (przynajmniej jeśli kryteria rozwoju są logiczne i istotne). Wiesz, nacjonalizm nie musi w ogóle być związany z takimi rzeczami jak miejsce urodzenia czy genetyka, ale również z ideami i czynnościami.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:08
@KufelMleka: Nieistotne, murzyn grzebiący teraz w ziemi w Afryce nie jest gorszy od założyciela firmy w państwie 1-szego świata, czy nawet od króla czy księcia - a nawet znalazłyby się argumenty za tym, że jest 100-krotnie lepszym człowiekiem, nie pod względem "Ja lepiej kopię piłkę" czy "Ja jestem lepszy w...*nazwa czynnosci*" bo to głupie xD To oczywiste że ludzie się różnią i są lepsi od innych W CZYMŚ, natomiast w byciu człowiekiem nikt nie jest gorszy, podczas gdy niektórzy są uznawani za gorszych na start nawet nie z ich winy... Słabo rozwinięci murzyni w Afryce nie są biedni bo są leniwi xD A przez to że są np. biedni lub że mają inny kolor skóry są uznani od narodzin za gorszych nie z ich winy :P Za bardzo komplikujesz z różnorodnością, stwierdzenie "Nie ma lepszych i nie ma gorszych" NIE ODNOSI SIĘ do np. meczu piłki nożnej bo tam są lepsi piłkarze od innych tzn. o lepszych umiejętnościach, a do ogólnego postrzegania ludzi na świecie, od narodzin żaden nie jest mniej wart od drugiego.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:08
@Towarzysz777: Może i bylibyśmy się wstanie rozwinąć technologicznie szybciej, ale rozwój technologiczny jest najmniej istotnym rozwojem człowieka. Rozwój samego człowieczeństwa, myśli, dojrzałości ludzkiej w każdym jednym człowieku jest istotny. Dopiero będąc rozwinięci jako osoby dojrzałe i odpowiedzialne moglibyśmy myśleć o włożeniu w nasze ręce jakiejś większej mocy czy technologii bez obawy o niepotrzebne szkody. Do globalnej wspólnoty powinno się dążyć nie poprzez zatarcie różnic, a połączenie pomimo nich, wymianę myśli, a nie jednomyślność, poprzez konkurencję, ale bez niezdrowych ambicji. Tylko tyle, że do dopiero będzie możliwe, gdy ludzkość masa indywidualistów choć trochę zmądrzeje.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:11
@Towarzysz777: Dlatego mówiłem o logicznych kryteriach, jak mądrość, szlachetność, odwaga, pomysłowość, upór czy wyobraźnia. Takie kryteria mogą każdemu dać możliwość rozwoju, który poprzez i rywalizację i współpracę daje satysfakcję i pełnię możliwości swojego człowieczeństwa. Nie cel tu jest istotny, a droga. Lepszym jest ten, kto nią podąża, a podążać do bycia lepszym człowiekiem może każdy z nas - to powinna być dewiza narodu ludzkiego.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:14
@Towarzysz777: 1. 3. 4. Mi chodzi o to by to właśnie zatrzymać i zachować tożsamość narodową.
2. Zgadzam się.
5. Jak nie będziemy wydobywali to napewno nam się nie skończy. A co innego zrobić z węglem?
6. Tu problem leży w iq. Największe średnie iq mają azjaci, potem biali, następnie latynosi a na końcu czarni. To jest podwierdzone naukowo. A lepiej by razem mnożyły się osoby o podobnym iq. Mnożenie jednorasowe w tym pomaga. Zresztą kto jest marginesem społecznym w USA? Murzyni i latynosi. I zaczyna się obrarzanie: "Mówisz? Czyli co? Człowiek-Gołąb? Dumny z tego że jest bezdusznym i złym do szpiku kości ścierwem społecznym? A no to tak, to chyba kolejny do bloknięcia, bo pisanie z kimś kto jest dumny z zabicia kota i zabrania mieszania się ras ZUPEŁNIE JAK FASZYŚCI, NAZIŚCI I WSZYSCY NACJONALIŚCI to pozamieniane się z głupim na mózgi u obu stron, z tym że u jednej z nich nie ma różnicy :D". Nigdy nie czułem dumy z potrącenia kota jednak się nie przejmowałem i jechałem dalej. O obrarzaniu za poglądy i równanie nacjonalizmu z faszyzmem i nazizmem już nie wspomne.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:20
@KufelMleka: Nikt nie powiedział, że rozwój technologiczny jest najważniejszy, bo nie jest. Pisząc rozwój mam na myśli rozwój wszystkiego, rozwój człowieka, kultury, sztuki, technologii, prawidłowych nawyków, redukcji chorób cywilizacyjnych, rozwój w każdym możliwym aspekcie jest niemożliwy przez podziały, rozwój moralny, mentalny nie rozwija się szybciej w czasie wojny, bo ludzie poznają co to ból, strach itp, bo zaraz się skończy i jedziemy z nową wojną. Ludzie od 3000 lat nie uczą się na błędach, gdy zaczną będzie rozwój globalizmu, nikt tu nie mówi o natychmiastowym wchłonięciu wszystkich państw przez jedno, zatajaniu historii, zniszczeniu sztuki i wszystkich kultur, bo to byłoby cofnięcie się xD Proces łączenia się narodów, ras i państw może trwać ba, 2000 lat, ale nie zmienia to faktu, że z każdym dniem jest coraz lepiej. Niezdrowa rywalizacja (jak podczas zimnej wojny) to błąd, a chęć jej zakończenia to korzyść dla obu stron i nauka na tym błędzie. Nikt nie mówi o tym, czego się boisz, czyli z tego co zrozumiałem zatarcia wszystkich kultur, religii czy historii... absolutnie nie.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:29
@Towarzysz777: Globalizm nie będzie sprzyjał poprawnemu, zdrowemu i zrównoważonemu rozwojowi, ponieważ ewolucja niemal nigdy taka nie jest, a jeśli nawet, to i tak jej ład jest wynikiem chaosu. Różnice, zmiany, tarcia i bariery - to właśnie umożliwia rozwój. Człowiek staje się silniejszy tylko gdy napotyka coś trudnego, mądrzejszy gdy coś robiącego z niego głupka, lepszym tylko gdy coś go może pogorszyć. Globalizm chce osiągnąć cel bez przechodzenia wyboistej i bardzo nieprzyjemnej ścieżki, ale tak się nie da, więc w najlepszym przypadku cel ten będzie wypaczona iluzją.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:30
@CWIRRED: Kapitalista przedstawił cię w takim świetle w jakim starasz się być widzianym, a swoim poglądom absolutnie nie przeczysz, wypierasz natomiast fakt tego, iż poglądy twe nacjonaliści, faszyści i naziści posiadali :) Zabranianie łączyć się rasom już przypina ci łatkę osoby bezuczuciowej, ignoranta, w opinii każdego sympatyka lewicy szaleńca i bezdusznika, jak nie dyktatora, a to jedna tysięczna twoich poglądów.
Wpisz sobie co to faszyzm i nazizm, a ja znajdę u ciebie minimum 50% ich poglądów :)
Globalizmowi nie da się zapobiec "There is no other way" (no chyba że wyginięcie cywilizacji), nieistotne jak długo by nie trwał jego rozwój, to dawno się zaczął i zostanie doprowadzony do końca, a ci którzy w to wątpią nie wychodzą z piwnicy, bo starczy spojrzeć na świat i to w jakim kierunku zmierza.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 01:42
@Towarzysz777: Jestem nacjonalistą nie faszystą czy lewakiem nazistą. To że chce dla Polski jak najlepjej to czyni mnie faszystą i/lub nazistą. Ja doskonale widze gdzie zmierza świat dlatego chciałbym żeby Polski rząd chciał zatrzymać globalizm któremu da się zapobiec jeśli będziemy pamiętali historie i kultywowali tradycje. Mamy zbyt piękną historie i kulture by ją zaprzepaścic dla globalizmu.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:49
@KufelMleka: Absolutnie nikt nie mówił o dojściu do pięknego celu na skróty omijając wyboistą drogę, a o przyspieszeniu dążenia do celu, co będzie równoznaczne z pokonaniem tych trudności mniejszym kosztem.
To tak jakbyś jechał przez błoto samochodem, a ktoś by przyjechał czołgiem. Ty byś zyskał cierpliwość, doświadczenie z walki z przeciwnościami i tak dalej, a on by skończył drogę I ZACZĄŁ NOWĄ.
Dążenie do tego celu drogą wyboistą, uczenie się pokory, cierpliwości itp. w historii skutkuje nie dotarciem do celu, czasem cofnięciem się, a droga pełna wojen, sporów i cierpienia NIE POMAGA, natomiast po dotarciu do celu wszystko będzie pomagać, bo system będzie cię wspierał zamiast rzucać ci kłody pod nogi jak aktualnie. Brak wojen nie oznacza np. że ludzie przestaną być mężni albo się rozhulają beztrosko zapominając o wszystkim xD O to się nie martw, bo to co teraz piszesz można porównać do dyskusji o tym czy wojny są potrzebne, jeden mówi że tak bo można się na nich uczyć, mężnieć, korzystać z nich itp, ale kosztem - koszt jest bardzo wysoki, a drugi że to całe zło wyłącznie przeszkadza.
Albo jeszcze lepiej... Mam nawet przykład
Uczenie się na błędach swoich i cudzych, Twoim zdaniem aktualna ludzkość powinna błądzić po to, by się czego nauczyć... Nauczy się i przekaże wiedzę potomnym... Potomni mają wyje**ne bo sami też wg ciebie muszą błądzić bo przez wyboistą drogę czegoś się sami nauczą... Cykl się zamyka, trwają tysiące lat, a rzeczywistość nadal wygląda okropnie, wojny itp.... a gdyby stworzyć świat w którym nie musieliby błądzić by się czego nauczyć? Tylko uczyć się na błędach poprzedników? Świat w którym wojen by nie było? Prześladowania ze względu na który nie masz wpływu? Twoim zdaniem trzeba do tego dążyć przez wyboistą drogę... Otóż przez 3000 lat okazało się, że to nic nie daje, a co się nie okazało to to, czy jeżeli ominiemy tę drogę i stworzymy ten świat to nie będzie łatwiej dopiero wtedy doskonalić? Masz do wyboru naukę w oberwanej i zepsutej szkole i naukę w nowej i nowoczesnej szkole, w której łatwiej? W tej nowej, a właśnie, łatwiej jest się doskonalić, uczyć, dążyć do bycia dobrym, uczciwym i sprawiedliwym w świecie w którym to popłaca i w którym każdy tak robi.
Najpierw piękny świat, potem ten świat wychowa pięknych ludzi, nie na odwrót.
Odpisz
28 lipca 2020, 01:58
@CWIRRED: Piękna Polska historia i tradycja... Piękna historia i tradycja 200 państw... Piękna historia i tradycja całego gatunku homosapiens... Dobrze jest o niej pamiętać i należy pamiętać, natomiast nie rozwijać regionalizmu :) Gdyby ktoś mi dał złotą rybkę a ta spełniłaby moje życzenie a dałaby dwie możliwości do wyboru - albo będzie świat w którym polska będzie silna ekonomiczno, gospodarczo, militarnie itp. i będzie wzorem dla innych państw, a świat w którym nie ma Polski, nie ma innych państw, jest jedno państwo i każdy o nie dba, a drugiego traktuje jak brata to nie zawahałbym się ani sekundy, tyle warta jest moja bolzga, ale nie tylko ona, każdy inny kraj też, bo nie liczy się żaden kraj osobno, a wszystkie wspólnie... Ziemia, nie Niemcy, nie Polska, nie Portugalia, nie Francja, nie Rosja... Ziemia... Earth, Terra ...Nie państwo ma być silne, a cywilizacja. A co do rządu to może nie stopuje globalizmu, bo rzeczywiście nie, ale patriotyzm i regionalizm, stroje ludowe, kulturę, historię o dziwo wspiera...
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 02:09
@Towarzysz777: No właśnie. Cywilizacja białego człowieka jest powiedzmy to jasno lepsza i silnejsza od cywilizacji murzynów co zatrzymali się w nowożytności. Nie można ich złączyć. Ja tam wole potężną Wielką Polske Katolicką niż wielką bezbożną republike Ziemia bez tradycji i kultury.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 02:15
@CWIRRED: Trzeba im pomóc, a nie ich wyzyskiwać... Jak ktoś się wypie**oli na skórce od banana to lecisz go podnieść, a nie patrzysz się i śmiejesz, a zaraz dopowiadasz, że jest gorszy bo coś mu się nie udało. Zwłaszcza, że biały człowiek jest zarówno powodem rozwoju bogatych państw Afryki, ale i powodem jej ogólnego zacofania, bo niewolnictwo i wypompowywanie z ich państw ropy, eksportowanie towarów itp. na pewno nie pomogło się im rozwinąć. Jako ci lepiej rozwinięci powinniśmy czuć się odpowiedzialni za POMOC INNYM a nie śmianie się z nich, uważanie ich za gorszych, poniżanie ich, wyzyskiwanie... Tyś nigdy na świecie dobra nie widział, jak zło popłaca to jesteśmy źli elo. No nie. Jakbym decydował komu dać 500mld $ - Krajowi 3 świata czy 1, to dałbym trzeciego a po kilkunastu latach dzięki temu on też byłby krajem pierwszego ;) Na dodatek jak już musisz mieć jakiś interes, to może to oddać, tak jak z pożyczką. Pomagamy innym państwom, a one gdy się już ustatkują na pewno się odwdzięczą.
Odpisz
Edytowano - 28 lipca 2020, 02:27
@CWIRRED: Tradycja i kultura Ziemi zostaje, bo jest już w naszej historii, a co się dzieje dalej? Tworzymy nową kulturę i piszemy nową historię, nową sztukę, a co do religii, to globalizm oferuje WOLNOŚĆ RELIGIJNĄ, NIE POZBYCIE SIĘ ICH. Wierzysz w co chcesz i nie ma prześladowań jak w Chinach. Nie ma w ogóle prześladowań ZA NIC. Twoja wiara Twoja sprawa, państwo nie wpływa na religię.
Każda religia jest religią pokoju, a gdybyś był chrześcijaninem (Bo chrześcijanin to ktoś kto podąża za Chrystusem, a Ty z tego co widać nie miłując bliźniego jakim jest murzyn nie podążasz za nim) to od razu powiem, w Niebie nie ma podziałów, nie ma państw, jest jedno królestwo, każdy jest równy, wszyscy są szczęśliwi, "Nie ma pragnienia ani głodu, nie ma bogactwa ani biedy". W niebie jest nie dość, że coś na wzór globalizmu, to jeszcze utopijnego komunizmu, bo nie ma własności prywatnej, nie ma bogatych ani biednych, głodu ani pragnienia, każdy ma tyle ile potrzebuje, nikt nie ma za mało ani za dużo i to nie są domysły, bo sam Jezus w piśmie o tym mówi. Jezus. Miłuje. Wszystkich. Tak. Samo. Troszczy się o każdego. Oddał życie za każdego.
Bądź jak Jezus, nie dziel na gorszych i lepszych.
Nie ma wielkiej Polski katolickiej gdy żaden z tych "katolików" nie miłuje i nie pomaga innym, a dzieli innych na gorszych.
Co najmniej 50% chrześcijan i katolików nimi nie jest, bo nie chodzi o to by wierzyć i chodzić do kościoła, a by wyznawać Chrystusa, a wśród katolików Jahwe, który miłuje wszystkich tak samo, chce by każdy był szczęśliwy, chce by każdy miał tyle ile potrzebuje.
Będąc nacjonalistą nie można być chrześcijaninem, bo uznając siebie za lepszych pluje się chrześcijaństwu w twarz. Ja jestem chrześcijaninem i szanuję wszystkie inne wyznania, miłuję każdego, staram się przestrzegać przykazań, wyznaję Chrystusa i Boga i w życiu przez usta by mi nie przeszło uznanie kogoś za gorszego lub odmówienie pomocy komukolwiek gdy ten potrzebuje. Zupełnie jak może 100% chrześcijan, a może 10% ludzi za nich się podających.
Odpisz
28 lipca 2020, 07:51
@Towarzysz777: Bardzo ciekawa dyskusja, i to nawet dość kultularna
Odpisz
28 lipca 2020, 09:25
@Towarzysz777: Świat już jest piękny, a ludzie mimo to bywają źli. Kwestia dobra czy zła leży wyłącznie w ludziach i od tego trzeba zaczynać, a w szeroko pojętym furcie ideowym związanym z globalizmem jest właśnie na odwrót. A pójście na skróty do celu jest właśnie niewłaściwe i szkodliwe, bo cel, nieważne jak szlachetny, nie jest tak ważny jak droga do niego.
Odpisz